MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Japonia a demarat un proiect de doi ani pentru a reduce cu un minut parcursul trenurilor de mare viteză Compania JR East care operează celebrele trenuri Shinkansen a demarat un proiect care va dura doi ani și care va avea ca rezultat reducerea cu un minut a timpului de călătorie între două stații de lângă Tokyo. Japonezii sunt faimoși pentru trenurile lor cu minime întârzieri, iar proiectul de acum, deși reduce cu foarte puțin timpul de călătorie, va permite ca într-o zi să ruleze mai multe trenuri și deci numărul pasagerilor va crește.
De ce pentru sistemul feroviar românesc situația va deveni și mai complicată la jumătatea lui 2019 - analiză Sistemul de transport feroviar din România se află în faţa unor provocări fără precedent, în contextul aplicării de la mijlocul lunii iunie 2019 a celui de-al Patrulea Pachet Feroviar, care va permite unor operatori mari din Occident să intre pe piață. Dacă sistemul nu va fi capabil să gestioneze situația eficient în următorii ani, există riscul unei posibile pierderi masive a luptei concurenţiale la nivel european, fiindcă va fi aproape imposibil să rivalizezi cu jucători puternici din punct de vedere economic, consideră experţi în domeniul siguranţei feroviare, citați de Agerpres.
​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A3 Câmpia Turzii - Tg. Mureș. Ce loturi ar putea fi gata în acest an și de ce nu ar putea fi totuși deschise circulației În prezent, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș sunt în construcție circa 47 de km de autostradă, iar aproape 14 km de pe două loturi ar putea fi terminați încă din acest an. Chiar și așa, șansele ca cele două loturi să fie și deschise circulației sunt minime, asta pentru că nodul rutier necesar descărcării traficului se află pe un alt lot ce ar putea fi gata abia spre a doua jumătate din 2019. Asociația Pro Infrastructura a publicat un video cu imagini din avion în care sunt surprinse cadre de pe traseul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș.
CFR și aglomerația de vară - În afară de trenurile sezoniere către litoral, aproape toate celelalte au trei - patru vagoane CFR a introdus la final de iunie 40 de trenuri sezoniere către Mangalia și Constanța, dar venirea acestora a agravat criza de vagoane, fiindcă restul trenurilor InterRegio au în cele mai multe cazuri trei vagoane, chiar și pentru trasee mai lungi de 300 km. În plus, evenimente muzicale precum Untold și Neversea vor face ca biletele să fie și mai greu de găsit. O altă consecință a lipsei de vagoane este că pe rute lungi pe trenurile InterRegio au fost puse vagoane supraetajate de tren Regio.
CNAIR a desemnat câștigătorul documentației pentru construirea unui tronson din Ploiești-Pașcani Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță joi într-un comunicat, că a fost desemnat primul câștigător pentru elaborarea documentației necesare construirii unuia dintre tronsoanele drumului de mare viteză Ploiești - Pașcani, potrivit Mediafax.
CFR a desemnat câștigătorul unui contract de 670 milioane euro pentru reabilitarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara CN CFR a anunțat cine a câștigat licitația pentru modernizarea a două secțiuni dintre Brașov și Sighișoara. Este vorba de un contract de peste 3,14 miliarde lei, iar câștigătoare a fost desemnată asocierea BRASIG Strabag-Swietelsky. Între Brașov și Sighișoara sunt 128 km, iar din cauza restricțiilor de viteză trenurile fac între 155 și 200 de minute. Pe zi sunt șapte trenuri pe sens. Pe tronson mai este un segment a cărui reabilitare va costa peste 600 milioane euro
Primarul Negoiță vrea ca trenurile să NU mai circule pe cei aproape 4 km dintre stația de metrou Republica și halta Cățelu. Compania feroviară particulară ce operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că mii de oameni ar fi afectați Primarul Sectorului 3 a cerut CFR să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, motivând că această cale ferată este un dezastru pentru cetățeni. El spune că, dacă va obține un răspuns pozitiv, va demara un program prin care Șoseaua Industriilor să devină un bulevard modern. Compania privată care operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că scoaterea căii ferate ar afecta câteva mii de oameni pe zi, fiindcă ar fi nevoiți să ia trenul ”din câmp”, din comuna Cățelu, în loc de stația de metrou Republica. În articol puteți citi de ce această cale ferată este un caz cu totul special.
S-a mai făcut un pas pentru construcția aeroportului din Brașov care are termen de finalizare anul 2020 La finalul săptămânii trecute Consiliul Județean Brașov a semnat contractul pentru construcția căilor de rulare și a suprafețelor de parcare pentru aeronave, scrie Asociația Pro Infrastructura care notează că autoritățile trebuie să fie eficiente și serioase, fiindcă altfel aeroportul de la Ghimbav nu poate deveni realitate. Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 15 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată acum patru ani, dar de atunci proiectul a stagnat.
Infrastructura feroviară este în suferință; