MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews

Ministrul Transporturilor: Guvernul va anula Parteneriatul Public-Privat pentru autostrăzile Comarnic - Brașov și A8 Tg. Neamț - Iași

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul va anula marţi parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic - Braşov şi pentru tronsonul Târgu Mureş - Iaşi al autostrăzii Unirii, a transmis luni ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-o discuție cu parlamentarii PNL. Despre dilema finanțării autostrăzii Unirii, în condițiile în care alocările europene pe infrastructură ar putea fi mai mici pentru România, Bode a spus: „Când vom şti exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noştri din Comisia Europeană”.
Drum expres Bacau - Piatra Neamt
Foto: Hotnews

Drum expres de la Bacău la Piatra Neamț: Compania de Autostrăzi a semnat un contract pentru studiul de fezabilitate

de Victor Cozmei HotNews.ro
Contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț" a fost semnat cu Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A. pentru circa 9 milioane de lei, anunță Compania de Drumuri și Autostrăzi. Noul proiect ar urma să aibă o lungime de 61 de km și, conform normativului, va avea două benzi pe sens și separator pe mijloc, fără bandă de urgență, nu va trece prin localități și nu va avea intersecții la nivel.
Constructia de autostrazi in Romania
Foto: CNADNR

Ce bani europeni ar putea să primească România pentru autostrăzi și căi ferate în exercițiul 2021-2027 și cât de mult diferă față de fondurile pe care le-a avut până acum la dispoziție

de Victor Cozmei HotNews.ro
România ar urma să primească în exercițiul financiar 2021 - 2027 simțitor mai puțin bani pentru infrastructura de transport, potrivit draftului de program operațional pe care țara noastră îl negociază Bruxelles. Din banii puțini pe care țara noastră îi va primi, dacă lucrurile rămân așa, o mare parte se vor duce pe proiecte de autostrăzii și căi ferate mai vechi, pe care România nu a reușit să le termine până acum, precum A1 Sibiu - Pitești, și doar o mică parte vor mai ajunge la noi proiecte. Cât și cum are România alocat? Cum se compară, defalcat cu ce am avut până acum? Ce se mai poate schimba? Citiți în articol.
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews

Drulă (USR): „Autostrada Tg. Mureș - Iași nu va beneficia de fonduri europene în următorul program operațional european” / Care sunt singurele două proiecte ce ar urma să fie finanțate

de Victor Cozmei HotNews.ro
Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Iași nu va beneficia de fonduri europene în următorul program operațional 2021-2027, conform deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Parlament. Informațiile provin dintr-un draft al programului pe care Guvernul l-a discutat cu partidele politice, iar în el doar două mari proiecte de infrastructură vor beneficia de fonduri europene nerambursabile.” Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor”, spune Drulă.
Traseul orientativ al autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews

Autostrăzile A3 Comarnic - Brașov și A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni: Procedurile de Parteneriat Public-Privat vor fi anulate. Guvernul a dezbătut joi o astfel de ordonanță

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul a dezbătut, joi, în primă lectură o ordonanță simplă prin care proiectele de autostradă A3 Comarnic - Brașov și A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni să fie preluate de la Comisia Națională de Prognoză care fusese însărcinată de guvernele PSD să le realizeze prin proceduri de Parteneriat Public Privat. „Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort și vor fi analizate pentru identificarea soluțiilor realizabile, realiste de finanțare”, a spus șeful Cancelariei, Ionel Dancă.
Drumul Expres Craiova - Pitesti pe tronsoane
Foto: Hotnews
​Articol actualizat

Licitațiile pentru două tronsoane de 64 de km ale drumului expres Craiova - Pitești, deblocate. Compania de Drumuri a răspuns în sfârșit clarificărilor cerute de ofertanți

de Victor Cozmei HotNews.ro
Licitațiile pentru Tronsonul 4 (31,8 km) și Tronsonul 3 (21,75 km) ale Drumului Expres Craiova - Pitești, lansate în august și septembrie 2019 și suspendate mai apoi în luna octombrie pentru că CNAIR nu a răspuns solicitărilor de clarificare trimise de potențialii ofertanți, au fost deblocate. Compania de Drumuri anunță că a publicat răspunsurile la clarificările adresate de către operatorii economici, iar noul termen limită pentru depunerea ofertelor a fost mutat în februarie.
pod Braila
Foto: Facebook

Supervizarea lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila, contractată la doi ani de când Compania de Drumuri a semnat contractul inițial pentru proiectarea și execuția propriu-zisă a proiectului

de Victor Cozmei HotNews.ro
Contractul pentru Supervizarea Proiectării și Execuției Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat marți de către Compania de Drumuri cu asocierea Metroul SA - Instalrom Inginerie Internationala SRL - Sistema Inginerie SRL - Arex Lider Company SRL pentru circa 35 de milioane de lei. Semnarea contractului de supervizare vine la doi ani de la semnarea contractului de proiectare și execuție propriu-zisă de circa 433 de milioane de euro.
Stefan Mandachi
Foto: Captura YouTube

Ștefan Mandachi, scrisoare către Ludovic Orban: Într-un sfert de an nu s-a rostit nicio propoziție clară despre autostrăzi. Când începe și când se finalizează Autostrada Moldovei? Anul, luna, ziua!

de Victor Cozmei HotNews.ro
„Când începe și când se finalizează Autostrada Moldovei?”, este întrebarea pe care antreprenorul sucevean Ștefan Mandachi, cunoscut după ce în urmă cu un an a realizat simbolic „primul metru” de autostradă în Moldova și a pornit mișcarea „România vrea autostrăzi”, o transmite premierului Ludovic Orban într-o scrisoare deschisă. Mandachi spune că vrea să-și întocmească un plan de afaceri, dar că îi lipsesc date concrete despre proiectele de infrastructură, iar într-un sfert de an, de când s-a schimbat guvernul, Mandachi spune că „de un sfert de an nu s-a rostit nicio propoziție clară despre autostrăzi”.
Autostrada A1 Sibiu - Pitesti (pe sectiuni)
Foto: Hotnews

„Anul 2020 va fi un an cu șantier deschis pe Autostrada Sibiu-Pitești” - Ministrul Transporturilor. Ce spune despre finanțarea europeană pentru proiect

de Victor Cozmei HotNews.ro
„Anul 2020 va fi un an cu șantier deschis pe Autostrada Sibiu-Pitești”, spune Ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Pe lotul 1 se va emite autorizația de construire, pe lotul 5 se va desemna câștigătorul licitației, lotul 4 are documentația în evaluare, pe lotul 3 se așteaptă urcarea documentației în SICAP, iar lotul 2 va fi scos la licitație”, spune Bode. Cât privește solicitarea Comisiei Europene de clarificări ce țin de mediu, Bode spune că România va răspunde până pe 31 ianuarie.
Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews

Ministrul Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene neagă blocarea proiectului Sibiu-Pitești, după ce Răzvan Cuc a susținut că fondurile UE pentru autostradă au fost suspendate

de V.M. HotNews.ro
Ministrul Transporturilor Lucian Bode a negat, într-o postare pe Facebook, blocarea proiectului autostrăzii Sibiu - Pitești, despre care fostul ministru Răzvan Cuc a susținut că nu ar mai beneficia de finanțare din partea UE.
CNAIR drum
Foto: Facebook

Compania de Drumuri dispune în acest an, pentru investiții, de 3 miliarde de lei

de V.M. HotNews.ro
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dispune în acest an, pentru obiectivele de investiții, de aproximativ 3 miliarde lei, sumă care asigură decontarea tuturor lucrărilor din acest an, anunță compania.
A10 Sebes - Turda, Lotul 1 - nodul de la Sebes
Foto: Captura YouTube

„Asta e taxă pe prostie!” - Ministrul Transporturilor: „2,2 mld euro revendicate în plus de către constructori din 2007 și până acum”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Tronsonul de autostrada A3 Iernut - Chețani (17,9 km, realizat de Astaldi), va fi gata în iulie 2020, dar pe lotul adiacent - Chețani-Câmpia Turzii (15,6 km, realizat de Straco) progresul fizic abia a depășit 30%, iar ministrul Transporturilor, aflat în vizită pe șantier, semnalează că antreprenorul se confruntă cu probleme. Pe A10 Sebeș - Turda, ministrul Bode s-a arătat nemulțumit că deși Compania de Drumuri și-a achitat la timp toate facturile, antreprenorii nu și-au plătit subcontractorii și prestatorii de servicii.
Autostrazi in Europa vs România
Foto: Hotnews

Compania de Drumuri nu a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților” - motivul pentru care numeroase licitații pentru autostrăzi zac blocate sau suspendate

de Victor Cozmei HotNews.ro
Un lot din autostrada Sibiu - Pitești, două tronsoane din Autostrada Transilvania, tunelurile de pe Lugoj - Deva, două loturi din drumul expres Craiova - Pitești, Drumul expres Brăila - Galați, autostrada de centură Nord București (A0), dublarea Centurii Capitalei între DN2 și A2 - toate sunt licitații care sunt blocate sau suspendate pentru că reprezentanții Companiei de Autostrăzi nu ar fi răspuns la solicitările de clarificări depuse de către potențialii ofertanți. Unele dintre licitații au adunat întârzieri uriașe - proceduri de achiziție lansate încă din 2017 și care nici până acum, practic, nu au fost atribuite.
Autostrazile in Romania, misiune grea
Foto: Hotnews

Autostrada Sebeș - Turda, Centura Bacăului, Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul expres Craiova - Pitești, câteva dintre proiectele subfinanțate în noul buget - Pro Infrastructura

de Victor Cozmei HotNews.ro
Mai multe mari proiecte de infrastructură rutieră aflate în lucru - printre care Autostrada de Centură a Bacăului, Autostrada A10 Sebeș - Turda, drumul expres Craiova - Pitești sau Podul peste Dunăre de la Brăila - au alocări bugetare pe 2020 insuficiente, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura. „Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa”, susține ONG-ul.
Accident pe DN2 pe zona cu o banda pe sens
Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook

Pro Infrastructura despre tronsonul „2+1 alternativ” de pe DN2: „Înainte era printre cele mai mortale sectoare, acum în primele 6 luni a fost o singură ciocnire frontală” / Despre ambuteiaje: „Drumul e în parametri normali 97% din timp”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Zona pilot de pe DN2 între Sinești si Movilița, unde drumul inițial cu câte o bandă pe sens a fost reamanejat prin marcaje la tipul „2+1 alternativ” a fost un succes, susține Asociația Pro Infrastructura. „Pe tronsonul care înainte era printre cele mai mortale de pe DN2 a avut loc în primele 6 luni o singură ciocnire frontală”, spune API. Cât despre ambuteiajele create, API susține că acestea apar doar în două momente ale săptămânii: vineri pe sensul spre Moldova și dumincă spre București. „Monitorizarea de trafic minut cu minut arată că, deși este una din cele mai aglomerate porțiuni, zona pilot funcționează la parametri normali în aproximativ 97% din timp pe fiecare sens”, spune API.
A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews

Ministrul Fondurilor Europene: „Finanțarea Autostrăzii Unirii din fonduri europene nu este posibilă în prezent” / Care este explicația

de Victor Cozmei HotNews.ro
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, transmite, în răspunsul la interpelarea deputatului PNL Ioan Bălan,că linia de cale ferată Suceava-București nu are momentan finanțare europeană, iar construirea Autostrăzii Unirii din fonduri europene nu este posibilă în prezent. Boloș detaliază că în prezent în Programul Operațional Infrastructura Mare până în 2020 este contractată documentația tehnică pentru sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț, iar tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni este, deocamdată, prevăzut a fi realizat prin Parteneriat Public Privat.
A10 Sebes - Turda, Lot 1 (decembrie 2019)
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO Ce autostrăzi ar putea fi deschise în 2020. Câți kilometri ar putea fi gata la final de an: scenariul realist vs. scenariul optimist

de Victor Cozmei HotNews.ro
Anul 2019 s-a încheiat cu doar 44 km noi de autostradă deschisi circulației, aceleași loturi promise practic și cu un an înainte, în ciuda faptului că de-a lungul anului foștii ministri PSD de la Transporturi promiteau de la 100 la 180 (!) de km noi de autostradă. Acum, pentru 2020, lucrurile par că stau mai bine, iar la final de an, într-un scenariu extrem de optimist, România ar putea încheia cu peste 100 de km noi de autostradă. În realitate, însă, kilometri inaugurați la finalul lui 2020 ar putea fi mult mai puțini.
Harta Interactiva - drumuri inchise
Foto: CNAIR

​Harta Interactivă Situația drumurilor și autostrăzilor închise sau restricționate. Care sunt șoselele din țară cu risc de înzăpezire

de Victor Cozmei HotNews.ro
O hartă interactivă cu drumurile naționale și autostrăzile cu sectoare închise traficului rutier sau restricționate a fost publicată pe site-ul Companiei de Drumuri. Aplicația dezvoltată de CESTRIN conține și drumurile afectate de condițiile meteo cum ar fi ninsorile și depunerile mari de zăpadă, iar pe site-ul Companiei de Drumuri a fost publicată și o hartă statică cu sectoarele de drum cu risc de înzăpezire.
La metrou la Victoriei
Foto: Hotnews
Soluție de ultim moment

Metroul va continua să circule și după 1 ianuarie. Metrorex va plăti datoriile și va semna cu Alstom un nou acord pentru mentenanță pe un an

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circulația metroului din Capitală va continua și după 1 ianuarie, Metrorex reușind să ajungă la un acord cu Alstom pentru operațiunile de mentenanță pentru anul 2020, după ce vechiul acord de 15 ani expiră pe 31 decembrie. Noul acord presupune o sumă cuprinsă între 170 și 190 de milioane de lei, în funcție de kilometri parcurși de trenuri. Noul acord, însă, este condiționat de plata de către Metrorex a datoriei de circa 150 de milioane de lei către Alstom, șeful companiei anunțând în trecut că va accepta doar plata cash sau o scrisoare de garanție bancară.
Lucian Bode
Foto: Agerpres

Lucian Bode: În 2020, avem cu 20% mai multe fonduri europene decât în 2019

de I.B. HotNews.ro
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a spus luni, la o emisiune televizată, că în 2020, ministerul de resort are cu 20% mai multe fonduri europene decât anul în curs, suficiente pentru a finaliza toate obiectivele în derulare, potrivit Mediafax.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by