Contractul pentru "Proiectarea și Execuția Drumului Expres Brăila - Galați” a fost semnat cu o asociere de firme românești din cadrul UMB Grup pentru circa 371 de milioane de lei. Drumul expres ar urma să aibă o lungime de 11 kilometri și presupune și realizarea a două viaducte mai lungi care să supratraverseze zona râului Siret care se varsă în Dunăre.

Drumul Expres Brăila - GalațiFoto: MT

CNAIR anunță că a semnat joi contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L. (n.r. toate firme în cadrul UMB Grup).

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

„Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a precizat și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Drumul expres Brăila Galați

Drumul expres, care probabil va purta indicativul DX6 conform Master Planului, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.

Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.

Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret.

Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.

Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.

Vezi și: ​