Legatura feroviara Bucuresti - Aeroportul Otopeni: Trenuri directe de la Gara de Nord la o noua gara in zona terminalului sosiri

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 22 decembrie 2016, 13:55 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Terminalul CFR de la Aeroportul Otopeni
Foto: MT
Proiectul unei legaturi feroviare directe intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, cu o gara semi-ingropata in zona terminalului sosiri, este una din lucrarile incepute in forta pe final de mandat al cabinetului Ciolos si lasat mostenire noii guvernari. Inclus in Master Plan, cu finantare europeana nerambursabila, proiectul prevede realizarea pana in 2018 a inca 2 km de cale ferata pe langa cea existenta si care sa subtraverseze DN1 pana la Aeroport. Scopul final? Trenuri care sa faca 18 minute din gara de Nord pana la Aeroport, alte garnituri care sa faca opriri mai dese pe traseu in nordul Capitalei si trenuri directe spre Otopeni din orase precum Brasov, Constanta, Galati, Craiova sau din nordul Bulgariei.


Video realizat cu echipament Nikon

---

Termen scurt pentru realizare: In 2018 ar urma sa fie operationala linia directa Gara de Nord - Aeroport

Proiectul legaturii feroviare directe intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni este unul de care s-a vorbit constant in istoria recenta, insa doar abia in ultimele luni lucrurile au avansat cu adevarat, planurile fiind scoase de la naftalina si reactualizate.

Proiectul, cu un cost estimat la circa 100 de milioane de euro, mare parte din fonduri europene nerambursabile, ar trebuie sa fie gata in prima faza in 2018, daca noile termene vor fi respectate, si ar urma sa fie realizat de catre CFR Infrastructura, in regie proprie.

"Legatura feroviara intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni foloseste pe 17 km din cei 19 magistrala existenta spre Urziceni-Braila-Galati. Proiectul propriu-zis, ce va fi nou, presupune acel sector de doi kilometri intre calea ferata existenta si terminalul de pasageri de la Otopeni. E un proiect pe care noi estimam ca va fi gata in 2018 spre vara", a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, o institutie nou creata, cu menirea de a eficientiza caile ferate din Romania.

FOTO: Linia CFR langa Aeroportul Otopeni si terminalul provizoriu - NOTA: Amplasamentul final al terminalului provizoriu a fost relocat mai aproape de sensul giratoriu. Vezi a doua poza



FOTO: Traseul liniei CFR (cu verde) pe sub DN1 si pe langa Aeroport. Terminalul provizoriu in apropiere de sensul giratoriu de langa terminalul sosiri al Aeroportului - Click pe poza pentru marire!



---

"Proiectul nu va fi greu de implementat, dar sunt doua puncte mai dificile unde va fi nevoie de putina atentie. Subtraversarea DN1 intr-o zona cu trafic foarte intens si terminalul de pasageri provizoriu din zona aeroportului.  Acest terminal va fi unul provizoriu in zona sensului giratoriu de langa parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport, iar noua gara va fi legata de aeroport printr-o pasarela de conexiune si un trotuar rulant", a explicat Dobre.

Terminalul provizoriu, potrivit oficialului de la Transporturi, va fi folosit pana dupa 2020, cand Magistrala 6 de metrou va "ajunge" la Aeroport, moment in care va fi construit un nou terminal, multimodal, pentru ambele legaturi.

"Proiectul a capatat maturitate de la momentul in care a fost prezentat in urma cu doua luni. Deja specialistii de la CFR Infrastructura au facut ridicarile topografice in teren in urma carora s-a definit aliniamentul cel mai bun pentru legatura feroviara. Au fost realizate si legaturile cu CNAIR (n.r. Compania de Drumuri) si s-au obtinut si avizele de la Autoritatea Aeronautica si de la Aeroportul Otopeni", a explicat Robert Dobre, presdintele AFR.

Mai mult decat atat, specialistii de la CFR Infrastructura au realizat simulari 3D si au definit, practic, cum va arata acest terminal si care va fi pozitionarea lui in spatiu in zona Otopeni.

FOTO - Simulari 3D cu terminalul CFR de langa Aeroportul Otopeni - Click pe poza pentru marire!



---

In 2017 vor incepe lucrarile la subtraversarea DN1 in zona Aeroportului

"Primele etape deja au fost parcurse si a fost identificata sursa de finantare. Proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport in Programul Operational Infrastructura Mare la cofinantare pe fonduri europene nerambursabile. Costul este de 100 de milioane de euro pentru tot proiectul", a precizat Dobre.

Traseul a fost stabilit si s-a revizuit Studiul de Fezabilitate, potrivit oficialului. "In 2017 vor incepe lucrarile efectuate de CFR Infrastructura si se va incepe subtraversarea de la DN1. In 2018 urmeaza sa fie operabila aceasta cale ferata de legatura intre Gara de Nord si Otopeni", a spus presedintele AFR.

FOTO: Terminalul CFR de langa Aeroportul Otopeni - Click pe poza pentru marire!



---

18 minute cu trenul din Gara de Nord pana la Aeroport - trenuri directe si altele cu opriri in Pajura, Chitila si Mogosoaia

Timpul de legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni ar urma sa fie de 18 minute, cu trenuri de calatori pe o cadenta in functie de fluxurile de pasageri din Aeroport.

"Noi estimam ca la orele de varf sa avem o cadenta de patru trenuri pe ora, cate unul la 15 minute, urmand aceasta cadenta sa scada pentru intervalele intre varfuri,d ar sa ramana operabila si noapte, cand sunt curse aeriene - o cadenta de un tren pe ora", a detaliat Dobre.

"Am analizat si situatia cu trenuri intercalate care sa opreasca si pe parcurs. Vor fi trenuri care pot opri si in Pajura, in Chitila, in Mogosoaia - trenuri pentru cartierele Giulesti sau Grivita, astfel incat sa se poata asigura si o legatura intermediara intre partea de Nord a Capitalei si Aeroport. Putem vorbi de trenuri directe spre Aeroport si, intre acestea, intercalate, trenuri cu mai multe opriri", a precizat oficialul de la Transporturi.

Cadenta trenurilor dinspre Capitala spre Aeroport va fi una deasa, incepand cu 2018, insa aceasta se va rari pe legatura cu Bucurestiul odata ce la Aeroport va "ajunge" si Magistrala 6 de metrou, atunci cand se va realiza si terminalul multimodal pentru ambele legaturi - pe calea ferata si metrou.

Calea Ferata pana la Aeroport, folosita si de trenuri directe din orase din sudul Romania si nordul Bulgariei

"Calea ferata spre Aeroport si Magistrala 6 de metrou nu sunt niste proiecte concurente, ci trebuie sa le primvim ca niste proiecte in armonise si care sunt complementare. Proiectul de cale ferata ramane fezabil si dupa implementarea metroului. Una dintre componentele principale ale proiectului nu este doar legatura cu Bucurestiul, ci legatura cu alte zone urbane din Romania", a spus Dobre.

"Pot fi asigurate legaturi Brasov-Ploiesti-Aeroportul Otopeni fara tranzit prin Gara de Nord. Sau de la Constanta la Otopeni, sau de la Galati, sau de la Craiova - fara a trece prin Bucuresti, ci o legatura directa pentru calatorii Aeroportului Otopeni. Sunt lucruri noi pentru Romania, dar sunt lucruri care se intampla de multi ani in Europa", a detaliat oficialul Autoritatii Feroviare din Romania.

"De aceea proiectul de cale ferata nu este unul dedicat exclusiv Bucurestiului. Intr-adevar, in prima faza va opera foarte des cu Capitala, dar dupa finalizarea metroului concentrarea va fi pe legatura cu ariile urbane din sudul Romaniei si, de ce nu, cu nordul Bulgariei, zona Ruse, ce poate fi deservita de Aeroportul Otopeni", a explicat Robert Dobre.

---

---


PRIMELE PROCEDURI
18 OCTOMBRIE 2016
LANSAREA LICITATIILOR
(Lucrare realizata in regie proprie)
INCEPEREA
LUCRARILOR
-









---

---


Cronologia proiectului:

Iulie 2013 -
Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de Relu Fenechiu, pune in discutie publica posibilul proiect de realizarea a unei conexiuni feroviare directe intre Aeroport si Gara de Nord - un proiect mult mai ieftin si mai usor de realizat decat Magistrala 6 de metrou spre Otopeni.

Septembrie 2015 - Ministrul Transporturilor din acel moment, Iulian Matache, sustine ca proiectul ramane in vederea Ministerului, insa nu a putut iferi termene sau informatii concrete.

Octombrie 2016 - Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Buse, anunta reinvierea proiectului si pune pe tapet un program cu termene bine definite. Aici detalii.

Decembrie 2016 - Primele detalii despre traseu, sttaii de pe parcurs, planse si terminalul de la Aeroport sunt publicate de HotNews.ro in cadrul acestui articol.


Citeste mai multe despre   






















27665 vizualizari

  • +30 (38 voturi)    
    Nu cred (Joi, 22 decembrie 2016, 14:22)

    Soljenitin [utilizator]

    Cu guvernare pesedista parerea mea este ca sansele ca proiectul acesta sa se si intample sunt zero. 0. Nada.
    • 0 (16 voturi)    
      e in Master Plan (Joi, 22 decembrie 2016, 14:52)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Se va intampla fiindca e in Master Plan.
      Cat de repede se va intampla insa...
      • -3 (11 voturi)    
        450 m intre statie tren si terminal plecari e mult (Joi, 22 decembrie 2016, 16:33)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Cu trenul 450 m până la plecări. Cu autobuzul doar 40 m.

        Capatul dinspre aeroport al stației feroviare provizorii (în varianta II) este la aproximativ 450 metri de centrul terminalului plecări daca tai în linie dreapta peste cai de acces și parcare pana în mijloc la sosiri (230 m) și apoi pe culoarele aeroportului pana în centrul secțiunii plecări (220 m). Este foarte mult iar traseul complicat.

        vezi harta Google maps de aici:
        https://goo.gl/maps/Fii4dMvKN162

        Varianta de 350 m intre gara și plecări peste sensul giratoriu și printre parcări este impractica.

        Drept comparație autobuzul te lasă chiar în ușa la plecări și de acolo sunt 40 m până în centrul secțiunii (locul unde iți verifica pașaportul).
        • +6 (8 voturi)    
          aha (Vineri, 23 decembrie 2016, 8:08)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          si sa nu uitam ca ciolos nu avea sapca!
          • -4 (6 voturi)    
            Amortizare 25 ani cu bilet 1 E si 457 călători/h (Vineri, 23 decembrie 2016, 23:02)

            Argon [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            (100*10^6 Euro)/(25 ani * 365 zile/an * 24 ore/zi) = 456.62 Euro/ora

            La un preț al biletului de 1 Euro este nevoie de 25 ani și 457 călători/ora în medie pentru a se amortiza investiția de 100 mil. Euro necesara construcției legăturii feroviare provizorii intre Gara de Nord și aeroportul Otopeni.

            Traficul necesar este uriaș.

            Conform datelor existente, pe primele 6 luni ale lui 2016 s-a înregistrat un flux de 4.913.979 pasageri la Otopeni. Daca o va tine tot asa și toți acești oameni ar pleca din sau ajunge în Gara de Nord, pe noua cale ferata, atunci cheltuiala s-ar amortiza în:

            100*10^6 Euro/(4913979*2 pasageri/an) = 10.17 ani la 1 Euro biletul.

            Cazul este ideal deoarece nu tot traficul ajunge in principala Gara a Bucureștiului. Mai este și cel de tranzit când pasagerul nu iese din aeroport, sunt oameni care prefera autobuzul, masina, taxiul, etc. din diverse motive.
            • +6 (8 voturi)    
              lasa-ma sa ghicesc... (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 9:00)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Argon

              doar un aspect... din aia 10000000 de pasageri anual cat zici tu ca sunt sa presupunem restrictiv ca doar 2000000 vor merge cu trenul ala... asta se traduce direct in 2000000 de masini mai putin in trafic... adica vreo 5000 de masini pe zi mai putin pe ruta otopeni - gara de nord - centru.

              te-ai gandit vreo secunda ca un bun de utilitate publica nu trebuie sa se amortizeze in sensul strict al cuvantului?

              sau esti roman si amortizarea ar trebui sa se intample in vreo 2 3 luni iar la primul craciun din profit sa iasa si de un meleu ceva...
              • -1 (5 voturi)    
                Da sunt roman spre deosebire de tine (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 15:36)

                Argon [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Calculul tău este total greșit. 2 mil. cât presupui ca vor merge cu trenul de Otopeni nu înseamna nici pe departe 2 mil. de autovehicule mai putin ca doar nu se transporta 1 om/mașina în medie.

                2*10^6 persoane / 365 zile = 5479 mașini mai putin / zi la 1 om încărcătura; 547.9 la 10 și doar 273.9 la 20.

                Autobuzele care merg la Otopeni ajung frecvent la Plecări cu 50-60 persoane, chiar mai mult, și nu se pot elimina din cauza celor care urca și coboară în numeroasele stații de pe traseu.

                Cei care prefera taxiul acum tot asa vor proceda și după introducerea trenului.

                Deci pana la urma numărul de vehicule scoase de pe traseu este minor. Poate nici unul. Autobuzele vor circula ceva mai goale iar taxiurile vor fi tot atâtea ca și acum.
                • +1 (3 voturi)    
                  daca tot intri in detalii (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 18:34)

                  thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Argon

                  majoritatea sunt singuri sau mai grav, calatoresc singuri sau chiar 2, 3 dar la/de la aeroport se deplaseaza insotiti de altcineva care sa conduca masina dus intors, deci practic dubleaza numarul de autoturisme pe ruta respectiva.

                  dupa asta tu uiti de confortul pe care il cauta cei care se duc la aeroport. acest confort presupune o flota de autobuze suficienta precum si intretinerea satisfacatoare a acestora, durata de calatorie (tot in traficul ala infernal se deplaseaza) precum si locurile de imbarcare debarcare (la astea intradevar autobuzele ar fi in avantaj).

                  si oricum iti mai zic o data. unui bun de utilitate publica nu ii calculezi amortismentul precum unui laptop sau logan pentru ca nu se amortizeaza direct prin ceea ce sunt sau ceea ce fac. pasajul basarab s-a amortizat pana acum? si daca nu, ce facem? il daramam ca e pe pierdere? ca nu stiu sa fie taxa la intrare. arena nationala o calculezi tot asa? dar autostrazile?
        • +12 (16 voturi)    
          Asta e o judecata gresita (Vineri, 23 decembrie 2016, 15:22)

          vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          1. Autobuzul e o metoda slaba pentru ca depinde de trafic. In mod normal faci 1h cu autobuzul. In plus nu ai loc de bagaje si in ultima vreme e foarte aglomerat. Ca atare, autobuzul nu e o metoda serioasa la nivelul unei capitale europene.

          2. Proiectul propus este excelent. Este 100% compatibil cu ce am vazut in alte capitale si orase din Vestul Europei. Felicitari acestor oameni deschisi la minte. Proiectul ne duce cu 10 ani in fata la capitolul infrastructura de acces la aeroport.

          3. Fazarea proiectului este desteapta. Practic se realizeaza o legatura intr-un termen scurt si se definitiveaza cand metroul va fi terminat. Desi termenul de finalizare metrou este undeva 2021, probabil ca mai devreme de 10 ani nu se poate vorbi. Astfel, aceasta legatura feroviara realizabila pana in 2018 este excelenta.

          O veste foarte buna pe final de an!
          Craciun fericit!
          • 0 (2 voturi)    
            da, autobuzul este o alegere proasta, dar in RO (Marţi, 27 decembrie 2016, 11:07)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

            1) Da, autobuzul este o alegere proasta, dar in Romania, pentru ca sunt unele tari in care banda pentru transportul in comun este TOTAL SEPARATA si DELIMITATA, astfel incat orarul mijloacelor de transport in comun este precis si respectat.


            2) MAREA IDIOTENIE in Romania ca se vorbeste mereu de Bucuresti. Bucuresti in sus, in jos, bani de la guvern pentru a acoperi nevoile in special a Bucurestiului !!!

            Autostrada Bucuresti - mare (aka Constanta), autostrada Bucuresti - munte (DN1) si viitoarea Bucuresti - Pitesti (existanta, stiu) - Sibiu - Ungaria...


            dar celelalte zone????


            In plus NU EXISTA NICAIERI in lume METROU pe kilometri intregi in zona extraurbana !

            Luati exemplu Atenei care are de la aeroport (in subsol, evident, sub aeroport) - metrou care dupa ce paraseste zona constructiva a aeroportului - iese la suprafata si merge 15-20km pana spre Atena, la care cand se apropie de zona urbana, intra in subteran ca metrou

            ACELASI TREN - aceleasi vagoane - nimeni nu coboara si se urca din tren in autobuz sau din tren in metrou !

            "Locomotiva" metroului schimba alimentarea de sub tren, de la sinele de alimentare de pe pamant, la alimentarea pe cablu deasupra trenului (gen tramvai) cand ruleaza in exteriorul orasului si a aeroportului.

            Este CEA MAI NORMALA, IEFTINA si SIMPLA metoda.


            Dar noi romanii NU STIM sa ne uitam ce au facut altii si facem SI TREN, SI METROU si AUTOBUZE si TAXI in paralel.

            grav, foarte grav.
        • +2 (2 voturi)    
          proiectul este (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 12:23)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          sa fie reamnenajata linia de centura, caz in care, la gara baneasa ar putea veni calatori din de jur imprejurul bucurestilor.
          iar cei din ploiesti si brasov, care nu au un aeroport international. la fe si cei din buzau, braila, urziceni, ar putea veni direct, pe linia de centura, fara a mai trece prin gara de nord, prin gara baneasa.
          avantajul trenului este si posibilitatea sa duci cu tine un bagaj mai substantial. mai greu de carat in autobuz.
          autobuzul ramane pt. zona centrala a orasului.
          45o de m nu'i departe, mai ales daca in terminalul cf vor avea si un terminal de carucioare de bagaje. :-)
          la toata cheltuiala, nu ar fi fo problema sa faca o alee directa de la terminal cf la aerogara. ba, chiar si un covor rulant.
        • +1 (1 vot)    
          Da bah, ca sa vezi, 450m e mult (Luni, 26 decembrie 2016, 16:52)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Pai in afara faci mai mult ca sa intri intr-un mall din parcare.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai... (Luni, 26 decembrie 2016, 22:48)

            Sophie [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            ...asta cam asa e...
            • 0 (0 voturi)    
              Asta inseamna distanta de la (Marţi, 27 decembrie 2016, 10:05)

              Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Sophie

              magazinul Unirea (din fata, langa intrarea la metrou) si Piata Sfantu Gheorghe, in statia tramvaiului 5.

              Este totusi o distanta ne-neglijabila !
      • +4 (4 voturi)    
        Și Masterplanul e aprobat de parlament? (Joi, 22 decembrie 2016, 19:14)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Oare de ce nu e încă?
        • 0 (2 voturi)    
          nu include autostrada bombonica (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 12:25)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          la care nea nicu dracnea s'a referit, in discursul sau. vorbea de niscai indreptari.:-))
    • +10 (12 voturi)    
      Se va intampla (Joi, 22 decembrie 2016, 16:21)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Doar ca va necesita un timp dublu si va costa de cel putin 5 ori mai mult decat normal.
  • +7 (7 voturi)    
    Faza II (Joi, 22 decembrie 2016, 19:27)

    nick24 [utilizator]

    Care e cu înca vreo 100 m de cale ferată, în mod ciudat durează încă 3 ani! Așteptă să ajungă acolo metroul în 5 ani? Metroul va fi gata în 10 ani, de când se deschide șantierul, nu de când incepe proiectul sau licitația.
  • +5 (7 voturi)    
    he he (Joi, 22 decembrie 2016, 22:25)

    LianBerthold1 [anonim]

    "si, de ce nu, cu nordul Bulgariei, zona Ruse, ce poate fi deservita de Aeroportul Otopeni",

    Ăentru bulgari nu e nevoie, o să rîdeți, dar deja am văzut de vreo 2-3 ori niște microbuze bulgărești negre, undeva în zona Eroii Revoluției, pe care scria cu chirilice Ruse - Otopeni (mă rog, mai era parcă un oraș înainte de Ruse, dar nu mai rețin care ...)
    • 0 (0 voturi)    
      tren... (Duminică, 25 decembrie 2016, 16:42)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui LianBerthold1

      Și eu am văzut un Wv bulgăresc cu informații despre traseu Ruse-Otopeni,ineresant este de ce polițiștii din Otopeni nu văd taxiurile bulgărești care preiau călători care au aterizat acolo.Și pe ele scrie Ruse-Otopeni.
  • -2 (4 voturi)    
    Idee mult mai buna decat metroul (Joi, 22 decembrie 2016, 22:32)

    Ion2050 [anonim]

    Berlinul nu are, Parisul nu are, Roma nu are metrou, sunt doar legaturi de cale ferata la metrou.
    Ne-am gasit noi romanii sa cheltuim banii aiurea cand sunt mult mai importante alte investitii in infrastructura.
    Astia cu proiectul de linie ferata cel putin recunosc ca nu au trafic si numai la orele de varf cadenta este la 15 minute.
    In plus 18 minute la destinatie este ceva cu totul nerealizabil cu metroul care are 12 statii plus 2 pe actuala linie.
    Si de ce ar merge la gara metroul de la aeoport daca este si tren, iar este de neinteles, cand poate sa mearga la Aviatorilor facand posibila o mult mai rapida legatura cu centru (si cu restul capitalei) a zonei de nord centrale, pentru ca e clar ca nu de la aeroport ar venii putinii potential calatori. Iar traficul auto pe DN1 vine mult mai de departe, slabe sperante ca metroul sa influienteze cu ceva.
    • +1 (7 voturi)    
      Aviatorilor - Otopeni (Vineri, 23 decembrie 2016, 0:08)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Ar fi o idee buna, mai rapida decat cealalta.
      Prima statie ar fi la Piata Presei, fosta Scanteii. In rest, traseul ar fi cel propus si aprobat.
      Oricum, metroul pana la Otopeni nu e capatul de linie. Ar trebui prelungita linia de metrou catre si prin Corbeanca, Peris, Snagov.
      • -2 (4 voturi)    
        Daaa (Vineri, 23 decembrie 2016, 20:06)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Eu zic sa se faca niste proiecte pana la Ploiesti, de ce sa ne oprim la Peris, macar in subteran nu se fura cablurile ca la CFR :)))
  • -1 (3 voturi)    
    Dar ce sens mai are proiectul, in noul context?! (Vineri, 23 decembrie 2016, 10:21)

    Crioan [utilizator]

    Dupa aderarea la Uniunea asiatica, traficul pe Otopeni va scade considerabil, nu mai este nevoie de tren sau metrou.

    Iar Camipinatul din 2020 (un argument forte pentru o buna legatura cu aeroportul) trebuia sa fie unul EUROPEAN!
    Cu dracnea in frunte, nu mai avem nicio treaba cu UE, cu Europa in gneral, noi vom fi cu Federatia, cu uniunea asiatica!
  • 0 (0 voturi)    
    norocul bucurestenilor (Sâmbătă, 24 decembrie 2016, 14:44)

    victor L [utilizator]

    este ca nu guvernul tehnocrat va finaliza proiectul.
    Iar nenorocul lor este ca urmeaza un guvern pesedist, care va evoca greaua mostenire tehnocrata :P
  • +2 (4 voturi)    
    prostie (Duminică, 25 decembrie 2016, 16:22)

    gnd [utilizator]

    Idiotenie totala sa faci metrou + tren care duc in acelasi loc. Trenul e f bine ca il fac dar metroul are cel mai tampit traseu posibil, ar trebui sa mearga la legatura cu linia 1 ceva gen Victoriei nu Gara de Nord, de la aeroport in centrul Bucurestiului schimbi de 2 ori metroul. Very smart.
  • +1 (5 voturi)    
    Proiwctul trenului... (Duminică, 25 decembrie 2016, 16:35)

    Sorin Constantin [anonim]

    Sunt oameni care visează,tren de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni?!
    Haida de...Și cam care ar fi numărul de călători/zi?Cam cîți dintre cei care zboară de la Otopeni au călătorit cu trenul în prealabil???
    Și mai zic una,la cît e o cursă cu taxiul pînă la Otopeni,maxim 40-50 lei din cel mai îndepărtat colț al Bucureștiului...Cine să lupte cu bagaje,în autobuz,tramvai...maxitaxi,să mai trebuiască să schimbi...2-3 mijloace de transport+trenul,mai bine lipsă.
    Ăsta e un proiect mort.
    • 0 (0 voturi)    
      din cauza unor oameni ca tine.... (Marţi, 27 decembrie 2016, 15:16)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      ....nu avem o legatura civilizata intre oras si aeroport. Eu acum merg la aeroport cu masina is o las in parcare. In viitor voi merge cu acest tren. Lupta cu bagajele? Foarte multi calatori merg cu bagaje putine, in interes de servici, acestia ar merge cu trenul.
  • 0 (0 voturi)    
    Proiectul va fi realizat de PDS la ... (Marţi, 27 decembrie 2016, 10:47)

    Olyx [utilizator]

    Sfantu-aşteaptă...In primul rand vor demite pe toti sefii autoritatilor implicate pentru a-si "planta" INCOMPETENTII cu carnet de partid in fuctiile ramase libere apoi vor "remodela" traseul proiectului angajand alte cheltuieli cu studii de fezabilitate care se vor intinde pe cativa ani de zile. Apoi se vor apuca de lucru cu firmele lor "de casa" care vor cere un pret "umfalt" de 4-5 ori mai mare si vor realiza lucrari de proasta calitate cu mult peste termenul din contract. Asta daca nu cumva patronul (firmei) va fi arestat si aceasta va intra in faliment....!!! Am mai "citit" scenariul asta, parcă...!!! Nu-i asa ?
    • 0 (0 voturi)    
      erată : evident, PSD in loc de PDS... (Marţi, 27 decembrie 2016, 11:47)

      Olyx [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      ...
      • 0 (0 voturi)    
        a venit primavara (Marţi, 28 februarie 2017, 20:10)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

        s-au apucat de lucrari?
        • 0 (0 voturi)    
          Proiect Abandonat (Miercuri, 17 mai 2017, 1:30)

          DobreMihai [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Acest proiect a fost abandonat de catre PSD, gasiti mai
          jos o postare a ministrului Costescu. https://www.linkedin.com/pulse/elefanti-albi-maimute-si-legatura-cu-aeroportul-sau-dan-m-costescu?trk=mp-reader-card


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă