MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​​HARTĂ INTERACTIVĂ Drumul Expres Craiova - Pitești: Au fost semnate contractele pentru construcția a 57 de km pentru circa 385 de milioane de euro. Pe unde va trece viitoarea șosea Trei contracte pentru proiectarea și construcția a 57 de km de drum expres, de la Craiova până după Slatina - parte din cei 120 de km ai drumului expres DX12 Craiova - Pitești. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, va fi construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.
Cum mergeau trenurile românești acum 100 de ani - Poezie, călătorii, război și tragedii Acum un secol cele mai rapide trenuri românești prindeau peste 75 km/h, rețeaua feroviară creștea cu o medie de aproape 100 km/an și se petrecea și unul dintre cele mai grave accidente din istorie, cu sute de morți. În epoca de aur a locomotivelor cu abur erau mult mai puține gări decât acum, iar cei care aveau timp și bani puteau călători cu trenul de la Paris până la Constantinopole în același vagon. În articol puteți citi despre cum erau trenurile acum un secol, despre tunelul de la intrarea în ”Orient” și despre cum era descris drumul cu trenul în cele mai citite ghiduri de călătorie ale vremii.
Legea pentru Autostrada Unirii, promulgată de Iohannis: Șoseaua de mare viteză de la Iași la Târgu Mureș va lega Moldova de Transilvania. Ce prevede proiectul Legea adoptată de Parlament pentru Autostrada Unirii, așa cum a fost supranumită A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis într-o ceremonie joi seara la Cotroceni. Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.Iohannis: Prin indolența unor politicieni Autostrada Moldovei s-a transformat într-o chestiune de securitate națională
Modernizarea căii ferate Predeal - Brașov - CFR a a publicat licitația pentru studiul de fezabilitate CFR SA a publicat licitația pentru contractarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate necesar modernizării secțiunii Predeal-Brașov, componentă a Coridorului IV Feroviar. Valoarea contractului este estimată la 19,5 milioane lei (4,2 milioane euro), iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, scrie Club Feroviar. Linia de 27 km a fost construită acum 140 de ani și electrificată acum 55 de ani, având mare nevoie de modernizare. În Master Planul de transport estimările arătau că reabilitarea va costa în jurul a 500 milioane euro, TVA inclus.
VIDEO Cum și de ce sunt folosite în Australia trenuri de marfă uriașe care nu au nevoie de mecanici Dacă unele țări discută posibilitatea lansării unor trenuri de marfă de mare viteză, altele au trecut la trenuri care nu mai au nevoie de mecanici și străbat sute de kilometri. Una dintre cele mai mari companii miniere folosește în Australia trenuri uriașe care transportă minereu de fier fără a fi nevoie de mecanic în locomotivă. Australia oferă condiții prielnice pentru astfel de teste și compania care face testele le va extinde și spune că reușește să facă economii importante.
Sindicaliștii feroviari protestează față de reducerea bugetului Ministerului Transporturilor și spun că va fi compromisă total continuarea lucrărilor de reparații la calea ferată Rectificarea bugetară care urmează să fie aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreținere și reparații la calea ferată și pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari, spune Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare Federație a sindicaliștilor ceferiști din România. Rectificarea bugetară care se pregătește retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei, punând în spatele deciziei nefolosirea acestei sume, spune federația.
Noi probleme la CFR Marfă: Posibil prejudiciu de 19 milioane lei în urma unei licitații pentru transport de cărbune Corpul de Control al ministrului Transporturilor a constatat, în urma unor verificări la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A, că instituția ar fi pierdut un posibil profit în valoare de peste 19 milioane de lei, în urma unei licitații pentru transport de cărbune. CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, declara în octombrie un oficial din Consiliul Concurenței.
Probleme la Magistrala 5 de Metrou din Drumul Taberei: costuri suplimentare de peste 40 de milioane de euro constatate de corpul de control al ministrului După o serie de verificări la Metrorex, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, a identificat o serie de probleme la implementarea proiectului de metrou Magistrala 5 - Drumul Taberei și au înaintat un raport către organele de cercetare. Raportul arată că valoarea lucrării a fost subestimată la lansarea licitației, iar ulterior au intervenit majorări substanțiale, „informații ce reprezintă indicii de fraudă”.
FOTO Proiectele rutiere de pe Centura Capitalei: În ce stadiu e fiecare pasaj si proiect de lărgire de pe actuala șosea și ce se întâmplă cu A0 - autostrada de centură Sud Centurile Capitalei, atât actuala șosea, cât și viitorul inel A0 la nivel de autostrada, sunt pline de proiecte care bat deocamdată pasul pe loc la licitații, iar singurul tronson pe care se lucrează ar fi trebuit să fie gata deja de mai bine de un an. Vorbim de trei pasaje giratorii suspendate la Domneși și la intersecțiile cu Berceni și Oltenița, un pasaj simplu la Mogoșoaia, supralărgirea a unor bucăți din actuala șosea de centură, dar și de construcția de la zero a 53 de km de autostradă prin Sudul Capitalei - proiecte pe care Comisia Europeană ar vrea sa le finanțeze nerambursabil, însă documentațiile nu au plecat încă de la București.
Sindicaliștii de la metrou anunță că vor declanșa greva generală la metrou începând de miercuri dimineață Sindicaliștii de la metrou anunță că vor merge mai departe și vor susține greva generală la metrou începând de miercuri, între orele 4:00 - 16:00, chiar dacă Tribunalul București a decis în primă instanță că greva de avertisment de joia trecută a fost nelegală. „Miercuri 21.11.2018, la metrou va fi declanșată greva propriu-zisă pe termen nelimitat, zilnic între orele 4:00 - 16:00. În conformitate cu legea avem acest drept”, transmite sindicatul.
​​VIDEO Cum construiește Serbia, fără bani europeni nerambursabili, o autostradă prin munți într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului din România Autostrada A1 din Serbia străbate țara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de km ai săi, doar 34 mai sunt in diferite etape de execuție. Două dintre loturile aflate în construcție sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munții Rodopi, iar autostrada în construcție acolo are tuneluri și viaducte lungi. „Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului”, spune Asociația Pro Infrastructură.
CFR SA va publica două licitații în valoare totală de peste 500 milioane lei pentru linia Gara de Nord - Aeroport Otopeni CFR SA va publica două licitații ce prevăd selectarea unui consultant, precum și selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, scrie ClubFeroviar. Legătura feroviară ar trebui să fie gata până în iunie 2020 când se vor ține meciurile în cadrul Euro și foarte mulți sunt sceptici că se va reuși.
Un tronson din autostrada A3 Câmpia Turzii - Târgu Mureș are un nou constructor după ce Compania de Drumuri a reevaluat ofertele: 45 mil. euro pentru 9,2 km Execuția lucrărilor pentru Lotul 1 Târgu Mureș - Ungheni, din autostrada A3 până la Câmpia Turzii, a fost atribuită către asocierea Itinera Spa - Retter Projectmanagement SRL pentru circa 45 de milioane de euro, după ce Compania de Autostrăzi a reevaluat ofertele depuse în urma unor contestații menținute în instanță. Inițial, în noiembrie 2017, CNAIR desemnase câștigător compania Strabag care ofertase 28 de milioane de euro.
Tronsonul de autostradă A1 dintre Deva și Simeria a fost redeschis circulației după ce constructorul segmentului adiacent a terminat să amenajeze conexiunea cu Lotul 4 din A1 Lugoj - Deva Segmentul de autostradă dintre nodul rutier Șoimuș (Deva) și Simeria a fost redeschis traficului ca urmare a faptului ca Antreprenorul Asocierea Tehnostrade SRL - Spedition UMB SRL a finalizat realizarea conexiunii sectorului de autostradă Deva – Orăștie (aflat sub trafic) cu lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva (în execuție), anunță Compania de Drumuri. HotNews.ro a scris în urmă cu două zile că Lotul 4 al autostrăzii va fi gata abia vara următoare, în ciuda declarațiilor din acest an ale autorităților cum că va fi gata până la final de an, iar închiderea tronsonului Deva - Simeria era prelungită.
