FOTO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini la 360 de grade de pe tronsonul care ar putea fi gata anul acesta

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drumul Expres DX12 Craiova - Pitesti - Imagini 360 cu Tronsonul 2
Foto: Captura Facebook
Circa 40 de kilometri din Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, un tronson lung care ar urma să ocolească Balșul și Slatina, sunt în cărți pentru a fi finalizați și dați în trafic în acest an, conform așteptărilor de la Transporturi. Aici lucrează asocierea de firme românești UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct. Compania de Drumuri a realizat o serie de fotografii la 360 de grade în diferite puncte ale șantierului.






---

VIDEO - Imagini recente de pe Tronsonul 2 al DX12:





Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța în aprilie, într-o vizită pe șantier, că finalizarea Tronsonului 2 din Drumul Expres Sx12 Craiova - Pitești în acest an e în grafic și că, la acel moment, stadiul fizic era de circa 75%.

Drulă a mai spus încă de la începutul anului că se bazează pe promisiunea constructorului UMB de a finaliza și a da în trafic până la final de 2021 cei circa 40 de km de pe tronsonul 2 al Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești. Similar, și șefa de la Drumuri anunța încă din decembrie 2020 într-un interviu pentru HotNews.ro că anul acesta tronsonul 2 din DX12 va fi gata.

La momentul de față, potrivit raportării CNAIR de pe harta proiectelor gestionată de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul 2 din DX12 este de circa 80%, iar termenul contractual este Q2 2022.

Cu toate acestea, constructorul român UMB are deja are o tradiție în a lucra cu toate motoarele turate și de a finaliza mult înainte de termen lucrările.

Anul trecut UMB a finalizat cei 16 km din autostrada A7 (Centura Bacău) cu mai bine de un an înaintea termenului contractual, iar în trecut a mai finalizat și o porțiune din A1 de lângă Timișoara cu aproape jumătate de an în avans.

---

Tronsonul 2 (împărțit în două loturi) are o lungime de 39,85 km și va ocoli orașele Balș și Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.

Contractul are termen 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, lucrările demarând în primăvara lui 2019.

Tronsonul 2: Balș - Slatina

Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021

Potrivit CNAIR, pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:

- peste 20.000 metri³ de beton,
- peste 3.200 tone oțel beton,
- lungimi între 12 - 40 metri,
- înălțimi între 60 - 200 centimetri,
- peste 1.800.000 metri de toron.

Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri. Grinzile sunt realizate în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier.

--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar nu toate tronsoanele au fost până acum contractate.

Tronsonul 3 (31,75km) și Tronsonul 4 (31,82 km) au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie 2020 - UMB pentru ambele tronsoane.

Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru pentru Tronsonul 4 instanța de judecată a întors decizia. În luna februarie CNAIR a decis din nou să atribuie contractul Lotului 4 către UMB, dar și de această dată au fost depuse contestații.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele două contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16135 vizualizari

  • -9 (17 voturi)    
    drum lent. (Marţi, 15 iunie 2021, 20:35)

    atc [utilizator]

    "Contractul are termen ....i24 de luni pentru execuție, lucrările demarând în primăvara lui 2019."
    " Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța în aprilie, într-o vizită pe șantier, că finalizarea Tronsonului 2 din Drumul Expres Sx12 Craiova - Pitești în acest an e în grafic"
    - Cum adica, "e in grafic"? Nu avea termen cel tarziu mai 2021,adica 24 luni?
    -Si e o mare lauda ca s-ar putea termina in acest an?
    • +2 (8 voturi)    
      12 luni pentru proiectare (Marţi, 15 iunie 2021, 23:00)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui atc

      sunt 12 luni pentru proiectare si 24 pentru executie, adica total 36 de luni, pana in primavara lui 2022
      • -3 (7 voturi)    
        Atunci va fi gata (Miercuri, 16 iunie 2021, 6:37)

        mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        in primavara lui 2042 si autostrada transilvaniei trebuia sa fie gata in 2012 si suntem in 2021 si nu e gata nici macar jumatate.
      • -3 (3 voturi)    
        ramane drum lent (Miercuri, 16 iunie 2021, 8:14)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        Nimeni nu participa la o licitatie si nu semneaza un contract de EXECUTIE fara un proiect existent!
  • -9 (15 voturi)    
    Bani de alocatii nu sunt (Marţi, 15 iunie 2021, 23:25)

    galeo [utilizator]

    Pentru ca investim in betoane.
    • +6 (10 voturi)    
      Cred ca numai tu insuti (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:53)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      puteai sa ti dai un ''plus'' la ineptia asta!
    • -4 (10 voturi)    
      Betoane care oricum (Miercuri, 16 iunie 2021, 6:35)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      vin din afara si ingrasa PIB-ul altor tari si deficitul nostru. Iar mult laudatele locuri de munca sunt de fapt pline de pakistanezi si turcaleti.
      • +2 (2 voturi)    
        Ca si cum, (Miercuri, 16 iunie 2021, 12:25)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

        romanii se bat pe locurile alea de munca, nu? Vin aia, ca nu are cine, de aia vin! Nici autostrazile nu sunt bune, nu?
    • +3 (3 voturi)    
      aberatie de rusi invidiosi (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:59)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      la munca Ivane, nu la intins mana dupa bani gratis
  • 0 (0 voturi)    
    Sper să fie gata anul acesta (Vineri, 18 iunie 2021, 7:20)

    nick24 [utilizator]

    și Umbrărescu șă-și trimită apoi oamenii să termine tronsonul nord al centurii Bacăului.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by