MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
FOTO Cum arată trenurile de mare viteză pe care China le va lansa pentru JO de Iarnă din 2022 Chinezii au prezentat randări cu noile trenuri care vor circula pe o nouă linie de mare viteză care va fi gata până la începerea Jocurilor Olimpice de Iarnă Beijing 2022. Linia va avea 174 km și va lega Beijingul de zona care va găzdui evenimentele de schi. Cele mai rapide trenuri fac trei ore acum, dar ”TGV-urile” vor face doar 50 de minute.
VIDEO Imagini din avion cu A10 Sebeș - Turda. Pro Infrastructura: „Loturile 3 și 4 sunt pregătite să preia traficul rutier, dar ne uităm la ele ca la piese de muzeu!” Circa 30 de km din autostrada A10 Sebeș - Turda au lucrările de drum finalizate și sunt gata să preia traficul rutier, însă autoritățile de la drumuri tergiversează deschiderea, susține Asociația Pro Infrastructura care a realizat o filmare din avion cu cele două loturi. Compania de Drumuri invocă lucrări neconforme care fac imposibilă recepția. „Autostrada este gata, se poate circula, așa cum am spus de foarte multe ori! Însă autoritățile încă analizează, încă negociază cu antreprenorii generali și nimeni nu-și asumă responsabilitatea recepției”, scrie API.
HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul modificat al autostrăzii A1 Pitești - Sibiu, așa cum va fi scos la licitație. Cum s-au schimbat secțiunile, unde vor fi tunelurile și câte noduri rutiere au mai rămas Autostrada A1 Pitești - Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016. Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni - tronsoanele montane, cele mai dificile - în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată. HotNews.ro publică în format interactiv traseul nou, secțiunile, nodurile rutiere și tunelurile autostrăzii A1 Pitești - Sibiu, așa cum au fost ele scoase la licitație.
Primăria Capitalei explică de ce lucrările de la pasajul Ciurel și nodul rutier Virtuții au întârzieri: „Proiectul inițial a fost făcut prost” Lucrările la pasajul hobanat de la Ciurel și la nodul rutier Virtuții, parte din penetrația spre autostrada A1, sunt în întârziere după cum se vede și în imaginile aeriene publicate de Asociația Pro Infrastructura. Primăria Generală vine cu o serie de precizări și explică de ce au apărut întârzierile: „Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care  trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continua”, se arată în precizările transmise de PMB. Vezi în articol toate motivele invocate de administrația bucureșteană.
Porțiunea de drum plină de gropi dintre vama Giurgiu și DJ 507 a fost preluată de CNAIR și urmează să fie asfaltată ​Porțiunea de drum dintre vama Giurgiu și DJ 507, care este plină de gropi de câțiva ani, ar putea fi în sfârșit asfaltată. Bucata de 600 metri lungime, care se află în proprietatea Primăriei Girgiu,  a fost preluată de CNAIR, în baza unui protocol de colaborare, iar compania urmează să înceapă lucrările de reabilitare.
În Olanda încep testele cu trenuri de marfă semi-autonome ce se deplasează cu intervenţii minime din partea mecanicilor ​Olanda începe în acest an teste cu trenuri de marfă ce se pot deplasa cu intervenţii minime din partea mecanicilor, ţinta fiind ca pe termen mediu aceste trenuri să se poată deplasa complet singure. Olanda are infrastructură feroviară modernă, dar problema este că sunt foarte multe trenuri de toate felurile pe reţeaua de 7.000 km. Testele vor fi făcute de Alstom şi de operatorul ProRail. Informaţia este încă o dovadă despre cât de mare este deosebirea dintre ţările din vest şi România, ţara unde trenurile de marfă au o viteză medie de 15-20 kmh.
​​VIDEO Imagini din dronă cu podul hobanat de la Ciurel și nodul rutier Virtuții. Cum arată acum proiectul pe care primarul Firea îl dădea gata la finalul anului trecut Podul hobanat peste Dambovița de la Ciurel și nodul rutier de pe șoseaua Virtuții sunt în lucru de mai bine de patru ani. Primarul Gabriela Firea anunța că lucrările vor fi gata la finalul anului trecut, iar mai apoi la final de februarie a revenit și a informat că stadiul e abia la 58%. Asociația Pro Infrastructura a publicat imagini din dronă care arată stadiul întârziat al lucrărilor, atrage atenția că nodul rutier de la Virtuții nu va rezolva mare lucru fără continuarea spre A1 și că proiectul inițial al penetrației spre autostradă a fost modificat, iar numărul de benzi micșorat, renunțându-se și la drumurile colectoare.
​VIDEO Povestea Le Capitole, primul tren european ce atingea 200 km/h acum jumătate de secol În 1967 Franța lansa primul tren european care atingea 200 km/h la fiecare călătorie, stabilind un standard care urma să fie extins 15 ani mai târziu de și mai rapidele TGV-uri. Trenul Le Capitole rula pe linii convenţionale şi parcurgea în șase ore distanţa de 713 km dintre Paris și Toulouse, având porțiuni unde putea atinge 200 km/h, aproape la fel de rapid ca trenul japonez Shinkansen, lansat în 1964. Mizând pe viteză şi lux, trenul a fost un mare succes în anii 70', dar nu a mai făcut faţă schimbărlor din anii 80'.
Compania de Drumuri și Primăria Capitalei au încheiat un protocol prin care se vor consulta asupra proiectelor de infrastructură din zona Bucureștiului Primăria Generală a Capitalei și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) au încheiat un protocol prin care cele două instituții se vor consulta asupra proiectelor care ar putea viza obiectivele de dezvoltare ale Capitalei. Porotocolul semnat are o valabilitate de patru ani și va presupune ca reprezentanții celor două instituții sp se întâlnească semestrial sau ori de câte ori va fi nevoie.
Criza de vagoane CFR nu va fi rezolvată nici anul acesta. De câte vagoane are nevoie de urgență compania care folosește și automotoare Malaxa de acum 80 de ani Acum două decenii era ceva normal să vezi un tren cu 15-20 de vagoane. În prezent, chiar și trenuri care merg multe sute de kilometri au 5-6 vagoane și aglomerația este, în unele zile, greu de suportat. CFR Călători spune că are nevoie într-o primă fază de 150 de vagoane și/sau automotoare, va crește treptat numărul Săgeților Albastre aflate în circulație și, spre final de an, încep demersurile pentru achiziționarea de material rulant, prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară. Procedura este complicată și are mai multe etape de trecut și cu siguranță va dura. Până atunci, CFR va trebui să distribuie 800 de vagoane la cele 1200 de trenuri incluse zilnic în Mersul Trenurilor.
CFR îi cere constructorului să finalizeze în patru luni lucrările pe varianta de traseu Podul Mureş - Coşlariu din județul Alba Directorul General al CFR SA a solicitat constructorului ca în termen de patru luni să finalizeze lucrările din zona variantei de traseu Podul Mureş - Coşlariu, zona aflată pe secţia Coşlariu – Micăsasa. Lucrările în această zonă au înregistrat întârzieri, cum s-a întâmplat pe toate șantierele de pe Coridorul IV feroviar, de la Sighișoara la Simeria.
Autostrada A1 Pitești - Sibiu: Compania de Drumuri anunță că vrea să scoată la licitație și execuția ultimelor două secțiuni de circa 68 de km Două secțiuni din autostrada A1 Sibiu - Pitești ar urma să fie scoase la licitație pentru proiectare și execuție, anunță Compania de Drumuri care informează că a transmis anunțurile de intenție către noul Serviciu de achiziții publice. Anunțurile de intenție vizează două secțiuni cu o lungime totală de circa 68 de km, de la Boița (de lângă Sibiu) până la Tigveni (în apropiere de Curtea de Argeș), prin cea mai dificilă zonă a viitoarei autostrăzi montane. Cele două secțiuni sunt printre cele mai dificile loturi de pe toată autostrada, însumând 10 tunele cu lungime totală de aproape 7 km și peste 100 de structuri.
Două case de lângă Alba Iulia, "uitate" de autorităţi foarte aproape de traseul autostrăzii A10 Sebeș - Turda. Proprietarii ar putea cere instanţei stoparea lucrărilor Traseul autostrăzii A10 Sebeș - Turda trece foarte aproape de două case din satul Oarda, de lângă Municipiul Alba-Iulia. Deși viitoarea șosea de mare viteză va trece foarte aproape de clădiri, autoritățile nu le-au inclus pe lista de exproprieri, transmite Agerpres. Una dintre case va fi la câțiva metri de zona viitoare autostrăzi, iar proprietarii se plâng de de zgomotul și praful de pe șantier.
Cinci oferte depuse pentru realizarea Pasajului de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei. Licitația e lansată de aproape un an Cinci constructori și asocieri au depus oferte pentru proiectarea și execuția unui pasaj de 112 metri pe Șoseaua de Centură a Capitalei peste DN1A. Licitația, estimată la circa 7,2 milioane de euro e lansată de aproape un an deja, dar a stat mult timp blocată după ce Compania de Drumuri și-a pus singură bețe în roate și a mers până în pânzele albe, fără succes, să conteste eliminarea unui criteriu de evaluare "eronat" din caietul de sarcini.
VIDEO Imagini aeriene cu centura Mihăilești de pe DN6 de lângă București. Noua șosea ar degreva zona unde se formează cozi kilometrice, dar proiectul e blocat Varianta de Ocolire Mihăilești, un drum cu două benzi pe sens și parapet median în lungime de 3,18 km, e în lucru în apropiere de București și ar urma să degreveze localitatea extrem de aglomerată și poluată de pe DN6, evitând blocajele kilometrice generate. Asociația Pro Infrastructura publică imagini aeriene cu șantierul noii șosele și atrage atenția asupra faptului că proiectul este blocat din cauza unor probleme birocratice pe care Compania de Drumuri nu le-a rezolvat.
CJ Teleorman a atribuit firmei Tel Drum, alături de alți doi constructori, un acord cadru pentru lucrări de întreținere a drumurilor în valoare totală de circa 40 de milioane de lei Firmei de construcții Tel Drum, despre care s-a scris că ar fi controlată de Liviu Dragnea, i-au fost atribuite de către Consiliul Județean Teleorman două acorduri cadru, alături de alte două firme de construcții, pentru lucrări de întreținere a drumurilor județene și a drumurilor pietruite pe următorii patru ani. Valoarea totală a acordurilor cadru este de circa 40 de milioane de lei și va fi plătită agenților economici selectați în contracte subsecvente ce vor fi încheiate pe viitor. În luna ianuarie Tribunalul Teleorman a decis deschiderea procedurii de insolvență pentru Tel Drum. Anterior, DNA a pus firma Tel Drum sub urmărire penală pentru fraude cu fonduri europene.
Ministrul Transporturilor, în inspecție pe autostrada Lugoj - Deva. Nemulțumiri legate de lucrări neconforme și mobilizarea slabă a constructorului pe Lotul 3 Ministrul Transporturilor Lucian Șova a inspectat marți șantierele autostrăzii A1 Lugoj - Deva, împreună cu reprezentanți ai Companiei de Drumuri, Polișției rutiere, Inspectoratului teritorial de Muncă și ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Pe Lotul 3 al autostrăzii (21 km) specialiștii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție, în timp ce pe Lotul 4 (22 km) lucrările se desfășurau în ritm susținut.
Pod de pontoane pe DN2 în Buzău la Mărăcineni cât va fi reparat podul mare. Armata vrea ca CNAIR să achite costurile de realizare Compania de Drumuri vrea amenajarea unui pod militar de pontoane care să preia din traficul de pe DN2 de pe podul de la Mărăcineni care va intra într-un proces de reabilitare. Ministerul Apărării, însă condiţionează lucrările de semnarea unui contract cu CNAIR prin care aceasta să achite cheltuielile de amenajare de circa cinci milioane de lei. Podul metalic de la Mărăcineni ar urma să fie închis traficului timp de circa patru luni pentru reabilitare.
CFR deschide 14 şantiere pentru lucrări de modernizare a unor poduri şi podeţe din sudul ţării Compania Naţională CFR SA anunță deschiderea şantierelor de lucrări pentru modernizarea a 14 poduri şi podeţe aflate în județele Argeș, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți și Sibiu. Cele 14 obiective feroviare sunt incluse în două contracte de lucrări, în valoare totală de 34,2 milioane lei, perioada de implemetare fiind de 36 de luni (execuție+garanție), pentru fiecare lot în parte.
Subvenții de 1,33 miliarde lei pentru transportul feroviar de călători. Cât a primit fiecare companie Ministerul Transporturilor a acordat anul trecut subvenții totale de peste 1,33 miliarde lei companiilor feroviare de transport de călători, dintre care peste un miliard de lei au ajuns la CFR Călători și un total de peste 200 milioane lei au primit cele mai mari două companii private; Regio Călători și Transferoviar Călători, arate datele transmise HotNews.ro de către minister. Pachetele de compensaţii sunt acordate de stat companiilor pentru ca acestea să opereze pe rute care, în condiţii normale, nu ar fi profitabile din cauza costurilor mari de operare neacoperite de veniturile din bilete. Un lucru mai puțin cunoscut de publicul larg este că la companiile private, subvențiile acordate sunt mult mai mari decât veniturile obținute de acestea din vânzarea de bilete.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi