Legătura pe cale ferată București - Aeroportul Otopeni. Care sunt planurile la zi: O soluție improvizată până la Euro 2020; Conexiunea directă și gară la aeroport, abia mai târziu

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tren Sageata Albastra in Gara de Nord
Foto: CFR
Până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final, autoritățile de la transporturi vor să încropească o soluție pentru a ușura transferul călătorilor spre Capitală pe calea ferată. O legatură directă, pe o linie dedicată și cu o gară în aeroport, are șanse minime să fi gata până atunci pentru că procedurile au fost lansate cu mare greutate. În schimb, CFR va moderniza halta din câmp de lângă Otopeni și va transporta mai departe cu autobuzul călătorii spre și dinspre aeroport. Surse din minister au declarat pentru HotNews.ro că este luată în calcul și versiunea de a extinde trenul actual spre Henri Coandă pe o linie de marfă pe unde în momentul de față este adus combustibilul chiar lângă aeroport Mai departe, de acolo, călătorii să fie transportați tot cu autobuze spre și dinspre terminale.

Până la momentul Euro 2020 o linie de cale ferată directă, care să subtraverseze DN1 și care să oprească într-o gară nou-construită în parcarea Aeroportului Otopeni, nu va putea fi realizată la timp. CFR abia acum e în proces de contractare a Studiului de Fezabilitate și, cu toate că oficial vizează ca termen de finalizare pentru lucrări anul 2020, șansele ca acest proiect să fie gata la timp sunt aproape nule.

În schimb, ca o plasă de siguranță, autoritățile feroviare demarează și un proces de modernizare a căii ferate și a haltei din zona de nord a localității Otopeni, pentru a ușura transferul pasagerilor spre și dinspre aeroport. Modernizarea vizează sistemul actual de legătură Gara de Nord - Aeroport: trenul lasă pasagerii în Punctul de Oprire Otopeni, de unde un autobuz preia călătorii până la Aeroport.

Halta de la Nord de Aeroport: Modernizată cu o clădire, peroane și facilități pentru persoanele cu dizabilități până la Euro 2020. Transferul călătorilor, tot cu autobuzul

CFR vrea să construiască o clădire în Punctul de Oprire Otopeni, peroane și facilități pentru persoanele cu dizabilități, totul până în trimestrul I 2020, se arată într-un răspuns transmis de CFR la solicitarea HotNews.ro.

„În vederea creşterii capacităţii de trafic a Magistralei 700 Bucureşti Nord – Urziceni – Brăila –Galaţi, s-a demarat etapa de elaborare a documentaţiei tehnico-economice pentru dublarea liniei CF pe distanţa Mogoşoaia – Baloteşti şi pentru modernizarea P.O. Otopeni (peroane, cladire, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi). În funcţie de valoarea investiţiei, aprobarea indicatorilor tehnico – economici se va face în conformitate cu prevederile art. 42 din Legea 500/2012 privind finanţele  publice. După aprobarea indicatorilor tehnico – economici, se va achiziţiona integrat serviciul „design and build” pentru proiectarea și execuţia lucrărilor. Se estimează începerea lucrărilor în trimestrul I 2019 şi finalizarea în trimestrul I 2020 (12 luni)”, transmite CFR.

Pe de altă parte, surse din minister susțin că este luată în calcul și varianta ca trenurile actuale spre Aeroport, pe magistrala spre Urziceni, să folosească o linie de cale ferată dinspre Balotești spre Aeroport care ajunge foarte aproape de pista Nord. Pe această cale feroviară în prezent este adus combustibilul prin vagoane-cisternă în zona aeroportului. Din acel loc călătorii ar urma să fie preluați de microbuze sau autobuze până la terminalele plecări/sosiri.



Zona unde ajung în prezent vagoanele-cisternă cu combustibil pentru aeroport:



---

Dincolo de improvizațiile pentru Euro 2020, CFR merge mai departe cu proiectul realizării unei legături directe pe cale ferată cu Aeroportul, inclusiv prin construirea unei gări în zona parcării de la aeroport, însă procedurile înaintează greoi. Oficial CFR susține că termenul luat în vizor pentru finalizarea acestor lucrări este mai 2020, însă în realitate calendarul propus este unul extrem de optimist, iar șansele de a fi gata la timp sunt aproape nule.

În prezent CFR derulează licitația pentru Studiul de Fezabilitate pentru acest proiect: pe 1 martie a fost publicat în SEAP, pe 25 aprilie au fost deschise ofertele, iar în prezent procedura este în etapa de evaluare oferte. Detalii, aici.

Chiar și așa, CFR estimează semnarea contractului pentru luna iunie (în SEAP data limită pentru evaluarea ofertelor este 22 august), dar acest lucru s-ar putea prelungi dacă vor exista contestații ce vor trebui  soluționate.

Linia directă de cale ferată și gara din Aeroport: CFR speră să fie gata până în mai 2020

Chiar și așa, durata contractului de elaborare Studiu de Fezabilitate este de 14 luni, însă e împărțit în două faze de execuție:

    - Faza I - conectarea la Aeroport (6 luni de la data transmiterii ordinului de începere a prestării serviciilor);

    - Faza II - electrificarea și centralizarea electronică și racordarea la Terminalul T2 nou, zona Cargo și conexiunea cu Metroul (6 luni de la terminarea Fazei I).

Practic, doar Faza I a SF-ului vizează direct proiectul de legare directă prin cale ferată a Aeroportului de Gara de Nord, iar CFR și-a propus ca această etapă să fie gata până în decembrie 2018, moment la care să fie realizați și aprobați și indicatorii proiectului și să fie aprobate și exproprierile în Guvern.

Mai departe, CFR speră ca până în martie 2019 să realizeze licitația pentru proiectare și lucrări - un termen extrem de optimist.

Lucrările, în planificarea CFR, ar urma să dureze doar un an, iar până în mai 2020 lucrările să fie deja gata - un alt termen optimist. Asta pentru că proiectul presupune realizarea de la zero a câtorva km de cale ferată, subtraversarea DN1 (printr-un pasaj feroviar) și realizarea unei gări semi-îngropate în apropiere de terminalul sosiri.

Legătura directă Gara de Nord - Aeroportul Otopeni - un proiect care trebuia să fie gata din 2018 ...

Reamintim că proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, a fost demarat în forță în octombrie 2016, pe final de mandat al cabinetului Ciolș și lăsat moștenire noii guvernări.

Inclus în Master Planuld e Transport, cu finanțare europeană nerambursabilă, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângâ cea existentă și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport, precum și realizarea unei gări în zona terminalului Sosiri. Valoarea estimată: circa 100 milioane euro.

Proiectul s-a blocat în proceduri în 2017, iar licitația de SF nu a mai venit la timp.

La finele lunii martie directorul CFR recunoștea că proiectul nu va fi gata până la Euro 2020 și că CFR va porni o modernizare a actualei halte unde opresc trenurile în câmp lângă Otopeni pentru a transfera călătorii în microbuze.

Citește și:

Detalii despre proiect - în secțiunea dedicată monitorizărilor proiectelor de infrastructură:

    Legatura feroviara Bucuresti - Aeroportul Otopeni: Trenuri directe de la Gara de Nord la o noua gara in zona terminalului sosiri

----

FOTO - Planurile inițiale pentru linia Gara de Nord - Aeroport (Click pentru mărire):





Citeste mai multe despre   
















7710 vizualizari

  • -4 (14 voturi)    
    idei improvizate, solutii improvizate (Miercuri, 23 mai 2018, 10:13)

    bancher [utilizator]

    Nu suntem in stare decat sa venim cu improvizatii, ceva bun de la cap la coada nu suntem in stare sa facem.
    dar stiti ce e funny? Ca ne ies. Noua, romanilor, improvizatiile ne-au iesit intotdeauna pentru ca se bazeaza pe idei si creativitate, si la asta ne pricepem.
    Cand primaria a zis ca face metrou sau tren pana la aeroportul Otopeni, nu am crezut o iota. Dar acum, cand se vine cu solutia haltei improvizate si cu transportul cu autobuzul de la aeroport pana la halta, cred ca au o sansa mare de succes. De ce? Pentru ca este o solutie improvizata, si noua acestea ne ies intotdeauna.
    • +11 (11 voturi)    
      Mafia Taximetristilor se bazeaza pe politicieni! (Miercuri, 23 mai 2018, 10:57)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Nu inteleg jurnalistii care fac tot felul de analize de infrastructura dar nu investigheaza legaturile decidentilor politici in sustinerea mafiei taximetristilor si a intereselor acestora!
      • 0 (6 voturi)    
        mda (Miercuri, 23 mai 2018, 12:59)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        mafia taximetristilor nu se pune, la gara de nord.
        numai la aeroport ?!
        haoleooo, ce bani vor face, la gara. vor taxa ca o cursa la ploiesti sau pitesti ! :-)
        de la gara la hoteluri, s'a gandit cineva cum ajung, altfel decat cu taximetristii negociatori ?!
        daca tot ii sui in autobuze, de la aeroport la tren, dece nu'i duci direct la hoteluri. daca e carpeala, macar sa fie decenta...

        deci, specatatorii vor trece printr'un periplu va fi mai ceva ca al lui ulisse: avion, autobuz, tren, gara de nord cu saritura din tren, taxistii, sau inghesuiala la ratb.
        plus...afaceristii pe langa gara, cu intrebarea soptita: ciengi ?
        brava natiune, sa ne traiesti !
    • +14 (14 voturi)    
      PENIBIL (Miercuri, 23 mai 2018, 11:04)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Aceasta solutie improvizata este deja in functiune si e complet penibila!
      Sincer, nu cred ca suntem deloc creativi si plini de idei. Uita-te in general cat de traditionalisti cat de putini legati de modernitate sunt romanii.
      Cu ocazia acestui Campionat European de Fotbal si cu aceasta solutie penibila ne vom face de ras in stil mare. Nu am fost in stare sa facem un proiect simplu care costa mai putin decat intretinerea spatiilor verzi din Bucuresti pe un an. Si pentru asta suntem vinovati cu totii, nu doar cei de la Guvern!
      Sincer imi e groaza ca atat de multi oameni vor veni cu aceasta ocazie in Bucuresti si vor vedea situatia asta demna de Africa. Ma gandesc la sutele de ziaristi de la cele mai mari agentii si ziare/reviste din lume care sigur vor face misto de situatia asta.
      • -6 (10 voturi)    
        Eu nu zic ca nu ne vom face de ras, (Miercuri, 23 mai 2018, 12:10)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        Zic ca s-a gasit o solutie improvizata care, dupa parerea mea, de bine, de rau, ne va scoate la liman cu transportul suporterilor de la aeroport in oras. e mai bine sa ai o solutie improvizata decat nicio solutie.
        Cat despre lipsa infrastructurii, si pe aeroportul Dulles din Washington este la fel: doar autobuze, maxitaxi (super shuttle) si taxi. Fiecare alege in functie de buzunar.
    • -1 (3 voturi)    
      Daca sunt gratuitati peste tot (studenti, IT..) (Miercuri, 23 mai 2018, 14:52)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      psd-ciuma rosie arunca cu gratuitati pt toti: studentii merg gratis cu trenul, IT-istii nu platesc impozit pe salariu, tinerii isi iau case cu dobanzi mai mici, tinerii iau bani ca au plozi sau ca se casatoresc, pensionarii mai au zeci de gratuitati, pai de unde sa fie bani si pt infrastructura? o sa ne facem de ras!
  • +14 (14 voturi)    
    atat ne duce capu’ (Miercuri, 23 mai 2018, 10:19)

    VaseaV [utilizator]

    sa facem o porcarie romaneasca, dam “pensii speciale” si pe cel care munceste si aduce bani in tara il .....
  • +14 (14 voturi)    
    Suntem (Miercuri, 23 mai 2018, 10:22)

    mitg [utilizator]

    Penibili. O amarata de cale ferata nu suntem in stare sa facem.
  • +14 (14 voturi)    
    mda (Miercuri, 23 mai 2018, 10:23)

    SoulSearcher [utilizator]

    jalnic... mai sunt 2 ani.. si ei INCA n-au gasit nicio solutie de a face ceva care sa nu ne faca de ras...

    parca si vad headline-uri care ne vor face de bafta in toata lumea

    dar de fapt o avem pe viorica premier.. eu zic ca au ras astia din afara destul de noi
  • +16 (16 voturi)    
    Ca la restante (Miercuri, 23 mai 2018, 10:27)

    florinos [utilizator]

    Exact ca un restanțier, pe ultima suta de metri ne apucam de treaba si ne rugam sa luam un 5.

    Cu stadioanele cum stam ? Giulesti, Rapid etc .. HeHe.
  • +4 (4 voturi)    
    normal... (Miercuri, 23 mai 2018, 10:45)

    liviu_ [utilizator]

    improvizam si dupa ce trece euro uitam...

    in 4 ani puteau face metrou pana acolo daca se miscau...
    de fapt nu se vrea ... ce sa zic... hotii pesedei....

    sunt curios cu ce scuza penibila mai bine pesedeii sau votantii lor
    • 0 (2 voturi)    
      nu poti sa faci metrou pana acolo in 4 ani (Miercuri, 23 mai 2018, 12:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Doar americanii ar fi reusit ptr ca investesc fara sa se incurce in hartoage. Ai nostri in niciun caz.
      • +4 (4 voturi)    
        Da de unde... (Miercuri, 23 mai 2018, 12:52)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Se stia de ani de zile, public...
        Pana si japonezii ne-au dat bani, doar sa numim o statie Tokyo...
        Da' psd+alde = hoti n-aveau cum sa fure asa simplu... asta-i tot
        De unde ai venit cu ametelile astea?
        O mare parte era pur si simplu o cale ferata de suprafata.

        Jos ciuma rosie !
  • +13 (13 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 mai 2018, 10:48)

    a.nonim [utilizator]

    Nu e vina noastra ca ne-au anuntat asa din scurt ca vom organiza meciuri de campionat european. Daca ne anuntau macar cu 20 de ani inainte era altceva...
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 23 mai 2018, 12:52)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Ne-au anuntat doar cu 10 ani inainte...
  • +5 (5 voturi)    
    Tara carpelilor (Miercuri, 23 mai 2018, 10:53)

    bfc [utilizator]

    Nimic nou.

    Carpim si promitem ca facem ulterior. Pana la implementare pretul creste de 5 ori si studiu de fezabilitate expira; se face un nou studiu si apoi pretul este dublat inca odata pentru ca s-au rotit parlamentarii/primarii si doresc si ei un "bonus" pentru ca lucreaza "in interesul tarii".
  • +9 (9 voturi)    
    Trebuie un proiect cu viziune mai ampla (Miercuri, 23 mai 2018, 11:08)

    transalpinarum [utilizator]

    Acum 20-20 s-a cam fumat. Cred ca trebuie un proiect cu viziune mai ampla, ptr viitor. S-a mai comentat la HN, legatura la aeroport trebuie sa fie mai complexa, ideal ar fi sa fie o cale ferata care sa lege spre exemplu si Ploiesti, dar obligatoriu sa deserveasca Otopeni in legatura cu Bucuresti. Multe capitale europene au aeroportul legat cu cale ferata, cred ca ultimul aeroport racordat este cel din Helsinki, unde linia de cale ferata este "circulara" si deserveste si zonele limitrofe, un fel de commuter-train care are statie, printre altele, si la aeroport. Aeroportul din Copenhaga are o gara in toata ragula, de unde poti sa ajungi in Suedia cu trenul. De fapt cei din sudul Suediei (Mälmo, Lund) folosesc aeroportul din Copenhaga, nu pe cel din Stockholm. Asa ar putea OTP sa devina atractiv spre exemplu pentru nordul Bulgariei, prin cale ferata gandita cu cap...
  • +7 (7 voturi)    
    Penibil (Miercuri, 23 mai 2018, 11:09)

    vasile78 [utilizator]

    Imi e groaza ca vor veni o gramada de ziaristi de la cele mai mari publicatii din lume si sigur vor scrie de aceasta situatie practic nemaintalnita la acest nivel in Europa, demna mai mult de Africa.
    Prejudiciul de imagine pentru Romania va fi enorm de mare.

    Vad ca nu se discuta niciodata in presa de cum arata zona arenei Nationale spre exemplu. Pe perioada meciurilor organizate, zici ca esti undeva prin India. E destul de clar acum ca arena Nationala nu trebuia facuta pe locul fostului stadional National. Amplasarea ei trebuia facuta undeva mai in afara orasului, intr-o zona mai putin locuita, asa cum se face mai peste tot prin lumea civilizata. Nu in mijlocului uneia dintre cele mai aglomerate si dense zone din Bucuresti.
    • +1 (1 vot)    
      este nemaipomenit (Miercuri, 23 mai 2018, 14:05)

      Levellers [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      cu aleile si trotuarele presarate cu coji de seminte si scuipati
  • +6 (6 voturi)    
    „Mulțumim din inimă partidului” (Miercuri, 23 mai 2018, 11:12)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Codați în toate, fruntași (doar) la furat.
  • +1 (1 vot)    
    xxxxl (Joi, 24 mai 2018, 7:43)

    vorbeste lumea [utilizator]

    eu propun ca decidentii astia care se tot invartesc in juru' cozii sa fie pusi sa care bagajele pasagerilor, pana se rezolva treaba asa cum se cuvine ...
    sau sa stea zilnic 10 ore la PO otopeni in picioare langa rampa, sa-si spuna numele si functia si unde lucreaza si sa-si ceara scuze de fiecare data cand cineva trece pe-acolo, spre sau de la aeroport ...


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version