Un sondaj realizat de către grupul Avangarde în perioada 2 - 10 aprilie a tratat o serie de teme ce țin de transporturi, inclusiv recentul protest de la metrou unde unii angajați, lucrători în spațiile comerciale și sindicaliști au coborât pe șine și au ținut metroul blocat timp de aproape o zi întreagă. Aproximativ două treimi dintre respondenții din sondaj au spus că nu consideră justificată acțiunea de blocare a circulației la metrou.

Protestatarii de la metrouFoto: USLM

Sondajul a fost realizat între 2 și 10 aprilie 2021 pe un eșantion de 710 respondenți din Capitală, prin metoda CATI (telefonic) și are o marjă de eroare de 3,5%.

64% dintre respondenți consideră că blocarea circulației metroului NU a fost justificată, în timp ce doar 14% s-au arătat în favoarea acțiunii.

Cât privește pagubele produse de protest, 34% consideră că acestea ar trebui să fie suportate de către sindicat, iar 27% consideră că prejudiciul să fie recuperat de la participanții la protest. Doar 9% cred că bugetul statului ar trebui să acopere paguba.

În ceea ce privește prioritatea proiectelor de infrastructură ce vizează Capitala, 31% s-au pronunțat în favoarea autostrăzii de centură A0, 22% pentru continuarea magistralei de metrou M5, 21% pentru proiectele pasajelor de pe actuala centură (Mogoșoaia, Domnești, Berceni, Oltenița), iar 11% au susținut dublarea actualei centuri.

Vezi și:

Reamintim că Metrorex a transmis în data de 25 martie o somație către firma sindicatului condus de Ion Rădoi să dezafecteze „în regim de urgență” spațiile comerciale pe care le administrează în stațiile de metrou din Capitală, spații comerciale prin care sindicatul încasează 75% din chirii.

A doua zi, o parte din sindicaliștii conduși de Ion Rădoi și o parte din lucrătorii din spațiile comerciale au blocat circulația metroului printr-un protest spontan care a ținut metroul bucureștean pe loc aproape o zi întreagă. Blocarea metroului bucureștean a generat o pagubă directă de circa 2,8 milioane de lei, a anunțat ulterior Metrorex.

CITEȘTE ȘI: