Autostrada Sibiu - Pitesti, putin mai aproape de realizare. Au fost anuntate firmele care vor reface Studiul de Fezabilitate pentru 6,5 milioane de euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 11 februarie 2015, 12:19 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews
Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a fost desemnata castigatoare de catre Compania Nationala de Autostrazi in licitatia publica pentru revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate a autostrazii A1 Sibiu - Pitesti. Valoarea ofertei castigatoare ajunge la circa 6,5 milioane de euro, iar primele rezultate pentru loturile de la capatele autostrazii vor fi gata in cinci luni de la semnarea contractului, urmand ca in alte 12 luni sa fie gata tot Studiul.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale "anunță că în data de 11.02.2015 a fost desemnat câștigătorul licitației pentru contractul "Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Pitești", acesta fiind  Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL".

"Valoarea ofertei câștigătoare este de 29.075.308,91 lei fără TVA, reprezentând aproximativ 6.530.000 euro fără TVA", mai arata CNADNR intr-un comunicat remis redactiei HotNews.ro.

De precizat ca licitatia a fost lansata cu o valoare estimativa de aproape 43,5 milioane de lei, adica 9,77 milioane de euro, ceea ce inseamna ca valoarea castigatoare a reprezentat 66,5% din ce au estimat autoritatile de la drumuri.
In perioada urmatoare, insa, celelalte firme care au participat la licitatie pot depune contestatii. Abia dupa rezolvarea tuturor contestatiilor se va putea trece la semnarea contractului efectiv.

Ce prevede revizuirea SF-ului si cat va dura

Studiul de Fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Practic, autostrada Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma sa lege Aradul si granita de vest cu Bucurestiul si orasul-port Constanta. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt in lucru in prezent.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

Ø  Studiul de trafic;
Ø  Studiul privind alternative de traseu;
Ø  Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
Ø  Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);
Ø  Evaluarea impactului asupra mediului;
Ø  Analiza cost-beneficiu și modelul financiar;
Ø  Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Studiul de fezabilitate din 2008 si costul prea mare: In 2012, guvernul Ponta a anulat licitatia pentru actualizarea sa


In martie 2012 Compania Nationala de Autostrazi, in subordinea Ministerului Transporturilor condus atunci de Alexandru Nazare, ministru in guvernul Ungureanu, a lansat licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate din 2008 pe autostrada Sibiu - Pitesti.

Costul contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate: 61,39 milioane de lei, adica 14 milioane de euro - valoare maxima estimata de CNADNR. Daca toate procedurile s-ar fi respectat, la finele anului 2013 noul SF ar fi trebuit sa fie gata si licitatia pentru lucrarile la Sibiu - Pitesti ar fi putut fi lansata chiar din 2014, urmand ca lucrarile sa inceapa chiar din primele luni din 2015.

Cu toate acestea, la cateva luni dupa instalarea primului Guvern Ponta, licitatia in cauza a fost anulata.

Multa vreme motivul a ramas incert, iar ulterior motivele invocate de ministrul Sova - cel care a preluat mult timp fraiele infrastructurii in Romania - fie erau contrazise de realitate, fie ofereau informatii care, chiar daca partial adevarate, nu ar fi justificat reluarea a licitatiei cu o intarziere de nu mai putin de 18 luni.

Costul estimat in ultima varianta a MasterPlanului pe Transport: Sibiu - Pitesti, 1,7 miliarde de euro


In varianta finala a MasterPlanului general de Transport, prezentat de ministrul Ioan Rus pe 10 februarie, Sibiu - Pitesti se va face direct ca autostrada, desi in varianta initiala a documentului strategic ruta era inclusa ca proiect de drum expres.

Tot potrivit MPGT-ului 2.0, valoarea proiectului de autostrada Sibiu - Pitesti a fost recalculata in jos, dupa ce initial varianta de constructie direct ca autostrada era estimata la un cost de circa 2,3 mld. euro. Noul cost de circa 1,7 miliarde de euro este mult mai aproape de ce se poate obtine in realitate, calculand pe baza standardelor de cost adoptate inca din 2010 de catre Ministerul Transporturilor. Detalii aici. 

Articol de referinta - fisa proiectului din sectiunea "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":



Citeste mai multe despre   



















19635 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    Nu daduse Sova 53 mil euro pe niste studii? (Miercuri, 11 februarie 2015, 13:06)

    OmulNou [utilizator]

    Unde sunt rezultatele? Sau sunt in buzunar la amicii corupti ai lui Sova?
    • -1 (3 voturi)    
      Acel 1.77 mld. EUR cost Pitesti-Sibiu e fantezie! (Miercuri, 11 februarie 2015, 21:33)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Este un ziarist, Mihai Alexandru Crăciun, care in noiembrie 2013 a facut niste estimari fanteziste, incomplete si trase de par (vezi citatul unde se afla si un link catre articol). In final i-a dat 1.77 mld. Euro cost total Pitesti - Sibiu, luind insa orice segment al autostrazii ca fiind la standardul de pret corespunzator tipului sau. De exemplu, a vazut ca in planuri este prevazut un viaduct in zona montana a autostrazii, imediat a luat costul de 15 mil. EUR/ km/sens, fara sa tina seama de caracteristicile particulare ale podului. Standardele Ministerului Transporturilor sunt artificiale si in general nu s-au respectat nici macar in zona de cimpie, ce sa mai vorbim de munte.

      Standarde de cost introduse in 2010 de Ministerul Transporturilor:
      - Tronson de autostradă în câmpie: 3.8 mil EUR / km
      - Tronson de autostradă în zonă de deal: 4.8 mil EUR / km
      - Tronson de autostradă în zonă de munte: 5.8 mil EUR / km
      - Pod/viaduct de autostradă: 15 mil EUR / km / sens
      - Tunel de autostradă: 27.5 mil EUR / km / sens
      - Pasaj peste autostradă: 1.5 mil. EUR
      - Nod rutier: 3 mil. EUR

      Citat:
      "Am făcut calculul: Autostrada care taie munţii, scoasă la jumătate de preţ"

      Autor: Mihai Alexandru Crăciun | joi, 14 noiembrie 2013
      ...
      Așadar, conform propriilor standarde ale CNADNR, A1 Sibiu - Pitești ar costa 1,77 miliarde! Vorbim de un cost mediu de 14,54 milioane EUR / km, adică de aproape jumătate din cele "minim 28 de milioane EUR / km" vehiculate atunci când vine vorba de acest tronson."
      Sursa: http://www.capital.ro/am-facut-calculul-autostrada-care-taie-muntii-scoasa-la-jumatate-de-pret-188805.html
  • +11 (11 voturi)    
    Sa fim seriosi, macar odata! (Miercuri, 11 februarie 2015, 13:39)

    Azra [utilizator]

    Guvernul- si nu compania nationala de autostrazi...-trebuie sa someze firmele respective sa prezinte studiile de fezabilitate in maximum trei luni, sub sanctiunea pierderii contractului.S-a tot lalait cu asemenea studii si s-au cheltuit inutil atatia bani , inclusiv de Sova, de pomana, Autostrada Pitesti-SibiuTREBUIE TERMINATA PANA LA 1 MAI 2016 !!!
  • +12 (14 voturi)    
    Garanție (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:10)

    ploiesteanu [utilizator]

    Ei da, uite cu ce linie groasă s-a trasat. Acum sigur se va face !
  • +11 (11 voturi)    
    foarte departe de realitate (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:15)

    evoque [utilizator]

    Daca aceasta este o firma care credeti ca o sa faca altceva decat sa inghita o gramada de bani pentru un studiu fara rost.
    Firma Tecnic Consulting Engineering România SRL este deținută de trei societăți, Finera Consult, Yeyo Corporation și una italiană – T.e.c.n.i.c Consulting Engineers SpA (T.e.c.n.i.c. este acronimul de la Tecniche E Consulenze Nell Ingegneria Civile). Yeyo Corporation este patronată de miliardarul Dan Iulian Stratan, cunoscut ca om de încredere al lui Sorin Ovidiu Vîntu. Finera Consult îl are ca patron pe fiul afaceristului, Iulian Matei Stratan. Asociat și administrator al firmei Tecnic Consulting Engineering SRL este nimeni alta decât Nadia State, fostul şef al Serviciului de Licitaţii din cadrul Agenţiei ISPA a CNADNR. Tânăra a părăsit această funcţie în anul 2008, primind mandatul de administrator al firmei lui Stratan la 30 mai 2008, dar şi 5% din părţile sociale.
    Afacerile aranjate continua in Romania.
  • +4 (4 voturi)    
    Si cele "existente"? (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:27)

    Claudiu [anonim]

    Pe cand au de gand sa repare si sa intretina si asa zisele autostrazi pe care le avem acum?
    A2-ul zice ca este intr-o zona de razboi.
  • +8 (8 voturi)    
    SF?! (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:35)

    giotto [utilizator]

    Al catelea studiu de fezabilitate la aceasta autostrada este asta. De ce de fiecare data cand este vorba de inceput o autostrada(si mai ales Sibiu Pitesti s-a inceput de vreo doua-trei ori) se face si un studiu de fezabilitate. Pe banii cui domnule Ponta?
  • +4 (4 voturi)    
    Aha! (Miercuri, 11 februarie 2015, 15:14)

    vali47 [utilizator]

    Păi ce,Rus este mai prost?Face și el un studiu de fezabilitate să vadă ce iese.6,5 milioane de euro,bani de buzunar,covrigi///,prostit fraierii la alegeri.PSD nu vor o legătură rutieră tip autostradă cu UE.Și așa au intrat pană undeva la limita Transilvaniei,dar Muntenia,Moldova,nu.Aici nu au ce căuta capitaliștii.Este Ponta la putere și a bătut palma cu Putin-știți olimpiada de la Soci,a spus Ponta ce a discutat cu Putin?Nu.deci să nu vă mirați dacă vă veți pomeni într-o zi că vă întreabă cineva dacă-znaiu pa ruski-!Dacă așa vrea Ponta !Așa ați votat,așa veți avea viața.Doamne ajută!Aferim!
  • +4 (4 voturi)    
    Iar studiu!?!?!?! (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:54)

    Iuka [anonim]

    Se pare ca ar trebui cercetata serios aceasta ,,manevra'' a studiilor de fezabilitate.
    Cred ca e cea mai soft metoda de sifonat (a se citi furat) bani de la buget fara sa fie imputabile sumele platite anterior pentru aceleasi scopuri.
    Chiar nu raspunde nimeni si chiar oricine comanda ca la carciuma studii fara eficienta si finalitate in realizarea obiectivelor? Ce facem aici? Eseuri, compuneri de vacanta, opinii separate sau orice alt joc de-a cheltuit banul public? Cine plateste pentru cele facute anterior? Cate se mai platesc pana se face ceva concret?
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Miercuri, 11 februarie 2015, 17:58)

    xox [utilizator]

    Al catalea studiu trebuie ca sa se plateasca fara sa se realizeze nimic!!!

    bani aruncatii pe geam in conturile grobienilor, interlopilor platiti de populatie care doarme in continuare (voteaza)

    Multumim CNADR si MT pentru desene.
  • +1 (1 vot)    
    Guvernul Tonta (Miercuri, 11 februarie 2015, 21:49)

    andreitr [utilizator]

    Ei sunt cei care au spus ca autostrada Pitesti-Sibiu trebuie sa treaca prin Brasov....
  • +1 (1 vot)    
    Frectiile guvernelor Ponta =studiile de fezabilita (Joi, 12 februarie 2015, 8:50)

    andreesanu [utilizator]

    Bani aruncati catre clienti politici din care % se intorc in
    buzunarele PSD si alesilor.
    Si cu studiile de fezabilitate ce-ati facut pontacilor ???ca va uitati in documente ca viteii la poarta noua !!!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă