Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Iași ar putea fi terminată în 2026-2027, spune ministrul Transporturilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Niciun proiect de infrastructură din România nu va fi blocat și toate care sunt în execuție, sunt finanțate de Guvern, a spus vineri ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, într-o vizită în Moldova. Bode a vorbit și de drumul de mare viteză A7 Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani, despre care a spus că va avea documentația și proiectul tehnic gata la finalul anului, deși datele oficiale de la Compania de Drumuri îl contrazic flagrant.

„Nu există concurență între proiectele de infrastructură. Ele sunt complementare și absolut necesare pentru a avea o rețea extinsă și interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România. Întreg portofoliul de proiecte de investiții în infrastructura de transport rutieră sau feroviară, care vizează regiunea Moldovei, are susținerea noastră, are susținerea Guvernului”, a spus Lucian Bode, notează Mediafax.

Potrivit acestuia, pentru patru din cele șase sectoare din drumul de mare viteză Ploiești - Siret, adică Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani, este semnat contractul pentru realizarea documentației - Studiu de Fezabilitate și Proiectul Tehnic.

„Aceste contracte sunt în derulare cu termen de finalizare la sfârșitul anului, noiembrie 2020, respectiv ianuarie 2021. După ce se predă documentația începem procedura de licitație pentru execuția acestor tronsoane. În ceea ce privește ultimele două tronsoane, am publicat pe SICAP, pe 27 februarie, depunerea ofertelor. Până pe data de 23 aprilie închidem procedura de achiziție publică pentru ultimele două tronsoane din A7, Pașcani - Suceava, Suceava - Siret”, a declarat ministrul.

Pe de altă parte, Compania de Drumuri a confirmat oficial că trei din cele patru contracte de pe A7 sunt în întârziere și au fost semnate acte adiționale care „împing” termenul de finalizare tocmai în 2021.

Pentru cei 102 km de pe sectoarele Pașcani - Suceava - Siret licitația pentru SF și Proiectul Tehnic a fost lansată săptămâna trecută.

Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, finalizată în 2026-2027


În privința „Autostrăzii Unirii”, A8, Lucian Bode a transmis că a luat o decizie bună de a anula parteneriatul public-privat.

„Anulăm o mizerie de parteneriat public-privat gândită de Vâlcov și alți meseriași care nu se gândeau nicio clipă că vor putea realiza acest obiectiv și se gândeau la alte lucruri. Nu-mi pot imagina ca în calitate de beneficiar poți modifica legea din pix și să scrii că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar o documentație realizată în birou de fostul șef al Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, un studiu de oportunitate și să dai în mâna antreprenorului inclusiv comanda”, a spus Bode.

Ministrul a declarat că până la sfârșitul anului se vor finaliza revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț, iar finalizarea construcției este estimată pentru 2026-2027: „La fel pentru tronsonul Târgu-Neamț - Ungheni, în funcție de dimensiunile și de complexitatea lucrărilor”.




Legat de lucrările făcute pe DN 15, Bicaz - Poiana Largului, ministrul susține că s-au găsit mai multe nereguli: „Este incredibil cum astăzi unii ne acuză că am stopat lucrările la un obiectiv pe care ei s-au angajat să-l finalizeze în 14 noiembrie 2019. (...) Contractul, încheiat pe 13 mai, prevedea realizarea unei expertize tehnice, iar după aveau obligația să finalizeze proiectul tehnic, să-l avizeze la beneficiar, iar după acest lucru să înceapă execuția lucrărilor. Au făcut invers. Au început lucrările și abia în octombrie au predat expertiza. Astăzi, la 4 luni de la termenul de finalizare a execuției încă nu au proiectul tehnic avizat. (...) În 20 de ani, nu am auzit de un contract de reparații drumuri prin încredințare directă, al cărui valoare ajunge la aproximativ 80 de milioane de euro, în baza unei inspecții vizuale realizate pe traseu. Chestiunile care țin de legalitatea atribuirii acestui contract le verifică alte instituții abilitate ale statului și sunt convins că vor face lumină”.

Bode a mai spus că printre nereguli se numără și faptul că garanția de execuție, care trebuia să fie predată înaintea începerii lucrărilor, a apărut în contul beneficiarului în luna octombrie 2019. Potrivit ministrului, în acest moment, lucrările pe acest drum sunt finalizate în proporție de 85 la sută, după cum i-a transmis constructorul. Sunt plăți făcute pentru 56 la sută din facturile depuse.

„După avizarea proiectului tehnic, s-au angajat să finalizeze în termenul stabilit prin contract, mai 2020, acest obiectiv”, a mai spus ministrul.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8108 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    Dar s-au apucat de ea, de vorbesc de terminare?? (Vineri, 6 martie 2020, 16:00)

    bancher [utilizator]

    Nici macar nu au pus o caramida sau nu au asfaltat 1m, si spun ca o termina in 6 - 7 ani??
    da, daca vedeam facuta jumatate din autostrada, credeam ca o vor termina in 6 ani...pana atunci, se va termina la Sfantul Asteapta.
    • +6 (6 voturi)    
      Așa procedează, „gândesc” bugetarii politruci. (Vineri, 6 martie 2020, 19:45)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Ăia nu au nici-un fel de simț al ridicolului.
    • +6 (6 voturi)    
      Penibil (Vineri, 6 martie 2020, 19:54)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      La fel si PSD promitea 300km de autostrada pe an si de-abia au deschis vreo 40 fara sa inceapa un tronson nou.

      Cu ce sunt mai bune promisiunile PNL decat ale PSD-ului? Ambele partide nu sunt realiste, nici macar nu au inceput lucrarile, mai dureaza vreo 2 ani pana se termina licitatiile.

      Iohannis promitea la Iasi ca va urgenta lucrarile pentru Autostrada Moldovei, iesenii l-au votat, PNL si-a primit voturile si acum vin iarasi cu gargara, problema este ca acum nu este Iohannis impotriva PSD si Iesenii si mai ales Moldovenii pot alege si alte partide cum ar fi alianta USR+
  • +16 (16 voturi)    
    De fapt e 3026-3027 (Vineri, 6 martie 2020, 16:00)

    mihaipricop [utilizator]

    a gresit doar prima cifra.
  • +15 (15 voturi)    
    2027 inseamna peste 7 ani (Vineri, 6 martie 2020, 16:04)

    qwerasdf [utilizator]

    da... s-o creada mutu!

    numai proiectarea dureaza 2-3 ani, daca mai luam in calcul si licitatiile, contestatiile si problemele geotehnice sau de alta natura... wtf? zici ca se adreseaza publicului latrina 3...
    • +9 (9 voturi)    
      cred ca au vrut sa spuna ca in (Vineri, 6 martie 2020, 17:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      2026-2027 se vor apuca efectiv de constructie. Asa da, e un termen realist (numai studiul de fezabilitate dureaza 3 ani acolo ptr ca e zona muntoasa)
  • +13 (13 voturi)    
    2027 de Paste. (Vineri, 6 martie 2020, 16:10)

    Marionette [utilizator]

    De Pastele Cailor, evident!
  • +13 (13 voturi)    
    Da,ar putea fi terminata... (Vineri, 6 martie 2020, 16:18)

    grongobar [utilizator]

    ...in 2026-2027,dar si A3 ar fi putut fi terminata inainte de 2010,si Sibiu-Pitesti putea fi gata de mult,asa ca e clar cand va fi gata si a8 asta.Daca s-au incapatanat sa fie autostrazi,asa le trebuie,daca ar fi fost catedrale erau gata de mult...
  • +14 (14 voturi)    
    daca continua cu acelasi avant (Vineri, 6 martie 2020, 16:30)

    snowflake [utilizator]

    o sa o termine inainte sa o inceapa si cu mult inaintea sectiunii sibiu - pitesti :)
  • +10 (10 voturi)    
    demisi ministrii (Vineri, 6 martie 2020, 16:49)

    Kosmos [utilizator]

    care vorbesc de finalizare cand nici macar n-au inceput nimic.
    Promisiuni ieftine de politruci
  • +2 (10 voturi)    
    deci (Vineri, 6 martie 2020, 17:17)

    nash pandelica [utilizator]

    ieseni vor veni la buc. via tg.mures.tzinutu' sekoiesc.
    super tare !
    • +3 (9 voturi)    
      ca sa ce? (Vineri, 6 martie 2020, 19:40)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      pentru shaorme si manele? avem si noi, chiar daca nu chiar in aceeasi masura ca la capitala. pe a8, daca o exista vreodata, o sa mergem la cluj si mai departe spre vest. cred ca ne putem lipsi de bucuresti fara cine stie ce regret.
      • +1 (9 voturi)    
        wow (Vineri, 6 martie 2020, 23:56)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        la cluj n'a ajuns shaorma !
        cica moldovenii sunt morti dupa shaorme..
        deci, mai draga, la bucale sunt tot ardelenti, sibieni, bihoreni, brasoveni. nu's brasoave, la bucale, pe cai mari is din astia, no !
        adica, moldovenii ar fi mai atrasi de lacul balaton decat de nisipul marii negre ?!
        chiar spre insulele gretzesti, drumul trece tot prin bucale.
        iasul si bacaul si suceava, chiar botosaniul, nu au nimic cu portul constanta ?
        orban al lor, deja vorbeste despre maghiarii din moldova.. de natiunea magheara din bazinu' carpatic....
        mai usor cu propaganda.
        intre moldova si ardeal exista o sosea, prin piatra neamt, durau, valea muresului pana in medias si de acolo legatura unde vrei in transilvania.
        soseaua aia, in plina vara, este aproape pustie. si asfaltul e bun...soseaua dreapta...peisajul frumos.. dar pe doua benzi. imi inchipui cat de goala va fi pe patru.
        • +2 (6 voturi)    
          pandelica :)))) (Sâmbătă, 7 martie 2020, 8:27)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Bun nume ti-ai ales, e perfect pentru un sustinator infocat al bucurestiului.
          Autostrazile nu-s pentru mers la mare sau la munte baietas, ca voi atata ati inteles, ne facem noua autostrazi sa mergem sa scuipam seminte pe plaja si pe sfinx. Autostrazile in primul rand au un rol major in dezvoltarea economica a regiunilor conectate.
          Este deja o sosea intre Moldova si Ardeal??? Fantastic! Extraordinar! De fapt exista vreo 4 sosele intre Moldova si Ardeal. Una mai mizerabila ca alta, pentru ca Iasi - Cluj, pe oriunde te-ai duce, daca mergi ziua faci 400 km in 7 ore jumatate spre 8. Chiar fara sa fie un trafic extraordinar, acele minunate sosele cu o banda pe sens au o multime de zone de deal, cu curbe, unde mereu prinzi din urma un TIR sau alta bazdaganie care se taraste cu 30 la ora. Si te tarasti si tu, kilometri intregi, pana reusesti sa-l depasesti. Dupa alti cativa km povestea se repeta. D-aia nu-i trafic, ca decat sa faci 400 km in 8 ore, mai bine nu.
          O autostrada automat genereaza trafic, prin dezvoltarea economica pe care o aduce. Deocamdata nu vine nici dracu in Iasi sa faca fabrici, ghici de ce? Pentru ca nu are pe unde sa-si transporte produsele intr-un timp decent.
          Dar se stiu foarte bine astea la bucresh, d-aia nici nu se face autostrada. Premeditat Moldova e tinuta in izolare si saracie. Doar ca nu mai tine mult, deja sunt prea multe semne ca polii de crestere economica s-au mutat in Ardeal (vezi preturile aberante la imobiliare in Cluj, performantele - atatea cate mai sunt - din fotbal, tot in Cluj, etc.).
          • -2 (6 voturi)    
            da flecau (Sâmbătă, 7 martie 2020, 9:49)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            patru, sau chiar cinci.
            dar io vorbeam de una chiar pe traseul probabila al vestitei autostrazi a ..dezvoltarii iasului.
            io iti recomanda o plimbare pe medias durau piatra neamtz iasi, si una pe bucuresti, Bacau iasi.
            si comapara densitatea traficului pe acolo.
            de la buc. spre moldova este un drum modernizat, cu o banda de depasire pe mijloc si doua semibenzi pt. trafic incet pe margini.
            e plin, si din nefericire mai trece si prin sate si orasele.
            compara densitatea traficului pe astea doua si apoi sa te umfli la mine, ca un om mintos, cu argumentu' ...dezvoltarii.
            bucuresti iasi inseamna legatura cu sudul uniunii ioropene, cu portul constanta, cu pitestiull, ploiestiul, Craiova dar si cu buzau, braila galati....
            dar, probabil investitorii lui orban si ..sigur nemtii, vor face fabrici de mertzane la iasi si faltisheni.
            si apropo de mai multe, mai exista deja, tot proiect, o autostrada intre brasov si buzau, sau Bacau, ca se tot muta.
            deci, veti avea de ales pe unde mergeti la...moscova.
            • -2 (4 voturi)    
              si uitai (Sâmbătă, 7 martie 2020, 10:56)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              stambulul. caci multi negustori moldoveni isi aduc marfurile din bazarul de la stanbul...

              iar apropo de componenete, ma lamurisi ce mare industrie va dezvolta iasul, asamblari din componente....occidentale.
              ca fabricile de cabluri, stergatoare de parbriz, cauciucuri, sunt deja aranjate in arad, Oradea, cluj.

              pe mare nu se aduca marfuri pt. iasi, tabla si sarma de la galati nu e necesara la iasi, nici loganurile si dusterule de la pitesti, sau forduriele de la Craiova nu se vand la iasi. la iasi se cer vw si mertz. fabricate la Debrecen si buda.

              io tzi'am spus de traficul care deja e aglomerat pe ruta buc. iasi, nu de ce sa va putea intamplla, dupa terminarea autostrazii dezvoltarii, in decurs de vre treij' de ani.

              iar ce spune amicu' de mai jos, cu tiruri prin cheile bicazului, nu vad cum autostrada aia ar trece prin chei, cand de a tg. mures e mai direct pe valea muresului spre durau, piatra neamtz, pe partea de nord a lacului. si mai usor de facut. usor de trecut la patru benzi, ca e loc destul.
              autostrada aia va lega saracia din tzinutu sekoiesc cu nevoia din moldova...
        • +2 (6 voturi)    
          Pandelica, tu pricepi mai greu? (Sâmbătă, 7 martie 2020, 9:10)

          mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Nu intelegi ce spune @fl0rin? Că pe el îl intere legătura Moldovei cu vestul, prin Ardeal (Cluj) și nu atât legătura cu Bucalele. Si aici vorbim de autostrada pe care să vină investitorii din vest. Ca daca ai autostradă vin, daca nu, NU! Nu pricepi?
          Autostrada nu e ca să plimbe cocălarii la mare si la munte (pasiunea miticilor), ci să asigure infrastructura obligatorie pentru marile investitii. Fabricile trebuie aprovizionate cu componente din vest, marfa se duce preponderent tot acolo. Adica tiruri care merg șir pe autostrada, nu pe aleea aia ce se strecoara prin Cheile Bicazului.
          • 0 (4 voturi)    
            pana una alta (Sâmbătă, 7 martie 2020, 11:25)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

            cocalarii umplu drumurile si autostrazile dpre vest.
            autostrada aia, dupa cum spuneti voi, este ca un supliment alimentar, pe care scrie ca, poate ajuta la vindecarea cancerului.....
            deci, poate aduce investitorii, care de altfel nu pot veni la iasi.
            hai sa'ti zic ceva, kober este deja la piatra neamtz. pe un' drac or fi ajuns acolo...
            iar Renault si ford sunt deja la pitesti si Craiova. inainte da se ...termine Craiova -Sibiu.
  • +6 (8 voturi)    
    ! (Vineri, 6 martie 2020, 18:23)

    tudorr [utilizator]

    PSD si fratele geaman, dar mai prostut asa PNL nu merita 1 vot, dar nah, vorbim de romanii, o natie care poseda cam cea mai mica medie IQ din UE...
  • +5 (5 voturi)    
    curiozitate... (Vineri, 6 martie 2020, 19:45)

    Codruta N [utilizator]

    De cand se tot discuta despre autostrada asta, ma tot uit pe hartzi si nu gasesc nici una mai detaliata, ca sa ma lamureasca:
    Autostrada va trece, cumva, prin Cheile Bicazului?
    Adica vor STRICA Cheile?
  • +4 (4 voturi)    
    Declaratiile ministrului transporturilor. (Vineri, 6 martie 2020, 19:57)

    Azra [utilizator]

    S-ar putea sa aiba dreptate; și americanii si-au construit sistemul de autostrazi in anii marii crize economice, din 1929-1933,antrenand la lucru somerii lipsiti de orice mijloace de subzistenta.
  • +5 (5 voturi)    
    Nimic nou (Vineri, 6 martie 2020, 22:23)

    Arrow [utilizator]

    Aveți aeleași vorbe cu care căutați să prostiti lumea, fără să faceti vreodata ceva. Totul doar pentru a fi aleși. Nu e absolut nici o diferență între voi si foștii. Urlați mult când sunteți în opoziție, de ai crede că voi sunteți soluția minune prin care toate se așează în firescul lor dacă vi se dă puterea, iar când o aveți o folosiți doar în interese de orice fel de natură, numai în folosul oamenilor/țării nu. Când țara asta urlă după infrastructură de orice fel, pentru a avea o șansă, voi ne spuneți să stăm cuminți, că peste vreo 7 ani poate s-o întâmpla să putem circula peste niște amărâți de munți. Escrocilor!
  • +5 (5 voturi)    
    Sa mori tu? (Vineri, 6 martie 2020, 23:34)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    La cât ati mintit in ultimele 304 luni, cine sa creada?
  • +6 (6 voturi)    
    autostrada plingerii (Sâmbătă, 7 martie 2020, 2:44)

    Coco Whistle [utilizator]

    cind o punem de o revolutie oameni buni?
  • +4 (4 voturi)    
    Cum sa progreseze tara cu conducatori care mintiti (Sâmbătă, 7 martie 2020, 9:38)

    Entiu [utilizator]

    Cum sa progreseze tara cu conducatori care mintiti toata ziua. Numai asta faceti, numai lupta pentru ciolan!
    Nu va mai saturati de multa putere!
    Toti pleaca din tara de binele pe care il duc in Romania!
    Tara nu va mai intereseaza, nesimtitilor!
    Utati-va cum se face treaba peste tot in Austria, in Ungaria, etc ! Chiar si in timpul iernii se ridica blocuri, etc!
  • 0 (0 voturi)    
    Vorba Garcei, ezista 3 esplicatii convingatoare: (Sâmbătă, 7 martie 2020, 21:41)

    Miky113 [utilizator]

    -o sa castige Astaldi
    -o sa termine metroul Drumul Taberei
    -o sa foloseasca aceiasi freza

    Bun Noroc


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by