Licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești: 6 constructori s-au calificat să depună ofertele

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tunel pe autostrada
Foto: Wikimedia Commons
Șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitația de 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți.

În cursul zilei de astăzi, 23 iulie 2021, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu", a anunțat Compania de Drumuri:

CNAIR SA a calificat, în urma aplicării criteriilor de selecție, conform algoritmului de calcul aferent Criteriilor de selecție nr. 1-5, următoarele candidaturi pe primele 6 locuri:


1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

4. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6. ASTALDI SPA

„În perioada imediat următoare, Autoritatea Contractantă va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire - ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR - candidaților antementionati. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 20.09.2021”, a informat CNAIR.

Contractul "Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2: Boita – Cornetu", o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoarea estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR are o componentă de precalificare pentru constructorii care vor depune oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate - preț, componenta financiară contând 50%.


Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
---

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 2 Boița - Cornetu


Autostrada Sibiu - Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu - Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 - km 44+500 (km 39+578.51 - SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea - Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).

Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş - Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita - Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:


- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,0 = 14,0 m
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,25 m = 1,00 m;
- banda mediană - 2,50 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.




---

Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce au început în 2021 pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș - Tigveni licitația încă netranșată, iar pe secțiunea 3 Tigveni - Cornetu fost depuse ofertele la finele anului trecut.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15533 vizualizari

  • -12 (14 voturi)    
    Cine verifica temeinicia pretului ? (Vineri, 23 iulie 2021, 18:12)

    un domn [utilizator]

    Daca costa 300 milioane ? Sau 500 milioane ?
    • +13 (15 voturi)    
      Piata (Vineri, 23 iulie 2021, 19:29)

      slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Ca de aia se face licitatie
      • +1 (9 voturi)    
        pret a.s. (Vineri, 23 iulie 2021, 21:05)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

        Compar-o cu aia din Muntenegru si ai sa-ntelegi "piata" lui Drula.
    • -9 (13 voturi)    
      autostrada (Vineri, 23 iulie 2021, 21:03)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      In urma cu 2 luni , era mare garagata pe-aici privind pretul unei autostrazi din Muntenegru, facuta de Chinezi. Spre comparatie;
      -Muntenegru: 41 km./1mld. Euro. 16 tuneluri, 20 viaducte ( iar cine vrea sa vada ce-nseamna un viaduct, sa la priveasca pe cele din Muntenegru !)
      - Romania: 31,3 km./1mld. Euro. 7 tuneluri, 27 viaducte ( ha, ha!).
      Mai sufera cineva pe-aici din cauza rapacitatii chinezilor si a prostiei muntenegrenilor? e rusine pe undeva?
      • +7 (9 voturi)    
        Mah (Vineri, 23 iulie 2021, 22:12)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Lasa ma cu prostiile
        Temeinicia ! Nu vrejeala !
        • -6 (8 voturi)    
          Nu le las! (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 9:14)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Incerc sa-nteleg din baiguielile tale: adunatura de turco-italo-greco- spaniolo s.a.m.d reprezinta temeinicia?! Iar chinezii vrajeala?! Mai scrie, esti nostim!
      • +11 (17 voturi)    
        Ce penibil (Vineri, 23 iulie 2021, 23:20)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui atc

        1. Noi nu facem pe banii nostri.
        2. Calitatea lucrarilor facute de chinezi e aia stiuta.
        3. Dobanzile cerute de chinezi erau impovaratoare.
        4. Costurile materialelor aproape s-au dublat de cand au inceput chinezii in 2015.
        • -7 (11 voturi)    
          Chiar ca penibil! (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 9:03)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          1. Aa, si tu crezi ca pe - eventuali -bani europeni poti sa furi cat vrei?
          2. Esti sigur ca stii despre ce vorbesti? Ai vazut imagini de pe autostrada de 50 benzi ( pe sens!?) Da' de la cea mai mare hidrocentrala din lume (capacitate aproape dubla fata de urmatoarea)? Da' de la cea mai inalta, aflata in constructie? Da de la misiunea spatiala de pe Marte? Nasoala calitate pentru propagandisti!
          3. Ia zi tu: ce dobanzi? Si cine a pus dobanzile? Constructorul sau banca de la care s-au imprumutat muntenegrenii dupa mintea lor?
          4. Ia zi tu niste preturi duble! Da' nu la cuie.
          • +3 (5 voturi)    
            Da (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 16:22)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui atc

            1. Preturi duble la tot ce inseamna fier beton, ciment, mixtura. Si daca vrei sa stii , cam toate materialele vin din China si chinezii au marit masiv preturile.
            2. Dobanzile - pai constructorul a venit cu banca in spate, tot chinezeasca ca nu-i imprumuta nimeni pe muntenegreni. Deci costurile reale sunt mult mai mari daca bagi si dobanzile. Adica tu crezi ca in China face fiecare ce-l taie capul ?
            3. Calitate - deci amesteci megalomania cu calitatea. Vezi ca in Polonia au incercat cu chinezi acum vreo 10 ani ca erau ieftini si s-a ales praful, lucrari proaste, trageri de timp, preturi umflate.
      • +8 (12 voturi)    
        Te referi la autostrada aia ce nu e functionala (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 8:17)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui atc

        si nici nu va fi prea curand? Dar pt. care s-au platit o parte din lucrari si pt. care Chine santajeaza tara a.i. sa puna mana pe portul Bar?

        Ce nu stii tu e ca in Muntenegru CRBC nu platea TVA, nici taxe pe salarii si nici pe importurile de materiale de constructie. In felul asta costul vehiculat de tine / de ei e defapt unul trucat. Nu are treaba cu piata reala si cu normalitatea al contractarii lucrarilor.
  • +13 (15 voturi)    
    tunelurile, slabiciunea noastra (Vineri, 23 iulie 2021, 20:26)

    buncrestin [utilizator]

    intre 1948 si 1989 s-au construit in Romania extrem de putine tuneluri, mult mai putine decat in Regatul Romaniei, iar cele rutiere le numeri practic pe degete si au lungimi foarte mici (in vest s-au construit cu miile, nu si in RSR cea "bogata").

    din 1989 am ramas cu frica de tuneluri pentru ca ar fi "prea scumpe" si nici nu am tinut pasul cu tehnologia moderna (in aceeasi perioada in vest s-au construit mega-tuneluri).

    e timpul sa alungam ghinionul, nu mai suntem o tara de mana a treia si nu mai trebuie sa acceptam mega-debleuri si solutii discutabile doar pentru a evita tunelurile.
  • +12 (12 voturi)    
    Eu nu pot intelege cum Aktor (Vineri, 23 iulie 2021, 21:13)

    kokos [utilizator]

    si Pizzarotti s-au calificat intre cei 6 avand in vedere ca de 6 ani isi bat joc de lucrarile la Sebes - Tirda.
    • +9 (11 voturi)    
      Da (Vineri, 23 iulie 2021, 23:20)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui kokos

      Pentru ca nimeni nu are curaj sa puna in licitatii o conditie legata de derularea lucrarilor anterioare pe teritoriul tarii.
      • -4 (10 voturi)    
        licitatie (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 9:05)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Pai, viteazul Drula ce-asteapta de 7 luni? Numai parandaraturi de la SF-uri?sau se ocupa de caile ferate, cumva?
        • +3 (5 voturi)    
          Tu spui doar aiureli (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 16:24)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Vezi ca ti-a raspuns cineva mai sus la obiect despre cum au facut chinezii pretul la autostrada aia.
          • +1 (1 vot)    
            a.s. (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 23:03)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            Tu chiar crezi ca-mi pierd timpul cu toate aiurelile scoase pe gura -fara dovezi- de propagandistii de pe-aici?Te-nseli!
            • +1 (3 voturi)    
              Mda (Duminică, 25 iulie 2021, 8:13)

              Maspp [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Deci tu bagi niste mizerii si cand ceilalti vin cu argumente sunt propagandisti. Tipic pentru un votant AUR/PSD.
    • +7 (9 voturi)    
      Aktor (Vineri, 23 iulie 2021, 23:47)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui kokos

      Ar trebui descalificati din start la orice oferta depun pe teritoriul Romaniei. Au dovedit ce pot
    • +1 (5 voturi)    
      Caietul de sarcini (RFP) (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 6:32)

      blackbeard [utilizator] i-a raspuns lui kokos

      Cel mai probabil, ministerul angajeaza o firma de consultanta (e.g. KPMG etc) sa se ocupe de crearea cerintelor si caietului de sarcini ptr a incepe licitatia.

      In mod normal, ar putea include criterii legate de referinte anterioare, cifra de afaceri, assets etc. Trebuie doar sa caute formula legala prin care formuleaza cerintele respective ptr a nu fi dati in judecata de vreun participant la licitatie, fiind vorba despre sectorul public.

      Dar da, dilema ta e valida. Trebuie sa studiezi caietul de sarcini ptr a vedea criteriile pe care sunt punctati si calificati participantii la licitatie.
      • +6 (6 voturi)    
        Exista astfel de criterii (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 8:50)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui blackbeard

        Dar legat de interzicerea participarii la licitatii, asta se poate face doar daca firma respectiva a comis-o rau de tot, adica s-a reziliat vreun contract din cauza fimei. Ori asta se intampla foarte rar pentru ca rezilierea inseamna sa pierzi ani de zile cu relicitarea lucrarilor si orice ministru se fereste de asta si datorita costurilor electorale. Dar da, se poate gasi o formula legala prin care sa se acorde punctaje suplimentare firmelor care au livrat inainte de termen, care n-au avut intarzieri. Personal pentru un astfel de proiect, singurii in care am incredere sunt austriecii de la Strabag. In Bulgaria cam ei fac tot ce e prin munti si nu numai. Oricum sper ca nu vor merge pe italieni sau greci ca s-a dus dracu tot proiectul.
  • -2 (10 voturi)    
    curat licitație... (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 2:10)

    irys [utilizator]

    Oblio și toți cei cu capul țuguiat n-au voie.
    Cei care se piaptănă cu cărare n-au voie.
    Cei care mănâncă fasole n-au voie.
    Cei care poartă pantofi negri n-au voie...și
    mai sunt care n-au voie dar
    criteriile se stabilesc După ce se știe cine-s ofertanții.
    Păi dacă ai stabilit cine să nu concureze
    de ce n-ai stabili și cine e câștigătorul (?) ha ?
    (cu licitație cu tot).
    Un mare pod este făcut de chinezi în Croația pe bani europeni. Sigur, așa au vrut croații iar românii au spus nu chinezilor pt. că așa au vrut. Întrebarea e: putem să vrem altfel (dacă vrem) ?
    • +7 (11 voturi)    
      Si ? (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 8:53)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui irys

      UE da banii, UE stabileste conditiile. Iar ce au cerut a fost ca chinezii sa fie exclusi. Si pana la urma e normal, doar nu-i finantam pe aia. Ce nu inteleg eu este de ce li se permite turcilor sa obtina contracte in pe fonduri europene. Regula ar trebui sa fie ca atata timp cat sunt bani publici ai uniunii, doar firme din UE trebuie sa poata participa.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti de-a lu Jinping? (Miercuri, 11 august 2021, 11:12)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui irys

      Adu tu chinezii la tine in ograda, sa vezi cum iau si pielea de pe tine. Chinezii nu construiesc drumuri pro bono, o fac cu interes. Ia intreaba-i pe cei din Muntenegru cat de bine le-a mers cu chinezii, au ramas datori vanduti.
  • +3 (7 voturi)    
    eu prefer autostrada facuta de ponta&sova! (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 13:57)

    Antenistontel [utilizator]

    vestitul cuplu de comici.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Miercuri, 11 august 2021, 11:13)

    vidra [utilizator]

    Vai de noi daca o sa castige Aktor sau Pizzarotti, aia se chinuie pe A10 de 7 ani pe drum drept, ca la campie. Cred ca portiunea din munti ar dura 100 ani pt ei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by