Drulă, întâlniri la Bruxelles cu comisari europeni pe tema PNRR: Care sunt autostrăzile prioritare susținute de ministrul român

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrazile spre Moldova
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a avut luni o întâlnire la Bruxelles cu comisarul european pentru Transporturi și comisarul european pentru Competiție pe tema proiectelor de infrastructură propuse de către România în cadrul Planului de Redresare și Reziliență (PNRR). Drulă a declarat că proiectele incluse de România sunt „mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni”.

”Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR”, a spus Drulă.

Potrivit ministrului, discuțiile au fost aplicate pe câteva proiecte pe care România le susține a fi finanțate prin PNRR:

+ Autostrada A7: Ploiești - Pașcani;
+ Autostrada A8: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Pașcani;
+ Autostrada A3: Nădășelu - Poarta Sălajului;
+ Autostrada A1: Marginea - Holdea.

„Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră”, a declarat Drulă.

„Privesc cu încredere către finalizarea negocierilor dintre România și Comisia Europeană și mărturisesc că sunt nerăbdător să ne apucăm de construit”, a mai precizat ministrul român.

În noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR), programul național ce se bazează pe fondurile europene puse la dispoziție de UE pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene, Guvernul României a creionat un program de circa 4,5 miliarde de euro doar pentru autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare și șosele de legătură.

Toate proiectele incluse în PNRR au o condiție esențială: să fie gata până la final de 2026.


În ultimele zile a existat o dispută politică pe plan intern, PSD acuzând că de la Bruxelles Comisia Europeană ar fi respins propunerea României de PNRR. Oficialii din Guvern, premierul Cîțu, ba chiar și președintele Iohannis au ieșit și au negat o astfel de variantă și au explicat că de fapt Comisia Europeană a avut unele observații legate de forma actuală a PNRR, observații ce sunt normale în cursul creionării unui format final ce să fie prezentat la Bruxelles.

CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15961 vizualizari

  • -30 (52 voturi)    
    Are vreun rost Domnul Drula? (Luni, 26 aprilie 2021, 19:10)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Negocierea autostrazilor?
    Eu discut doar faptul ca nu pot fi gata când e scadenta programului!

    UE sa fie atat de fraiera sa finanțeze cioturi de autostrada?

    Daca consideram A7 ca ar fi fezabila, ca ar avea studii de trafic (???) si are toate avizele gata, cine garantează ca va fi gata in 2026?
    Statul roman prin ministrii sai nu poate sa faca aceasta autostrada!

    Are rost acest demers pentru o autostrada muzeu?

    Prin absurd, sa zicem ca ar fi gata pana in 2026, ca rog sa răspundeți care va fi Plusvaloarea pe care o aduce României?
    • +15 (25 voturi)    
      Adica de ce multe milioane de romani sa circule? (Luni, 26 aprilie 2021, 20:54)

      relax4 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Pai intreaba si restul tarilor din Europa de ce au de zece ori mai multe autostrazi ca noi. Cand pot la stea soar in casa de ce circula?
      • +2 (10 voturi)    
        Drula, cel mai bun ministru al Transporturilor! (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:09)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui relax4

        Destept, fara compromisuri, Drula va scoate infrastructura din noroiul celor 31 de ani de PSD si PNL.
        • -2 (4 voturi)    
          a.s. (Marţi, 27 aprilie 2021, 19:59)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          "Noroiul PSD - PNL": Inaugurati 811 km. /17 ani:
          - PSD: 607/8 ani.
          - PNL: 182 /4 ani.
          : 0 /4 ani.( Tariceanu)
          -Ciolos: 22 /1 an.
          E interesant cati km. de "asfalt" va inaugura USR cruce in 2021. Pana acum, doar lozinci.
          • 0 (0 voturi)    
            nu sunt 8 ani ci o eternitate!!! ..din '90 (Marţi, 4 mai 2021, 22:58)

            si_totusi [utilizator] i-a raspuns lui atc

            ci efortul de a construi. Ce a inaugurat PSD in 2012 /2013/2014 au fost km demarati de Anca Boagiu...A2 /A4/ A1 ... Deci nu vorbim de 600 km PSD si sigur nu vorbim doar de 8 ani!!!
            • +1 (1 vot)    
              a.s. (Miercuri, 5 mai 2021, 9:31)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui si_totusi

              1.Ba, exact de asta vorbim. De km. inaugurati, singurii ce se pot usor comensura. Inainte de a deschide gura, eu citesc statistici. Ceea ce iti doresc si tie.
              2. Foarte rar, intr-o perioada scurta la guvernare, se pot inaugura a.s. incepute de catre acelasi guvern. Ia vezi, cei 182 km. inaugurati de PNL sau 22km. de Ciolos, or fi fost inceputi de ei? Sau cei zero din acest an? Ca doar nu suntem in China! E ca in viata- care nu incepe cu tine: mostenesti lucruri incepute de antecesori - pe care uneori le termini - si lasi mostenire urmasilor proiecte incepute de tine si neterminate.
    • +16 (18 voturi)    
      Comarnic-Brasov (Luni, 26 aprilie 2021, 21:26)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Parca se lasa cu arestarea lui Puiemonta....:)))

      UE nu finanteaza cioturibde autostrazi.
    • +9 (13 voturi)    
      Autostrada a fost aleasă din 2 motive (Marţi, 27 aprilie 2021, 1:22)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      1. leagă Moldova (care nu are nici o autostradă) de București. 2. Este ușor de realizat fiind o zonă de câmpie, e nevoie doar de câteva lucrări de artă la traversarea râurilor Buzău și Siret.
      • -2 (6 voturi)    
        Nu cred ca ati citit cu atentie (Marţi, 27 aprilie 2021, 13:13)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        A7 va fi un ciot.
        Chiar de a asa "usoara" cum ziceți Dvs.
        Cu cine se conectează?
        Ce trafic preia?
        Care e studiul de trafic care sa justifice ca are tranzit cu Ukraina si tot ce se aduna din lateral?
        Din Buzău spre Galați legătură e varza!
        Din Focșani la Brăila la Pod e la fel!
        S.a.m.d.
        Se va face Autostrada asa cum cântau odata pionierii: Noi creștem o data cu tara?
        • +3 (3 voturi)    
          Nu poți să impulsionezi economia (Miercuri, 28 aprilie 2021, 0:04)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          unei zone dacă nu o legi rutier de alte centre industriale, Nu vine nimeni să investească pentru că nu există mijloace logistice și nu facem legături rutiere pentru că nu a investit nimeni. Ne învtârtim după deget. O economie echilibrată zonal aduce multe beneficii, în zonele fără industrie statul plătește mai mult decât câștigă pentru întreținerea șomerilor. Beneficiile ulterioare construirii autostrăzii, trebuie luate în considerație. O Moldovă săracă trage România în jos din toate punctele de vedere.
    • +3 (9 voturi)    
      sunteti (Marţi, 27 aprilie 2021, 7:42)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      exemplificarea vie a zicaleai "Am plecat dupa munca, da Doamne sa nu gasesc". De ce sa se mai duca Drula sa obtina finantare pt. ca oricum nu o sa fie gata la timpo autostrazile, zice tovarasul trandafiriu.
      • -1 (7 voturi)    
        Sunteti un postak (Marţi, 27 aprilie 2021, 14:56)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Care va băgați in seama.
        Chiar daca nu înțelegeți!

        A7 va fi un ciot.

        Cu cine se conectează?
        Ce trafic preia?

        Care e studiul de trafic care sa justifice ca are tranzit cu Ukraina si tot ce se aduna din lateral?
        Din Buzău spre Galați legătură e varza!
        Din Focșani la Brăila la Pod e la fel!
        S.a.m.d.

        Se va face Autostrada asa cum cântau odata pionierii: Noi creștem o data cu tara?
        • +5 (5 voturi)    
          Din A7 urgența, urgențelor (Marţi, 27 aprilie 2021, 15:44)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          este Ploiești-Buzău-Rm Sărat, ca să se degreveze acum DN2 București-Urziceni, care e CRIMĂ!
          Locuri f aglomerate: Rm Sărat, Adjud, Sascut, Roman, toate fără centură.
          • -1 (3 voturi)    
            Cam aveti dreptate! (Marţi, 27 aprilie 2021, 22:58)

            DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            Merita o discutie si varianta Bukarest- Urziceni-Buzău si eventual o centurala Mizil.
            Mai ales ca acolo e trafic !
            Si centurile de care ziceți!
            Varianta aleasa a ultracostisitoare!
  • +22 (32 voturi)    
    Un ministru foarte ok (Luni, 26 aprilie 2021, 19:11)

    marianstefi20 [utilizator]

    Din pacate e foarte dificil si din pc. de vedere diplomatic sa convingi demnitarii de la nivelul UE ca, facand autostrazi, faci un bine mediului (prin fluidizarea grozava a traficului), mai ales daca acei factori vin din tari brazdate din toate partile de autostrazi. Oricum, e de apreciat perseverenta d-lui ministru.
    • -9 (21 voturi)    
      Ministru Ok (Luni, 26 aprilie 2021, 23:37)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui marianstefi20

      E ok ca s-a dus la Bruxelles si nu a stat acasa...e ok ca-si face jobul.

      Insa am mari dubii privitor la competenta lui, tipul nu stapaneste nici macar metroul din Bucuresti (prestatie de cascadorii rasului cu demolarile acelea si spumegatul continuu cu liderul de sindicat pe la TV).

      Fondurile acestea de la UE sunt votate in bugetul UE pentru Romania pe diverse ramuri ale economiei...(nu vin din cer) trebuie doar ca cei aflati in functii in Ro sa-si faca jobul astfel incat sa se si materializeze ceva.
      • +5 (13 voturi)    
        las ca (Marţi, 27 aprilie 2021, 7:49)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

        Cuc e de 1000 de ori mai bun, asa e. Ce mai face cu spaniolii aia carora le-a reziliat contractul dupa ce au facut aia 98% din autostrada? Aaaa, stai asa, ca el doar a spart oalele, de platit platesc altii.
        • -2 (6 voturi)    
          Cuc (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:30)

          FortApache [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          E grasul ala din PSD...se stie ce si cum, s-a vazut (mai nimic) :)))

          Sa-l vedem pe puiul asta de epolet de acum ce-i poate pielea , teoretic ar trebui sa performeze avad in vedere provenienta lui din pepiniera Plus cu Ciolos mare boss pe la Bruxelles :)))
    • -2 (4 voturi)    
      Pana face Romania autostrazi, (Marţi, 27 aprilie 2021, 2:32)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui marianstefi20

      tarile normale din UE vor avea teleportoare.
    • +4 (10 voturi)    
      Cu stații de încărcare electrice (Marţi, 27 aprilie 2021, 8:15)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui marianstefi20

      deci transport electric, nepoluant.
      Electricitatea din stații obținută eolian și foto.
      Perdelele forestiere ajută ecologic zona agricolă, prin stabilizarea zăpezilor, păstrarea umidității în sol.
  • -10 (24 voturi)    
    de ce (Luni, 26 aprilie 2021, 19:13)

    vizirul [utilizator]

    numai autosrazile sunt prioritati nationale? Dar caile ferate electrificate si nepoluante de ce nu sunt?As intreba si de aeroportul de la Brasov daca are vreo sansa in acest deceniu.Totul merge atat de greu.
    • +5 (13 voturi)    
      Eu as intreba de canalul Bucuresti-Dunare (Luni, 26 aprilie 2021, 23:25)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui vizirul

      Sau de inca o centrala nucleara.. Si tot asa.

      Unii chiar nu vor sa inteleaga ca programul asta e strans in foarte multe chingi. In primul rand sunt constrangerile din start, marea parte din bani trebuie alocati pentru reformarea sistemul de stat, digitizare si economie verde. Nu poti propune tot ce iti trece prin cap. Apoi suma de bani: unora li se pare ca 30 de miliarde e o suma uriasa.

      In fapt discutam de 15% din PIB-ul anual. Pentru recuperarea decalajelor de infrastructura, Romania are nevoie probabil de o suma de vreo 10 ori mai mare.in urmatorii 15 ani.

      E evident ca trebuie stabilite niste prioritati pentru PNRR, mers pe ele si folosit banii cat mai bine.. Si cu asta, basta.
      • +3 (13 voturi)    
        UE are strategie pentru (Marţi, 27 aprilie 2021, 1:07)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        tari deja dezvoltate. Problema este ca noi suntem in curs de dezvoltare, la fel ca restul tarilor din est, iar Comisiei nu ii pasa.
        Avem bani la dispozitie dar nu ii putem folosi pentru ce avem nevoie.
        Faci cadou o vacanta in Maldive unei familii nevoiase dar lor le-ar prinde bine niste haine, lemne de foc pentru la iarna si niste slujbe mai bine platite, ca sa manance mai bine.
        Asta e ipocrizia UE, le-au numit fonduri de relansare si rezilienta dar relansarea se poate face doar in directia aleasa de ei "aveti bani pentru infrastructura de incarcare masini electrice ca sa creem piata de desfacere pentru marcile auto De/ Fr, nu aveti bani pentru a va obtine securitatea si independenta energetica bazata pe resursele de gaz din MN, nu primiti bani pentru proiecte care atrag investitori si creeaza locuri de munca, gen autostrazi".
        Autostrada Moldovei este unul dintre cele mai importante proiecte pentru economia Romaniei.
        Este datoria guvernului sa obtina finantare (europeana) pentru acest proiect, prin RRP sau alte fonduri, este problema lor.
        • +2 (4 voturi)    
          Strategia ne include (Marţi, 27 aprilie 2021, 10:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

          Si Romania poate folosi fondurile PNRR pentru a construi parcuri industriale ecologice, in care sa atraga producatori de masini electrice, panouri fotovoltaice etc.

          Cum poate fi limitarea emisiilor cu efect de sera o ipocrizie? Familia "nevoiasa" nu este afectata de modificarile climatice?
          Vrei sa-ti dea UE haine si lemne de foc? Pomanagii cu diploma..
          • -2 (2 voturi)    
            Sa nu supraestimam (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:52)

            dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            o schema de marketing numita green deal.
            Emisiile UE reprezinta 10% din emisiile globale.
            Daca le reducem la 0 iar restul lumii nu face nimic planeta nu castiga nimic.
            Daca UE isi reduce emisiile prin mutarea industriei in Orient, prin importuri de materie prima pentru baterii, siliciu pentru PV, neodim pentru generatoare eoliene dar si alte materiale cu amprenta mare de carbon( ciment otel sticla) acest model NU ESTE SCALABIL. Nu va putea fi preluat si de restul planetei deoarece se bazeaza pe externalizarea productiei poluante. Unde isi vor externaliza ceilalti productia? Pe Marte?
            Scopul e sa nu poluam atmosfera noastra.
            Deci UE nu rezolva mare lucru in privinta schimbarilor climatice. Doar vor face bani nemtii si francezii din vanzarea de EV-uri si din credite acordate celor care nu vor mai avea voie sa fabrice ciment dupa metode economice si nici alte lucruri.
            Se scumpeste cimentul, se scumpesc casele si drumurile, se scumpeste electricitatea, se scumpeste transportul si implicit toate bunurile de consum. Se inchid fabrici, dispar locuri de munca.
            Cat reprezinta industria din PIB comparativ cu IT sau agricultura? Ultimele 2 sunt neglijabile in raport cu industria. Deci daca tai industria vei face foamea.
            Daca dupa 2030 se pune problema folosirii gazului natural pentru cogenerare vor fi probleme cu termoficarea oraselor, in Deva au fost probleme iarna aceasta.
            Nu sunt impotriva masurilor ecologice, dimpotriva. Problema este ca ce face UE este extrem de riscant economic si cu beneficiu foarte mic pentru planeta.
            Scopul lor este sa ii ingroape pe saraci in credite la fel cum i-au ingropat pe greci.
            "parc industrial ecologic" este oximoron.
            Nu-mi zice ca vom atrage fabrici de celule fotovoltaice. Tu stii cat gaz natural este consumat la procesarea siliciului?
            Ironic, este in contradictie cu obiectivele UE sa purifici siliciu pentru panouri solare.
            • +1 (3 voturi)    
              teoria transpiratiei.. (Marţi, 27 aprilie 2021, 12:40)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

              Cat gaz metan este consumat la procesarea siliciului?
              https://www.nature.com/articles/ncomms13728
      • +2 (2 voturi)    
        Eu as calcula mai atent (Marţi, 27 aprilie 2021, 10:22)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        41 de miliarde de euro este suma propusa de guvern pentur PNRR.

        12.5 miliarde euro este momentan totalul bugetului de investitii de stat pe 2021, dublu fata de executia bugetara din 2018-2019, triplu fata de cea din 2017.

        Problema cu aceste bugete de investitii marite este ca ai nevoie si de capacitate de absorbtie. Degeaba iti da UE 50 de miliarde daca ai nu ai destula forta de munca sa construiesti mai mult de 1km de autostrada pe zi. Muncitori calificati, ingineri cu experienta. Cu doreii nu faci treaba, doar irosesti banii..
        • +1 (1 vot)    
          a.s. (Marţi, 27 aprilie 2021, 16:19)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Aia cu 1 km./ zi de autostrada a fost o gluma, cumva?
  • -8 (18 voturi)    
    Urmeaza Drula ? (Luni, 26 aprilie 2021, 20:04)

    dmnt [utilizator]

    Oare i se vor respinge si lui Drula proiectele ?
    • +4 (8 voturi)    
      nuuu (Luni, 26 aprilie 2021, 23:13)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui dmnt

      ca stie el ce face!
      bai,ministru ar trebui sa faca pe soferul unor oameni bine pregatiti,care au viziune si stiu cu ce se mananca!
      tu cand faci 20 km intr-un an cum vrei sa-i convingi ca vei face toate liniile alea autostrazi in cinci ani?
      baga-te pe mai multe fronturi,ca sa poti realiza ce vorbesti!bagate si pe cai ferate,pe fluvial,Dunarea de cind nu mai e dragata,achizitioneaza drage,ca sa faci tu dragarea nu licitatii si costuri mari!
      obliga transportul de agregate sa se faca preponderent pe cf,sa nu mai rupa drumurile camionagii,asa cum se face transportul cimentului cu navete si distributia locala se face cu silozuri!!
  • +12 (22 voturi)    
    Au procedat corect (Luni, 26 aprilie 2021, 21:56)

    Thakka [utilizator]

    E normal ca la o negociere sa ceri mai multi bani decat ti se poate da, ca sa ai de unde scadea. Ba mai mult , este o chestie si de imagine sa te duci cu o gramada de proiecte, pentru a arata ca ai ce face cu acei bani...Proiectele refuzate, le propui a fi realizate fie cu fonduri proprii, fie prin imprumuturi.
    In felul asta obtii maxim de fonduri , aratand implicare si fara sa lasi impresia ca te-a dus doar intins mana..
    • -2 (10 voturi)    
      De ce nu negociaza o fabrica dr vaccinuri? (Luni, 26 aprilie 2021, 23:24)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Thakka

      N-au proiecte!
      Istoric prost cu executia.
      Pericol de sifonare!
      • 0 (10 voturi)    
        bai frate, (Marţi, 27 aprilie 2021, 7:50)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        ai observat ca Drula iar nu are sapca?
        • +2 (2 voturi)    
          Vezi ca nu ti-ai atins norma (Marţi, 27 aprilie 2021, 14:59)

          DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          De postari.
          Muncesti, nu gândesti!
    • +6 (10 voturi)    
      Proiectele pot sa fie finantate din fonduri UE! (Luni, 26 aprilie 2021, 23:31)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Thakka

      Proiectele refuzate pot sa fie finantate tot din fonduri europene!

      Multi nu inteleg ca discutam de un fond suplimentar, PNRR, dedicat depasirii pandemiei, reformarii statului, digitizarii si economiei verzi.

      Pentru alte lucrari de infrastructura avem si fondurile europene clasice, de exemplu Programul Operațional Transporturi. Sunt inca cateva zeci de miliarde de euro acolo de cheltuit pana in 2028

      Noi doar incercam sa suplimentam nevoia asta prin PNRR, pentru ca am ramas al naibii de mult in urma cu infrastructura rutiera. Moldova e complet izolata, de exemplu. E greu de obtinut asa ceva, celelalte tari nici nu prea au incercat asta in PNRR, tinand cont de specificul programului.
    • 0 (6 voturi)    
      Negocieri? (Marţi, 27 aprilie 2021, 8:48)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Thakka

      Cine ti-a spus ca-s negocieri? Niste guvernanti impotenti sa faca niste proiecte - care sa respecte, ca ne place sau nu - ce-au dictat stapanii? Nu ne incadram in ce-au impus UE -domenii si sume- PA, si sa ne mai scrieti!
  • +3 (7 voturi)    
    nu prea au sanse cu autostrazile (Luni, 26 aprilie 2021, 22:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    nimeni nu contesta necesitatea si utilitatea lor, nici macar UE/COM, pb majore sunt doua:
    -termenul de 2026- in DOAR 5 (CINCI) ani sa ai acele loturi gata e imposibil in Romania. Noi putem sa ne mintim singuri, sa lasam politicienii sa ne minta frumos in campanii, guvernantii sa prezinte planse si desene, dar realitatea din ultimii 10 ani, de cand se construieste in varii locuri din romania infrastructura e alta. Spuneti voi repede, repede, macar o autostrada gata in 5 ani.
    Exact,. NICIUNA! Nici macar Bechtel, finantata de statul roman cu contract dedicat. Nu mai vb de cele pe fonduri.
    Asta pt ca trebuie sa fie proiecte MATURE, adica deja sa fi trecut etapa studiilor si chiar si proiectarea si pot baga pe PNRR maxim executia lor, ca numai licitatiile dureaza 2,3 ani.
    Ori noi nu avem asa, iar sa te duci la COM cu cioturi de autostrada, pregatite asa, in vreme ce in rest nu sunt e o impertinenta, COM va intreba simplu: ce faceti ca sa nu ajungeti ca la A1, cu unele bucati gata, altele nici in 10 ani de acum inainte? la ce e utila si la ce ajuta cioturile alea la recuperarea economica, cand nu e gata autostrada in ansamblu?!
    Problema 2 e legata de capacitatea statului si institutiilor de genera proiecte matura.
    Si ar mai fi si matching-ul cu GreenDeal. Pt asta trebuiau propuse in PNRR proiecte de realizare si reabiltiare cai ferate, metrouri, trenuri suburbane, rame feroviare electrice, etc. Astea ar fi acceptate imediat.
    Si e si normal, daca vrei sa reduci poluarea sa finantezi si introduci transport feroviar electrificat, nu autostrazi.
    • -1 (5 voturi)    
      transportul feroviar (Marţi, 27 aprilie 2021, 1:31)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Cel de calatori are sens acolo unde exista locuri de munca in mediul urban pentru conectarea cu localitati vecine.
      Cel de marfuri are sens acolo unde exista industrie grea. Cele mai multe activitati industriale nu sunt atrase de transportul multimodal pe distante mici, ca distanta Iasi - Targu Mures.
      Concluzia o tragi singur, caile ferate electrificate costa cat autostrada, au costuri de operare mari si nu ajuta prea mult zona Moldovei pentru ca acolo nu au nici centre financiare si nici industrie grea, exceptand-o pe cea din Galati pe care, ironic, tot UE o va inchide.
      Autostrada e cea mai buna solutie pentru ca este compatibila cu cele mai multe activitati economice.
      Asta daca vrei pe bune sa creezi locuri de munca, altfel poti continua sa instalezi stalpi de iluminat cu panouri fotovoltaice si baterii proprii in orase, acolo unde ai fi putut bransa aceeasi lampa LED la reteaua de curent la 1% din pret dar fara sa pui accentul pe green.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu sunteți atent (Marţi, 27 aprilie 2021, 1:34)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      proiectele de căi ferate electrificate au fost deja în acord cu UE. Iar autostrada Moldovei are multe studii deja făcute, plus că e o porțiune destul de abordabilă. Tronson: Ploiești – Buzău: Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Martie 2021
      Predarea Studiului Geotehnic: Martie 2021
      Obținerea Acordului de Mediu: Martie 2021
      Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Aprilie 2021 Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Mai – Iunie 2021, Tronson: Buzău – Focșani:
      Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021 Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021 Obținerea Acordului de Mediu: Iunie 2021
      Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
      Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Iulie – August 2021, Tronson: Focșani-Bacău:
      Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Mai 2021. Stadiul Studiului Geotehnic: Predarea estimativă a Studiului Geotehnic: Aprilie - Mai 2021/ În prezent în teren Prestatorul are mobilizate 2 instalații de forat, iar stadiul execuției forajelor este de aproximativ 31,44%. Obținerea Acordului de Mediu: Iulie 2021 /În dată de 03.12.2020 a fost emisă de către A.N.P.M. decizia etapei de evaluare nr. 143 prin care decide necesitatea declanșării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului.
      Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Decembrie 2021. Tronson: Bacău – Pașcani Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021 Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021, Depunere documentație de mediu către ANPM: Iunie 2021 / Studiul de Evaluare Adecvată (SEA) /Raportul privind impactul asupra mediului (RIM) Obținerea Acordului de Mediu: August 2021
      Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
      Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Octombrie 2021.
      • +1 (1 vot)    
        a.s. (Marţi, 27 aprilie 2021, 9:08)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        "Tronson: Ploiești – Buzău: Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Martie 2021
        Predarea Studiului Geotehnic: Martie 2021
        Obținerea Acordului de Mediu: Martie 2021
        Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Aprilie 2021... s.a. in continuare. Poate trebuia sa ne spuneti ca- la inceput de mai- sunt DEJA REALIZATE, nu "estimative" ; ca nu de programe minunate - estimative- ducem lipsa!
        • +2 (2 voturi)    
          astea sunt "cioturi" (Marţi, 27 aprilie 2021, 9:59)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui atc

