Centura Feroviara a Capitalei: Trenuri urbane care sa lege orasul de zona metropolitana si care sa se conecteze si cu metroul

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 28 decembrie 2016, 14:05 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Proiectul Centurii Feroviare a Capitalei
Foto: MT
​Din luna februarie ar trebui sa fie puse in functiune primele trenuri pe Centura Feroviara a Capitalei, intre Gara Progresu si Gara de Nord, cu opriri la laserul de la Magurele, Domnesti si Chiajna si, mai apoi, si pe relatia Gara Baneasa - Obor. Noile linii fac parte din proiectul Centurii Feroviare - un tren urban, cu opriri dese in jurul Bucurestului si orar cadentat, care sa degreveze marile cartiere si sa faca legatura cu toate localitatile din aria metropolitana. Tinta finala: legarea retelei CFR cu reteaua de metrou prin statii multimodale cu peroane comune in trei puncte de pe harta: Berceni, Preciziei si Pipera/Petricani.

>> CRONOLOGIA PROIECTULUI, la finalul articolului.


Video realizat cu echipament Nikon

Centura Feroviara a Capitalei, o initiativa relansata in forta pe ultimele luni ale Guvernului Ciolos, este un proiect prin care Ministerul Transporturilor, CFR Infrastructura si Autoritatea de Reforma Feroviara (institutie nou infiintata pentru eficientizarea cailor ferate) vor sa puna in functiune trenuri urbane ce sa conecteze BUcurestiul de localitatile zonei metropolitane.

"Vorbim de un tren care sa porneasca din Gara de Nord si care sa ocoleasca Bucurestiul pe o cale ferata existenta. El va circula la intervale fixe de timp, insa vizam si trenuri pendula din aria metropolitana in zona de centura, adica trenuri Buftea-Chitila pana la Progresu sau Branesti-Fundulea pana la laser la Magurele. Putem asigura pe infrastructura existenta, si insist pe acest lucru - avem infrastructura deja, trebuie doar sa o armonizam si o ajustam pe ici, pe colo - niste destinatii noi in aria metropolitana a Bucurestiului", a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara (ARF).

"Urmeaza sa definim locurile de interesectie, de convergenta cu pasagerii din Bucuresti si din aria metropolitana. Avem statii care exista, ce au fost folosite in trecut cand se opera pe aceasta linie, si avem puncte de oprire la intersectiile cu drumurile nationale si strazile din Capitala, puncte de oprire pe care acum CFR Infrastructura le-a proiectat si intr-o luna le si construieste", a spus Dobre.

FOTO: Proiectul Centurii Feroviare, statii si punte de oprire, legaturi cu Metrou (click pentru a deschide poza mare intr-un tab nou)


---

Primele trenuri vor circula in prima faza, incepand din februarie-martie 2017, din Gara de Nord catre Gara Progresu si retur.

"Vor conecta localitatile Chiajna, Domnesti, Magurele, laserul de la Magurele si Jilava, localitati cu o mare densitate a populatiei. Pe partea interioara a Centurii practic grefam marile cartiere ale Bucurestiului - vorbim de cartierele Militari, Drumul Taberei, Alexandria, Rahova. Sunt cartiere care sunt sufocate din punctul de vedere al transportului si proiectul centurii feroviare poate sa vina ca o descongestionare partiala pentru tranzitul din Bucuresti si zona metropolitana", a declarat oficialul ARF.

Trenuri urbane pentru legaturi in zona metropolitana si degrevarea cartierelor bucurestene

"In zona Laserului de la Magurele avem doua puncte de oprire. Unul este la intersectia cu actualul drum care leaga Bucurestiul de Magurele, iar celalalt punct de oprire va fi chiar in dreptul zonei de cercetare, nu va fi o gara propriu-zisa, ci un punct de oprire cu un peron acoperit care sa asigure relatia cu polul de cercetare", a detaliat Dobre. 

Prima etapa a operationalizarii Centurii Feroviare va fi in 2017 cu punerea in functiune a tronsonului Gara de Nord - Gara Progresul, urmand ca, tot pe o linie ferata existenta, sa fie operationalizata si o conexiune Gara de Nord - Gara Baneasa - Gara Obor. "Practic ocolim Capitala de la nord la sud prin partea de vest si drenam marile artiere si localitatile limitrofe", sustine oficialul de la Transporturi.

"O a doua etapa pe care o estimam a fi realizata in 2018 este inchiderea inelului. Sa ocolim Bucurestiul pe cale ferata in ambele sensuri si sa conectam zona Otopeni, Zona Baneasa, Cernica, Jilava", a declarat Dobre.

FOTO: Primul tronson al Centurii Feroviare - legatura Gara de Nod - Gara Progresu (click pentru a deschide poza mare intr-un tab nou)



---

Trenuri urbane si conexiuni directe cu metroul - peroane comune la Berceni, Preciziei si Pipera/Petricani

Dincolo de punerea in functiune a unor trenuri pe aliniamentul caii ferate existente, oficialii de la Transporturi vizeaza si o etapa mai ambitioasa, dar pe care o considera fezabila: conexiunea trenului cu metroul bucurestean.

"Asta inseamna sa avem un peron in care in stanga sa avem un tren de calatori si in dreapta sa avem metroul, adica relatia dintre urban si extraurban intr-un nod multimodal de pasageri. Conexiunea  cu metroul se va realiza atat in zona Berceni, cat si in zona Preciziei. Se va realiza destul de facil pentru ca metroul iese deja la suprafata in acele puncte", a declarat Dobre.

Un al treilea punct viza pentru o conexiune metrou-tren este in zona Pipera, la capatul actualei Magistrale 2.

"Vrem ca acolo metroul sa fie prelungit cu un kilometru, un kilometru si jumatate pana in apropierea caii ferate Bucuresti-Constanta, in zona Petricani. Acolo sa fie un nou nod multimodal metrou-tren", a detaliat presedintele ARF.

FOTO: Legatura Aeroportul Otopeni - Laserul de la Magurele pe traseul Centurii Feroviare (click pentru a deschide poza mare intr-un tab nou)




---

Punct de oprire la Laserul de la Magurele - conexiune directa cu Aeroportul cand va fi gata prelungirea caii ferate spre terminal

Proiectul Centurii Feroviare si a trenurilor urbane in jurul Capitalei este strans legat si de cel al legaturii pe calea ferata cu Aeroportul Henri Coanda din Otopeni. 

"Cand va fi pusa in operare calea ferata directa spre Aeroportul Otopeni putem sa asiguram niste legaturi interesante. Spre exemplu, trenuri directe de la Aeroportul Otopeni la Laserul de la Magurele sau la Jilava care in 30 de minute sa parcurga intreaga distanta.", a detaliat Dobre.

"E un proiect matur si cred modelul acesta il putem extrapola si la alte zone urbane aglomerate din Romania unde sunt zone si cai ferate industriale ce nu sunt folosite sa deserveasca si urbanul", a precizat oficialul de la Transporturi.

Dincolo de operationalizarea primelor trenuri urbane in zona metropolitana a Capitalei, oficialii de la Transporturi recunosc ca vor trebui sa se confunte cu o problema de mentalitate in randul populatiei, in conditiile in care trenurile in Romania nu sunt folosite pentru transporturi pe distante scurte, in special in zone urbane.

"Perceptie este ca te urci in tren si calatoresti 500 e km si cobori dupa zece ore. Nu este un lucru nou la nivel european. Trenul regio-urban este deja consacrat in tarile din Europa centrala. Este ca un tramvai modern ce leaga pe distante mici zona limitrofa a marilor orase", a explicat Dobre.

"Noi ii spunem un tren regio-urban, cu opriri destul de dese, la fel ca un metrou, cu opriri din doi in doi kilometri, cu orar cadentat. Stim ca la fiecare 20 de minute, din ora in ora, din jumatate in jumatate de ora, exista un tren care sa ne lege de diverse puncte ale Capitalei", a mai spus presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:

- etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

- etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.

- etapa a III-a: legatura feroviara Progresu - Pantelimon - Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

16 statii CF in prima etapa. Costul biletului Gara de Nord - Progresu? 4,4 lei


Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). "Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord - Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride", anunta MT.


---


PRIMELE PROCEDURI
24 OCTOMBRIE 2016
LANSAREA LICITATIILOR
(Lucrare realizata in regie proprie)
INCEPEREA
LUCRARILOR
Decembrie 2016









---

Cronologia proiectului:

Octombrie 2011
- autoritatile de la Transporturi reactivau unul din proiectele mai vechi de reabilitare a centurii feroviare a Capitalei. Proiectul, ce urma sa fie implementat de catre Ministerul Transporturilor, impreuna cu CFR, Metrorex, dar si RATB, presupunea reabilitarea actualei centuri feroviare a Capitalei, introducerea de trenuri de calatori pe aceasta ruta, reabilitarea garilor de pe traseu si realizarea unor puncte intermodale pentru transferul calatorilor intre trenuri, metrouri si autobuze.

Aprilie 2012 - Autoritatile de la Transporturi anuntau ca proiectul este in stadiul avansat si la finalul anului va fi deja functional.

Martie 2015 - Proiectul a fost lasat uitat in sertarele de la Transporturi. HotNews.ro a scris in detaliu atunci cum s-a ajuns la situatia de atunci.

24 Octombrie 2016 - Proiectul Centurii a fost reinviat. Prima etapa prevede ca din 2017 sa circule trenuri urbane de la Gara de Nord spre Gara Progresu si spre Pantelimon. Detalii aici.
 
28 Decembrie 2016 - HotNews.ro publica, in cadrul acestui articole, noi detalii si informatii in legatura cu termenele proiectului, etapele de implementare si harti.




Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Liviu Dragnea a plecat in SUA pentru investirea lui Donald Trump. Cine ii plateste deplasarea liderului PSD

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a plecat marti in Statele Unite, unde va participa la ceremonia de investire a presedintelui Donald Trump. Miercuri il urmeaza premierul Sorin Grindeanu.

19878 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Oh shit! (Miercuri, 28 decembrie 2016, 14:30)

    Wasile [utilizator]

    Pe lângă ce este la Domnești (mulțumim CNAIR pentru pasajul vehiculat de nouă ani acum) mai trebuie să mai treacă și trenul...

    Nu o să se mai miște nimic auto în zona respectivă, și vai de noi ce accidente vor fi dacă va trece trenul prin zonă de douăzeci de ori mai des ca acum...

    Please don't! Faceți pasajul la Domnești, și apoi se poate merge super cu trenul. Dar fără... este groaznic!
    • +3 (3 voturi)    
      si viceversa e valabila.. (Joi, 29 decembrie 2016, 11:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      cand au facut calea ferata trecerea aia era un biet drum de pamant... de ce sa nu treaca trenul? unul care merge cu trenul poate sa spuna fix pe dos - sa treaca mai putine masini.

      pana se contruieste un pasaj (care presupune demolarea cladirilor din zona), problema intersectiei de la Domnesti se poate remedia rapid daca este semaforizata. un sistem inteligent care sa prioritizeze timpii la semafor in functie de volum ar fluidiza traficul pentru simplul motiv ca nu ar mai trebui sa franeze si sa se asigure fiecare vehicul care ajunge in intersectie. daca semaforul tine cont si de momentul in care trece trenul si tine verde pe centura care merge in paralel, nici nu mai conteaza cat de des trec trenurile pe acolo.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu se poate face pt ca...Romania (Miercuri, 28 decembrie 2016, 14:38)

    Gryphus [utilizator]

    orice investitie de genul asta trebuie sa fie profitabila, atat timp cat nu se cumpara bilete si nu exista un control eficient, toate aceste desene pe hartie vor ramane doar acolo
  • +5 (9 voturi)    
    Improvizatie (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:12)

    Havel [utilizator]

    Centura feroviara a Bucurestiului nu fusese conceputa initial pentru transport suburban intre periferie si centru, ci cel mult pentru niste halte apropiate de fostele platforme industriale (si daca mergem mai in spate in istorie, ca linie feroviara intre forturile de aparare a Bucurestiului in Primul Razboi Mondial). E suficient sa te uiti pe harta ca sa iti dai seama ca proiectul de astazi e o improvizatie....din Magurele pana la Gara de Nord faci cam 40 de minute, cam cat din Ploiesti pana la Gara de Nord. Cati locuitori ai Domnestiului sau ai orasului Magurele vor folosi aceasta linie? Nu foarte multi.

    Solutia pentru dezvoltarea transportului suburban ar fi construirea de la zero a liniei de metrou M7 pe directia Bragadiru - Rahova - Unirii - Colentina - Voluntari, a liniei M5 Domnesti - Drumu Taberei - Iancului - Pantelimon - Cernica si asa mai departe, nu "ciori vopsite" de tipul centura feroviara pe care o sa se plimbe controlorii CFR.

    In Occident, RERurile si alte astfel de proiecte au fost construite serios, de la 0, prin investitii serioase de miliarde, gandite de la inceput pentru optimizarea timpului de transport intre suburbii si centru, nu luand foste linii dezafectate si marketandu-le ca proiecte noi.
    • +4 (8 voturi)    
      Din Domnesti in centru dureaza un drum si 2h (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:10)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      Daca ai cunoaste persoane care locuiesc in Domnesti ai intelege despre ce e vorba.
      • +1 (5 voturi)    
        La fel vei face si cu trenul (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:38)

        Havel [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        Cand am spus 40 de minute, ma refeream la durata pe care o face trenul pana in Gara de Nord. Halta de la Domnesti este insa departe de zona rezidentiala a localitatii, astfel ca trebuie sa iei un microbuz, o bicicleta, o trotineta ceva pana la Halta Domnesti, de acolo astepti trenul, dupa care te duci pana la Gara de Nord si iar vei scihmba una-doua mijloace de transport pentru ca nimeni nu lucreaza LA Gara de Nord (cu exceptia catorva angajati ai Ministerului Transporturilor), Gara de Nord nefiind un punct de destinatie. Una peste alta faci o ora jumate - 2 ore de cand pleci de acasa din Domnesti pana ajungi in Pipera, Colentina, Pantelimon, Unirii, Titan sau unde ai treaba...deci nu ai rezolvat nimic.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu toți merg la Gara de Nord (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:20)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

          Trenul deservește toate stațiile de pe traseu, nu e nevoie ca toată lumea să meargă la Gara de Nord. Există o mulțime de oameni din localitățile din zonă care fac naveta zilnic în București și care în realitate n-au nevoie nici de Gara de Nord, nici de metrou. Însă tu ești gata să susții orice inepție pentru a discredita proiectul.

          În timp se va vedea ce trasee de tren vor mai eficiente, iar metroul se va descongestiona în mod sigur. Și un tren de navetiști care vine de la Alexandria sau de la Târgoviște va putea opri în orice stație de pe centură, lăsând fiecare pasager unde îi e mai convenabil. Ceea ce metroul nu va putea face în veci.
          • 0 (2 voturi)    
            Nu ai inteles nimic din ce am zis (Miercuri, 28 decembrie 2016, 18:33)

            Havel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Oamenii din Domnesti fac naveta pana in Bucuresti, tocmai asta am zis si eu. Si nu au neaparat nevoie de Gara de Nord, tocmai asta am zis si eu.

            Ideea este ca acest proiect ESTE INUTIL pentru oamenii din Domnesti (sau Magurele sau Bragadiru) care fac naveta in Bucuresti, pentru ca este un tren care ii aduce de la linia de centura de langa Domnesti (deci din mijlocul campului de la 2 3 km de vatra comunei, greu accesibil) si ii duce dupa un ocol de 30 de km si 40 de minute la Gara de Nord (de unde mai schimba vreo 2 3 mijloace de transport ca sa ajunga la destinatia finala). Adica fix zero barat e acest proiect. Nu va ajuta pe aproape nimeni.

            Un proiect util ar fi fost o linie de cale ferata suburbana intre Domnesti si intrarea in oras (in prelungirea M5 Drumul Taberei)...sau prelungirea tramvaiului 32 de la Rahova spre Bragadiru daca chiar vrem sa dezvoltam zonele alea.
            • +1 (5 voturi)    
              S-Bahn lângă AFI Palace Cotroceni (Miercuri, 28 decembrie 2016, 23:59)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

              Nu ai idee cât s-ar descongestiona zona aceea și orașul în ansamblu, dacă o stație terminus de S-Bahn ar fi în apropiere de AFI Palace Cotroceni. Linia ferată dezafectată încă există și paradigmele de transport din București s-ar modifica total.

              Aglomerația infernală din București e generată de mentalitatea centralistă. Soluția corectă e alta, fiecare zonă ar trebui să folosească cea mai apropiată ieșire din oraș, după care centura feroviară să permită viteze comerciale mult mai mari spre orice altă destinație. Oamenii nu sunt proști, dacă le oferi ocazia să ajungă mai repede unde au nevoie, vor folosi acea ocazie.

              Majoritatea celor care vin din afara Bucureștiului trec prin Gara de Nord fiindcă așa e configurat transportul local, dar e o prostie. Gara de Nord a fost o soluție în urmă cu 120-150 de ani, astăzi soluția asta e complet disfuncțională și generează aglomerații monstruoase în oraș. Poate să rămână gara centrală a orașului pentru încă 100 de ani, dar e o gară terminus și asta o compromite definitiv.

              E posibil ca în zona gării Mogoșoaia să fie construită noua gară principală a orașului în următorii 50 de ani. Gara de Nord e o gară centrală și majoritatea oamenilor nu au nicio treabă în centrul orașului, ei aglomerează orașul pentru că sunt aduși forțat în Gara de Nord.
            • 0 (0 voturi)    
              imi amintesc de westernuri (Joi, 29 decembrie 2016, 12:16)

              korkodell [utilizator] i-a raspuns lui Havel

              unde, mai intaia s'a facut gara, apoi aparea orasul...
              la domnesti, pe campul ala, cu trenul sub nas, vor aparea dezvoltari imobiliare noi.
              iar un antreprenor local ar putea dezvolta o linie de microbuz care sa duca pasageri la gara.
              la gara domnesti poate fi amenajata o parcare, asa cum au garile de tren local ce duc in londra.
              se pot aranja abonamente la tren cu parcarea inclusa pt. navetisti, asa cum este pe linia lirr, care vine prin tot long island spre ny. adica, vii la gara cu trocaleta proprie, o lasi pe locul tau de parcare si te urci in tren. daca mergi spre sudul buc. poti merge la gara comuna cu metroul din berceni.
              daca mergi in nord, schimbi cu metroul la pipera.. etc.
              largirea soselei de centura, niste treceri peste la nodurile din domnesti si soseaua oltenitei ar rezolva multe.
              provincialii care se descurca mai greu prin buc. pot lasa masinile la gara si sa ia trenul.
              ideia e buna si de viitor. ar stimula mult si imobiliarul si iesirea bucurestenilor la margine.
          • +1 (1 vot)    
            Comparatie cu fosta linie GdN - Otopeni (Miercuri, 28 decembrie 2016, 18:46)

            Havel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Mai jos un articol de acum 7 ani despre trenul Gara de Nord - Otopeni, proiect foarte asemanator cu actuala centura feroviara, in sensul ca e la fel de fantezist si de optimist. Ulterior a fost anulat pentru ca trenurile erau goale

            http://jurnalul.ro/special-jurnalul/trenul-spre-otopeni-toaca-300-000-de-euro-pe-luna-513880.html

            Si acel proiect a fost un fiasco pentru ca era o improvizatie de 2 lei. De la aeroport trebuia sa te duci 2 km cu un autobuz pana in camp, de acolo asteptai un tren care facea 40 de minute pana la Gara de Nord, de acolo iar schimbai....

            Trenurile erau goale pentru ca lumea prefera sa ia 780ul care te duce direct din aeroport inspre centrul orasului, fara sa schimbi nimic.

            La fel se va intampla si cu linia de mare interes intergalactic care uneste lanul de papusoi de langa Magurele cu Gara de Nord, via lanul de praz de langa Domnesti.
            • 0 (2 voturi)    
              Un park & ride în lanul de praz chiar merge (Miercuri, 28 decembrie 2016, 23:40)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

              Când trenul de navetiști care vine de la Roșiori o să oprească la Park & Ride în Domnești și în toate statțiile de pe centura feroviară sau o să intre eventual până la strada Lujerului, o să înțelegi de ce era nevoie ca un sistem feroviar de suprafață să înceapă cu ceva. Tu nu vezi lucrurile în ansamblu, te gândești doar la cele câteva mii de locuitori din Domnești, de parcă pentru ei s-ar construi sistemul.

              Ideea cu trenurile spre Otopeni a fost la vremea respectivă o prostie tipică de politruc, care nu înțelege nimic din transporturile feroviare și din confortul pasagerului. Dar ideea unui S-Bahn în București circulă de ani de zile pe forumurile de specialitate, a fost deja validată de oameni care înțeleg de ce o soluție are succes, iar altele nu..

              Marele progres este că politicienii au început să se inspire de pe forumuri feroviare, orice utilizator de-acolo e net superior oricărui politician.
              • 0 (0 voturi)    
                Poate ar merge (Joi, 29 decembrie 2016, 11:02)

                Havel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Compari mere cu piersici.

                Linia de centura feroviara si o eventuala linie Rosiori - Domnesti - Lujerului sunt 2 proiecte complet diferite, chiar perpendiculare daca te uiti pe directia liniilor.

                Am repetat de vreo 5 ori...proiectul actual nu e bun pentru ca e un ocol de vreo 30 40 de kilometri, si pentru ca destinatia finala e Gara de Nord care nu e un centru de interes pentru nimeni....Plus faptul ca halta Domnesti si halta Magurele sunt situate prea departe de zonele locuite. E aceeasi situatie cu trenurile suburbane de Buftea care se plimba goale, pentru ca oamenii prefera sa ia microbuzele sa ajunga in Bucuresti.
                • -1 (1 vot)    
                  Discuția devine pierdere de vreme (Joi, 29 decembrie 2016, 14:10)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

                  Chiar nu înțelegi nimic dintr-un sistem feroviar urban. Nici măcar despre cum a evoluat RER în Franța n-ai habar, îți dai cu părerea aiurea despre lucruri de care auzi prima dată, în timp ce alții le-au urmărit evoluția timp de ani întregi.

                  Eu n-o să stau să-ți număr ție pasagerii din București, să văd dacă ai destui pentru tren sau dacă sunt suficiente microbuzele. Trenurile urbane sunt pentru un număr de pasageri mult mai mare decât pot transporta microbuzele. Dar dacă nu ai destui pasageri pentru tren, în mod sigur n-ai destui nici pentru metrou. Vise plăcute în continuare.
    • -3 (7 voturi)    
      Numai magistrale de metrou de 1 miliard bucata? (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:00)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      Alege ce oraș cu S-Bahn din Germania vrei tu, unde rețeaua S-Bahn să fi fost construită de la zero. Admit că Franța nu o cunosc, în ce oraș rețeaua RER a fost construită integral de la zero?

      Metroul e turbat de scump de construit, cam de 6 ori mai scump decât trenul de suprafață. Și nu produce bani, pierde bani, trebuie subvenționat în permanență. Centura feroviară există, nu trebuie amenajate decât niște stații în plus și reabilitate cele vechi.

      Este atitudinea tipică de bucureștean, să considere că toată țara trebuie să muncească pentru mofturile și confortul lui. Problema însă e cam la modul următor: pentru fiecare magistrală de metrou de 1 miliard de euro pe care o mai construiești tu, vor mai pleca din țară câte un milion de români, până ajunge ea să fie gata. Chiar crezi că merită prețul?

      Ai idee că oamenii din orășele ca Reghin sau Tg.Neamț muncesc ca să îți subvenționeze ție gigacaloria, deși la ei sistemele de termoficare centralizată s-au desființat demult? Aceiași oameni îți subvenționează și metroul, până când unii dintre ei se satură și pleacă din țară.
      • +2 (6 voturi)    
        Cine a zis ceva de subventionare? (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:19)

        Havel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu trebuie subventionat nimic insa investitii in infrastructura sunt necesare si la Bucuresti, si la Reghin si la Tg Neamt.

        In legatura cu gigacaloria din Bucuresti, de asemenea nu ar trebui subventionat. La fel si RATBul. Am inceput cu metroul si am ajuns la gigacalorie....nu are legatura cu subiectul articolului

        In Franta RERul a fost construit de la zero si investitiile au fost serioase nu ca la noi "investitii" in vopsea lavabila pentru vopsitul peroanelor. In legatura cu S-bahnul nemtesc, oameni buni, uitati-va la reteaua de S-bahn din Munchen si comparati-o cu gluma de centura feroviara din Bucuresti. In Munchen transportul sub-urban aduce oameni din periferie catre centru. In proiectul din Bucuresti, sa legi Domnesti de Magurele, pentru cine cunoaste un pic geografia orasului, este egal cu frectie la picior de lemn....apa de ploaie...frunze la caini...ce vrei tu...nu o sa rezolve absolut nimic. E o gluma acest "proiect".

        Suntem o tara, un popor, in loc sa ne cheltuim energia pe dispute intre nemteni si bucuresteni, mai bine ne-am pune mintea la constributie sa construim ceva in tara asta. In Bucuresti este nevoie de infrastructura si nu trebuie restul tarii sa subventioneze nimic, insa nevoia de infrastructura exista. Oricum produsul intern brut al Bucurestiului este de 2 3 ori mai mare decat restul tarii, bani sunt in Bucuresti astfel incat sa nu fie nevoie sa se subventioneze de la bugetul de stat.

        In Neamt de asemenea este nevoie de infrastructura. Crezi ca autostrada Tg Mures - Tg Neamt - Iasi se va face cu banii nemtenilor? Se va face cu banii tuturor romanilor, inclusiv banii bucurestenilor....
        • -3 (9 voturi)    
          Metroul din București e profitabil cumva? (Miercuri, 28 decembrie 2016, 20:25)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

          Bucureștiul spoliază toată țara și face asta încă de pe vremea lui Ceaușescu. Nu sunt nici din Neamț, nici din Mureș dar am trecut des pe-acolo și oamenii ăia trăiesc în Tg.Neamț sau în Reghin ca la 1850.

          Atât timp cât investițiile nu se amortizează niciodată și nici măcar cheltuielile de operare nu sunt acoperite, degeaba spui că ”nu trebuie subvenții”. Pentru bucureșteni subvențiile din bugetul național sunt o realitate de fiecare zi și toată țara le suportă. 1 miliard de euro fiecare magistrală de metrou e un hobby bucureștean mult prea costisitor pentru restul țării.
          • +3 (5 voturi)    
            Omule ai ceva cu bucurestenii (Miercuri, 28 decembrie 2016, 23:38)

            Havel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Ai impresia ca din cauza bucurestenilor o duce rau Romania. Nu sunt de acord cu subventionarea gigacaloriei pentru pensionarii din Bucuresti, insa de la asta pana la a spune ca bucurestenii sunt tinuti in spinare de restul tarii e cale lunga. In Bucuresti se produce 25% din PIBul national cu 10% din populatie. E inima economica a tarii. E normal sa fie asa, se intampla peste tot in lume, orice tara are o capitala economica si nu din cauza bucurestenilor o duce rau Romania.

            O fi metroul subventionat, foarte rau. Ai impresia insa ca regionalele CFR din Moldova, Oltenia, chiar Banat, Ardeal, Dobrogea, nu sunt subventionate? Sunt cumva profitabile? Esti convins ca primariile din Reghin sunt alimentate cu bani din impozitele locuitorilor din Reghin? Sau din impozitele celor 10% din romani care traiesc in Bucuresti si produc un sfert din PIBul tarii.
            • -2 (2 voturi)    
              Legendele cu PIB-ul sunt fumate demult (Joi, 29 decembrie 2016, 14:13)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Havel

              Dacă pentru tine ăsta e argumentul, ori nu știi ce vorbești, ori ești de rea credință. În ambele cazuri discuția e lipsită de sens, din partea mea fă-ți metrou până la Poiana Brașov.
              • +1 (3 voturi)    
                500000 (Joi, 29 decembrie 2016, 18:17)

                Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                de calatori pe zi, in medie! E mai mult ca populatia a cel putin jumatate din judete luate individual! La metrou, nu poti intra fara cartela, ca la RATB! Daca nici asta nu-i rentabil, atunci ce mai e?!
                • -1 (3 voturi)    
                  Garantezi tu asta pentru fiecare stație sau cum? (Joi, 29 decembrie 2016, 19:28)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

                  Unde e valabilă cifra asta de pasageri? Pe care tronson, între ce stații? Ce înseamnă ”rentabil” în mintea ta? Dacă încasezi un milion de euro pe zi și cheltui 1,1 mil pentru asta, crezi că e rentabil?

                  Ce sens are comparația unei cifre de pasageri de la metrou despre care nici tu nu știi la ce se aplică de fapt și ”populația a jumătate din județe luate individual” (?!) Tu gândești când scrii? Sau măcar citești ce scrii?

                  Dacă tu subvenționezi metroul acum, când e supraaglomerat și zici că ai numai călători plătitori, crezi că nu va mai trebui subvenționat în viitor dacă adaugi noi stații și magistrale?

                  Dacă fiecare km de linie de suprafață costă de 6 ori mai ieftin decât fiecare km de linie în subteran, ești capabil să înțelegi că poți construi de 6 ori mai mult cui aceeași bani? Scopul tău este să muți pasageri dintr-un loc în altul. Ce îți trebuie de fapt, trenul care face asta sau tunelul (gaura din pământ) ?!

                  Știi care e partea cea mai sinistră pentru București și pentru România? Faptul că funcționarii din minister sau din primărie nu înțeleg nici ei mai mult decât tine în chestiunea asta.
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Joi, 29 decembrie 2016, 10:45)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Incetati cu teza asta idioata ca Bucurestiul mananca banii altora. Exista statistici si puteti vedea ca Bucurestiul contribuie la economia nationala mai mult decat consuma.
            In rest sunt total de acord, e aberant sa construiesti metrou la periferie, in zone slab populate, cand o cale ferata ar rezolva problema. Metroul trebuie extins in centru. La periferie poti merge foarte bine la suprafata, iar daca poti sa refolosesti infrastructura existenta, cu atat mai bine.
            • -2 (2 voturi)    
              Din statisticile alea să iei banii :) (Joi, 29 decembrie 2016, 14:15)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              Când ajungi să invoci statistici, chiar n-are sens discuția
              • +1 (3 voturi)    
                ... (Joi, 29 decembrie 2016, 15:02)

                a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Statisticile se fac pe baza unor date cat se poate de palpabile. Este o realitate, fie ca-ti place, fie ca nu, Bucurestiul contribuie mai mult decat primeste. Cred ca traiesti pe alta lume. Dincolo de faptul ca ai mania contradictiei.
                • 0 (0 voturi)    
                  Comentariile ad hominem sunt ultima soluție (Joi, 29 decembrie 2016, 19:34)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                  a incompetenților.

                  Statisticile se fac pe baza unor date care îi păcălesc adesea chiar și pe cei care se ocupă cu ele. Dar dincolo de asta, e normal ca Bucureștiul să genereze pe hârtie mai multe contribuții la bugetul național decât primește. Însă care e logica ta în continuare? Are dreptul să-și tragă din bugetul național ce subvenții vrea pentru transportul local sau care e ideea ta?
                  • -1 (1 vot)    
                    ... (Vineri, 30 decembrie 2016, 10:31)

                    a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    Parerea ta despre statistca nu o comentez, e o prostie. Normal ca daca Bucurestiul contribuie mai mult la PIB decat primeste ca subventii, nu inseamna ca trebuie sa faca risipa. Dar trebuie cineva sa-i lamureasca pe habarnistii frustrati care traiesc cu impresia ca ei hranesc Bucurestiul. Realitatea e exact pe dos, cu exceptia a catorva judete restul primesc bani, nu dau.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Ponderea Bucureștiului în PIB crește mereu :) (Vineri, 30 decembrie 2016, 14:17)

                      Harald [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                      Cu fiecare familie de români care pleacă din țară, ponderea contribuției Bucureștiului la PIB crește și mai mult :)

                      Contribuția Bucureștiului la PIB e o chestiune complet paralelă cu banii pe care-i produce orașul. Exemplu: toate cartelele de metrou și toate facturile emise în București pentru energie electrică, apă, canalizare și alte utilități publice intră în calculul PIB. Ăștia sunt bani produși de către București sau cheltuiți de către București?

                      Apelează la un economist să-ți explice cum se calculează PIB și apelează la un psiholog să-ți explice cum se manifestă comunicarea patologică și ce înseamnă ”ad hominem”. Adică ”habarniști frustrați” și alte asemenea ”argumente”

                      Pentru viitoarele magistrale de metrou din București nu există un contract scris cu românii din alte regiuni ale țării, care să-i oblige să rămână. Chiar în timp ce noi discutăm, alte câteva mii de români își aranjează plecarea din țară. Tu procedezi cum crezi, poți să construiești ce metrou vrei tu, poți să-i pui și candelabre ca la Moscova. Dar până când primele câteva sute de metri de tunel or să fie săpate, acele câteva mii de români vor fi plecat deja din țară, iar ponderea contribuției Bucureștiului la PIB va fi și mai mare :)
                      • 0 (0 voturi)    
                        ... (Vineri, 30 decembrie 2016, 16:10)

                        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                        Bati campii in ultimul hal. Ce treaba are ponderea din PIB, cu raportul intre contributie si subventie? Confunzi notiuni elementare.
                        Incasarile din facturi se reflecta (in cele din urma) in contributie, dar de platit cine le plateste, nu tot bucurestenii? Bucurestiul reprezinta aproximativ 18% din populatia activa a Romaniei, si are cea mai mica rata a somajului. Acesti oameni produc, aduc profit, cumpara, platesc impozite, facturi, aici, in Bucuresti. Si doar o parte din bani se intorc aici.
      • +2 (4 voturi)    
        evolutie (Miercuri, 28 decembrie 2016, 18:50)

        xox [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Trebuie sa evoluam, nu sa ne afundam in discuti absurde vascauti-capitala , cu bani din provincie... aceasta energie poate fi consumata constructiv monitorizand local institutiile publice care sa ne ajute comunitatile locale pentru a avea o viata mai buna.
        • -4 (4 voturi)    
          Așa să faci! :) (Miercuri, 28 decembrie 2016, 23:16)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui xox

          Monitorizează tu ce instituții vrei, iar în timpul ăsta eu și alte 4 milioane de români non-bucureșteni am ales să paștem unde e iarba mai verde. Hai să vedem cine o să-ți plătească pensia peste 25 de ani. Chiar crezi că o să fiți în stare să vă plătiți pensii speciale unii altora? :)
  • +3 (9 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:39)

    Melinte [utilizator]

    Mie mi se pare foarte util ,tara asta incepe sa se miste.
  • +3 (5 voturi)    
    e o masura mult asteptata.. (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:57)

    akillies [utilizator]

    ..sunt linii industriale, ce-i drept, dar in unele situatii poti adapta la nevoile orasului.
    Bucurestiul nu mai este un oras industrializat, sau cel putin nu mai are industrie grea si alimentara la nivelul anilor comunismului.
    Bucurestiul are multe probleme in infrastructura, administratii incompetente si hoate si foarte multi locuitori: trebuie sa folosim orice resursa o avem la dispozitie, si cel putin, catre unele foste zone industriale (Pipera , Semanatoarea, IMGB, FAUR etc.) sunt binevenite astfel de legaturi feroviare...ajungi mai repede si mai bine dintr-un capat in celalalt fara prea multa bataie de cap..
  • +1 (1 vot)    
    Se poate depasi faa pe hirtie? (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:58)

    gazuldebasist [utilizator]

    Astfel de studii le faceam in facultate la cursul de trafic urban, ca teme semestriale notate. De-asta ne trebuia un guvern tehnocrat? Sa trimitem guvernul sa-si tina sedintele in garile de pe desenul ala frumos colorat. Incepeti cu gara Progresul (fosta) si cu Gara Obor (fosta si ea). Mai vorbim apoi. AEF, my ass!
  • +4 (4 voturi)    
    mai trebuie aduse imbunatatiri (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:05)

    martel55 [utilizator]

    e o mare greseala solutia aleasa pentru statiile d emetrou Preciziei si Berceni, de a aduce trenul la staia d emetrou....normal ar fis a fie prelungit metroul, mai ales ca iese la suprafata si e vorba de distante de sute de emtri probabil.....in plus, fara o adevarata integrare tarifara intre RATB/METROREX/CFR, si fara oferirea de discun-uri pentru ca iti lasi masina in Park and Ride sa iei trenul e greu de adus navetistii al tren, ca asta ar trebui sa fie scopul, ca cei din jrul Bucurestiului sa lase masina in aceste gari si sa continue cu transportul public
  • +2 (2 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 28 decembrie 2016, 18:44)

    xox [utilizator]

    Este important sa avem alternative, faptul ca ne vom valorifica infrastuctura feroviara este un mare plus, ca trebuie sa construim multe parcari de tip Park & ride adevarat.
  • +1 (1 vot)    
    astept (Miercuri, 28 decembrie 2016, 18:44)

    TomaBoboescu [anonim]

    "laser valley" se va numi peronul(statia) unde cobor? super
  • +1 (1 vot)    
    Gara Mogosoaia (Joi, 29 decembrie 2016, 9:54)

    viz [utilizator]

    este in camp!! Trebuie mutat peronul in apropierea DN1A.
  • 0 (2 voturi)    
    Dobre.... (Joi, 29 decembrie 2016, 15:55)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ar trebui sa dea o tura cu RER-ul la Paris!

    ...sau cu S-Bahn-ul la Berlin!


    stupid people, nu putem nici macar imita ce s-a construit in trufasul Occident acum 50 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    constructii (Marţi, 3 ianuarie 2017, 9:00)

    MarinOlescu [anonim]

    astia care vb despre asa ceva , unde se cred in china, noi nu suntem in stare sa salvam oamenii de la un dezastru natural si ei vb de asemenea constructie, a, poate au visat ca asa ar trebui, asta e altceva, romani nu sunt in stare de nimic mai ales in ziua de azi ,astia nu au fost in stare sa uneasca autos.buc-pl in 3 ani sau mai mult si vb de asemenea constructie, astia trebuie sa isi faca un consult medical, aia este poporul roman este un popor de cacat condus de niste cacati.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version