MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Cum arată infrastructura feroviară românească - Tabloul unei rețele aflată în gravă suferință Auzim tot mai des despre deraieri și despre lungi întreruperi ale circulației pe magistralele feroviare, iar lucrurile se leagă fiindcă infrastructura românească este un dezastru. Unele poduri feroviare cedează, altele sunt în stare critică, iar pe la Grădiștea, între București și Giurgiu, trenurile nu mai trec din 2005. În articol puteți citi despre câteva dintre cifrele care arată de ce stăm atât de rău și cât de subfinanțată este o rețea care va putea fi modernizată doar cu multe miliarde de euro și mai ales cu un plan de care guvernanții să se țină.
Uniunea Europeană va finanța parțial modernizarea legăturii feroviare dintre Istanbul și granița bulgară Uniunea Europană va finanța printr-un grant de 275 milioane euro modernizarea liniei de cale ferată dintre Istanbul și Kapikule, la granița bulgară. Proiectul este parte a unui coridor feroviar ce leagă orașul Nis (Serbia) de Istanbul. În ultimii ani, atât Turcia, cât și Bulgaria au investit pentru modernizarea liniilor de cale ferată, dar vecinii de la sud de Dunăre au ca și noi probleme cu aglomerația din trenurile către stațiunile de la Marea Neagră. Între București și Istanbul circulă un tren pe săptămână între iunie și septembrie, dar călătoria durează 18 ore.
Realizarea pasajului rutier pe șoseaua Olteniței peste Centura Capitalei, în sfârșit atribuită unui constructor pentru circa 35 de milioane de euro / FOTO Cum va arăta viitorul sens giratoriu suspendat Proiectarea și execuția nodului rutier sub formă de giratoriu suspendat la intersecția Centura de Sud a Capitalei cu Șoseaua Olteniței (DN4) a fost în sfârșit atribuită unui constructor. Compania ITINERA SPA a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru circa 35,5 milioane de euro. Licitația a fost începută în mai 2017.
Metrorex își va lansa propria aplicație mobilă: publică un anunț pentru consultarea pieței Metroul bucureștean ar urma să aibă propria aplicație mobilă oficială. Metrorex a lansat un anunț pentru consultarea pieței pentru dezvoltarea unei aplicații mobile care are ca scop îmbunătățirea experienței de călătorie cu metroul. Rolul principal al aplicației este facilitarea accesului elevilor și studenților la serviciile metroului, după cum informează Compania.
Pista de nord a Aeroportului Otopeni va fi refăcută din temelii pentru circa 23 de milioane de euro Pista 2 (08L-26R) a Aeroportului Internațional Henri Coandă din Otopeni va fi refăcută din temelii iar pentru modernizarea sa Compania Aeroporturi a lansat o licitație de peste 23 de milioane de euro. Pista va fi modernizată în etape și va rămâne în mare parte parțial-funcțională - viitorul constructor având 14 luni la dispoziție pentru proiectare și execuție. „Modernizarea trebuie să continue cu reparații capitale la pista 1 (08R/26L) și construirea noului terminal T2, T1 fiind sufocat de traficul anual de aproape 14 milioane de pasageri”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.
​VIDEO FOTO Cazul Talgo Bosnia - Povestea trenurilor rapide și luxoase cumpărate de una dintre cele mai sărace țări europene Statul Bosnia și Herțegovina are sub 600 km de cale ferată și sunt foarte rare porțiunile unde trenurile pot depăși 70 km/h. Țara afectată grav de războiul de acum două decenii a decis să cumpere trenuri luxoase Talgo ce pot rula cu 220 km/h, iar decizia a uimit multă lume. Trenurile au stat șase ani în depou și din 2016 sunt în circulație. În articol puteți citi despre una dintre cele mai mari anomalii feroviare din regiune, dar și despre trenurile speciale ale fostei Iugoslavii.
Comisia Europeană nu a primit nicio cerere de finanțare pentru autostrada A8 Tg Mureș - Tg Neamț, spune deputatul Iulian Bulai care a publicat un răspuns de la Corina Crețu PSD a alocat prea puțini bani pentru completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada A8 Târgu Mureș - Târgu Neamț (210 km) și guvernul nu a cerut nici banii și nici asistența tehnică necesară care puteau fi oferite de UE, scrie deputatul USR Iulian Bulai. El a trimis întrebări comisarului Corina Crețu pe subiect și publică răspunsul primit. ”Ministerul Transporturilor ne-a informat că a primit o cerere pentru revizuirea studiului de fezabilitate a legăturii rutiere dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț. Potrivit ministerului, licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi lansată la începutul anului 2019. La nivelul Comisiei până în prezent, nu s-a primit nicio cerere de finanțare din fonduri UE a acestui proiect”, se precizează în răspunsul comisarului european.
La CFR Călători vagoanele sunt modernizate într-un ritm mult sub necesități/Anul trecut biletele emise pentru studenți au reprezentat o cincime din total CFR Călători are nevoie de peste 300 de vagoane, dar reparațiile capitale se fac într-un ritm mult sub nevoia de pe piață, anul trecut fiind modernizate 24 de vagoane. Numărul de călători a crescut și anul trecut datorită gratuității pentru studenți, o cincime dintre biletele emise fiind pentru aceștia. Criza de vagoane de la CFR Călători a atins maximul în vara lui 2018 când la trenurile către munte sau mare nu se găseau bilete nici cu trei săptămâni înainte. Nici spre Moldova, Banat sau Ardeal nu era mult mai bine.
​FOTO Noi informații despre viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni: Cum ar putea arăta și cum se va ajunge la el Aeroportul Internațional „Henri Coandă” se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro. Autoritățile de la Transporturi au transmis la solicitarea HotNews.ro informații despre stadiul proiectului, simulări foto cu viitorul terminal, dar și detalii despre cum va fi legat viitorul T2 de București. Compania Aeroporturi susține că T2 va fi legat pe rutier de autostrada A3, dar va exista și o conexiune pe pe calea ferată. Între cele două terminale va exista o conexiune cu autobuze (tip shuttle), iar pentru metrou se păstrează liberă o zonă specială pentru o eventuală extindere. De cealaltă parte, CFR și Metrorex au precizat pentru HotNews.ro că proiectele concrete pe care le au în aplicare în prezent nu ajung până la viitorul T2, ci se opresc doar la actualul terminal.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi gata până în octombrie, dar linia din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu din cauza unui proces pe rol: „Cerem să se judece în regim de urgență!” Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, însă noua linie din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu și să nu fie deschisă nici în 2019 dacă instanța de judecată nu va lua o decizie în cazul contestațiilor depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului. Oficialii Metrorex spun că au cerut ca dosarul să se judece în regim de urgență și că termenul de finalizare al sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - de 9 luni, ar putea fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi.
​VIDEO FOTO Chinuit, chinuit, dar ceva au reușit - Grecia și povestea trenurilor sale surprinzător de rapide Grecia este celebră pentru multe lucruri, dar nu și pentru trenuri, ceva normal dacă ne gândim la relieful muntos și insular ce nu ”invită” la construcția de căi ferate. Plus că țara a fost la un pas de faliment, iar compania feroviară avea datorii uriașe și a fost restructurată dur. Însă în ultimii ani s-a reușit o privatizare, s-a modernizat principalul coridor feroviar și au fost aduse trenuri ce pot atinge 250 km/h. În articol puteți citi cum a ajuns Grecia să aibă secțiuni lungi unde trenurile confortabile rulează cu peste 150 km/h, dar și despre o privatizare complicată ce pare a fi un succes.
Pe lista proiectelor ce vor fi realizate în parteneriat public - privat a fost adăugată linia ferată ”de mare viteză” Ploiești - Suceava - Vicșani Pe lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public - privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNP) a fost adăugată "Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani - Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)", se arată într-o notă de fundamentare. În general lista de proiecte cuprindea autostrăzi la capitolul infrastructură, nu și investiții feroviare.
Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, adică pentru o secțiune de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, a anunțat comisarul european Corina Crețu, precizând că lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță. Corina Crețu spune că speră că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.
Tunelul alpin al dezbinării - De ce Franța și Italia se ceartă pentru unul dintre cele mai scumpe proiecte feroviare europene Tunelurile sunt printre cele mai complicate lucrări de infrastructură și, dacă acum 160 de ani un tunel de 4 km era ceva fantastic, în prezent cele mai lungi au peste 50 km și găzduiesc trenuri ce rulează și cu 200 km/h. Un mega-tunel de 8,6 miliarde euro care a început să fie construit pe linia Torino - Lyon a stârnit certuri în politica italiană, dar și între Franța și Italia, țări a căror relație s-a răcit mult. Susținătorii spun că tunelul va scoate sute de mii de camioane de pe șosele, iar opozanții spun că este o uriașă risipă de bani publici bazată și pe minciuni. Însă lucrurile nu sunt deloc simple pentru calea ferată ce costă 150 milioane euro/km.
Trenul Gara de Nord - Aeroport: CFR a lansat licitația de 420 milioane lei / Șanse minime ca linia să fie gata până la Euro 2020 CFR a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie și sunt șanse minime ca trenurile să poată circula în iunie 2020 când Capitala va găzdui patru meciuri de la Euro.
Ministrul interimar al Transporturilor visează autostrăzi verzi pe pereți: "Dăm în funcțiune 180 de kilometri în 2019" În momentul de față în România sunt în construcție puțin peste 200 de km de autostradă și drum expres, unele tronsoane abia contractate de o lună și cu termene de execuție de doi-trei ani de acum încolo. La ședința pe buget din Parlament, ministrul interimar al Transporturilor aruncă bomba: "180 de km de autostradă dați în funcțiune la final de 2019". Adică mai mult decât a reușit România să deschidă în ultimii cinci ani la un loc. Un coleg din PSD vrea să atenueze penibilul situației: "Probabil doamna ministru se referă la kilometri în lucru...". Dar ministrul Plumb insistă: "Nu, nu. Vor fi 180 de km noi dați în funcțiune pe care să circule românii în acest an!". Întrebată cine va răspunde dacă nu vor fi gata cei 180 de km promiși, ministrul Plumb a evitat să răspundă: „Vom analiza”.
HARTĂ INTERACTIVĂ Trei noi secțiuni din Autostrada Transilvania, pregătite de Compania de Drumuri pentru licitație. Vezi pe unde trec cei 56 de km de autostradă Circa 56 de kilometri din Autostrada Transilvania, din apropiere de Cluj Napoca și până lângă Zalău, vor fi scoși la licitație, anunță Compania de Drumuri care precizează că a trimis documentațiile spre validare către ANAP. O parte dintre sectoarele ce vor fi scoase la licitație încep chiar de la autostrada Gilău - Nădășelu, deschisă oficial traficului în 2018, iar o altă secțiune vine în continuarea tronsoanelor de la Suplacu de Barcău spre granița cu Ungaria, loturi scoase la licitație încă din 2017, dar necontractate nici până în ziua de azi.
Uniunea Europeană își adaptează rețelele transeuropene de transport (TEN-T) în cazul în care nu se ajunge la un acord pe Brexit Președinția Consiliului Uniunii Europene a ajuns la o înțelegere provizorie cu Parlamentul European pentru adaptarea rețelei TEN-T, transmite Ministerul Transporturilor. Decizia presupune asigurarea unor noi legături maritime între Irlanda și celelalte țări ale Uniunii Europene (UE) pe coridorul rețelei de bază: Marea Nordului - Marea Mediterană, în condițiile în care Marea Britanie părăsește UE fără un acord negociat.
​​FOTO Manifestație în Piața Victoriei pentru construcția de autostrăzi în Moldova Câteva zeci de persoane, majoritatea venite din Iași, au manifestat vineri dimineață în Piața Victoriei din Capitală, în fața Guvernului, pentru construcția autostrăzilor A8 Târgu Mureș Iași și A7 Ploiești-Buzău-Bacău-Siret. Protestul a fost organizat de trei asociații din Moldova care susțin proiectele pentru infrastructură din regiune, dar în piață au fost prezenți și deputatul USR de Neamț Iulian Bulai, precum și consilierul USR de la Sectorul 1 din București, Clotilde Armand.
„Uniți pentru Autostrăzile Moldovei” - Protest anunțat pentru vineri în Piața Victoriei din Capitală Trei asociații din Moldova - Împreună pentru A8, Moldova vrea Autostradă, Asociația Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei - și Asociația Pro Infrastructura vor protesta vineri începând cu ora 10:00 în Piața Victoriei din Capitală, în fața clădirii Guvernului, și vor cere măsuri concrete pentru proiectele de autostradă ce vizează zona Moldovei. Cele patru asociații au formulat și o scrisoare cu revendicări, printre care: renunțarea la proiectul de parteneriat public-privat pentru un tronson din A8 Iași - Târgu Mureș, numirea unui nou ministru al Transporturilor competent, dar și demiterea actualului director de la Drumuri, Narcis Neaga.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version