          nu exista si nu va exista in 2021 niciuna din autostrazi gata, ca sa ajute cu adevarat scopului de recuperare economica post-pandemie. Daca o sa fie gata prin 2030, 2035, pb vor ajuta la recuperarea economica post-alt-eveniment. Si atunci nu se atinge scopul PNRR.
          Vb si de logica investitiei in ansamblu, nu ca e gata nu stiu ce portiune, apoi pauza, pauza, apoi alta, samd.

          PS: vedeti ca mergeti cu (cam) multe "estimative". Spune "estimativ" si in Ro ai toate sansele ca "estimatul" de 1 an sa dureze 2,3,4,5....sunt exceptii cand nu se intampla asa ceva.
          • +2 (2 voturi)    
            Să sperăm că estimările (Marţi, 27 aprilie 2021, 10:42)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

            Se vor adeveri. Dacă România ar fi început acest proiect (cu bani europeni anteriori sau pe cont propriu), proiectul acestei autostrăzi n-ar mai fi putut să fie înscris în PNRR. Pentru perioada 2021 - 2027 România primește doar 4 miliarde de euro, din care doar 2,6 mld euro să fie din Fondul de Coeziune și 1,4 mld euro din Fondul de Dezvoltare Regională contribuția noastră va fi de 3,9 miliarde, doar că aceste fonduri trebuie să ajungă pentru toți, nu doar pentru autostrăzi, drumuri și căi ferate. Aici intră Sibiu - Pitești, centura Bucureștiului, tunelurile dintre Lugoj și Deva. Și ar mai veni ceva bănuți, 2,3 miliarde euro din Fondul European de Dezvoltare Regională și 2,5 miliarde euro din Fondul de Coeziune. Restul dăm noi, aproximativ 3,4 miliarde de euro. Totul e să facem așa fel încât să nu se suprapună proiectele că ni se taie automat toată finanțarea.
      • 0 (2 voturi)    
        merg de 2 ori pe saptamana ploiesti buzau (Marţi, 27 aprilie 2021, 10:44)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        se circula decent,1 h si 10 min,nimeni nu merge sub 70 in localitate,singurul punct ce ar trebui ocolit,Mizilul,o centura ocolitoare!
        daca faci acea autostrada,ai 2 sosele bune din care pana la Albesti e pe 4 bezi!
        crezi ca ai trafic pt cele 2?
        daca nu pui taxe de autostrada cum e in Europa,la camioane ca sa tranzitezi pe un sens ungaria este peste 120eur,cu ce intretii ,ca tu percepi o vigneta de 45 lei pe zila straini,adica 9 euro,iar ai nostri platesc pana in olanda taxe de 500 eur numai pt dreptul de a circula dus pana in Olanda!
        • 0 (2 voturi)    
          A7 --- Ploiesti Buzău e aiurea (Marţi, 27 aprilie 2021, 15:03)

          DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          Te întorci spre Bucuresti cca 20 km.
          Vai si ce mai zburzi pana la Buzau!
          La Albesti era o solutie!
    • -1 (3 voturi)    
      autostrazi (Marţi, 27 aprilie 2021, 8:59)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      "Noi putem sa ne mintim singuri, sa lasam politicienii sa ne minta frumos..." Nu, unii dintre noi nu ne mintim singuri si nici nu-i credem pe mincinosii zambareti ce ne promit un " viitor luminos" in 2026. Dar in
      " prezentul intunecos", ati auzit cumva de cati ( nu Citu!) km. s-au planificat a se inaugura in ACEST an, in care traim si vorbim? Adica, in 2021?
      • +3 (5 voturi)    
        ca de obicei, cativa (Marţi, 27 aprilie 2021, 10:02)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui atc

        cred ca max 100 pot inaugura anul acesta. Sa fim realisti, zic. Mai e o pb: nici nu prea mai avem cu cine, nici macar la nivel de executie- muncitori, personal tehnic, ingineri, ori stam deja f prost ca nr, ori ce avem...sunt .. Dorei. "produsul" (lipsei) de investitii in Educatiei si inversarii scalei de valori.
        Nu mai exista cultul muncii, concentrarii pe un obiectiv etc, decat la o mica fractie din generatiile tinere.Mai toti vor bani repede, usor, sa fie "influenceri", bloggeri, tik-tok-eri si altele asemenea, incercati de ex undeva la tara sa gasiti pe cineva sa va ajute o zi (cu plata, desigur) la munca in gospodarie sau la camp....
        • +2 (2 voturi)    
          autostrazi (Marţi, 27 aprilie 2021, 16:35)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          "Asociația Pro Infrastructură 5 janvier2021
          ( adica,fost ONG Drula):
          Deci? Nu prea mulți. Șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni-Târgu Mureș ).
          ((Total ( realist)) Atât: 35 de km de autostradă.
          Teoretic, într-un scenariu foarte optimist cu autorități care se autodepășesc și un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei.
          Total ( foarte optimist)? 52,35/(de fapt, 56,35 )de kilometri de drumuri de "mare viteză" și de mare siguranță." Ziceati 100 km.? Pai, poate afla si "marii specialisti" ca traiesc in Ro. Aia reala!
          • +2 (2 voturi)    
            Asa e (Joi, 29 aprilie 2021, 19:14)

            RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Si ce? E vina lui Drula? Sa vedem cate termina pana in 2024 si apoi sa ne pronuntam. Ar trebui sa fie de la un an la altul tot mai multe dechideri.
            • 0 (2 voturi)    
              a.s. (Joi, 29 aprilie 2021, 20:38)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

              1. "Ar trebui sa fie de la un an la altul tot mai multe dechideri." Pai, aia intreb si eu, dar concret, nu lozinci! Vina lui Drula - ca ministru- e ca nu are un plan pe anii de ministeriat ( 2021--2024) pe care sa-l faca public. Ca nu e pus sa gestioneze banii familiei.
              2. Cum adica sa asteptam 2024? Pana atunci noi nu traim, nu platim impozite la stat?
  • +3 (7 voturi)    
    A8 FTW (Luni, 26 aprilie 2021, 23:24)

    dm602s3 [utilizator]

    Daca UE este de partea Rep Moldova au ocazia sa demonstreze ca nu ii ajuta doar dand din gura ci si finantand proiecte esentiale.
    Sper sa nu descopere carabusi pe cale de disparitie si de data asta.
    • 0 (4 voturi)    
      Prin Moldova (Marţi, 27 aprilie 2021, 8:47)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      s-ar putea să nu găsească cărăbuși ci trântori. Dar ăștia nu sunt pe cale de dispariție, dimpotrivă. :))
  • -1 (3 voturi)    
    Acum mă gândesc și eu (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:22)

    ploiesteanu [utilizator]

    ca omul prost pe care nu-l duce capul, nu cumva e și ceva politic la mijloc? De ce spun asta, am ascultat pe Barna aseară că cică la Bruxelles sunt mulți români. Chiar ăia care aprobă sau nu proiectele. Zicea Barna că acești "experți" știu multe, sunt la curent cu tot ce se întâmplă în țară, cunosc situațiile de pe teren. Mă întreb eu, cine a trimis "experții" ăștia acolo? Nu cumva alde Năstase când am intrat în UE? Nu cumva nea Băsescu - Boc și Ponta? Și vreți să nu strâmbe din nas la prima lectură? Păi ei de ce mai sunt puși acolo? Nu să găsească nod în papură, mai ales că la butoane sunt useriștii ăștia care vor dreptate și se dau deștepți, ai dracu! Nu cumva are și o tentă politică toată treaba asta?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai inteles gresit (Joi, 29 aprilie 2021, 19:15)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Romanii nu au voie sa se ocupe de proiectele romaniei. Ei aproba, dar doar pentru alte tari.
  • +2 (2 voturi)    
    Informație ușor eronată d-le Jurnalist (Marţi, 27 aprilie 2021, 16:11)

    CondOptativ [utilizator]

    Trebuie să citiți mai cu atenție PNNR-ul. Cele 4,5 miliarde de Euro includ și proiecte de infrastructură feroviară, nu doar rutieră.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by