HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Unirii” A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni / Modificări mari lângă Iași față de varianta din 2011

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 19 octombrie 2021, 10:06 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A8 Autostrada Unirii - Traseul Tg Neamt - Iasi - Ungheni (SF 2021)
Foto: Hotnews
Autostrada „Unirii” A8, tronsonul Tg Neamț (DN2) - Iași - Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, față de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011, potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro de la Compania de Autostrăzi. De circa cinci luni se află în lucru revizuirea documentației și elaborarea proiectului tehnic, iar în urma unei analize multicriteriale a fost stabilit noul traseu pe care îl va avea autostrada, cu câteva modificări substanțiale față de traseul revizuit stabilit în 2011. HotNews.ro a realizat o HARTĂ INTERACTIVĂ cu noul traseu, inclusiv comparativ cu varianta 2011, precum și cu poziționarea viitoarelor noduri rutiere.

Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.

În urma primei etape a Analizei Multicriteriale (AMC) a fost stabilit traseul autostrăzii așa cum reiese el după indicatori (trafic, relief, obstacole etc) în condițiile de astăzi, cu câteva modificări față de varianta din 2011.


Proiectul a fost studiat pe trei tronsoane, iar în total proiectantul a propus și studiat patru variante de traseu, pe lângă varianta originală din planul revizuit în 2011, potrivit informațiilor transmise de Compania de Autostrăzi la solicitarea HotNews.ro.

„Ca urmare a finalizării Analizei Multicriteriale, au fost stabilite punctajele pentru fiecare alternativă de traseu. Proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativele de traseu cu punctajul cel mai mare, pe fiecare tronson, după cum urmează:

- Tronson 1 - Moțca – Târgu Frumos (Alternativa Traseu 2)
- Tronson 2 - Târgu Frumos – Lețcani (Alternativa Traseu 1)
- Tronson 3 - Lețcani – Ungheni (Alternativa Traseu 3)”


Totuși, CNAIR precizează că „analiza multicriterială a variantelor de traseu nu este finalizată, aceasta urmând a fi analizată de către experții Jaspers și supusă avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.”

Cu alte cuvinte mai pot surveni unele schimbări, de obicei punctuale, în funcție de diverși factori sau obstacole, însă sunt mari șanse să nu vedem mari schimbări față de varianta actuală prezentată acum.

HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseul final pentru A8 Tg. Neamț (DN2) - Iași - Ungheni:


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul și pentru a vedea cum se compară cu varianta de traseu din 2011 (linia roșie)

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).



----

Traseul Autostrăzii „Unirii” A8 - de la DN2 la Iași și până la Ungheni în 92 de kilometri


Așadar, varianta actuală de traseu începe de la intersecția cu DN2 (Moțca/Boureni), unde va fi realizat un nod rutier, și va avea o lungime de 92,32 km, față 94,95km cât avea traseul în varianta din 2011.

Până la intersecția cu DN2 este în curs de finalizare Studiul de Fezabilitate pentru cealaltă bucată mare din A8, de la Tg Neamț la Tg. Mureș.

Față de varianta din 2011, principalele modificări sunt două zone ușor diferite înainte și după Târgu Frumos, dar în special în zona Iașiului, acolo unde noul traseu trece mult mai aproape de oraș .

Traseul autostrăzii A8 lângă Iași - Noduri rutiere pentru drumuri viitoare de legătură cu Centura Iași, Aeroportul Internațional Iași și Spitalul Regional


În varianta de traseu 2021, A8 va trece mult mai aproape de oraș și va ajunge mai drept către zona viitorului Pod peste Prut de la Ungheni (circa 1 km, face parte dintr-un alt contract de proiectare)

Noua variantă de traseu pentru A8 va conține și opt noduri rutiere.

Două dintre aceste noduri rutiere vor fi cu niște drumuri de legătură care momentan sunt doar pe hârtie.

Unul este înainte de localitatea Lețcani unde va ajunge și un drum de legătură care să ocolească Lețcaniul în paralel cu actualul DN28 și apoi se va uni cu Centura Ocolitoare Iași (VO28D).

Un alt nod rutier ce va fi la nord de Iași va fi pentru intersecția cu viitorul drum de legătură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul spital regional.

A8 intersectează A7 la Sud de Pașcani unde este proiectat un nod de mare viteză de tip turbion


A8 va trece pe la sud de Pașcani, iar pe actualul proiect este prevăzut un nod rutier în Sudul Municipiului la intersecția cu DJ208.

Aici trebuie precizat că în acea zonă A8 va intersecta cealaltă mare autostradă din regiune și anume Autostrada „Moldovei” A7 în zona localității Sodomeni.

Acolo este în curs de proiectare (pe contractul aferent secțiunii A7) un nod de mare viteză, de tipul turbion, între cele două autostrăzi.



---

A8 Tg. neamț (DN2) - Iași - Ungheni

Lungimea estimată traseu: 92 km.
Valoarea contractului: 58.830.448,35 lei fără TVA.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Proiectant: Consitrans

Durata de realizare a acestor servicii este de 25 luni, după cum urmează:
  • 12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
  • 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
  • 1 luna pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.

„Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor, așa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil”, anunța la debutul lucrărilor fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

„I-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani”, spunea Drulă după semnarea contractului.

---

CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















57147 vizualizari

  • +9 (25 voturi)    
    nu in secolul asta (Marţi, 19 octombrie 2021, 10:10)

    Francisc 1 [utilizator]

    nu mai cred ca vede vreun nascut inainte de 2000 autostrada asta minune
    • +9 (17 voturi)    
      putine investitii in legaturile feroviare (Marţi, 19 octombrie 2021, 10:23)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Ar fi necesare si noi bucati de cale ferate între Iași și Botoșani via Hârlău, Bicaz - Gheorghieni, între Bacău - Moinești/Comănești, Bacău - Onești - Brețcu (între Adjud și Siculeni este linie).
      Aceste bucăți de cale ferată vor aduce la tren noi clienți, se vor scurta distanțele între Moldova și Transilvania.
      Exemple: între Iași, Bacău și Brașov pe calea ferată sunt cu cel puțin 134 km mai mulți față de șosea, între Iași și Târgu Mureș calea ferată ocolește, fiind cu 150 km mai mulți față de drumurile prin Bicaz și Borsec, între Bacău și Sibiu pe șosea este mai scurt cu aproape 200 km, etc.
      Legăturile feroviare între Moldova și Transilvania sunt deficitare! Linia de cale ferata intre Suceava si Cluj nu poate prelua mult trafic feroviar intre Moldova si Transilvania, linia intre Adjud si Siculeni este convenabila doar pentru judetele Galati si Vrancea, ocoleste.
      • +5 (5 voturi)    
        Traseele CF necesare azi arată altfel (Marţi, 19 octombrie 2021, 14:01)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Tronsonul Hârlău - Botoșani nu mai are sens la momentul de față, ar fi avut sens în 1922, când a fost propus prima dată.

        La fel și Bicaz - Gheorgheni, e o idee tot de prin 1922. E nevoie de o cale ferată de la Gheorgheni spre Moldova, dar spre Bacău, nu spre Bicaz. Dacă Bacău - Gheorgheni ar fi construită și deschisă traficului, se poate realiza ulterior și un racord la ea dinspre Bicaz. Dar a construi acum Bicaz - Gheorgheni ar fi lipsit de orice utilitate și competitivitate cu alte modalități de transport.

        Linia de pe valea Trotușului, Adjud - Siculeni, e bună pentru relația Galați - Miercurea-Ciuc, dar e și aceea veche de 120 de ani, n-o poți aduce în niciun caz la 100 km/h. De asta e nevoie de Bacău - Gheorgheni, pentru că un trafic feroviar semnificativ pe Bacău - Comănești n-o să existe ever veci :)

        Bacău - Onești ar fi necesară, dar ca să ajungă direct la Brașov, nu la Brețcu. Brețcu e alt un capăt de linie veche de 130 de ani, trenul face 3 ore în prezent până la Brașov. Practic e nevoie de o linie complet nouă acolo, care să treacă pe la sud-est de Tg.Secuiesc și să ajungă direct la Ozun, astfel încât traseul Bacău - Brașov să permită măcar 160 km/h. Linia veche 404 poate fi folosită pentru legături spre Sf.Gheorghe și spre Covasna, dar în niciun caz nu poate să fie ea linia principală Bacău - Brașov, aceea va trebui să fie complet nouă.
        • +3 (3 voturi)    
          Eu am scris pe scurt de acele căi ferate (Marţi, 19 octombrie 2021, 14:55)

          Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Linia Bicaz - Gheorghieni ar uni căile ferate existente spre Bacău prin Piatra Neamț, la Gheorghieni există și trebuie reparată magistrala 400.
          Linia între Bacău și Moinești/Comănești ar uni magistrala 500 și linia Adjud - Siculeni.
          Linia între Bacău și Onești și posibil până la Brețcu vor putea uni magistrala 500 și linia 404, deja existente dar nereparate.
          Linia între Iași și Botoșani via Harlau va aduce oamenii la tren, sunt localități cu destui locuitori, liniile prin Veresti sau Dorohoi ocolesc, nu sunt convenabile. Așa cum există linie scurtă paralelă cu drumul între Timișoara și Reșița, având același număr de locuitori.
          Aceste bucăți de cale ferată, paralele cu drumul, vor scurta cu cel puțin 50 de kilometri distanțe și durate între localități și județe din Moldova, Republica Moldova și Transilvania, Banat. Transportul feroviar va intra în competiție directă cu cel rutier.
          Firmele de transport rutier nu au nici un interes să se construiască și repare căi ferate, vor pierde clienți și bani!
          • +3 (3 voturi)    
            Știi cât face trenul de la Bicaz la Bacău? (Marţi, 19 octombrie 2021, 17:28)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

            Mai mult de 2 ore. Liniile vechi nu mai pot fi aduse la parametri moderni, iar un tren care pleacă din Bacău spre Gheorgheni nu are de ce să treacă și prin Bicaz. Uită-te pe o hartă, vezi unde e Bicaz și vezi dacă se apropie măcar vreun pic de linia dreaptă Gheorgheni - Bacău. Liniile vechi au fost înecate de construcții noi, a crescut numărul de halte și numărul de treceri la nivel, practic liniile vechi mai sunt bune doar pentru transport local.

            Exact de asta nu se construiesc linii noi de cale ferată în România, pentru că ideile sunt aceleași ca în urmă cu 100 de ani. Exact așa a construit Ceaușescu linia Pașcani - Tg.Neamț, după standardele de la 1900. Tot așa încercat și cu Hârlău - Botoșani, de asta lucrările au rămas abandonate și acolo.

            Transportul rutier nu e adversarul transportului feroviar, numai ceferiștii de meserie au obsesia asta, învățați fără niciun fel de concurență. Transportul rutier trebuie să aducă pasageri la tren, dar pentru asta trenul trebuie să fie competitiv. Cu ce viteză crezi tu că ar merge trenul între Hârlău și Botoșani? Știi că gara din Botoșani e exact în partea opusă, spre Dorohoi? Știi că Dorohoi are linie ferată directă spre Iași, încă de acum 100 de ani?

            La fel, ce viteză comercială crezi că ar obține un tren între Gheorgheni și Bicaz? Câți oameni crezi că ar fi dispuși să stea 4 ore în tren, ca să-i plimbi tu prin Bicaz și Piatra-Neamț, când ei ar trebui să poată ajunge într-o oră de la Gheorgheni la Bacău?

            Nu mai e treaba transportului feroviar să adune pasageri de prin toate satele, cum credea Ceaușescu. Asta e treaba microbuzelor și autobuzelor, ele trebuie să ducă pasagerii în gările principale, iar trenul va fi competitiv pe distanțe lungi, dacă va opri din 50 în 50 de kilometri. Acolo unde este deja cale ferată, gen Bicaz - Piatra-Neamț, poate fi folosită pentru transport local. Dar nu pentru trenuri de lung parcurs aflate în tranzit.
            • +2 (2 voturi)    
              Zica ca.. (Marţi, 19 octombrie 2021, 21:28)

              gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Gheorgheni si Bacau sunt vreo 2 metropole care trebuiesc unite cat mai direct pe cale ferata :))). Vezi ca Gheorghienii au vreo 18 mii de locuitori, nu cred ca prea multi calatori care au nevoie sa ajunga la Bacau intr-o ora. Varianta prin Bicaz, Piatra Neamt este cea mai fezabila, ocoleste un pic dar are sanse sa atraga calatori pe traseu. Direct Gheorghieni- Bacau taie prin mijlocul muntilor cu niste costuri foarte mari si distrugerea naturii. Liniile de acum 100 de ani pot fi modernizate, iar doar acolo unde chiar nu se poate se construiesc altele noi, acuma n-o sa ne apucam sa construim alte 10 mii de km de cai ferate total noi. Doar TGVurile solicita linii complet noi in timp ce tarile care au optat pt viteze de cca 160-200km (ex Polonia, Cehia, Austria) au modernizat linile vechi. Noi cred ca trebuie sa mergem pe exemplele Polonia si Cehia.
              • 0 (2 voturi)    
                Românul nu poate trăi dacă nu se sparge în figuri (Miercuri, 20 octombrie 2021, 0:25)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                astfel încât nu cumva prostiile lui să scape neobservate de cineva :)

                Ce relevanță are numărul de locuitori din Gheorgheni? Gheorgheni se află pe M400, iar Bacău se află pe M500. Dacă ești în stare să găsești un traseu mai scurt între cele două magistrale, găsește-l. Cât de rupt de realitate poți să fii încât să invoci ”distrugerea naturii”? Zona respectivă e absolut pustie, te deranjează un tren care trece prin munți și prin păduri? Bine că acum mergi de la Galați la Cluj prin Siculeni și Beclean, iar de la Iași la Cluj prin Vatra-Dornei, asta nu te deranjează.

                Polonia și Cehia au deja destule căi ferate, își pot permite să le modernizeze pe cele vechi. România n-a avut niciodată destule căi ferate și n-are nici în prezent, de asta trenurile de marfă fac 40-48 de ore dintr-o parte în alta a țării. În schimb, România are șmecheri ca tine, care numără locuitorii din Gheorgheni. Și nepoții tăi tot asta or să facă, or să numere locuitorii din Gheorgheni ca șmecherii, iar trenuri tot n-or să aibă nici ei.
                • +2 (2 voturi)    
                  Sa inteleg ca tu esti vreun destept? (Miercuri, 20 octombrie 2021, 12:58)

                  gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Pe cine deranjeaza o cale ferata prin munti si paduri prin mijlocul Parcului National Cheile Bicazului? Poate pe fauna salbatica? Mai citeste si tu legislatia inainte sa spui lucruri traznite. O sa obtii acolo acordul de mediu la sf asteapta. Si cam care sunt costurile de executie prin munte? Legatura 500 cu 300 este foarte buna prin Piatra Neamt, linia dreapta nu este singurul criteriu, este normal sa treaca prin cat mai multe localitati sa deserveasca cat mai multi calatori iar Piatra Neamt e destul de relevanta.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Ce treabă au Cheile Bicazului?! Ia o hartă! :) (Miercuri, 20 octombrie 2021, 14:16)

                    Harald [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                    Care legătură prin Piatra-Neamț?!

                    Piatra-Neamț se află între Bacău și Bicaz, dacă te întreabă cineva. Tocmai un eventual traseu Gheorgheni - Bicaz ar trece prin Cheile Bicazului. Iar trenul face deja peste 2 ore între Bacău și Bicaz, ar face 4 ore până la Gheorgheni și n-ar circula nimeni cu el. Exact de asta nu mai merge lumea cu trenul în România, fiindcă trece prin prea multe localități.

                    Care legătură cu M300?! Tu ai habar unde e M300? E aceea de la Brașov la Sighișoara și mai departe spre vest, spre Mediaș și Blaj. Ce treabă are Gheorgheni cu Sighișoara? Ai idee ce munți sunt între Gheorgheni și Bacău, în linie dreaptă? O mare parte a căii ferate ar fi în tuneluri. Unde stă fauna ta sălbatică, în tuneluri? :)
      • -5 (7 voturi)    
        merge sulea spatarul cu trenul (Marţi, 19 octombrie 2021, 18:43)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        e un mijloc de transport mort, ti-o spune un pasionat. Calea ferata e scumpa, iar noi suntem prea saraci ca sa ne permitem asemenea cheltuieli.
        • +3 (3 voturi)    
          Căile ferate sunt necesare pentru marfă (Miercuri, 20 octombrie 2021, 0:58)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          chiar dacă n-ar exista pasageri deloc.

          Iar ”calea ferată e scumpă” fiindcă e monopol de stat în aproape toate țările europene. Fiecare kilometru de cale ferată costă de 5 ori mai mult decât ar trebui fiindcă îl construiește statul.
    • +1 (1 vot)    
      Ai vreun argument pentru asta? (Miercuri, 20 octombrie 2021, 10:30)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Daca in 2023 o sa fie scoasa la licitatie si o sa fie atribuit contractul de constructie... O sa fie gata deceniul asta! Deci marș de-aici cu subminarea increderii oamenilor!
  • -17 (23 voturi)    
    Proiectare pe terenuri scumpe (Marţi, 19 octombrie 2021, 10:23)

    schumi [utilizator]

    Nu inteleg de ce ai muta autostrada pe terenuri scumpe, prin localitati...doar daca sunt persoane care isi doresc sa exproprieze pe bani multi....tot traficul ala se va descarca in localitatile alea...poluare de toate tipurile
    Fostul amplasament era destul de bun, nu trecea prin localitati, acum trece fix prin zona metropolitana de nord-nord est....Credeam ca baietzasu ala de la USR vroia sa faca ceva, dar vad ca el vrea autostrada prin curtea mea.
    • +6 (12 voturi)    
      Ai un exemplu de localitate prin care trece A8? (Marţi, 19 octombrie 2021, 10:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Eu din ce vad trece fix printre localitati. Ai vre-un exemplu de localitate pe unde trece acum A8 si pe unde trecea in proiectul initial, ocolind localitatile?
      • -2 (6 voturi)    
        ! (Marţi, 19 octombrie 2021, 11:14)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cred ca se referea la Breazu, ca trece exact prin case.
        • +4 (4 voturi)    
          Posibil, Breazu-l ratasem (Marţi, 19 octombrie 2021, 14:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Dar totusi cred ca ocolul ar fi fost cam mare ...
      • 0 (4 voturi)    
        Trece prin Breazu - in nord-vest de Iasi (Marţi, 19 octombrie 2021, 11:33)

        LittleBig [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Varianta noua aduce autostrada mai aproape de Iasi, dar fix prin mijlocul satului Breazu si cu 2-3 culmi deluroase de strabatut in plus fata de proiectul initial care se intersecta cu DJ282 intre Breazu si Horlesti.
      • +3 (5 voturi)    
        Realitatea e alta (Marţi, 19 octombrie 2021, 13:18)

        schumi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Fa o plimbare de curiozitate sa vezi ca e plin de case si cartiere pe acolo ...Harta nu reflecta realitatea...vechiul proiect ocolea toate localitatile astea si lasa loc de dezvoltare armonioasa ...de acu incepe haosul...fabrici la autostrada printre case....
      • -1 (3 voturi)    
        Doua exemple (Marţi, 19 octombrie 2021, 16:40)

        Z3tis [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Trece fix prin doua zone rezidentiale destul de scumpe:
        1. Breazu, zona Padurea Marzesti; toate utilitatile in zona, multe case destul de elegante si multi proprietari destul de bine plasati social(pret de min 40 eur/mp)
        2. Vanatori, zona Vanatorii Noi (unde este si un nod), cu toate utilitatile in zona (mai putin gaz care urmeaza sa fie adus anul viitor pe un proiect european), multe autorizatii si santiere deschise; In plus, fiind prevazut un nod, pentru bretele ar trebui expropriate multe case si, daca nu ma insel, o Biserica.

