Magistrala de metrou M6 până la Aeroport: De ce renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni ar fi, de fapt, decizia corectă

de Victor Cozmei, Catiușa Ivanov     HotNews.ro


Magistrala 6 spre Baneasa si spre Otopeni
Foto: Hotnews
Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni, parte din magistrala M6 de metrou, și concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală este soluția corectă, susțin la unison atât asociațiile pe infrastructură din societatea civilă, cât și primarii de sector din București consultați de HotNews.ro. Nici Comisia Europeană nu ar fi acceptat să finanțeze tronsonul pentru că, printre altele, se va conecta cu actualul terminal de la Otopeni, deși aproape toate operațiunile se vor muta în viitorul nou terminal de la est, susțin autoritățile. Renunțarea la tronsonul de 8 km cu 5 stații vine însă la pachet cu posibila pierdere a unui împrumut de 330 mil. de euro acordat de Japonia.


Info pe scurt

  • Ministrul Transporturilor susține reprioritizarea proiectelor de metrou din Capitală, mutarea atenției pe continuarea M5 de la Eroilor la Universitate și spre Piața Iancului și Pantelimon, pe axa est-vest, iar în paralel suspendarea tronsonului M6 de la Băneasa la Otopeni.
  • Potrivit lui Drulă, M6 de la Băneasa la Otopeni nu e fezabilă economic, iar din acest punct de vedere nici Comisia Europeană nu ar fi acceptat finanțarea proiectului. În plus, proiectul ajunge la actualul terminal, deși în curând va fi construit Terminalul 2, practic noul aeroport în zona de est a actualelor piste, unde se vor muta majoritatea operațiunilor și zborurilor.
  • Măsura anunțată de Drulă este susținută de trei dintre cele mai cunoscute asociații din domeniul infrastructurii. Asociația Metrou Ușor, Asociația Construim România și Asociația Pro Infrastructura spun la unison că, cel puțin în varianta actuală, M6 până la Aeroport nu este fezabilă.
  • Metrou Ușor: „Calculele făcute arătau că traficul de călători de pe Otopeni nu justifica metrou, nefiind atinse cerințele de flux de călători pe oră și pe sens”
  • Pro Infrastructura: „Nu ai densitate și nu ai trafic care să justifice costul de aproape 100 de milioane de euro pe kilometru. M6 ar ajunge la Aeroport la terminalul actual, dar noul terminal se face mai în est și nu există nici o sincronizare cu acest proiect”
  • Construim România: „În forma actuală, proiectul M6 este greșit sub mai multe aspecte. M6 trebuie regândit cu totul”
  • O astfel de măsură este susținută și de primarii de sector consultați de HotNews.ro, iar ministrul Drulă spune că decizia sa e susținută și de primarul general Nicușor Dan.
  • Renunțarea la tronsonul M6 de la Băneasa la Otopeni ar presupune însă și pierderea unei finanțări de 330 de milioane de euro din Japonia, însă suma respectivă reprezintă de fapt doar un împrumut acordat României, chiar dacă la o dobândă foarte mică.


Magistrala 6 de metrou - (Gara de Nord) 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni

Lungime: 14,2 km
Stații: 12
Valoare totală estimată: 1,4 mld euro

M6.1 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa)

Lungime: 6 km
Stații: 6 (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,27 miliarde de lei

M6.2 Tokyo - Aeroport Otopeni

Lungime: 8 km
Stații: 6 (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,32 miliarde de lei

Drulă, la HotNews.ro: „M6 are multiple probleme de fezabilitate. Comisia Europeană a refuzat finanțarea. Hai să nu facem o investiție doar că sună bine pentru PR”


Anunțul despre posibila renunțare la tronsonul Băneasa - Otopeni de pe magistrala M6 de metrou a fost făcut inițial de către ministrul Transporturilor Cătălin Drulă într-un interviu pentru HotNews.ro:

  • S-a concentrat foarte multă energie la Metrorex pe această linie către aeroport. Această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa - stația Tokyo, această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București - Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi colorată în nuanțe reci pentru că sunt păduri.
  • Mai este un aspect, M6 ar duce la Otopeni la actualul terminal care urmează să fie „abandonat” pentru că planul major care este în derulare este construcția unui nou terminal - practic un nou aeroport, în partea de est a pistelor la 3 km distanță.
  • Viziunea care există de cinci ani în minister e așa: vii din călătoria ta cu bagaje cu tot, ajungi la Terminalul 2, noul terminal - o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului, ajungi în fosta clădire de la Terminalul 1, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute, oprindu-te de 14 ori, până ajungi la Gara de Nord. Nu se înțelege de ce, odată ajuns în acel punct la Terminalul 1, nu iei direct trenul care face 20 de minute până la Gara de Nord.
  • Pe M6 de la Băneasa la Otopeni eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare.
Declarațiile lui Drulă, în interviul de mai jos, de la 17.17:


Trei asociații diferite din zona societății civile și care monitorizează derularea proiectelor de infrastructură au apreciat pentru HotNews.ro că există motive întemeiate pentru renunțarea la M6 până la Aeroport, cel puțin în configurația actuală.

Asociația Metrou Ușor: „Calculele făcute arătau că traficul de călători de pe Otopeni nu justifica metrou, nefiind atinse cerințele de flux de călători pe oră și pe sens”


Asociația Metrou Ușor precizează că nu are o poziție fermă pe subiect, dar amintește că în timpul dezbaterilor publice pentru elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 „și-a exprimat punctul de vedere conform căruia, conform calculelor realizate la momentul respectiv pe baza datelor existente, traficul de călători de pe Aeroportul Internațional Otopeni nu justifica metrou, nefiind atinse cerințele de flux de călători pe oră și pe sens. Precizăm că de la momentul respectiv nu am actualizat calculele”.

Asociația Metrou Ușor a mai precizat pentru HotNews.ro „în ceea ce privește M6 între Complexul Comercial Băneasa și Aeroportul Otopeni proiectul trebuie să țină cont de perspectiva de dezvoltare a aeroportului care presupune construirea unui nou terminal. Proiectul actual al M6 la Otopeni nu este coroborat cu strategia pentru realizarea noului terminal.”


---

Asociația Metrou Ușor: „Până la Băneasa M6 este fezabil și util. Trenul recent inaugurat poate deservi optim fluxul de călători generat de Aeroport”


„Apreciem însă faptul că tronsonul I al M6 (Gara de Nord 2 - 1 Mai - Complex Comercial Băneasa) este fezabil și util, atingând principala poartă de acces a orașului în nord. Sperăm că se va avea în vedere construirea unui terminal de tip Park & Ride, astfel încât investiția să ofere alternative reale pentru traficul auto navetist. Odată realizat, tronsonul va pune în valoare și investiția deja realizată în Depoul Străulești. Relevanța tronsonului va crește cu atât mai mult în momentul extinderii M4 spre sud, care este foarte necesară”, a mai precizat Asociația Metrou Ușor.

„Considerăm faptul că cel puțin pe un orizont mediu de timp, trenul recent inaugurat poate deservi optim fluxul de călători generat de Aeroport. Cu investiții minime în infrastructură, frecvența de circulație a trenului de aeroport poate fi mult îmbunătățită. De asemenea, trenul are avantajul capacității adaptabile de transport. În cazul creșterii valorilor de trafic (spre exemplu în timpul Campionatului European de fotbal), capacitatea poate fi crescută”, a mai punctat Asociația Metrou Ușor.

Asociația Pro Infrastructura: „Comisia Europeană spune că de la Băneasa încolo sunt niște probleme majore - nu ai densitate și nu ai trafic care să justifice costul de aproape 100 de milioane de euro pe kilometru”


O poziție asemănătoare o are și Asociația Pro Infrastructura, prin vocea directorului executiv Ionuț Ciurea.

„Dincolo de discuțiile personale „eu vreau M5” sau „eu vreau M6”, cred că e foarte ușor se ne uităm cu toții ce a spus finanțatorul care ne dă bani pentru toate proiectele majore de infrastructură de transport - Comisia Europeană. Or finanțatorul spune că de la Băneasa încolo sunt niște probleme majore - nu ai densitate și nu ai trafic care să justifice costul de aproape 100 de milioane de euro pe kilometru. Doi la mână, M6 ar ajunge la Aeroport la terminalul actual, dar noul terminal se face mai în est și nu există nici o sincronizare cu acest proiect”, a declarat Ciurea pentru HotNews.ro.

„Ceea ce spune Comisia Europeană, indirect, este că Studiul de Fezabilitate nu se pupă cu realitatea, nu cred în el. Adică Studiul de fezabilitate de la Băneasa la Otopeni e făcut ca „să iasă”. De aici și refuzul UE de a finanța acest sector. Sperăm că într-un final autoritățile să înțeleagă că nu e o prioritate acum legarea de la Băneasa la Otopeni”, mai spune Ciurea.

„Poziția noastră ca organizație a fost mereu să chestionăm dacă această magistrală chiar trebuie să fie o prioritate sau mai degrabă prioritare ar trebui să fie continuarea M5 sau continuarea M4 spre sud. Acum cu atât mai mult că avem făcut și un tren la Aeroport, iar Comisia Europeană ne-a zis pas la finanțare, de ce să ne încăpățânăm să băgăm bani din împrumut și de la buget pe o magistrală care clar nu e prioritară față de altele? Noi să fim în Liga Campionilor cu Londra - Heathrow care are metrou, în timp ce în Viena nu e metrou, la Roma la Fiumicino nu e metrou și sunt multe alte capitale care nu au aeroportul legat de oraș prin metrou”, este de părere reprezentantul API.

Asociația Construim România: „În forma actuală, proiectul M6 este greșit sub mai multe aspecte. S-ar construi inutil de scump o magistrală de metrou cu un trafic foarte scăzut”


O altă asociație din domeniu, Asociația Construim România (ASCORO) a declarat la solicitarea HotNews.ro că „salută intenția Ministerului Transporturilor de a reanaliza oportunitatea și soluțiile alese pentru construcția Magistralei M6 de metrou” și că susține intenția de a prioritiza realizarea M5 Eroilor - Universitate - Pantelimon „mult mai importantă decât M6 pentru soluționarea problemelor de trafic din București.”

„Considerăm că în forma actuală, proiectul magistralei M6 de metrou este greșit sub mai multe aspecte, iar continuarea construcției acestei magistrale pe soluțiile actuale ar reprezenta o risipă, pentru că s-ar construi inutil de scump o magistrală de metrou cu un trafic foarte scăzut în raport cu investiția”, susține ASCORO.

ASCORO: M6 trebuie regândită cu totul


Asociația merge chiar mai departe și cere chiar sistarea imediată și a licitației pentru „tronsonul M6 1 Mai - Tokyo, tronson care trebuie exclus din rețeaua planificată a metroului bucureștean.

ASCORO crede că proiectul magistralei M6 nu trebuie abandonat, „ci regândit și construit în paralel cu Magistrala M5, dar pe soluții corect și realist analizate”.

„Ne așteptăm ca Ministerul Transporturilor să elaboreze o strategie completă de interconectare Aeroportului Henri Coandă cu rețeaua feroviară națională și urbană atât a actualului terminal, cât și al viitorului terminal doi al aeroportului, pe modelul celor mai bune practici din domeniu”, susține ASCORO.

Potrivit asociației, „aeroportul internațional al unei metropole de talia Bucureștiului are nevoie de patru conexiuni feroviare simultane:
1. Trenul urban care face legătura cu principala gară a orașului, care asigură conectarea aeroportului la rețeaua de trenuri urbane ale metropolei.
2. Trenul urban care face legătura cu centrul orașului.
3. Trenul urban care face legătura cu districtul de business al orașului, care este cel mai important district al metropolei atât pentru economia orașului, cât și pentru aeroport.
4. Trenul interurban care face legătura cu rețeaua feroviară națională, pentru deservirea directă a orașelor mari din aria de acoperire a aeroportului”.

Construim România despre termenele nerealiste anunțate la metrou: „Magistralele se construiesc în mod realist în 7-10 ani de la demararea construcției ”


Asociația Construim România susține că în cazul Aeroportului Henri Coandă, conexiunea numărul 1 este deja asigurată de recent inaugurata cale ferată București - Aeroport Otopeni.

„În ciuda neajunsurilor de la inaugurare, această cale ferată poate fi electrificată integral și poate fi dublată pe 85% din traseu cu investiții mult sub costul unei magistrale de metrou pe același traseu. Aceasta ar permite reducerea intervalului de succedare al trenurilor la 10 minute pe sens, ceea ce ar face legătura suficientă pentru cel puțin 2-3 decenii”, potrivit ASCORO.

Pe de altă parte, asociația consideră că „viitoarea magistrală M6 de metrou trebuie în schimb să asigure legătura cu numărul 2. Astfel, Magistrala M6 trebuie ramificată din viitoarea magistrală M4 Gara Progresu - Străulești în zona intersecției Strada Berzei / Strada Gării de Nord, urmând apoi traseul Piața Victoriei 3 - Arcul de Triumf - Piața Presei Libere - Aeroport Băneasa - Aeroport Henri Coandă”.

Cât privește M6 între Aeroportul Băneasa și Aeroportul Henri Coandă „magistrala M6 trebuie construită într-o soluție combinată la sol și pe estacadă, ceea ce ar reduce sub jumătate costurile pe cei 7km dintre cele două aeroporturi”, susține asociația.

Potrivit ASCORO, la Aeroportul Henri Coandă „viitoarea stație a M6 de la actualul terminal trebuie să fie subterană și orientată înspre viitorul Terminal. O astfel de soluție ar permite racordarea rapidă a noului terminal al aeroportului, atunci când el va fi construit”.

Asociația mai atrage atenția și asupra termenelor nerealiste asumate în trecut pentru construcția magistralelor de metrou.

„Magistralele de metrou se construiesc în mod realist în 7-10 ani de la demararea construcției și orice încercare de a scurta aceste termene nu face decât să compromită calitatea lucrării, fără nici un alt beneficiu”, susține ASCORO.


Magistrala M5

Reprioritizarea metroului în Capitală: Drulă vrea mutarea atenției pe continuarea M5 / Metrou Ușor: „M5 nu este blocată astăzi de M6 sau de lipsa unei prioritizări, ci din alte motive”


Odată cu intenția de a trage pe dreapta proiectul M6 de la Băneasa la Otopeni, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că dorește o reprioritizare a proiectelor de metrou din Capitală și că cea mai importantă magistrală de continuat este Magistrala M5 de pe care prima bucată din Drumul Taberei la Eroilor tocmai ce a fost deschisă traficului în urmă cu câteva luni, după 9 ani de construcție.

„M5 este o linie prevăzută să meargă de la est la vest prin București. Din Drumul Taberei la Eroilor și de acolo mai departe la Universitate și la Iancului și de acolo până în Pantelimon. Liniile de metrou funcționează eficient atunci când sunt pline, atunci au sens economic. Pentru București ar fi aer să aibă această linie est-vest, dar ea până acum a fost deprioitizată”, a declarat Drulă în interviul pentru HotNews.ro.

„Am avut o discuție și cu Primarul General, și cu primarul din Sectorul 2, și cu primarul din Sectorul 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine - și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km. Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, a spus Drulă.

„Susținem faptul că este necesară o prioritizare a proiectelor de construire a metroului”, a declarat pentru HotNews.ro Asociația Metrou Ușor.

„Realist însă, M5 nu este blocată astăzi de M6 sau de lipsa unei prioritizări, ci din alte motive (licitații, dezbateri asupra aspectelor tehnice despre cum se va construi efectiv metroul pe axa centrală care este îngustă și brăzdată de clădiri istorice nereabilitate, etc)”, a mai punctat Asociația Metrou Ușor în răspunsul pentru HotNews.ro.

Pro Infrastructura: „Cea mai importantă linie acum ar fi M5.2 - continuarea de la Eroilor la Piața Iancului, pentru că legi atâtea linii între ele”


Susținere pentru mesajul ministrului vine și din partea Asociației Pro Infrastructura.

„Am zis dintotdeauna să înțelegem mesajul finanțatorului (n.r. Comisia Europeană) care ne-a spus că nu e ok (n.r. continuarea M6) și să luăm tot efortul acesta administrativ și financiar și să-l direcționăm către altceva, către M5, către M4, către orice altceva din zone dense care e mai important decât M6 la Aeroport. Cred că cea mai importantă linie acum ar fi M5.2 - continuarea de la Eroilor la Piața Iancului pentru că legi atâtea linii între ele”, a declarat pentru HotNews.ro directorul executiv de la Pro Infrastructura.

Ce spun primarii de Sector din București despre renunțarea la M6 de la Băneasa la Otopeni


HotNews.ro a încercat să contacteze atât primarii de sector, cât și primarul general pentru a vedea care este poziția lor referitoare la planurile de renunțare a tronsonului M6 de la Băneasa la Otopeni și eventuala prioritizare a altor magistrale de metrou în București.

Până la ora publicării acestui articol au răspuns primarii Sectoarelor 2, 3 și 6.

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6:
„În primul rând nu se pot face amândouă cu capacitățile actuale ale Ministerului Transporturilor, este vorba despre resurse bugetare și prioritizare. Este clar că una trebuie să pice. Din punctul meu de vedere cea care trebuie continuată este cea din Drumul Taberei. De ce? Pentru că eu folosesc această linie de metrou destul de des și văd că este foarte puțin folosită.

Motivul evident pentru care ea este foarte puțin folosită este că este foarte prost conectată, că se înțeapă la Eroilor și nu se duce spre centrul Bucureștiului ci către extremități. Ca să ajungi la Victoriei faci foarte mul, pentru că ocolește foarte mult, iar ca să ajungi la Unirii, merită doar dacă ai treabă în zona de Sud. Este foarte-foarte clar că metroul din Drumul Taberei nu va fi niciodată eficient dacă nu e mai bine conectat. De asta cred că această linie de metrou trebuie să fie o prioritate.

Doi la mână, deja există un tren foarte bine conectat Gara de Nord - Otopeni. Metroul pe care l-a gândit Ministerul Transporturilor trece printr-o zonă foarte puțin populată, cu densitate mică și nu se justifică. De ce aș dubla? De ce m-aș duce cu acel metrou acolo?”

Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2:
„Eu cred că este o decizie bună, pe mine mă interesează ca M5 să vină și la noi în Sector și să avem Pantelimonul legat de centru prin metrou. Metroul trebuie să mute mulți oameni foarte repede, la aeroport nu face asta și trece printr-o zonă vastă de câmpie în care nu locuiește nimeni. Metroul care ar fi din Pantelimon spre centru și care ar fluidiza o bună parte din traficul din zonă, eu zic că trebuie să aibă prioritate”.

Robert Negoiță, primarul Sectorului 3
: „Nu e rău pentru că acum avem tren spre Otopeni. Ce rost are să băgăm acolo și tren și metrou și de toate, iar în alte părți nimic. Mi se pare o decizie bună”.

Împrumutul de la japonezi pe care l-ar pierde România: „Nu poate fi transferat către alte proiecte”


Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni din M6 ar veni însă cu pierderea unui împrumut de circa 41.870.000.000 yeni japonezi , adică vreo 330 de milioane de euro, pe care Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei (JICA) l-a acordat încă din 2010 României, un împrumut cu o dobândă anuală de 1,7%.

Consultantul japonez PADECO, angajat de Metrorex să supervizeze proiectul M6, atrag atenția tocmai asupra riscului pierderii acestei finanțări prin împrumut, potrivit Digi 24.

„Este un împrumut dedicat acestui proiect și care nu poate fi transferat către alte proiecte. Ne exprimăm preocuparea că orice altă întârziere sau anularea a Acordului de împrumut nu va implica doar costuri pentru România, ci va avea impact asupra relației cu Japonia”, avertizează cei de la Padeco într-o scrisoare transmisă Ministerului Transporturilor.

Și Ministerul de Externe și-a exprimat îngrijorarea că renunțarea sau o nouă amânare a magistralei de metrou spre aeroport ar putea avea un impact negativ asupra credibilității României în fața investitorilor japonezi, potrivit Digi 24.

„Partea niponă a făcut cunoscut faptul că refuză orice modificare suplimentară a termenilor proiectului și că este gata să retragă fondurile pentru a le da altă destinație, către alte țări, de exemplu India. În plus România plătește anual o taxă de angajament substanțială pentru menținerea acestei finanțări. În cazul retragerii împrumutului, sumele respective nu vor putea fi recuperate”, susține MAE.

Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructura atrage atenția că suma pe care România ar putea s-o piardă ține de un împrumut returnabil, nu fonduri nerambursabile.

„E vorba de un împrumut, e la o dobândă mică, dar nu sunt bani gratis. Dacă tot vrem împrumut și vrea Japonia să ne împrumute, trebuie neapărat M6? Banii au altă culoare dacă facem altă magistrală de metrou? Teoretic ar trebui să ne înțelegem că există alte priorități. Dacă Japonia vrea să ne ajute cu un împrumut, să facă și niște bani dintr-o astfel de investiție, nu cred că ar zice nu. Până la urmă de ce i-ar interesa unde ar ajunge metroul, dacă e o prioritate pentru oraș”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, de la Pro Infrastructura.

---

Citește și:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32907 vizualizari

  • 0 (52 voturi)    
    ... (Joi, 4 februarie 2021, 10:05)

    Ecce_Homo [utilizator]

    E o decizie imbecila. Magistrala spre Otopeni ar fi foarte utila. Sunt mii de oameni care stau in Corbeanca, Otopeni, Balotesti, Tunari si lucreaza in Bucuresti. Dimineata, daca nu pleci la 7 si pleci la 7.15 faci o ora pana la pasajul Baneasa din Otopeni, cu masina sau 783. 783-ul nu circula suficient de des si nu are prioritate fata de celelalte masini din trafic. Seara la intoarcere e aceeasi problema. In plus, toate capitalele au linii de tren sau metrou directe cu localitatile limitrofe tocmai pentru a degreva traficul rutier.
    Imbecilii au senzatia ca doar turistii circula cu metroul acela dar ar fi util pentru miile de oameni care stau in Bucuresti si lucreaza la firmele de pe centura sau din Otp-Tunari si invers, pentru cei care locuiesc in localitatile din jur si lucreaza in nordul orasului. Ar fi mai putina poluare, mai putin timp in trafic. Dar ce sa le ceri gibonilor. Mai bine isi plateste Metrorex salarii imense fata de cat produce decat sa investeasca.
    In plus linia asta trebuia facut demult cu japonezi, prin 2012 era un proiect aproape la gata, dar metrorex a zis ca face metrou in drumul taberei de banii aia. A facut, in vreo 10 ani...
    • +9 (31 voturi)    
      asa e, nevoie de metrou peste tot (Joi, 4 februarie 2021, 10:35)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      dar nordul sa mai astepte putin... a beneficiat pana acum de toate investitiile posibile... mai lasati bani si pt ceilalti din celelalte puncte cardinare. Multe din intrarile in Bucuresti sunt total paralizate, avand o singura banda pe sens. e bine ca vrem sa legam balotestiul dar noi avem inca o problema cu drumuri neasfaltate in sector 5 si 6, cu intrarile in oras din multe zone, cu centura actuala.

      sa faci metrou pt cativa locuitori din balotesti mi se pare cam mult. Benzi suficient, autobuze cu banda unica si parcari la intrare si e suficient. Altii nu au nici macar strazi asfaltate si cei din nord vor metrou
      • +20 (24 voturi)    
        Corect (Joi, 4 februarie 2021, 10:39)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Dar nici macar solutiile mentionate de tine nu se fac.
        Metroul ramane un vis.

        Eu, de exemplu, mi-am luat gandul. Desi lucrez de acasa, am clienti in Jilava, Bragadiru, 1 Decembrie, Popesti. Ce frumos ar fi ca atunci cand trebuie sa merg la ei sa stau in metrou si sa citesc in loc sa pierd ore in trafic!

        Am niste clienti in Otp care au salariati care vin din Titan si Pantelimon. Oamenii aia fac 2 ore pana la munca! In fiecare dimineata. Si programul incepe la 8. Deci pleaca de acasa la 6!
        Iar acasa ajung seara la 8. Ce viata mai au oamenii astia?

        In fine. visam cai verzi pe pereti. Traim totusi in tara in care ministrii transporturilor considera ca autostrazile sunt inutile...
        • +1 (13 voturi)    
          Metrou usor si park&ride (Joi, 4 februarie 2021, 12:52)

          asx [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          A zis Nicusor ca le face pe astea.
          Plus trenul spre aeroport care tot la Gara de Nord duce si cu putin efort isi poate mari frecventa.
          De ce sa mai faca si MT inca un metrou pe aceeasi ruta? Avem inca cartiere de blocuri intregi in Bucuresti, mult mai dense, care nu au metrou.
          • +4 (14 voturi)    
            multi zic putini fac (Joi, 4 februarie 2021, 13:08)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui asx

            Eu nu cred ca va face nimic desi l-am votat.
    • +1 (19 voturi)    
      Parcare la Baneasa (Joi, 4 februarie 2021, 10:35)

      methalman [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      In articol este propusa si solutia M6 pana la Complex Baneasa. Daca mergi cu masina pana acolo si de acolo cu metroul nu e asa rau, nu?
      Ce propui tu este acoperirea unui interval orar de 4 ore pe zi, in restul zilei o sa circule metroul o data pe ora si atunci gol. Merita 100 milioane de euro/km ?
      • +4 (24 voturi)    
        ... (Joi, 4 februarie 2021, 10:41)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui methalman

        Nu va circula niciodata gol.
        Intervalele mentionate de mine sunt cele de varf dar lumea se deplaseaza la mai multe ore din zi.
        Nu cred ca a fost facut un studiu pe bune privind numarul de calatori.
        De exemplu, inutila imi pare conexiunea aeroportului cu gara de nord. Dar acolo n-a comentat nimeni ca sunt bani aruncati pentru 10 ametiti care iau trenul de la Aeroport pana la Gara.
        • +2 (14 voturi)    
          Ametit (Joi, 4 februarie 2021, 12:52)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          Esti subiectiv pt ca te afecteaza direct!
          Chestia e de volumele de calatori... In zona pur si simplu nu ai zecile de mii de oameni care sa foloseasca acea magistrala zilnic! Cum spuneai si tu, sunt cateva mii de oameni de la Balotesti...
          Dar cum Dumnezeu are logica in capul tau ce spui! Daca si trenul si metroul duc la terminalul vechi... cum ar avea sens sa investesti miliarde de euro intr-o linie de metrou care duce in locul gresit, cand trenul e deja acolo si face mai putin timp!
          Iar vezi ca in situatia acelor "ametiti" am fost de multe ori, cand trebuia sa ajung de la gara la aeroport, dar autobuzul nu mai circula pt ca era prea tarziu sau prea devreme! Aeroportul Otopeni deserveste si o buna parte din tara, iar beneficiul care il aduce trenul pt acesti calatori este foarte avantajos, considerand costul investitiei si rezultatul in viteza si capacitate!
          • +5 (15 voturi)    
            Are logica (Joi, 4 februarie 2021, 13:07)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Daca scoti ideea de capat al liniei la aeroport.

            In plus o mie de persoane care lucreaza in Bucuresti si stau in zona de nord inseamna 1% din populatia activa a orasului (un milion de salariati are Bucurestiul). Pare un procent mic dar toti cei 1000 incap in 500 de masini care ocupa DN1 in fiecare dimineata si fac o ora pana in Baneasa, poluand aerul. Nu i-am luat in calcul pe cei care vin din Bucuresti sa lucreze la firmele de pe centura si nici pe cei care vin din Ploiesti sa lucreze in Bucuresti (o buna parte folosesc trenul).

            Si repet, eu lucrez de acasa, in esenta nu imi pasa. Dar m-am saturat sa imi intre noxe dimineata pe geam de la masinile care asteapta sa intre in DN1.


            Argumentul unora e ca nu e asa mare trafic pe Otp si nu merita. Dar nu despre asta e vorba! Da, un metrou cu capatul in terminalul vechi e inutil dar toate statiile de pana acolo ar deservi populatia mult mai bine.

            Si repet, pun pariu pe ce vreti voi ca nu s-au facut studii in privinta numarului de pasageri. Cred ca s-au aruncat niste cifre din burta fara a lua in calcul numarul de oameni care au buletin de Bucuresti dar stau in afara lui.
            • -2 (8 voturi)    
              0.1% (Joi, 4 februarie 2021, 14:57)

              Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              1000 din 1 milion = 0.1%

              Dar sa zicem ca sunt 1%, adica 10.000, si sa ignoram costurile investitiei initiale.

              Chiar crezi ca merita sa platim (si tu, care zici ca nu l-ai folosi aproape deloc, si eu, care ajung in Bucuresti odata pe an) inca 1.000 de oameni la Metrorex care sa asigure functionarea metroului pentru 10.000 de pasageri pe zi?
              • +9 (13 voturi)    
                Ipoteze (Joi, 4 februarie 2021, 15:23)

                Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

                Dar din statiile de metrou din Bucurestii Noi cati circula? Hai sa fim seriosi, ar fi mult mai multi pe linia asta decat sunt acum pe statiile acelea. In plus acel park&ride e mereu gol. Acolo ce calcule au facut? Ce studii de nr de persoane?
      • +12 (22 voturi)    
        in plus (Joi, 4 februarie 2021, 10:43)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui methalman

        In plus problema traficului e foarte grava la iesirile din Bucuresti. Implicit ca sa ajungi cu masina la Baneasa trebuie sa treci peste centura iar acolo e haos in fiecare zi, la orice ora.
      • -1 (23 voturi)    
        omul sta in ilfov zona nord (Joi, 4 februarie 2021, 10:44)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui methalman

        si vrea metrou... ce conteaza cat costa?!
        • +16 (20 voturi)    
          mna (Joi, 4 februarie 2021, 10:51)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          Stau cu chirie in Otp momentan si lucrez de acasa. Dar vad cum se umple dimineata strada pe care locuiesc pentru ca oamenii stau la coada sa iasa in DN1. In plus, atunci cand ies cu masina spre B, as prefera sa petrec timpul citind in metrou nu frecand aiurea masina in trafic.
          • +11 (19 voturi)    
            eu stau in Domnesti (Joi, 4 februarie 2021, 11:34)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            fac 1 ora pana la 41 dimineata. Crede ma ca ce e in nord e parfum. Am ajuns sa intram in Bucuresti prin Magurele sau Chiajna sa putem ajunge la parcul dr taberei sau plaza. Trebuie sa pleci la 6 sa poti lasa copilul la scoala si sa fii sigur ca ajung isi munca in timp util.
            • +16 (16 voturi)    
              mda (Joi, 4 februarie 2021, 11:40)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

              Concluzia e una singura: fara investitii masive si inceput lucrul efectiv orasul asta o sa se sufoce. In toate zonele. Am fost in ianuarie la un client din prelungirea Ghencea si am vrut sa ies in centura ca sa ajung in Otp si, la ora 14, am facut si eu tot cam o ora intre cele doua puncte... Si culmea, waze m-a ajutat sa ocolesc rondul de la Mogosoaia unde se lucreaza de ceva vreme. Am mers pe niste drumuri prin camp, prin spatele unor firme, no comment, rup masina pe banii mei, nu? Nu mai zic de timp. Asta e, promisiuni, poluare, aglomeratie si politicieni care dau din umeri.
    • +7 (17 voturi)    
      M5 vs M6 (Joi, 4 februarie 2021, 10:36)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      cati oameni poate deservi M5 fata de M6. Sa fim realisti cand propunem ceva!
      • +8 (22 voturi)    
        Din nou (Joi, 4 februarie 2021, 10:52)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Toate liniile sunt importante. Si toti oamenii au dreptul la a nu pierde ani din viata in trafic. Mai ales ca aia care vin din nord platesc impozitele tot la Bucuresti si nu la primariile locale. 80% au inca buletine de Bucuresti. Ghici unde se duc banii? :D
        • +2 (12 voturi)    
          esti subiectiv (Joi, 4 februarie 2021, 12:54)

          asx [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          Sunt mult mai putini decat cei deserviti de M5, M4 prelungit etc. Pe studii, nu pe impresii.
          • +11 (13 voturi)    
            nu contest (Joi, 4 februarie 2021, 13:11)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui asx

            Nu am zis sa fie facut M6 in loc de M5.
            Eu am zis sa fie legate toate localitatile din jurul bucurestiului de centru prin metrou.
            E o diferenta.

            Si, in esenta, putin imi pasa. Ies rar spre Bucuresti. Am inceput inclusiv cumparaturile sa le fac la Ploiesti. Iar de lucrat, lucrez de 14 ani de acasa. Doar la intalniri de business ma mai duc uneori in oras si atunci aleg ore in care fac 30 minute pana in centru.

            Dar as prefera oricand sa ajung in Bragadiru sau Popesti cu metroul. SI cum ziceam mai sus, raman vise astea, stiu.
            • -4 (8 voturi)    
              Metroul (Joi, 4 februarie 2021, 15:10)

              asx [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              e pentru oras. Pentru periferie poti face metrou de suprafata, trenuri, tramvaie.
              De ce ai arunca bani rambursabili (ca UE nu-l plateste pana la Otopeni) pe metrou prin si pe sub padure, care mai trebuie si intretinut?
              • +9 (13 voturi)    
                metrou smetrou (Joi, 4 februarie 2021, 15:25)

                Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui asx

                Tot la cel de suprafata ma refeream, vezi exemplul ROmei si Parisului. Acolo cine le intretine? Daca punem asa problema nici trenuri normale nu ar trebui sa existe. In plus in Berceni cine intretine metroul? Ca si acolo iese la suprafata.
                Tot punem drobul de sare. Oricum nu se va face nimic. In urmatorii 20 de ani nici in Bucuresti si nici pe langa nu vor fi gata linii de metrou intregi. Poate doar o statie pe ici pe colo.
                • 0 (10 voturi)    
                  pff (Joi, 4 februarie 2021, 16:11)

                  asx [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                  Pai M6 acum nu e proiectat in subteran?
                  Prima data sa se faca tot ce e urgent si renteaza mai bine: M5, M7, M6 pana in Baneasa... Restul trenuri. Si pana la aeroport ai tren pe aceeasi ruta, ca tot la gara duce... si e o discutie intreaga daca ar folosi aceeasi linie sau trebuie alta. Si daca trebuie alta, de ce. Tot insisti... Dupa parerea mea si la Piata Alba Iulia sau Sos Vitan trebuie metrou fiindca sunt multe blocuri si bd. Unirii e blocat cu 3 benzi pe sens... dar probabil ca un tramvai bine gandit ar fi si el ok.
      • -2 (18 voturi)    
        METROUL in Buc e o gaura neagra pt BUGETU Romaniei (Joi, 4 februarie 2021, 11:46)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        trebuie dati afara toti astia care stau in custi la metrou si vand bilete - sunt MII plus toti betivii angajati sa pazeasca barierele

        sa puna gratii de sus pana jos ca in New York si nu mai e nevoie de paza si pe peron si intrenuri de parca suntem infractoti toti

        si trebuie facut ceva cu metroul din PIPERA
    • -3 (15 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 4 februarie 2021, 10:40)

      axismundi [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Cate mii sunt? 10? Hai sa zicem ca suna realist 10000 de navetisti intre orele 7 si 9 din localitatile enumerate de tine.

      10000 inseamna capacitatea a 8.3 metrouri. Punem 9 sa nu fie lumea inghesuita.

      Deci ai nevoie de 9 metrouri / 2 ore capacitate maxima de transport. Adica un metrou la 13.3 minute la ora de varf ca sa deservesti capacitatea de transport necesara.

      Merita?
      • +11 (23 voturi)    
        ... (Joi, 4 februarie 2021, 10:49)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui axismundi

        Orice linie de metrou merita. Sau aproape oricare. In Paris statiile de metrou sunt la fiecare 500m. Si liniile ajung la 60km distanta de Paris (Disney de exemplu). Important pentru Bucuresti ar fi sa fie legate toate localitatile din imprejurimi prin metrou sau tren. Fiecare iesire din oras, la centura, reprezinta ore pierdute si poluare excesiva. Ideal ar fi sa existe conexiuni usor de folosit. Da, bani nu sunt. Dar, repet, metrorex arunca banii pe prostii si refuza cofinantari care ar rezolva multe probleme. Asa cum ziceam, in 2012 japonezii care voiau sa cofinanteze linia M6 au plecat dupa ce au fost amanati de metrorex si ministri ai transporturilor. Ar fi fost gata pana acum linia.
        Si nu cred ca ar fi doar 10/000 de navetisti. Cred ca nimeni n-a facut un studiu pe bune.
        • -2 (16 voturi)    
          Paris are 10 milioane de locuitori, Buc 2 (Joi, 4 februarie 2021, 11:48)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          suvcentia pt metrou in Romania e aberant de mare, nu stiu cum e in Paris
          • +6 (10 voturi)    
            ... (Joi, 4 februarie 2021, 12:05)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Nu-mi aduc aminte sa fie subventionat. Probabil studentii au ceva reduceri dar nu gratuit total.
            • 0 (0 voturi)    
              Problema nu este subventia (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 0:29)

              Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              Ci costul de intretinere.

              In Vienna, 51 EUR pe luna si acces la orice mijloc de transport in comun.

              Sau 365 EUR pe an, deci 1 EUR pe zi si circuli cu tot ce vrei. Si aia au metrou, tramvai, tren, bine gandite.

              Deci eu inteleg ca la ei nu cer sute de euro pe luna pentru un abonament ci au costurile optimizate. Dar noi platim mecanici care vin beti, paznici care dispar cand e nevoie de ei, si pentru fiecare om de core activity mai avem alti 5 care nu fac nimic. Nu subventia e problema, un bucurestean isi permite 250 de lei pe luna sa dea pe toate mijloacele de transport (tot ajungi sa dai 150 pe metrou + autobuz in conditiile in care oricum iti mai scapa un uber, taxi sau masina personala ca nu ai solutii in unele cartiere).
    • -4 (10 voturi)    
      ... (Joi, 4 februarie 2021, 13:34)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Si mie mi-ar placea un metrou care sa fie legat de subsolul blocului, sa intru direct in statie. Intrebarea e, se poate?
      Mii de oameni pot sa circule foarte bine cu autobuzul sau cu trenul (aici mai trebuie investit). Pentru a justifica o investitie de 100 de milioane de euro pe km (sa repetam, 100 de milioane/km!), plus costuri de operare semnificative, e nevoie de zeci de mii. Sunt o multime de trasee in Bucuresti care au zeci de mii de calatori si pe care s-ar justifica metrou.
      • +10 (10 voturi)    
        da, dar (Joi, 4 februarie 2021, 15:27)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Autobuzul sta in trafic alaturi de celelalte masini.
        Trenuri nu mai avem, multumim CFR si ministerului transporturilor.
        • -3 (9 voturi)    
          ... (Joi, 4 februarie 2021, 16:14)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          Dati dumnevoastra 800 de milioane de euro, plus 50 de milioane pe an operare, si aveti metrou.
          Abia s-a inaugurat trenul. Deocamdata e o solutie improvizata, dar se pot face imbunatatiri pentru a ajunge la 20 de minute calatoria. La sub o zecime de cost fata de metrou.
    • -1 (7 voturi)    
      sunt sute de mii (Joi, 4 februarie 2021, 14:40)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      pe traseul lui M5, nu e nici cea mai mica notiune de comparatie.
    • -1 (7 voturi)    
      decizia e foarte buna (Joi, 4 februarie 2021, 19:24)

      corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Intr-adevar, e o problema cu accesul in Bucuresti din toate localitatile satelit, nu doar din zona de nord. Dar solutia nu e o linie de metrou de 100M per Km.
      Solutia rezonabila in cazul tau e o linie de tren care sa lege Otopeniul de Gara Baneasa cu continuare pana la Gara de Nord . Din cele doua gari se poate utiliza metroul sau transportul in comun pana la destinatie.
      Marele avantal al trenului e costul de constructie si exploatere mult mai mic, plus o capacitate de transport mult superioara unei garnituri de metrou. Se poate chiar alege o solutie cu rame etajate gen RER din Paris
  • +6 (28 voturi)    
    ?! (Joi, 4 februarie 2021, 10:06)

    noi2013 [utilizator]

    In loc sa se modifice statia terminala se renunta la metrou?! UE nu accepta finantarea in conditiile in care aproape toate capitalele europene au metroul pana la aeroport?!

    Are Pro Infrastructura alte smechereli de nu e bun acest proiect?!
    • +4 (18 voturi)    
      exact. UE da banul (Joi, 4 februarie 2021, 10:47)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      nu ne convine o putem face din banii nostri. Cate din capitalele europene si au facut metrou pe bani de la UE?

      In plus eu prefera sa rezolvam traficul de zi cu zi. asta ne omoara incat si sigur (poluare, timp pierdut, nervi etc).
  • +8 (24 voturi)    
    Corect (Joi, 4 februarie 2021, 10:07)

    Fanel01 [utilizator]

    Magistrala m6 deserveste pentru prea putini oameni in timp ce m5 sau alte magistrale din interiorul orasului sunt mult mai necesare pentru a descongestiona traficul general.
  • +19 (19 voturi)    
    Mi se pare doar mie (Joi, 4 februarie 2021, 10:19)

    Dodel540 [utilizator]

    Mi se pare doar mie sau e cel putin o neghiobie sa nu se lege aceasta magistrala cel putin de M2 (Imgb -Pipera) undeva in zona Aviatorilor-Aurel Vlaicu ?
    Ce sens are ca un calator care porneste din Militari, Berceni sau Pallady sa coboare din metrou de ex la Pta Victoriei , sa mearga 1 statie pana la Gara de Nord, de acolo sa ia un alt metrou pana la 1 Mai ca in final sa se urce in metroul de aeroport ?
    Un minim de 4 metrouri schimbate
    Voi sunteti cu capul ?
    • +12 (14 voturi)    
      da (Joi, 4 februarie 2021, 12:08)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Dar alambicarea asta ajuta la justificarea inutilitatii :D
      Daca ar fi legat direct de pipera si capatul nu ar fi in terminal atunci nimeni n-ar mai comenta.
  • +2 (20 voturi)    
    De fapt (Joi, 4 februarie 2021, 10:19)

    nu.conteaza [utilizator]

    Ala e singurul tronson care face sens, in toata discutia asta. In schimb alipirea de 1 Mai este total inutila, ca faci 100 de statii si degeaba il faci ca trebuie sa schimbi 1000 de magistrale.

    3 statii erau suficiente: Otopeni, Baneasa, Gara de Nord. Atat. Ajungeai de la Gara de Nord la Otopeni, in 20 de min? 15?

    Se incearca o struto-camila in felul asta sa mai faca niste statii in plus. Nu zic ca nu sunt bune, ci doar ca Otp-Gara de Nord, este obiectivul.

    Probabil ca obiectivul este total altul. Nu trebuie sa trimiti rachete in spatiu sa vezi cat de prost
  • +6 (18 voturi)    
    m6 (Joi, 4 februarie 2021, 10:32)

    gpavel [utilizator]

    prea multi "ganditori",m6 trebuie facut,evaluarea necesitatii sa fie pentru 2025-2026 cand realizarea va fi probabil efectiva,intre terminale se poate face un circuit(T1-T2)ceva asemanator cu metroul de la heathrow ,intre terminale!(traseul poate fi partial la suprafata,deci mai ieftin)
  • +9 (23 voturi)    
    Fezabilitate (Joi, 4 februarie 2021, 10:33)

    Arminius [utilizator]

    cand ne convine. Asa dupa cum a anunta ministrul, metroul nu este fezabil in tot Bucurestiul. Incasarile aduc 30% la bugetul acestuia. Poate vor sa-l inchida de tot. Unde, in ce capitala europeana nu ati gasit metroul in aeroport?
    Asta e pe calopodul gandirii lui Basescu, cel care spunea ca nu avem nevoie de autostrazi.
    • -11 (15 voturi)    
      gresesti (Joi, 4 februarie 2021, 10:52)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      dupa pandemia asta, traficul aerian va scadea si nu va mai reveni niciodata la cifrele din 2018, nu atat timp cat avioanele vor continua sa aiba propulsie fosila. UE a decis ca viitorul e electric, ca-ti place sau nu, chiar daca asta inseamna ca vei calatori mai mult cu trenul, si putin spre deloc cu avionul.
      • +8 (8 voturi)    
        logică (Joi, 4 februarie 2021, 14:05)

        Degrelle [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        E logic ce spui, oricine preferă să meargă cu trenul în Italia, Germania, Spania, nu mai vorbim de Statele Unite. E limpede...
        • 0 (4 voturi)    
          chiar asa! (Vineri, 5 februarie 2021, 1:14)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Degrelle

          Eu prefer sa merg cu trenul; am mers astfel pana la Copenhaga, pana la Valencia si imi pare rau ca legaturile cu Portugalia sunt EXTREM de proaste, ca as fi mers si la Lisabona sau Porto. Si a fost chiar f. ok!
  • -2 (16 voturi)    
    nu contest decizia (Joi, 4 februarie 2021, 10:42)

    Hans Metter [utilizator]

    de a nu se mai face aceasta linie... sunt clar si + si -
    ma intreb doar ce se intampla daca PSD era la guvernare si renunta la aceasta linie.... vaaaailei cat urla toata presa si toata lumea...

    si asta nu e singurul motiv si singurul subiect in care dubla masura e evidenta
  • -4 (16 voturi)    
    .. (Joi, 4 februarie 2021, 10:49)

    albastru de Romania [utilizator]

    Sunt dezvoltator imobiliar in zona de Nord si vreau metrou

    pt asta am dat atat spaga?
  • -2 (14 voturi)    
    Nu contest (Joi, 4 februarie 2021, 10:56)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Nu contest aceasta linie dar m-am saturat sa citesc cum isi aranjeaza bucalele tot felul de metrouri si legaturi cu autostrazi din bani imprumutati (adik publici) in timpc e in ona moldovei nici macar o centura cu 2 benzi nu sunt in stare sa termine.
    Gata cu sustinut bucurestenii pentru fitele lor si votatul cu firea si piedone.
    • +15 (15 voturi)    
      hahaha (Joi, 4 februarie 2021, 11:01)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Da, de autostrazi nu mai vorbim. Oricum nu suntem in stare de niste centuri amarate si niste linii de tren. Cum ziceam mai sus, visam infrastructura europeana si commuting ca afara dar noi ne ... in fundul curtii inca.
      • +8 (10 voturi)    
        Wow, cel mai bun comentariu... (Joi, 4 februarie 2021, 11:57)

        Emma12 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        ... absolut de acord. Niste tipi vin cu tot felul de proiecte/studii, intre timp isi umplu buzunarele, iar cand pleaca spun ca nu s-a putut face nimic pentru ca, dau un exemplu, nu se poate strica habitatul carabusului de primavara. Iar romanul se resemneaza, tace si nu face nimic (vezi balada Miorita, unde nici macar moartea nu-l impresioneaza).
  • +11 (13 voturi)    
    Ideal ar fi fost (Joi, 4 februarie 2021, 11:16)

    fokerul [utilizator]

    ca cele două magistrale, M6 şi M5 să fie făcute amândouă cu condiţia ca M6 să fie regândit şi eficientizat astfel încât să poată deservi şi navetiştii din zonele rezidenţiale din Băneasa, Otopeni, Corbeanca etc şi să fie scos din ecuaţie aeroportul. Din păcate în momentul de faţă trebuie aleasă una dintre magistrale, cea mai fezabilă. Argumentele din articol sunt clare dar incă odată, este ocolită problema traficului navetiştilor, ceea ce e o problemă. Oricum ar fi, trebuie început ceva pt că lumea e sătulă de atâtea promisiuni.
    • +14 (14 voturi)    
      eh (Joi, 4 februarie 2021, 11:34)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Cred ca niciun comentator de aici nu va mai fi in viata cand va avea Bucurestiul un trafic sistematizat, linii de metrou bine gandite si finalizate si date in utilizare, conexiuni cu localitatle din imprejurimi, aeroport in sud, a doua centura sau macar centura asta facuta pe mai multe benzi si cu poduri peste. Povesti din astea de adormit votantii...
      • +4 (8 voturi)    
        Prea pesimist (Joi, 4 februarie 2021, 14:32)

        Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Sunteti foarte pesimist pentru ca dl.Nicusor Dan, primar general al Capitalei si dr. in matematica, a solicitat si primit ajutor - fara plata - de la Romanul nostru din New York care a sistematizat transportul din Big Apple. Asa scriu ziarele !
      • 0 (0 voturi)    
        metrou (Vineri, 5 februarie 2021, 14:51)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Aveti putintica rabdare, stimabile si luati aminte!
        Nicusor Dan( campanie electorala) :" Metroul de suprafață-
        Va funcționa pe șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex.
        Cele 6 rute propuse pentru metroul de suprafață sunt: Gara de Nord – Pipera – Rahova, Gara de Nord – Chiajna – Rahova, Gara de Nord – Otopeni, Otopeni – Pipera – Obor, AFI – Pipera – Obor și AFI – Jilava – Obor.
        Acest tip de transport va folosi infrastructura feroviară din oraș și din jurul orașului, care va fi în prealabil modernizată.
        Frecvența metroului de suprafață va fi de două-trei trenuri pe oră, fiecare dintre ele cu o capacitate de circa 200 de locuri și cu o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră, iar între stații cu viteză maximă de 80-90 km/h.
        Pentru construcția metroului de suprafață voi propune un parteneriat între Primăria Municipiului București și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (care are în subordine CFR), finanțarea putând fi asigurată în proporție de 98% din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, axa 4.1.
        Metroul de suprafață în Capitală va fi făcut într-un mandat – de la prima hârtie până la prima călătorie."
        Adica, in 4 ( patru ani)! Hai, ca nu mai e mult! Sase luni au trecut deja si rezultatele deja se vad (?!)
  • +12 (14 voturi)    
    Prin câmp poate merge la suprafață (Joi, 4 februarie 2021, 11:25)

    mr_mojo [utilizator]

    Că îi zice tren sau metrou e totuna.
    Important e să meargă ceas, să fie de încredere și să fie gata repede. Altfel oamenii vor prefera mașina.
    Și in drum spre aeroport poate prelua populație din toate comunele din drum și de după aeroport până la Corbeanca și după.
  • -1 (13 voturi)    
    MERITA ? (Joi, 4 februarie 2021, 11:42)

    mihai53 [utilizator]

    Dupa unii , ar fi bun metrou pe fiecare strada , dar sa il plateasca altii . Treceti metroul la primaria Bucuresti si faceti metrou pe patru benzi . In alte orase se circula cu tramvaie sh vechi de 50 de ani . Vrei sa stai in Bucuresti , trebuie sa platesti costurile aferente .
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Joi, 4 februarie 2021, 11:56)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui mihai53

      Culmea e ca platim. In primul rand impozitul pe salariu merge la primaria de care apartine salariatul. Multi dintre noi chiar daca stau in afara orasului au buletin de bucuresti si platesc o tona de taxe locale. Eu platesc impozit pe salariu, pe apartament (in care nu locuiesc pentru ca e in centru si nu vreau sa stau in poluare, zgomot, fara loc de parcare), pe masina, toate la bugetul local. Firma e in sectorul 1 si platesc impozitele la sectorul 1 desi stau in Otp.
      Da, abonamentul ar trebui sa fie mai scump pentru metrou. Nu contest. Dar si salariile leprelor din Metrorex ar trebuie sa fie mai mici.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 5 februarie 2021, 14:08)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Unii au impresia ca sunt singurii care platesc taxe, si singurii care au dreptul la infrastructura. Pe langa "miile" ("1%" din milion, asta explica multe), exista zeci de mii pe alte linii in Bucuresti, care platesc si ei taxe si au dreptul la infrastructura. Nicaieri nu exista resurse nelimitate, intotdeauna trebuie sa exite o prioritizare a proiectelor. Indifderent ca unora le convine, sau nu.
        • 0 (0 voturi)    
          da, (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 8:58)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Scuze, am gresit calculul din graba, stiu. Dar nu sunt doar 1000 de oameni din zona asta care au buletin de bucuresti si lucreaza in bucuresti. Ideea ramane.
          In plus nu am zis nicaieri sa fie aleasa una in detrimentul celeilalte si nici nu am contestat faptul ca oamenii platesc. "Culmea e ca platim" asa am scris. Adica noi toti. Toti cei care muncesc contribuie la buget, cu toate astea nu beneficiem de mare branza...
          Si chiar nu pricep de ce ne ofuscam atat si ne incrancenam pe un subiect care oricum nu va avea rezultate palpabile.
  • +10 (18 voturi)    
    Metrou Baneasa-Otopeni (Joi, 4 februarie 2021, 11:43)

    Azra [utilizator]

    Linia trebuia facuta odata cu constructia initiala a metroului, dar si atunci au fost niste ganditori care nu vedeau lucrurile in perspectiva pentru o asemenea constructie intr-o capitala; dar sa fim totusi multumiti ca il avem si asa.Daca nu era, acum nu se mai putea construi metrou in Bucuresti (...10 ani doar pt. tronsonul Drumul Taberei-Eroilor...)
    -.. Acum este tarziu si costisitor, in ciuda necesitatii imperioase si o sa spun de ce.
    Toate marile capitale europene au legaturi de metrou cu aeroporturile, dublate si triplate chiar de legaturi feroviare si linii de autobuze.Cine spune ca nu este necesar probabil are in vedere traficul aeroportului doar de la inceputul pandemiei! Inainte, daca iti pleca avionul la ora 7 a.m., nu aveai loc pe DN1 intre orele 5 si 6 dimineata!Mutarea traficului aeroportuar mai spre est nu ar face decat sa faciliteze constructia metroului, cu mai putine obstacole pe camp.
    Nordul Capitalei si zona pana dincolo de Otopeni sunt cele mai aglomerate ;vedeti traficul dimineata si seara ,pe DN1.Infern! Alta problema de costuri si timp este ca in zona dintre Baneasa si Otopeni s-a dezvoltat si o intreaga infrastructura industrial-comercila(vezi toate constructiile facute de investitori straini(IKEA, si multe altele), plus, in aceeasi zona sunt si cele mai luxoase si scumpe vile si terenuri de loisir, a caror expropriere ar face, atat ca timp cat si ca bani , necompetitiva constructia metroului(vezi ex. recentei cai ferate spre Otopeni!).
    "Expertii" pe care ii avem, primarii sectoarelor nu vad ca rezolvarea problemelor de trafic din interiorul Capitalei se poate face doar prin terminarea rapida a soselei de Centura, inceputa acum 35 de ani si facuta cam 38%(cum ne spunea d-na primar Firea).Si extinderea metroului ar fi o solutie, dar va dura probabil vreo 40 de ani pana s-ar realiza!
    Solutia rapida: cea de la Londra:extinderea metroului de la Baneasa-Otopeni, printr-o linie la suprafata.Plus, costuri, mult mai mici.
  • -9 (13 voturi)    
    Schimbare Prioritati (Joi, 4 februarie 2021, 11:44)

    Victorous [utilizator]

    Deci M6 ar lega Aeroprtul de Buc. Ce flux de calatori a avut OTP in 2020? Si care va fi in 2021 ? Daca suntem optimisti , traficul de calatori va ajunge la un maxim de 60% fata de cel din 2019 in 5 ani poate.
    Asa ca mi se pare logica decizia de a sustine M5.
    • +10 (16 voturi)    
      ... (Joi, 4 februarie 2021, 11:59)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Victorous

      Problema e in cuvantul "aeroport". Nu e doar pentru aeroport acea linie!
      In plus traficul aerian va reveni in 5 ani. De ce sa cautam atunci solutii pentru aglomeratia care oricum e si acum in trafic.
      DN1 e aglomerat si cand sunt inchise scolile. Si cand era carantina era trafic pe DN1!
  • +4 (12 voturi)    
    sa mearga la Terminalul 2 (Joi, 4 februarie 2021, 12:44)

    Vic_Tor [utilizator]

    sa prelungeascsa magistrala ce ajunge Pipera si sa o duca pana la viitorul terminal 2 prin dreapta de Voluntari si Tunari - pe o mare parte din traseu se poate scoate din subteran. este mai ieftin la suprafata prin est decat subteran prin Otopeni. ar creste evident frecventa, ceea ce poate fi bine si pentru restul traficului de pasageri de pe magistrala
  • +9 (17 voturi)    
    De ce nu se fac amandoua? (Joi, 4 februarie 2021, 12:57)

    matematics89 [utilizator]

    Care este problema? De ce nu se implica si guvernul in acest proiect? Ar trebui desfiintate pensiile speciale, dati afara cei cateva sute de mii de trântori de prin toate institutiile caldute ale statului si cu acei bani se pot face ambele proiecte. Nu se mai pun panselute, nu se mai fac bancute langa bulevarde, toata mascarada de sarbatori cu luminite si decoruri de prost gust...Nu se mai fac decat investitii la pretul minim al pietii, cu contracte beton si 100% in favoarea statului...toate astea doar ar da cam 1 miliard de euro/an, cu acei bani se pot incepe cele 2 lucrari.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai probabil or sa se faca! (Vineri, 5 februarie 2021, 1:27)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui matematics89

      Problema e de prioritizare - adica pe care sa il faca mai intai ;)
      Bineinteles, din acest pdv., logic e sa inceapa cu M5
  • +10 (14 voturi)    
    Citind comentariile (Joi, 4 februarie 2021, 13:17)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Si trecand peste frustrarea unora ca nu locuiesc in afara orasului (de parca ar fi vreo diferenta intre cele doua variante, sa fim seriosi), ma gandeam la o chestie:

    1. Adunand cei 300 mil. euro pe care statul ii pierde din contractul cu Japonia
    2. Adunand toate milioanele de euro date pe panselute, oua de Paste, borduri
    3. Adunand toate milioanele de lei sparte pe salariile din firmele facute de primaria Bucuresti
    4. Adunand toti banii furati din bugetul transporturilor prin licitatii dubioase
    5. Adunand ce bani mai vreti voi din cei care au disparut pur si simplu prin bunavointa unor baieti destepti

    Cam cate statii de metrou si linii de metrou se puteau face in ultimii 10 ani macar?
    • +4 (6 voturi)    
      6. Pensiile speciale (Joi, 4 februarie 2021, 21:46)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Numai cu punctul 6 se făceau stațiile de la Bâneasa la Otopeni.
    • +1 (1 vot)    
      pai nu pierde 300 milioane! (Vineri, 5 februarie 2021, 1:28)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Aceia erau IMPRUMUT, nu grant! Trebuiau dati inapoi!
      Adica "pierde" doar o cheltuiala! :))
  • +1 (11 voturi)    
    ... (Joi, 4 februarie 2021, 13:47)

    a.nonim [utilizator]

    O decizie corecta, din motive gresite. E clar ca invetitia raportata la numarul de calatori este mult prea mare, evident trebuie gasita o solutie mai ieftina pentru zona slab populata. Dar ca metroul "ajunge la actualul terminal"? Pai trenul abia inaugurat unde ajunge? Proiectul de metrou s-ar putea modifica, dar cu trenul ce faci? Aici se vede lipsa de viziune cu solutia supraterana improvizata, si inestetica, si ineficienta, si lipsita de viitor. De autobuzul care sa te duca la terminal tot nu scapam.
    • +2 (2 voturi)    
      pai pentru tren (Vineri, 5 februarie 2021, 1:31)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Linia deja EXISTASE, in cea mai mare parte!
      Cred ca doar vreo 3 km au trebuit construiti in plus - si, logic, i-au construit pentru ceva EXISTENT, nu pentru ceva ce "ar trebui sa se faca" (probabil noul aeroport ar fi operabil abia peste vreo 10 ani ;)
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 5 februarie 2021, 14:01)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Exact la cei trei km m-am referit. Proiectul initial era subteran si permitea prelungirea ulterioara. Nu s-a putut realiza din cauza termenului extrem de scurt (nu mai comentam cauzele), asa ca s-a ales cea mai proasta solutie posibila care blocheaza orice dezvoltare ulterioara.
  • +2 (10 voturi)    
    daca ar fi suficienti bani, ar fi o decizie usoara (Joi, 4 februarie 2021, 13:51)

    g01an [utilizator]

    problema este ca nu sunt bani...

    asta ca nu este economic fezabil (sigur, acum...) - dar asta afecteaza doar atragerea de fonduri europene. nu am nicio indoiala ca ar fi utila si ca ar ajuta putin traficul din zona. si este si o chestiune de imagine sa ai metrou pana acolo.

    dar nu sunt bani si nici suficienti oameni sa se ocupe de toate proiectele astea in paralel si sa le si termine, asa ca iti alegi luptele care merita castigate. decizia a fost corecta, dar sa nu ne amagim, toti vrem genul asta de proiecte terminate "ieri", nu amanate.
  • +12 (16 voturi)    
    schimbare brusca de paradigma (Joi, 4 februarie 2021, 13:59)

    Degrelle [utilizator]

    Ce schimbare bruscă de macaz! Până acum eram cea mai înapoiată capitală din Uniunea Europeană, fără acces la aeroport printr-o linie de metrou. Inevitabil ni se oferea exemplul Bulgariei. Ani de zile a fost bombardamentul ăsta. Surprize, acum avem o cu totul altă viziune. Revelaţie? Evoluţie, pe principiul "numai boul nu evoluează"? Sau altceva?

    P.S. Nu e vorba doar de un împrumult cu o dobândă atractivă primit de la Japonia. Urmăriţi ştirea cu declaraţia ministrului de externe. Lucrurile sunt mai complexe, tin de relaţia bilaterală şi aşa profund afectată de atitudinea petardei de Tudose. Domnul Drulă ar putea fi mai atent la nunaţe, în noua calitate.
  • +6 (6 voturi)    
    Scoateti la iveala si celelalte trasee M6 (Joi, 4 februarie 2021, 15:09)

    t4v1 [utilizator]

    propuse spre finantare Comisiei. Le veti gasi pe la Min Transporturilor.


    La analiza detaliata a acelor trasee se refera ASCORO cand spune ca M6 trebuie regandit.
  • +8 (10 voturi)    
    Oare ? (Joi, 4 februarie 2021, 17:08)

    danmarian [utilizator]

    Nu trebue gandid si in .... VIITOR ? Cartierele noi ale Bucurestiului au fost facute cu strazi inguste - MESCHINE - asa cum il ducea mintea - lipsa - a lui Pingilica si haitei de imbecili din preajmai ! 1 - Aeroportul Otopeni - Coanda TREBUE legat la metrou - 2 - Statia sa se faca la noul terminal 3 - Chiar ne imaginam ca nnu se va construi intre Baneasa si Otopeni ? Trebue sa fi complet lipsit de imaginatie ca sa crezi asa ceva 4 - Pentru economie nu construititoate statiile intre Baneasa si Otopeni - Sa aiba si "viitorii" ceva de lucru ! Nu uitati ca avem si o POMANA buna de la japonezi pentru acest metrou catre Otopeni ! Si daca n-aveti bani .... taiati pensile NESIMTIT de SPECIALE ! Eu - si multi altii ca mine - au muncit o viata in Romania "socialista" - AM CONTRIBUIT LA FONDUL DE PENSII - si avem niste pensii modice !!! Nu se justifica pensiile URIASE cadou unor INVARTITI Si daca tot le-au dat PSD-eii - macar sa se plateasca dupa implinirea varstei de pensionare normala si legala de 62 ani impliniti. Daca "invartitii" vor sa iasa la pensie mai devreme - sa astepe varsta legala de pensionare - 62 ani ACTUALMENTE - si abia atunci sa inceapa plata ! Chira si un militar, aviator, judecator - ca sa nu mai vorbim de pungasii din "politichie" : primari, senatori, "dipotati" si alte soiuri de jivine bugetare .... POT SA LUCREZE SI ALT CEVA PANA LA VARSTA LEGALA DE PENSIONARE - 62 ani ! Si o ultima observatie Durata medie de viata s-a marit considerabil ! De ce nu s-a MARIT SI VARSTA DE IESIRE LA PENSIE ! Eu dupa 60 ani am mai muncit - LA GREU - IN STRAINATATE pana la aproape 80 de ani ! Cunosc colegi - inca buni de munca ce stau acasa si dormiteaza !!!
    • +1 (1 vot)    
      NU e "pomana"! (Vineri, 5 februarie 2021, 1:36)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      E IMPRIUMUT!!
      Banii aceia trebuiesc dati inapoi!
  • -3 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 4 februarie 2021, 17:10)

    [anonim]

    • +1 (3 voturi)    
      Da, dar ăștia (Joi, 4 februarie 2021, 21:42)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu scot bilet....
  • +8 (12 voturi)    
    Aștia-s aia cu drubul de sare? (Joi, 4 februarie 2021, 20:39)

    nick24 [utilizator]

    Cică: “ ... proiectul ajunge la actualul terminal, deși în curând va fi construit Terminalul 2, practic noul aeroport în zona de est a actualelor piste, unde se vor muta majoritatea operațiunilor și zborurilor.”
    Soluția? Să mai facă o stație la noul terminal.

    Nu numai cei din Corbeanca, Otopeni, Balotesti, Tunari vor folosi metroul, ci ÎN JURUL FIECĂREI STAȚII vor apărea cartiere rezidențiale, de unde se va putea ajunge ușor în București.

    Totuși trebuie gândit și pt viitor! ÎN TOT Bucureștiul e nevoie de metrou.
  • +1 (1 vot)    
    tren pendula (Vineri, 5 februarie 2021, 19:38)

    George1000 [utilizator]

    Deci nici nu au inceput sapaturile si ei in loc sa modifice proiectul intra la taiere direct. RUSINE Puteau modifica proiectul intrre IC Bratianu si Aeroport Sa aca trenul pendula intre Terminal 1 si terminal 2 cum e acum in Drumul taberei intre Romancierilor si Valea Ialomitei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by