MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Dan Baciu a fost numit la conducerea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti Un fost director financiar al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, Dan Baciu, a fost numit luni in functia de director general, au confirmat, pentru News.ro, reprezentanti ai companiei. Fostul director general, Bogdan Mindrescu, a demisionat joi, dupa publicarea raportului Corpului de control al premierului care a anuntat o serie de nereguli in ultimi ani.
Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni, amanat pana in 2020, desi ar fi trebuit sa fie gata anul acesta. Proiectul ar fi mai usor si mult mai ieftin decat magistrala de metrou Desi parea un proiect usor de realizat, in comparatie cu linia de metrou, calea ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reinviat in 2016 si trebuia sa fie gata inca din 2018, dar autoritatile de la Transporturi nu au fost in stare sa revizuiasca la timp studiul de fezebilitate. Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport. In schimb, autoritatile par sa dea prioritate proiectului metroului catre Otopeni care insa ar costa de 13 ori mai mult si nu ar putea fi gata mai devreme de 2023.Sondaj HotNews.ro: Ce tip de transport in comun e necesar pe ruta Bucuresti-Otopeni?
CFR a transportat 54,3 milioane de calatori anul trecut, in usoara crestere fata de 2016 CFR a transportat 54,3 milioane de calatori anul trecut, 2017 fiind marcat de faptul ca studentii au primit gratuitate. Din totalul calatorilor transportati, peste 10% au fost studenti si valoarea calatoriilor gratuite efectuate de acestia s-a apropiat de 200 milioane lei, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii CFR Calatori. In 2017 multe trenuri au fost arhipline, mai ales ca CFR are cu cel putin 300 de vagoane mai putin decat ar fi necesar.
Directorul Companiei Aeroporturi Bucuresti a demisionat. Decizia vine dupa ce Aeroportul Otopeni a ramas fara servicii de curatenie si dupa aparitia unui raport oficial ce constata mari nereguli la aeroport Directorul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Bogdan Mindrescu, a demisionat, anunta Agerpres, citand surse din Ministerul Transporturilor. "Directorul Companiei Aeroporturi Bucuresti a demisionat", au spus acestea, precizand ca nu a fost mentionat motivul. Decizia vine dupa ce Aeroportul Otopeni a ramas fara servicii de curatenie si salubritate, dar si dupa aparitia in presa a unui raport al Corpului de Control al premierului care semnaleaza nereguli grave, falsuri in inscrisuri si remunerari ilegale.
Raport al Corpului de control al premierului: Nicio investitie la aeroportul Otopeni, in perioada 2013-2015, desi au fost alocate bugete In perioada 2013-2015 nu a fost realizata nicio investitie in infrastructura aeroportului Otopeni, desi pentru fiecare an din aceasta perioada au fost prevazute sume de pana 268 milioane de lei, arata un raport al Corpului de control al premierului pentru perioada 2013-octombrie 2017, arata Digi 24. De asemenea, potrivit aceluiasi document, in perioada 2016-august 2017 Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA (CNAB)a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara. Raportul, care a fost finalizat in luna octombrie anul trecut, a fost prezentatul miinistrului Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe, dar nu a fost facut public.
Autostrada Bucuresti - Moldova bate pasul pe loc. Zeci de termene amanate succesiv in licitatia pentru proiectare. "Principala problema nu sunt contestatiile, ci tergiversarile si deciziile gresite ale Companiei de Drumuri" - Pro Infrastructura Licitatiile pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si Proiectelor Tehnice pe circa 330 de km de autostrada pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani bat pasul pe loc si au inregistrat zeci de amanari in decurs de 15 luni de cand au fost lansate - un numar record de termene amanate. Dincolo de zecile de termene amanate, au existat si o serie de contestatii ale firmelor confirmate in justitie, iar deciziile Companiei de Drumuri au intarziat si mai mult proiectul. "Principala problema nu sunt contestatiile. Acestea sunt doar EFECTE. CAUZELE reale sunt pregatirea deficitara a documentatiei de licitatie, a caietelor de sarcini, a studiilor de fezabilitate, dar si tergiversarile si deciziile gresite ale echipelor din CNAIR care se ocupa de licitatii", sustine Asociatia Pro Infrastructura.
Ucraina evalueaza daca are rost sa lanseze linii de tren de mare viteza. Tara vecina are deja cateva trenuri foarte rapide Ucraina se afla in discutii cu o companie italiana si va face studii de fezabilitate pentru a vedea daca merita sa construiasca linii de feroviare de mare viteza pe coridorul Odesa-Kiev-Lvov. Tara vecina are o particularitate la capitolul trenuri: desi pe multe linii viteza este mica, sunt peste 1.000 de kilometri unde viteza medie este mai mare de 100 km/h datorita unor trenuri electrice rapide Hyundai cumparate pentru Euro 2012. In articol puteti citi povestea acestor trenuri care nu au fost scutite de probleme.
Asociatia Pro Infrastructura, mesaj dur dupa ce a fost reziliat unul din contractele pentru autostrada Targu Mures - Iasi: "Directorii CNAIR sunt incompetenti, rau-voitori, manipuleaza opinia publica si isi bat joc de cetateni. Condamna regiunea Moldovei la subdezvoltare si izolare economica" Directorii Companiei de Autostrazi "sunt incompetenti, rau-voitori, manipuleaza opinia publica si isi bat joc de cetateni", reactioneaza Asociatia Pro Infrastructura dupa ce contractul pentru revizuirea SF-ului pe 96 de km ai sectiunii Targu Mures - Ditrau, parte din autostrada pana la Iasi , a fost reziliat de catre autoritatile de la drumuri. Pro Infrastructura acuza conducerea CNAIR ca prin decizia de a rezilia contractul, in loc sa-l reactiveze, "condamna regiunea Moldovei la subdezvoltare si izolare economica" si cere noului Ministru al Transporturilor, Lucian Sova, sa demita directorii de Drumuri "pentru incompetenta, rea-vointa, manipulare si sfidarea cetatenilor".
Cum au ajuns chinezii sa trimita in Europa mii de trenuri cu marfuri Anul acesta peste 4.000 de trenuri directe cu electronice, haine, piese si automobile vor pleca din China si vor ajunge in peste 15 tari europene, dupa un parcurs ce poate depasi 13.000 km. Cand s-a lansat primul tren de marfa China-Europa. acum sapte ani, putini credeau ca va fi o idee rentabila financiar, dar in prezent unele trenuri ajung si in 12 zile si costurile au scazut puternic. China promoveaza intens coridorul comercial One Belt One Road, un nou Drum al Matasii si o initiativa prin care tara condusa de Xi Jinping vrea sa-si consolideze influenta economica si geopolitica in cat mai multe state din Europa si Asia.
OLAF confirma investigatia de la Metrorex: Nereguli cu fonduri UE la Magistrala 5 Intr-un comunicat remis RFI, Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF) confirma ca a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5, finantata din fonduri europene. Reamintim ca HotNews.ro a scris in premiera despre investigatia OLAF. Institutia arata ca ca investigheaza in prezent acuzatii privind nereguli.
Aeroportul Henri Coanda a ramas fara servicii de curatenie dupa ce contractul cu Romprest, vechi de 17 ani, a expirat. Compania Aeroporturi Bucuresti a organizat o noua licitatie pentru asigurarea curateniei / Ministerul Transporturilor a trimis corpul de control la CNAB Contractul pentru servicii de curatenie si asalubraitate in Aeroportul Otopeni "Henri Coanda", incheiat inca din 2001, a expirat pe 31 ianuarie si nu a mai fost prelungit. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, a organizat o noua licitatie pentru asigurarea curateniei in aeroportul Henri Coanda, a transmis compania, la solicitarea News.ro. O parte dintre angajatii companiei vor efectua servicii de curatenie pe aeroport, iar CNAB a publicat deja un anunt prin care angajeaza 91 de femei de serviciu pe o durata determinata de 30 de zile. Update: Ministerul Transporturilor a trimis corpul de control la CNAB, potrivit unor surse din minister.
Surse: Control OLAF la metroul Drumul Taberei pentru presupuse plati supraevaluate  Mai multi agenti OLAF au verificat miercuri acte la Ministerul Transporturilor in legatura cu platile facute de Metrorex catre constructorii magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei), potrivit unor surse guvernamentale. Reprezentantii ministerului Transporturilor au confirmat pentru HotNews.ro ca agentii OLAF au verificat la Metrorex documente legate de Magistrala 5 de metrou, dar ca nu au dat detalii despre ce vizeaza descinderea.
Lucian Sova, noul Ministru al Transporturilor, despre ideea de a transfera Metroul la Primaria Capitalei: "Nu exclud nici o posibilitate" "Nu sunt prizonierul nici unei prejudecati, imi doresc ca metroul sa se aseze acolo unde poate performa mai bine", a declarat intr-un interviu la RFI noul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, razpunzand la intrebarea daca Metrorex ar putea fi transferat la Primaria Capitalei. Sova spune ca va analiza situatia Metrorexului inainte de a lua o decizie. "Nu am nici o idee preconceputa, imi doresc ca metroul sa functioneze sub autoritatea cea mai eficienta cu putinta", a spus Sova.Participa in text la sondajul HotNews.ro: Credeti ca trecerea metroului de la minister la primarie va rezolva problemele?