VIDEO În Maroc se inaugurează prima linie ferată de mare viteză din Africa și una dintre cele mai ieftine din lume Președintele francez Macron și regele Mohammed al VI-lea al Marocului inaugurează la Tanger prima linie de TGV din Africa, trenurile urmând să circule pe o distanță de 350 km. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de sub 10 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii.
Încă un pas pentru autostrada spre Moldova pe axa Nord-Sud: A fost semnat contractul pentru proiectarea tronsonului Focșani - Bacău Consitrans va elabora Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru drumul de mare viteză Focșani – Bacău cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei, conform contractului semnat miercuri, anunță Compania de Autostrăzi. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani, pentru care deja s-au mai semnat două contracte opentru SF și proiectare pe ruta Ploiești -Buzău - Focșani. SF-ul și proiectarea au termen de execuție de 24 de luni.
​VIDEO FOTO O nouă autostradă amânată: Lotul 4 A1 Lugoj - Deva ar putea fi gata abia vara viitoare, iar bucata Deva - Simeria mai stă închisă două săptămâni / Unde au apărut probleme pe șantier Cei 22 km de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi terminați abia în vara lui 2019, după ce constructorul s-a lovit de o alunecare de teren în zona dealului Șoimuș, incident care a dus la necesitatea unor lucrări suplimentare. Inițial, autoritățile de la drumuri sperau ca Lotul 4, ajuns la un stadiu de 94%, să fie gata până la final de 2018. „Am discutat cu constructorul care ne-a transmis că va respecta termenul contractual care este luna august 2019, dar face toate eforturile să termine mai repede”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanții Companiei de Drumuri. În același timp, constructorul a cerut CNAIR prelungirea măsurii de închidere a traficului pe tronsonul Deva - Simeria până pe 29 noiembrie pentru a putea conecta la rețea lotul aflat în construcție.
UPDATE Grevă de avertisment joi dimineață la metrou / Sindicaliștii amenință că luni vor face grevă generală / Reacția ministrului Transporturilor Metroul nu a circulat timp de două ore, joi dimineață, angajații Metrorex fiind în grevă de avertisment între orele 4.00 și 6.00. Sindicaliștii cer mărirea salariilor cu 42% și amenință că luni dimineață vor declanșa greva generală. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, i-a acuzat de șantaj pe liderii sindicali și a spus că metroul din București nu a fost construit pentru bunăstarea acestora, iar acceptarea majorărilor salariale cerute de ei ar însemna ca prețul unei călătorii să crescă de la 2,5 la 4 lei.
De ce vrea Brașovul să introducă trenuri metropolitane de scurtă distanță și unde pot ajunge acestea Brașovul a devenit tot mai aglomerat, se extind cartiere precum Tractorul sau Stupini și problemele cu parcarea sunt tot mai acute. În acest context Primăria analizează introducerea unor ”trenuri metropolitane” care să lege orașul de localitățile din jur, avantajul fiind că o bună parte dintre linii există deja și investițiile nu ar fi prea mari. Discuțiile sunt abia la început, dar se conturează câteva rute pentru acest ”S-Bahn” brașovean.
VIDEO FOTO Cum arată depoul Străulești, terminalul multimodal și parcarea de tip "Park&Ride" de la capătul magistralei M4 de metrou La capătul magistralei 4 de metrou, la Străulești, autoritățile de la metrou au deschis luni terminalul multimodal de transport și o parcare de tip Park&Ride pentru călătorii care doresc să-și lase mașina acolo și să continue spre oraș cu un mijloc de transport în comun. Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Prețul parcării este de 1 leu pe oră.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version