​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A0 - noul inel de centură al Capitalei: Pe unde trece viitoarea centură modernă a Bucureștiului și care este stadiul pe fiecare tronson

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 26 octombrie 2021, 8:22 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada de Centura A0 a Capitalei
Foto: Hotnews
Bucureștiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Șosea de Centură care ocolește Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuție, deși pe unul dintre tronsoane unde constructorul este o firmă din Grecia s-au acumulat mari întârzieri chiar de dinaintea începerii lucrărilor. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărțiți pe patru loturi, din care mai puțin de jumătate au fost deja contractați.

HARTĂ INTERACTIVĂ - A0 - Autostrada de Centură a Capitalei


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul A0, unde sunt nodurile și unde vor fi parcările.

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).



---

Autostrada de Centură (A0) SUD - Stadiul pe tronsoanele care ar trebui să fie gata în următorii ani


În 2023 și 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizați și să fie deschiși traficului, oferind traficului greu și de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

Pe cele trei tronsoane ale A0 Sud se lucrează în prezent, deși execuția pe tronsonul 3 abia acum începe, cu mai bine de un an întârziere după ce grecii de la Aktor nu au putut primi avizul CNAIR pe proiectul tehnic la care lucrează încă din 2019.

Pe Tronsonul 1 (17 km, CF902 - A2, noduri rutiere cu DN4 și A2), lucrează firma turcească Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Lucrările în teren au demarat începând din februarie 2021, iar în prezent stadiul fizic ajunge la circa 11%.

Conform datelor CESTRIN finalizarea tronsonului ar putea avea loc în iunie 2023.


A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 și A2.
Cost: 830 mil lei lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuție începută în: martie 2021
Stadiu (octombrie 2021): 11%
Contract semnat pe august 2019 / Licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: iunie 2023


---

Pe Tronsonul 2 (16,3 km între DN6 și CF 902, noduri rutiere cu DN6 și DN5), lucrează deja de mai bine de un an aceeași firmă turcească, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.

Lucrările avansează într-un ritm normal, după ce inițial a existat o sincopă cu autorizarea în etape a tronsoanelor pe care se putea lucra. Acum, conform datelor CNAIR centralizate de CESTRIN, progresul fizic este aproape 27%.
Termenul de finalizare este februarie 2023.

A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)

Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 și DN5.
Cost: 751 mil lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuție începută în: august/octombrie 2020
Stadiu (octombrie 2021): 27%
Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: februarie 2023


A0 Sud, Lotul 2 nord rutier cu DN5 - octombrie 2021 / Sursa: Captura foto YouTube
---

Tronsonul 3 (18 km, A1 - DN6, nod rutier cu A1) este cel mai întârziat. Deși contractul a fost semnat în aprilie 2019 și presupunea 12 luni pentru proiectare, grecii de la Aktor au reușit abia în octombrie 2021 să obțină avizarea proiectului tehnic din partea CNAIR.

Pentru întârzierile la proiectare, Aktor a primit și penalități de la CNAIR.

Cum proiectarea a întârziat aproape un an și jumătate, și finalizarea lucrărilor va fi decalată. astfel, dacă totul va decurge fără probleme și blocaje, Tronsonul 3 ar putea fi gata abia în 2024 sau chiar 2025.

A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

Lungime: 18 km, 1 nod rutier cu A1
Cost: 853 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Execuție începută în: octombrie 2021
Stadiu: 0% / Proiectare avizată în octombrie 2021
Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitația începută în iulie 2017.
Termen de finalizare: Q3 2024
---

Autostrada de Centură (A0) NORD - Stadiul celor patru tronsoane


Pe partea de Nord a Autostrăzii de Centură (A0) lucrurile sunt mai întârziate. Din cele patru tronsoane, doar două sunt contractate însă lucrările efective în teren nu au început nici acolo.

Deși toate licitațiile de pe A0 Nord au fost lansate din iunie 2019, pe două dintre tronsoane nici până acum acestea nu s-au finalizat cu un contract semnat.

Având în vedere întârzierile de la licitații, A0 Nord ar putea fi finalizată complet abia prin 2025-2026.

Pe Lotul 1 din A0 Nord pe 21 octombrie a fost atribuit din nou contractul, după ce în trecut alte două atribuiri au fost contestate și întoarse de instanța de judecată.

Astfel, ultima atribuire a contractului s-a făcut către asocierea de firme Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER Projectmanagement (ofertă de 815 mil lei). În 2020 și în primăvara 2021 CNAIR atribuise contractul de două ori către turcii NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (ofertă de 747 mil lei). Ambele atribuiri către firma turcească au fost întoarse după depunerea contestațiilor.

Teoretic, după semnarea contractului, viitorul constructor va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție.

A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)


Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere - DN1A și DN7
Stadiu: Atribuit (a treia oară, primele două către Nurol)
Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER
Valoare: 815 mil lei
Licitație începută în 2019
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: 2025-2026
---

Lotul 2 din A0 Nord a fost contractat a fost contractat pe 17 mai 2021 cu asocierea de firme românes̗ti care a câs̗tigat licitația, respectiv Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la 16 august 2021.

Lucrarea se află în perioada de proiectare, iar una din modificări față de SF ar urma să fie redesenarea nodului rutier A0 cu DN1.

În mod normal lucrările ar trebui să înceapă în primăvara-vara anului următor, cu un termen de execuție de 22 de luni. Dacă totul va decurge fără probleme, pe Lotul 2 din A0 Nord am putea circula în 2024.

A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumați)

Lungime: 19 km, 2 noduri rutiere - cu A3 și DN1
Stadiu: Contractat - mai 2021
Constructor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB
Valoare: 832 mil lei
Ordin de începere dat în 16 august 2021
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: Q2-Q3 2024


Nodul rutier A0 cu DN1 - reproiectat (cu albastru) / original (cu roșu/verde) / Sursă: Horațiu Cosma/ Forum peundemerg.ro
---

Lotul 3 din A0 Nord este un al tronson ce încă nu a fost contractat, deși licitația e în desfășurare deja de peste trei ani. Constructorul selectat anunțat de CNAIR în luna iunie este firma turcească Ictas Insaat Ve Ticaret cu o ofertă de 413 mil. lei, însă acest rezultat a fost contestat, iar CNSC și Curtea de Apel au întors „dosarul” la CNAIR să reevalueze ofertele.

Anterior, pe acest tronson, CNAIR declarase câștigătoare compania turcească NUROL INSAAT VE TICARET A.S., însă și acel rezultat a fost inițial contestat, iar CNAIR a trebuit să reevalueze ofertele.

„Se estimează emiterea raportului procedurii (reevaluarea) în prima jumătate a lunii noiembrie 2021”, transmite acum secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

Având în vedere întârziere procedurilor, șansele ca pe acest tronson să se poată circula mai devreme de 2025 sunt din ce în ce mai mici.

A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumați - DN3/Cernica)


Lungime: 8,6 km, 1 nod rutier cu DN2
Constructor desemnat : Ictas Insaat Ve Ticaret
Valoare: 413 mil lei
Stadiu: În licitație (contestații și reevaluare oferte)
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuție
Finalizare posibilă: 2025
---


Lotul 4 A0 Nord are contract de proiectare și execuție semnat din 18 august 2020 cu Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei. Tronsonul este aflat între DN3 s̗i A2 (Pantelimon - A2), cu o lungime de 4,47 km, nu are niciu nod rutier inclus, dar presupune realizarea anui pod lung peste lacul format de râul Colentina în zona Cernica.

„În prezent se elaborează Studiul de Evaluare Adecvată (SEA), având în vedere că au fost realizate obiectivele strategice pentru lacul s̗i pădurea Cernica (arie protejată). Ulterior acestei proceduri de revizuire a Acordului de Mediu, va fi emis ordinul de începere a lucrărilor”, a detaliat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

„Pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de baza”, a mai spus secretarul de stat.

A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)

Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina
Cost: 313 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea UMB - Tehnostrade - SA&PE
Stadiu: Etapa de proiectare
Contract semnat în august 2020 / Licitația începută în iunie 2019.
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuție
Finalizare posibilă: 2024


CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















68343 vizualizari

  • -24 (34 voturi)    
    Ula (Marţi, 26 octombrie 2021, 8:42)

    dx [utilizator]

    A0 Sud făcută cadou practic de PSD. Drula și-a făcut datoria fata de stăpâni și n-a produs decât întârzieri. Bravo USR ! Ula presedinte!
    • +5 (9 voturi)    
      Noi linii de acces în București (Marţi, 26 octombrie 2021, 9:11)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui dx

      Când vor fi bani se pot construi noi linii de cale ferată către localitățile apropiate: spre Alexandria prin Mihăilești și Drăgănești Vlașca (linia actuală prin Roșiorii de Vede ocolește mult), către Bolintin, Crevedia, Butimanu, Cojasca, spre Afumați, Sinești și Movilița, de la Snagov sau Voluntari până la Ploiești, spre Ștefănestii de Jos și alte localități.
      În multe capitale și metropole există mai multe linii de cale ferată care sunt legate cu localitățile apropiate în raport cu București. Aceste linii noi vor completa liniile existente care vor fi reparate în următorii ani.
      Vor descongestiona și aerisi traficul rutier în București și Ilfov.
      Mai greu cu banii pentru expropieri.
      • +3 (9 voturi)    
        Linia de Centură Feroviara a Municipiului Bucureșt (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:39)

        yi [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Deja există dar 'nu prea se circulă pe ea'. Trece prin zece statii deja: București Vest, Vârtej, Jilava, Berceni, Popesti Leordeni, București Sud, Pantelimon, Voluntari, Otopeni și Mogoșoaia.

        Voi intelegeti ca există deja?? Ok, poate trebuie 2-3 pasaje în plus unde sunt interesectii mari cu bariera, niște peroane curate, cu vopsea și bănci, ecrane cu afișaj orar și garnituri de tren.

        Dar ai terenul, linia de cale ferată deci ce e mai greu e făcut si ar scădea traficul cu mașina. Degeaba faci centuri doar ca să muti zecile de mii de mașini poluante cu un kilometru mai în fata.

        România, unde s-a întâlnit hotia cu prostia..
        • +4 (6 voturi)    
          Linia de Centură Feroviara a Municipiului Bucureșt (Marţi, 26 octombrie 2021, 11:11)

          licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui yi

          Daca aveai curiozitatea sa consulti o harta, vedeai ca centura feroviara nu prea leaga nimic de nimic
          • +1 (7 voturi)    
            Principalele zece localități din Ilfov (Marţi, 26 octombrie 2021, 12:30)

            yi [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

            Dacă București Vest, Vârtej, Jilava, Berceni, Popesti Leordeni, București Sud, Pantelimon, Voluntari, Otopeni și Mogoșoaia sunt 'nimic' atunci ma dau bătut.

            În Europa de Vest localități ca cele de mai sus au toate statii și trenuri care ajuta populația să se deplaseze intre ele repede și fără blocaje. La noi sunt considerate nimic și calea ferata care culmea deja exista stă cu pânză de păianjen pe ea. Fix cum gândim și de vaccinul gratuit dar pe care nu-l vrem decât cu ultima suflare.
            • +2 (2 voturi)    
              da-te batut (Marţi, 26 octombrie 2021, 15:35)

              licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui yi

              ce treaba are vaccinul cu sina de tren...
              In fine, daca luam, spre exemplu comuna Berceni, si avem curiozitatea sa deschidem Google Maps (nu mai zic sa ne deplasam la fata locului) vom observa ca linia ferata si localitatea nu au prea multe lucruri in comun, desi probabil administrativ aceasta strabate teritoriul localitatii.
              Secondo, lumea din comuna Berceni are treaba in Bucuresti, nu la Varteju.

              In alta ordine de idei, ce ai vazut tu prin Europa de Vest nu prea are mare legatura cu ce gasesti pe plan local, iar linia ferata invocata, in forma actuala, nu ajuta prea mult traficul de calatori. Poate ajuta? Sigur, dupa investitii substantiale, dar asta e alta discutie.

              E clar si pentru tine?
              • 0 (2 voturi)    
                De ce e foarte utila (Marţi, 26 octombrie 2021, 16:52)

                yi [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

                De acord ca nu trece prin mijlocul localității dar la haosul imobiliar din localități trebuie bani de 2-3 ori mai multi sa încerci sa faci alte linii acolo. Și nu doar bani, ci și competenta.

                Dacă nu e fix în mijloc, ai avantajul ca poti sa faci parcare nu doar loc de pus bicicleta și asta de pliază mentalității românilor. Pot sa ajungă în câteva minute și sa trântească mașina în fata trenului.

                Trenul poate sa-l ia o stație sau zece. Adică sa stea în Berceni și sa ajungă în max 30 minute în Voluntari, Otopeni, Mogoșoaia. Normal mai ai de adus autobuze cu capăt la statia de tren și de metrou sau Pipera dar asta e simplu.

                Soluția asta e pe 70% acolo, de poate face rapid și ieftin. Și odată făcută e o soluție și pentru blocajele în trafic, în timp ce autostrăzile doar schimba locația blocajului.
                • +3 (3 voturi)    
                  Omule, tu confunzi subiectele (Marţi, 26 octombrie 2021, 18:38)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui yi

                  Pur si simplu linia ta ferata fabuloasa si existenta nu va rezolva mare lucru fiindca sunt ff putini cei care vor sa ajunga din Otopeni in Bragadiru si invers. Traficul local e in mare masura radial.
                  Pe de alta parte daca vin pe A2 de la Ploiesti sau Buzau si vreau sa continui spre Pitesti cu TIR-ul sau autoturismul nu o sa il pun in veci pe RO-LA la Tunari ca sa merg pana la Buucresti Vest.
                  Traficul auto e trafic auto, cel feroviar e feroviar.
                  Da , linia aia ar trebui pusa in valoare dar asta nu are legatura cu A0 si necesitatea ei.Sunt doua subiecte total diferite!
          • +1 (3 voturi)    
            Oul sau gaina (Marţi, 26 octombrie 2021, 13:23)

            yi [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

            Dacă te uiti pe hartă nimic nu se leagă în Ilfov pentru ca nu e nimic. Dar dacă trebuie sa începi, măcar începi cu cap de la ce este deja. Și ai linia asta deja care unește Vest cu Sud cu Est cu Nord. După ce pui trenuri pe ea, orice faci o să se lege. Și o faci rapid ca nu ai exproprieri, utilitati cum ai când începi de la zero.

            Dar e mai simplu sa spunem ca nu ne interesează de altui, sa ne spună asfalt ca sa mergem noi individual chiar dacă stai doua ore blocat în mașină. De asta românii nu sunt un popor ci o adunare de oameni individualisti care nu reușesc pentru ca vor să reușească singuri nu-i interesează ansamblul societății.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu cred că nu se întâmplă nimic (Marţi, 26 octombrie 2021, 15:09)

          sysrq [utilizator] i-a raspuns lui yi

          După ce vor fi gata autostrada de centură precum și modernizarea actualei centuri, aș paria oricât pe rezolvarea problemelor cu traficul
          • +2 (2 voturi)    
            Poate ca.. (Marţi, 26 octombrie 2021, 16:59)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

            ar mai fi necesare acele radiale de care se vorbeste ca sa nu mai trebuiasca s-o iei prin centru si sa mergi direct in cartiere. Plus ca se pune intrebarea daca A0 nu trebuia cu 3 benzi pe sens?
        • +2 (2 voturi)    
          tren vs masina (Marţi, 26 octombrie 2021, 17:02)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui yi

          Oricat tren ai avea, orasul tot are nevoie de centuri rutiere. Niciodata trenul nu va elimina masina. Pai pe la 1900 cand a aparut masina, trenul era deja super dezvoltat, daca era suficient nu mai aparea masina.
        • 0 (0 voturi)    
          Liniile sunt în stare proastă (Marţi, 26 octombrie 2021, 20:37)

          B2308 [utilizator] i-a raspuns lui yi

          Așa că viteza ar fi la fel de proastă. Și nici nu e electrificată. Sunt doar niște șine vechi.
      • 0 (0 voturi)    
        Căile ferate (Marţi, 26 octombrie 2021, 20:35)

        B2308 [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        La noi căile ferate nu sunt o prioritate. Se merge pe drumuri. Mașinile sunt bune pentru stat că produc taxe.
    • +2 (6 voturi)    
      cadou? plateste PSD?.. (Marţi, 26 octombrie 2021, 9:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dx

      Teoretic, 3 loturi din 3 sunt contractate in 2019. Practic, nici unul nu a inceput pana in toamna lui 2020.

      Probabil pentru ca se cautau pesedeii prin buzunare dupa niste maruntis sa plateasca acest "cadou"..
  • -5 (11 voturi)    
    A0? (Marţi, 26 octombrie 2021, 8:53)

    LeneaInCui [utilizator]

    Cineva de la transporturi e programator ...
    • +4 (6 voturi)    
      Vedem noi mai încolo (Marţi, 26 octombrie 2021, 9:38)

      Qxx [utilizator] i-a raspuns lui LeneaInCui

      Nu putem ști sigur decât după ce vor vrea să facă autostrăzi cu numele dincolo de 9.
      Dacă după A9 urmează AA, sigur așa e!
      • +4 (4 voturi)    
        vezi acum (Marţi, 26 octombrie 2021, 11:12)

        licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

        newsflash! A10 Sebes-Turda...
      • +1 (1 vot)    
        Nu e greu sa te informezi (Marţi, 26 octombrie 2021, 11:20)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

        https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostr%C4%83zi_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia
  • 0 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 26 octombrie 2021, 9:04)

    [anonim]

  • +5 (5 voturi)    
    O veste buna (Marţi, 26 octombrie 2021, 9:20)

    Fanel01 [utilizator]

    Inca o centura care va reduce traficul greu de pe centura actuala si din Bucuresti.
    • +4 (4 voturi)    
      Era de muult necesara! (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:14)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Trebuie sa avem trei inele concentrice:
      - inelul median, care este in interiorul orasului
      - actuala Centura, completata, largita si prevazuta cu pasaje. De prin 2006 mergeam pe acolo in drum spore servici si vedeam ca o banda pe sens este cu totul insuficent!
      Initial era centura exterioara orasul, dar dupa 2000 au aparut acolo depozite, unitati de productei, ansambluri rezidentiale, etc, ce genereza trafic local!
      - inelul exterior, numit A0, care trebuie sa interconenecteze IN AFARA BUCURESTIULUI drumurile si autostrazile. Nu este normal ca, daca vii de la Giurgiu si mergi spre Brasov, sau vii de la COnstanta si mergi spre Craiova, sa trebuiasca sa treci prin oras ...
      • 0 (0 voturi)    
        Foarte corect si de multa vreme stiut (Marţi, 26 octombrie 2021, 18:52)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

        Dar iti dai seama ca inca acel prapadit de inel median inca nu e complet si nu are pasaje denivelate pe toate intersectiile majore? In plus, intre acel inel median, de fapt interior, si centura existenta ar mai trebui sa existe un inel intermediar.
  • -1 (7 voturi)    
    Din ciclul sa aruncam bani pe ferestra. (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:07)

    feroviarul123 [utilizator]

    Dupa sensurile giratorii suspendate proiectantul lovește din nou. De data asta cu un pod prin lacul Cernica in loc sa devieze autostrada jum de km mai spre mare ca sa ocolească complet lacul. Pana la urma scopul centurii 2 este conectarea cu Autostrăzile care ies din București. Deja ieșirea din Autostradă a fost făcută a mers pe ea cand am fost la pescuit la Sărulești. Eu când e trafic ( adică tot timpul) ca sa ma duc de la Ploiești la Sărulești o iau prin Ștefănești Găneasa Brănești în loc de centura. Vineri Waze-ul ne-a dus prin Găneasa ca era nebunie pe centura. Pana la urma și-au dat seama ca nu pot dubla Centura actuala.
    • -1 (1 vot)    
      Nu inteleg pe ce iesire din Autostrada ai fost tu (Marţi, 26 octombrie 2021, 19:10)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Un nod intre doua autostrazi este ceva total diferit de o iesire oarecare din autostrada.
      Pe de alta parte ai cumva acces la studiile geotehnice ca sa spui cu exactitate ca traversarea padurii Cernica nu va pune probleme mai mari de fundatie decat podul acela?
      Inteleg, stii drumurile in zona dar ai traversat vreodata coltul ala de padure la picior sau pe bicicleta?
      • +1 (1 vot)    
        Mda, e mai greu de construit in padure (Miercuri, 27 octombrie 2021, 12:54)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Decât într-o balta. Ma scuzi ca te întreb dar ai fost vreodată într-o pădure vreodată? Crezi ca pădurea creste in mlaștină sau în nisip? Evident nu. Aici este din nou mana Naturei 2000 care cu obstinație complica proiectele statului de care beneficiază toată lumea pentru a salva un gândac. Problema nu e gândacul ci faptul ca pe aia care taie pădurile sau se dau cu ATV-ul prin rezervații tanti Natura nu le face nimic, dimpotrivă daca vreo firma privata( care are bani de șpaga) vrea să-și facă fabrica in rezervație imediat se da aprobare. Oricum podul se face printr-o mare mlaștina și m-as mira sa nu fie o broasca proteja pe acolo. Întâmplator am fost la pescuit acolo cu barca. In partea de sud e super mlaștină cu stuf de sute de ani unde am pierdut vreo 5 lingurițe. Oricum balta e plina de nămol . Dar s-ar putea la 50 de metri sa fie stâncă, deși eu cred ca sunt sedimente si pânza freatica ca oriunde în București.
  • +2 (4 voturi)    
    Lot 1 nord (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:14)

    ippo [utilizator]

    Nu a fost atribuit contractul. Doar a fost desemnat un nou castigator, care poate fi schimbat in urma contestatiilor. Atentie la exprimare. Contract atribuit inseamna contract semnat.
  • +5 (7 voturi)    
    greu (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:26)

    Hans Metter [utilizator]

    1.5 ani intarziere la proiectare pe lotul 3 sud?! ireal.
    • +6 (8 voturi)    
      vezi constructorul (Marţi, 26 octombrie 2021, 12:35)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      loturile Aktor si Pizzarotti nu vor fi gata nici in 2027. Totusi cineva continua sa le incredinteze contracte. Am sperat ca odata cu schimbarea conducerii politice a MT sa scapam de ei, dar indiferent ca e PSD, USR sau mai nou PNL la butoanele MT, Pizza si Aktor isi taie partea leului.
  • -4 (10 voturi)    
    Ca de obicei, povesti vanatoresti (Marţi, 26 octombrie 2021, 10:29)

    salvatore [utilizator]

    Anuntati-ne cand e gata toata autostrada sufletului, pana atunci ciocu' mic si puneti mana pe cazma si pe roaba.
  • +1 (3 voturi)    
    Urmatoarea autostrada (Marţi, 26 octombrie 2021, 16:49)

    Mihaiio [utilizator]

    va avea numarul A -1
  • 0 (0 voturi)    
    Racord catre aeroport? (Miercuri, 27 octombrie 2021, 16:32)

    Abraxas23 [utilizator]

    Ce lipseste si ramane neobservat de nimeni e un racord cu aeroportul dinspre ambele autostrazi.
    Daca se vine dinspre sud pe A0 trebuie ocolit fie pe centura veche, fie pe DN1 pentru a se ajunge la Henri Coanda. La fel si daca se vine dinspre nord pe A3.
    Ideal ar fi un racord catre aeroport la intersectia dintre A0 si A3, racord relativ simplu de realizat,


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by