VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești, lucrările pe tronsonul spre Valea Oltului: „Avem una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 iunie 2021, 14:01 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Viaductul Talmacel de pe A1 Sibiu - Boita
Foto: Captura YouTube
Lucrări în plină desfășurare pe primul sector de autostradă care ar urma să străbată Valea Oltului - circa 13 km de autostradă, două noduri rutiere și două viaducte ample, care ar urma să aducă autostrada de la Sibiu până la Boița, la intrarea în defileul Oltului. Pe lotul 1 al autostrăzii Sibiu - Pitești a fost în vizită ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și a vorbit și de „cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură” de pe șantier. Stadiul fizic a ajuns acum la circa 41%, termenul de finalizare fiind 2023.

„Avem una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură. (...) Acest pod casetat, executat în consolă, cred că va fi cel mai lung din România cu această tehnologie de execuție”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, în vizită pe șantier, făcând referire la viaductul Tălmăcel.

„Suntem pe un șantier care nu are probleme, nu întâmpină obstacole”, a mai spus Drulă.

În urmă cu puțin timp, CNAIR publica un video cu doi dintre inginerii de pe șantier care explicau modul special de lucru pentru realizarea viaductului Tălmăcel, cea mai spectaculoasă lucrare de pe traseu.

„Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (...) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc. Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(...) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”, a explicat inginerul Bogdan Alexandru, parte din proiect.

Viaductul Tălmăcel va avea o lungime de circa 650 de metri.

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

VIDEO - Viaductul Tălmăcel:




VIDEO - Viaductul Tălmaciu:




VIDEO - Filmare completă - A1 Sibiu - Boița:




FOTO - Simulare 3D cu viaductul Tălmăcel:


---

A1 Sibiu - Boița - 13,17 km

Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: martie 2023

Săpătură: >1.800.000 m³,
Mixtură asfaltică: >181.000 tone,
Beton: >88.000 m³
Armătură: >12.000 tone,
Foraje: > 15.000 m,
Grinzi prefabricate: 393 bucăți,
Poduri și pasaje: 27 bucăți,
Podețe: 27 bucăți,
Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,
Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,
Două spații de servicii,
Un centru de întreținere și coordonare,
Două noduri rutiere.




Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești

---

CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35077 vizualizari

  • -30 (40 voturi)    
    nimic (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 15:00)

    vladbv [utilizator]

    e tot o hotie...��
    nu o sa mai apucam noi! ��
  • -32 (40 voturi)    
    Moldova (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 15:04)

    robyzs [utilizator]

    Despre lucrarile la Autostrazile din Moldova nu ati mai scris din perioada electorala, de ce?
    • +35 (41 voturi)    
      Da, chiar deloc... (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 16:04)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Așa e, n-am mai scris deloc de autostrăzile din Moldova..

      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24832571-autostrada-moldovei-a7-primul-tronson-din-a7-fost-scos-licitatie-cat-costa-cei-63-dintre-ploiesti-buzau-cand-vor-gata.htm

      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24783451-autostrada-unirii-a8-targu-neamt-iasi-ungheni-frumos-letcani-proiectare-inceput.htm

      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24747607-autostrada-moldovei-a7-drum-expres-traseu-oficial-pascani-suceava-siret-harta.htm

      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24720191-autostrada-unirii-a8-neamt-iasi-ungheni-contract-semnat-proiectare-studiu-fezabilitate-consitrans.htm

      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24700183-autostrada-moldovei-a7-ploiesti-buzau-acord-mediu-licitatie-lucrari.htm
      • +18 (26 voturi)    
        hahaha (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 18:30)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

        hahaha... el citeste selectiv, doar ce ii convine !
  • -4 (22 voturi)    
    Dar tronsoanele (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 15:53)

    nick24 [utilizator]

    S2 și S5 , deci for fi gata peste 7 ani!
    Iar de cele mai grele S3 și S4 minim 10 ani.
    Deci de urgența asfaltați și lărgiți pe unde e necesar DN7D, care este drum național, asfaltat pe jumătate și care va face legătura între S1 și S5, can vreo 5 ani și intre S2 și S5 încă vreo 10 ani. Altfel aceste tronsoane vor fi muzeu!
    DN7D are rolul lui DN68, doar că e mai lung.
    DN7D va fi folosit și ca drum tehnologic pt execuția autostrăzii pt S3 și S4.
    Este undrum foarte turistic printr-o zonă f frumoasă.
    DN7D va fi folosit după terminarea autostrăzii ca variantă în caz de accidente sau alunecări de teren care ar bloca temporar autostrada.

    Pariu că se vor trezi prea târziu? Așa cum era DN68, nepregătit pt a prelua traficul greu de pe autostradă și la fel cum au uitat de drumurile de legătură pt podul de la Brăila!
  • +12 (32 voturi)    
    3 observații (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 16:28)

    hdd [utilizator]

    1) Orgoliul
    nu ne interesează că e spectaculoasă. Ne interesează să fie funcțională ieri.
    Din nou punctează orgoliul vostru de pepene sec de politicieni.

    2) Semnalizarea rutieră
    Când mai faceți autostrăzi, efectuați corect semnalizarile rutiere. A1 de la Nădlac la Sibiu e PLINĂ de semnalizări de construcții rămase fără sens acolo de ani de zile.
    Și nicăieri în România nu am văzut un singur semn de "sfârșitul restricțiilor".
    Probabil acest semn e o blasfemie, le e frică de el, nu înțeleg.
    Dacă ai fi un computer, ai conduce cu 60kmh până la București, că nu ai sfârșit de restricție de viteză.
    În afară de asta: sunteți tâmpiți?!?!
    Ce semn de 60/h e ăla pe autostradă???
    Dacă lumea ar respecta semnul, s-ar face niște cozi kilometrice, nu mai vb de accidente pt că nu sunt semnalizate succesiv la timp.
    Vă mirați de ce în ro lumea nu respectă semnele și în vest da: pentru că în ro sunt puse absolut fără niciun sens.
    Pe Valea Oltului, în niște curbe f periculoase, ai 100/h iar în niște linii drepte limitare de 30.
    Multe, f multe semne sunt complet aberante.
    Și când te apuci să nu respecți unul, deoarece clar nu poți și nu are sens - deja precedentul psihologic s-a produs.

    3) Utilități
    Dați drumul la licitații pentru spațiile de WC și benzinării.
    Mergi pe A1 Nădlac Sibiu sute de km și nu găsești un loc să alimentezi și să mănânci ceva.
    Sunt niște improvizări din loc în loc, niște gherete, dar nu sunt suficiente.
    Corupție, corupție, corupție. Niște interese f mari aici care iar trebuie alimentate și iar sponsorizează piramida de partid.
    Ce-i așa de greu?!
    Faceți parcări mari pt tiruri și semnalizați din timp următoarea benzinărie.
    Nicăieri în ro _următoarea_ benzinărie nu este semnalizată, ca să știi dacă oprești aici sau îi dai mai departe...
    Și faceți infrastructura de energie pt stațiile de încărcare electrice, pregătiți-vă de viitor.

    Dar ei îi dau tare că e "spectaculoasă"...

    :(
    • -1 (3 voturi)    
      Felicitari (Duminică, 20 iunie 2021, 8:51)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Felicitari
  • -6 (28 voturi)    
    Spectaculoasă? (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 18:02)

    patrick_higher [utilizator]

    Dacă vreți viaduct spectaculos (aici, în apropiere, nu prin SUA, China etc.), iată-l pe cel de pe autostrada Balatonului, făcut acum mai bine de 15 ani.

    https://www.tititudorancea.com/z/autostrada_m7_ungaria.htm
    • -2 (22 voturi)    
      Viaductul acela e magnific. (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 19:50)

      Hugh [utilizator] i-a raspuns lui patrick_higher

      Ai dreptate, e superb.
      Dar aici e plin de anti-maghiari frustrați, orbiți de furie pe orice realizare a Ungariei, cu degetele blocate pe minusuri. Bine, mulți din istericii ăștia n-au ieșit din țară, așa că la ce să te aștepți de la ei?
    • -7 (19 voturi)    
      Șovinismul românesc. (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 20:39)

      Hugh [utilizator] i-a raspuns lui patrick_higher

      Ai dreptate, e superb.
      Dar aici e plin de anti-maghiari frustrați, orbiți de furie pe orice realizare a Ungariei, cu degetele blocate pe minusuri. Bine, mulți din istericii ăștia n-au ieșit din țară, așa că la ce să te aștepți de la ei?
  • +15 (19 voturi)    
    De ce asa tarziu ? (Sâmbătă, 19 iunie 2021, 22:28)

    Cugetator [utilizator]

    Si in timpul lungii dominatii a PSD era o uriasa nevoie de autostrazi > De ce s-a facut acunci atat de putin ? Guvernul actual arata, cui vrea sa vada , ca nu poate sa schimbe constitutia iorgovana si sa alunge CCR, dar macar face investitii mari si in special autostrazi. Se lucreaza intens la cea mai grea si cea mai necesara autostrada si in specia; tronsonul Pitesti-Sibiu,ca sa se deschida drumul spre Europa. Postacii PSD-isti urla ca nu ce lucreaza destul in Moldova si la Ploiesti- Brasov. Si acestea sunt necesare ,dar sunt de interes local sau distractiv. Numai cuplarea cu autostrazile Europei va fi ceva semnificativ si imperios necesar !
  • -1 (3 voturi)    
    apa multa (Duminică, 20 iunie 2021, 6:35)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    de la ploile din ultima luna infiltrata in sol n-o sa le faca s-o ia la vale ca in alte situatii? Intreb si eu. Sper ca inginerii aia sa stie ce fac acolo. Altfel iar ne bucuram degeaba. Ca la fotbal cu VAR.
  • -4 (4 voturi)    
    aiurea (Duminică, 20 iunie 2021, 8:49)

    IpseAnton [utilizator]

    Acel viaduct "spectaculos" jigneste inteligenta oricui. Oriunde in Europa asa ceva nu exista, se construia autostrada cu doua pante si un mic pod. In asa fel se ajunge la hotiile de pe Dumbrava-Buzau si Pitesti-Curtea de Arges unde km costa 18 milioane si 20 milioane euro. Standard de cost prin lege:
    – kilometrul de autostradă construită în zona de şes va costa 4,28 milioane de euro
    Sa tot faci spectacol la Tv cu preturi de 4 orri mai mari. Parca pesedeua fura mai cu perdea!
  • +2 (2 voturi)    
    URGENȚA URGENȚELOR DN7D!!! (Duminică, 20 iunie 2021, 8:59)

    nick24 [utilizator]

    de urgența asfaltați și lărgiți pe unde e necesar DN7D, care este drum național, asfaltat pe jumătate și care va face legătura între S1 și S5, cam vreo 5 ani și intre S2 și S5 încă vreo 10 ani. Altfel aceste tronsoane vor fi muzeu!
    DN7D are rolul lui DN68, doar că e mai lung.
    DN7D va fi folosit și ca drum tehnologic pt execuția autostrăzii pt S3 și S4.
    Este un drum foarte turistic printr-o zonă f frumoasă.
    DN7D va fi folosit după terminarea autostrăzii ca variantă în caz de accidente sau alunecări de teren care ar bloca temporar autostrada.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by