VIDEO Cum se construiește o autostradă atunci când constructorul își turează motoarele. Imagini comparative pe șantierul primei autostrăzi care atrage bani din PNRR

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Transilvania - tronsonul unde lucreaza romanii de la UMB
Foto: Captura YouTube
Prima autostradă care va beneficia de finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR) este deja în lucru. Vorbim de o bucată de circa 42 de kilometri din autostrada Transilvania unde lucrează „la motoare turate” un constructor român. Deși e un proiect dificil și care suferă și de mai multe alunecări de teren pe traseu, într-o serie de imagini video surprinse de-a lungul anului se vede avansul substanțial făcut în doar 11 luni.

Începând din zona Nădășelu, acolo unde se termină actuala Autostrada Transilvania în apropiere de Cluj-Napoca, constructorul UMB a început din februarie să lucreze la un segment de circa 42 de kilometri care anunța a fi unul spectaculos, dar și dificil de construit în terenul instabil de pe dealurile transilvănene.

Un proiect greu, cu multe lucrări de artă și eternul pericol al alunecărilor de teren


Conform contractului, lucrările au termen de execuție de trei ani, și asta pentru că vorbim de un teren dificil și multe zone cu alunecări active. Pe tronsonul Nădășelu - Zimbor - Poarta Sălajului vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, vor fi săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri.

La începutul anului constructorul UMB intra în teren și impresiona pe cât de repede a reușit să contureze șantierul viitoarei autostrăzi în teren: „Incredibil, acum o săptămână nu era nimic aici”

Ulterior, pe măsura ce trecea timpul, constructorul „și-a turat motoarele” și progresul era unul vizibil.

Din nefericire, în luna septembrie o alunecare masivă de teren a afectat puternic o parte din șantier, obligând constructorul și autoritățile să găsească soluții de remediere.

Asociația Pro Infrastructura vorbea de un „déjà-vu” cu aceste alunecări de teren care „au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori”, iar „Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău”.

Acum, un utilizator al forumului peundemerg.ro, Cristian Marius Man, a făcut o selecție a filmărilor pe care le-a realizat pe șantier în perioada februarie-decembrie 2021 și le-a pus spre comparație într-un clip video care arată exact avansul lucrărilor pe tronsonul de autostradă unde lucrează UMB.



Prima autostradă finanțată prin PNRR


Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este una din primele autostrăzi din România pe care ar urma să intre fonduri din Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.


---

A3 Nădășelu - Zimbor:

Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU - MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023

A3 Zimbor - Poarta Sălajului:

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023
---

AUTOSTRĂZILE FINANȚATE PRIN PNRR


MTI propune spre finanțare prin PNRR următoarele obiective de investiții:

  • A7 – Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani
Ploiești - Buzău: 63 km (6 stații cu 28 puncte de încărcare);
Buzău - Focșani: 83 km (8 stații cu 40 puncte de încărcare);
Focșani - Bacău: 96 km (13 stații cu 66 puncte de încărcare);
Bacău - Pașcani: 82 km (9 stații cu 50 puncte de încărcare);

Total: 324 km (36 stații cu 184 puncte de încărcare)

  • A8 – Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Pașcani

Tg. Mureș - Miercurea Nirajului: 25 km;
Leghin - Pașcani: 34 km;

Total: 59 km (8 stații cu 40 puncte de încărcare)


  • A1 - Margina - Holdea: 9 km (2 stații cu 10 puncte de reîncărcare)
  • A3 – Nădășelu – Poarta Sălajului: 42 km (6 stații cu 30 puncte de încărcare).


*TEN-T Core (central) - coridoare europene de transport prioritare, termen de realizare 2030 / TEN-T Comprehensive (extins) - coridoare europene de transport secundare, termen de realizare 2050

CITEȘTE ȘI:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















71035 vizualizari

  • +3 (27 voturi)    
    "Bechtel a sărit peste acest tronson" (Joi, 23 decembrie 2021, 12:21)

    Nevermind [utilizator]

    Bechetel a sarit toata autostrada, mai putin banii.
    Da' e bine ca nu erau rusi.
    • +15 (23 voturi)    
      mda (Joi, 23 decembrie 2021, 14:17)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      daca erau rusi, nu mai plecau nici platiti :DDD

      cica care`i diferenta dintre "ajutorul" american versus "ajutorul" sovietic

      americanii pleaca cand fac plinul, sovieticii nu pleaca sub nicio forma, nici macar platiti in avans :DDDD
      • 0 (2 voturi)    
        sovieticii (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 11:13)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        au plecat în anii 60 după ce au luat resursele naturale pe care oricum nu eram în stare să le exploatăm (nu ?) și după ce s-au lămurit cu rentabilitatea industriei grele românești (mașini, țevărie etc). Studiul de caz perfect este Roman Brașov, care producea camioane, mașini de teren excavatoare sub licență sovietică... mai scumpe și mai proaste decât cele rusești. Ca fapt divers, așa s-a terminat și cu rolul industrial rezervat Românicii în cadrul imperiului societic. Da, nu-i nimic, am rămas cu agricultura și furatul sistematic al căciulii, plus litoralul destinat meltenilor (vestici inițial, ulterior de producție locală). Dap, chiar așa de nasol a fost
    • +19 (23 voturi)    
      Poate il intrebi pe proaspat reabilitatul Nastase (Joi, 23 decembrie 2021, 14:44)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Cum e cu semnarea contractului Bechtel.
      Sau poate pe nepotelul Sova care acum vreo 8-9 ani declara senin ca nu gaseste contractul original!
      PS - feresca Dzeu de constructorii rusi de autostrazi, citeam o stire zilele astea ca vreo 100.000 de constructori rusi se pregatesc sa faca o autostrada in Ucraina! Asta iti doresti de fapt nu?
      • +4 (14 voturi)    
        aha (Joi, 23 decembrie 2021, 17:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Deci e ca la spaga Microsoft. Daca e cu americani, fapta nu exista, nu-i asa? printzipialule

        Am zis undeva ca trebuiau s-o faca rusii?!? Alta era ideea, dar ai prins-o din parti. Cum ar fi ca ne-au facut de bani "partenerii strategici". Unde e diferenta fata de rusi si tezaur? Mda... ti-e rahatul dat cu parfum nu-ti pute, dimpotriva... deja e comestibil.

        Relax cu sova, ca e si pdl in combinatie, ei fiind la "inchidere". Bine, psd+pdl=fsn.
        • +3 (9 voturi)    
          vezi ca putinica sta rau la cashflow (Joi, 23 decembrie 2021, 19:11)

          mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Ar fi bine sa te gindesti la alternativa pina mai trece conflictul.
        • -1 (5 voturi)    
          Spaga au luat-o niste romani verzi Pagadi! (Vineri, 24 decembrie 2021, 13:30)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Iar in cazul Microsoft au dat-o tot niste romani, nu americanii. De altfel americanii au fost aia care au pornit ancheta.
          Ti-am adus aminte de Nastase fiindca te stiu mare iubitor de PSD.
    • +6 (8 voturi)    
      Unde este.... (Joi, 23 decembrie 2021, 20:40)

      danmarian [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      ontractul ? Nu se stie ! A dispatut !
      Unde este CIUBUCUL de la semnarea contractului ? Asta se stie ! La tov. "reabilitatu" A. Nastase ! Alaturi de multe alte "parandaraturi" : De la "vanzare" PETROM ! De la "Vanzare" SIDEX ...... Are baiatu' cu ce "re-intra" in poliyichie ! Si sa vezi atunci .... JAFURI ! Ca e "cam" statut las pungasii ...
    • 0 (0 voturi)    
      Da ! .... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 18:45)

      danmarian [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      "nevermind" - Nu erau rusi ! Era doar A. Nastase ! Marele combinator cu multe case - furate - si o matuse locuind intr-o "garsonele confort III" dar cu multe milioane de dolarasi sub saltea ! Unde a disparut contractul cu Betchel ? Mare panarama ! Oare cat "parandarat" o fi incasat mult prea sinucisul cu fular ultralux ??? Poate ne informezi tov "never ..." ????
  • +12 (12 voturi)    
    Daca se tine departe de politica (Joi, 23 decembrie 2021, 12:44)

    Maspp [utilizator]

    Ar putea avea o sansa sa creasca la nivel regional. Dar aici depinde si de ce idioti vor fi la conducerea tarii. Caci daca vin turcii, grecii si italienii si pun plicul pe masa, e greu.
  • +23 (29 voturi)    
    Fascinant! (Joi, 23 decembrie 2021, 12:51)

    Gigi-Kent [utilizator]

    Nu este pentru prima oara cand cei de la UMB ne surprind foarte placut. Este foarte bine ca avem un exemplu de companie romaneasca care chiar face treaba buna.
    Pe langa asta, UMB plateste taxe si impozite aici, deci banii investiti raman in tara...
    Le doresc mult succes si sa ii tina naravul de oameni seriosi!
    Craciun fericit si La multi ani!
    • +7 (9 voturi)    
      Gigi, orice constructor plateste taxe si impozite (Joi, 23 decembrie 2021, 14:47)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Kent

      Multe.
      Partea aia de profit care se duce la compania mama si e impozitata la ei este infima fata de restul taxelor de aici. De subcontractori ai auzit? Sau crezi ca Strabag-ul sau turcii isi aduc toate utilajele si muncitorii din tarile lor?
      • +5 (9 voturi)    
        da ma ai dreptate asa e (Joi, 23 decembrie 2021, 19:07)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        doar profitul se externalizeaza, dar nu e destul sa plece cateva zeci de milioane de euro?

        Nu mai bine raman aici daca sunt facute de firme romanesti?

        Nu era bine daca Penny, Kaufland, Karfur, Mega Image, Lidl, Auchan, Billa, Metro, Selgros etc etc erau Romanesti si nu trimiteau 90% din profit in tara mama? ....
    • +7 (11 voturi)    
      De acord cu aprecierea fata de UMB, dar... (Joi, 23 decembrie 2021, 15:50)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Kent

      Nu va inteleg pe toti cu retorica aia lui Dragnea cu plata taxelor pentru companii straine. O companie straina plateste aceleasi taxe cu o companie romanesca. Intr-o lucrare din asta se plateste TVA la toate materialele folosite (ciment, metal, motorina, etc), impozite salarii la toti angajatii si la final si un impozit pe profit, daca se poate face profit, si nu, nu ai cum sa externalizezi profitul aici, doar in comertul exterior merita sa ai iun offshore si poti minimiza profitul impozabil. Ce face diferenta e ca o companie de cele mai multe ori se reinvesteste profitul facut, iar o companie romaneasca o va face in pricipiu aici, dar asta nu afecteaza cu nimic plata taxelor.
      • +5 (7 voturi)    
        profitul boss, profitul pleaca afara (Joi, 23 decembrie 2021, 19:08)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

        in rest ai dreptate cu tot, dar nu ti se pare destul ca pleaca cateva milioane sau poate chiar zeci de milioane in profit afara cand ar putea sa ramana aici daca sa presupunem ca ar construii UMB toate autostrazile sau alte firme romanesti?
  • -3 (23 voturi)    
    Foarte interesant (Joi, 23 decembrie 2021, 12:57)

    IpseAnton [utilizator]

    Foarte interesant. O mic calcul arata ca pe acest tronson dificil kilometrul de autostrda costa cam 9.8 milioane de euro. Pentru Ploiesti Buzau, teren neted si drept ca in palma, nici un pod, nici un riu de traversat, citeva podete la acelasi nivel cu autostrada, se cheltuie 16 milioane euro/km. Cam la fel costa si Buzau Bacau, la fel de plat. In schimb Brasov Bacau cu tunele si viaducte costa cam 12 milioane pe km. Minunile talentatului domn Drula.
  • +11 (13 voturi)    
    32 ani (Joi, 23 decembrie 2021, 13:00)

    hdd [utilizator]

    32 ani și sute de proiecte eșuate mai târziu,
    tot nu pricepem că, în afara unor cazuri izolate (Bechtel) unde au fost țepe din start,

    singurul vinovat de întârzieri este statul român care nu face plata la timp și nu respectă calendarul plăților relativ la fazele determinante.

    Este foarte, foarte, foarte simplu : statul român se ÎMPRUMUTĂ la constructor.
    Constructorul trebuie să facă construcția pe banii lui și să aștepte banii de la stat când or fi.
    Uneori chiar și să plătească taxe la banii pe care tot statul nu i-a virat (asta s-a mai reglat în ultimii 10 ani pt tva la plățile neîncasate de la stat, dar așa era în 2010).

    Adevărat că unii bandiți de antreprenori generali pasează țeapa mai departe subcontractorilor. Mulți subcontractori, firme mici, oameni relativ simpli, nu rezistă, falimentează sau mai rău (se îmbolnăvesc sau se sinucid) (nu sunt povești).

    Dar în general, când știe că își ia banii, constructorul bagă blană.
    Foarte rare cazurile când antreprenorul general a fugit cu banii sau nu se ține de treabă.

    Știu că sunt zeci de cazuri de țepe: dar relativ la miile de contracte de lucrări din țară, sunt puține, sub 1%.

    Vorbesc de toate lucrările de infrastructura. Cumva, autostrăzile sunt "vedetele".
    Dar lucrări de infrastructura sunt mult mai multe (apă, canalizare, terasamente, consolidări, reparații capitale infrastructura existentă, ecologizare etc.)
  • -9 (17 voturi)    
    atata tam tam cu constructia de autostrazi (Joi, 23 decembrie 2021, 13:27)

    Coresponedntu [utilizator]

    in Romania. Mai ales pe site HN. Bani in vant, tara e intarziata cu 50 pana la 70 de ani fata de vest. Occidentul investeste in cai ferate, linii de mare viteza, mobilitate, transport electric, transport greu pe calea ferata, autotrenuri pe hidrogen. Romania face acum ce facea Occidentul in anii 50, 60, 70 ai secolului trecut. In Romania transportul public e execrabil si liniile cat de cat moderne , cu autobuze hibride sau cateva electrice, circula goale, in timp ce romanii stau cu orele in noxe de la ambuteiaje, cu motorul pornit , intr-o frenezie a suicidului in masa (apropos, in unele tari din Vest nu poti stationa cu motorul pornit, primesti amenda). Mai ales in aglomerarea urbana ce nu poate fi numita oras, Bucuresti. Mizeria si poluarea scurteaza vietile romansilor in masa , in timp ce unii se grabesc spre lumea de dincolo calcand cocalareste acceleratia in cazanele Diesel. Numarul 1 in Europa la accidente rutiere, lipsa de educatie in general si in trafic in particular, locul frutas nu ni -l ia nimeni.
    Aveam sansa de a trece direct de la comuna primitiva in infrastructura rutiera la un transport feroviar si public modern, electric, sustenabil, nepoluant. Dar guvernantii si populatia cocalarizata doreste autostrazi pentru harburile second hand de care scapa Occidentalii acum si le livreaza spre fala romanilor.
    • +9 (11 voturi)    
      te-ai trezit vorbind (Joi, 23 decembrie 2021, 13:47)

      Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Dacă tăceai... poate știi continuarea.
      Doar atât îți spun: caută să vezi evoluția kilometrilor de autostradă în Spania, în ultimii 30 de ani.
      • +3 (7 voturi)    
        Il arde griJ (Joi, 23 decembrie 2021, 13:59)

        Crop [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

        Desi el spune aici pe forum ca nu traieate in Ro, ci in Elvetia dar stie el ce e in Ro. La un moment dat compara Bucurestiul cu un oras de munte din Elvetia.
        • 0 (0 voturi)    
          nu poti compara mere cu pere (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 8:27)

          Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Crop

          de unde ai scos o pe asta. Un oras de munte din Elvetia poate fi comparat cu Brasov sau Sinaia. Nimic nu se compara cu Bucuresti, doar Damascul sau Stambulul. Sau Bujumbura daca se considera arderile de deseuri de la periferii si traficul auto infernal.
    • +10 (10 voturi)    
      Te-ai trezit vorbind (Joi, 23 decembrie 2021, 14:00)

      Crop [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      In Spania se construiesc autostrazi in draci, in asa hal incat nu stiu cum sa se opreasca. Mai exploreaza. Iesi dim catunul tau si vei observa ca e o intreaga lume afara.
  • -2 (6 voturi)    
    mda (Joi, 23 decembrie 2021, 14:19)

    SoulSearcher [utilizator]

    sa vedem motoare turate pe A7 si A8... ca sudul si transilvania tot au autostrazi...

    dar pe DN2/E85 zilnic moare cate un roman :(
  • 0 (6 voturi)    
    Mda (Joi, 23 decembrie 2021, 14:51)

    Tony_K [utilizator]

    Nu pot sa nu remarc cum un oras ca Brasovul e marginalizat incontinuu. Oare pentru ca nu prea iese psd-ul acolo la alegeri? Deci sunt cumva pedepsiti, ca altceva nu se vede.
  • +1 (3 voturi)    
    CORE si COMPREHENSIVE (Joi, 23 decembrie 2021, 15:18)

    Ciulpanescu [utilizator]

    Ce inseamna CORE si COMPREHENSIVE din legenda hartii?
  • +11 (11 voturi)    
    frumos (Joi, 23 decembrie 2021, 19:03)

    Scarface1000 [utilizator]

    ma bucura maxim faptul ca cea mai serioasa firma care construieste autostrazi in Romania este romana.

    Trec saptamanal pe acolo si vad avansul de la o saptamana la alta.

    Tin sa mai precizez ca organizarea de santier este ceva desprins din filme.

    Nu stiu cine se ocupa cu asta la UMB si cu cat este platit dar sa va dau cateva detalii pe scurt e ca toate rabele/escavatoarele sunt parcate seara perfect in linie dreapta, dimineata la 6 fix toate sunt pornite, toate utilajele sunt NOI NOUTE, toate microbusele cu care oamenii sunt transportati pe santier sunt noi noute, am inteles ca salarii sub 5000 lei in mana nu are nimeni pe santier, majoritata fiind de 7000 lei in mana...

    Bravo lor, chiar ma bucura tare acest aspect,,,
    • +4 (4 voturi)    
      ..da, am auzit si eu lucruri bune (Joi, 23 decembrie 2021, 20:47)

      jeanvaljean [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      ..da, am auzit si eu lucruri bune despre UMB. Se lucreaza 12 ore pe zi iar o saptamana pe luna este libera. Sarbatorile sunt sfinte iar pt muncitorii din Moldova se inchiriaza cate un avion charter pt a economisi jumate de zi cu transportul.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 13:45)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljean

        Ar trebui sa ia exemplu alte firme, sa vada ca faci mai multi bani prin munca si eficientizare decat lalaiala, tunuri la stat si spagi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by