FOTO „Milcovia Expres” Drum expres de 76 kilometri de la Focșani la Brăila: S-a semnat contractul pentru proiectare

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Braila - polul drumurilor expres din Romania
Foto: Hotnews
Circa 15 milioane de lei va plăti Compania de Autostrăzi pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru circa 76 de km de drum expres de la Focșani la Brăila - „Milcovia Expres” cu indicativul DX6, conform Master Planului de Transport. Contractul a fost semnat joi cu Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial S.A. (fosta Acciona Ingineria) și are un termen de 24 de luni.

Ministerul Transporturilor anunță că CNAIR a semnat azi INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A. contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Focșani - Brăila".

Contractul în valoare de 15.001.446,99 Lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile, are o perioadă de 24 luni de la Data de Începere a contractului.

Conform informațiilor din Caietul de Sarcini (licitația a fost lansată în martie 2019), Drumul Expres are denumirea generică „Milcovia Expres”, indicativ DX6 cuprins în Master Planul de Transport și va realiza legătura între localitățile Focșani și Brăila.

Conform datelor din Master Planul de Transport, de la Focșani la Brăila drumul expres ar urma să aibă o lungime de 76 de km.

Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2x2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2x2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2x2 benzi de circulație în drum expres cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

Contractul are un termen de 24 de luni, iar studiul de fezabilitate trebuie finalizat după 14 luni de la începere.

Durata contractului se împarte astfel:

• 14 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate,
• 3 luni pentru realizarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire,
• 3 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție,
• 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică Beneficiarului.



Brăila, în centrul mai multor proiecte rutiere majore


În paralel, Compania de Drumuri mai derulează câteva proiecte care vizează direct Municipiul Brăila, pe lângă lucrările deja demarate la Podul peste Dunăre din apropierea orașului.

Astfel, în toamna anului trecut Compania a scos la licitație pentru 111 milioane de euro realizarea unui drum expres de 11 km care să unească Brăila de Galați. Vezi aici o HARTĂ INTERACTIVĂ cu traseul viitorului drum expres dintre Brăila și Galați.

În plus, încă din februarie CNAIR a contractat tot cu firma Ingineria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Buzău-Brăila (denumit și „Muntenia Expres”), cu o lungime de circa 98 de km. Valoarea acelui contract este de 16,5 milioane de lei și are același termen de realizare de 24 de luni.

Un alt proiect contractat cu aceeași companie în urmă cu o lună este cel de realizare SF+PT pentru Drumul Expres DX8 - „Dobrogea Expres” de la Brăila (Jijila) la Tulcea. 14 milioane de lei pentru circa 60 de km de drum expres. Termen - 24 de luni.

Vezi și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7938 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    despaducheati Vrancea de Kim Jong Oprishan (Joi, 18 iunie 2020, 16:38)

    un domn [utilizator]

    altfel raman la anul 1989 !
  • +3 (7 voturi)    
    planurile lungi si dese cheia marilor succese (Joi, 18 iunie 2020, 16:39)

    snowflake [utilizator]

    Deum expres de la Tulcea la Braila, de la Focsani la Braila, de la Galati la Braila si de la Buzau la Braila si toate se opresc in centura Brailei centura care are 1 banda pe sens.
    Deci facem proiecte pentru 4 drumuri expres (fiecare cu cate 2 banzi pe sens) care se unesc cu ajutorul centurei din jurul Brailei dar pentru amarata aia de centura nu se face niciun proiect pentru largire la 2 benzi pe sens macar
    • +1 (1 vot)    
      Aia e ultima grija (Joi, 18 iunie 2020, 17:16)

      schimbu3 [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      se face si aia, nu fi carcotas.
    • +2 (2 voturi)    
      deci (Joi, 18 iunie 2020, 17:30)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      specific romanului, poti sa ii dai si tort cu frisca te intreaa de ce nu are si capsuni pe el.
      Mai nenea, astia de la guvern au in treaba sa faca drumurile intre orase su asa numitele Euri sau autostrazi. Resturl drumurilor sunt in subordinea consiliului judetean din judstul respectiv sau in cazul orasului al primarulu isi consiliului primariei.
      Centura orasului X e in subordinea priepariei orasului X la fel si drumurile care acceseaza centura aia. Exceptia este can parte din centura aia face parte dintr-o autostrada sau drum expres construit de la centru si atunci se face cu banii de la centru. Exemple: centura bacau si centura pitesti care fiind parte din autostrazile alea au fost bagate la buget. DAR nu toata centura ci doar bucata din ea pe unde trece autostrada. Daca vezi centura pitesti e doar pe partea cu autostrada fix de asta ca resul cenurii nu s-a facut ca e in subordinea primariei.
      Asa dute pana la primar si ia-l la intrebari de ce nu face cenatura :) ca tot l-ai votat nu ?
  • +6 (6 voturi)    
    hehe (Joi, 18 iunie 2020, 18:06)

    Mircea1978 [utilizator]

    Buzau-Braila
    Focsani-Braila

    La Buzau se afla "Divizia 2 Infanterie "Getica" "
    La Focsani se afla "Brigada 8 LAROM "Alexandru Ioan Cuza""

    Deci aceste drumuri expres sint construite la ordinul americanilor ca sa faciliteze transportul trupelor de mai sus cit mai repede la granita cu fostul imperiu rus in contextul Anexarii Crimeii. Asta am mai zis si in alta postare insa Hotnews mi-a dat reject(nu-i frumos!).

    Faptul ca construiesc si podul si toate aceste drumuri expres, fara jde mii de studii de fezabilitate imi demonstreaza ca se poate face infrastructura in RO, insa doar cu sula-n coaste vorba unui clasic inca in viata.
    Oricum ma bucur imens ca fac drumurile si podul. Bravo americanilor! Bravo romanilor!
  • +1 (1 vot)    
    DX Ramnicu Sarat - Braila (Joi, 18 iunie 2020, 18:15)

    madriano [utilizator]

    Urmeaza proiectarea drumului expres Ramnicu Sarat - Braila...
  • +2 (2 voturi)    
    cred că (Joi, 18 iunie 2020, 18:23)

    nahir [utilizator]

    gălățenii își rod unghiile de mecaz.
    2 expresuri si un pod, nou nouțe, toate intersectându-se în Brăila, nu la Galați.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by