MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada Gilau-Nadaselu va fi gata in 2016, dar nu va putea fi folosita pentru ca lipseste un pod: "Licitatia pentru pod va fi publicata in saptamanile urmatoare" Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau - Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. "Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod", recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. "Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP", a spus Homor.
Drum expres de 22 de km spre Sudul Litoralului care sa evite blocajele din Agigea si Eforie - un nou proiect pe care Compania de Autostrazi vrea sa-l faca in regie proprie Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.
Ministerul Transporturilor ar putea rezilia contractul cu constructorii tronsonului Suplacu de Barcau - Bors Nemultumit de mobilizarea constructorilor pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors din Autostrada Transilvania, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, nu exclude varianta rezilierii contractului castigat in urma cu aproximativ un an si jumatate de asocierea Corsan Corviam Construccion Spania, Consinit-Road Consulting si Via Design. Stadiul de executie este 0%, spune ministrul.
FOTO Prinde contur prima autostrada din Moldova? Compania din Turcia care construieste centura Bacaului a adus primele utilaje pe santier Primele utilaje care vor construi intaiul tronson de autostrada din Mdoldova au intrat, in sfarsit, pe santierul centurii Bacaului pe care il construieste compania turceasca Eko Insaat Ve Tic A.S., la un an si cinci luni de la semnarea contractului si la peste trei ani de la lansarea licitatiei. Centura Bacaului ar urma sa aiba 30 de km, din care aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.
Trecerea peste calea ferata pe DN7 la Bascov, punct care da peste cap traficul din zona Pitesti, va fi reabilitata Trecerea la nivel cu calea ferata de pe DN7 la Bascov, langa Pitesti, va intra in reabilitare in urmatoarele zile au transmis reprezentantii Companiei de Drumuri la solicitarea HotNews.ro, cu toate ca trecerea la nivel e in administrarea Cailor Ferate. In momentul de fata zona respectiva este puternic avariata si din cauza ei autovehiculele incetinesc formand cozi mari in zona Pitesti-Ramnicu Valcea.
​Podul vechi de la Agigea se inchide complet din 12 septembrie pentru reluarea lucrarilor de reabilitare. Care este ruta ocolitoare pentru soferii ce merg pe litoral De pe 12 septembrie Podul rutier de la Agigea va fi inchis complet tarficului pentru a putea fi reluate lucrarile de reabilitare, anunta Compania de Drumuri. Pentru soferii care circula pe litoral va exista ca varianta de ocolire noul pod rutier peste canalul Dunare - Marea Neagra dinspre portul Constanta, port ce vine in continuarea autostrazii dinspre Bucuresti.
​VIDEO In ce stadiu sunt lucrarile de extindere la doua benzi pe sens a Centurii Capitalei intre Chitila si Autostrada A1: "Pana la finalul anului traficul va fi deschis pe toate benzile" Lucrarile la extinderea Soselei de Centura a Capitalei la doua benzi pe sens, pe cei 8,7 km intre Chitila (DN7) si A1 Bucuresti-Pitesti sunt in grafic, iar pana la finalul anului traficul va fi deschis pe toate benzile, sustine directorul Companiei de Drumuri, Catalin Homor, dupa o vizita pe santierul unui proiect contractat de aproape sase ani. Desi lucrarile au inceput in 2013, iar proiectul s-a impotmolit de numeroase ori si mai multe termene de finalizare au fost depasite, autoritatile de la drumuri vor sa deschida circulatia pe toate benzile inca din acest an, iar apoi intreg proiectul sa fie gata in luna mai 2017. Pana atunci in anumite zone se va circula cu restrictii sau devieri locale. Probleme inca mai sunt inca si acum cu exproprierile, doi dintre proprietarii expropriati refuzand sa elibereze terenurile.
VIDEO Singurul tronson de autostrada ce are sanse sa fie deschis traficului in 2016. Imagini din avion cu lucrarile pe autostrada Lugoj - Deva Circa 17 kilometri din Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva sunt singurii care au sanse reale sa fie deschisi traficului pana la finalul acestui an. Noi filmari din avion realizate de Asociatia Pro Infrastructura (API) arata avansul lucrarilor pe loturile 2,3 si 4 din Lugoj-Deva, dar si numeroasele puncte in care inca sunt probleme. Pe jumatate din Lotul 4 inca nu sunt emise autorizatiile si acordurile necesare, desi au trecut mai bine de trei ani de la semnarea contractului, iar sansele ca circulatie sa fie deschisa chiar si pana la final de 2017 sunt din ce in ce mai reduse.
​Licitatia privind achizitia de sare pentru deszapezire pe urmatorii patru ani va fi reluata de catre Compania de Drumuri dupa ce nu a primit oferte suficiente Licitatiile privind achizitia de sare pentru deszapezire, estimate la o valoare de circa 67,4 milioane de euro, vor fi reluate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), dupa ce a primit oferta doar pentru directia regionala Cluj de la o companie privata, iar Salrom, singurul producator de sare din Romania, a anuntat ca nu a participat la licitatii din cauza ¬conditiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant¬ prevazute in caietul de sarcini, potrivit News.ro. CNADNR ar putea purta negocieri directe cu Salrom in vederea achizitiilor de sare. Licitatiile vizeaza toate cele sapte direcii regionale din tara si acopera perioada 2016-2020.
​Pasajul de la Ciurel: Apel catre primarul Gabriela Firea sa nu reduca numarul benzilor de la trei la doua pe sens in proiectul penetratiei spre A1 Proiectul penetratiei Pod Ciurel - Autostrada A1 ar putea fi modificat, renuntandu-se la drumurile colectoare si practic ingustarea arterei de la trei benzi la doua benzi pe sens, anunta in urma cu o luna primarul general Gabriela Firea. Asociatia Pro Infrastructura (API) si Asociatia Metrouusor ii cer primarului general sa nu modifice proiectul, sa pastreze benzile coelctoare si sa foloseasca una din cele trei benzi pentru a dezvolta transportul in comun pe noua artera.
​FOTO VIDEO Turcia a inaugurat cel de-al treilea pod peste Bosfor: Un pod hibrid hobanat-suspendat, cu patru benzi pe sens si cale ferata, construit in doar trei ani Turcia a inaugurat, vineri, cel de-al treilea pod peste stramtoarea Boosfor. Denumit "Yavuz Sultan Selim", podul  are o structura hibrida intre un pod hobanat si unul suspendat, are o latime de 59 de metri si este cel mai lung pod de acest tip care are si infrastructura feroviara. Constructia podului lung de 1,4 km a inceput in 2013 si a costat circa 3 miliarde de dolari.
FOTO In ce stadiu sunt studiile geotehnice pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Pe ce loturi se fac foraje Studiile geotehnice necesare autostrazii Sibiu - Pitesti sunt in plina desfasurare, anunta reprezentantii Companiei de Autostrazi dupa ce au facut o vizita in teren in ultimele doua zile. Pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu aceasta fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%.
De ce sunt puse borduri pe mijlocul DN1 langa Cluj-Napoca, in timp ce pe Bucuresti-Otopeni au fost schimbate cu parapete din cauza accidentelor repetate Pe DN1, langa Cluj - Napoca, sensurile de circulatie au inceput sa fie separate prin borduri si insule mediane, benzile au fost ingustate, iar in unele locuri banda II trecere fortat pe banda I pentru a lasa loc destinat virajelor la stanga. Lucrarile au fost demarate de catre Compania de Drumuri si au iritat localnicii, autoritatile din zona, precum si multi soferi care tranziteaza drumul. Lucrarile de montare a bordurilor intre sensurile de circulatie vin in contextul in care langa Bucuresti, pe DN1 spre Otopeni, CNADNR tocmai ce a terminat sa inlocuiasca bordurile de pe mijlocul drumului cu parapete metalice si din beton - totul dupa o controversa de cativa ani in care au avut loc numeroase accidente rutiere grave cu autovehiculele ce au incalecat bordurile si au intrat pe contrasens.Vezi cum explica CNADNR alegerea de a monta borduri pe mijlocul drumului langa Cluj-Napoca
​​VIDEO Imagini filmate cu drona: Cum arata de sus santierul de pe lotul demolat din autostrada Sibiu - Orastie, lucrare executata in regim propriu de CNADNR Portiunea demolata din autostrada A1 Sibiu - Orastie Lot 3, inchisa traficului la nici un an de la inaugurare din cauza deficientelor de executie, este in plin proces de reconstructie, de santier ocupandu-se chiar Compania de Autostrazi prin forte proprii. Termenul pe care si l-au setat autoritatile de la drumuri pentru redeschiderea circulatiei este finalul lunii septembrie, iar lucrarile in regim propriu sunt vazute ca un test pentru a masura capacitatile CNADNR de a interveni in teren pe lucrari de amploare.
VIDEO Cum este reconstruita portiunea de autostrada demolata dintre Sibiu si Orastie de catre muncitorii Companiei de Autostrazi Portiunea de 200 de metri demolata din Lotul 3 al autostrazii A1 Orastie - Sibiu, inchis pentru deficiente majore la nici un an de la inaugurarea intempestiva din noiembrie 2014, este in plin proces de reconstruire chiar de catre Compania de Autostrazi, cu forte proprii. Termenul pentru repunerea in circulatie a lotului inchis este luna septembrie 2016, iar lucrarile de reparatie sunt un test pentru CNADNR care isi pune la incercare, astfel, capacitatea proprie de a interveni in teren cu muncitori si utilaje.
​Sfaturi pentru soferii care merg pe Litoral: Cum pot fi evitate cozile de la podul din Agigea si de la plata tarifului de trecere la Fetesti Coada care se formeaza in special la fiecare final de saptamana pe podul de la Agigea, aflat in reparatii, cu restrictie de tonaj si trafic ingustat la doar o banda pe sens, poate fi evitata de catre soferii ce merg pe Litoral pe noul Pod peste canalul Dunare-Marea Neagra, in continuarea autostrazii. Ruta, cu doar putin mai lunga fata de cea traditionala prin Agigea, este mai mereu libera si poate scuti multe minute de asteptare si nervi irositi in trafic. La fel, coada care se formeaza la ghiseele de plata cash a tarifului de trecere a podului de la Fetesti poate fi evitata simplu printr-o plata prin SMS sau in oricare benzinarie, chiar si pana la 24 de ore dupa trecerea cu masina pe la portile de taxare.
VIDEO Singura autostrada care ar putea fi gata in acest an are sanse minime sa fie si folosita. Imagini din drona cu lotul A3 Gilau-Nadaselu de langa Cluj-Napoca Tronsonul A3 Gilau - Nadaselu, "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, in continuarea autostrazii Transilvania de la Turda la Gilau realizata in trecut de Bechtel, este in grafic sa fie terminat pana la finele acestui an. Cu toate acestea, sansele ca acest tronson sa fie si dat spre folosire sunt minime pentru ca nu este legat de restul autostrazii de la Gilau la Turda. Lipseste un viaduct, o ramasita neterminata din contractul Bechtel, pentru care autoritatile inca nu au relansat licitatia pentru executie.
​​VIDEO Primele imagini din avion cu autostrada Transilvania A3 in constructie de la Targu Mures spre Campia Turzii Primele imagini filmate din avion cu o parte din santierul autostrazii A3 Transilvania, dintre Targu Mures si Campia Turzii, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Filmarea in premiera pe aceastaportiune a autostrazii surprinde santierul in stadiu incipient pe doua loturi din cele cinci ale drumului de mare viteza proiectat intre Targu Mures si Campia Turzii, localitate de unde ar urma sa continue cu autostrada deja construita de Bechtel pana langa Cluj-Napoca.
​​VIDEO Imagini filmate cu drona: 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca au toate sansele sa fie gata anul acesta, dar risca sa nu poata fi deschisi circulatiei Tronsonul A3 Gilau - Nadaselu, "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, in continuarea autostrazii Transilvania de la Turda la Gilau realizata in trecut de Bechtel, are toate sansele sa fie gata pana la finele acestui an, imaginile video din drona realizate si publicate de Asociatia Pro Infrastructura ilustrand avansul lucrarilor. Cu toate acestea, tronsonul ce poate fi terminat anul acesta nu este legat de restul autostrazii de la Gilau la Turda. Lipseste un viaduct, o ramasita neterminata din contractul Bechtel, pentru care autoritatile inca nu au relansat licitatia pentru executie.
Noul ministru al Transporturilor, in vizita pe DN76 Deva - Oradea, un drum aflat in reabilitare de sapte ani: "Nu vreau nicio zi de intarziere peste termenul din luna noiembrie" DN 76, intre Deva si Oradea, se afla in reabilitare inca din 2009, insa dupa mari probleme, lucrarile au fost deblocate in urma cu o luna, iar termenul de finalizare ar trebui sa fiepana la finele anului. , anunta Ministerul Transporturilor. Noul ministru, Sorin Buse,  a facut o vizita pe santier si a cerut cosntructorilor seriozitate si finalizarea lucrarilor pana in luna noiembrie. Din cele sase loturi ale proiectului, pe 4 se lucreaza, pe unul este pregatita lansare alicitatiei iar pe altul, unde contractele au fost reziliate in urma cu un an, proiectul tehnic este in curs de revizuire.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi