Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Sud (A0): Contractul cu firma turcă Alsim Alarko, aproape de a fi semnat / 160 milioane de euro pentru 17 km de autostradă în sudul Capitalei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:23 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada de Centura (A0) Sud
Foto: Hotnews
Compania turcă Alsim Alarko este în proces de predare a documentelor către Compania de Drumuri pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a Lotului 2 (16,3 km) din Autostrada de Centură Sud (A0) a Capitalei, au confirmat reprezentanții firmei pentru HotNews.ro. Licitația a fost lansată, la pachet cu lotul 1 și lotul 3, în iulie 2017, iar atribuirea către turcii de la Alsim Alarko a venit pe 8 mai 2018. Pe Lotul 1 tot aceeași companie a fost declarată inițial câștigătoare, dar în prezent licitația așteaptă rezolvarea contestațiilor. Pe Lotul 3 abia ce a fost atribuit contractul grecilor de la Aktor.

Compania turcă Alsim Alarko, declarată câștigătoare în mai 2018 a licitației pentru proiectarea și execuția Lotului 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) - o nouă șosea de mare viteză, diferită de actuala centură, este în proces de semnare a contractului cu Compania de Drumuri (CNAIR).
„ [În prezent] se desfășoară procesul de predare a documentelor necesare pentru semnarea contractului. Sperăm că această etapă să se finalizeze saptămâna aceasta, cel târziu săptămâna viitoare”, au confirmat pentru HotNews.ro reprezentanții societății.

Oferta celor de la Alsim Alarko a fost de circa 160 de milioane de euro, mai exact 750.849.942,12 Lei fără TVA.

Licitația a fost lansată în iulie 2017, la pachet cu loturile 1 și 3.
Pe Lotul 1 (17 km) a fost atribuit contractul tot către compania Alsim Alarko pentru 830.679.662,15 lei, fără TVA (cca. 176 milioane euro), dar momentan licitația e blocată în contestații.

În urmă cu cinci zile CNAIR a anunțat că a atribuit pentru a doua oară contractul pentru Lotul 3 (18 km) către grecii de la Aktor pentru circa 182 de milioane de euro, dar semnarea contractului se va putea face abia după soluționarea eventualelor contestații.


Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 530 mil. Euro (estimativ)


Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 178 mil. Euro
Constructor: desmenat - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: aproape de semnare contract - constructor desemnat: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în proces de semnare contract
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 17,5 km
Cost: 182 mil. Euro
Constructor: desemnat Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading - ianuarie 2019 / inițial a fost desemnat inițial UMB-Tehnostrade, dar au fost admise contestații și ofertele au fost reevaluate.
Stadiu: în licitație (perioada de contestații)
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Autostrada de Centură Sud - hartă orientativă:


Turcii de la Alsim Alarko încearcă de circa trei ani să intre în piața de construcții de infrastructură din România, iar proiectul autostrăzii A0 a fost printre primele la care a participat.

Recent, turcii de la Alsim Alarko au câștigat și un contract de aproape 600 de milioane de euro pentru realizarea a unui tronson de cale ferată de viteză între Cața și Apața, parte din linia de la Brașov la Sighișoara.

În urmă cu un an reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investii în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.
Reprezentanții Alsim Alarko transmiteau la acel moment că sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial (detalii), și că participă și vor participa și la alte licitații în România.

Potrivit unui film de prezentare publicat pe YouTube, compania se laudă cu peste 200 de proiecte internaționale pe care le-a realizat - proiecte rutiere și feroviare, de metrou, aeroport, conducte sau urbane.


















10177 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Deja Vu (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:27)

    un domn [utilizator]

    #RebutOtokar
  • +5 (7 voturi)    
    tot cu turcii??? (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:37)

    bancher [utilizator]

    Vad ca ne-au invadat mai rau decat pe timpul fanariotilor....calea ferata de la Brasov o refacem cu turcii, autobuze cumparam de la Otokar, si, mai nou, soseaua de centura o facem tot cu turci.
    Astia nu au mai invatat ca in afaceri turcii sunt cei mai mari tepari? Si ca in domeniul constructiilor si masinilor, cele mai proaste lucrari se fac in Turcia??
    Au castigat niste licitatii ptr ca au venit cu cel mai mic pret....dar tare imi e teama ca se vor face acte aditionale si, din cel mai ieftin, va deveni cel mai scump.
  • +1 (5 voturi)    
    greci, turci, bulgari... (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:59)

    demaGOGU [utilizator]

    ...o revolta a fondului (profund oriental) impotriva formelor (superficial occidentale)?

    orice rau revine la matca dupa un timp suficient de lung.
  • +1 (1 vot)    
    Inainte erau războaie de contopire a țărilor valah (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:27)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Acum sunt la fel.
    Război de cucerire a banului public.
    Care sunt experientele relevante care recomanda firma sa faca lucrari bune si garantate in Romania?
    S-au infiltrat in peisaj si castiga contracte in dauna unor firme cunoscute din vest.
    Mai mult, aduc 10 miliarde euro pentru proiecte prin parteneriatul public privat.
    Fâs!
    Fâs!
  • +4 (4 voturi)    
    intreb pt un prieten.... (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:36)

    cepreudonim [utilizator]

    CIUBUC? BACSIS?
  • 0 (2 voturi)    
    Sa revenim cu picioarele pe pamant (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 13:21)

    Frankie [utilizator]

    Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Sud NU se va construi niciodata !!!
    • +2 (2 voturi)    
      pai da (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 14:19)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      dar banii se vor toca!
    • +2 (2 voturi)    
      nici lotul 1 (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 14:33)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      castigat de Greci nu e mai breaz. Pana acum au lucrat la melcul la alte santiere.
  • 0 (0 voturi)    
    ismail (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:03)

    CPetrescu [utilizator]

    Sa vedem cu cine o construiesc, ca ai nostri sunt plecati la capsuni


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version