Asociaţia Pro Infrastructura anunţă că podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcţiei, iar o firmă japoneză va întinde cablurile principale între blocurile de ancoraj. "În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu acelaşi lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice şi va emite autorizaţiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect", afirmă reprezentanţii asociaţiei, potrivit News.

Podul de la BrailaFoto: youtube.com

"Podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcţiei. Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cei doi piloni ai podului până la înălţimea de 192 de metri, în viitorul apropiat japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 km în linie dreaptă", arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.

Aceştia adaugă că, din multe puncte de vedere, este cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din ţara noastră.

"În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu acelaşi lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice şi va emite autorizaţiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect", susţin reprezentanţii asociaţiei.

CNAIR a anunţat, în 4 martie, că a fost emisă autorizaţia de construire pentru 7 kilometri de drum de legătură aferenţi podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

În vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru partea de drum de legătură, în integralitate, CNAIR a arătat că a finalizat toate demersurile necesare, urmând ca antreprenorul să transmită documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire pentru restul sectoarelor de drum de legătură în cel mai scurt timp posibil.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara, anterior, că la Podul de la Brăila lucrările merg din plin, dar la drumurile expres de legătură nu au început încă. Ministrul afirma că autorizaţia de construire a acestor drumuri nu a fost emisă şi a cerut urgentarea demersurilor.

Intr-un interviu la HotNews.ro, ministrul Cătălin Drulă anunța că Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va rămâne un „muzeu” pentru că drumurile noi care trebuie de conexiune cu podul nu vor fi gata la timp.

”Sunt acele drumuri de legătură care au fost lăsate de izbeliște”, a spus ministrul Drulă.

„Spun de pe acum, un an va rămâne podul frumos, nou, al treilea pod suspendat ca lungime in Europa... va rămâne un an, 2023 dacă nu mă înșel... va rămâne un muzeu, acel termen pe care l-am popularizat. Asta ca urmare a unor inacțiuni din trecut pe care acum încercăm să le reparăm din mers”, a explicat Drulă.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.