MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov)
Foto: Hotnews

Proiectarea autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov este blocată, acuză Cătălin Drulă: „Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt. Acum consultantul își face de cap”

de C.V. HotNews.ro
Contractul de proiectare a Autostrăzii A3 pe Valea Prahovei și până la Brașov este blocat, acuză fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. „De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie”, spune Drulă care amintește că deja trebuia să fie aprobat și bătut în cuie traseul autostrăzii, lucru ce nu s-a întâmplat încă.
A8 Autostrada Unirii - Traseul Tg Neamt - Iasi - Ungheni (SF 2021)
Foto: Hotnews

Cătălin Urtoi, Asociaţia "Împreună pentru A8": România nu va avea capacitate financiară să facă până în 2030 autostrada Iaşi-Târgu Mureş, dar şi autostrada Bacău-Braşov. Suntem prea săraci ca să împrăştiem banii

de I.B. HotNews.ro
Vicepreşedintele Asociaţiei "Împreună pentru A8" Cătălin Urtoi susţine că i-a cerut ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ca banii pentru autostrăzi să nu mai fie împărţiţi politic, arătând că nu vor exista fonduri suficiente pentru a finaliza până în 2030 atât autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi autostrada Bacău-Braşov, potrivit News.ro.
Autostrada Transilvania, tronsonul Târgu Mureş-Ungheni
Foto: Facebook Sorin Grindeanu

VIDEO A fost deschisă circulația pe încă un ciot de autostradă - tronsonul Târgu Mureş-Ungheni din Autostrada Transilvania

de Redactia HotNews.ro
Luni după-amiază a fost deschisă circulație pe încă un lot de autostradă - tronsonul de la Târgu Mureș la Ungheni (aeroport) din Autostrada Transilvania. Este un ciot de doar puțin peste 9 km - 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu patru benzi - însă vine în continuarea a 33 de kilometri de autostradă deja dați în trafic și permite șoferilor să intre pe autostradă mult mai aproape de Târgu Mureș.
Utilaje pe un santier de infrastructura
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

"Chestiune de Cartea Recordurilor" - de 13 ani se lucrează la șoseaua de centură de la Tecuci / Grindeanu: Șantierul, primul care va fi supravegheat cu drone

de Redactia HotNews.ro
La șoseaua de centură a orașului Tecuci se lucrează de 13 ani, ceea ce este un record absolut, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținând că șantierul va fi primul monitorizat cu drone.
Taxa la podul Fetesti - Cernavoda
Foto: Agerpres

Eliminarea taxei de pod la Cernavodă-Feteşti, pe agenda Parlamentului săptămâna viitoare. Grindeanu: Dacă o eliminăm, trebuie acoperit un minus de 30 milioane euro în bugetul CNAIR

de V.M. HotNews.ro
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, sâmbătă, că săptămâna viitoare va ajunge pe ordinea de zi a Parlamentului un proiect care prevede eliminarea taxei de pod de la Cernavodă-Feteşti. „Trebuie să ne gândim. Dacă am elimina această taxă de pod, ne-am duce în jos cu 30 de milioane de euro în bugetul CNAIR”, a afirmat ministrul, precizând că suma va trebui alocată de la bugetul de stat. Proiectul a fost inițiat de mai mulți deputați PNL și zace în Parlament din 2018.
Podul de peste Dunare de la Braila
Foto: Facebook

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre - imagini cu stadiul lucrărilor / Grindeanu: Trebuie să fie dat în circulație până la finalul anului viitor

de Redactia HotNews.ro
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - care face legătura între județele Brăila și Tulcea - trebuie să fie dat în circulaţie până la sfârşitul anului viitor, aşa cum prevede contractul, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care sâmbătă a făcut o vizită pe șantierul podului.
Autostrada Transilvania, drumul de legatura de langa Targu Mures
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Încă un tronson de autostradă este aproape gata și așteaptă să fie deschis traficului / Cum arată acum

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circa 9 km de șosea rapidă, din care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens sunt gata pentru deschiderea traficului, iar inaugurarea oficială ar urma să vină săptămâna viitoare. „Ciotul” din Autostrada Transilvania a fost construit în aproape 16 luni și va fi deschis înaintea termenului contractual.
Autostrada A10
Foto: Ministerul Transporturilor

