Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a avut luni o întâlnire la Bruxelles cu comisarul european pentru Transporturi și comisarul european pentru Competiție pe tema proiectelor de infrastructură propuse de către România în cadrul Planului de Redresare și Reziliență (PNRR). Drulă a declarat că proiectele incluse de România sunt „mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni”.

Autostrazile spre MoldovaFoto: Hotnews

”Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR”, a spus Drulă.

Potrivit ministrului, discuțiile au fost aplicate pe câteva proiecte pe care România le susține a fi finanțate prin PNRR:

+ Autostrada A7: Ploiești - Pașcani;

+ Autostrada A8: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Pașcani;

+ Autostrada A3: Nădășelu - Poarta Sălajului;

+ Autostrada A1: Marginea - Holdea.

„Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră”, a declarat Drulă.

„Privesc cu încredere către finalizarea negocierilor dintre România și Comisia Europeană și mărturisesc că sunt nerăbdător să ne apucăm de construit”, a mai precizat ministrul român.

În noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR), programul național ce se bazează pe fondurile europene puse la dispoziție de UE pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene, Guvernul României a creionat un program de circa 4,5 miliarde de euro doar pentru autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare și șosele de legătură.

Toate proiectele incluse în PNRR au o condiție esențială: să fie gata până la final de 2026.

Citește:

În ultimele zile a existat o dispută politică pe plan intern, PSD acuzând că de la Bruxelles Comisia Europeană ar fi respins propunerea României de PNRR. Oficialii din Guvern, premierul Cîțu, ba chiar și președintele Iohannis au ieșit și au negat o astfel de variantă și au explicat că de fapt Comisia Europeană a avut unele observații legate de forma actuală a PNRR, observații ce sunt normale în cursul creionării unui format final ce să fie prezentat la Bruxelles.

CITEȘTE ȘI: