Constructor: Impresa Pizzarotti
Contract: semnat în 2014
Stadiu fizic / stadiu financiar (aprilie 2020): 84,6% / 71,48%
Lot 2 - 24,3 km -Alba Iulia Nord - Aiud
Constructor: Aktor
Contract: semnat în 2014
Stadiu fizic / stadiu financiar (aprilie 2020): 65,30% / 52,12%
- Aceste două loturi, n-aș vrea să le numesc proiecte de proastă practică, sunt proiecte care au avut probleme, proiectele trecutului, care au trecut prin două exerciții financiare. Nu mai avem acum altă soluție decât să le finalizăm.
- Din februarie, de când am venit eu, le-am transmis antreprenorilor că dorința mea este să închidem aceste proiecte. Le-am spus că e un mizilic să termine secțiunile de circa 40 de kilometri, n-ar fi pentru aceste firme o problemă, mai ales că terenurile nu sunt accidentate, calcaroase. Avem un front de lucru liniștit acolo.
- Pe Lotul 1 avem de 2-3 ori pe săptămână discuție cu reprezentanți ai societății Impresa Pizzarotti. Am avut o discuție săptămâna trecută și cu conducerea din top a firmei din Italia. Le-am spus că este vital ca acest proiect să se închidă - nu mai avem posibilitatea susținerii financiare a unui proiect care intră de ani de zile prin toate bugetele.
- Sunt atât de multe probleme în implementarea unui proiect de autostradă, în special a unuia istoric, care vine din spate cu o documentație cu o calitate nu atât de bună, cu probleme din zona de achiziții, cu prețuri contractate din anii anteriori. Eu sunt atât de mulțumită când reușesc să rezolv problemele. Obiectivul meu este să închidem aceste proiecte anul acesta.
- Mă uit și pe mobilizarea pe care o au constructorii. Pe Lotul 1 fără o mobilizare minimă de circa 500 de persoane și câteva sute de utilaje nu au cum să termine. Ei ne comunică zilnic, numărul de muncitori și utilajele. Încă sunt foarte nemulțumită de numărul acesta. Directorul general al companiei din Italia mi-a promis că imediat la început de mai va transmite companiei din România o sumă de bani. Noi suntem cu plățile la zi. Pentru a mări efectivul de muncitori și utilaje.
- Mi-e teamă să vă spun sigur acum că terminăm în data de 30 noiembrie. Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere.
- Întrebare: Va fi terminată cu nodul de la Sebeș finalizat parțial, doar cu bretelele scurte? Nu, noi ne-am propus cu totul. Șansa de finanțare a proiectului la anul nu este mică. Ar fi nedrept să venim cu un proiect pe care să-l punem din nou în bugetul 2021.
- Pe Lotul 2 începe să se vadă (o mobilizare a constructorului). Dânșii și-au mărit numărul de muncitori, au ajuns la circa 300, dar avem nevoie de 1.000. Au cam 65% stadiul fizic, dar la modul cum s-au mobilizat acum e mai îmbucurător decât pe Lotul 1. Șansele sunt cam aceleași (n.r. 60%). Vreau să fim noi cu plățile la zi ca dânșii să nu stea după țările lor să primească sprijin.
- Am trimis ofițerii de proiect, s-au mutat în șantier, nu mai stau la birou. Au primit și ștampilă și drept de semnătură, astfel încât orice problemă care apare se rezolvă pe loc, nu mai trebuie să pierdem vremea la București.
A3 Iernut - Chețani - 17,9 km
Constructor: Astaldi
Contract: semnat în 2015
Stadiu fizic / stadiu financiar (aprilie 2020): 88,34% / 95,25%
A3 Chețani - Câmpia Turzii - 15,7 km
Constructor: Straco
Contract: semnat în 2015
- Cea mai sensibilă problemă de când am preluat compania este acest nod de la Chețani, apoi segmentul Lugoj-Deva. Am dat delegare directorului general adjunct să coordoneze un grup de lucru și să analizeze.
- În cam trei luni trebuie să finalizăm nodul de la Chețani, măcar bretelele de descărcare. Acolo trebuie luată o decizie imediată. Noi avem ca termen luni să luăm o decizie clară.
- Discutăm și cu Astaldi, discutăm și cu Straco. Ei au o problemă de insolvență, dar Straco îți dorește foarte tare să termine lucrările acolo. Este o firmă românească și trebuie să o susținem. Nu se pune problema ca aceasta autostradă să nu fie dată traficului anul acesta în luna august. Până atunci decizia trebuie luată fulger. Avem și alternativă, mergând până la construcția în regie proprie.

---
Contract semnat în dec. 2018
- „În august va fi gata și acea secțiune”, a declarat Mariana Ioniță.
- „N-aș vrea să vă dau un număr de kilometri (deschiși anul acesta). Pentru mine impactul cel mai mare este în soluționarea problemelor. Sistemul este atât de încâlcit încât eu ca să găsesc capătul firului duc o muncă titanică. În luna august, când inaugurăm cele două tronsoane, vom discuta și de ce mai deschidem până în decembrie„, a mai spus șefa de la drumuri în interviul HotNews.ro.
Contract: semnat în dec 2018, lucrări începute în martie 2019
Stadiu fizic / stadiu financiar (aprilie 2020): 47,50% / 29,65%
Sectorul nr. 2: legatura rutieră de la nord de Bacău între DN 15 și DN 2 în lungime de 3,160 km;
Sectorul nr. 3: legatura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.
Mariana Ioniță (CNAIR), despre A7 VO Bacău:
- Declar public: sunt mândră că în România este o firmă ca cea de la Bacău, care poate sta la masa discuțiilor cu firme cu sute de ani de tradiție, care se mândresc cu viaducte, cu coducte, cu tunele în istoria lor, dar care în România au avut probleme.
- Eu cred că va reuși să termine anul acesta. Ei aveau termen anul 2021, dar sunt sigură că vor pune ceva în funcțiune anul acesta pe centura Bacăului. Lucrarea merge extraordinar de bine. Este lucrarea noastră de referință. Ea este acum peste 50% făcută. Dacă ne gandim ca a început de anul trecut... e mare lucru.


Autostrăzile din România, în cifre
Kilometri reali de autostradă în exploatare:
A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km
A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 850 km
Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km*
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
*Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.
2007: 262 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km
Noroc cu patriotii astia, care muncesc pe barba lor
Pe baza marii conduceri liberale, ramanem la linii pe hartie
Nici una, evident. Poate doar bucati de cativa km, pe ici pe colo, care vor fi date in folosinta. Nici o autostrada noua nu fa fi finalizata in urmatorii 5-6 ani dupa cum spun cei de la CNADNRNFSAA ... sau cum s-o mai fi chemand compania asta degeaba.
despre cât iubesc eu ciuma rosie te înșeli
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23585027-ministrul-transporturilor-contrazice-asociatia-pro-infrastructura-avem-bani-finalizam-cei-134-kilometri-autostrada-care-sunt-lucru.htm
Teoretic centura Bacau poate fi terminata anul acesta, dar alocarea bugetara este la nici jumatate. Asa ca UMB fie se opreste din lucrari, fie lucreaza pe banii lor
Marea guvernare liberala pare doar un fas!