Drum expres de la Brăila la Galați: A fost semnat contractul de execuție cu românii de la UMB

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drumul Expres Brăila - Galați
Foto: MT
Contractul pentru "Proiectarea și Execuția Drumului Expres Brăila - Galați” a fost semnat cu o asociere de firme românești din cadrul UMB Grup pentru circa 371 de milioane de lei. Drumul expres ar urma să aibă o lungime de 11 kilometri și presupune și realizarea a două viaducte mai lungi care să supratraverseze zona râului Siret care se varsă în Dunăre.

CNAIR anunță că a semnat joi contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L. (n.r. toate firme în cadrul UMB Grup).

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

„Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a precizat și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Drumul expres Brăila Galați


Drumul expres, care probabil va purta indicativul DX6 conform Master Planului, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.

Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.

Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret.

Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.

Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.

Vezi și: ​








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21235 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    UMB nu mai termină (Joi, 15 aprilie 2021, 12:14)

    nick24 [utilizator]

    și bucătica care a mai rămas din centura Bacăului, cea către Piatra-Neamț?
    Toată lumea a uitat de ea! Chiar și Umbrărescu?
    • -6 (8 voturi)    
      Catalin Drula e omul UMB-ului. (Joi, 15 aprilie 2021, 17:38)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Actualul ministru al transporturilor este omul lui Umbrarescu. Îi da contract după contract acestuia motivand ca este un constructor serios. Sa termine Bals-Slatina la termen, cu o lucrare de calitate, și pe urma îi acorzi alt lot.

      Dorinel Umbrărescu rulează, în ultima vreme, o schema piramidala complicata cu contracte. Livrează o porțiune de drum dar întâi câștigă alta mai mare. Lucrările accelerate la un tronson sunt finanțate cu banii alocați acestuia plus o parte din cei pentru următorul primit la licitație (statul român plătește înainte de începerea lucrărilor pentru a avea constructorul cu ce sa porneasca treaba).

      Lui Umbrărescu i s-au atribuit în 2020 lucrările de execuție a 155 km autostrada și șosea expres! Are bani destui sa termine sectorul Balș-Slatina însă pentru a finaliza și Slatina-Pitești plus alte tronsoane trebuie să mai câștige încă vreo 200 km. O va tine tot așa până când la un moment dat nu mai poate onora un contract mare de sute km, început pe 4-5 sectoare (deci cu o bună parte din bani primiți).

      Când se va trage o linie se va vedea ca de fapt România a plătit dublu pe ce a făcut Umbrărescu. Țara se va trezi cu sute km drum rapid plătit în buna masura și cu un Umbrarescu care a plasat firma la altul aceasta dând faliment în final.

      Vezi:
      Vezi: https://www.economica.net/top-constructori-autostrazi-dupa-contractele-ca-tigate-in-2020-umbrarescu-regele-reincoronat-al-asfaltului-cu-lucrari-de-un-miliard-de-euro_190316.html
  • 0 (6 voturi)    
    bun, dar... (Joi, 15 aprilie 2021, 12:28)

    andimi [utilizator]

    orice drum nou si modern e bun, insa nu toti il vor folosi pe acesta. Eu spre ex. nu voi merge pe acolo pentru ca vin din nordul Galatiului si tre sa ajung in centrul Brailei, iar traseul propus aici ma duce mult prin cele doua orase, fata de drumul actual de pe dig. Iar drumul de pe dig, sa fim seriosi, e lejer, se circula mereu cu o medie de peste 80 la ora. Pentru altii va fi bun, insa nu neaparat pentru toti galatenii si brailenii.
    • +1 (5 voturi)    
      Te plangi? (Joi, 15 aprilie 2021, 23:23)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Daca drumul de pe dig e satisfacator, atunci inseamna ca atunci cand va fi gata si drumul expres, care va prelua o parte din trafic, atunci drumul de pe dig va fi si mai satisfacator.

      Deci, nu ai de ce sa te plangi. Cel mult, putem sa ne plangem noi, ceilalti, care nu avem nici drum expres, nici drum pe dig, ci doar drum care trece prin orase si sate...
      • -1 (3 voturi)    
        Drumul de pe dig pierde trafic și se ruineaza (Vineri, 16 aprilie 2021, 2:04)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        Expresurile (fara taxa) duc la scaderea traficului pe vechile sosele si acestea încep sa fie reparate tot mai rar. Așa ca drumul de pe dig dintre Braila si Galati, foarte util pentru o mare parte a locuitorilor celor doua orase, o sa ajunga de calitatea unuia judetean între două comune. Pana la urma, vrei nu vrei, ești obligat sa faci ocol pe autostrada ca altfel iti strici mașina pe dig.
  • 0 (0 voturi)    
    Corectie (Joi, 15 aprilie 2021, 12:55)

    marianmarian [utilizator]

    La final e vorba de DN2B, nu DN28.
  • +5 (5 voturi)    
    >>>> (Joi, 15 aprilie 2021, 13:10)

    chhe [utilizator]

    Nu peste multi ani, acest drum va fi un bulevard prin centrul Braigalului
  • 0 (0 voturi)    
    Daca continua (Joi, 15 aprilie 2021, 13:20)

    coor [utilizator]

    in stilul caracteristic , UMB ar trebui sa fie gata intrun an maxim 14 luni cu "ciotuletu" asta !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by