Drulă anunță „o schimbare de optică” pentru proiectele de infrastructură feroviară: „În ultimii 15 ani am investit masiv într-un singur coridor, în proiecte ample, de reconstrucție completă, dar am lăsat restul rețelei să se degradeze”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:57 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Calea ferata
Foto: Hotnews
În Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR), prin care România vrea să obțină peste 9 miliarde de euro bani europeni pentru proiecte de transport, ar putea fi cuprinse lucrările de reabilitare și de eliminare a restricțiilor pe rețeaua de cale ferată, a anunțat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. „Ritmul de raparații nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt și să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate. Am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată”, a spus Drulă.

„Ne concentrăm foarte mult pe autostrăzi, e partea cea mai vizibilă şi cea mai atrăgătoare - să deschidem noi segmente de autostradă, dar avem o reţea de drumuri naţionale, peste 16.000 km de drum naţional, peste 900 km de autostradă în exploatare, peste 10.000 km de cale ferată şi această reţea este scadentă la înreţinere”, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Asta ne doare foarte tare, pentru că nu circulăm doar pe noile autostrăzi în România, românii circulă foarte mult pe aceste căi ferate, pe aceste autostrăzi în exploatare. Îmi doresc să reducem acest decalaj, operaţiuni multi-anuale care nu s-au făcut”, a mai spus Drulă.

Potrivit ministrului, problema întreținerii deficitare revine la fondurile insuficiente care au tot venit doar de la buget.

„Din păcate, sursa de finanțare pentru aceste operațiuni trebuie să fie din bani naţionali. Aşa este împărțirea fondurilor: întreţinerea se face din bani naţionali, în timp ce construcţia de autostrăzi a trecut pe fonduri europene. Aici mă voi lupta, în bugetul de stat, şi asta e o miză mare, ca pe acest an să avem banii necesari ca să nu avem gropi, să nu avem macazuri stricate peste care se circulă cu 5 km/h”, a spus Drulă.

Până în 2030 reparații și reabilitări, trenuri de mare viteză după...

Ministrul a mai spus că dacă până acum investițiile pe calea ferată au fost în mare parte canalizate pe un singur și complex coridor feroviar - Constanța - București - Brașov - Arad - Curtici, pe următorul deceniu bani alocați rețelei feroviare ar trebui să meargă către reabilitări și aducere la zi a restul magistralelor, iar abia din 2030 România ar putea să se gândească la trenuri de mare viteză.

„Politica investițională a României din ultimii 15 ani a fost pe investiții mari, din fonduri europene, într-un singur coridor, pe coridorul 4 spre Curtici. Cu proiecte ample, de reconstrucție completă, în valoare de miliarde de euro, proiecte care durează 4-6-8-10 ani. Concentrarea pe un singur coridor a lăsat restul rețelei să se degradeze pentru că din bugetul de stat alocările au fost insuficiente an de an”, a spus Drulă.

„PNRR este o oportunitate foarte bună. Aș vrea să facem o schimbare de optică acolo, să nu ne gândim la partea feroviară din PNRR doar la aceste proiecte mari, enorme, de reconstrucție de la zero, ci să beneficiem de această șansă să facem ceea ce e și în numele programului, și anume o reformă. Să luăm bani pentru a face acele reînnoiri ale magistralelor, acele eliminări de puncte de restricții de viteză”, a spus Drulă.

„Ritmul de reparații de la Ministerul Transporturilor nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt, să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate - schimbare de șine, de traverse, de infrastructură de piatră spartă, terasament - am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată, în momentul în care timpii scad și, de exemplu, nu mai faci 10 ore de la București la Timișoara”, a detaliat ministrul.

„Să ne gândim apoi în perspectivă, în următorul deceniu, în perioada 2030-2040 la trenuri de mare viteză, trenuri de peste 230 km/h”, potrivit lui Cătălin Drulă.

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


6312 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    Astept sa vad stirea: Drula a trecut la treaba (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:11)

    Kivek [utilizator]

    astea cu Drula anunta ma lasa rece.

    ma intereseaza sa vad ca Drula termina TUNELU PT URSI de pe A 1
    • +4 (8 voturi)    
      treaba (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:40)

      Cosmin-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Treaba insemnand sa-l vezi cu lopata in mana, ca asta se face la minister, se lucreaza cu lopata
    • +3 (5 voturi)    
      Cat costa repararea caii București-Timișoara? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:19)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Întrebări pentru C. Drula:

      Cat costa reabilitarea caii ferate București - Timișoara (~500 km) pentru ca în loc de 10 ore trenurile de pasageri sa facă 8 ore?

      Când demarează lucrările? Când se termina?

      Când va fi redat în funcțiune pe ambele fire viaductul Cârcea, pentru că dacă se întâmpla ceva cu unicul tronson existent azi, trebuie făcut ocol prin Piatra Olt ceea ce înseamna încă o ora de întârziere și se ajunge de la 10 la 11 ore de mers intre Capitala și Timișoara.

      Vreau sa aud de la C. Drula lucruri concrete, nu generalități de genul "sa investim pana în 2026 în repararea cailor ferate.

      Citat C. Drula:
      " „Ritmul de reparații de la Ministerul Transporturilor nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt, să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate - schimbare de șine, de traverse, de infrastructură de piatră spartă, terasament - am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată, în momentul în care timpii scad și, de exemplu, nu mai faci 10 ore de la București la Timișoara”, a detaliat ministrul. "
      • +5 (5 voturi)    
        10 miliarde de euro. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:54)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Craiova Caransebes si Caransebes Timișoara se vor face din bani europeni in continuarea Arad -Timișoara care este acum in licitație. Trebuie făcută București Craiova probabil din bani exclusiv românești. Craiova Timisoara costa 5 miliarde de euro ca va fi cu 160 de km/h si tunel la Balota. Pe Bucuresti Craiova unde se va face doar RK se va fura la greu si va costa la fel ca pe partea de sus.
      • 0 (0 voturi)    
        Se reduc furturile,se vor reduce costurile. (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 11:58)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Din infrastructura CF sa furat,și se fură .Dacă se reduc furturile(și șefii) vor fi bani să se reapare liniile și lucrările vor fi de calitate.Să se extindă supravegherea video a liniilor,macazelor și să-i întrebe cineva pe cei care umblă pe acolo căutând ceva de furat.Mulți foști și actuali lucrători CFR și-au construit case suspect de scumpe pentru câștigurile obținute.
    • +1 (3 voturi)    
      aiurea (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:49)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      nu e nevoie de tunele, altii fac niste pasaje late inierbate si prevazute cu garduri inlate la margine
      https://www.google.com/search?q=ecoducte+highway+nederland+photos&sxsrf=ALeKk00bFQLhcDVyjv1bOQaXlq-A1eKq8Q:1610725719310&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=RV1K93KD8miOQM%252CqoqMnEZsHBp9YM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQIImWJpM5_Bn-Jg-0LIZNZOag5Kw&sa=X&ved=2ahUKEwiNvdHypJ7uAhXj_CoKHcuGAZEQ9QF6BAgNEAE#imgrc=RV1K93KD8miOQM
  • -2 (8 voturi)    
    trenuri de mare viteza (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:35)

    mmmircea [utilizator]

    cu tot respectul pentru domnul ministru, un railjet sau un pendolino ruland pe alocuri la 200-230kmh pe o linie conventionala inseamna prosteala, nu mare viteza. Linia de HSR trebuie sa fie linie noua, proiectata pentru mare viteza, iar rame, sper sa nu ne incurcam cu altceva decat Avelia.
    • -1 (1 vot)    
      Corect (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:30)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Mai bine facem sa mearga infrastructura constant cu 140-160 km/h si neaparat sa avem si material rulant (asta e alta mare problema, ca doar sunt companii separate) si tot ar fi un mare castig.
      Va imaginati Bucuresti - Suceava in 3h, stand comod cu un laptop in fata, cu o cafea? Aceasta chiar e o ruta care poate fi adaptata la viteza asta fara schimbari majore in teren si este demult scadenta la mentenanta...
    • +1 (7 voturi)    
      E OK, pentru început (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:17)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Nici în Austria, nici în Fed. Rusă nu se circulă cu mai mult de 250 km/h pe tronsoanele de mare viteză, dar totuși e o viteză de 5 ori mai mare decât viteza medie din România!
  • +9 (11 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:43)

    martel55 [utilizator]

    un ministru al transporturilor care macar intelege ce trebuie facut...fata de ce am avut pana acum, e un pas inainte, mai ramane sa treaca si la fapte, sa vedem ca se aloca suficienti bani pentru intretinerea retelei existente, atat la calea ferata cat si la rutier
  • -5 (9 voturi)    
    Drula isi cheama amicii (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:20)

    BernierC [utilizator]

    Bascula, Rapandula, Barabula, Capsula, Molecula, Tarantula, Scula, Cagula si Pendula sunt pe margine in joc de glezne. O vor face iarasi NULA.
  • -3 (5 voturi)    
    dezamagitor (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:39)

    envy [utilizator]

    cam dezamagitor timeframe-ul oferit. adica unele tari vorbesc deja despre implementarea hyperloop in urmatorii 10 ani iar noua ne ia vreo 20 sa construim niste linii standard de mare viteza?
    • +1 (3 voturi)    
      Nici în alte țări europene lucrurile nu diferă (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:18)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui envy

      Dacă te uiți aici:

      https://www.openrailwaymap.org/

      Vei vedea că și țări care se respectă (precum Germania) au doar câteva cioturi de mare viteză, conectate la rețeaua convențională, de viteză medie (pe care se circulă cu 160 km/h). Din Europa, doar Franța și Spania au rețele adevărate de linii de mare viteză (parțial în Italia, unde doar magistrala lor cea mai circulată, Torino-Milano-Roma-Napoli, este la standarde de mare viteză).
      • -1 (5 voturi)    
        corect (Vineri, 15 ianuarie 2021, 23:52)

        envy [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        corect spus. Au! noi peste inca 20 de ani abia vom avea.

        Egiptul care a trecut printr-o revolutie in 2011 si nu face parte din nici un organism international plin de bani (cum este UE) tocmai ce a semnat cu Siemens sa construiasca.

        Care e scuza la noi?
        • -1 (1 vot)    
          Pentru cine sa facem high speed rail? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:03)

          Denulu [utilizator] i-a raspuns lui envy

          Egiptul are 20 de milioane de locuitori in Cairo, si primul segment din linia de mare viteza (122km) il va lega de doua orase in constructie, "New Cairo City" si "New Administrative Capital", fiecare estimat sa aiba peste 5 milioane de locuitori cand va fi gata.

          Care sunt cele doua orase de peste 1 milion de locuitori (nu 5 milioane, ca egiptenii) pe care vrei sa le conectam cu trenuri de mare viteza?
          • +2 (2 voturi)    
            nu (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:01)

            envy [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

            nu ca deja ma enervez. Ce p*** mea treaba are poplatia cu viteza? de ce trebuie sa justificam viteze de secolul XXI cu populatii?

            Marsilia are o populatie de doar 800,000 de locuitori. DE CE AU O LINIE DE MARE VITEZA CU PARIS? Populatia lor nu justifica, ai? Rennes are 215,000 locuitori, mai putin decat Clujul (cu 300,000) de ce au linie de mare viteza cu Paris?

            Boss, mie imi place Drula si stiu ca este foarte competent. Nu imi place insa deloc faptul ca arunca niste deadline-uri absurde pt reteaua feroviara. Avem finantare pt tehnologii verzi masiva din partea UE, exista finantare masiva dinspre China cu Belt and Road initiative la care am putea apela, bani exista.
        • 0 (0 voturi)    
          Că furăm mult. (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:04)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui envy

          Că cei care lucrează la CFR ,încă au mentalitate//lasă că merge și așa// și că sunt o clasă muncitoare favorizată(de la Dej încoace).Trebuie oameni noi la CFR,dar nu școliți de cei vechi,care săi învețe ce fac și ei.
          • 0 (0 voturi)    
            Trebuie companii noi (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:54)

            Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            Și o rețea de mare viteză complet segregată de ce există deja (la fel ca sistemul Shinkansen din Japonia sau AVE din Spania, liniile convenționale având ecartamente diferite de cele de mare viteză în ambele țări).

            Doar construind de la 0 ceva total separat de cloaca CFRistă se poate face ceva de calitate.
  • -1 (3 voturi)    
    ! (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:40)

    chiuaua [utilizator]

    In ultimii 15 ani ati investit bine
    Nu se vede
    Am zis
  • 0 (2 voturi)    
    niste defazati (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:38)

    Coresponedntu [utilizator]

    ca majoritatea celor pe care ii reprezinta. Romanul s-a nascut sofer, desi nu avem nici un campion de raliuri, cand in toate statele civilizate, dezvoltate lumea merge cu trenul. Culmea , Romania nu are nici acum autostrazi dupa 30 ani de la Revolutie iar in 1989 avea cea mai dezvoltata retea de cai ferate din Estul Europei, care lega aproape fiecare localitate , chiar si comune si sate. Dar care a fost distrusa, atat infrastructura de cale ferata, cat si parcul de trenuri in care nu s-a mai inestit nimic. Sinele si materialul rulant au ajuns fier vechi. Pentru ca nu -i asa, "doar sarakii merg cu trenul".
    • 0 (0 voturi)    
      Greșești cu fierul vechi. (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:07)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Șinele și traversele au ajuns materiale de construcție care consolideazăț făloasele case ale lucrătorilor CFR.Prin unele curți,mai găsești expuse șine ș.i traverse,în așteptare de clienți.
  • +4 (4 voturi)    
    trenuri (Vineri, 15 ianuarie 2021, 23:03)

    chillbill [utilizator]

    Romania nu e o tara cu o suprafata foarte mare, incat sa se justifice neaparat trenuri de 300 kmh (alea sunt doar nice to have ca oricum nu isi va permite multa lume preturile). Evident ca intai trebuie aduse toate tronsoanele de tren la 100-150 kmh. Nu are rost sa vorbim despre trenuri de mare viteza deocamdata. Astea vor trebui oricum planuite la nivel european, sa ai un tren bucuresti - cluj - budapesta - viena sau ceva. Dar pentru noi ar fi importante trenuri care sa aduca oameni din localitati mici in orase la viteze si costuri decente. Atata timp cat de la bucuresti la rm valcea trenul inca face 4 ore via piatra olt, nu stiu despre ce vorbim.
    Trebuie lucrat la frecventa si viteza de 100+.
  • +2 (2 voturi)    
    ma bucura (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 11:01)

    vizirul [utilizator]

    faptul ca,in sfarsit, un ministru al transporturilor se apleaca asupra transportului feroviar,care trebuie reabilitat de la fundatie(terasamaente CF), transport putin poluant comparativ cu transportul auto cu sute de mii de masini secondhand , pe motorina sau alt carburant organic.La nivelul de trai general din Romania transportul feroviar, pus la punct, si fara tinte irealizabile este cel mai adecvat,cel mai economic si ecologic.Bravo!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by