MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Podul peste Dunăre de la Brăila se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, susține Ministrul Transporturilor. VIDEO Cum va arăta podul la final Construcția podului suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează conform graficului, iar situația drumurilor de legătură a fost complet deblocată, a anunțat joi ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. „Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin)”, promite Drulă. În total, proiectul podului de la Brăila prevede circa 23 de kilometri de drumuri de legătură.
Încep lucrările pe un nou tronson al autostrăzii Sibiu - Pitești. VIDEO Cum arată proiectul randat în 3D După 15 luni de la semnarea contractului, și anterior cu aproape trei ani de licitații și contestații, în sfârșit încep lucrările la cei circa 30 de kilometri ai Secțiunii 5 din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Pentru circa 356 milioane de euro, contractul semnat cu italienii de la Astaldi presupun finalizarea tronsonului de la Pitești la Curtea de Argeș în 48 de luni.
Autostrada Moldovei A7: Depunerea ofertelor la licitația pentru tronsonul Ploiești - Buzău, amânată mai bine de o lună din cauza numărului mari de clarificări Data limită pentru depunerea ofertelor pentru licitația de execuție a celor circa 63 de kilometri de autostradă de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău, parte din Autostrada Moldovei A7, a fost amânată până pe 16 septembrie, după ce anterior data inițială de 4 august mai fusese schimbată. CNAIR justifică amânarea prin numărul mare de solicitări de clarificare depuse de constructorii interesați.
​VIDEO Pasajul de la Domnești prinde contur. Cum arată acum lucrările la primul giratoriu suspendat de pe centura Capitalei Pasajul de la Domnești, primul pasaj de tip giratoriu suspendat care va fi finalizat pe Centura Capitalei, începe să prindă contur după ce lucrările au reînceput anul trecut. Deja o parte a tablierului metalic ce va forma cercul viitorului giratoriu au fost montate, iar pe fostul amplasament al șoselei de centură au fost ridicate pilele ce vor susține cealaltă parte de pasaj.
HARTĂ Contract semnat pentru proiectarea lotului de autostradă „ținut la sertar de 10 ani”: 18 milioane de lei pentru un proiect „la cheie” în 25 de luni Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul cu proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru un tronson din autostrada Transilvania scos la licitație în această primăvară, „după un deceniu în care a zăcut uitat”, a anunțat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Contractul, primul semnat pe un nou tip de caiet de sarcini, va furniza „o proiectare completă și complexă, la cheie”, la finalul căreia se va scoate la licitație direct execuția, „adică utilaje în teren din prima zi”, a spus ministrul.
Trei proiecte rutiere mai puțin cunoscute care vor fi gata anul acesta În afară de drumuri de mare viteză care vor fi gata până la finalul anului, precum lotul 2 din autostrada A10 Sebeș-Turda, tronsonul 2 din DX12 Craiova-Pitești sau A3 lângă Târgu Mureș , anul acesta se finalizează și trei dintre proiectele din sudul țării - mai mici ca amploare, dar cu un impact semnificativ pentru siguranța, confortul șoferilor și în privința reducerii ambuteiajelor, spune ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Unul dintre proiecte este început încă din 2011, dar abia anul acesta a fost deblocat, în timp ce un pasaj de pe centura Capitalei va fi gata înainte de termen.
România este acum un imens șantier. Căutăm ingineri tineri pe care să-i formăm și cu care să dezvoltăm infrastructura rutieră” - Posturi de inginer scoase la concurs de către Compania de Autostrăzi Compania de autostrăzi caută personal specializat în mai multe direcții și scoate la concurs 14 posturi de șantier. „Vrem să întregim echipele CNAIR cu personal specializat, cu ingineri tineri, ingineri pe care să-i formăm și cu care să dezvoltăm infrastructura rutieră”, spune directoarea CNAIR, Mariana Ioniță.
Drum de mare viteză București - Alexandria: 6 oferte depuse pentru studiul de fezabilitate / „Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres, va elimina aglomerația și accidentele de pe DN6” Șase asocieri de firme au depus oferte la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria, anunță Compania de Drumuri. Ministrul Transporturilor spune că licitația este bazată pe un nou model și că rezultatul studiului va fi similar în detaliu cu un proiect, iar datele de trafic vor arăta dacă acesta va fi realizat la nivel autostradă sau drum expres.
VIDEO Magistrala 2 de metrou va avea o nouă stație - Stația Tudor Arghezi pe Șoseaua Berceni va fi gata în 2022 / Cum arată acum Magistrala 2 de metrou Pipera-Berceni va fi extinsă cu încă o stație și circa 1,6 km de cale de rulare pentru metrou. Viitoarea stație supraterană Tudor Arghezi este în prezent în construcție, cu lucrări aflate deja într-un stadiu avansat. Vezi în articol cum arată acum lucrările și cum va arăta la finalizare noua stație de pe M2.
Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: A fost semnat contractul pe ultimul tronson cu românii de la UMB, același constructor care anul acesta ar urma sa finalizeze circa 40 de km din proiect Contractul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 4 (31,88km) al Drumului expres DX12 Craiova - Pitești a fost semnat marți cu Asocierea de firme românești SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade pentru circa 617 milioane de lei. UMB este constructorul și pe Lotul 2 (40 km) pe care îl va finaliza în acest an, dar și pe Tronsonul 3 (31,75 km).
VIDEO Autostrada care va fi gata după 7 ani. Cum arată acum tronsonul ce va fi inaugurat la finalul anului, după promisiunile ratate din anii trecuți Circa 24 de kilometri de autostradă la care se lucrează încă din 2014 și care ar fi trebuit să fi fost gata în circa doi ani - un tronson care va fi în sfârșit finalizat în acest an, după ce și în anii trecuți au existat promisiuni de la foștii miniștri ai Transporturilor cum că va fi inaugurat. Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, construit de grecii de la Aktor a ajuns la circa 90% stadiu fizic, iar ultimele imagini filmate cu drona arată un tronson cu șanse reale de a fi deschis în acest an.
FOTO/VIDEO Unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România. Imagini cu viaductul de la Tălmăcel, parte a primului lot din Autostrada Piteşti-Sibiu Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Pitești-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans, în 2022, conform termenelor asumate de constructor, a anunțat marți ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. El a publicat imagini cu lucrările la viaductul de la Tălmăcel, "unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România".
VIDEO Noi imagini cu cel mai spectaculos proiect de infrastructură din România. Ministrul Transporturilor: Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50% Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, care includ podul și drumurile de legătură, se apropie de 50%, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care prezintă noi imagini cu lucrările la blocurile de ancoraj, turnuri și drumurile de legătură.
Autostrada Brașov-Făgăraș: A fost desemnat proiectantul tronsonului „ținut la sertar 10 ani” Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri că a fost desemnată firma care se va ocupa de revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului din autostrada Transilvania de la Brașov la Făgăraș, proiect despre care Drulă spune că a fost „ținut la sertar 10 ani” până când CNAIR a scos la licitație proiectarea în luna martie.
Reconfigurarea circulației pe DN2. Ministrul Transporturilor „Am cerut CNAIR să urgenteze implementarea regimului 2+1 alternativ, dar trebuie făcut ca la carte și cu cap. În paralel construim autostrada A7” Deși autostrada A7 care va străbate Moldova de la Nord la Sud este în diferite etape de implementare, primul sector de la Ploiești la Buzău fiind chiar scos la licitație, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spune că vrea reconfigurarea sistemului de circulație pe „actualul drum sinucigaș DN2”. „Am cerut companiei de drumuri CNAIR să urgenteze implementarea soluției de regim de circulație 2+1 care, dacă este făcută cum trebuie, reprezintă o mare îmbunătățire a siguranței drumului”, a spus Drulă care a precizat că modificările nu se pot face peste noapte și că trebuie făcute „cu cap” și „atenție la detalii” și că implementarea pe sectoare mai extinse ar putea să se facă din 2022.
Un alt apel pentru marcarea DN2 în sistem 2+1 alternativ: „Nu e nevoie de nimic altceva decât de vopsea pentru schimbarea actualului marcaj ambiguu. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului” Un nou apel pentru transformarea marcajului ambiguu de pe DN2, cel mai periculos drum din țară, într-un format de tipul 2+1 alternativ a fost făcut miercuri de către Asociația Construim România. „Ne alăturam Asociaţiei Pro Infrastructura (API) care a cerut astăzi public printr-un comunicat măsuri urgente de ameliorare a circulaţiei pe DN2. In special măsura foarte simplă de marcare a carosabilului în sistem 2+1 alternativ în locul actualului marcaj ambiguu şi care duce la situaţii la limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13m. Pentru această retrasare nu este nevoie de nimic altceva, decât de vopsea pentru a reface marcajul existent”, transmite ASCORO.
Soluția simplă și ieftină pentru drumurile naționale, pentru a evita tragediile pe șosele. Asociația Pro Infrastructură cere explicații Companiei de Drumuri Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, respectiv separatoarele de sens. ”De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.
Lărgirea Centurii București între A1 și DN5: opt constructori din Turcia, România și Italia au depus oferte pentru contractele de 160 de milioane de euro Mai multe companii și asocieri de constructori din Turcia, România sau Italia au depus oferte pentru proiectarea și execuția lărgirii Șoselei de Centură București, cei circa 15,5 km dintre A1 și DN5 (Giurgiu). Contractele pe cele două loturi vizate au o valoare estimată de circa 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
HARTĂ Conexiunile rutiere România - Republica Moldova: Ministrul Transporturilor anunță o campanie de reabilitare a podurilor peste Prut „Reabilităm podurile peste Prut și construim unul nou. Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova!”, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Compania de Drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni, potrivit ministrului.
VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Cum arată acum tronsonul de 40 de kilometri care va fi gata anul acesta / Care e diferența între un Drum Expres și o Autostradă Circa 40 de kilometri din Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, un tronson lung care ar urma să ocolească Balșul și Slatina, sunt în cărți pentru a fi finalizați și dați în trafic în acest an, conform așteptărilor de la Transporturi. Aici lucrează asocierea de firme românești UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct. Noi imagini video ilustrează lucrările spectaculoase la câteva poduri de pe traseu, lucrări cheie pentru finalizarea până la sfârșitul anului.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by