Noul ministru al Transporturilor, gafa inca din prima zi: "Pe Centura Sucevei este contractata executia lucrarilor" / In realitate proiectul este abandonat la 85% de peste trei ani, fara constructor si cu finantare ZERO pe 2018 Noul Ministru al Transporturilor, Lucian Sova, a comis o gafa, luni, la audierea din Parlament, spunand ca pentru Centura Sucevei exista contract pentru executia lucrarilor, "conform informatiilor pe care le am de la cei de la Companie [de Drumuri]". In realitate, insa, Centura Sucevei - un banal drum cu cate o banda pe sens - zace fara constructor de aproape trei ani, cu 15% din lucrari ramase de executat si cu un buget de ZERO lei pe 2018. Deputatul USR, Catalin Drula, a reactiona vehement si ii cere noului ministru sa-l demita pe directorul companiei de drumuri CNAIR, Stefan Ionita, pentru ca "l-a mintit din prima zi in legatura cu Centura Suceava".
​VIDEO Autostrada A2, plina de gropi Un utilizator Facebook a postat saptamana trecuta pe contul sau un clip video care arata gropi mari pe Autostrada A2 (Bucuresti - Constanta). Imaginile arata zeci de gropi pe o distanta de circa un kilometru, mai ales pe prima banda de mers.
CNAIR demareaza lucrarile de montare a parapetului de beton pentru separarea fluxurilor de trafic, pe DN 3 Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) demareaza, luni, lucrarile de montare a parapetului de beton pentru separarea fluxurilor de trafic, pe zona mediana a Drumului National 3. Lucrarile vor dura opt - zece zile, in functie de conditiile meteorologice, potrivit news.ro.
Compania de Drumuri arunca in aer Autostrada A8 Iasi - Targu Mures: A reziliat revizuirea SF-ului pe singurul segment contractat, dupa ce l-a tinut suspendat un an. Totul se reia de la ZERO Contractul pentru revizuirea SF-ului pe tronsonul Tg. Mures - Sovata - Ditrau (96 km), primul pas practic pentru demararea realizarii autostrazii A8 de la Tg. Mures la Iasi, a fost reziliat de catre Compania de Autostrazi. Contractul, semnat in 2015, a fost suspendat de aproape un an dupa un raport al Curtii de Conturi ce a ajuns si pe masa DNA. Compania de Drumuri insa nu a fost in stare sa justifice de ce e nevoie de refacerea studiilor pentru cea mai complicata autostrada pe care Romania o va construi - noi reglementari, noi normative, un studiu geotehnic cuprinzator fata de ce a fost realizat in trecut - si a pus pur si simplu "pe hold" contractul. Acum, odata reziliat, totul va fi luat de la ZERO.
​Asociatia Pro Infrastructura: Compania de Autostrazi refuza modificarea licitatiilor majore de infrastructura "Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere isi bate joc in continuare de investitii de sute de milioane de euro, refuzand sa transfere licitatiile de pe Ordinul Ministrului Transportului OMT 600/30.05.2017 pe noul model de contract national (HG 1/10.01.2018), in ciuda criticilor vehemente ale constructorilor, proiectantilor, consultantilor, societatii civile si mai ales ale oficialilor Comisiei Europene!", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura.
FOTO Cum ar putea arata Podul suspendat peste Dunare de la Braila Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI la inceputul saptamanii, ar urma sa reprezinte "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", dupa cum sustine Compania de Drumuri. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 433 de milioane de euro si un termen de finalizare de peste patru ani. In documentatia din Studiul de Fezabilitate apar si randari si schite cum ar urma sa arate podul de la Braila, lung de aproape 2 km, printre printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrala (1.120 metri).
Ce hibe sustine Compania de Drumuri ca a descoperit pe Lotul 3 al Autostrazii A10 Sebes - Turda pentru care a refuzat receptia / Consultantul ce a supervizat lucrarile este chiar DRDP Cluj Compania de Drumuri si Autostrazi a refuzat, in urma cu o saptamana, sa faca receptia celor 12,5 km  de pe Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes - Turda, desi tronsonul era gata de la finele anului trecut. Comisia CNAIR a descoperit o serie de neconformitati si a dat termen constructorului 90 de zile sa remedieze problemele identificate. Totusi, este de precizat ca pentru lucrarile executate pe acest tronson si-a dat acordul consultantul proiectului care in acest caz este chiar Directia Drumuri si Poduri Cluj, din subordinea CNAIR.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri