Autostrada Brașov - Făgăraș: Care sunt cele patru oferte depuse pentru proiectarea tronsonului „ținut la sertar ani de zile”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Traseul autostrăzii Brașov - Făgăraș
Foto: Catalin Drula / Facebook
Patru asocieri de companii din țări diferite au depus oferte pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului din autostrada Transilvania de la Brașov la Făgăraș, un proiect despre care ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a spus că a fost „ținut la sertar ani de zile” până când CNAIR a scos la licitație proiectarea în luna martie.

Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii agenți economici pentru contractul “Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov - Făgăraș":

1. EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);
2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) - MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);
3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);
4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).


Valoarea estimată a contractului este între 21.387.313,82 și 25.273.189,06 lei fără TVA.

Obiectul contractului îl reprezintă completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru Autostrada Brașov (Cristian) - Făgăraș, precum și elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, în conformitate cu reglementările tehnice, legislația în vigoare și cu cerințele din caietul de sarcini.

Totodată, prin completarea documentației se înțelege inclusiv realizarea conectării cu sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraș, împreună cu care formează Autostrada Sibiu – Brașov, precizează CNAIR.

„Ani de zile a fost ținut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, a spus ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, autostrada Făgăraș - Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație.

Conform acestuia, contractul conține:

- termene realiste pentru realizarea activităților;
- corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect;
- uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale;
- plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

„Nu voi obosi să spun: pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a declarat Drulă.

Licitația pentru completarea SF și realizarea Proiectării Autostrăzii Brașov - Făgăraș a fost scoasă la licitație în luna martie de către CNAIR.

„Acest proiect ținut la sertar ani de zile face primii pași către realizare”, nota atunci ministrul.

Durata contractului este de 22 de luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 3 luni pentru cea a proiectului tehnic.



---

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13370 vizualizari

  • -35 (43 voturi)    
    Inca o portiune de autostrada putin utila. (Vineri, 21 mai 2021, 10:38)

    cartofil [utilizator]

    Este adevarat, orice metru de autostrada este bun pentru Romania. Dar acest Drula se ocupa numai de a lansa drumurri drepte, prin campie, torni asfaltul si gata. Banii se obtin repede, capital politic mare, panglici taiate si, probabil, spagi mari si dese. De ce nu face Drula, asta, cei 30 km de la Comarnic la Rasnov, atat trebuie, 30 de km si ai rezolvat autostrada Bucuresti-Brasov ?? De ce nu face Tagu-Neamt la Targu Mures sa taie Carpatii, face Targu-Neamt la Iasi, drum drept, aproape fara probleme, banii vin usor, munca putina. Asta-i strategia USR-ului, sa cheltuie cat mai multi bani, nu conteaza ce fac. Stai langa butoiul cu miere, iti inmoi si tu degetele. Pana nu o sa fac unul dintre cele doua trasee de mai sus, pentru mine Drula nu este decat tot un cocalar, care cauta sa inestuleze pe cate unii cu sacii de bani pe care-i pastoreste.
    • +32 (36 voturi)    
      Re: Inca o portiune de autostrada putin utila (Vineri, 21 mai 2021, 11:00)

      tuxum [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Oare ce mare utilitate poate avea sa legam granita (de vest a) tarii de centrul tarii? Important e sa ajunga bucurestenii la munte pe autostrada. E hilar ca vezi clar utilitatea unei autostrazi Moldova - Targu Mures dar nu vezi utilitatea unei autostrazi Brasov - Granita. Pentru informatia ta, segmentul Brasov - Sibiu este foarte circulat si aglomerat. Dar, bineinteles, pentru fiecare dintre noi cuvantul "util" e relativ la interesele personale, nu cele nationale.
      • 0 (0 voturi)    
        cred ca e inutila! (Sâmbătă, 22 mai 2021, 10:05)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui tuxum

        drumul e f bun,circul destul de des pe el,poti scoate o viteza medie f buna pe el!
        dar daca faci autostrada,cine mai intretine acest drum,cu ce costuri?
        Dezapezirea pe 2 drumuri cine o face,ca e greu cand e polei sau zapada abundenta sa faci pt un singur drum,dar pt doua!
        din 2-3 benzi ajungi la 6,7 benzi pt acest traseu!sigur nu e trafic care sa justifice acest lucru!
        solutia ar fi ca toate orasele din traseul E,sa fie inconjurate de centuri la nivel de autostrada,atat ele cat si comunele limitrofe,si s-ar putea circula f binefara investitii majore!
        uita-te ce s-a ales de vechiul drum de la sebes la deva!
        mutam traficul greu pe autostrada cu PLATA LA KM ca afara ,nu cu vigneta de 8 eur,ca sa pot sa-l intretin ,sa- l dezapezesc,daca vrei viteza de deplasare,trebuie sa platesti!
    • +23 (23 voturi)    
      mda (Vineri, 21 mai 2021, 11:12)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      daca ai fi fost atent la orele de geografie ai fi descoperit ca e pe traseul autostrazii transilvania

      si anume: brasov-fagaras-sighisoara-tg.mures-cluj-zalau-oradea

      deschide google maps si mai documenteaza-te
    • +17 (19 voturi)    
      Dumneavoastră (Vineri, 21 mai 2021, 11:21)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      aveţi nevoie de următorul tratament: 1. Haloperidol, intramuscular (IM): 0.5 – 1mg, cu repetare la 30-60 minute; 2. Risperidonă: 0.5 mg PO, cu repetare/augmentare la 4 ore (la nevoie); 3. Lorazepam: 0.25-1mg PO/IM, cu repetare la 4 ore. Pe lângă toate acestea, mai aveţi nevoie de asigurarea unui mediu liniștit, suportiv și protectiv, cu supraveghere atentă. Vă doresc însănătoşire grabnică.
    • +18 (18 voturi)    
      Eu as m-as intreba de ce nu a fost facut pana acum (Vineri, 21 mai 2021, 11:22)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Sunt tronsoane de autostrada care se pot realiza in paralel - nu este nicio dependenta intre acest tronson si tronsonul Comarnic-Rasnov sau alte autostrazi. Romania are capacitatea economica de a planifica si construi concomitent mai multe autostrazi sau tronsoane de autostrada.

      Asadar, cu atatea guvernari care s-au perindat in perioada 2012-2019 in fruntea tarii, guvernari conduse de PSD, in perioade de crestere economica sustinuta (spre deosebire de guvernarea Boc sau guvernarea PNL din 2020, care au avut de guvernat in perioade de criza), ar trebui sa intelegem de la dragii nostri lideri PSD de ce nu au facut mai multe autostrazi in cei 5 ani cat au condus Romania. Daca tinem minte, Boc a lasat lui Ponta proiecte in desfasurare de peste 100 de km de autostrada, cu banii rezervati - in timp ce doamna Dancila nu a facut acest lucru pentru guvernul urmator.
      • -1 (7 voturi)    
        atunci de ce nu se fac? (Vineri, 21 mai 2021, 11:38)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        Daca se pot face in paralel de ce nu se fac? Senzatia care ramane este ca nu se poate ori ca nu se vrea. Sau ambele.
        Centuri ocolitoare oe Valea Prahovei la Comarnic si Busteni? Doamne fereste. Se duce Drula instant după Vlad Voiculescu daca deranjează imobiliarele din zonă.
        Cred ca nimeni nu isi mai inchipuie ca va prinde in timpul vietii lui o autostradă pe Valea Prahovei, dar sa nu se proiecteze nici macar un drum cat de cat utilizabil care sa nu traverseze statiunile, asta arată neputință sau/si rea voință
        • +6 (8 voturi)    
          Sa citim cu atentie articolul (Vineri, 21 mai 2021, 12:18)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          "Obiectul contractului îl reprezintă completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru Autostrada Brașov (Cristian) - Făgăraș, precum și elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, în conformitate cu reglementările tehnice, legislația în vigoare și cu cerințele din caietul de sarcini.

          Totodată, prin completarea documentației se înțelege inclusiv realizarea conectării cu sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraș, împreună cu care formează Autostrada Sibiu – Brașov, precizează CNAIR."

          Articolul spune ca aceasta bucata de autostrada nu are nici macar documentatia finalizata. Licitatia este asadar pentru finalizarea documentatiei: 22 de luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 3 luni pentru cea a proiectului tehnic.

          Concluzie: inainte de a face in paralel autostrazi, ar fi bine sa facem macar planurile.

          Indiferent de partidul cu care tinem, si eu recunosc ca nu-s fan USR, trebuie sa recunoastem ca dl Drula este/pare competent (evident, este o opinie, poate ma insel). Iar competenta este o pasare atat de rara in conducerea Romaniei, incat trebuie apreciata. Si este bine sa incercam sa iesim din partizanatul politic atunci cand apreciem calitatile cuiva.
        • +4 (4 voturi)    
          Comarnic- Brasov (Vineri, 21 mai 2021, 12:52)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          Cum nu se fac? In acest moment sunt in constructie cca 300 km de autostrada+ expres iar multe altele sunt in pregatire. Comarnic- Brasov nu va deranja imobiliarele din zona, se reface studiul si se vor construi mai multe tunele. Ar putea sa inceapa constructia prin 2024-2025.
      • 0 (0 voturi)    
        Bine a facut .... (Sâmbătă, 22 mai 2021, 17:38)

        danmarian [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        "Duamna veorica - vaxilica Dancila " Boc a trebuit sa lupte ca sa devina Primar la Cluj - Veorica "s-a trezit" - fara nici un efot (ca nici nu e in stare de vreo unul - mai ales "entelectual" ) mare Consilier la BNR ! Nic ma-sa n-a visat asa ceva pentru "vacuta- veorica" ! Deci .... URA si la .... Gara -Pardon !!! La BNR ! - ca acolo-ha - e leafa mai "babana" ! si prostia se .... disipeaza ....
    • +7 (9 voturi)    
      tare aveți ciudă pe brașoveni (Vineri, 21 mai 2021, 12:30)

      eu@eu [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      După logica unora Brașovul ar trebui să-și facă singur și autostrăzi, că doar nici pentru aeroport nu primește de la București nimic.
      Sper să vă facă Brașovul și legătura spre Comarnic dar cu o taxă frumoasă că bani de mașini trucate și fitze de tot felul aveți destui.În plus economisiți patriotic de când vă înscrieți mașinile în Bulgaria.
      • -2 (2 voturi)    
        adevarat (Vineri, 21 mai 2021, 13:21)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui eu@eu

        Lasa ca o sa va faceti singuri drumuri de legatura la autostrada Brasov Buc si Brasov Onesti. Glumesc, cred ca intelegi, autostrada este la 12 km de Brasov. Asa se face acum (drum de legatura de 10 km) la Timisoara unde acum fara 1/2 - 1 ora nu scapi ca sa ajungi in oras de la autostrada, sau sa iesi.
    • +9 (9 voturi)    
      Drula (Vineri, 21 mai 2021, 12:48)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Ai dreptate, nenorocitul de Drula este de 5 luni la minister si nu a facut inca 1000 de km de autostrazi :)). In fond, ce mare lucru era ca in 5 luni sa fi facut autostrada montana Comarnic- Brasov, aia se facea si in 5 zile daramite in 5 luni, nu-i asa? :)) Serios vorbind, pentru Comarnic- Brasov se reface studiul de fezabilitate si se face proiectul tehnic, cu reconfigurarea traseului, studii trecute fiind depasite, deci mai devreme de 2024-2025 nu poate intra in constructie. Autostrada Tg Neamt- Tg Mures intra cu capetele sale pe PNRR iar pe zona montana (100km) s-au apucat de studiul de fezabilitate, caci acolo nu se facuse nimic. Despre Brasov- Sibiu vorbesti ca sa te afli in treaba, este un drum foarte aglomerat, trece prin toate localitatile, chiar se impune autostrada.
    • +3 (3 voturi)    
      eu cred ... (Vineri, 21 mai 2021, 14:01)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      ca, de fapt, esti invidios!!! :)
    • +5 (5 voturi)    
      Ar fi o autostrada utila (Vineri, 21 mai 2021, 14:08)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Mai degreveaza DN1 (1 banda pe sens), muta cel putin transportul greu de acolo si cel mai important ocoleste toate satele de pe traseu. La noi e o veselie sa mergi pe sosea si sa traversezi toate satele, sa intri in curbe fara vizibilitate unde oricand poate aparea un omulet in drum...
    • +4 (4 voturi)    
      De A13 ai auztit? (Vineri, 21 mai 2021, 14:14)

      slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Adica Bacau - Brasov, de 3 ori mai ieftina si cu sanse de terminare decat gigantul proiecct prin mutni targu mures - tg. neamt.
  • -14 (16 voturi)    
    aiurea (Vineri, 21 mai 2021, 11:09)

    IpseAnton [utilizator]

    Este de fapt autostrada Codlea Fagaras care trece la 12 km,adica cel putin 1/2 ora de Brasov.
    • +9 (11 voturi)    
      Bravo (Vineri, 21 mai 2021, 11:38)

      B42 [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Dezamagitor, nu te duce nici macar in Piata Sfatului, ar trebui sa faca o rampa peste oras sa te poti catapulta direct in centru.
      • -7 (7 voturi)    
        vorbesti aiurea, esti ironic pe degeaba (Vineri, 21 mai 2021, 13:17)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui B42

        Nu asta am vrut sa zic: daca te uiti pe o harta cu tarile din vest vezi ca autostrada trece pe linga periferiile orasului, nu la 10 km distanta de ele. Ai vazut cum e la Sibiu, acolo se poate? Ia uita-te cum este la Oradea, Timisoara, Cluj si Ploiesti si cit faci de la iesirea din oras ca sa ajungi la autostrada. Ai incercat sa iesi din Cluj si sa ajungi la autostrada? Ia incearca, ai doua variante. Alt exemplu: autostrada Ploiesti (sic) Buzau este la 24 km de Ploiesti. Acum se fac cam 70 minute pe DN (cu 50 si 90 km/h) iar pe autostrada (130 km/h, sic!) se va face cam o ora. Cred ca te-ai trezit vorbind fara macar sa judeci. Ai idee cit combustibil se cheltuie si ce poluare rezulta? De timp ce sa mai zic.
        • +2 (2 voturi)    
          E foarte bun proiectul (Vineri, 21 mai 2021, 15:14)

          t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          Trebuie lasat loc pentru dezvoltare metropolitana, o autostrada limiteaza masiv spatiul pana unde se poate construi in viitor. Vorbesti de Timisoara, dar acolo autostrada trece la 13-14 km de centrul orasului, minim, adica 10 km de margine (in linie dreapta). Si e foarte bine asa, se lasa loc pentru dezvoltare. Timisoara are deja o cale ferata care a limitat (si inca limiteaza) cresterea orasului inspre vest si nord-vest, noi stim ce vorbim. Lectia asta trebuie invatata, nu se construiesc autostrazi atat de aproape de oras, peste 10 ani zona va fi deja gatuita.
          • -4 (4 voturi)    
            nu-ti dai seama ce spui (Vineri, 21 mai 2021, 17:23)

            IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

            A3 la Frankfurt trece la 2 km de oras iar A5 trece pin oras. Iti dai seama ce inseamna o dezvolatre de 5 km pe raza a Timisoarei? Ai de gind sa aduci imigranti sa umplii spatiul? In vest caile ferate ajung la gari din centru si nimeni nu a gituit dezvoltarea marilor orase.
            Mai uita-te pe harti, mai calatoreste si ai sa vezi cum e pe acolo.
          • -2 (2 voturi)    
            si la Madrid (Vineri, 21 mai 2021, 20:55)

            eu@eu [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

            intreaba pe cineva sau cauta pe Youtube sa vezi cum pleci din Autogara Mendez Alvaro din centru intri direct in tunel si te trezesti pe A4 cand alegi o destinatie din sudul Spaniei.
            A4 se termina in centrul...Seviliei langa pricipala gara a orasului.
            Sunt cazuri cand orasul se intinde pana la autostrada si se muta autostrada, un exemplu: Cordoba.Dar si acolo a functionat autostrada ca ocolitoare.
            Si in Lyon am vazut autostrada in oras.
            • +1 (1 vot)    
              si cumva,se plateste ceva sau e moca? (Sâmbătă, 22 mai 2021, 10:14)

              credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui eu@eu

              asa cum ne place noua!
              nu stiu ,dar in spania ,turismele platesc ceva daca merg pe autostrada?taxa de drum nu e in motorina ca la noi?motorina in Spania e mult mai ieftina decat la noi>?
              daca traversez cu turismul Spania,platesc mai mult de 100 eur?
              ca la noi,platim 120 lei, adica 24 eur si vrem sa mergem pe autostrazi suspendate si tuneluri de 50 km!
              intreb si eupe cei care cunosc!
              in Franta,stiu ca e f ieftin!!!
  • +1 (1 vot)    
    pai si legatura cu a3 ? (Vineri, 21 mai 2021, 15:45)

    BanuManta [utilizator]

    Pai si daca tot se proiecteaza, dece nu o leaga de a3 capatul dinspre rasnov??e deja gata acolo? cati km mai erau pana in a3??
    • -3 (3 voturi)    
      la noi (Vineri, 21 mai 2021, 17:27)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui BanuManta

      La noi toate tronsoanele se termina brusc in cite un drum inferior. Apoi iar darima si scurma, deviaza circulatia ca sa faca legaturi cu alte tronsoane (vezi Pitesti, vezi Ploiesti, vezi Bacau, vezi Deva, vezi Sibiu)
  • -2 (2 voturi)    
    Di, Drula a fost student in Toronto, Canada (Vineri, 21 mai 2021, 18:58)

    Dinu-I [utilizator]

    Si cred ca stie - din practica - ca highways (autostrazile) s-au facut, de prin aanii '60-'70 sa treaca prin orase. Exemplu elocvent ; hwy 401, 800 km incepe la granita cu Quebec si se termina in Windsor la granita cu USA.
    Dezvoltarile ulterior s-au facut in suburbii de-a staga si respectiv dreapta lui 401. Trece prin mijlocu; oerasului Toronto care are 2,75 milioane de locuitori (cu acte in regula nu ca-n Bucuresti).
    Tot din 401 pleaca 400 spre Barrie si continua in Nord si Vest spre Manitoba si ajunge prin celelalte provincii la Vancouver, 404 care merge la Nord spre Newmarket si Sud spre QEW spre Vest, Hamilton si granita cu USA.
    4o1 este un hub pentru multe alte autostrazi care trec prin mijlocul oraselor.
    • 0 (0 voturi)    
      pai,sa demolam si noi sa facem toronto 2! (Sâmbătă, 22 mai 2021, 10:20)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

      sa fie pe stiinta lui Dula,specialistul in drumuri si autostrazi!
      Drumurile mai trebuie intretinute,dezapezite,iar cu cat maresti nr lor,fara justificare de trafic,doar de dragul vitezei de deplasare,trebuie sa vii cu taxe kilometrice,vrei viteza,platesti,NU MOCA!!!!
      nu te grabesti,mergi cu vigneta de 24 eur si ajungi mai tarziu,dar ajungi!
      • -1 (1 vot)    
        O singura autostrada este cu plata (Sâmbătă, 22 mai 2021, 17:54)

        Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        ............si anume 407 care s fost concesionata pentru 99 de ani unui consortiu european de un guvern conservator de (extrema) dreapta. Ar o lungime de doar 151 kma fata de peste 800 km cat are higway 401. Aceasta 407 a fost construita pe banii contribuabilor si era de-a MOCA (cum va place dvs.) iar scopul principal era degrevarea traficului greu (TIR-uri) din zona GTA (Great Toronoto Area) si incepea di zona Oshawa (la est) si se termina dupa Missisuaga (la vest). Folositi Google Map, va ajuta.
        Nu este nevoie demolati nimic si sa se proiecteze si sa se constriasca cu cap. De o parte si de alta al constructiei actuale ar trebui lasate cel putin 2 cai pe sens pentru devoltare si sa se utilizeze intersectii la nivel diferit (tunel ca-n Spania sau treceti supra/subterante). Intersectiile la acelasi nivel (sens giratoriu) reduc viteza medie de circulatie.
        Si nu platesti rovineta care este un mijloc romanesc de a birocratiza. Aici platesc doar o taxa anuala de a circula pe toate soselele existente (termenul limita este data de nastere: zi si an). Obligatorie este si asigutrarea. Daca nu vrei sa circuli un an (sau fractiune dar nu mai putin 45 de zile) pentru ca esti plecat din tara poti s-o faci printr-o simpla notoficare. Daca circuli fara asidurare, aceeasi lege prevede o amenda de 5 mii de dolari. Nu exista reduceri. Ti-o aplica politia care doar ti-o. N-o ai mergi, in tribunal (teritorial unde s-a petrecut incidentul poate fi si la 500 de km distanta de casa) care te rezolva obligatoriu in maxim 30 de zile, Depinde de "trecutul" astau mai primesti 6 demerit points (care-ti dubleaza taxa de asigurate in anul urmator) si eventul o suspendare de pana 6 luni suaspendare cu depr de re-exaimnare.Aceste mici amanunte nu se cunosc de multi comentatori de pe acest site care nu sunt cunoscute netraind aici.
        • 0 (0 voturi)    
          cat e taxa anuala? (Joi, 3 iunie 2021, 8:27)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

          e mai mare de 24 eur?
          taxa de 24 eur e o gluma buna,mai costa colectarea ei,ce sa faci la drumuri din ea cand tu ,inafara de ciment si piatra importi totul pt drumuri!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by