Sari direct la conținut

VIDEO Prima autostradă finalizată în acest an: Tronsonul care se leagă direct de rețeaua de autostrăzi a Ungariei

HotNews.ro
Autostrada spre Ungaria - Primul lot finalizat, Foto: Captura YouTube
Autostrada spre Ungaria - Primul lot finalizat, Foto: Captura YouTube

Săptămâna aceasta va avea loc recepția la finalizarea lucrărilor pe primul tronson de autostradă terminat în 2020. Bucata din autostrada Transilvania de la Biharia la Borș se va lega direct la autostrada M4 și mai departe cu M35 din Ungaria, iar traficul rutier va fi deschis odată ce se finalizează toate formalitățile pentru noul punct de trecere al frontierei pe autostradă, amenajat de către partea ungară. Vezi în articol cum arată micul „ciot” de autostradă care va fi deschis traficului în perioada următoare.

Lotul de autostradă Biharia (la nord de Oradea) – Borș are o lungime de 5,3 kilometri și a fost construit de către românii de la Trameco (Selina). Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 28,5 milioane de euro cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție.

Tronsonul este prevăzut cu un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje, la care se mai adaugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată și un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.

Asociația Pro Infrastructura a ridicat o dronă peste micul tronson și a filmat de sus lucrările ajunse la circa 99% stadiu fizic.

„Constructorul Trameco execută ultimele retușuri la nodul rutier Biharia, la spațiile de servicii, punctul de sprijin și unele șanțuri și taluzuri. Și vecinii maghiari sunt într-un stadiu similar pe tronsonul M4 Borș-Berettyóújfalu (conexiune cu M35 spre Debrecen), însă deschiderea circulației va fi undeva în august, timp necesar pentru soluționarea pașilor administrativi care țin de trecerea frontierei”, scrie API.

Mai departe de la Biharia, tronsonul de circa 29 de km de A3 până la Chiribiș a fost contractat pe 12 iunie tot cu același constructor. A3 Biharia – Chiribiș fusese inițial început de pe vremea contractului cu Bechtel, dar apoi a fost abandonat, iar lucrările executate deja trebuiesc expertizate înainte ca antreprenorul să înceapă șantierul propriu-zis.

Termenul pentru Biharia – Chiribiș este de 6 luni proiectare, 18 luni execuție și 10 ani perioada de garanție.

FOTO – Traseul A3 Borș – Biharia – Chiribiș – Suplacu de Barcău (click pt mărire în tab separat):

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
LiviuX • 2020-07-27 16:04:05
Pai ori e autostrada ori tronson? Nu credeti ca sunt lucruri diferite?
15 9
atc • 2020-07-27 17:12:35
Raspunsul e ceva mai departe: " UN mic CIOT"!
3 12
imi_pasa_de_romania • 2020-07-27 18:22:34
Sper ca nu se asteapta "marii ldieri" sa ne bucuram pentru un colt de strada...
4 7
midufi • 2020-07-27 20:13:51
fiecare cm de autostrada. Dar asa sunt unii, carcotasi, le miroase orice
7 5
atc • 2020-07-27 20:35:36
... mai ales prostia!
3 1
LiviuX • 2020-07-27 21:27:14
Ca totusi sunt multi cm de autostrada, chiar daca nu km. Sa-ti dau si un mic ca sa te bucuri si mai mult?
4 3
imi_pasa_de_romania • 2020-07-28 16:18:54
Cei ca el se multumesc cu faina si ulei.
1 1
1anonim • 2020-07-27 17:42:09
Prost e faptul ca birocratia romaneasca loveste din nou, era greu ca formalitatile legate de infiintarea vamii sa fie corelate cu terminarea lucrarilor; te doare mintea la ce retarzi am ajuns sa ne inchinam... (iar formularea ziaristului nu ne mai surprinde).
7 9
ty • 2020-07-27 22:13:12
"iar traficul rutier va fi deschis odată ce se finalizează toate formalitățile pentru noul punct de trecere al frontierei pe autostradă, amenajat de către partea ungară."
3 5
1anonim • 2020-07-28 12:26:49
Punctul fizic se afla in Ungaria, dar birocratia actelor nelansate la timp de partea romana este cea care a condus la actuala situatie. Si ca tine sunt mai multi ce bantuie pe aici, se exprima cumva, dar nu prea stiu care e realitatea..
2 1
coor • 2020-07-27 16:25:59
puneti si voi termene de 5 ori mai mici pentru executie , asa poate s-o respecta termenul apreciat drept normal !
3 11
Martinezu • 2020-07-27 16:41:16
Am intrat repede in articol sa vad pe ce m sa intru in tara din ungaria....sa ma bucur si eu. A fost asa de scurt momentul ca nu am apucat. 5 km de autostrada se inaugureaza? Au fost si inaugurari pentru 1 km? care e limita? Aia de 1 metru inaugurata in moldova se pune?
3 23
nick24 • 2020-07-27 16:41:53
Invers se poate ajunge ORIUNDE în Europa numai pe autostrăzi. Mai trebuie mai multe tronsoane de construit, să fie folositoare autostrada pt noi, pe traseul Nădășelu-Biharia. Optimist va fi gata totul în 5 ani. Dar nu și Pitești-Sibiu! Asfaltați URGENT DN7D , că vom mai merge mulți ani pe acest misterios-uitat drum național.
3 9
Nyk1 • 2020-07-27 17:32:32
...nu e cumva Transfăgărășanul?
6 1
nick24 • 2020-07-27 22:54:39
https://www.oradesibiu.ro/2018/04/27/cel-mai-vechi-drum-din-romania-ar-scurta-distanta-dintre-sibiu-si-pitesti-cu-50-de-kilometri/ E drumul tehnologic pt execuția autostrăzii Pitești-Sibiu, tronsoanele de munte.
0 4
solar • 2020-07-27 19:13:20
Cum nu duce niciunde ? DUCE ! Exact in inima TRANSILVANIEI : Ungaria își atinge scopurile .Tot transportul auto al României va trece prin Transilvania si HU. Inclusiv transportul din MUNTENIA: (PLATĂ DE TRANZIT - plus... restul ) O autostradă care să lege CONSTANȚA de ARAD via Craiova - Timisoara ar fi cel putin la jumătate din costurile actuale, ,in principal datorită reliefului. DACIA , FORD ar fi fost mult mai stabile pt România
5 3
nick24 • 2020-07-27 22:55:48
Fiind mai pe plat, au șanse mari de construcție.
0 5
vidra • 2020-07-30 13:12:16
Cred ca ai uitat de A1 si ai mai uitat si pe unde ar trebui sa treaca autostrada in zona Mehedinti...nu cumva tot prin Carpati? Asta in conditiile in care momentan nu avem autostrada nici pe tronsonul cel mai critic, Sibiu-Pitesti. Dar asa de la tastatura oricine traseaza autostrazi pe axa Piatra Craiului-Vf Moldoveanu.
0 0
solar • 2020-08-01 17:41:30
NU. cu tastatura nu poți trasa nimic . Chestia e că prima versiune a A1 arăta exact traseul de care facem vorbire ! Cît privește intrarea si tranzitul prin HU, face nu mai mult de 100 de km, dar nici atît dacă mergi spre SLOVENIA - CROAȚIA ! Cunosc f bine zona ! Am circulat pe acolo nu o dată ! De la BORȘ , via KOMAROM - Austria sunt tot aprox 600 km , iar via SZEGED - SUBOTIȚA cam tot la fel, dar numai dacă ocolești BUDAPESTA. Cel mai scurt traseu pt Occident este prin Belgrad - Subotița - Vukovar. Sebia are autoput de circa 60 de ani . Dar , deh... acolo e Serbia și ...NU E VOIE ! Se dă cu bombaleau dacă...
0 0
..13 • 2020-07-27 16:58:55
Ca noi sa facem gazoducte in Ungaria si ungurii sa faca autostrazi in RO ca pana la urma ceea ce conteaza este infrastructura folosita si nu bucata fiecaruia care nu se conecteaza la bucata celuilalt... Comisie comuna MAE, MIndustriei si Mtransporturilor din cele 2 tari si cei doi Orbani...
3 6
atc • 2020-07-27 17:43:53
...ba chiar am putea folosi gazoductele pentru calatorii pe principiul "postei pneumatice".
3 4
nick24 • 2020-07-27 17:00:20
Că e gata, dar nu știu de ce nu-i dau drumul! Așteaptă alegerile? Oricum Umbrărescu și-a luat oamenii de aici și i-a dus pe DX în Oltenia.
2 9
nick24 • 2020-07-28 18:48:33
pe segmente! Prostia omenească e infinită!!!
0 0
robyzs • 2020-07-27 17:50:21
Se pare ca Ardelenii si Banatenii vor avea Autostrada, intre timp Autostrada Moldovei este asteptata, dupa 30 de ani de la revolutie nici PNL si nici PSD nu au semnat un contract pentru o Autostrada in Moldova desi si moldovenii platesc taxe si impozite. Singurul lot la care se lucreaza este centura de ocolire a Bacaului care nici aia nu este autostrada. Mai rau, Florina Presadă senator de București si Mihai Goțiu senator de Cluj s-au abtinut la votul pentru Autostrada A8 Iasi- Tg. Mures pentru a se razbuna pe Dan Barna care nu o sustine pe Ana Ciceala in postul de Viceprimar in Bucuresti, interesant santaj, regiunea Moldova este moneda de schimb pentru Florina Presadă si Mihai Goțiu. Pentru unele partide un Pod langa lilieci este mai important decat o autostrada asteptata de milioane de moldoveni.
9 5
middle_brick • 2020-07-27 19:17:31
tu ai primit textul de postac de serviciu si il dai cu copy-paste la orice articol cu autostrăzi si USR, nu!?
2 4
solar • 2020-07-27 19:19:24
Dar despre gandacul ocrotit de :::”lege ” ce zici ? Pe ttraseul Arad - DEVA ! Că despre lilieci și urși stiu tare multe fandasii ! Deh, trăiască UE ! Că ...de acolo vin euroii ! Era să scriu EROII ! Ar suna... mai bine !!
2 3
atc • 2020-07-27 20:05:13
Luati partea pozitiva din programul PNL de dezvoltare a Romaniei pe urmatorii 10 ani: nici Muntenii NU vor avea autostrada peste munti. La fel ca si autostrada Unirii, calmata de dvs., sectoarele 2 si 3 din Pitesti - Sibiu si Ploiesti - Brasov vor fi doar DEMARATE pana in 2030. Desigur, daca impartim cei 407,5 km. prevazuti a se da in folosinta in urmatorii 10,5 ani in loturi de cate 5,3 km., s-ar putea sa avem la sfarsitul perioadei cam 80 de autostrazi finalizate. Un adevarat succes, inclusiv al HN.
3 2
LiviuX • 2020-07-27 21:31:22
Iar daca le impartim in loturi de 2,65 km vom avea 160 de autostrazi finalizate, iar daca le impartim in metri vom avea cel mai mare numar de autostrazi din lume, mai mare decat nunarul de autostrazi al tuturor tarilor, adunate.
1 4
midufi • 2020-07-27 20:15:39
iesiti la vot si evitati ciuma rosie: psd-alde-udmr
3 7
vidra • 2020-07-30 13:14:00
Da sigur, Florina Presada si Mihai Gotiu sunt de vina ca voi votati PSD cu doua maini de 30 ani incoace.
0 0
I Puscas • 2020-07-27 19:12:48
Sper ca nu va avea nimeni de prin guvern proasta inspiratie sa se duca sa inaugureze aceasta jartea de drum.S-ar umple de ridicol! Sa-l trimita pe seful Companiei de autostrazi(inexistente)! Asa zisa inaugurare arata de fapt ca autostrazile la noi se construiesc numai cand si daca Ungaria este de acord.Uitati-va pe banda cu informatii,de alaturi si veti vedea ca toate celelalte "cioturi de autostrazi" incepute si abandonate prin Transilvania au o vechime de nelucrare intre 8 si 15 ani!!!Asta spune tot adevarul!! Daca toate aceste autostrazi-inclusiv Sibiu-Pitesti si Comarnic-Brasov-Turda- Cluj-Oradea ar fi fost terminate la timp, economia af fi primit o avalansa de investitii straine importante, in toate domeniile iar starea economico-sociala ar fi fost cu totul alta.Dar asa, toate aceste mari investitii-cele mai recente, cum au fost ale Mercedes-Benz, dar nu numai- sau oprit si pozitionat pe teritioriul Ungariei, consolidand si mai mult economia acestei tari, ceea ce-i permite guvernului V.Orban sa dispuna de fondurile necesare pentru politica pe care o promoveaza, inclusiv prin includerea oficiala a Transilvaniei in politica economica trans-Carpatica a guvernului sau!(si mai trebuie adaugat aici, cu acordul tacit al guvernului anterior celui actual). Uitandu-ma si pe harta aia verde, mai departe ar trebui sa se construiasca -tot ca autostrada- o portiune de la Biharia, la Chiribis apoi Suplacu de Barcau, adica spre Nord, inspre Ucraina(o fi vreo prioritate acolo pentru contrabandistii de tigari!?), cand eforturile constructiei de autostrazi trebuiau dirijate de la Oradea spre Cluj si apoi Brasov! Este un haos desavarsit!
2 6
atc • 2020-07-27 20:39:53
in concluzie: jos Orban ( Victor, desigur)
3 2
salvatore • 2020-07-28 16:23:19
Asta e proiect pesedist, dragnist, vai ce rusine.
2 1
atc • 2020-07-28 21:30:00
Mai sunt si altele? Conf. programului Guvernului, vor fi finalizati cei 407,3 km.deja INCEPUTI ( recte, de catre " ciuma rosie") Citam: "Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro. Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila." Restul, inclusiv Pitesti - Sibiu, Ploiesti - Bv,, Unirii, s.a. ( cca. 3000 km.!), mai incolo.. Hai, ca nu mai e mult!
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro