MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Trenurile sezoniere catre litoral
Foto: CFR Calatori

CFR Călători a anunțat trenurile sezoniere către Litoral. Va fi însă o vară grea, cu aglomerație și călătorii lungi fără loc rezervat

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR a anunțat lista completă a trenurilor sezoniere care, de la final de iunie, vor face legătura între orașe din toată țara și stațiunile de pe litoral. Cel mai lung traseu, de 20 de ore, este între Satu Mare și Mangalia, iar cele două trenuri care leagă Sibiul de Constanța fac 9 ore (prin Brașov), respectiv 11 ore jumătate (via Slatina). Cum CFR are sub 800 de vagoane și cum aglomerația de pe tren a crescut de când studenții au primit gratuitate, călătoriile către și de la mare nu vor fi ușoare. În plus, găsirea unui loc va fi complicată, chiar și cu 10 zile înainte. CFR spune că cele mai lungi trenuri vor avea în compunere 12-14 vagoane.
Trenuri de marfa austriece
Foto: OBB

​VIDEO, FOTO Trenurile de marfă merg cu 15 km/h în România. Alte țări plănuiesc să transporte produsele cu trenuri de mare viteză

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenurile de marfă românești rar prind 60 km/h, iar viteza medie este undeva pe la 13-15 km/h. În acest timp alte țări discută dacă are rost să lanseze trenuri marfare de mare viteză care să ruleze chiar și cu peste 200 km/h. SUA, Franța și China sunt printre țările cu cele mai rapide trenuri de marfă și discuțiile sunt dacă merită ca produsele mai scumpe să fie duse la super-viteză pe calea ferată, în condițiile în care costurile de tranport sunt mari când viteza este ridicată.
Tren la Mogosoaia
Foto: Corneliu Eremia (Wiebe)

FOTO S-a redeschis circulaţia feroviară pe podul de la Mogoşoaia. Drumul dintre Gara de Nord și halta de unde se ia microbuzul către aeroport este cu 7 km mai scurt

de Vlad Barza HotNews.ro
Lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN 1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională începând de astăzi pe linia directă, prin Mogoşoaia, anunță CFR Infrastructură. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat la timp, trenurile circulau pe o rută deviată și drumul către Urziceni era cu 7 km mai lung. De acum, trenurile InterRegio vor face 23 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport aflată la 3 km de aeroportul Otopeni.
Autostrada Campia Turzii - Tg. Mures (februarie 2018)
Foto: Captura YouTube

Finanțare de 246 milioane de euro aprobată de Comisia Europeană pentru autostrada A3 Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș aflată în construcție

de Victor Cozmei HotNews.ro
Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat o finanţare de peste 246 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcţia secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Târgu Mureş, Ogra și Câmpia Turzii. Proiectul are în vedere construcţia unei porțiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulație, precum şi a unei secțiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Târgu Mureş. Lucrările au demarat în 2015 și încă nu sunt finalizate. Proiectul autostrăzii a fost menit să absoarbă cât mai mult din fondurile europene din ciclul 2007-2013 ce se pierdeau la finalul de 2015, însă contractarea întârziată a facut ca întregul proiect să fie unul "fazat" și practic să fie finanțat aproape în totalitate din noul ciclu financiar european până în 2020.
Nodul de la Holdea de pe A1 Lugoj - deva, lot 3
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Imagini din dronă cu nodul Holdea de pe A3 Lugoj - Deva, Lot 3. De ce este blocat proiectul și autostrada ar putea rămâne închisă

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi gata în acest an, dar autostrada ar putea sta închisă, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică imagini din dronă cu descarcarea de la Holdea, capătul vestic al tronsonului. Motivul pentru care tronsonul de autostradă ar putea rămâne închis după finalizarea lucrărilor? „Conexiunea autostrăzii cu DN68A și al doilea ecoduct nu au fost incluse de CNAIR în contract nici până în acest moment”, scrie API.
A3 Popasului - Petricani (iunie 2018)
Foto: Captura YouTube

Enel, despre problemele relocării rețelei electrice din drumul „ciotului” de autostradă care intră în București: „Vom reloca rețelele odată ce Compania de Drumuri finalizează exproprierea terenurilor”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările la ultimii 3,3 km din Autostrada A3 București - Ploiești, tronsonul din strada Popasului până în Șoseaua Petricani, trenează, iar unul din blocaje se refera la relocarea unor rețele electrice, după cum avertiza Asociașția Pro Infrastructura în urmă cu câteva zile. Enel România transmite că relocarea rețelelor electrice va putea fi făcută după ce Compania de Drumuri (CNAIR) finalizează exproprierea terenurilor aferente. „Rețelele electrice nu pot fi mutate pe alte amplasamente decât după ce va fi asigurat accesul la terenurile respective”, transmite Enel într-un comunicat remis HotNews.ro.
Joaca de-a autostrazile
Foto: Construim Romania

Cătălin Drulă (USR), despre reacția PSD privind autostrada Comarnic-Brașov: ”Nu mai avem nevoie de Banca Mondială, se ocupă doamna Dăncilă de proiect prin Comisia Națională de Prognoză”

de Victor Cozmei HotNews.ro
”Singura șansă de profesionalism pentru această autostradă [n.r. A3 Comarnic - Brașov] s-a dus pe Apa Sâmbetei odată cu renunțarea la acordul cu Banca Mondială”, este de părere deputatul USR Cătălin Drulă, cel care a scris primul despre planurile ministerului Transporturilor de a muta proiectul pe un nou Parteneriat Public Privat (PPP) dupa o ședința a comisiei de Transporturi de la Parlament.
A3 la intrarea in Bucuresti (iunie 2018)
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Imagini din dronă cu „ciotul” de autostradă care intră în București. Lucrările trenează, iar cei 3 km riscă să nu fie gata nici anul acesta

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările la cei puțin peste 3 km din autostrada A3 carevor intra în București în zona Petricani trenează pe fondul lipsei de mobilizare a constructorului, a alocărilor bugetare insuficiente și a problemelor birocratice legate de relocarea unor stâlpilor de electricitate, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică o serie de imagini aeriene cu șantierul „ciotului” de lângă Capitală.
Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Planurile la zi pentru autostrada Comarnic - Brașov. De ce s-a renunțat la realizarea proiectului prin Banca Mondială și a fost aleasă pentru a patra oară varianta Parteneriatului Public-Privat (PPP)

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul nu se va mai folosi de asistența Băncii Mondiale pentru a realiza autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, ci va merge din nou - pentru a patra oară - pe ideea unui Proiect Public-Privat (PPP) - variantă ce a eșuat de trei ori în ultimii 15 ani. Noutatea, însă, va fi folosirea de fonduri europene în cadrul PPP-ului, iar de proiect nu se va ocupa actuala Companie de Autostrăzi și directorul său, Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză cu o unitate special inființată în acest scop, au precizat surse din Transporturi pentru HotNews.ro. Pe de altă parte, revizuirea Studiilor și proiectarea autostrăzii ce trebuiau făcute cu sprijinul Băncii Mondiale - o garanție că ar fi fost profesionist realizate, spun unele voci - vor fi integrate și ele în cadrul PPP-ului.
Lucian Sova
Foto: Agerpres

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova: ”Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și vor pleca multinaționalele către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”

de Redactia HotNews.ro
„Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaționalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, unui deputat care afirmase că în lipsa infrastructurii marile companii, precum Dacia Renault, ar putea pleca din țară. Dialogul a fost dezvăluit de deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.
Catalin Drula, deputat USR si presedinte al Comisiei IT
Foto: Arhiva personala

Drulă (USR): Ministrul Şova ne-a anunţat că renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială; ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale

de A.L. HotNews.ro
Deputatul USR Cătălin Drulă anunţă, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga, scrie News.ro. ”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.
Tren rusesc
Foto: Russian Railways

​VIDEO, FOTO Care sunt trenurile europene cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele - Din oraşul lui Kant, până pe Coasta de Azur

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenul european cu cel mai lung traseu face 60 de ore pe aproape 3.000 km, în timp ce un tren luxos parcurge 3.300 km în două zile. Cele mai lungi trasee pornesc de la Moscova, altele pleacă din mica enclavă Kaliningrad, iar câteva trenuri leagă, cu foarte mare viteză, zona Benelux de Mediterana. Intră în articol pentru a vedea care sunt trenurile directe cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele. De precizat că exemplele de preţ sunt orientative, existând cazuri în care "la ofertă" biletele pot costa şi de 4-5 ori mai puţin decât dacă ar fi cumpărate chiar înainte de călătorie.
Ciotul Gilau - Nadaselu se opreste brusc pentru ca viaductul peste Somes nu e terminat
Foto: Captura YouTube

De ce nu suntem în stare să construim autostrăzi și de ce banii NU reprezintă principala problemă - Ce spun cei care adeseori sunt arătați cu degetul

de Vlad Barza HotNews.ro
De multe ori autoritățile acuză că autostrăzile nu se fac din cauză că proiectele sunt prost făcute, constructorii ar fi neserioși, iar licitațiile sunt blocate de contestații. Cei acuzați văd lucrurile cu totul diferit, spun că, de fapt, Compania de Drumuri nu este în stare să gestioneze proiecte mari și vor să i se ia aceste atribuții care să fie delegate către o companie separată sau chiar către companii private. La o conferință pe teme de infrastructră proiectanții s-au plâns că munca nu le este luată în serios, iar un reprezentant al Băncii Mondiale a spus că ne place să lansăm proiecte insuficient pregătite, dar nu avem continuitate, fiindcă s-au schimbat zece miniștri ai transporturilor în cinci ani.
Vedere din avion
Foto: Hotnews

În luna mai au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România

de Vlad Barza HotNews.ro
În luna mai 2018 au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România, conform analizei efectuate de compania olandeza FlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanți jucători din Europa în ceea ce privește obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene. Companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air și Blue Air.
Autostrada spre Moldova, misiune imposibila
Foto: CNADNR

Autostrăzile spre Moldova: Ce termene și-a asumat Compania de Drumuri după ce a discutat cu mai multe asociații civice

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Drumuri ar fi promis că până spre finalul anului va demara procedurile de licitație pentru actualizarea studiilor de fezabilitate pentru autostrada A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț - Iași, în urma unor discuții purtate cu mai multe asociații civice ce militează pentru demararea proiectelor de infrastructură spre Moldova. Pentru A7 pe axa nord-sud, unde licitațiile pentru proiectare au fost lansate încă din 2016, „poziția oficială a companiei de drumuri este că în luna iulie 2018, cităm, "există șanse" să avem anunțați câștigătorii”, susține Asociația Pro Infrastructura.
Infrastructura rutiera, eterna problema
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Curtea Constituțională a admis sesizarea președintelui Iohannis pe legea de reorganizare a Companiei de Drumuri și înființarea noii Companii de Investiții Rutiere

de Victor Cozmei HotNews.ro
Curtea Constituţională a României a admis miercuri sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis asupra Legii de aprobare a OUG privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), transmite Agerpres. Iohannis sesizase CCR în luna mai acuzând atât modul de adoptare a legii, cât și conținutul actului normativ. OUG de scindare a CNADNR în două companii distincte (una axată pe administrare - CNIAR și una pe implementarea marilor investiții rutiere - CNIR) a fost dată în 2016, dar a fost modificată substanțial ulterior în Parlament.
Tren cu masini
Foto: Gefco

Între două rele, compania care transportă 60% dintre mașinile produse în țară preferă răul mai mic - De ce feroviarul este preferat rutierului

de Vlad Barza HotNews.ro
Avem sub 800 km de austostradă, iar rețeaua feroviară permite trenurilor de marfă să ruleze cu o medie de 15 km/h. Totuși, spune compania care transportă 60% dintre mașinile Dacia și Ford produse în țară, transportul pe calea ferată este de preferat, din mai multe motive. Gefco a transportat anul trecut 122.000 de mașini pe calea ferată și 99.000 pe șosele. Viteza rămâne marea problemă a trenurilor, care sunt ținute ore în șir în diverse locuri și ajung să facă două-trei zile dintr-o parte în alta a țării. Apoi, la granița ungară pot fi ținute și o zi pentru control.
A1 Lugoj - Deva, Lot 4 (iunie 2018)
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO Imagini din dronă cu Autostrada A1 Lugoj - Deva, Lotul 4. Cum arată acum dealul Șoimuș prin care autostrada va trece la final

de Victor Cozmei HotNews.ro
Pe cei peste 22 de km de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva lucrările realizate de firma românească UMB au intrat în multe locuri în linie dreaptă, în timp ce în alte locuri se muncește intens la terasamente, săpături, structuri, asfaltare și chiar ecologizare. Lotul ar putea fi gata la final de 2018 sau început de 2019, asta în ciuda faptului că o parte din lucrările de amploare ce au rămas de făcut vizează ca autostrada să taie parte dintr-un deal de lângă Șoimuș. Asociația Pro Infrastructura a realizat un clip cu imagini surprinse din dronă cu Lotul 4 și cu săpăturile și terasamentele de la vestitul „deal cu lilieci” de la Șoimuș.
Tren italian de mare viteza
Foto: Trenitalia

​FOTO Cum reușesc cele mai tari companii feroviare europene să atragă călători - Viteză, covor roșu, snițele, relaxare

de Vlad Barza HotNews.ro
În timp ce la noi trenurile au o imagine foarte proastă, fiind lente, neconfortabile și insuficiente, în Europa de Vest și Centrală multe companii au reușit să atraga tot mai mulți pasageri, arătând că trenurile pot fi, nu doar rapide și curate, ci și amuzante. În Italia li se pune covorul roșu călătorilor business, la vagoanele restaurant din Cehia poți mânca șnițel sau gulaș, alături de o bere bună, iar în Germania în unele trenuri există personal care se asigură că nu se vor plictisi copiii. Un raport arată care sunt cele mai de succes companii feroviare europene, dar și ce au făcut pentru a dovedi că trenurile nu s-au blocat undeva în trecut.
Noua tabela din Gara de Nord
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​FOTO Gara de Nord - Vechea tabelă de Sosiri/Plecări a fost înlocuită cu una modernă

de Vlad Barza HotNews.ro
Vechea tabelă principală de Sosiri/Plecări din Gara de Nord a fost înlocuită cu una modernă, ca parte a unui proiect de schimbare a sistemului electronic pentru informarea călătorilor. Alte câteva tabele mari au început să fie instalate în mai multe locuri din gară și câte două panouri mai mici au fost instalate pe fiecare dintre cele 14 linii. Tabela principală a devenit cunoscută în rândul călătorilor mai ales pentru întârzierile afișate.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version