​​Capcane mortale pe viitoarea Centura de Sud a Bucurestiului: Incadrata ca prioritatea zero la Drumuri Expres in Master Plan, dar proiectata fara cap. Toate intersectiile sunt cu viraj la stanga, ca la Tunari si Stefanesti

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Efectul virajului la stanga in intersectia Centurii Nord cu Tunari
Foto: Captura YouTube
Modernizarea si largirea la 4 benzi a celor 35 de km de Centura Sud a Capitalei este trecuta pe primul loc in tabelul drumurilor expres din Master Plan. Cu toate acestea, Studiul de fezabilitate din 2007 prevede intersectii proiectate sa permita virajul la stanga, taind practic o directie de trafic. Intersectiile sunt similare celor construite pe centura Nord la Tunari si Stefanesti, intersectii unde au fost nenumarate accidente si pe care autoritatile tocmai se chinuie sa le modifice acum. In martie, Compania de Autostrazi a dat un contract pentru "completarea" SF-ului pentru Centura Sud, insa in Caietul de sarcini nu se precizeaza nimic concret despre reconfigurarea intersectiilor problema. Surse institutionale spun, insa, pentru HotNews.ro ca amenajarea intersectiilor va fi totusi regandita astfel incat sa nu existe conflicte de trafic.

  • "Este inacceptabila repetarea greselilor de la reabilitarea Centurii Bucuresti Nord unde avem solutii proaste, periculoase si cu capacitate redusa de trafic. CNADNR trebuie sa solicite imperativ proiectantului sa fie eliminate conflictele de trafic la intrarea si iesirea din soseaua de centura" - Asociatia Pro Infrastructura

Centura Sud apare ca prioritatea zero la drumuri expres in Master Planul de Transport, dar proiectul din Studiul de Fezabilitate nu e unul de drum expres

Conform ultimei variante a Master Planului General de Transport - documentul de capatai pentru infrastructura tarii pe urmatorii 15 ani - retransmis Comisiei Europene la inceputul lunii mai, Centura de Sud a Capitalei este unul din proiectele prioritare.

Mai exact, Centura de Sud a Bucurestiului este trecuta in Strategia de Implementare pe primul loc in tabelul dedicat drumurilor expres. De remarcat insa detaliul ca, spre deosebire de toate celelalte proiecte de drum expres, proiectul Centurii Sud este intitulat doar ca "largire la 4 benzi".

Trebuie reamintit faptul ca, in 2014, cand la conducerea Transporturilor era inca Dan Sova, contractele care prevedeau modernizarea la 4 benzi semnate inca din 2010 si care au batut pasul de loc ani la rand din lipsa finantarii au fost reziliate. Potrivit autoritatilor, contractele au fost reziliate tocmai pentru a putea finanta proiectul din fonduri europene.

De atunci si pana acum, insa, Soseaua de Centura Sud a fost trecuta "oficial" in categoria drumurilor expres odata cu finalizarea Master Planului de Transport. Drumul expres, conform normativului romanesc in vigoare, presupune o sosea cu intersectii denivelate (pasaje, poduri, etc) si fara conflicte de trafic. (INFO PLUS: Ce este un drum expres si cum se aseamana sau se deosebeste de o autostrada )

Studiul de Fezabilitate va fi "completat" de catre o firma pentru 66.000 euro. Nu se precizeaza nimic de regandirea intersectiilor-capcana

Pe 24 martie 2015, Compania de Drumuri si Autostrazi a incredintat un contract catre firma Luca Way SRL pentru circa 66.000 de euro pentru a completa vechiul Studiu de Fezabilitate din 2007 pentru proiectul de modernizare si largire la 4 benzi a Centurii Sud, precum si pentru elaborarea documentelor suport pentru finantarea europeana. 

Caietul de sarcini pentru completarea SF-ului se refera in mod concret la diverse acte si sprijin pentru CNADNR in procesul de a introduce proiectul pe finantare europeana, eliminarea din proiect a zonei unde se face proiectul separat de pasaj suprateran de la Domnesti si realizarea unui punct de intoarcere sub forma de giratoriu in apropiere de autostrada A1.

Despre alte modificari tehnice sau ajustari ale solutiilor din studiul de fezabilitate initial nu se face referire. (Caietul de Sarcini poate fi descarcat de aici. Format .pdf, ~6,12 MB)

Cu alte cuvinte, dupa elementele prezentate in Caietul de Sarcini, Studiul de Fezabilitate din 2007, impreuna cu majoritatea solutiilor tehnice indicate in el, va fi cel care va sta la baza lucrarilor ce se vor face la Centura de Sud.

Toate intersectiile Soselei de Centura din Studiul de Fezabilitate prevad virajul la stanga peste traficul din directia opusa

Cat priveste solutiile tehnice din Studiul de Fezabilitate realizat in 2007 de catre Search Corporation, proiectul prevede ca toate intersectiile Soselei de Centura cu drumurile de pe parcurs sa fie asemanatoare cu acele intersectii "capcana" realizate pe Centura Nord in zona Tunari si Stefanesti, intersectii care permit virajul la stanga, taind practic o directie de trafic.

Analizand plansele din Studiul de fezabilitate realizat in 2007, observam cum toate intersectiile Soselei de Centura sunt prevazute cu benzi speciale pentru virajul la stanga.

Intersectia DNCB Sud cu DN5:



Intersectia DNCB Sud cu drumul spre Magurele:



Intersectia DNSCB Sud cu DJ401:



Intersectia DNCb Sud cu DN4:



Intersectia DNCB Sud in zona Popesti-Leordeni:



---

Asociatia Pro Infrastructura: "Este inacceptabila repetarea greselilor de pe Centura de Nord. CNADNR sa solicite eliminarea conflictelor de trafic la intrarea si iesire de pe Centura"

Intersectiile cu viraj la stanga din proiectul de modernizare a Centurii de Sud sunt criticate si de catre societatea civila. Asociatia Pro Infrastructura (API), recent infiintata in jurul pasionatilor de infrastructura din comunitatea PeUndeMerg.ro, considera ca Studiul de Fezabilitate din 2007 ce acum este reincalzit prevede solutii extrem de slabe, cu elemente improvizate, cu foarte multe intersectii la nivel si conflicte de trafic.

"Este inacceptabila repetarea greselilor de la reabilitarea Soselei de Centura Nord a Capitalei unde avem solutii proaste, periculoase si cu capacitate redusa de trafic", a declarat Catalin Drula, vicepresedintele Asociatiei Pro Infrastructura, pentru HotNews.ro.

"CNADNR are deja o istorie de solutii ieftine si proaste bazate pe studii de fezabilitate de calitate indoielnica: debleul de la Aciliu si nodurile de-a dreptul criminale de pe zona de nord a Centurii Bucuresti (Stefanesti si Tunari) sunt numai citeva exemple", este de parere Drula.

Potrivit acestuia, "este timpul sa ne gindim si la vietile oamenilor - vezi accidentele mortale de la Stefanesti - si la pierderile economice si de timp - vezi cozile din intersectia DN1-Centura Bucuresti - si sa nu mai permitem astfel de solutii inadecvate".

"CNADNR trebuie sa solicite imperativ proiectantului sa ofere solutii de denivelare a intersectiilor astfel incit sa fie eliminate conflictele de trafic la intrarea si iesirea din soseaua de centura", mai considera Drula.

Expert tehnic din partea societatii civile: "Intersectiile trebuie sa fie facute prin noduri complet denivelate"

Mihai Croicu, expert tehnic in cadrul API, a precizat pentru HotNews.ro ca este necesar ca o Sosea de Centura modernizata sa poata sustine un trafic de peste 20.000 vehicule/zi la viteze rezonabile pentru tranzit, de cel putin 70-80 km/h. "Asta inseamna ca cel mai "slab" punct al drumului reconstruit (in general intersectiile), sa permita un flux de 20.000 vehicule/zi pe directia principala si un flux suficient pe directiile secundare", sustine Croicu.

Un nod rutier complet denivelat intre doua autostrazi A2 si A4
Foto: Google Maps
"Singurul mod in care se poate practica asta este prin noduri complet denivelate, adica noduri pe care toate directiile se pot asigura fara intersectii, intocmai ca nodul de autostrada A2-A4 de la Constanta", a declarat pentru HotNews.ro expertul tehnic al din cadrul API.

Surse institutionale: Proiectul va fi modificat si intersectiile se vor face prin pasaje


Desi caietul de sarcini pentru contractul de "completare"a Studiului de Fezabilitate nu specifica negru pe alb ca intersectiile sa fie reproiectate si sa nu mai existe conflicte de trafic, surse institutionale au precizat pentru HotNews.ro ca solutiile vor fi schimbate si ca toate intersectiile vor fi regandite astfel ca fluxurile de trafic sa nu se mai intersecteze.

Citind Caietul de Sarcini, putem regasi unele cerinte sau enunturi ce pot lasa loc unor interpretari si ar putea permite eventuale modificari de solutii tehnice, insa - asa cum am precizat - ele nu sunt indicate in mod concret.

Problema virajelor la stanga, intersectiile mortii de pe centura Nord si noile masuri disperate de a le remedia


Masini pe centura Nord care asteapta sa "taie" traficul cu virajul la stanga
Foto: Hotnews
Pana in prezent, din cei aproape 75 de kilometri ai soselei de Centura Bucuresti, doar 20 de km au fost modernizati si largiti la patru benzi. Este vorba de portiunea dintre Chitila (DN7) si Voluntari (DN2), finalizata inca din 2010.

Cu toate acestea, sectorul modernizat a fost lasat in continuare cu mai multe puncte nevralgice la care fie inca nu s-au terminat lucrarile, fie au fost "rezolvate" cu intersectii periculoase in care multe persoane si-au pierdut deja viata.

Despre aceste puncte critice si HotNews.ro si alte publicatii au scris de mai multe ori si au atras atentia asupra problemelor, insa nici la peste patru ani de la deschiderea circulatiei zonele fierbinti tot nu au fost rezolvate.

Astfel, desi cei 20 de kilometri au fost modernizati si, pe o buna bucata, au fost adusi "la standard de autostrada", asa cum se intreceau oficialii sa spuna prin 2010, doua intersectii importante au ramas la nivel si au devenit adevarate capcane mortale.

Aceste intersectii "mortale" sunt in dreptul localitatilor Tunari si Stefanesti, acolo unde centura largita la cate patru benzi si cu separatoare de sens din beton se intersecteaza cu drumurile de acces catre localitatile amintite.

In dreptul acestor intersectii s-a optat pentru realizarea pe un sens al centurii a unor benzi de facut stanga spre Tunari sau Stefanesti. Practic, cei care vin dinspre zona Otopeni pe centura si vor sa o ia spre Tunari sau Stefanesti nu au alta optiune decat sa "taie" traficul de pe celalalt sens al centurii. Totul - pe un sector de drum unde vitezele practicate sunt destul de mari.

Dupa mai multe accidente grave in aceste zone, autoritatile au decis sa ia masuri si, intr-o prima instanta, in 2014, intersectia de la Stefanesti a fost reconfigurata cu un nou sens giratoriu pe Soseaua de Centura.

"Realizarea intersectiei DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200 spre Stefanesti a fost realizata pe baza unui proiect avizat de CNADNR SA si Politia Rutiera. Valoarea estimata a lucrarilor este de 1.351.640 lei", a transmis CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Intersectia mortala de la Tunari, nerezolvata nici pana acum. Se doreste amenajarea unui giratoriu in 2015


Intersectia de la Tunari
Foto: Hotnews
Dupa ce aceasta intersectie a fost "rezolvata" in 2014, autoritatile isi indreapta acum atentia sprea cealalta intersectie dinspre Tunari.

"Lucrarile la intersectia DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200B (n.r. Spre Tunari)  se vor realiza in cursul anului 2015. Pentru achizitia acestor lucrari se va organiza o procedura de achizitie publica", mai arata CNADNR in februarie. Pana in luna mai insa nu s-a lansat nici o astfel de achzitie publica pentru amenajarea unui giratoriu pe centura la Tunari.


