Compania din Turcia care ar putea construi Autostrada de Centură a Capitalei spune că are o strategie de investiții în România prin PPP-uri: „Un plan de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada din Romania
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Două din cele trei loturi ale viitoarei Autostrăzi de Centură (A0) Sud - o șosea de mare viteză diferită de actuala centură - ar putea fi construite de firma turcă Alsim Alarko. Companiei turce i-au fost atribuite pentru circa 340 milioane de euro realizarea a 33 de km din A0, deși aceasta nu are deocamdată lucrări de asemena anvergură în România. Reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investii în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.

  • Pe 8 mai, Compania de drumuri a anunțat caștigătorul pe ultimul din cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură (A0) Sud a Capitalei. Astfel, Lotul 2: Km 69+000 - Km 85+300 a fost atribuit către turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS cu oferta de 750.849.942,12 Lei fără TVA (cca. 162 de milioane de euro)
  • Aceeași firmă din Turcia a câștigat anterior și Lotul 1, de aproape 17 km (Sectorul 1, Km 52+070 - Km 52+770  aferent Centurii Nord și Sectorul 2, Km 52+770 - Km 69+000, aferent Centurii Sud) cu o ofertă de 830.679.662,15 lei, fără TVA (cca. 178 de milioane de euro).

Procedurile de la licitație însă au generat numeroase contestații ce urmează a fi soluționate, iar până la semnarea contractului (sau reevaluarea/relansarea licitațiilor) mai e drum lung. Chiar și așa, în calea proiectului încă sunt o serie de hop-uri care pot bloca lucrările. Citește aici. 

Pe lângă posibilele blocaje, un element care ridică semne de întrebare față de implementarea proiectului ține de capacitatea companiei din Turcia de a derula un astfel de proiect. Asociația Pro Infrastructură, una din cele mai puternice voci din zona societății civile, atrăgea atenția că firma din Turcia este reprezentată în România „printr-un SRL cu 3 angajați (la nivelul anului 2016). De cele mai multe ori, experiențele au fost nefaste în cazul acestor companii fără active, structură și know-how în țara noastră”.

Alsim Alarko: „Strategia companiei pe termen lung este de a investii în România prin Parteneriatele Publice Private, de aceea s-a pregătit un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”

Reprezentanții Alsim Alarko au transmis, însă, pentru HotNews.ro că sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial (detalii). Alarko ar avea planuri mari în România, iar reprezentanții firmei privesc proiectul A0 drept cel care va deschide drumul și altor lucrări în țara noastră și în Europa.

„Strategia companiei pe termen lung este de a investi în România prin Parteneriatele Publice Private, de aceea s-a pregătit un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani, din păcate legislația Parteneriatului Public Privat încă nu a fost aprobată și de aceea s-a înființat societatea Alsim Alarko SRL”, au transmis reprezentanți ai societății pentru HotNews.ro, fără a detalia despre ce investiții este vorba.

Potrivit acestora, compania turcă a participat deja la alte 13 licitații în Romania pentru proiecte de infrastructură, printre care Centura Timișoarei, Drumul expres Pitești - Craiova sau lucrări de reabilitare cale ferată.

Cât privește proiectul celor două loturi din A0, unde a fost declarată câștigătoare la licitație, compania turcă spune că acesta „va fi un proiect de început”.

„Dorim ca prin acesta să dezvoltam și să investim în societatea din România astfel să putem participa și la alte lucrări de infrastructura din Europa”, au mai transmis reprezentanții Alarko pentru HotNews.ro.

Alsim Alarko SRL firma din Romania, filiala companiei Alsim Alarko Turcia, nu este doar un punct de lucru, ci are rolul de suport tehnic al companiei din Turcia și „face parte din planul de dezvoltare a companiei la nivel local astfel încăt aceasta să participe independent la viitoarele proiecte”, transmit reprezentanții firmei.

„Forța de munca folosită în aceste proiecte, în funcție de necesar, va fi prioritar din România, urmând ca în cazul în care nu se acoperă necesarul să fie adus personal suplimentar din Turcia”, mai susțin reprezentanții companiei.

FOTO - Traseul viitoarei A0 Sud:





Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4428 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Oare sunt corecte... (Luni, 21 mai 2018, 19:29)

    paonipao [utilizator]

    Aceste preturi?!
    340 mil euro pentru 33km?!
    Peste 10 mil euro/km...autostrada la campie!
    Cum fac oare bulgarii de platesc mai putin de jumatate pe km?
    • +1 (1 vot)    
      Pai ce? (Marţi, 22 mai 2018, 8:33)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      Ai vazut ce campii avem noi?
      De aia multi de pe aici si-au luat campii....
    • 0 (0 voturi)    
      este foarte scump (Marţi, 22 mai 2018, 9:39)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      [e timpul lui Ceausescu 1 km de autostrada costa 1 milion de dolari. Apoi, dupa revolutie, cand munca oamenilor a fost platita la o valoare mai buna, s-a ajuns la 2 milioane de dolari per km. Apoi preturile au crescut si s-a ajuns la suma colosala de 10 mil euro per km. Este colosal de mult, imens de mult...la astfel de sume se ajunge doar daca se strapung muntii.
    • -1 (1 vot)    
      e vorba de (Marţi, 22 mai 2018, 10:15)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
      turcii lucreaza pe verzi.
      deci, cam 8 mil. ioroi pe km.
      poate o fac cu cate trei, sau mai multe benzi pe sens de mers, cum sunt centurile marilor orase. plus o gramada de exituri., caci pe acolo va fi si zona industriala a orasului. a metropolei. :-)
      • +1 (1 vot)    
        Pai in articol... (Marţi, 22 mai 2018, 10:46)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Scrie clar ca este virba de 340 mil euro/33 km de autostrada!
        Planul de investitii al turcilor ....este in USD!
        • -1 (1 vot)    
          asa, (Marţi, 22 mai 2018, 14:19)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          nu stiu care'a gresit cu banii. poate io,
          dar, calculul e gresit, caci nu e vorba de km de autostrada interurbana, in camp, ci de o centura, cu nenummarate iesiri si intrari, si pt. a decongestiona, este nevoie, pe anumite tronsoane, de trei benzi pe sens, de benzi de accelerarie la intrari, de poduri si alte treceri denivelate, peste multele sosele cu care se intersecteaza.
          • +1 (1 vot)    
            Sigur ai gresit! (Marţi, 22 mai 2018, 15:49)

            paonipao [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Dar am inteles ca esti de acord cu pretul si totul este ok!

            Nu este nimic ok cu pretul de 10 mil euro/km.

            Daca ai circulat pe autostrada Egnatia Odos din Grecia ...asta a costat 8 mil euro/km.

            In cifre aceasta autostrada are o lungime totala de 670 km si are nu mai putin de 76 de tuneluri , masurand 99 km, si 1650 de poduri si viaducte. Fiecare metru de tunel a costat intre 8.000 euro si 30.000 euro. In total tunelurile au costat 1.800.000.000 euro (in medie 18.000.000 euro / km). In total a costat 5.500.000.000 euro +TVA, din care grecii au dat 55,32% iar restul de bani au venit din fonduri europene. Taxa pentru autostrada este de 2 euro. Un alt amanunt important pentru noi, cei care asteptam autostrazile din tarisoara noastra, este ca aceasta impresionanta autostrada a fost construita intre aprilie 2004 si iulie 2009 (adica in 5 ani si 3 luni).

            Mare diferenta!
  • +3 (7 voturi)    
    Poate! (Luni, 21 mai 2018, 20:34)

    remicristian [utilizator]

    Poate ca pe soseaua asta de centura turcesca vor circula si autobuzele turcesti aduse de Firea numai sa fim atenti ca in curind popa o sa ne cheme la slujba ca la Istambul prin goarna din clopotnita ca sa participam ca o familie traditionala la rugaciune!
    PSD vad ca are o afinitate deosebita pentru Turcia. Si Ponta parca a afacut cadou teren pentru moschee si si-a operat piciorul la un spital din Turcia si se declara mare prieten si admirator al lui Erdogan. Dragnea deja are mustata asa ca ce sa mai zic!
    Poate ca regulile referitoare la pesches sunt mai laxe in Turcia decit in UE si OLAF e suedez se stie si cam ciufut si nici nu gusta dansul din buric!
  • +4 (6 voturi)    
    Va investi 10 miliarde in zece ani! Bravo! (Luni, 21 mai 2018, 20:42)

    remicristian [utilizator]

    Ce s-a omis in comunicare este ca vor investi 10 miliarde Euro in zece ani din cei 30 miliarde ce urmeaza a fi primite de la Guevrnul Romaniei in primii cinci ani iar de restul se vor cumpara arbusti decorativi si flori care vor fi pregatite pentru plantare pina cind lucrarea va fi gata adica in 2040 ca doar asa merg treburile la portile orientului chiar daca suntem in UE!
    • +1 (1 vot)    
      turcii sunt cei mai mari tepari din Europa (Marţi, 22 mai 2018, 9:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui remicristian

      Numai eu cati oameni de afaceri stiu care au luat tepe de la turci (turcii aparand oameni joviali la inceput).
      Plus Banca Turco Romana care s-a evaporat din Romania.
      parerea mea este ca nu vor da nici macar 1 milion de euro din cele 10 mld promise, indiferent cat de mult le da guvernul sau primaria.
  • +3 (7 voturi)    
    cum e turcul si pistolul (Luni, 21 mai 2018, 21:08)

    Casargoz [utilizator]

    autobuze turcesti...
    autostrazi turcesti...
    coincidente?
    parteneriat public cu erdogan ( privatul turc)
    apostata firea are afinitati cu rapirea din serai...
    nu e coruptie... va fi.. idupa urmatoarele alegeri ..
    nu fericim nici aliatii americani nici pe cei europeni..
  • +6 (6 voturi)    
    Lucrari de arta (Luni, 21 mai 2018, 22:50)

    Koczka [utilizator]

    La 10 mil EUR/km presupun ca lucrarea va cuprinde numai pasarele suspendate si intersectii multidirectionale. Parca vad ca asta e pret orientativ si devizul final se va dubla, ca deh suntem in Balcani. ( in Bulgaria la autostrada Sofia Varna care jumatate strabate muntii Balcani pretul mediu a fost sub 4 mil EUR/ km ) iar pt Plovdiv Burgas cam 3 mil pe km. ).
  • +5 (5 voturi)    
    Alt contract captiv (Marţi, 22 mai 2018, 0:32)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Dupa ce a fost cu loteria nationala, programul lui Dracnev pe urmatorii 40 de ani sau cat o vrea si alte planuri pentru 20 de ani, acum vin si turcii pentru 10 ani.

    Ce banditi nenorociti!
  • +3 (3 voturi)    
    bine bine (Marţi, 22 mai 2018, 1:17)

    tudor74 [utilizator]

    Dar cu soseaua de centura cum ramane? Vorbim de autostrada de centura, dar sos de centura ramane cu o singura banda pe sens, cu intersectii la care ai cedeaza trecerea (de cozile kilometrice nu mai vorbesc la aceste interesectii, in toate directiile, si pe sos de centura si pe strazile care se intersecteza cu centura), gropi, fara banda de siguranta (cand se strica un camion sos de centura devine stop joc).

    Romanu si vrabia care la malai viseaza !
  • +5 (5 voturi)    
    Saraca Romania (Marţi, 22 mai 2018, 1:26)

    Observatory [utilizator]

    ....chiama înapoi Imperiul Otoman , ca sa nu cada in prăpastie
  • +1 (1 vot)    
    Cat e spaga? (Marţi, 22 mai 2018, 8:42)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Cine o încasează?
    Cine se autosesizează?
    Banii merg la partid.
    Sursa de finantare pentru cumparat voturi.
  • +1 (1 vot)    
    tot turci... (Marţi, 22 mai 2018, 9:11)

    liviu_ [utilizator]

    interesant...
    autobuze turcesti... acum centura turceasca...
    se invarte Stefan cel Mare in mormant (si nu numai)
  • +1 (1 vot)    
    Ce inseamna sa fii "nimeni" (Marţi, 22 mai 2018, 9:32)

    PaulE [utilizator]

    In cazul in care se va intampla asa va fi dovada in plus ca romanii traiesc degeaba pe pamant. Popor de lasi, ofticosi, de nimic. Ma bucur ca macar in "Dumnezeu" mai cred, inca ceva vreme. Sa vina olandezii si arabii sa-ti cumpere pamanturile, sa vina altii sa-ti faca drumurile, tradeaza indiferenta si prostie.
  • +1 (1 vot)    
    Demult (Marţi, 22 mai 2018, 10:13)

    florinos [utilizator]

    Pe vremea lui Ceaușescu noi mergeam in Turcia, Algeria si Israel sa construim drumuri, poduri si hidrocentrale, acum ne uitam cu jind la ce au construit altii, cu o asemenea conducere nici in 50 de ani nu o sa recuperam decalajul față de restul Europei.
  • -1 (1 vot)    
    iarasi turcii ? (Marţi, 22 mai 2018, 18:49)

    Krokus [utilizator]

    Am ajuns sa cumparam autobuze turcesti si acuma ne fac turcii sosele,DNA-ul ce face?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version