        Fata de proiectul din 2011 cred ca se poate preconiza o crestere de cost de minim 20 de ori pentru exproprieri in cele doua zone.

        Inca trei lucruri de luat in seama sunt:
        1. traversare Padurii marzesti (nu stiu mediul ce are de zis) si
        2. traversarea dealului Sorogari la o altitudine destul de importanta +200 m deasupra nivelului marii), exact in zona culoarului de aterizare al avioanelor pe Aeroportul Iasi.
        3. Impartirea a doua localitati (Breazu si Vantori) in doua =>mutare utilitati si restul. (numai in cazul zonei Vanatori, pe acolo trece intreaga conducta magistrala care alimenteaza cu apa toata comuna Popricani, deci...

        Consider varianta de traseu complet nefezabila. Financiar si social.
        • +1 (1 vot)    
          Nici chiar asa. (Miercuri, 20 octombrie 2021, 14:36)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Z3tis

          1.Padurea Marzesti se ocoleste pe la margine
          2. Austotrsada va strabate satul Breazu printr-o zona slab populata unde exista spatiu intre case, probabi va fi pe piloni in zona asta si nu va deranja marele sat Breazu cu prea mult, expropierile fac parte din regula jocului, altfel autostrada va ajunge la 50 km de oras si incep reprosuri ca e prea departe.
          3. Marele sat Vanatori este taiat la capatul de sud, tot cateva case de expropiat
          4. Nu are nici o treaba cu dealul Sorogari, ocolindu-l pe la nord.
    • 0 (4 voturi)    
      Cum nu-ntelegi? (Marţi, 19 octombrie 2021, 14:05)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Parandaratul la 58 mil. nu-ti spune nimic?
  • +1 (5 voturi)    
    Ca deobicei. (Marţi, 19 octombrie 2021, 12:17)

    Azra [utilizator]

    Este un foarte frumos si amuzant joc joc pentru PC-uri.. Nu disperati, urmatorul serial SF (Science Fiction) va si elaborat peste alti 10 ani, adica prin 2031.
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Marţi, 19 octombrie 2021, 13:09)

    SoulSearcher [utilizator]

    copii mei nascuti in 2016 si 2018 nu vor vedea vreodata autostrada asta terminata :DDD

    asta in conditiile unde sperante de viata de 70-80 ani... ca 100 ani nu cred ca mai apuca ei :DDD
    • 0 (2 voturi)    
      Deja sunteti plictisitori cu lamentarile rasuflate (Marţi, 19 octombrie 2021, 21:39)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Si daca totusi se face, promiti sa nu circuli pe ea? Circula pe DN si lasa autostrazile in pace, ca in mintea ta noi nu avem autostrazi.
  • -2 (4 voturi)    
    Oare (Marţi, 19 octombrie 2021, 18:45)

    Florin Oprea [utilizator]

    Iași? No way, cel mai apropiat punct de Iași e la 6 km de oraș, La Amsterdam trece prin suburbii, și nu numai. E ca la Cluj unde faci minim 50 minute să ajungi la autostradă, toate șansele să faci până la Lețcani tot atât.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai incolo (Miercuri, 20 octombrie 2021, 0:24)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      Compari autostrada urbana cu cea de trafic de tranzit. E buna si asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Asa e (Vineri, 22 octombrie 2021, 16:53)

        Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        Iașiul și Clujul sunt niște sătuce, de tranzit. 300-400000 de locuitori nu contează. Identic Ploiești, Brașov, Timișoara, Oradea. Autostrăzile sunt făcute să preia traficul din sate și comune.
  • 0 (0 voturi)    
    Noduri rutiere (Marţi, 26 octombrie 2021, 18:22)

    Unire [utilizator]

    Dupa cum se vede, nodul de la Lețcani - Drum de legătură DN28 - VO28D va preluaa incarcarea oraselor Iasi-Vaslui- Barlad si asta in conditiile in care Axa 1 cu drumul nou Iasi-Suceava nu este prevazut cu niciun nod. Baieti destepti proiectantii astia. Probabil ca li se trage de la atatea studii de fezabilitate. Cu siguranta se vor crea mari blocaje.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by