MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
VIDEO Cum se construiește o autostradă atunci când constructorul își turează motoarele. Imagini comparative pe șantierul primei autostrăzi care atrage bani din PNRR Prima autostradă care va beneficia de finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR) este deja în lucru. Vorbim de o bucată de circa 42 de kilometri din autostrada Transilvania unde lucrează „la motoare turate” un constructor român. Deși e un proiect dificil și care suferă și de mai multe alunecări de teren pe traseu, într-o serie de imagini video surprinse de-a lungul anului se vede avansul substanțial făcut în doar 11 luni.
Drum de mare viteză de la Craiova la Drobeta Turnu Severin și Lugoj. Contract de 93 de milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate A fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin - Lugoj, a anunțat Compania de Autostrăzi. Proiectul va fi catalogat drept autostradă sau drum expres, în totalitate sau pe anumite sectoare, în funcție de analizele de trafic, traseu și cost/beneficiu din cadrul studiului de fezabilitate. Lungimea estimată este de circa 250 de km.
VIDEO Imagini din dronă cu Pasajul Domnești: Cât de mult au avansat lucrările în 4 luni la primul giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei Pasajul de la Domnești, primul pasaj de tip giratoriu suspendat care va fi finalizat pe Centura Capitalei, a prins contur după ce în luna noiembrie grinzile principale de metal au fost montate. Noi imagini din dronă făcute acum, comparate cu altele surprinse în luna septembrie, arată exact avansul lucrărilor pe acest șantier început inițial în 2018 și care ar trebui finalizat anul următor.
​VIDEO Cum arată acum primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești pe care s-ar putea circula încă de anul viitor / Primele segmente ale viaductului Tălmăcel aproape s-au unit Primul tronson în lucru al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 1 de la Sibiu la Boița se află la un stadiu fizic destul de avansat, iar pentru finalul anului 2022 s-ar putea da drumul la trafic, chiar și dacă doar în sistem half-profile pe viaductul Tălmăcel - cea mai impresionantă lucrare din proiect. Aici viaductul este executat în consolă, iar primele elemente turnate aproape au ajuns să se unească pe una dintre căile podului.
​FOTO / VIDEO Circulația pe drumul expres din beton către podul Giurgiu-Ruse s-a deschis azi / Cum arată noul drum de la intrarea în țară De luni la prânz s-a deschis circulația pe o nouă șosea, echivalentă la standard cu un drum expres, și care s-a construit în ultimul an lângă Giurgiu. Vorbim de o șosea nouă de circa 6 km care ocolește orașul Giurgiu și ajunge direct în vama cu Bulgaria și care e gata mult înaintea termenului contractual. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale aduse din Germania.
Bugetul Transporturilor pe 2022: 20,5% în plus față de cât s-a cheltuit în 2021 / Alocare de aproape 9 miliarde de lei pe proiectele pe fonduri nerambursabile / Execuția preliminată pe 2021 e aproape 95% față de cât a fost bugetul propus anul trecut Alocarea bugetară pentru Ministerul Transporturilor pentru 2021 este cu aproape 20,5% mai mare față de execuția bugetară pe 2021 și cu circa 14,5% față de cât s-a propus inițial în 2021. De remarcat însă că pe anul 2021 execuția preliminată este aproape atât cât a fost bugetat la începutul anului, adică s-a reușit cheltuirea a aproape 95% din cât fusese planificat. Pe proiectele pe fonduri europene s-a propus pe 2022 o alocare bugetare de aproape 9 miliarde de lei, o creștere de peste 32% decât ce s-a realizat pe 2021. Și aici e de remarcat că execuția pe 2021 a fost de aproape 90%, aproape dublă față de cât s-a reuși, o sumă dublă chiar față de cât s-a reușit să se cheltuiască în 2019. De remarcat că la metrou valoarea subvenției propuse e la o cotă maximă.
V​IDEO De ce nu va fi deschis anul acesta drumul expres Craiova - Pitești: Cele trei puncte critice unde lucrările vor fi gata abia la primăvară Un tronson de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova - Pitești, poate cel mai important dintre tronsoane pentru că ar urma să reprezinte o variantă ocolitoare pentru Slatina și Balș, a tot fost promis de autorități că va fi gata până la finalul anului, deși termenul oficial de finalizare e la mijlocul lui 2022. Constructorul UMB își luase angajamentul să termine mai devreme, având în spate un istoric de proiecte inaugurate mult înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu au blocat practic deschiderea în acest an a primului tronson de drum expres din România.
VIDEO Cum arată acum șantierul unei autostrăzi din România unde un constructor turc a început să lucreze în urmă cu doar 4 luni: „Tronsonul este unul banal, cu un relief ca-n palmă” Un ciot din autostrada Transilvania contractat pe 80 de milioane de euro încă din 2020 cu turcii de la Nurol - primul lor contract de autostradă din România. După jumătate de ani de proiectare, constructorul a intrat în teren abia în urmă cu patru luni și, teoretic, ar trebui să termine bucata de autostradă la început de 2023. „Tronsonul este unul banal, fără structuri impresionante, cu un relief ca-n palmă”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura, care publică și o filmare din dronă.
Sorin Grindeanu, despre Drumul Expres Craiova-Piteşti: Anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km / Din păcate, pe tronsonul 1 lucrurile nu merg aşa cum trebuie Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă, joi seară, că anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km din Drumul Expres Craiova-Piteşti şi se va scoate traficul de tranzit din Balş şi Slatina. Ministrul anunţă însă că, pe tronsonul 1, lucrurile nu merg aşa cum trebuie şi cere constructorului să se apuce de treabă, potrivit News.ro.
VIDEO Prima „autostradă nemțească” din România - Cum arată acum drumul din beton către podul Giurgiu-Ruse înainte de deschiderea traficului În circa o săptămână se va da drumul la circulație la un nou drum expres ce se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă de circa 6 km care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Tronsonul e aproape gata, iar inaugurarea sa ar veni mult înaintea termenului contractual. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.
Noi amânări pentru Autostrada „Moldovei” A7, acuză fostul ministru Cătălin Drulă. „Șanse inexistente ca sectoarele să mai fie licitate anul acesta” O „fractură pe coloana vertebrală a Moldovei - A7”, acuză fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta susține că evaluarea ofertelor pentru primul tronson (Ploiești - Buzău - 63 km) a fost amânată pentru 2022, deși ar fi trebuit până luni, iar restul tronsoanelor nu mai au șanse să fie scoase la licitație în execuție, amintind că proiectul A7, finanțat prin PNRR, trebuie obligatoriu finalizat până în 2026.
Proiectantul autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov reacționează după ce Drulă a vorbit de un blocaj al proiectului / Prima analiză a traseului va fi predată pe 13 decembrie. De unde ar veni întârzierea Compania Consitrans, cea care revizuiește Studiul de Fezabilitate și realizarea Proiectului tehnic pentru autostrada Ploiești - Comarnic - Brașov a spus că proiectarea autostrăzii nu este blocată, așa cum a acuzat în urmă cu o zi fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Compania afirmă că prima etapă a analizei multicriteriale care va conține și traseul selectat va fi depusă la CNAIR pe 13 decembrie și explică de ce s-a întârziat, deși termenul inițial pentru această etapă era luna august.
Autostrăzile și Drumurile Expres din Moldova și Bucovina: Stadiul la zi pentru fiecare proiect Autostrăzile A7, A8, A13, dar și diversele drumuri expres din Moldova sunt în diverse stadii de implementare, majoritatea la capitolul de studii și proiect tehnic, unele acumulând deja întârzieri și probleme în teren. Pentru că dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei a generat un „interes major”, Compania de Autostrăzi a decis să publice „bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse”.
Autostrada de Centură A0 București - Lotul 3 de pe sectorul de nord, atribuit pentru a doua oară unui constructor din Turcia Lotul 3 parte din Autostrada de Centură A0 a Capitalei, sectorul de Nord, a ajuns la a treia desemnare a constructorului - o licitație lansată încă din iunie 2019 și care practic nici până în ziua de azi nu s-a lăsat cu un contract semnat. Firma care a fost desemnată câștigătoare cu o ofertă de 413 milioane de lei pentru proiectarea și execuția celor 8,6 km este IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş, aceeași firmă care mai fusese desemnată o dată câștigătoare în vară, înainte ca rezultatul să fie întors în urma contestațiilor.
Proiectarea autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov este blocată, acuză Cătălin Drulă: „Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt. Acum consultantul își face de cap” Contractul de proiectare a Autostrăzii A3 pe Valea Prahovei și până la Brașov este blocat, acuză fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. „De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie”, spune Drulă care amintește că deja trebuia să fie aprobat și bătut în cuie traseul autostrăzii, lucru ce nu s-a întâmplat încă.
Cătălin Urtoi, Asociaţia "Împreună pentru A8": România nu va avea capacitate financiară să facă până în 2030 autostrada Iaşi-Târgu Mureş, dar şi autostrada Bacău-Braşov. Suntem prea săraci ca să împrăştiem banii Vicepreşedintele Asociaţiei "Împreună pentru A8" Cătălin Urtoi susţine că i-a cerut ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ca banii pentru autostrăzi să nu mai fie împărţiţi politic, arătând că nu vor exista fonduri suficiente pentru a finaliza până în 2030 atât autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi autostrada Bacău-Braşov, potrivit News.ro.
VIDEO A fost deschisă circulația pe încă un ciot de autostradă - tronsonul Târgu Mureş-Ungheni din Autostrada Transilvania Luni după-amiază a fost deschisă circulație pe încă un lot de autostradă - tronsonul de la Târgu Mureș la Ungheni (aeroport) din Autostrada Transilvania. Este un ciot de doar puțin peste 9 km - 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu patru benzi - însă vine în continuarea a 33 de kilometri de autostradă deja dați în trafic și permite șoferilor să intre pe autostradă mult mai aproape de Târgu Mureș.
"Chestiune de Cartea Recordurilor" - de 13 ani se lucrează la șoseaua de centură de la Tecuci / Grindeanu: Șantierul, primul care va fi supravegheat cu drone La șoseaua de centură a orașului Tecuci se lucrează de 13 ani, ceea ce este un record absolut, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținând că șantierul va fi primul monitorizat cu drone.
Eliminarea taxei de pod la Cernavodă-Feteşti, pe agenda Parlamentului săptămâna viitoare. Grindeanu: Dacă o eliminăm, trebuie acoperit un minus de 30 milioane euro în bugetul CNAIR Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, sâmbătă, că săptămâna viitoare va ajunge pe ordinea de zi a Parlamentului un proiect care prevede eliminarea taxei de pod de la Cernavodă-Feteşti. „Trebuie să ne gândim. Dacă am elimina această taxă de pod, ne-am duce în jos cu 30 de milioane de euro în bugetul CNAIR”, a afirmat ministrul, precizând că suma va trebui alocată de la bugetul de stat. Proiectul a fost inițiat de mai mulți deputați PNL și zace în Parlament din 2018.
„Golden Gate-ul” de peste Dunăre - imagini cu stadiul lucrărilor / Grindeanu: Trebuie să fie dat în circulație până la finalul anului viitor Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - care face legătura între județele Brăila și Tulcea - trebuie să fie dat în circulaţie până la sfârşitul anului viitor, aşa cum prevede contractul, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care sâmbătă a făcut o vizită pe șantierul podului.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by