„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Autostrada Unirii A8, de la Tg. Mureș la Iași și Ungheni e în diferite etape de implementare, iar pe sectorul cel mai greu, pe zona montană, e în derulare o revizuire de SF care are probleme. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat la interviurile HotNews.ro că ar vrea ca până la finalul anului să liciteze la proiectare și execuție capetele de la Tg. Mureș și Tg. Neamț, iar pe zona montană „să vedem cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit” .



Reporter: Pe A8 e în derulare un SF cu probleme....

„Da, e în derulare de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a explicat Drulă.

„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.

„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi].... Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.

Despre licitația pentru SF+PT pe sectorul Tg. Neamț - Iași - Ungheni: „Acolo la începutul lunii februarie ar trebui desemnat câștigătorul. Acolo e mai ok”.

Vedeți autostrada A8 terminată de la Tg. Mureș la Iași până în 2030?

„Nu vreau să răspund la întrebarea asta. Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect încât mi-e foarte greu să mă hazardez până nu mai am puțin de timp pentru analiză. Eu mi-aș dori să avem, evident această trecere a Carpaților și m-am luptat foarte mult pentru ea. Am susținut că nu e ok așa cum a fost lansată”, a răspuns Drulă.

„Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României - de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania”, a zis Drulă.

„Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete”, a mai spus ministrul.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















70311 vizualizari

  • -38 (58 voturi)    
    Traseu ales e prost trebuie sa traverseze Moldova (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:28)

    Kivek [utilizator]

    Nu inteleg insistenta acestui ministru si a altora cu trecerea carpatilor prin cel mai dificil teren posibil cand e mult mai usor sa construiesti la CAMPIE de la Nord la SUD - Suceava - Buzau o autostrada care -sar face mult mai repede si ar fi mult mai utila

    exista o obsesia de a lega Transilvania de Moldova
    • +37 (51 voturi)    
      Asta pt că (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:21)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      nu pricepi că Moldova e izolată. Prin legătura cu Transilvania se crează oportunităţi de investiţii în Moldova, se fluidizează traficul marfurilor şi al călătorilor/turiştilor etc. În concluzie, înseamnă profit şi dezvoltare pt toată lumea, în special pt Moldova. Astfel se facilitează ieşirea Moldovei din sărăcie şi implicit, din sfera ciumei roşii.
      • +18 (26 voturi)    
        Invidie (Vineri, 22 ianuarie 2021, 0:33)

        vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

        Au inceput sa se certe bacauanii cu sucevenii si iesenii care autostrada din Moldova este mai importanta, intre timp in Ardeal se lucreaza pe vreo 4 tronsoane.

        Asta este rezultatul parlamentarilor trimisi de moldoveni in Parlamentul Romaniei, care a ajuns acolo a tras doar pentru el, exemplu Costel Alexe seful PNL IASI prins ca a cerut mita tone de tabla, si inca cate mai alte combinatii despre care nu s-a vorbit. Astia sunt oamenii care ii conduc pe moldoveni si ar trebui sa ii scoata din saracie.
        • 0 (0 voturi)    
          Bine punctat. (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 10:43)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

          Asta au votat.
    • +26 (40 voturi)    
      tu vrei (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:33)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      autostrăzi de amorul artei sau pentru vreo utilitate? Cum crezi că ajungi de la Tg. Mureș la vama din Ungheni?
      • -27 (37 voturi)    
        la fel cum ajungi si de la Arad la Ungheni (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:28)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ai nevoie de linie directa Tg Mures Ungheni?

        e ceva atat de cerut acest traseu Tg Mures - Basarabia?

        Cum ajungi la Tg Mures? Ca nu e autostrada acolo

        nu mai faci o autostrada care e IEFTINA si dureaza de 2 ori mai putin decat una dubla ca pret si timp???

        Distanta Suceava - Buzau - Ploiesti nu e cu mult mai mare decat Suceava - Targu Mures
        • +24 (30 voturi)    
          eu zic sa te mai uiti un pic la harta Romaniei (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:16)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Poate observi ca A3 e foarte aproape de Tg Mures.
          Dupa aia nu inteleg comparatia intre Suceava- Tg Mures si Suceava-Ploiesti. Daca eu vreau sa ajung de la Iasi la Tg Mures trebuie sa o iau neaparat prin Ploiesti si autostrada inexistenta de pe Valea Prahovei?
          Esti un pic Gica Contra pe subiectul asta.
        • +24 (28 voturi)    
          Mai pune si tu mana pe o harta (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          1. Da, este autostrada pana la Tg. Mures, aproape finalizata. De la Turda. Mai departe, ai legatura la Cluj/Bors sau la Arad/Nadlac.

          2. Da, este nevoie de autostrada de la Tg. Mures pana la Ungheni. Cine e idiot sa treaca muntii in sud ca sa urce apoi din nou spre Moldova?.. Vorbim de un ocol de ~500 de km.

          Autostrada este necesara pentru a ajuta firmele din Moldova sa-si desfaca marfa in Transilvania si mai departe, in Ungaria si restul Europei centrale si de nord. Dezvolti infrastructura >> se dezvolta si economia.
      • +23 (31 voturi)    
        autostrada (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:02)

        grandpa [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Moldova e singura regiune din Romania fara autostrada.
        Autostrada va aduce beneficii enorme din punct de vedere economic.
        • -2 (8 voturi)    
          Asa beneficii enorme (Vineri, 22 ianuarie 2021, 7:56)

          mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui grandpa

          va aduce autostrada cum a adus autostrada bucuresti-constanta dobrogei care ramane una dintre cele mai sarace zone a tarii la fel ca inainte de a avea autostrada.Autostrazile nu garanteaza absolut nimic mai ales pt tari periferice care nu-s noduri de trasnport - grecia si portugalia sunt tarile care raportat la suprafata si populatie au cei mai multi km de autostrada din europa si sunt printre cele mai sarace tari din ue pe cand norvegia cu jumatate de nr de km de autostrada fata de noi e printre cele mai bogate tari din lume,
          • +2 (4 voturi)    
            din cauza drumurilor proaste (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:24)

            mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

            a pierdut Hitler războiul în Rusia.

            Nu te poți dezvolta economic cu noroaie până la genunchi. Pe drumuri bune, piața imobiliară se înviorează, turismul ca atare plus cel medical sau de business, la fel.. etc

            Dar, se știe, "cel mai mare orb e acel care nu vrea să vadă"..
            Interesul poartă fesul.. nu-i așa ?
            • -1 (1 vot)    
              Hai nu zău? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 10:46)

              Tayen [utilizator] i-a raspuns lui mgexpert

              De aia a pierdut Hitler războil? Că nu avea șosele betonate?
              • 0 (0 voturi)    
                da (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:48)

                mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

                pune mână și citește istoria, înainte de a te da isteț..
          • +3 (3 voturi)    
            autostrada (Vineri, 22 ianuarie 2021, 13:06)

            grandpa [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

            Si turismul e benefic ...apropo de autostrada soarelui.....
            Dar de dupa unii ca d vostra n avem nevoie de autostrazi.....
            E mai bine asa.
            Sa faci o zi cu masina in loc de 4 ore.......
    • +26 (32 voturi)    
      Tu ai vazut ce autostrazi au elvetienii? (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:38)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Sau austriecii, sau francejii, sau suedejii, sau norvegienii? Carpatii Orientali, is parfum prin comparatie. Ai vai de rauri, largi, nu trebuie tuneluri si nici viaducte iar terenul e solid, nici nu trebuie sa decopertezi prea mult pt fundatie. Problema e alta, Coruptia si Incompetenta Autoritatilor.
    • +17 (23 voturi)    
      huh? (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:45)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Pai cate firme europene au investit in Transilvania datorita infrastructurii? Nu vrei sa duci o parte din banii aia si in Moldova sau sa atragi si mai mult pentru Moldova?
    • -3 (19 voturi)    
      Deci Drulă vrea drum pe 200 km cu serpentine?! (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:07)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Deci Drulă dorește un drum obișnuit, cu o banda dus și una de întors care sa nu treacă prin localități și bineînțeles sa fie cu serpentine, vreo 200 km prin munți intre Iași și Târgu Mureș. In zonele cu relief mai accesibil Drulă propune autostrada.

      Cu alte cuvinte, dorește o cârpeala de segmente de sosea obișnuita cu serpentine combinate cu porțiuni de autostrada de în final scoți o viteza medie la 40-50 km/h. N-ai făcut nimic. Nu este nici o îmbunatățire fata de drumurile existente.

      Citat:
      " "Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania”, a zis Drulă. "
      • +5 (13 voturi)    
        Rower taica, 200 km e toata distanta (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:20)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        100 km montan.
        Si cine a zis ca un drum expres nu are doua benzi pe sens? Si ca viteza de proiectare nu e de 80-90 in loc de 120-130 ca la o autostrada?
        • +3 (7 voturi)    
          Distanta Iași - Tg. Mureș este 321 km pe DN15! (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:30)

          Rower [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Intre Iași și Târgu Mureș sunt 321.9 km pe DN15 și 242 km în linie dreapta.

          De la Piatra Neamț la Târgu-Mureș sunt 194.8 km pe DN12C și DN13B iar în linie dreapta 142 km.

          Orice ai face nu scapi de ~200 km drum prin munți intre Iași și Târgu Mureș. Singura modalitate sa scurtezi distanta este cu tunele și viaducte dar asta costa foarte mult.

          200 km de serpentine combinate cu porțiuni cât de cât în linie dreapta te face sa nu obții mai mult de 50 km/h în medie și faci în final 4 ore prin munți.
          • +1 (9 voturi)    
            300km e nimica toata (Joi, 21 ianuarie 2021, 23:55)

            Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Rower

            Sunt orase care au centuri mai lungi de atat, si in Europa si in North America. Asa ca nu mai sugera sa se faca o carare prin niste munti care-s prin comparatie, niste coline fata de altii!!
    • +26 (34 voturi)    
      se numeste strategie geopolitica (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:12)

      Victorous [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      De asta se trevereseaza munti,mari, etc. nu doar considerente strict economice ci geostrategice. Este in interesul Romaniei sa aiba cai de acces atat nord-sud cat si est-vest. Scopul (care poate nu toti il inteleg) e mai presus de bani. Asa putem comenta de ce ne trebuie pod peste Dunare sa lege Braila-Tulcea, ca putem traversa si cu bac-ul...
      • +1 (9 voturi)    
        Absolut corectă observația, (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:36)

        fokerul [utilizator] i-a raspuns lui Victorous

        parcă văd tehnica militară traversând munții prin Cheile Bicazului. Este vitală autostrada asta.
    • +3 (15 voturi)    
      mult mai rapid Sighisoara - Bacau (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:27)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      te uiti pe harta si vezi ca e mult mai usor sa faci un drum expres sau o autostrada de la Sighisoara la Bacau, care sa intalneasca Suceava-Buzau
    • +26 (38 voturi)    
      Aia e A7 dar e mneinteresanta (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Obsesia cu autostrada care sa lege Moldova de Ardeal tine de conexiunea cu Europa. De acolo vin fabrici, locuri de munca, independenta de sfanta sacosa de la PSD. De aia in Ardeal PSD devine din ce in ce mai irelevant, pana la nivelul la care in Cluj a ajuns sa nici nu intre in consiliul local, pentru ca sfanta suta de lei data mita electorala nu mai intereseaza pe nimeni.

      Aia e marea miza, conectarea Moldovei cu Europa, nu cu Buzaul sau cu Bucurestiul...
      • -3 (11 voturi)    
        P͟o͟r͟t͟u͟l͟ ͟C͟o͟n͟s͟t͟a͟n͟t͟a͟.͟ (Joi, 21 ianuarie 2021, 22:30)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ungaria este republica sovietica.

        Nu pune toate ouale intr-un singur cos!
        • +2 (4 voturi)    
          n-ai inteles... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:41)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

          Ungaria poate fi ce vrea ea, atat timp cat permite transportul de marfa pe teritoriul sau. Iar pe noi ne intereseaza conexiunea terestra cu UE. De aia in Ardeal somajul e 0 si salariile duble ca-n Moldova, pentru ca acolo e plin de fabrici relocate din Austria/Germania/Franta, etc.

          Portul Constanta poate fi si ala o optiune, dar principalul vector de dezvoltare a Moldovei e in mod cert A8.
    • +4 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:34)

      [anonim] i-a raspuns lui Kivek

      • +5 (7 voturi)    
        Asta poate ca nu au alta optiune? (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:22)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

        .
    • +8 (20 voturi)    
      Ce sa cauti la Buzau? (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:47)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Ce sa cauti la Buzau cand UE ne plateste sa interconectam granitele UE cu restul Europei?

      Firmele din Iasi exporta marfa pentru restul europei nu in Buzau sau Bucuresti, este vitala travesarea Carpatilor pana la Tg. Mures de unde exista deja un traseu.
    • +12 (18 voturi)    
      gandesti sau nu? (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:50)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      cum naiba nemtii, francezii, elvetienii, austriecii, croatii si pana si albanezii sunt capabili sa faca autostrazi prin munti si noi nu putem? Nu ti-ai pus intrebarea asta? De la Vaslui la Cluj cum propui tu sa mearga omul, prin -Focsani-Buzau-Brasov?
      • +3 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 21:40)

        [anonim] i-a raspuns lui andimi

        • 0 (4 voturi)    
          clar nu stie nimeni de drumul ala (Vineri, 22 ianuarie 2021, 2:31)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui

          Daca ceri buletinele celor din lepsa, vei descoperi pe fix cei mentionati de tine. Cu o mica diferenta: nu se duc la munte, ci la casele lor de vacanta de acolo :D
    • -2 (6 voturi)    
      Aveti dreptate , (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:10)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      A7(Ploiesti -Siret) se poate realiza mai usor va costa mai putin si va fi mai utila pt.ca conecteaza majoritatea judetelor din Moldova.Ar fi posibil ca la finele ac. an sa inceapa lucrarile daca licitatia va fi castigata de o firma romaneasca poate chiar din Moldova.E necesara si A8 dar A7 trebuie sa aiba prioritate.
  • -4 (24 voturi)    
    revin benzile alternative (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:54)

    mmmircea [utilizator]

    si half-duplex-urile, proastele obiceiuri se vindeca greu, nea Drula.
  • +5 (9 voturi)    
    Intelegi foarte bine de ce e ales asa (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:42)

    Brezan [utilizator]

    Sa legam Iasi de Vestul EU si pe viitor, dupa aderare sa pot merge rapid de la Chisinau in Vest. Spre EST nu are sens.. nu?! :)))
    Poti vedea si altfel alegerea, sa poyi ajunge repede din vest pana la Chisinau daca e nevoie, nu ocolesti 1 zi prin Bucuresti ;) Acum sigur te-ai prins.
  • -1 (9 voturi)    
    Nu-i corect (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:55)

    schimbu3 [utilizator]

    asta e Autostrada Unirii de la 1918, A7 e Autostrada Unirii de la 1859, deci are intaietate.
  • -10 (28 voturi)    
    Este greu domnule Drula. (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:00)

    DecebalusPerScorilo [utilizator]

    Domnul Drula in opozitie era foarte vocal in privinta A8. Odata ajuns la in functie descopera ca e greu.