Citeste mai multe despre   
















21606 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    Tov.Rus treci la tabla si coloreaza/fabuleaza ! (Miercuri, 20 mai 2015, 4:51)

    Plagarus [utilizator]

    Autostrada A6 este prioritară !!(Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta-axa europeana)
    CE impune si calea ferată Atena–Sofia–Budapesta–Viena–Praga–Nürnberg/Dresda. Aceasta trece pe la Arad, Timişoara, prin județul Caraș-Severin, Calafat şi de acolo în continuare spre Bulgaria şi Grecia.
    Din nefericire este evidenta “ lipsa coridorului” (missing links ) de competente printre "cinstitii " Viorelului "dr" Comarnic, doar in cortul lui Sova.
    Comisia Europeană a transmis oficialilor români că autostrăzile propuse de minister în Master Planul pe Transport nu sunt importante pentru Europa. Autostrăzile moldovenești înscrise în Master Planul pe ransporturi transmis la CE nu sunt considerate prioritare de către specialiştii europeni, care i-au anunţat pe români că priorităţile sunt altele, nu autostrăzile din zona de nord a României, ci coridoarele europene
  • +11 (11 voturi)    
    Pasaje incomplete (Miercuri, 20 mai 2015, 5:41)

    nick24 [utilizator]

    Ultima găselniță la a face un pasaj este să-l faci incomplet și cu bani dublu față de suma inițială.
    Niciun pasaj nu s-a mai facut în București, fără intrări/ieșiri lipsă - chiar marele, lăudatul și luminatul pasaj Basarab are câteva bretele lipsă.
    Se da acum în folosință pasajul Presei Libere, care de fapt e jumate de pasaj, numai pe intrarea în București, dar facut într-un interval de timp de parcă ar fi întreg.
  • +11 (11 voturi)    
    mda (Miercuri, 20 mai 2015, 8:10)

    SoulSearcher [utilizator]

    numai la noi e posibil asa ceva...

    in toate tarile civilizate exista bretele care tranverseaza pe deasupra sau pe dedesubt soseaua principala.. la noi se scot parapetii si se face banda pentru virat la stanga.... pe o sosea unde se merge cu medie de 100km/h

    n-ai cu cine, niste incapabili, habarnisti pusi pe functii care habar nu au de drumuri si poduri
  • +8 (8 voturi)    
    platiti enorm de bine (Miercuri, 20 mai 2015, 8:15)

    Ed___ [utilizator]

    platiti enorm de bine "specialistii" CNADR sunt de fapt niste incompetenti !
  • +13 (13 voturi)    
    Lumea a 3-a (Miercuri, 20 mai 2015, 8:23)

    rov [utilizator]

    Cand occidentul se referea la Romania ca fiind tara de lumea a 3-a, ne oripilam si ne gadeam la tari precum Somalia, la foamete in general.
    NU, conceptul de lumea a 3-a reprezinta si tara in care viata cetatenilor nu este pusa pe primul plan, in care masurile ce pot proteza viata nu sunt importante.
    Aceste intersectii sunt clar de lumea a 3-a.
    La fel podetele cu pereti verticali din localitati, sunt capcane ale mortii, in lumea civilizata sunt proiectate la 30 grade, a.i. sa ricosezi la o iesire in decor. Lista e lunga din pacate, degeaba investesti milioane in elicoptere SMURD cand ai asemenea proiectanti in sistemul de stat. Stai si te intrebi sunt chiar asa de tampiti sau sunt rau intentionati ?
    • +6 (6 voturi)    
      nu (Miercuri, 20 mai 2015, 10:27)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui rov

      sint rau intentionati, sint intr-adevar timpiti si mai ales nesimtiti, pur si simplu nu le pasa, doar banul ca sa le iasa.
  • +12 (12 voturi)    
    Tunari (Miercuri, 20 mai 2015, 8:36)

    dinica [utilizator]

    Este o bataie de joc.
    Imi iese inima din piept cand ma incadrez la stanga catre autostrada Ploiesti. Daca vine un destept dinspre Otopeni pe banda din stanga, servicii funerare scrie pe tine.
    Te uiti in dreapta sa nu vina unul si te loveste in stanga altul care merge cu 100 la ora pe soseaua de patru benzi.
    Asta dovedeste cum se fac proiectarile. Cat de buni sunt proiectantii. Pe vremuri ziceam ca-i facut la ...tu-i ma-sa!.
    Acum zic ca toti tampitii au ajuns la loc de cinste.
    Eu nu zic ca nu e o problema configuratia centurii in paralele cu magistrala CFR. La probleme trebuie gasite solutii. Ce este la Tunari nu este solutie. Este ...tu-i ma-sa!
  • +9 (9 voturi)    
    DOMNILOR! (Miercuri, 20 mai 2015, 9:09)

    schroedinger [utilizator]

    DESFIINTA-TI CNADR!!!! Si ministerul Transporturilor
    Se vor rezolva toate prin infiintarea unui Minister al Infrastructurii.
  • +7 (9 voturi)    
    pericol (Miercuri, 20 mai 2015, 9:29)

    SorinPietrar [anonim]

    Locul meu de munca este langa podul de la Stefanesti,deci circul zilnic in zona...nu am par in cap cate accidente am vazut in zona...trebuie sensuri giratorii urgent
    • +4 (4 voturi)    
      cu giratorii (Miercuri, 20 mai 2015, 10:13)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui SorinPietrar

      aia nu mai e centura unui oras. intra pe google maps si vezi cum arata M0 la intrarea si iesirea din Budapesta.
  • +11 (11 voturi)    
    gira rotonda (Miercuri, 20 mai 2015, 9:51)

    robert1958 [utilizator]

    In Italia de exemplu ,intersectiile au fost eliminate aproape in totalitate prin introducerea sensurilor giratorii.
    Dar asta doar pe drumuri secundare pentru ca liniile de centura "tangentialele" nu au asa ceva .
    Numai la noi au fost adoptate aceste solutii , pentru a maximiza profiturile drumarilor.
    Imi amintesc , la intersectia liniei de centura cu Bucuresti -Mogosoaia -Buftea ,era un panou cu proiectul unei supratraversari pentreu ca in final sa ne trezim cu un sens giratoriu.
    Sant convins ca a costat cat o supratraversare cu bretele aeriene.
  • +9 (9 voturi)    
    jocurile (Miercuri, 20 mai 2015, 10:10)

    toxx [utilizator]

    pe calculator au fost bune cand eram mici. astia s-au jucat numai sotronul (nu ma luati la zor, si eu am copilarit pe strada si in parcuri, nu la computer), dar le-ar prinde bine pe langa vizitele de lucru si taieri de panglici, 2-3 ore pe zi sa se joace Cities Skylines sau SimCity, ca parte din job description. In plus, acolo au si intersectii gata facute de unde se pot inspira. altfel nu inteleg situatia, ori sunt foarte prosti si persista in tampeni, or .. varianta doi nu o pot gandi.
  • +7 (7 voturi)    
    Centura Bucurestiului si autostrada! (Miercuri, 20 mai 2015, 10:42)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ni se tot spune ca centura Bucurestiului este in regim de autostrada. Pai nu e.
    Unde in lume ai pe autostrada cedeaza trecerea? Exista iesiri din curtile diferitelor firme direct in centura, avem giratorii, treceri de pietoni la cativa zeci de metri (ex. cum treci de DN1 catre Bucuresti-Pitesti), se permite intrarea/iesirea pe/de pe centura traversand celalalt sens de mers... O mizerie!
    • +5 (5 voturi)    
      Centura, sau dezastru rusinos? (Miercuri, 20 mai 2015, 14:36)

      LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Si, cel mai important, treceri de pietoni si statii de autobus!
      Pe mine ma imbatranesc semnalizarile alea de reducere a vitezei la 80, la 30 de kmh, in preajma trecerilor de pietoni, cand de-abia am apasat mai tare acceleratia! Ce profil de autostrada e ala, cu giratorii, treceri de pietoni si viraje la stanga la nivel?!
      Lasand la o parte dovada de professionalism de a omite o bretea care sa permita coborirea de pe pasajul care supratraverseaza DN7 la Chitila. Daca vii dinspre Otopeni si vrei sa intri in Bucuresti cu tinta Calea Grivitei, solutia e sa intri pe DN1, sau sa intorci in mai proaspatil giratoriu amenajat in dreptul Rematului de la Chitila!
      Toata zona acelui pasaj e dezastruoasa - lipsa bretelei de care spuneam, lipsa completa a semnalizarii bretelei de coborire pe sensul dinspre Chiajna spre Otopeni, spre DN7, suprastructura pasajului a fost avariata inca dupa reabilitare!
      Nu le-o fi, totusi, rusine, ca dupa o lunga perioada de finantare ISPA si dupa un POS T 2007-2013, ca Bucurestiul nu are inca, o variant ocolitoare completa si satisfacatoare?! 7 ani ISPA si inca 5 ani pe POS T inseamna 12 ani, fratilor! 12 ani n-au fost de ajuns nu sa finalizeze, dar nici sa inceapa 100 de kilometri de drum decent! Ungaria a construit doua sosele de centura pe ISPA! In 2006 o finalizau pe cea de-a doua!
      Si, da, cei ce spuneau mai sus ca CNADNR e plin de incompetenti au dreptate: pentru ca angajeaza personae care sa semneze situatii si contracte din care sa iasa bani, Acari Pauni, nici mai mult, nici mai putin. Oamenii onesti nu au loc acolo.
  • +4 (4 voturi)    
    voi nu intelegeti cu adevarat... (Miercuri, 20 mai 2015, 10:51)

    liviu_ [utilizator]

    master planul politicienilor nostrii...
    ei de fapt asteapta teleportarea, pentru a avea (similar cu internetul) una din cele mai bine pus la punct retele de teleportare din lume...
  • +2 (4 voturi)    
    Complicat... (Miercuri, 20 mai 2015, 11:07)

    Yonell [utilizator]

    Problema ambelor centuri ale capitalei este ca sunt majoritar paralele si in acelasi acostament cu liniile CFR ce ocolesc Bucurestiul. In aceste conditii dezvoltarea lucrarilor si inclusiv regimul de inaltime al constructiilor supraterane( trecerilor peste soseaua de centura) trebuie modificat avand in vedere ca trebuie inclus in proiect si linia/liniile CFR cu stalpii electrici actuali sau ce vor fi avuti in vedere la modernizarea acesteia
  • +3 (3 voturi)    
    Pentru o data (Miercuri, 20 mai 2015, 12:46)

    hot news [utilizator]

    Pentru o data, titlul de "capcane mortale" este perfect justificat, nu reprezinta o gaselnita jurnalistica!
    Am circulat pe centura si cu zece ani in urma, inainte de reablitare, cand se faceau blocaje mari, se mergea la pas. Dar chiar aceasta viteza redusa facea imposibile ciocnirile catastrofale!
    Acum AI IMPRESIA ca este un drum expres, cu doua bezni si sensurile separate, deci poti sa atingi viteza mare, ceea poate fi fatal la urmatoarea intersectie, unde fluxul de traffic intra (eventual cu aceeasi viteza!) in fata ta ...
  • +5 (5 voturi)    
    Traseistii de la Primaria Capitalei (Miercuri, 20 mai 2015, 19:37)

    saracu' [utilizator]

    Toata aceasta " bijuterie " ( ?!!! ) ii apartine celui mai borfas dintre toti borfasii care s-au perindat pe la Primaria Capitalei ca primar general. Este vorba , bineinteles , despre Oprescu , care mai zilele trecute , cu un tupeu specific clasei de borfasi din care face parte declara ca isi mai doreste un mandat de primar general.
    Altfel , soseaua de centura este ideala.
    Pentru curve !
  • +3 (3 voturi)    
    OPINIE (Miercuri, 20 mai 2015, 21:55)

    CrinteaStefan [anonim]

    La actuala retea rutiera era necesar ca prioritate zero, eliminarea intersectiilor de drumuri la acelasi nivel si eliminarea tranzitului prin localitati ca sa nu avem restrictie de viteza 50 km /h si Trabantul mergea mai repede.Un drum european, sau nationalk sa ocoleasca localitatile si sa nu se intersewcteze la acelasi nivel cu alte drumeaguri, la fel drumurile judetene.Dupa realizarea acestor masuri putem vorbi de autostrazi!
    • -1 (1 vot)    
      Nu se va realiza (Joi, 21 mai 2015, 10:24)

      mihai2001 [utilizator] i-a raspuns lui CrinteaStefan

      Vanzatorii de branza si oua trebuie sa aiba "casa la sosea".
  • 0 (0 voturi)    
    Centura mereu neterminata! (Luni, 25 mai 2015, 22:15)

    Nueteama [utilizator]

    Ar fi bine sa se faca si asa, dar nu cred ca se vor apuca atat de curand.
    Pacat ca nu se intelege un lucru: capitala, care inseamna peste 30% din economia nationala are de suferit pentru ca nu are o sosea de centura.
    Cel mai civilizat ar fi sa se faca o autostrada, paralela cu aceasta centura, care sper sa ajunga la 4 benzi peste tot.
    Sa vedem cum prioritizeaza Ei!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version