Asocierea Astaldi - FCC a castigat contractul pentru calea de rulare, instalatiile si finisajul statiilor de pe Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor, insa atribuirea a fost contestata

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie
Foto: Hotnews
Metrorex a anuntat zilele trecute ca a terminat de evaluat ofertele si a atribuit contractul care reprezinta practic a doua etapa a constructiei magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei, contract ce presupune calea de rulare, instalatiile si finisajele structurilor ce se afla in constructie in prezent. Desi valoarea estimata de Metrorex la licitatie ajunge la circa 193 de milioane de euro, autoritatile nu au specificat pentru ce oferta si, mai ales, cui i-a fost atribuit contractul, ci doar ca unul din participanti a depus o contestatie ce inca nu s-a rezolvat. HotNews.ro a aflat din surse apropiate situatiei ca noul contract a fost atribuit asocierii Astaldi-FCC, aceeasi asociere care construieste in prezent tunelele si structura statiilor, iar contestatia la licitatie a fost depusa de asocierea condusa de Alstom.

Metrorex anunta zilele trecute, odata cu rezultatul licitatiei pentru cele 51 de trenuri noi de metrou, ca in luna februarie a terminat de evaluat ofertele si a atribuit contractul pentru partea a doua a proiectului magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Eroilor 2, si anume contractul pentru pentru “Executia lucrarilor de cale de rulare, sina a III-a si fir aerian de contact, arhitectura, finisaje si compartimentari, instalatii de transport local calatori, instalatii electroenergetice, instalatii electromecanice inclusiv echipare depou, instalatii de curenti slabi”.

Valoarea estimata a contractului in cadrul licitatiei este de circa 193 de miliaone de euro (856.397.300 lei), insa Metrorex nu a specificat cui a atribuit contractul, ci doar ca fata de rezultatul evaluarii unul din cei doi ofertanti a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Potrivit surselor HotNews.ro, contractul a fost castigat in urma licitatiei de catre asocierea Astaldi - FCC - UTI Grup - Activ Group, iar contestatia a fost facuta de celalalt participant la licitatie, asocierea METROWORKS (Alstom - Aktor - Schindler).

Astaldi si FCC sunt companiile care in prezent construiesc structura statiilor si tunelele de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor 2 (Opera).

Licitatia pentru pentru montarea instalatiilor, a caii de rulare, precum si finisajul statiilor pe Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a fost lansata pe 17 iunie 2014, iar ofertele depuse au fost deschise 6 octombrie 2014.

Asocierea Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct lucreaza in prezent pe Lotul 1.1 Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii - al Magistralei 5 de metrou. Valoarea totala a lucrarilor contractate pana in prezent cu asocierea in cauza ajunge la circa 934,4 milioane lei fara TVA (circa 210 milioane de euro).

In prezent, majoritatea statiilor sunt realizate in proportie de peste 90%, iar tunelul este realizat pe ambele fire intre statia Academia Militara si statia terminus Raul Doamnei. In perioada urmatoare, utilajele de forat de tip TBM vor porni pe traseul Academia Miliatara - Eroilor pentru a termina excavarea tunelelor.

Termenul estimat de finalizare pentru lucrarile de structura (cele aflate in prezent in curs de executare) este finele anului 2015, in timp ce termenul estimat pentru implementarea celei de-a doua etape - cea privind calea de rulare, instalatiile si finisajele - este finele anului 2016.

---

Articol de referinta din sectiunea "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura": 



Citeste mai multe despre   























4649 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    SA-MI EXPLICE SI MIE CINEVA... (Vineri, 13 martie 2015, 21:02)

    schroedinger [utilizator]

    cum este posibil ca o firma ASTALDI sa castige si drumuri si metrou si aeroport si stadion si autostrazi si de toate!
    Este scandalos! Nicaieri in lume o firma nu le poate face pe toate!
    SPAGA sa traiasca! Nu-i asa tov. oparescu? Tov rus?
    • -1 (1 vot)    
      ,,Cineva..'': tunele se pot săpa şi pentru... (Sâmbătă, 14 martie 2015, 8:02)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      ...realizarea unei autostrăzi, de exemplu, într-un munte...nu ştiu dacă acelaşi utilaj care sapă straturile de pământ din regiunea de şes poate săpa şi rocă dură, deşi pot bănui că ţine de ,,piesele,, ce se aplică pe ,,faţa,, utilajului...în rest turnarea de betoane e o chestie destul de ,,universală,, în ziua de azi...Aşa că: eu cred că e posibil...
    • 0 (0 voturi)    
      Astaldi (Sâmbătă, 14 martie 2015, 8:25)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Raspuns: Barosso
  • 0 (0 voturi)    
    Toate (Sâmbătă, 14 martie 2015, 8:41)

    Gheorghe12 [anonim]

    Lucrarile majore le cam ia Astaldi. In Bucuresti a luat absolut toate lucrarile de infrastructura. Erau si in carti la Glina chiar.
  • 0 (0 voturi)    
    Tara lui Papura Voda (Sâmbătă, 14 martie 2015, 9:01)

    Don Ciccio [utilizator]

    Din pacate, in Romania post-comunista o contestatie de genul acesta are "darul" de a intarzia demararea unor lucrari importante pentru o comunitate sau o regiune.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version