MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​HARTĂ INTERACTIVĂ Puținele zone unde trenurile românești ating peste 100 km/h și câteva momente excepționale când au depășit 200 km/h Trenurile românești au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porțiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare. Între București și Constanța trenurile ating 160 km/h, între Câmpina și București se apropie de 140 km/h, iar câteva trenuri de test au rulat, extrem de rar, cu peste 200 km/h, în Prahova. În textl puteți citi despre cele mai rapide porțiuni de pe fiecare magistrală și despre vitezele mai mici de pe liniile secundare. Întră în articol pentru a vedea o hartă interactivă cu cele mai rapide porțiuni feroviare din țară.
​​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A10 Sebeș - Turda, loturile 1 și 2. Mobilizare slabă a constructorului pe unul dintre șantiere Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, circa 25 de km de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, mobilizarea constructorului este nesemnificativă și lucrările trenează, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică două clipuri video cu imagini surprinse din avion de pe loturile 1 și 2 al autostrăzii. Cele două loturi, începute încă din 2014, sunt în lucru și ar trebui să fie gata anul viitor.
Autostrada de Centură Sud a Capitalei: A fost desemnat și câștigătorul pentru construcția lotului 1, cu o lungime de aproape 17 km Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță vineri că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția unui nou lot al Autostrăzii de Centură Sud (A0) București, lotul 1, ce va avea o lungime de aproape 17 km. Potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câștigător este compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu preţul de circa 830,7 milioane lei, fără TVA. Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.
CFR Călători anunță o reorganizare - Numărul directorilor va fi redus, vor fi desființate posturi de consilieri și experți CFR Călători anunță un proces de restructurare gândit să ducă la  eficientizarea activității și reducerea cheltuielilor. Numărul directorilor la nivel central a fost redus și au fost desființate anumite posturi. Măsurile luate vor duce la o economie lunară de 70.000 de lei la fondul de salarii, susține compania. CFR Călători este într-o situație critică și acest lucru s-a văzut în mini-vacanța de 1 Mai când trenurile au fost supraaglomerate pe cele mai căutate rute.
CFR a cerut constructorilor să termine în luna iunie lucrările la podul de la Mogoșoaia Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la acest pod, anunță compania. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat, trenurile circulă pe o rută deviată și drumul către Urziceni este cu 7 km mai lung. Între București și Urziceni trenurile fac o oră și 40 de minute pe 78 km.
Autostrada de Centură Sud a Capitalei: A fost desemnat câștigătorul pentru construcția unui lot de 17,5 km Pe 26 aprilie a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură Sud (A0) București, un lot în lungime totală de 17,5 km. Ofertantul desemnat câștigator este Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL, cu preţul de 882.3 milioane lei, fără TVA, anunță CNAIR. Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.
CFR a primit șase oferte pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara. Contractul este de 616 milioane euro CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața - Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, iar lucrarea este complicată și costisitoare, fiindcă sectorul vizat va presupune modificarea substanțială a traseului deja existent și construcția a două tuneluri care, însumat, au o lungime de 12 km. Între Brașov și Sighișoara sunt șase trenuri pe zi, iar cele mai rapide fac două ore și 35 de minute, iar cele mai lente, trei ore și 39 de minute. Între cele două orașe sunt 128 km.
CFR Marfă a aprobat un plan de investiții în valoare de 81 milioane lei pentru repararea și modernizarea de locomotive și vagoane ​Pentru acest an, operatorul CFR Marfă a aprobat un plan de investiții de 81 milioane de lei (17,4 milioane de euro), din care un procent de 90% va fi utilizat pentru modernizarea și repararea parcului de material rulant, a declarat Marinica Voicu, Director General al CFR Marfă, la o conferință a Club Feroviar.
La CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente, spune un secretar de stat de la Transporturi ​La 20 de ani de la restructurarea sistemului de transport feroviar ne aflăm în fața unei degradări a căii ferate. Din anii ’90 și până în prezent numărul călătorilor în transportul feroviar a scăzut de peste șapte ori, a spus Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat în Ministerul Transporturior, la o conferință a Club Feroviar. La capitolul material rulant, la CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la peste 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente.
Metrorex a primit o ofertă de la un constructor francez pentru montarea de uși culisante pe peronul stației de metrou Piața Victoriei 1: „Se poartă discuții. Orice astfel de proiect-pilot va fi făcut prin licitație publică” Metrorex anunță că Asocierea TIAB – Grupul VINCI LOGIC IT CONSULT SRL a propus implementarea unui “sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de platforme cu uși culisante la peron”, în stația de metrou Victoriei 1, ca urmare a unei știri publicate de profit.ro. Metrorex precizează, însă, că momentan sunt doar discuții pe marginea ofertei primite și că „implementarea unui proiect-pilot se realizează doar în baza reglementărilor legale, prin procedura de lictație”. Altfel, Metrorex informează că până în prezent „nu s-a demonstrat îndeplinirea condițiilor necesare care să stea la baza unei decizii de implementare” a unui sistem cu uși culisante - antisuicid cum se mai numesc ele - în toate stațiile de metrou din Capitală.
FOTO Cum arată trenurile de mare viteză pe care China le va lansa pentru JO de Iarnă din 2022 Chinezii au prezentat randări cu noile trenuri care vor circula pe o nouă linie de mare viteză care va fi gata până la începerea Jocurilor Olimpice de Iarnă Beijing 2022. Linia va avea 174 km și va lega Beijingul de zona care va găzdui evenimentele de schi. Cele mai rapide trenuri fac trei ore acum, dar ”TGV-urile” vor face doar 50 de minute.
VIDEO Imagini din avion cu A10 Sebeș - Turda. Pro Infrastructura: „Loturile 3 și 4 sunt pregătite să preia traficul rutier, dar ne uităm la ele ca la piese de muzeu!” Circa 30 de km din autostrada A10 Sebeș - Turda au lucrările de drum finalizate și sunt gata să preia traficul rutier, însă autoritățile de la drumuri tergiversează deschiderea, susține Asociația Pro Infrastructura care a realizat o filmare din avion cu cele două loturi. Compania de Drumuri invocă lucrări neconforme care fac imposibilă recepția. „Autostrada este gata, se poate circula, așa cum am spus de foarte multe ori! Însă autoritățile încă analizează, încă negociază cu antreprenorii generali și nimeni nu-și asumă responsabilitatea recepției”, scrie API.
HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul modificat al autostrăzii A1 Pitești - Sibiu, așa cum va fi scos la licitație. Cum s-au schimbat secțiunile, unde vor fi tunelurile și câte noduri rutiere au mai rămas Autostrada A1 Pitești - Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016. Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni - tronsoanele montane, cele mai dificile - în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată. HotNews.ro publică în format interactiv traseul nou, secțiunile, nodurile rutiere și tunelurile autostrăzii A1 Pitești - Sibiu, așa cum au fost ele scoase la licitație.
Primăria Capitalei explică de ce lucrările de la pasajul Ciurel și nodul rutier Virtuții au întârzieri: „Proiectul inițial a fost făcut prost” Lucrările la pasajul hobanat de la Ciurel și la nodul rutier Virtuții, parte din penetrația spre autostrada A1, sunt în întârziere după cum se vede și în imaginile aeriene publicate de Asociația Pro Infrastructura. Primăria Generală vine cu o serie de precizări și explică de ce au apărut întârzierile: „Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care  trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continua”, se arată în precizările transmise de PMB. Vezi în articol toate motivele invocate de administrația bucureșteană.
Porțiunea de drum plină de gropi dintre vama Giurgiu și DJ 507 a fost preluată de CNAIR și urmează să fie asfaltată ​Porțiunea de drum dintre vama Giurgiu și DJ 507, care este plină de gropi de câțiva ani, ar putea fi în sfârșit asfaltată. Bucata de 600 metri lungime, care se află în proprietatea Primăriei Girgiu,  a fost preluată de CNAIR, în baza unui protocol de colaborare, iar compania urmează să înceapă lucrările de reabilitare.
În Olanda încep testele cu trenuri de marfă semi-autonome ce se deplasează cu intervenţii minime din partea mecanicilor ​Olanda începe în acest an teste cu trenuri de marfă ce se pot deplasa cu intervenţii minime din partea mecanicilor, ţinta fiind ca pe termen mediu aceste trenuri să se poată deplasa complet singure. Olanda are infrastructură feroviară modernă, dar problema este că sunt foarte multe trenuri de toate felurile pe reţeaua de 7.000 km. Testele vor fi făcute de Alstom şi de operatorul ProRail. Informaţia este încă o dovadă despre cât de mare este deosebirea dintre ţările din vest şi România, ţara unde trenurile de marfă au o viteză medie de 15-20 kmh.
​​VIDEO Imagini din dronă cu podul hobanat de la Ciurel și nodul rutier Virtuții. Cum arată acum proiectul pe care primarul Firea îl dădea gata la finalul anului trecut Podul hobanat peste Dambovița de la Ciurel și nodul rutier de pe șoseaua Virtuții sunt în lucru de mai bine de patru ani. Primarul Gabriela Firea anunța că lucrările vor fi gata la finalul anului trecut, iar mai apoi la final de februarie a revenit și a informat că stadiul e abia la 58%. Asociația Pro Infrastructura a publicat imagini din dronă care arată stadiul întârziat al lucrărilor, atrage atenția că nodul rutier de la Virtuții nu va rezolva mare lucru fără continuarea spre A1 și că proiectul inițial al penetrației spre autostradă a fost modificat, iar numărul de benzi micșorat, renunțându-se și la drumurile colectoare.
​VIDEO Povestea Le Capitole, primul tren european ce atingea 200 km/h acum jumătate de secol În 1967 Franța lansa primul tren european care atingea 200 km/h la fiecare călătorie, stabilind un standard care urma să fie extins 15 ani mai târziu de și mai rapidele TGV-uri. Trenul Le Capitole rula pe linii convenţionale şi parcurgea în șase ore distanţa de 713 km dintre Paris și Toulouse, având porțiuni unde putea atinge 200 km/h, aproape la fel de rapid ca trenul japonez Shinkansen, lansat în 1964. Mizând pe viteză şi lux, trenul a fost un mare succes în anii 70', dar nu a mai făcut faţă schimbărlor din anii 80'.
Compania de Drumuri și Primăria Capitalei au încheiat un protocol prin care se vor consulta asupra proiectelor de infrastructură din zona Bucureștiului Primăria Generală a Capitalei și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) au încheiat un protocol prin care cele două instituții se vor consulta asupra proiectelor care ar putea viza obiectivele de dezvoltare ale Capitalei. Porotocolul semnat are o valabilitate de patru ani și va presupune ca reprezentanții celor două instituții sp se întâlnească semestrial sau ori de câte ori va fi nevoie.
Criza de vagoane CFR nu va fi rezolvată nici anul acesta. De câte vagoane are nevoie de urgență compania care folosește și automotoare Malaxa de acum 80 de ani Acum două decenii era ceva normal să vezi un tren cu 15-20 de vagoane. În prezent, chiar și trenuri care merg multe sute de kilometri au 5-6 vagoane și aglomerația este, în unele zile, greu de suportat. CFR Călători spune că are nevoie într-o primă fază de 150 de vagoane și/sau automotoare, va crește treptat numărul Săgeților Albastre aflate în circulație și, spre final de an, încep demersurile pentru achiziționarea de material rulant, prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară. Procedura este complicată și are mai multe etape de trecut și cu siguranță va dura. Până atunci, CFR va trebui să distribuie 800 de vagoane la cele 1200 de trenuri incluse zilnic în Mersul Trenurilor.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version