MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Noul Terminal de pasageri de la Aeroportul Otopeni
Foto: CNAB

​FOTO Noi informații despre viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni: Cum ar putea arăta și cum se va ajunge la el

de Victor Cozmei HotNews.ro
Aeroportul Internațional „Henri Coandă” se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro. Autoritățile de la Transporturi au transmis la solicitarea HotNews.ro informații despre stadiul proiectului, simulări foto cu viitorul terminal, dar și detalii despre cum va fi legat viitorul T2 de București. Compania Aeroporturi susține că T2 va fi legat pe rutier de autostrada A3, dar va exista și o conexiune pe pe calea ferată. Între cele două terminale va exista o conexiune cu autobuze (tip shuttle), iar pentru metrou se păstrează liberă o zonă specială pentru o eventuală extindere. De cealaltă parte, CFR și Metrorex au precizat pentru HotNews.ro că proiectele concrete pe care le au în aplicare în prezent nu ajung până la viitorul T2, ci se opresc doar la actualul terminal.
Statia Valea Ialomitei - Magistrala 5 de metrou
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi gata până în octombrie, dar linia din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu din cauza unui proces pe rol: „Cerem să se judece în regim de urgență!”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, însă noua linie din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu și să nu fie deschisă nici în 2019 dacă instanța de judecată nu va lua o decizie în cazul contestațiilor depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului. Oficialii Metrorex spun că au cerut ca dosarul să se judece în regim de urgență și că termenul de finalizare al sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - de 9 luni, ar putea fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi.
Sageata Argintie din Grecia
Foto: TrainOSE

​VIDEO FOTO Chinuit, chinuit, dar ceva au reușit - Grecia și povestea trenurilor sale surprinzător de rapide

de Vlad Barza HotNews.ro
Grecia este celebră pentru multe lucruri, dar nu și pentru trenuri, ceva normal dacă ne gândim la relieful muntos și insular ce nu ”invită” la construcția de căi ferate. Plus că țara a fost la un pas de faliment, iar compania feroviară avea datorii uriașe și a fost restructurată dur. Însă în ultimii ani s-a reușit o privatizare, s-a modernizat principalul coridor feroviar și au fost aduse trenuri ce pot atinge 250 km/h. În articol puteți citi cum a ajuns Grecia să aibă secțiuni lungi unde trenurile confortabile rulează cu peste 150 km/h, dar și despre o privatizare complicată ce pare a fi un succes.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

Pe lista proiectelor ce vor fi realizate în parteneriat public - privat a fost adăugată linia ferată ”de mare viteză” Ploiești - Suceava - Vicșani

de Vlad Barza HotNews.ro
Pe lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public - privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNP) a fost adăugată "Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani - Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)", se arată într-o notă de fundamentare. În general lista de proiecte cuprindea autostrăzi la capitolul infrastructură, nu și investiții feroviare.
Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex

Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni

de MH HotNews.ro
Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, adică pentru o secțiune de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, a anunțat comisarul european Corina Crețu, precizând că lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță. Corina Crețu spune că speră că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.
TGV
Foto: SNCF

Tunelul alpin al dezbinării - De ce Franța și Italia se ceartă pentru unul dintre cele mai scumpe proiecte feroviare europene

de Vlad Barza HotNews.ro
Tunelurile sunt printre cele mai complicate lucrări de infrastructură și, dacă acum 160 de ani un tunel de 4 km era ceva fantastic, în prezent cele mai lungi au peste 50 km și găzduiesc trenuri ce rulează și cu 200 km/h. Un mega-tunel de 8,6 miliarde euro care a început să fie construit pe linia Torino - Lyon a stârnit certuri în politica italiană, dar și între Franța și Italia, țări a căror relație s-a răcit mult. Susținătorii spun că tunelul va scoate sute de mii de camioane de pe șosele, iar opozanții spun că este o uriașă risipă de bani publici bazată și pe minciuni. Însă lucrurile nu sunt deloc simple pentru calea ferată ce costă 150 milioane euro/km.
Indicatoare in Aeroportul Otopeni
Foto: Hotnews

Trenul Gara de Nord - Aeroport: CFR a lansat licitația de 420 milioane lei / Șanse minime ca linia să fie gata până la Euro 2020

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie și sunt șanse minime ca trenurile să poată circula în iunie 2020 când Capitala va găzdui patru meciuri de la Euro.
Ministrul Plumb si autostrazile
Foto: Colaj foto

Ministrul interimar al Transporturilor visează autostrăzi verzi pe pereți: "Dăm în funcțiune 180 de kilometri în 2019"

de Victor Cozmei HotNews.ro
În momentul de față în România sunt în construcție puțin peste 200 de km de autostradă și drum expres, unele tronsoane abia contractate de o lună și cu termene de execuție de doi-trei ani de acum încolo. La ședința pe buget din Parlament, ministrul interimar al Transporturilor aruncă bomba: "180 de km de autostradă dați în funcțiune la final de 2019". Adică mai mult decât a reușit România să deschidă în ultimii cinci ani la un loc. Un coleg din PSD vrea să atenueze penibilul situației: "Probabil doamna ministru se referă la kilometri în lucru...". Dar ministrul Plumb insistă: "Nu, nu. Vor fi 180 de km noi dați în funcțiune pe care să circule românii în acest an!". Întrebată cine va răspunde dacă nu vor fi gata cei 180 de km promiși, ministrul Plumb a evitat să răspundă: „Vom analiza”.
Noi sectiuni din Autostrada Transilvania scoase la licitatie
Foto: Hotnews

HARTĂ INTERACTIVĂ Trei noi secțiuni din Autostrada Transilvania, pregătite de Compania de Drumuri pentru licitație. Vezi pe unde trec cei 56 de km de autostradă

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circa 56 de kilometri din Autostrada Transilvania, din apropiere de Cluj Napoca și până lângă Zalău, vor fi scoși la licitație, anunță Compania de Drumuri care precizează că a trimis documentațiile spre validare către ANAP. O parte dintre sectoarele ce vor fi scoase la licitație încep chiar de la autostrada Gilău - Nădășelu, deschisă oficial traficului în 2018, iar o altă secțiune vine în continuarea tronsoanelor de la Suplacu de Barcău spre granița cu Ungaria, loturi scoase la licitație încă din 2017, dar necontractate nici până în ziua de azi.
Brexit
Foto: Flickr/ www.inkmedia.eu

​Uniunea Europeană își adaptează rețelele transeuropene de transport (TEN-T) în cazul în care nu se ajunge la un acord pe Brexit

de Victor Cozmei HotNews.ro
Președinția Consiliului Uniunii Europene a ajuns la o înțelegere provizorie cu Parlamentul European pentru adaptarea rețelei TEN-T, transmite Ministerul Transporturilor. Decizia presupune asigurarea unor noi legături maritime între Irlanda și celelalte țări ale Uniunii Europene (UE) pe coridorul rețelei de bază: Marea Nordului - Marea Mediterană, în condițiile în care Marea Britanie părăsește UE fără un acord negociat.
Protest - autostrazi pentru Moldova
Foto: Hotnews

​​FOTO Manifestație în Piața Victoriei pentru construcția de autostrăzi în Moldova

de Victor Cozmei HotNews.ro
Câteva zeci de persoane, majoritatea venite din Iași, au manifestat vineri dimineață în Piața Victoriei din Capitală, în fața Guvernului, pentru construcția autostrăzilor A8 Târgu Mureș Iași și A7 Ploiești-Buzău-Bacău-Siret. Protestul a fost organizat de trei asociații din Moldova care susțin proiectele pentru infrastructură din regiune, dar în piață au fost prezenți și deputatul USR de Neamț Iulian Bulai, precum și consilierul USR de la Sectorul 1 din București, Clotilde Armand.
Menifest pentru autostrazi in Moldova
Foto: Impreuna pentru A8

„Uniți pentru Autostrăzile Moldovei” - Protest anunțat pentru vineri în Piața Victoriei din Capitală

de Victor Cozmei HotNews.ro
Trei asociații din Moldova - Împreună pentru A8, Moldova vrea Autostradă, Asociația Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei - și Asociația Pro Infrastructura vor protesta vineri începând cu ora 10:00 în Piața Victoriei din Capitală, în fața clădirii Guvernului, și vor cere măsuri concrete pentru proiectele de autostradă ce vizează zona Moldovei. Cele patru asociații au formulat și o scrisoare cu revendicări, printre care: renunțarea la proiectul de parteneriat public-privat pentru un tronson din A8 Iași - Târgu Mureș, numirea unui nou ministru al Transporturilor competent, dar și demiterea actualului director de la Drumuri, Narcis Neaga.
Drum cu profil 2+1 alternativ
Foto: Google Street View

Premieră pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară: Un sector din E85 va fi transformat în 2+1 alternativ / PLUS: Ce spune Compania de Drumuri despre tipul de parapet pe cablu testat timp de un an la Afumați

de Victor Cozmei HotNews.ro
Drumul Național DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din țară - asta mai ales din cauza faptului că, deși șoseaua are doar o bandă pe sens, mulți șoferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari și multe depășiri sunt periculoase. De câțiva ani a existat o presiune din partea societății civile pentru a spori siguranța pe actualul DN2 și implementarea unui sistem de circulație 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test va avea circa 9 kilometri și Compania de Drumuri a precizat la solicitarea HotNews.ro exact unde va fi implementat. Cu toate acestea, sensurile de circulație nu vor fi separate fizic printr-un parapete, ci prin spațiu liber lat de un metru.
Unitate de productie Alstom
Foto: Alstom

Bruxelles-ul interzice fuziunea Siemens-Alstom, puternic susținută de guvernele din Franța și Germania

de Vlad Barza HotNews.ro
​Comisia Europeană a anunțat miercuri că interzice propusa fuziune dintre giganții feroviari Siemens și Alstom, pe motiv că cele două companii nu au remediat problemele pe care CE le semnalase în domeniul concurenței. Cele două concerne, francez și german, argumentau fuziunea prin pericolul concurenței chineze, care este în creștere. Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză/an, în timp ce Alstom, doar 35. Înalți oficiali din Franța și Germania se așteptau la o decizie negativă și sunt furioși pe cei de la Comisia Europeană.

A8 Tg Mures - Tg Neamt
Foto: Hotnews

Primii pași pentru autostrada A8: Actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, lansată în SEAP / „Din păcate nu este o veste bună” - Pro Infrastructura

de Victor Cozmei HotNews.ro
Completarea Studiului de Fezabilitate a autostrăzii A8 de la Târgu Mureș la Târgu Neamț - un tronson cu o lungime de circa 210 km - a fost scoasă la licitație de către Compania de Drumuri. Contractul va avea un termen de implementare de 14 luni, iar licitația are o valoare estimată între 30 și 35 de milioane de lei . „Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura care cere și optimizări de traseu și structuri și implementarea etapizată (semi-profil) a autostrăzii. „Fără aceste măsuri, A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!”, transmite Asociația.
A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews

Compania de Drumuri propune un articol distinct în Bugetul pe 2019 care să includă circa 9 milioane de lei pentru autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Drumuri anunță că a transmis către Ministerul Transporturilor un text propus pentru a fi inclus ca articol distinct în Legea Bugetului de Stat pentru anul 2019 - un articol prin care să fie stabilit un buget de circa 9,3 milioane de lei pe 2019 pentru realizarea documentațiilor tehnico – economice pentru Autostrada Uniri A8 – tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Reacția CNAIR vine după ce în proiectul de buget pe 2019 în dreptul proiectului A8 Guvernul nu ar fi alocat nici un leu, după cum atrag atenția asociațiile din Moldova care militează pentru proiectul de autostradă A8.
Lucrari pe DN6
Foto: Google Street View

Cât de greu se construiesc drumurile în țară: după zece ani de încercări, reabilitarea unui tronson din DN6 între Alexandria și Craiova e din nou blocată / Aceeași soartă riscă și un tronson etern tergiversat din centura Capitalei

de Victor Cozmei HotNews.ro
De aproape un deceniu autoritățile de la Drumuri se chinuie fără succes să reabiliteze un sector din DN6 Alexandria - Craiova. Inițial a fost un contract reziliat cu Romstrade a lui Nelu Iordache, iar de patru ani e în curs o altă licitație. După un constructor scos din joc în urma contestațiilor, Compania de Drumuri descalifică pe ultima sută de metri și ultimul ofertant și anulează cu totul licitația, punând cruce proiectului. Constructorul, o firmă italiană, contestă acum decizia. Pe de altă parte, același constructor ar putea avea oferta câștigătoare pentru un alt proiect tergiversat: lărgirea Centurii Capitalei între DN2 și A2 - astfel încât și aici s-ar putea complica situația.Cu toate acestea, Compania de Drumuri tocmai ce a semnat recent cu același constructor italian un contract de 58 de milioane de euro pentru Centura Timișoara Sud.
Autostrazile in Romania - eterna problema
Foto: Forum peundemerg.ro

Autostrăzile în construcție au finanțări insuficiente în bugetul pe 2019, susține Asociația Pro Infrastructura

de Victor Cozmei HotNews.ro
O parte din autostrăzile în construcție - A10 Sebeș - Turda și A3 Câmpia Turzii - Târgu Mureș, au o finanțare puternic tăiată în 2019, potrivit proiectului de buget publicat de Ministerul de Finanțe, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura. ONG-ul subliniază că CNAIR promite finalizarea și inaugurarea celor două autostrăzi în 2019, dar bugetul propus acoperă doar o treime (pentru A3) / un sfert (pentru A10) din cât ar fi nevoie...
Banii alocati Transporturilor - 2019 vs anii anteriori
Foto: Hotnews

BUGET 2019 Banii destinați Transporturilor pe 2019 vs. ultimii ani: Sume mari bugetate, cheltuieli puține realizate

de Victor Cozmei HotNews.ro
Pentru 2019 Ministerul Transporturilor are un buget propus de circa 11,7 miliarde de lei, mai mare cu aproape 2,5 miliarde față de cel propus pe 2018, dar mai mic decât propunerile din ceilalți trei ani anteriori. Cu toate acestea, sumele totale propuse sunt una, iar cât de mult reușește să cheltuiască în realitate un minister e altceva. În 2018, cu unul dintre cele mai mici bugete alocate în ultimii ani, Transporturile au cheltuit foarte puțin, iar în ultimii patru ani sumele cheltuite efectiv de Transporturi au scăzut constant.
Sectiunea 4 (cu rosu) din autostrada Pitesti - Sibiu
Foto: Hotnews

A1 Sibiu - Pitești: Licitația pentru execuția Secțiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeș (10 km), trimisă de Compania de Drumuri spre validare

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Drumuri a trimis spre validare de către Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș”. Tronsonul are o lungime de 9,86 de km, din care 1,35 km va fi un tunel prin dealul Momaia. Perioada de realizare a proiectului va fi de 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version