VIDEO Autostrada la care se lucrează de peste șase ani / „Ritmul de lucru este descurajant. Perspectiva să se circule în 2021, tot mai puțin probabilă”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada A10 Sebes - Turda, Lot 2 - lucrari in martie 2021
Foto: Captura YouTube
Lucrările la cei aproape 25 de kilometri de pe Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda ar trebui să se finalizeze anul acesta, conform constructorului, la mai bine de cinci ani de când ar fi trebuit să fie gata inițial. Pro Infrastructura a realizat o filmare din dronă cu lucrările de pe A10 Lot 2, însă „concluziile trase la fața locului nu sunt doar dezamăgitoare, ci de-a dreptul îngrijorătoare. Ritmul de lucru al companiei Aktor este cel puțin descurajant”.

„După ce în ultimele luni se părea că lucrurile reveniseră la un nivel ce ne dădea speranțe, situația s-a agravat brusc în ultima săptămână”, susține Asociația Pro Infrastructură (API).

Conform detaliilor aflate de echipa API din teren, problemele financiare ale companiei Aktor (cauzate de conflictele interne dintre acționarii principali ai companiei-mamă ELLAKTOR din Grecia) s-au reflectat direct și rapid asupra șantierului din România. De exemplu, cantitatea de motorină disponibilă pentru ziua de joi pe șantier pentru utilaje și echipamente a fost de numai 4.000 litri.

„Adică suficientă pentru cel mult 20 de autobasculante și câteva excavatoare/buldozere, raportat la un lot cu lungimea de 24,25 de km. Iar asta se întâmplă exact acum, când condițiile meteo sunt cele mai prielnice pentru orice șantier - se pot realiza lucrări de toate tipurile, de la terasamente la structuri de beton”, scrie API.

„În condițiile actuale, perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârșitul anului 2021 este tot mai puțin probabilă, ținând seama de volumul și complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat”, mai avertizează Pro Infrastructura care apreciază că șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.

„Solicităm CNAIR să reacționeze la indolența constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînțeles toate nerealiste, mincinoase, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021”, susține API.


Hartă: Traseul A10 - Lotul 1 (15 km din 17 km au fost deschiși traficului în decembrie 2020), Lotul 2 (24,3km)

---

A10 Sebes - Turda - Lotul 2 - 24,25 km - Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului ) - Aiud (KM 17+000 – KM 41+250)

Valoare: 549.33 MIL. LEI (fară TVA)

Constructor: Aktor

Contract: Semnat în 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Deschidere posibilă: iunie 2021 (asumat de constructor) / Q4 2021 - Q1 2022 (realist)

Stadiu fizic / stadiu financiar (martie 2021): 80% / 71.89%%






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21526 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    descurajant ? dezolant poate (Luni, 8 martie 2021, 12:24)

    mmmircea [utilizator]

    ce este si mai dezolant e ca atat aktor cat si pizzarotti participa in continuare la noi licitatii de infrastructura.
    • +19 (21 voturi)    
      firma Aktor este o firma greceasca (Luni, 8 martie 2021, 12:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      care a lucrat la o magistrala de metrou din Atena, una in Salonic, si niste drumuri prin Macedonia de Nord....
      pai cu asemenea pedigree slab, noi vrem sa ne faca autostrazi in munti??
      La licitatii ar trebui acceptate numai firmele cu o prezenta fizica semnificativa in Romania..nu conteaza ca sunt romanesti sau straine, conteaza cate utilaje, cate excavatoare, senilate, camioane, muncitori etc are firma in Romania.
      Nu ai nicio prezenta in tara, nu ai ce cauta la licitatii ptr ca e clar ca nu ai cu ce sa faci autostrada.
      • +5 (11 voturi)    
        Chiar nu conteaza (Luni, 8 martie 2021, 13:33)

        middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        cate basculante si excavatoare are compania respectiva in Romania ca este cat se poate de irelevant. Uite Porr nu are niciun utilaj in Romania toate lucrările sunt subcontractate, ei asigurând doar managementul de proiect și o fac cât se poate de bine. Daca lucrarea este câștigată la prețul corect, nu sunt blocaje birocratice si constructorul este serios si competent lucrarea se executa în grafic de multe ori chiar mai repede, insa ce nu este in regula deloc este ca o companie care a dovedit ca nu poate și nici nu o interesează prea tare sa își facă treaba, cu întârzieri enorme sa poată incontinuare particila la licitații si sa le si câștige.
    • +11 (11 voturi)    
      au prins spilu ..... (Luni, 8 martie 2021, 13:54)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      au prins spilu ..... timpu trece .... banu merge .... toata lumea happy .... noi platim ca prostii ....
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Miercuri, 10 martie 2021, 16:17)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui viziru

        Si mai si murim pe DN-ul paralel, care e unul dintre cele mai aglomerate drumuri din tara... Tot traficul dintre zona de nord a Romaniei (Cluj, Tg Mures, MM, SM, etc) si zona de sud (Bucuresti, Sibiu, HD...) se infunda in acest drum de 1+1, cu putine zone in care poti depasi si care trece prin 2 localitati cu semafoare in serie (Aiud si Teius).
  • +14 (16 voturi)    
    nu intereseaza (Luni, 8 martie 2021, 12:28)

    nahir [utilizator]

    pe nimeni daca in interiorul coimpaniei contractante sunt neintelegeri care duc la nerespectarea termenelor de executie.
    Daca intarzierea se datoreaza statului roman, contractantul are dreptul (printre altele, sa ceara penalitati si daune), daca contractantul nu respecta graficele de lucrari din vina sa, e bun de plata sau rezilierea contractului si angajarea altuia (cel de pe locul 2 de la licitatie, spre exemplu).
    Cazuri de forta majora nu au existat, asa ca ... de ce statul roman sta ca bamblecul de 5 ani???
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu situatia in cazul Aktor dar... (Miercuri, 10 martie 2021, 17:42)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      La Pizzarotti cel putin a fost vina statului + Electrica. Ei au in contract ca sunt obligati sa termine la maxim 2 ani DUPA ce totul in teren e liber de sarcini, iar ultima relocare a unui stalp de electricitate a fost la vreo 4-5 ani (!!!) de la inceputul lucrarilor. Motiv pt care Pizzarotti a lalait-o la maxim.
      Cel putin in cazul lor, ei nu au absolut nicio intarziere dpdv al contractului, chiar daca lucreaza de 7 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    sa termine lucrarea in 2 ani (Joi, 11 martie 2021, 4:04)

    oprea florica [utilizator]

    Cred ca va ajunge in iunie 2021 sa termine firma Actor din Grecia lucrarea sa amine termenul


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by