VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: „Lucrări în ritm de melc pe tronsonul 1, între Craiova si Balș”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


DX12 Craiova - Balș
Foto: Captura YouTube
Lucrările la primii 17 km din Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, de la Craiova la Balș, se derulează „în ritm de melc”, avertizează Asociația Pro Infrastructura. Constructorul de pe acest tronson este compania italiană Tirrena Scavi companie care în trecut a reușit să finalizeze unele proiecte chiar și înainte de termen, „dar pe acest șantier evoluția este dezamăgitoare”, potrivit API.

„În trecut italienii de la Tirrena Scavi au demonstrat capacitatea de a livra autostrăzi la timp, de exemplu pe A3 (Gilău) și A1 (Timișoara-Lugoj), dar pe acest șantier evoluția este dezamăgitoare. Ieri a fost semnată și ultima autorizație de construire, aproximativ 3,3 km din totalul de 17. Se poate vedea cu ușurință la începutul filmării că suprafața respectivă are diverse culturi agricole nederanjate”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

„Fiindcă întreg lotul este acum autorizat, cerem antreprenorului ca în cel mai scurt timp posibil să-și mărească mobilizarea semnificativ. Vara este excelentă pentru lucrări de terasamente, iar un constructor serios ar putea așterne asfalt pe o mare parte din lot în acest an, și ar deschide traficul anul viitor”, mai notează API.




Tronsonul 1: Craiova - Balș

Lungime: 17,7 km
Constructor: Tirrena Scavi
Valoare: 358 milioane lei (fărăr TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute parțial pe final de 2019)
Termen realist de finalizare: Q3-Q4 2022
Stadiu la zi (iunie 2021): 25%

Citește și:

--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar nu toate tronsoanele au fost până acum contractate.

Tronsonul 3 (31,75km) și Tronsonul 4 (31,82 km) au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie 2020 - UMB pentru ambele tronsoane.

Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru pentru Tronsonul 4 instanța de judecată a întors decizia. În luna februarie CNAIR a decis din nou să atribuie contractul Lotului 4 către UMB, dar și de această dată au fost depuse contestații.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele două contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13504 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sunt probleme cu cash-ul? (Joi, 10 iunie 2021, 12:24)

    iCalin [utilizator]

    se pare ca si pe autostrada Transilvania s-au cam depus armele, ieri la ora 16 stateau toate utilajele parcate aliniate frumos
    • +3 (5 voturi)    
      UMB (Joi, 10 iunie 2021, 13:45)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui iCalin

      Probabil UMB era in saptamana de pauza. Ei lucreaza 3 sapt full si apoi au una libera.
  • +8 (8 voturi)    
    2 ani pentru 17 km? (Joi, 10 iunie 2021, 12:50)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Cred ca e teribil de mult!
    • +3 (3 voturi)    
      vor fi 4 ani (Joi, 10 iunie 2021, 13:42)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      E tipic constructorului. Si la centura sud Timisoara acelasi constructor a ajuns la 27% dupa mai bine de jumatate din timpul acordat.
      Celor de la gucernare. E greu sa acordati un calificativ fiecarui constructor care sa cantareasca zdravan la desemnarea castigatorilor de licitatii? Ca sa nu mai avem castigatori companii care nu sunt in stare sa livreze la timp. Si companiilor cu calificativ mic sa li se impuna garantii suplimentare ca termina la timp.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu a fost considerat o urgenta (Joi, 10 iunie 2021, 14:51)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Cel mai probabil. De asta si termenul larg, pana la a doua jumatate a lui 2022. Posibil ca si banii sa fie dramuti pentru lotul asta.

      Se lucreaza insa din greu pe portiunea critica, cea care ocoleste Slatina si Bals-ul. Acolo incearca sa termine pana la finalul lui 2021.
  • -4 (6 voturi)    
    de ce drum expres si autostrada? (Joi, 10 iunie 2021, 13:15)

    hopsinoi [utilizator]

    de ce dureaza atat?
  • +4 (6 voturi)    
    Italienii sunt mai rai ca noi (Joi, 10 iunie 2021, 13:36)

    Ahha [utilizator]

    mai neseriosi, neprofesionisti si fac lucru de mantuiala daca nu sunt supraveghiati. CNAIR ar trebui sa fie foarte circumspecta vis-a-vis de firmele italiene. Nu mai zic de grecii de la Aktor, o catastrofa, care ar trebui pur si simplu dati afara din Romania.
  • +2 (4 voturi)    
    che va piono va sano e tanto lontano (Joi, 10 iunie 2021, 14:39)

    BanuManta [utilizator]

    Pai va termina UMB si lotul 3 si ragazzi vor ajunge la un fabulos 43% !! traiasca CNAIR pt stilul si curajul lor !! efectiv spaga trebuie sa existe ca sa se poata tot semna cu ei si cu Aktor mereu
  • +2 (2 voturi)    
    Iară vom avea bucățele (Joi, 10 iunie 2021, 15:26)

    nick24 [utilizator]

    de autostrazi sau drum expres și bineînțeles exact porțiunea care intră în oraș care e cea mai aglomerată.
    Cine vede? Asociația Pro Infrastructura! Cine ia măsuri?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by