Trenul Gara de Nord - Aeroport: CFR va prezenta la final de 2018 cinci variante de traseu și cât va costa fiecare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 28 martie 2018, 16:45 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Sageata Albastra
Foto: Hotnews
Există cinci variante pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, iar la final de 2018 consultantul va face analiza tehnico-economică și vor fi prezentate costurile fiecărei variante și soluțiile tehnice, a anuntat CFR. Reamintim că, deși trenul Gara de Nord - Aeroport ar fi trebuit să fie gata în acest an, între cele două obiective nu va exista legătură feroviară directă nici în 2020. Deocamdată la 1 martie s-a lansat licitația deschisă pentru realizarea studiului de fezabilitate, dar nu s-a semnat niciun contract de prestări servicii.

După finalizarea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de prestări servicii, Consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, spune CFR, într-un comunicat de presă:
  •          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB (Aeroportul Otopeni),
  •          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al Aeroportului Henri Coandă,
  •         linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări al Aeroportului.
  •        varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale Aeroportului Internațional Henri Coandă.
A cincea variantă este cea mai nemulțumitoare pentru publicul larg, fiindcă presupune modernizări în actuala halta Punct Oprire Aeroport, de unde drumul continuă cu microbuzul. ”La nivelul direcției de specialitate din cadrul CFR SA se studiază in-house și varianta de modernizare a PO Otopeni și a infrastructurii rutiere între PO Otopeni și AIHCB”, spun cei de la CFR.

La sfârșitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcție de costurile fiecărei variante și a soluțiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum și a soluției de finanțare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) și se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapelor legale obligatorii pentru realizarea investițiilor
.

Există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008, pentru legătura feroviară între București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB). Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, și a publicat în SEAP în data de 1 martie.03.2018 documentația de achiziție pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

Studiul în întregimea lui are un termen de realizare de 14 luni, însă este împărțit în două faze. Prima fază tratează conexiunea căii ferate, cu Aeropoprtul Otopeni prin subtraversarea DN1 și o nouă Gara lângă Terminalul Sosiri și are termen de realizare șase luni. Faza a doua, cu termen de realizare 12 luni (fazele se suprapun) tratează extinderea legăturii feroviare până spre viitorul Terminal 2 al aeroportului.

Citește mai multe despre subiect:





Citeste mai multe despre   
















2158 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    incompetenta crasa! (Miercuri, 28 martie 2018, 16:58)

    gpavel [utilizator]

    credeam ca pana la sfarsitul anului suntem instare sa facem 3 km de cale ferata!(intre otopeni gara si aeroport nu este un munte sau o mare),dar sa prezinti in zece luni doar estimari, este culmea obrazniciei.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu, este PSD (Miercuri, 28 martie 2018, 18:22)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Romania a votat PSD.
    • +1 (1 vot)    
      stiau de 4-5 ani de chestia cu campionatul (Miercuri, 28 martie 2018, 19:59)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Au trecut deci cel putin 48 de luni in care nu au miscat un deget si mai sunt vreo 27 de luni din care 9 luni baietii stau sa analizeze.
      Eu zic ca in timpul asta puteau face un aeroport in Pantelimon.
  • +13 (13 voturi)    
    DE CE ATATA GRABA? (Miercuri, 28 martie 2018, 17:17)

    nick24 [utilizator]

    "La sfârșitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante "

    DE CE SA NU PREZINTE la sfarsitul anului 2019 sau chiar 2020, iar santierul sa inceapa prin 2025?

    Taxi sa dea faliment?

    Nu sunt in stare sa puna cadentat 780 impreuna cu 783 din Aeroport spre centru - ba vin deodata amandoua ba 30 minute nu vine nimic.
    Si noaptea 780 NU CIRCULA.
  • 0 (0 voturi)    
    transport (Miercuri, 28 martie 2018, 17:43)

    DT34 [utilizator]

    Chestia sum ca sa ie-i autobuzul pina la halta otopeni e o prostie. Pai daca tot i-au autobuzul, de ce sa ma mai dau jos sa i-au trenul? De ce nu i-au autobuzul care ma duce la Romana?
    Ori face gara/statie de tren/metro in aeroport ori nu mai face deloc, cum naiba sa ma trambalez de la aeroport la autobuz, de la autobuz la tren, de la tren iar la autobuz, poate trebuie sa mai schimb un alt autobuz... o prostie.
  • +1 (1 vot)    
    Sa nu ne mai facem iluzii. (Miercuri, 28 martie 2018, 18:07)

    Rescator [utilizator]

    Acesti mafioti inutili si spagari nu sunt in stare sa faca un cotet de gaini in zece ani.Suntem blestemati sa stam pe loc!
  • +9 (9 voturi)    
    A, deci s-a hotarat (Miercuri, 28 martie 2018, 18:16)

    midufi [utilizator]

    se face o analiza, poate un studiu de fezabilitate...
    Poate chiar o comisie...
    Ma baieti / sefi de la cfr, dar de treaba cand va apucati ?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu mai are cine (Miercuri, 28 martie 2018, 18:46)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      Nu are cine sa mai lucreze in firmele de stat, toate sunt capusate, toti sunt rude pe acolo, nimeni nu munceste, toti asteapta salariul si ziua de vineri.
  • +1 (1 vot)    
    mii de variante!.. (Miercuri, 28 martie 2018, 18:20)

    pehash [utilizator]

    exista deja linie racordata la statia balotesti. este (sau era..) folosita pentru alimentarea aeroportului cu combustibili.
  • +1 (1 vot)    
    nu cred ca e interes pt tren (Joi, 29 martie 2018, 11:38)

    AndJorj [utilizator]

    trenul face galagie, supara locuitorii din zona.. plus ca investitia nu e numai pe bucatica aia.. ci si intregul traseu care trebuie modernizat.. Decat sa vada turistii gunoaiele de pe la Chitila, mai bine sa vina cu autobuzul de la aeroport.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version