VIDEO A fost deschis circulației ultimul tronson din Autostrada A 10 Sebeș-Turda, după 7 ani. Se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj

de Redactia HotNews.ro
Ultimul tronson de 25 de kilometri din Autostrada A 10 Sebeș-Turda a fost deschis circulației, marți după-amiază, deși nu toate lucrările sunt finalizate. Astfel, după 7 ani de la semnarea contractului pentru această autostradă, se poate circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj.
Autostrada A10 Sebes - Turda, gata de inaugurare
Foto: Captura YouTube
Actualizat

​​VIDEO Autostrada Sebeș - Turda va fi deschisă complet marți. Cum arată acum ultimul tronson rămas de inaugurat / Grindeanu: „Fără festivisme, fără tăiere de panglici”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările la cei circa 25 de kilometri ai Lotului 2 din Autostrada A10 Sebeș - Turda sunt aproape de final, iar tronsonul va fi dat în trafic marți după-amiază. Vorbim practic de ultimii kilometri care așteaptă să fie finalizați după lucrări de mai bine de 7 ani la autostrada A10. Odată cu Lotul 2 vor fi dați în trafic și alți circa 4 km de pe loturile adiacente și care până acum nu puteau fi folosiți, iar drumul de la Cluj la Sibiu va putea fi făcut în întregime pe șosea de mare viteză.
Centura Mihailesti, la inaugurare
Foto: Captura video

VIDEO Se deschide traficul pe centura de doar 3 km la care se lucrează de 10 ani. Cum arată acum

de Victor Cozmei HotNews.ro
După ani la rândul de întârzieri și tergiversări, vineri se deschide oficial traficul pe un drum de doar 3 kilometri cu câte două benzi pe sens pe care Compania de drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011. Și nu vorbim de un drum nou undeva la munte sau într-o zonă greu accesibilă, ci e în plină câmpie, la doar câțiva kilometri de București.
Autostrada in Romania
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
 documente
DOCUMENT

Programul pe Transporturi al Guvernului PSD-PNL, copy-paste în mare parte din programul PNL-USR. Cum arată planul pe proiectele rutiere

de Victor Cozmei HotNews.ro
„România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii 10 ani”, așa se susținea în urmă cu un an în programul de guvernare pe Transporturi al fostului guvern PNL-USR. Exact așa apare și acum în draftul programului de guvernare pe Transporturi al noului Guvern PSD-PNL. De altfel, cam tot capitolul Transporturi e un mare copy-paste din fostul program de guvernare, schimbat ici-colo să fie mai la zi sau cu paragrafe mutate.
Autostrazile spre Moldova
Foto: Hotnews

Fost secretar de stat în Transporturi: „CNAIR a decis anularea sedințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova” / Cum explică CNAIR

de C.V. HotNews.ro
„CNAIR a decis anularea sedințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova!”, acuză fostul secretar de stat în Transporturi, Adrian Covăsnianu, care spune că ședințele de progres, ce aveau loc până acum în fiecare luni cu actorii implicați - proiectanți, constructori, autorități locale, politicieni și societatea civilă, vor fi „înlocuite cu un comunicat de presă la fiecare două săptămâni prin care societatea civilă și mass-media vor afla stadiul proiectelor de infrastructură rutieră”.
Magistrala M6 de metrou 1 Mai - Baneasa - Otopeni
Foto: Hotnews
UPDATE

Licitație de 270 de mil. euro pentru Metroul M6 de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, în ciuda raportului critic făcut de experții externi care au desființat proiectul

de Victor Cozmei HotNews.ro
Transporturile au lansat licitația pentru continuarea metroului M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Henri Coandă cu o valoare de circa 1,32 mld de lei fără TVA în SEAP. Secretarul de stat Scrioșteanu spune de contract că ar fi de 2,38 mld. de lei, un contract care vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, după care vor urma alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri. Mutarea vine în ciuda unui raport devastator făcut proiectului de către experții externi în timpul mandatului lui Cătălin Drulă. Raportul arăta că rentabilitatea proiectului e departe de a fi la un prag acceptabil, iar proiectul așa cum e el în prezent are și alte câteva minusuri majore: cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge.
Autostrazile spre Moldova
Foto: Hotnews

Autostrăzile și Drumurile Expres din Moldova și Bucovina: Stadiul la zi pentru fiecare proiect

de Victor Cozmei HotNews.ro
Interesul major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei a făcut ca autoritățile de la Drumuri să decidă că vor publica „bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse”. A7, A8, A13, dar și diversele drumuri expres din Moldova, toate vin cu informații legate de stadiul implementării lor la zi.
Cătălin Drulă
Foto: Captura Facebook

Drulă, despre demiterea șefului Metrorex care „a pus "ranga" pe cartelul de la metrou”: „De ce să se lupte PNL cu mafia din subteran? Și ei, și PSD-ul au coabitat cu ea zeci de ani”

de C.V. HotNews.ro
Demiterea lui Ștefan Paraschiv de la șefia Metrorex e un semn că „restaurația vine în forță”, spune fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. „Asta înseamnă reformă în viziunea USL2-ului care ni se pregătește”, spune Drulă, amintind că Paraschiv este cel care a demarat în primăvară campania de demolare a chioșcurilor de la metrou deținute de sindicatul lui Ion Rădoi.
Seful Metrorex deschdie cu ranga usa unui chiosc
Foto: Captura Digi 24

Directorul Metrorex, Ștefan Paraschiv, care a demarat în primăvară campania de demolare a chioșcurilor de la metrou, a fost demis din funcție

de C.V. HotNews.ro
Directorul Metrorex, Ștefan Paraschiv, cel care s-a făcut remarcat în primăvară când a demarat acțiunea de demolare a gheretelor și chioșcurilor de la metrou, acțiune ce a generat și greva ilegală a sindicaliștilor conduși de Ion Rădoi, a fost demis de către noul Consiliu de Administrație numit de ministrul interimar de la Transporturi, Dan Vâlceanu. În locul lui Paraschiv a fost numit un manager din industria petrolieră.
Drumul de legatura DN5 - Giurgiu - Podul Prieteniei
Foto: Captura YouTube

VIDEO Cum arată acum drumul din beton către podul Giurgiu-Ruse - prima „autostradă nemțească” din România. Va fi gata până la finalul anului?

de Victor Cozmei HotNews.ro
Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Intenția era ca traficul să fie deschis până la finalul anului, înaintea termenului contractual din aprilie 2022. Noi imagini de pe șantier arată stadiul fizic destul de avansat al lucrărilor, dar pun totuși sub semnul îndoielii o eventuală deschidere a traficului în acest an. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.
Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews

Autostrada Sibiu - Pitești: Contract de 1,6 miliarde de lei semnat cu PORR pentru un tronson cu un tunel lung de 1,3 km

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Autostrăzi a semnat contractul de circa 1,7 miliarde de lei cu austriecii de la PORR Construct pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni, parte a A1 Sibiu - Pitești. Licitația lansată din 2019 a fost mult timp tergiversată, de la amânarea atribuirii contractului, la contestații depuse ulterior. Contractul prevede 16 luni pentru proiectare și 44 luni pentru execuție, inclusiv pentru un tunel lung de 1,3 km.
Drumul Expres DX12 Craiova - Pitesti - Podul peste Olt
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Cursă contra-cronometru pentru Drumul Expres Craiova - Pitești: Cele trei puncte critice care pun în pericol inaugurarea în acest an a primului tronson de 40 de km

de Victor Cozmei HotNews.ro
Un tronson de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova - Pitești, tronson care ar urma să reprezinte o variantă ocolitoare pentru Slatina și Balș, a tot fost promis de autorități că va fi gata până la finalul anului, deși termenul oficial de finalizare e 2022. Constructorul UMB și-ar fi luat angajamentul să termine mai devreme, având în spate un istoric de proiecte inaugurate mult înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu pun în pericol deschiderea anul acesta a primului tronson de drum expres din România.
Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
Autostrada A1 Sibiu - Pitești

Cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România, prelungită până în ianuarie

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România - până la circa 1,2 miliarde de euro pentru proiectarea și construcția a 37,4 km pe autostrada A1 Sibiu - Pitești (Lotul 3 Tigveni - Cornetu) a fost deblocată după o serie de contestații, iar Compania de Autostrăzi a prelungit termenul de depunere a ofertelor până pe 22 ianuarie 2022. La această licitație lansată din septembrie 2020 s-au calificat în final șase asocieri de firme pentru a depune oferte, însă procedura s-a împotmolit în contestații.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by