Autostrăzile și Drumurile Expres din Moldova și Bucovina: Stadiul la zi pentru fiecare proiect

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 17 noiembrie 2021, 14:44 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazile spre Moldova
Foto: Hotnews
Interesul major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei a făcut ca autoritățile de la Drumuri să decidă că vor publica „bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse”. A7, A8, A13, dar și diversele drumuri expres din Moldova, toate vin cu informații legate de stadiul implementării lor la zi.

„CNAIR acordă o importanță deosebită derulării și finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialiști în domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) și susține Prestatorii implicați în activitățile specifice obiectivelor destinate Moldovei și Bucovinei”, anunță Compania de Autostrăzi.

Autostrada A7 Buzău – Focșani


În cadrul Studiului de Fezabilitate au fost implementate toate observațiile CNAIR și urmează ca indicatorii tehnico-economici să fie supuși avizării în cadrul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul companiei.

Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.

Asupra Proiectului Tehnic au fost de asemenea emise observații tehnice, care au fost integrate în cadrul documentației, iar varianta finală a Proiectului tehnic va fi înaintată către CNAIR după avizarea Studiului de Fezabilitate împreună cu documentația necesară demarării procedurii de achiziție publică pentru faza de execuție lucrări.

Autostrada A7 Focșani – Bacău


Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.

În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.

De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.

Autostrada A7 Bacău – Pașcani


În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.

Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.

---

Autostrada A7 Pașcani – Suceava


Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.

Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.

Autostrada A7 Suceava - DN2H / Drum Expres DN2H – Siret


Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.

Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.


Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni


Prestatorul a înaintat Analiza Multicriterială privind alegerea variantei optime de traseu Etapa 1, ce are ca scop stabilirea traseului optim.

Au fost organizate discuții cu reprezentanții autorităților publice locale în vederea definitivării traseului. S-a solicitat modificarea traseului pe sectorul cuprins între Lețcani și Golăiești astfel încât impactul asupra zonelor locuite să fie minim. Până în prezent au fost primite puncte de vedere cu privire la traseul autostrăzii pe sectorul Lețcani – Golăiești doar de la câteva UAT-uri.

Prestatorul efectuează analize tehnice în vederea modificării traseului autostrăzii pe acest sector.

Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice. Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.

Săptămâna viitoare, la invitația Consiliului Județean Iași, o echipa a CNAIR se va deplasa la Iași, împreună cu Prestatorul, pentru o nouă serie de discuții cu autoritățile publice locale (Primăria Municipiului Iași, Consiliul Județean Iași etc.).

Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț


Studiul de Fezabilitate revizia 3 a fost înaintat Beneficiarului în data de 25.10.2021 (secțiunea I și III). Asupra documentației au fost emise observații de către Beneficiar în data de 04.11.2021.

În prezent, Prestatorul, integrează în cadrul documentației observațiile emise, iar termenul de predare a Studiului de Fezabilitate asumat de către acesta pentru întreg sectorul de autostradă, este data de 07.12.2021.


---

Autostrada A13 Brașov – Bacău


În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.

Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

Drum Expres Focșani – Brăila


În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.

Drum Expres Tișița – Albița


În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.

Drum Expres Bacău – Piatra Neamț


În luna iulie.2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu. În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză. Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

Drum de mare viteză Vatra Dornei - Suceava


În present, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.


CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27471 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    penalitatile sunt prea mici (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 14:59)

    paul22 [utilizator]

    Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
    Sper ca e o eroare in articol si e 0.001 din valoare (0.1%) altfel ar insemna ca 1% penalizari se dau dupa 3 ani de intazieri
    • +2 (4 voturi)    
      nu m-ar mira (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 16:21)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui paul22

      Gandeste-te ca pana acum NIMENI, dar absolut nimeni nu a platit nici 1 leu penalitate de intarziere la aceste centuri si autostrazi, plus multe intarzieri se intampla si din vina statului care nu rezolva probleme de expropieri, de amplasament (mutare stalpi electrici) sau autorizatii de contructii, iar multe firme adora asta pentru ca in contract ei sunt despagubiti pentru zilele astea intarziere din partea beneficiarului (statului asta mizerabil administrat). Ma mira in contextul asta cum sunt cateva firme romanesti ce termina contracte inainte de termen (gen Umbrarescu si inca cativa aparuti intre timp).
    • +4 (6 voturi)    
      Corb la corb... (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 16:33)

      danduta [utilizator] i-a raspuns lui paul22

      Sunt increngati toti, nu mai stii dare da si care ia spaga, sau, mai clar, toti iau spaga si noi toti platim.
  • +7 (9 voturi)    
    DE la "acusica se "lucreaza" la avizul de .... (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 16:31)

    danduta [utilizator]

    la "Analizei multicriteriala de traseu (AMC2)... va fi stabilită varianta de traseu optimă", adica nica, nimic, niente, etc.
    Adica, ramane cum am stabilit, cum era inainte, 1 m de autostrada!!!
    Dac nu mai e Drula, se duce d.dracului tot si ramane "vai de moldoveni"!

    Cu Cite si Ciolace/ cioace! (n-am gasit alta rima).
  • +2 (2 voturi)    
    Nu știu (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 16:48)

    mopsu [utilizator]

    că știm că știu să deseneze ?
  • +3 (3 voturi)    
    Ploiesti-Buzau e gata? (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 17:15)

    methalman [utilizator]

    ca eu nu o vad.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Joi, 18 noiembrie 2021, 10:23)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      Nu intra la Moldova :)
  • 0 (0 voturi)    
    Povesti cu A7 (Joi, 25 noiembrie 2021, 10:29)

    atc [utilizator]

    A7, finantata complet din PNRR, inca o gluma proasta.Finalizarea obligatorie a 330 km/ 5 ani este peste media km. inaugurati in Ro in ultimii 18 ani. Asta, in conditiile in care mai sunt si alte proiecte-mai avansate-in lucru.Iar chinezii n-au voie!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by