Proiectarea autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov este blocată, acuză Cătălin Drulă: „Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt. Acum consultantul își face de cap”

de C.V.     HotNews.ro


Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov)
Foto: Hotnews
Contractul de proiectare a Autostrăzii A3 pe Valea Prahovei și până la Brașov este blocat, acuză fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. „De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie”, spune Drulă care amintește că deja trebuia să fie aprobat și bătut în cuie traseul autostrăzii, lucru ce nu s-a întâmplat încă.

„În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie”, spune Drulă.

„Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale”, mai spune Cătălin Drulă.

Fostul ministru face o legătură între problema apărută și numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a fostului director general timp de 6 ani al firmei Consitrans, un fost președinte al fundației „Dan Voiculescu” și fost consilier în cabinetul Dăncilă.

CNAIR a semnat în luna februarie
cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul de circa 16,5 milioane de lei pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Conform licitației din SEAP, contractul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

- 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
- 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
- 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
- 4 luni - asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție
- 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor

Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile.

SF ar urma să cuprindă o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc), o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

Caietul de Sarcini arată că de la București la Brașov autostrada A3 a fost sectorizată astfel:

- Sector IA Bucuresti - Moara Vlasiei (km 0+000 - km 19+500); Sector IB Moara Vlasiei - Ploiesti (km 19+500 - km 62+000);
- Sector 2 - Ploiesti - Comarnic (km 62+000 - km 110+600);
- Sector 3 - Comarnic - Predeal (km 110+600 - km 146+800);
- Sector 4 - Predeal - Cristian + Racordarea autostrăzii la reteaua de drumuri existente (km 146+800 - km 168+600);
- Sector 5 - Cristian - Codlea km 168+600 - km 173+300;

Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26,00 m lățime, iar pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11665 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    ... (Joi, 9 decembrie 2021, 10:47)

    Elfu [utilizator]

    nu are cine sa se ocupe .... acum se schimba directorii din esaloanele inferioare ( drpd-uri si alte asemenea ) si cei de la minister trebuie sa se inteleaga cu prietenii (telefoane, intalniri, promisiuni , calcule .. samd)
    • +1 (7 voturi)    
      cine sa o faca... (Joi, 9 decembrie 2021, 11:35)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Sa se poata circula repede pe autostrada si calea ferata intre capitala si Valea Prahovei, Brasov.
      Macar trenul ajunge repede.
      • +2 (4 voturi)    
        Cum cine? (Joi, 9 decembrie 2021, 15:56)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Chinezii
        • +2 (4 voturi)    
          Aia sunt comunisti! (Joi, 9 decembrie 2021, 16:41)

          AnticoruptieinRomania [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Avem si noi comunistii nostri in PSD si in PNL, nu vrem altii.
          • +1 (5 voturi)    
            chinezi (Joi, 9 decembrie 2021, 18:55)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui AnticoruptieinRomania

            Comunistii aia, de la 200 km.autostrazi in 1989 ( adica de doua ori cat in Romania) au ajuns la aproape 200.000 de km. azi ( adica de 200 de ori)cat Ro.iarla intrarea in Beijing, e o portiune de a.s. cu 50( cinzeci) benzi /sens. Prosti am fi sa vrem asa comunisti!
            • +1 (3 voturi)    
              ăla e un punct de taxare (Vineri, 10 decembrie 2021, 12:09)

              ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui atc

              cu multe benzi pe sens. De-aia sunt multe. Unde-au fost chinezi au îndatorat țările peste măsură. Ai luat de bune teoriile lui Dragnea?
              • 0 (2 voturi)    
                a.s. (Vineri, 10 decembrie 2021, 15:16)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

                1.Acu, n-or fi toti aia aproape 200.000 de km puncte de taxare!
                2. Nu, vorbesc din ce-am vazut si citit.
                3. Un ex . cu indatorarea? Da'nainte sa te repezi pe a.s din MN, incearca sa intelegi intamplarea, ca sa ma scutesti pe mine de explicatii.
    • +6 (8 voturi)    
      Chestii (Joi, 9 decembrie 2021, 11:43)

      naftuliv [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      din implementarea luptei „democratice” pentru putere; toate procedurile „democratice” lungesc termenele de realizare a obiectivelor necesare societății de cel puțin două ori.
    • +5 (5 voturi)    
      . (Joi, 9 decembrie 2021, 19:34)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      pt cei care au dat minus - faceti o lista a directorilor regionalelor acum si verificati din nou mai incolo un pic ...
  • -23 (33 voturi)    
    Comentarii CURajoase de pe margine (Joi, 9 decembrie 2021, 10:49)

    Razvan_M [utilizator]

    Nimeni nu l-a fortat pe dl Drula sa plece de la Ministerul Transporturilor. Dl Drula singur a creat aceasta problema, iar acum isi aroga merite pe care nu le are, sub privirile aprobatoare ale unor jurnalisti carora le este frica sa-i puna intrebari incomode.
    • +9 (19 voturi)    
      Razvane tu esti orb ,naiv sau troll ? (Joi, 9 decembrie 2021, 13:13)

      Gargara3 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Trezeste-te ! Crezi ca instaurarea USL 2 de catre KWI s-a facut pentru ca USR a iesit de la guvernare ,nefiind de acord cu PNDL 2 gandit ca un program de furat bani de catre primarii si presedinti de CJ, fara a putea fi pedepsiti? USR a fost dat afara din guvern prin masuri inacceptabile demiterea lui Stelian Ion si PNDL 2 inventat de dragnea. Esti orb, naiv sau manipulator .
    • -5 (11 voturi)    
      Drulă încearcă să se scuze: (Joi, 9 decembrie 2021, 14:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Ce nu a făcut Drulă într-un an de zile, are pretenția să facă actualul în 10 zile! Nu știu cine-i prostul în această schemă. dar Drulă face multe gafe în ultimul timp. Din dorința de a fi în atenția oamenilor se autoacuză.
  • +7 (13 voturi)    
    Toti stim de ce intarzie: (Joi, 9 decembrie 2021, 12:36)

    Vreau sa fiu furat deci votez PSD PNL UDMR [utilizator]

    1. Nu s-a decis daca mai schimba traseul ca sa ia niste bani din exproprieri cine trebuie
    2. Nu s-a hotarat cine aduna parandaratul
    3. Nu e clar cine face "consultanta"
  • +9 (15 voturi)    
    incepe jafuuu (Joi, 9 decembrie 2021, 14:02)

    maris34 [utilizator]

    nu era proiectat bine, il redeseneaza , trebuie sa iasa scump si prost..ca asta e etalonul
    • 0 (4 voturi)    
      jafu' a inceput din februarie. (Joi, 9 decembrie 2021, 19:06)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui maris34

      Ia-ntreaba-te tu cum de costa - ca timp - o refacere de SF cat jumatate din realizarea a.s. prin munti, cu tuneluri!?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by