MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
CFR Marfă riscă să fie strivită între două ansambluri de interese foarte puternice. Falimentul companiei ar genera un vid uriaș în piață, avertizează un analist din domeniul feroviar Compania naţională CFR Marfă este blocată - cu riscul tot mai mare de a fi chiar strivită - între două ansambluri de interese foarte puternice, unul de sorginte comunitară, celălalt cu o valoare strategică tot mai mare în contextul geopolitic actual al României, consideră analistul Viorel Lucaci, specialist în transportul feroviar, citat de Agerpres. Principala problemă ține de datoriile acumulate de CFR Marfă la CFR SA, datorii despre care ministrul Transporturilor spunea că sunt netolerant de mari. Ministrul Șova spunea în iunie că CFR Marfă are un parc imens de vagoane pe care nu le mai folosește şi care pot fi vândute exclusiv pentru fier vechi.
Deputat USR, despre deschiderea parțială a autostrăzii A10 Sebeș Turda: „Cel mai grav este că ambele loturi ar fi putut fi deschise circulației încă din iarnă / Motivele invocate pentru întârziere, cusute cu ață albă” Deschiderea circulației rutiere pe loturile 3 și 4 din autostrada A10 Sebeș - Turda ar fi putut fi făcută încă din iarnă, „dar au fost ținute închise din ambiția directorilor din CNAIR și a ministrului Șova”, susține deputatul USR, Cătălin Drulă. Parlamentarul, fost consilier pe probleme de infrastructură în cabinetul Cioloș, spune că motivele invocate pentru recepția cu întârziere „sunt cusute cu ață albă. Pretexte menite a acoperi incompetența deja proverbială a ministrului Șova”.
Pro Infrastructura, despre situația la zi a șantierelor de autostrăzi: „Nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice în 2018 pe proiecte începute în 2013-2015. Avem în continuare numeroase blocaje care țin de stat” Ministrul Tansporturilor, Lucian Şova, anunța săptămâna trecută că au fost eliminate, în ultimele şase luni, barierele administrative care stăteau în calea firmelor care construiesc autostrăzi. „Este prima dată, în România, când în calea şantierelor deschise, statul nu mai stă cu nimic”, declara Șova. „Evident, este o minciună gogonată. În primul rând, nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice în 2018 pe proiecte începute în 2013-2015. Și, desigur, avem în continuare numeroase blocaje care țin de stat, dintre care vom aminti doar câteva”, reacționează Asociația Pro Infrastructură.
VIDEO Circulația a fost deschisă pe cei 29 km de pe Loturile 3 și 4 din autostrada A10 Sebeș - Turda, la patru ani de la demararea lucrărilor / Primii kilometri de autostradă terminați după 19 luni de guvernare PSD Actualizat Cei circa 29 de kilometri de autostradă de pe Loturile 3 și 4 ale autostrăzii A10 Sebeș - Turda (circa 70 km în total) au fost deschiși circulației rutiere luni seara. Compania de Drumuri a început încă luni dimineață inspecția lucrărilor, după ce recepția celor două loturi a mai fost amânată la începutul anului, autoritățile de la drumuri invocând probleme la lucrările executate. Cei aproape 30 de km dintre Aiud și Turda sunt primii terminați sub guvernarea PSD după mai bine de un an și jumătate de mandat. Cele două loturi au fost demarate în urmă cu mai bine de patru ani, iar primele două loturi ale autostrăzii sunt mult mai în urmă cu execuția, cu șanse destul de mici să fie terminate anul viitor.
VIDEO FOTOGALERIE Cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - Un nou tronson de cale ferată lângă Sighișoara fost deschis circulației pe un fir la 160 km/h Firul II de cale ferată modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighişoara şi Daneş a fost dat în exploatare, anunță CFR Infrastructură. Tronsonul deschis are o lungime de circa 5 km și este realizat pe pe intervalul de staţii Sighişoara - Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare lung de 135 de metri și două tuneluri: Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Deschiderea traficului feroviar vine cu o întârziere de trei ani.
​VIDEO Drumul început acum 11 ani și abandonat la 85%. Imagini din dronă cu Centura Sucevei / Cum vrea Compania de Drumuri să termine proiectul Timp de 11 ani autoritățile nu au putut termina 12 km de drum cu câte o bandă pe sens care să ocolească municipiul Suceava. Aproape cinci kilometri au fost deschiși în 2015, iar restul de șapte kilometri au fost abandobați la un stadiu de 85% în urmă cu trei ani, când a fost reziliat contractul. De atunci și până în prezent autoritățile de la drumuri au bâlbâit proiectul și au tot înaintat diverse termene. Pentru 2018 proiectul nu a primit deloc alocare bugetară, dar Compania de Drumuri a lansat totuși o licitație pentru finalizarea lucrărilor. Reprezentanții CNAIR au declarat pentru HotNews.ro că, dacă licitația se prelungește, au în vedere și continuarea proiectului în regie proprie printr-o nouă companie publică de construcții pe care acum o operaționalizează.
VIDEO Primii kilometri de autostradă terminați sub guvernarea PSD. Când vor fi deschise loturile 3 și 4 de pe autostrada A10 Sebeș - Turda? Un constructor reasfaltează o bucată de șosea înainte de inaugurare. Ce spune Compania de Drumuri Cei circa 30 de kilometri de pe Loturile 3 și 4 ai autostrăzii A10 Sebeș - Turda ar putea fi deschiși traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul italian al Lotului 3 a demarat în aceste zile o operațiune de frezare a asfaltului și de reasfaltare pe câțiva kilometri, după jumătate de an de contre cu Compania de Drumuri care semnalase probleme cu planeitatea și compoziția asfatului. „În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanții Companiei de Autostrăzi. Odată inaugurați, cei 30 de km dintre Aiud și Turda vor fi primii terminați sub guvernarea PSD după mai bine de un an și jumătate de mandat.
​​FOTOGALERIE Cum arată terminalul multimodal Străulești de la capătul Magistralei 4 de metrou: Parcare, stații de autobuze, spații verzi și un teren de sport Proiectul Terminalului multimodal de la Străulești, de la capătul Magistralei 4 de metrou, este finalizat, iar Metrorex va demara recepția lucrării, la peste un an de la deschiderea ultimelor două stații de pe magistrală. Terminalul Străulești conține un depou cu 13 linii, un parking cu 650 de locuri, o sală de așteptare pentru transportul public de suprafață, spații verzi și un teren de sport.
De ce încearcă companiile aeriene să reducă numărul piloților din cabină Companiile aeriene se gândesc cum să adapteze aeronavele în așa fel încât numărul de piloți să se reducă, inclusiv la zborurile de lung parcurs, arată o analiză Reuters. O soluție ar fi adaptarea cockpit-ului, astfe încât pentru zborurile scurte să fie nevoie de un singur pilot, iar gradul de automatizare ar crește și mai mult. Este nevoie de o reducere a numărului de piloți findcă există un deficit de personal. În plus, unele companii aeriene văd în acestă reducere un mod de a face economie.
​VIDEO, FOTO De ce nu au americanii trenuri de mare viteză - Explicația unui paradox al infrastructurii Deși este o țară bogată care a dus la bun sfârșit proiecte uimitoare, SUA nu are trenuri de mare viteză și nici nu va avea o astfel de rețea în viitorul previzibil. Sunt foarte multe explicații și unele țin de mentalități, altele de viabilitatea economică și altele de geografie. Cert este că sunt secțiuni unde călătoria cu trenul durează acum mai mult decât în urmă cu 80 de ani când vitezele comerciale treceau de 150 km/h.
VIDEO Primul TGV african a atins 357 km/h în teste și va fi lansat oficial în Maroc, la final de an Primul TGV din Africa urmează a fi dat în folosință peste câteva luni în Maroc, iar în teste trenul a atins 357 km/h, urmând ca viteza maximă comercială să fie de 320 km/h. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de 9 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii.
​VIDEO, FOTO Brașov - Predeal, o cale ferată cu istorie bogată, dar cu un viitor care trebuie să aducă modernizarea - O poveste cu certuri, vânt puternic și viteză mică Între Brașov și Predeal sunt 27 de km și linia este tranzitată zilnic de aproape 50 de trenuri de pasageri, dar acestea fac chiar și peste 40 de minute și, din cauza vântului, de câteva ori pe an cad copaci și circulația este întreruptă uneori câteva ore. De mulți ani se vorbește despre reabilitare, fiindcă linia are nevoie, iar costurile estimate sunt de peste 400 milioane euro, plus TVA. Printre diferitele scenarii de modernizare au fost luate în calcul și unele aproape SF, inclusiv un tunel de 22 km. Despre când ar putea începe lucrările și care este cel mai posibil scenariu puteți citi în articol.
Japonia a demarat un proiect de doi ani pentru a reduce cu un minut parcursul trenurilor de mare viteză Compania JR East care operează celebrele trenuri Shinkansen a demarat un proiect care va dura doi ani și care va avea ca rezultat reducerea cu un minut a timpului de călătorie între două stații de lângă Tokyo. Japonezii sunt faimoși pentru trenurile lor cu minime întârzieri, iar proiectul de acum, deși reduce cu foarte puțin timpul de călătorie, va permite ca într-o zi să ruleze mai multe trenuri și deci numărul pasagerilor va crește.
De ce pentru sistemul feroviar românesc situația va deveni și mai complicată la jumătatea lui 2019 - analiză Sistemul de transport feroviar din România se află în faţa unor provocări fără precedent, în contextul aplicării de la mijlocul lunii iunie 2019 a celui de-al Patrulea Pachet Feroviar, care va permite unor operatori mari din Occident să intre pe piață. Dacă sistemul nu va fi capabil să gestioneze situația eficient în următorii ani, există riscul unei posibile pierderi masive a luptei concurenţiale la nivel european, fiindcă va fi aproape imposibil să rivalizezi cu jucători puternici din punct de vedere economic, consideră experţi în domeniul siguranţei feroviare, citați de Agerpres.
​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A3 Câmpia Turzii - Tg. Mureș. Ce loturi ar putea fi gata în acest an și de ce nu ar putea fi totuși deschise circulației În prezent, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș sunt în construcție circa 47 de km de autostradă, iar aproape 14 km de pe două loturi ar putea fi terminați încă din acest an. Chiar și așa, șansele ca cele două loturi să fie și deschise circulației sunt minime, asta pentru că nodul rutier necesar descărcării traficului se află pe un alt lot ce ar putea fi gata abia spre a doua jumătate din 2019. Asociația Pro Infrastructura a publicat un video cu imagini din avion în care sunt surprinse cadre de pe traseul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș.
CFR și aglomerația de vară - În afară de trenurile sezoniere către litoral, aproape toate celelalte au trei - patru vagoane CFR a introdus la final de iunie 40 de trenuri sezoniere către Mangalia și Constanța, dar venirea acestora a agravat criza de vagoane, fiindcă restul trenurilor InterRegio au în cele mai multe cazuri trei vagoane, chiar și pentru trasee mai lungi de 300 km. În plus, evenimente muzicale precum Untold și Neversea vor face ca biletele să fie și mai greu de găsit. O altă consecință a lipsei de vagoane este că pe rute lungi pe trenurile InterRegio au fost puse vagoane supraetajate de tren Regio.
CNAIR a desemnat câștigătorul documentației pentru construirea unui tronson din Ploiești-Pașcani Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță joi într-un comunicat, că a fost desemnat primul câștigător pentru elaborarea documentației necesare construirii unuia dintre tronsoanele drumului de mare viteză Ploiești - Pașcani, potrivit Mediafax.
CFR a desemnat câștigătorul unui contract de 670 milioane euro pentru reabilitarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara CN CFR a anunțat cine a câștigat licitația pentru modernizarea a două secțiuni dintre Brașov și Sighișoara. Este vorba de un contract de peste 3,14 miliarde lei, iar câștigătoare a fost desemnată asocierea BRASIG Strabag-Swietelsky. Între Brașov și Sighișoara sunt 128 km, iar din cauza restricțiilor de viteză trenurile fac între 155 și 200 de minute. Pe zi sunt șapte trenuri pe sens. Pe tronson mai este un segment a cărui reabilitare va costa peste 600 milioane euro
Primarul Negoiță vrea ca trenurile să NU mai circule pe cei aproape 4 km dintre stația de metrou Republica și halta Cățelu. Compania feroviară particulară ce operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că mii de oameni ar fi afectați Primarul Sectorului 3 a cerut CFR să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, motivând că această cale ferată este un dezastru pentru cetățeni. El spune că, dacă va obține un răspuns pozitiv, va demara un program prin care Șoseaua Industriilor să devină un bulevard modern. Compania privată care operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că scoaterea căii ferate ar afecta câteva mii de oameni pe zi, fiindcă ar fi nevoiți să ia trenul ”din câmp”, din comuna Cățelu, în loc de stația de metrou Republica. În articol puteți citi de ce această cale ferată este un caz cu totul special.
S-a mai făcut un pas pentru construcția aeroportului din Brașov care are termen de finalizare anul 2020 La finalul săptămânii trecute Consiliul Județean Brașov a semnat contractul pentru construcția căilor de rulare și a suprafețelor de parcare pentru aeronave, scrie Asociația Pro Infrastructura care notează că autoritățile trebuie să fie eficiente și serioase, fiindcă altfel aeroportul de la Ghimbav nu poate deveni realitate. Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 15 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată acum patru ani, dar de atunci proiectul a stagnat.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version