Încep lucrările pe un nou tronson al autostrăzii Sibiu - Pitești. VIDEO Cum arată proiectul randat în 3D

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Pitesti - Curtea de Arges - modelarea 3D a traseului
Foto: Captura video
După 15 luni de la semnarea contractului, și anterior cu aproape trei ani de licitații și contestații, în sfârșit încep lucrările la cei circa 30 de kilometri ai Secțiunii 5 din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Pentru circa 356 milioane de euro, contractul semnat cu italienii de la Astaldi presupun finalizarea tronsonului de la Pitești la Curtea de Argeș în 48 de luni.

„Tocmai a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Pitești-Curtea de Arges al autostrăzii A1. Proiectarea a fost încheiată, intrăm în faza de execuție”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, precizând că lucrările vor începe de la 1 septembrie.

„Constructorul este deja mobilizat în teren pentru a porni munca pe cei 30 de km ai șantierului”, a spus Drulă.

În luna iunie, Drulă transmitea că pe atunci a fost emisă autorizația de construire și că „lucrările pot începe”.

Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei și, potrivit ministrului Drulă, cuprinde:

- 13 poduri;
- 3 pasaje;
- un viaduct;
- 3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;
- 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;
- 2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;
- 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

Contractul cu Astaldi
pentru cei 30,35km din A1 Pitești Curtea de Argeș a fost semnat în mai 2020, după aproape trei ani de licitații și contestații și, pentru circa 356 milioane de euro, presupune 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție.

Din ce se poate observa în randarea 3D a proiectului, realizată odată cu proiectul tehnic, autostrada care trece prin lunca râului Argeș și zona de protecție, precum și pe lângă lacurile de acumulare de pe traseu, iar corpul autostrăzii este ridicat pe toată lungimea sa. Practic, niciun drum nu supratraversează autostrada, ci trece pe sub ea.

Video-ul începe din zona Curtea de Argeș și continuă de-a lungul traseului până la Pitești și viitorul nod Bascov.


---

A1 Sibiu - Pitești - Lotul 5: Pitești - Curtea de Argeș - 30,35 km


Secțiunea 5 are circa 30,35 km, începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în mai 2020 pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă a fost proiectarea.

Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA, iar durata de realizare este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani.)

CITEȘTE ȘI:



„Traseul acestei secțiuni începe în zona localității Curtea de Argeș si continuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lățime”, amintește CNAIR.

Valoarea mai ridicată a proiectului vine și din faptul că cel puțin pe o treime din lungimea totală a traseului vor fi executate numeroase lucrări de artă: 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, 1 Spațiu de Servicii, 1 Centru de Întreținere și Coordonare, 1 Parcare de Scurtă Durată. În plus, în zona Curtea de Argeș va fi realizat și un drum de legătură cu orașul de circa 2 kilometri lungime.

Licitația pentru Secțiunea 5 din A1 Pitești - Sibiu a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până în 2020 rezultatul procedurii a stat agățat într-o procedură greoaie de evaluat ofertele și o serie de contestații în cascadă depuse de unii ofertanți.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești

---






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13839 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Legatura Curtea de Arges <--> DN7 cum se face (Joi, 26 august 2021, 10:38)

    CezarN [utilizator]

    Initial, pana la finalizarea tronsoanelor peste munti spre Sibiu, traficul spre Sibiu va fi descarcat tot in DN7, deci valoarea acestui segment rezida in cat de rapid se va face accesul dintre Curtea de Arges si DN7 si, mai departe, spre Ramnicu Valcea si Sibiu. In momentul de fata, acest drum este un unul de groaza.
  • +7 (7 voturi)    
    Urgent asfaltat și lărgit DN7D (Joi, 26 august 2021, 10:48)

    nick24 [utilizator]

    Altfel acest tronson NU va face legătura cu Sibiul, până la terminarea întregii autostrăzi, adică încă vreo 10-15 ani.
  • +7 (7 voturi)    
    sa inceapa mai repede lucrarile (Joi, 26 august 2021, 10:53)

    Laurell [utilizator]

    Sa fie mai repede construite autostrazile intre Pitesti si Sibiu, Ploiesti si Brasov, cale ferata intre Arges si Valcea.
  • +1 (3 voturi)    
    Termene.. (Joi, 26 august 2021, 11:22)

    tomi2381 [utilizator]

    "48 de luni pentru execuția lucrărilor."...
    Vor începe peste vreo 3 ani ceva și apoi vor cere prelungirea termenului cu vreo n-șpe ani...si in 2100 va fi gata toată Sibiu-Pitesti.
    Sper sa nu am dreptate.
  • -1 (5 voturi)    
    Performanta (Joi, 26 august 2021, 11:25)

    atc [utilizator]

    ." 30,35km din A1 Pitești Curtea de Argeș a fost semnat în mai 2020, 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție." 48 luni = 4 ani; 30,35km. : 4 ani = 7,5 km/an. Asa repede va fi gata dl. Drula? Adica, prin august 2025?
    • +2 (4 voturi)    
      Pe de o parte ai dreptate (Joi, 26 august 2021, 20:15)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Pe de alta parte cata vreme tronsonul nu se leaga mai departe cu trecerea in Valea Oltului nu vad unde e graba. Cu ce te ajuta daca era gata in doi ani/
      Pe de a treia parte, critica ta venind din partea sustinatorului unui partid care i-a trimis la guvernare pe Ponta si Sova, oamenii care au tras pe linie moarta tot segmentul Pitesti-Sibiu in favoarea Comarnic-Brasov ma fac sa ma indoiesc de calitatea ta.
      Sa iti povestesc cati ani a durat constructia singurului segment de 6,3 km din autostrada lui Ponta?
      • 0 (2 voturi)    
        Pe-o parte? Ia sa vedem pe-ailalta! (Joi, 26 august 2021, 21:30)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        1.Pai ajuta, ca usureaza circulatia intre doua orase ale Ro. Ca daca nu era nevoie, se facea prin pustie. Ce zici de-asta?
        2. Pai ai dat-o n bara si cu "partidul". Adica, "fara de...".Faptul ca nu inghit ca gugustiucii orice propaganda de doi lei se datoreste faptului ca, inainte sa deschid gura, citesc. In special date oficiale. Apoi compar. Ceea ce te sfatuiesc si pe tine.
        3.N-ai vrea, in loc de povestile tale, sa-ti citez, din statistici oficiale, cati km. de a.s. a finalizat fiecare guvernare? Ca sa- ti mai domolesc elanul, doar un ex.: in guvernarea Ponta-4 ani- s-au finalizat 340 km., inclusiv aia 6,3 km pomeniti de tine. De-asta ce zici? Mai vrei? Eu zic s-o lasi asa, ca va faceti de ras, astia "de dreapta" cu "realizarili" voastre.
        3. Sa stii ca sunt trist ca te-ndoiesti de calitatea mea! Nu credeam sa decad atat in aprecierile tale! Promit, pe cuvant de" pesedist" sa ma-ndrept!
        • +1 (1 vot)    
          Ponta cum a venit a inaugurat Bucuresti- Ploiesti (Luni, 30 august 2021, 11:00)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Ponta a inaugurat ce a construit Boagiu. Respectiv in 2012, cum a venit la guvernare, a taiat panglica la 128 de km, im 2013 la 119 km, iar din 2014 cand mostenirea s-a subtiat, s-au subtiat si inaugurarile: 2014- 51 km, 2015- 48 km.
          • +1 (1 vot)    
            ce sa vezi! (Luni, 30 august 2021, 15:33)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui gio13

            1. Am explicat de prea multe ori un lucru de scoala elementara: NICI UN guvern, chiar cu 4 ani de mandat, NU va reusi sa finalizeze un proiect cap-coada inceput de el ( eventual cioturi de 4-5 km.). Si, e logic sa continuie ceea ce a ramas neterminat de la altii, pentru a-i finaliza. De ex.: Bode ( PNL) a inaugurat in 2020 60 km. ( neterminati, da' asta-i alta poveste). Crezi ca i-a inceput el? Cei 0 (zero) km. inaugurati de Drula pana acum si ce-o mai inaugura,NU sunt inceputi de el, ci fac parte din cei 400 km. ramasi in lucru dupa guvernarea PSD. Acum ai inteles?
        • 0 (0 voturi)    
          poate incerci si altceva (Miercuri, 1 septembrie 2021, 21:11)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          cauta sa vezi cati km de autostrada au fost INCEPUTI in fiecare guvernare si cati au fost facuti efectiv, iar in fiecare guvernare.
          Problema e ca daca eu inaugurez azi 200 de km astia sunt inceputi de fapt minim acum 2 ani, mai probabil 3-4. Deci ce inaugureaza unu se datoreaza in principiu predecesorului si ce NU inaugureaza unu se datoreaza cam aceleasi cauze (predecesorului).
          Autostrazile au fost pornite cu adevarat in 2008-2009 cu Boc, dupa aia in timpul Ponta s-au stins dar asta a inaugurat ce au pornit aia inaintea lui.
          • 0 (0 voturi)    
            a.s. (Joi, 2 septembrie 2021, 8:45)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

            1. Daca tu ai cifre pentru prima parte a frazei, ofera-mi-le! prima parte a frazei, eu am cifre concrete numai pentru ultima. Prefer sa nu discut la general.
            2. Nu. Cand mostenesti un front de lucru deschis de cca. 400 km.( 2020-2021), nu mai dai vina pe predecesori-care-or fi ei-, ci te zbati sa finalizezi cat mai mult din ei; si, evident, vei lasa lucrari incepute pentru urmatorii.
            2. Nu. Dupa Revolutie, inaugurarile de autostrazi au fost incepute in 2004
            ( Nastase), si au continuat cu un hiatus de 4 ani( guv. Tariceanu) pana in 2020 inclusiv;(si, dupa cum bine argumentezii , cei 121 de km. realizati de guv. Boc au fost inceputi in guv. Tariceanu.; sau n-am inteles eu?)
            Iar cifrele inaugurarilor in Ro. sunt astea:
            - 110 km – Ceausescu (1971- 1972)/ 2 ani
            ------
            - 151,5 km. -Nastase/ ( 2004) / 1an
            - 0 km. – Tariceanu (2005 -2008) / 4ani
            - 121,1 km. - Boc/( 2009 – 2011) / 3 ani
            - 339,2 km. - Ponta/(2012 -2015) /4 ani
            - 22,1 km. - Ciolos/(2016) / 1 an
            - 116,5 km. - PSD/(2017 – 2019) / 3 ani
            - 60,6 km. - Orban/( 2020)/ 1 an
            - 0 km-Drula-(2021-10 luni)

            TOTAL: 811km (2004 – 2020=17 ani) – adica 47,7 km/an-, din care:
            - PSD-607,2 / 8 ani: 75,8 km./an
            - PNL-181,7 / 8 ani: 22,7 km./an
            - Ciolos-22,1/ 1 an
            3. Aici nu-i vorba de nici o lauda. Impotenta tuturor guvernelor Ro. in materie - cu deosebiri semnificative, insa, intre ele - e demonstrata. Dar nici o propaganda ieftina in favoarea unui personaj fara merite n-ar trebui inghitita pe nemestecate.
            4. Altfel, repeti ce-am spus si eu privind (im) posibilitate inceperii/finalizarii ( in Ro.) a unei portiuni semnificative de a.s. intr-o singura guvernare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by