Florin Cîțu, despre autostrada A7 Pașcani - Suceava - Siret: „Avem traseul final, va fi autostradă nu drum expres”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Moldovei - A7
Foto: Hotnews
„Avem varianta finală pentru autostrada 7 Paşcani-Suceava – Siret”, a anunțat premierul Florin Cîțu vineri, la Suceava. Pentru proiectul în cauza, de fapt, abia ce a fost finalizată o primă etapă de analiză în urma căreia pentru secțiunea Suceava - Siret au rămas „în cursă” două variante de traseu. Cîțu spune că șoseaua de mare viteză va fi autostradă, și nu drum expres. „Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă”, asta deși o astfel de decizie trebuie făcută în cadrul contractului conform unui studiu de trafic, studiu ce nu a fost finalizat deocamdată.

„Le-am cerut şi consultanţilor, până la finalul anului vom avea şi studii de fezabilitate pentru această porţiune (n.r. Pașcani - Suceava - Siret). Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă, asta a fost discuţia. Înţeleg de la consultanţi că se va trece de la drumul expres la autostradă pentru Paşcani-Siret. Şi finanţarea de a merge pe fonduri europene pentru această porţiune. Prima parte, până la Paşcani sunt în PNRR, pe fonduri europene. Eu zic că vestea cea mai bună este că avem varianta finală, avem studiul de fezabilitate până la finalul anului şi voi avea şi indicatorii tehnico-economici care să transforme drumul expres în autostrada”, a spus Cîțu.

Întrebat când va fi finalizată A7, prim-ministrul a răspuns: „Până în 2026 va fi gata autostrada. Paşcani-Siret vă spun că o să fie mai repede. Vă spun că este mai uşor. Paşcani-Siret pare să fie mai uşor de construit”.

Citește și:



Foto: Traseul autostrăzii A7. Traseul pentru Pașcani - Suceava - Siret este orientativ / Vezi aici traseul A7 de la Ploiești la Pașcani / Vezi aici traseul studiat de la Pașcani la Siret

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85


Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18142 vizualizari

  • -6 (14 voturi)    
    Ce se intelege din aceasta Cuvantare: (Vineri, 14 mai 2021, 15:34)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Ca
    "Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă".

    Minunat!
    Vom avea!
    Sau
    Vom mânări indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă.

    Ce studiu de trafic pe Ukraina!
    • +5 (7 voturi)    
      Drumuri expres... (Vineri, 14 mai 2021, 16:46)

      rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      ... te apuci sa faci cand ai macar o autostrada in zona.

      Cand n-ai niciuna, de ce sa te mai incurci si sa nu faci de la bun inceput o treaba buna - o autostrada?
      • +1 (1 vot)    
        Comisia europeana decide (Vineri, 14 mai 2021, 18:22)

        paul22 [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

        Intrucat se face cu bani europeni, comisia europeana si consultantul lor Jaspers decid daca se face drum expres sau autostrada. Pentru autostrada e nevoie ca prognozele de trafic sa aiba valori mai mari de o anumita limita
      • +1 (3 voturi)    
        Precizari pentru (Sâmbătă, 15 mai 2021, 7:43)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

        Pentru autostrada e nevoie ca studii de trafic care sa aiba valori mai mari de o anumita limita.
        Ce trafic vine din drumurile adiacente?
        Sau din Ucraina?
        Sau ce marfa trambiteaza zona?
        Daca se termina cu defrisarea Bucovinei nu mai va fi trafic!
        Oricat de mult bustean furat ca fi in tranzit din Suceava-Pod Braila- Port tot nu va fi suficient.
        • 0 (4 voturi)    
          Adica... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 13:13)

          rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          ... daca o regiune e mai putin dezvoltata sa nu-i facem autostrada ca nu are nevoie?
          Ba poate ca tocmai de o autostrada are nevoie ca sa iasa din subdezvoltare...

          In Spania, Italia asa s-a procedat, regiunile sarace au fost lasate fara autostrazi?
        • 0 (4 voturi)    
          nu trebuie (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:19)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          tampenia asta cu traficul promovata de universitarii de la facultatile de drumuri face ca romania sa fie o tara subdezvoltata.

          stergeti garbage-ul asta din gandire pentru totdeauna daca vreti sa intrati in randul tarilor dezvoltate.
          • +1 (1 vot)    
            Cred ca nu stiti (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:36)

            DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

            Ca Italia, Spania au avut o strategie de dezvoltare.
            La autostrăzi.
            Bazată pe studii de trafic.
            Nimeni nu construieste de a proasta autostrăzi.

            Si repet: din lipsa proiecte a intrat A7 in celebrul PNRR.
            Acum 5 luni se trambita cu sutele de proiecte care de fapt sunt desene.
            Nimeni nu spune ca Romania nu are nevoie de autostrăzi.
            Dar ce nu s-a facut de 30 de ani nu se va face in cativa ani de acum inainte!

            Neîncrederea in oamenii politici incapabili sa faca un proiect de la un cap la altul.
            Respectând tradițiile aici va conta comisioanele de la studiile de fezabilitate, de proiectare sau comisionele de la firmele pretine care vor primi lucrarea.
            Apoi rămân muzee, cioturi care termina in camp.
            Atat!
            Trăiască Tovarasul Catu, salvatorul Moldovei!
            • +1 (3 voturi)    
              povesti urbane (Sâmbătă, 15 mai 2021, 19:06)

              John_Re [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

              in US si Canada cand s-au construit autostrazi nu era nici un fel de trafic. unde mai pui ca majoritatea au fost construite in middle of nowhere.

              in Ro nimeni n-a fost in stare sa construiasca o autostrada peste carpati. sa nu imi spui ca studiile de trafic au fost motivul....
    • 0 (0 voturi)    
      Domnule Mitica, de Bucuresti, de ce te opui?! (Marţi, 1 iunie 2021, 20:29)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Domnule Mitica, de Bucuresti! De fiecare data cind se face ceva pentru Moldova- Bucovina, dumneata te impotrivesti.

      Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei.
      Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
      Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani... nu-i trafic!
      In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
  • +6 (10 voturi)    
    he he (Vineri, 14 mai 2021, 15:38)

    igorashu [utilizator]

    Ii era frica ca ii ia fata Drula.
    • +2 (4 voturi)    
      Câți îi ia fata lui Orban! (Vineri, 14 mai 2021, 16:06)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      Cred.
      Pana la Congres!
  • +1 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 14 mai 2021, 15:54)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      indicatorii sunt chiar prognozele (Vineri, 14 mai 2021, 17:26)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui

      s-a exprimat Catu aiurea; indicatorii economici de care vorbeste sunt chiar prognozele de trafic
    • 0 (0 voturi)    
      ba este invers (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:32)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui

      economicul si dezvoltarea viitoare a romaniei trebuie sa dicteze.

      stergeti garbage-ul asta cu prognozele de trafic din gandire sau veti ramane o tara subdezvoltata.
  • +2 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 14 mai 2021, 16:22)

    [anonim]

  • -2 (6 voturi)    
    Si marmota invelea ciocolata (Vineri, 14 mai 2021, 17:03)

    DecebalusPerScorilo [utilizator]

    Imi explica si mie cineva cum "Coloana Vertebrală" a Moldovei nu include cel mai mare oras din regiune?
    • -1 (3 voturi)    
      ehh, iti explice eu (Vineri, 14 mai 2021, 17:19)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui DecebalusPerScorilo

      Tie coloana vertebrala iti include si inima? Sau n-ai coloana vertebrala ca toti postacii?
  • -1 (9 voturi)    
    ! (Vineri, 14 mai 2021, 17:36)

    tudorr [utilizator]

    Iasiul, al doilea oras din tara ca populatie, isi IAR o mare mumu! Multumim wuhannis ca ai lasat orasul pe mana a 2 inculpati, primarul chirica, fost pesedisti si șăful de la CJ tablagiul costelus alexe zis si bam bam!
    • +3 (5 voturi)    
      Iasul... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 1:52)

      rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      ... e inclus in Ungheni - Tg. Mures (A8), care se va intersecta cu A7, de care vorbim aici.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by