Lotul de autostradă Biharia (la nord de Oradea) - Borș are o lungime de 5,3 kilometri și a fost construit de către românii de la Trameco (Selina). Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 28,5 milioane de euro cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție.
Tronsonul este prevăzut cu un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje, la care se mai adaugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată și un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.
Asociația Pro Infrastructura a ridicat o dronă peste micul tronson și a filmat de sus lucrările ajunse la circa 99% stadiu fizic.
„Constructorul Trameco execută ultimele retușuri la nodul rutier Biharia, la spațiile de servicii, punctul de sprijin și unele șanțuri și taluzuri. Și vecinii maghiari sunt într-un stadiu similar pe tronsonul M4 Borș-Berettyóújfalu (conexiune cu M35 spre Debrecen), însă deschiderea circulației va fi undeva în august, timp necesar pentru soluționarea pașilor administrativi care țin de trecerea frontierei”, scrie API.
Mai departe de la Biharia, tronsonul de circa 29 de km de A3 până la Chiribiș a fost contractat pe 12 iunie tot cu același constructor. A3 Biharia - Chiribiș fusese inițial început de pe vremea contractului cu Bechtel, dar apoi a fost abandonat, iar lucrările executate deja trebuiesc expertizate înainte ca antreprenorul să înceapă șantierul propriu-zis.
Termenul pentru Biharia - Chiribiș este de 6 luni proiectare, 18 luni execuție și 10 ani perioada de garanție.
FOTO - Traseul A3 Borș - Biharia - Chiribiș - Suplacu de Barcău (click pt mărire în tab separat):

Vezi și:
Dar asa sunt unii, carcotasi, le miroase orice
A fost asa de scurt momentul ca nu am apucat. 5 km de autostrada se inaugureaza?
Au fost si inaugurari pentru 1 km? care e limita?
Aia de 1 metru inaugurata in moldova se pune?
Mai trebuie mai multe tronsoane de construit, să fie folositoare autostrada pt noi, pe traseul Nădășelu-Biharia. Optimist va fi gata totul în 5 ani.
Dar nu și Pitești-Sibiu!
Asfaltați URGENT DN7D , că vom mai merge mulți ani pe acest misterios-uitat drum național.
E drumul tehnologic pt execuția autostrăzii Pitești-Sibiu, tronsoanele de munte.
Comisie comuna MAE, MIndustriei si Mtransporturilor din cele 2 tari si cei doi Orbani...
Așteaptă alegerile?
Oricum Umbrărescu și-a luat oamenii de aici și i-a dus pe DX în Oltenia.
Prostia omenească e infinită!!!
Mai rau, Florina Presadă senator de București si Mihai Goțiu senator de Cluj s-au abtinut la votul pentru Autostrada A8 Iasi- Tg. Mures pentru a se razbuna pe Dan Barna care nu o sustine pe Ana Ciceala in postul de Viceprimar in Bucuresti, interesant santaj, regiunea Moldova este moneda de schimb pentru Florina Presadă si Mihai Goțiu. Pentru unele partide un Pod langa lilieci este mai important decat o autostrada asteptata de milioane de moldoveni.
Asa zisa inaugurare arata de fapt ca autostrazile la noi se construiesc numai cand si daca Ungaria este de acord.Uitati-va pe banda cu informatii,de alaturi si veti vedea ca toate celelalte "cioturi de autostrazi" incepute si abandonate prin Transilvania au o vechime de nelucrare intre 8 si 15 ani!!!Asta spune tot adevarul!! Daca toate aceste autostrazi-inclusiv Sibiu-Pitesti si Comarnic-Brasov-Turda- Cluj-Oradea ar fi fost terminate la timp, economia af fi primit o avalansa de investitii straine importante, in toate domeniile iar starea economico-sociala ar fi fost cu totul alta.Dar asa, toate aceste mari investitii-cele mai recente, cum au fost ale Mercedes-Benz, dar nu numai- sau oprit si pozitionat pe teritioriul Ungariei, consolidand si mai mult economia acestei tari, ceea ce-i permite guvernului V.Orban sa dispuna de fondurile necesare pentru politica pe care o promoveaza, inclusiv prin includerea oficiala a Transilvaniei in politica economica trans-Carpatica a guvernului sau!(si mai trebuie adaugat aici, cu acordul tacit al guvernului anterior celui actual).
Uitandu-ma si pe harta aia verde, mai departe ar trebui sa se construiasca -tot ca autostrada- o portiune de la Biharia, la Chiribis apoi Suplacu de Barcau, adica spre Nord, inspre Ucraina(o fi vreo prioritate acolo pentru contrabandistii de tigari!?), cand eforturile constructiei de autostrazi trebuiau dirijate de la Oradea spre Cluj si apoi Brasov! Este un haos desavarsit!
Conf. programului Guvernului, vor fi finalizati cei 407,3 km.deja INCEPUTI ( recte, de catre " ciuma rosie") Citam:
"Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.
Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila." Restul, inclusiv Pitesti - Sibiu, Ploiesti - Bv,, Unirii, s.a. ( cca. 3000 km.!), mai incolo..
Hai, ca nu mai e mult!