    Noi moldovenii ne cecem scuze ca este greu domnule Drula. Propun subventii pentru achizitionarea de atelaje trase de cai pentru trecerea Carpatilor.

    De 162 de ani, de la unirea principatelor Moldova este privata de ceea ce merita, o infrastructura decenta.

    Singura solutie este federalizarea sau secesiunea!
    • -2 (4 voturi)    
      un pui di dac moldoviean! LOL (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:26)

      megalexandros [utilizator] i-a raspuns lui DecebalusPerScorilo

      si probabil cu inclinatii sovietice
      • +1 (1 vot)    
        Accentul e tot ce poti? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:52)

        DecebalusPerScorilo [utilizator] i-a raspuns lui megalexandros

        Da fii sigur @megalexandros ca nu mai pot iesenii, sucevenii, galatenii de dragul rusilor.

        Unirea s-a facut in conditii de paritate dar dupa 162 de ani rezultatul e complet diferit. Mie unul mi se pare normal sa vreau un stat federal sau chiar secesiune.
  • -6 (14 voturi)    
    Bani europeni pentru autostrazi=zero (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:17)

    floriniulian [utilizator]

    In concluzie,nu se va face absolut NIMIC in Moldova.
    Va aduceti aminte cum fostul ministru PNL inainte de alegere ne MINTEA cu nerusinare spunand ca se vor face autostrazi cu bani de la UE prin programul de ''rezilienta''?Era rosie pe harta Moldova de autostrazi........
    UE se stia inca de atunci ca nu va finanta constructii de autostrazi!!!!!doar investitii ''green deal''adica cel mult cai ferate.
    PNL=PSD=aceeasi mizerie
    • 0 (0 voturi)    
      Nu mai minti (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:49)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Ai auzit de A7? Acum va face si voua autostrada si ati ramas cu aceeasi placa, noi nu avem nimic, nu se face nimic.
  • +1 (7 voturi)    
    Eu nu pricep ce e asha greu... (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:36)

    bogdan1477 [utilizator]

    Nu e nici pe departe o chestiune de pionierat sa faci autostrazi prin munti. Finantare sa fie si vointa!
  • -2 (10 voturi)    
    Daca (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:45)

    vlad.pe [utilizator]

    Daca traseul Tg. Neamț- Iași - Ungheni are un relief colinar atunci de ce nu incep lucrarile pe acest tronson?
    • 0 (0 voturi)    
      >>>> (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:31)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Tu crezi, poate, ca a face o autostrada e sa iei buldozerul din curte si sa o iei peste aratura. Exagerez dar intrebarea ta m-a determinat sa o fac.
  • +12 (18 voturi)    
    tot nu inteleg..... (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:00)

    mctweety [utilizator]

    Sibiu- Pitesti sector greu, zona montana Mures-Neamt e si mai grea. Dar....Alpii italieni, Apeninii...oare aia cum sunt, ca sunt strapunsi de atatea autostrazi? Ba in unele zonele, se construieste in paralel inca o autostrada...e clar ca italienii sunt coruptii si spagarii europei, fara nici un dubiu, ne bat la capitolul asta, de departe. Doar noi credem ca suntem cei mai hoti/spagari. Dar, ma uit la ei, in ultimii 30 ani si-au impanzit tara de retele de autostrazi, iar noi avem aceeasi unica autostrada de 40 ani, Bucuresti- Pitesti. Plus, "noua"autostrada a "soarelui". Noua, ma refer ca ultima construita cap-coada. In atatia ani de zile, deja in vest cred ca au schimbat tehnologiile de cateva ori, iar noi nu gasim o "cartita"sa dea niste "gauri" cap- coada, de peste 30 ani. Nu ne-ar fi noua rusine, tuturor? Politicul nu are nici o vina, ci noi, toti, cei care ne pricepem la economie macro, micro, politica universalo-planetara si intergalactica. Pur si simplu unele lucruri se fac altfel, dar se fac. Altfel.....nu se fac. Simplu. Idem restul tarilor din UE, niciunde nu se poate altfel, decat daca factorul decizional isi ia partea. De cate ori vrea, dar macar sa faca ceva. Noi in sec 21 nu reusim nici macar sa trasam 2 linii pe o coala A3, sa stim de unde pana unde va fi soseaua. Pe principiul ca ne e teama sa gresim, sa nu vina x si y sa zica ca suntem prosti, sau in fiecare weekend cand se schimba cate un ministru, sa zica...ce prosti au fost aia, ce haos au facut/lasat.....pai asa, soseaua ideala, va fi cand ne vom teleporta! Basescu era un vizionar, stia el ce stia cand a zis ca nu avem nevoie de autostrazi. Mai bine banii aia si efortul ar fi mers spre gasirea butonului..."engage"...Am 42 ani, sunt 100% convins ca NU voi conduce niciodata pe autostrada intre Sibiu si Pitesti, la fel, spre Iasi. QED
    • +6 (14 voturi)    
      simplu (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mctweety

      Alpii aia sunt "strapunsi" de autostrazi pentru ca in zona locuieste o populatie care produce si plateste taxe.
      • 0 (0 voturi)    
        Sau poate ca statele care construiesc (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:15)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Prin m-tii Alpi investsc in infrastructura si nu in pensii speciale si alte privilegii acordate doar bugetarilor.
  • +2 (10 voturi)    
    Practic, exista doua posibilitati de autostrada (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:06)

    Dilematic [utilizator]

    prin sau peste muntii Carpati din Ardeal spre Moldova:
    Strapungere (tunel) sau escaladare.
    Alegeti !
  • -8 (26 voturi)    
    Noapte buna Moldova (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:19)

    CrisJti [utilizator]

    Este clar ca NU se vrea constructia nici unei autostrazi in Moldova. Unirea din 1859 a fost cea mai mare greseala istorica ce a echivalat cu saracirea Moldovei din toate punctele de vedere. Pana atunci valahia era o buda infecta de pasalic turcesc care n-a contat niciodata in istoria regiunii.
    Mereu moldovenii au fost stigmatizati de tiganii sudisti si de catre cei din Ardeal. E cam timpul ca moldovenii sa-si puna serios problema unei autonomii avansate asa incat genul asta de proiecte sa fie decise in Moldova si nu in bucale.
    • +8 (14 voturi)    
      gresit pe ici pe colo, in partile esentiale (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:07)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui CrisJti

      Unirea a reprezentat si continua sa reprezinte un dezastru economic si cultural pentru Moldova, fara discutie. Dar fara unire acum ar fi existat o Republica Moldova de vreo 2 ori mai mare, dar in continuare controlata de rusi si cu un nivel de trai demn de o tara centrafricana. Din pacate, din cauza expansiunii Rusiei, oamenii politici din vremea respectiva au avut de ales intre o nenorocire mare si una catastrofala. Au ales-o pe-aia mare.
  • +1 (17 voturi)    
    autostrada (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:24)

    atc [utilizator]

    " sa poyi ajunge repede din vest pana la Chisinau".Ti se pare asa mare imbulzeala pe directia asta ?
    • +1 (9 voturi)    
      Da, mi se pare (Joi, 21 ianuarie 2021, 21:22)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Eu am zburat de vreo cateva ori pe ruta Milano - Suceava, si da, era mare imbulzeala. Cam jumatate din pasageri erau moldoveni de peste Prut.

      Tu, in schimb?
      • 0 (2 voturi)    
        autostrada (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:25)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        1. Scuze, nu intelesesem: ar trebui sa se faca autostrada pentru a nu se mai imbulzi cetatenii Rep. Moldova in avioane pe ruta est - vest ?! Pai atunci, de ce nu si o autostrada Siret - Vama Veche, ca sa se duca mai usor ucrainenii la mare in Bulgaria?
        2. Eu, nu. Pe jos.
  • -1 (17 voturi)    
    Bucovina nu are autostrada! Sudi-stii nu vor! (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:43)

    Entiu [utilizator]

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei.
    Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
    Pentru Bucovina nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani!
    Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca bucovinenii sunt blegi si tac!

    Bucovina, aflată la graniţa celor două imperii, habsburgic şi ţarist, a devenit în 1914 – odată cu declanşarea primului război mondial – teatrul unor operaţii militare.
    La 2 Septembrie 1914, cazacii generalului Pavlov ocupă Cernăuţii, dar în Octombrie austriecii reocupă provincia.
    La 17 Iulie 1916, Ion I.C.Brătianu semna la Bucureşti, cu miniştrii Rusiei, Franţei, Angliei şi Italiei o convenţie prin care se garanta integritatea teritorială a României şi reunirea Bucovinei, Transilvaniei şi Banatului la Vechiul Regat.

    Si democratii de azi, ii doare in c... de Bucovina...ne lasa in saracie!
  • +11 (19 voturi)    
    Lol (Joi, 21 ianuarie 2021, 22:52)

    HP [utilizator]

    Drula e unul dintre cei mai competenti tipi din tot USR-ul.

    Are insa o problema de mentalitate, e prea tipicar, si se va ineca in proceduri si rahaturi.

    "Nu e sigur ca peste zece ani sa avem o autostrada de 200 de km".

    Pai fratele meu, daca nu esti capabil sa faci 200 de km de autostrada in urmatorii zece ani, atunci du-teeeeee.

    Tuturor astora, de la PSD la PNL si USR le lipsesc outele.

    Bine ca Ceausescu si Dej si Ferdinand si altii au putut face cai ferate si drumuri prin munti, imediat, dar astia cu toate tehnologiile la dispozitie nu pot.

    Luati ba puscariasii, luati armata, luati proiectele in regie proprii, fara chinezi, turci, austrieci.

    Luati proiectantii din institutele romanesti, de la facultatile de drumuri si poduri, folositi-i.

    Mama ei de autostrada, ca se poate face in maxim 2 ani, cu 3 schimburi si munca serioasa.
    • -2 (4 voturi)    
      >>> (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:35)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui HP

      LOL, in doi ani si-o luna
  • +3 (9 voturi)    
    Greu (Joi, 21 ianuarie 2021, 23:29)

    vlad.pe [utilizator]

    Daca era o autostrada sa ii duca pe Bucuresteni la Mare sau la Munte atunci aceasta ar fi fost o prioritate, dar Moldova de 30 de ani este dusa cu zaharelul, presedintele Iohannis promitea accelerarea lucrarilor la AUtostrada Iasi - Tg. Mures, acum dupa 2 ani ni se spune ca inca se lucreaza la SF, peste 3 cand cand PNL va cere voturi in Moldova o sa vina iarasi cu tolba de promisiuni desarte si apoi o sa se mire ca AUR trece de 30% din voturi.
  • +9 (13 voturi)    
    Vreau si eu sa apuc ziua (Vineri, 22 ianuarie 2021, 1:39)

    FortApache [utilizator]

    In care "bocitoarele" vor dispare si vor conduce Romania oameni capabili sa realizeze aceste autostrazi nu sa se planga din prima zi....vai este greu de facut, vai nu e nu stiu ce bun...e doar 50%, e de vina ala de dinainte etc...

    Daca in 10 ani nu poti traversa 100 km printre munti in zilele noastre cu tehnologia actuala si finantarea la botul calului...
    • +1 (3 voturi)    
      Acea zi....... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 5:14)

      Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      ......... greu de prezis, mai ales ca UE nu finateaza - din cele 80 mld. euro care se spune ca ar fi fost negociate de Iohannis - proiecte de autostrazi si atunci
      autostazile nu se vor contrui de voi ci de urmasii urmasilor vostri in veacurile urmatoare !

      Actualizare la anul 2012 a zicerilor lui Stefan cel Mare in piesa Apus de soare de Barbu Ștefănescu Delavrancea.
      • 0 (2 voturi)    
        Sunt convins (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 2:53)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

        Insa exista finantare din piata libera, nu ma refeream la finantarea impusa de la UE, aia e alta mancare de peste si va fi mancata de anumiti pesti cu siguranta.

        Exista viata si dupa UE, asta trebuie stiut.
  • +4 (10 voturi)    
    planuri si sperante (Vineri, 22 ianuarie 2021, 6:31)

    albastrele [utilizator]

    Mare boss ministru, da zi-ne ce faci in astia 4 ani nu in 2030, zi-ne ce faci zilele astea nu la sfarsitul anului.
  • +2 (4 voturi)    
    Degeaba (Vineri, 22 ianuarie 2021, 11:34)

    ACP [utilizator]

    se fac tronsoanele pe cei 100 km din zona de deal daca cei 100 km din zona montana nu sunt executati. Va fi exact ca in cazul celorlate autostrazi care nu trec muntii. Se muta doar aglomeratia in alt punct. Sa nu mai vorbim de faptul ca lucrarile prin munti dureaza mai mult deci ar fi trebuit sa fie incepute mai repede. Dar la noi asa se gandeste, la km de autostrada si atunci conteaza costul nu utilitatea ca sa nu mai vorbim de siguranta.
    • 0 (0 voturi)    
      Trebuie facut tot ce se poate (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:24)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Intr-un final trebuie toate terminate dar nu e totuna sa ai (100km DN, 0km A) vs (50km DN, 50km A). Orice km de autostrada ajuta. Creste viteza pe portiunea existenta si creste si siguranta deoarece multi nu or sa se mai arunce in depasiri riscante stiind ca urmeaza o portiune unde se poate depasi usor.

      Cel putin pe A10 de cand s-a deschis Aiud-Turda si mai nou Sebes-Alba depasirile riscante au scazut foarte mult pe portiunea de DN Alba-Aiud. Pentru ca altfel ai rabdare sa stai in coloana dupa ce ai venit comod de pe A si stii ca urmeaza inca o portiune de A. Inainte era crima si pedeapsa, accidente dupa accidente.
  • +1 (5 voturi)    
    tradatorii (Vineri, 22 ianuarie 2021, 13:17)

    coline [utilizator]

    De fiecare data subiectul dezbatut la tv.e autostrada si drumurile care evita MOLDOVA,fratilor daca moldova va sta in gat ,foarte simplu refendum si ducetiva in a noatra a moldovenilor .avem noi grija pe urma sa ne facem datoria ,ca prea multi ani va bateti joc de noi
  • -3 (3 voturi)    
    vad ca multora le place sa fie mintiti frumos (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:15)

    AliKimiku [utilizator]

    Ceea ce explica votul romanilor, cand vine un om care le spune adevarul sar toti in sus
    Cei mai tari sunt secesionistii moldoveni!
    • 0 (0 voturi)    
      Adevarul doare (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:25)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Poate ar fi preferat minciunile bombastice ale lui Cuc care promitea inaugurari peste inaugurari, ignorand total situatia din santier.
  • 0 (0 voturi)    
    Au trecut 3 ani ! (Marţi, 9 martie 2021, 11:13)

    Curagau [utilizator]

    Dupa 3 ani de la aprobarea legii pentru autostrada unirii sintem in aceasi stdiu , nu existata nici un progres.timpeniile au fost facute intentionat de ministirii transporturilor din Bacau numiti de Umbrarescu cu largul concurs al alesilor nostri ce se ocupa de mici gainarii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by