Magistrala de metrou M6 1Mai - Tokyo (Băneasa): O asociere de firme din Turcia a câștigat contractul de execuție

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tunel de metrou în București
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
O asociere de firme din Turcia a câștigat licitația Metrorex pentru proiectarea și execuția structurilor de rezistență pe viitoarea Magistrală M6 de metrou, de la 1 Mai la Complex Comercial Băneasa, informează Club Feroviar. La licitația de circa 1,2 miliarde de lei lansată de Metrorex au mai depus oferte asocieri de firme din Turcia, China, Rusia, Italia sau Spania.

Comisia de licitație a Metrorex a atribuit oficial, joi, contractul pentru metroul 1 Mai-Tokyo către o asociere de firme din Turcia.

”Membrii comisiei de evaluare desemnează oferta prezentată de ofertantul Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S ca ofertă câştigătoare pentru această procedură de atribuire, ofertă care a fost clasată pe primul loc în clasamentul rezultat după aplicarea criteriului de atribuire. Asocierea a prezentat ca terţ susţinător pe Yuksel Project Uluslararasi A.Ş. Acesta a prezentat în documentele de calificare un angajament privind susţinerea tehnică şi profesională a ofertantului referitor la personalul cheie, respectiv Şef de proiect – design, şi la punctele 3 şi 4 a cerinţei referitoare la experienţa similară (proiectare), respectiv Formularul 13b, completat la data de 22.05.2019”, se arată în raportul de atribuire datat joi, 15 mai 2021, obținut de Club Feroviar.

Clasamentul ofertelor desemnate ca admisibile a fost următorul:

1. Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S
2. Asocierea FCC – Gülermak
3. Asocierea China Communications Construction Company & 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SpA.

Anterior, în urma evaluării propunerilor financiare, oferta depusă de Asocierea Esta Construction LLC (Rusia) – Doguş Inşaat ve Ticaret A.Ş. fusese declarată inacceptabilă şi neconformă de către comisia de evaluare.

Licitația lansată de Metrorex în martie 2019 are obiectiv execuția structurilor stațiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa), ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă. Valoarea licitației este estimată la circa 1,3 miliarde de lei (cca. 260 de milioane de euro), iar atribuirea se face conform celui mai bun raport calitate-preț, componenta financiară având o pondere de 40%.

Linia de metrou M6 va porni de la Gara de Nord și de la stația 1 Mai se va ramifica pe o magistrală nou construită până la stația Tokyo, imediat în apropierea Complexului Comercial Băneasa. Noua linie construită va avea o lungime de 6 km și 6 noi stații (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo).



Magistrala 6 de metrou - (Gara de Nord) 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni

Lungime: 14,2 km
Stații: 12
Valoare totală estimată: 1,4 mld euro

M6.1 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa)

Lungime: 6 km
Stații: 6 (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,27 miliarde de lei

M6.2 Tokyo - Aeroport Otopeni

Lungime: 8 km
Stații: 6 (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,32 miliarde de lei

CITEȘTE ȘI:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6687 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    INUTILĂ (Joi, 15 iulie 2021, 16:24)

    of of [utilizator]

    Sunt multe autobuze care merg la complexul comercial Băneasa, care preiau toți călătorii ce merg acolo (prea puțini ca să justifice construirea unui metrou). E inutilă linia, nu trece prin zone prea populate, doar prin Exoziției unde va fi plin de birouri în câțiva ani ar fi utilă. Poate și la Gara Băneasa DACĂ aceasta va fi integrată într-o rețea de transport în comun București + Ilfov.
    Bravo lui Puiu Popovici că și-a tras și metrou la complexul compercial...
    Doar dacă se umple zona de birouri se justifică. Mă îndoiesc că cei care stau la vilă pe acolo merg cu metroul.
  • -6 (14 voturi)    
    acum (Joi, 15 iulie 2021, 16:33)

    autan [utilizator]

    Sunt bune si firme din Turcia. Nu suportam duduia, dar totusi :P Oricum astept tramvaiele alea noi de la Astra. Vin dupa PNRR in 2030?
    • -1 (11 voturi)    
      oribil (Joi, 15 iulie 2021, 18:00)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui autan

      Pai turcii nu si-au construit nici propriul metrou la ei acasa, a fost facut de japonezi. Ma refer la tunelul de metro pe sub stramtori, care uneste partea europeana de cea asiatica a Stambulului. Dar e inca o dovada ca desi a plecat Duduia, Bukresh, cum se numeste in limba turca orasul, este in sfera de influenta a Imperiului Otoman.
      Ardealul si Banatul sunt in zona de influenta a Imperiului Habsburgic, a Vienei, si a Germaniei. Strabag and CO castiga licitatiile in Vestul tarii. In Bukresh , la Konstance si Giurgiu, castiga otomanii care cunosc cel mai bine reteta succesului la licitatii si obiceiurile , metehnele orientale ale locului.
      La Timisoara, in nici un an de la preluarea mandatului, Dominic Fritz are deja doua realizari importante de care nu se vorbeste, poate e mai bine asa, a adus Porsche cu centrul de cercetare de la el din land ,din Baden Wurtemberg si mai nou, Draxlmeier a inceput lucrarile pentru o fabrica de baterii auto , cam 200 milioane Euro investitia.
      In Romania se duce un razboi pentru influenta economica intre Germania, Austria pe de o parte si Turcia in sud , pe de alta parte.
      Din acest punct de vedere 1-0 pentru Ardeal, dar asta nu e bine pentru ca vom avea de a face cu o dezvoltare inegala a tarii, care deja se observa.
      Cine vrea sa prevada viitorul ar fi bine sa arunce o privire in trecut. Ce zice, Nicusor Dan ? Macar sa lucreze cu francezii daca nu poate cu germanii , austriecii , ca vestul Romaniei.
      • -5 (7 voturi)    
        Nu e nici un razboi (Joi, 15 iulie 2021, 19:11)

        palatin [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Si-au impartit zonele de influenta.
    • +2 (2 voturi)    
      tramvaiele noi de la Astra (Vineri, 16 iulie 2021, 8:47)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui autan

      vor veni dar, vor deraia pentru ca sunt joase, moderne, si pentru ca la Bükresh nu s-a investit in liniile de rulare pe care circula cazanele BMW. Sinele sunt varza. La Oradea, Arad, Cluj, unde circula tramvaiele Astra, s-a investit si in infratructura.
  • +10 (16 voturi)    
    Turcii rad totul... (Joi, 15 iulie 2021, 16:57)

    rubberduck [utilizator]

    În materie de licitații câștigate. Cum dreaq vine asta!?!?! Drumuri, poduri, autobuze și chiar tramvaie (dacă cadâna preaplecată Firea ar fi rămas la cocoțată pe divan am fi luat și tramvaie de la turkye. Dar, deh a pierdut alegerile și, contractul câștigat de turcaleți a fost găsit, văleu, cu bube și de dimensiuni necorespunzătoare și contractul a fost atribuit firmei românești Astra Arad, cum de fapt ar fi și trebuit). Totul cu turcii, că turcii estem buni negociatori, oferă, peșcheș, ciubuc, sugiuc. Cum de nu există nicio firmă românească în stare să facă tunelul acesta. Cum de alții: spaniolii sau italienii nu sunt capabili?? Totul cu turcii, vorbiți de China, dar ne-au încălecat turcii. Vorba cântecului: A la turca bre, mămăligă cu cafe!
    • -4 (10 voturi)    
      au cotropit Sudul Romaniei (Joi, 15 iulie 2021, 18:08)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui rubberduck

      e doctrina lui Erdogan, Bukresh, Konstance in Muntenia, la fel ca Serbia, Bulgaria, Bosnia, Albania, Macedonia de Nord, sunt zona de influenta economica aInaltei porti. NEOOTOMANISM se cheama politica de stat si are in vedere recastigarea zonelor de influenta pierdute.
      Peste Carpati e altceva, acolo sunt Habsburgii, Germania, acolo castiga la licitatii Strabag si vin investitii din zona vorbitpare de limba germana.
      Pana la urma, asa pe sest, fara prea multa publicitate, Dominic Fritz a adus in nici 10 luni de mandatr doua investitii serioase la Temeswar, Porsche Engineering din landul lui (a fost consilier al presedintelui federal) dar si o noua fabrica de baterii electrice, investitie a Draxlmeier.
      Asta e , vestul cu nemtii, austriecii si sudul cu turcii.
    • -3 (11 voturi)    
      turcia (Joi, 15 iulie 2021, 19:06)

      fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui rubberduck

      are productie industriala! Spre deosebire de Europa care are polutii ecologiste!
  • +8 (12 voturi)    
    ... (Joi, 15 iulie 2021, 17:11)

    a.nonim [utilizator]

    Daca e Complex Comercial Băneasa, de ce-i zicem Tokyo? Acesta aberatie trebuie corectata de pe acum, pana nu va fi prea tarziu. Numele statiilor trebuie sa aiba legatura cu zona, nu cu fanteziile politicienilor. N-am auzit pe nimeni sa spuna "cobor la Armata Poporului", toata lumea spunea Lujerului. Am corectat o anomalie ca sa cream altele?
    • +2 (4 voturi)    
      Tokyo (Joi, 15 iulie 2021, 22:05)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Ptr. ca , dupa ce-ti iau taxele, ti le "toc io'''!
  • +3 (7 voturi)    
    interese (Joi, 15 iulie 2021, 17:26)

    Jude [utilizator]

    Interesele unor rechini imobiliari ne costa miliarde de EUR.
    Magistrala ai va fi precum tre nul de la Gara de Nord la Otopeni.
    UE vazand proiectul ala cretin a spus din star ca ei vor da fonduri europene doar pentru tronsonul Otopeni-Baneasa.
    Mafiotii vor face restul cu fondurile Romanesti.
    Cand veni pleca de la Otopeni , vei lua metroul pana la 1 mai, vei astepta 10 min sa vina metroul de la Parc bazilescu ca sa ajungi la Gara de Nord. De la Gara de Nord vei lua metroul ca sa ajungi la Victoriei si de acolo sa mergi in Sud in Sector 4 sau 3 sau 6.
    Concluzia....vei face atat de mult, vei astepta atat incat e de ajuns sa mergi o singura data ca vei renunta. Si uite asa incompetenta va papa multi bani si va livra ceva nefolositor.
    Daca ruta era. Otopeni-Baneasa- Gara de Nord- Unirii apoi bifurcatie spre Gara Progresu [e Sos Giurgiului respectiv linia 32 pana la Bragadiru .
    Asta da...era utila. Dar ce vor face ei...= 0
  • +8 (10 voturi)    
    Minte creata (Joi, 15 iulie 2021, 17:30)

    gnd [utilizator]

    Ce minte creata a gandit traseul ala sa ajunga la 1 Mai ?
    Scopul liniei e sa reduca traficul venind dinspre Ilfov nord si sa ofere access rapid in centrul orasului.
    Dupa statia Montreal trebuia sa se uneasca si sa continue spre centru intrand pe M2 continuant pe linia existenta prin Aviatorilor, fara schimbarea trenului.
    Asa nu vad cine va schimba de 2 ori ca sa ajunga in centru....vor continua mai departe cu masina si vom avea aceeasi problema de aglomeratie.
    Daca exista o nevoie reala de trafic catre Pajura - 1 Mai puteau sa mai faca acolo un ciot separat de 2 statii cu schimb, ca nu era mare lucru...dar asa, nu cred ca va fi prea folosita.
    • +2 (4 voturi)    
      Sa mai bifam o "realizare" (Joi, 15 iulie 2021, 19:23)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Asta e mentalitatea.
    • +1 (1 vot)    
      Au fost 9 trasee (Joi, 15 iulie 2021, 19:57)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      trimise spre "concurs" Comisiei. unele treceau prin Dorobanti, altele prin Floreasca.

      Insa doar asta a fost cat de cat documentat - atat cat sa-l finanteze Comisia - si mai ales, a fost singurul servit publicului, n-a existtat dezbatere publica nimic. Traseeele au existat doar pe hartia aflata in plicul sigilat.

      Informatia insa sigur e pe la Ministerul Tranporturilor. Ar fi bine ca macar Drula sa o scoata la iveala.
      • +2 (2 voturi)    
        Mai multe "detalii" despre cele 9 trasee (Joi, 15 iulie 2021, 20:20)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        In scrisoarea de la Comisie catre MFE obtinuta in 2018 cu greu (dupa proces) de Asociatia ProInfrastructura

        https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=43.msg221032#msg221032
  • +3 (9 voturi)    
    asta e linie pt bogatasii bucurestiului (Joi, 15 iulie 2021, 19:18)

    qwerasdf [utilizator]

    si cum naiba dai voie la firme non-ue, din tari care incalca drepturilor omului

    ce urmeaza? firme din coreea de nord doar ca vor lucra pe seminte?!
    • -2 (4 voturi)    
      fara suparare (Vineri, 16 iulie 2021, 0:23)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      dar cei care stau la vile prin Baneasa nu prea circula cu metroul.
  • +3 (3 voturi)    
    iar turcii? (Vineri, 16 iulie 2021, 4:09)

    ras-putin [utilizator]

    ce le-au promis? o copie chinezeasca din plastic dupa sabia lui Stefan cel Mare?
    de ce nu se declara bucalele pasalic turcesc deja, sa stim o chestie si noi, astia mai de la tara.

    turcii ar tebui sa fie pe lista neagra a investitiilor, la fel ca si comunistii chinezi si ursul chel de la rasarit.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by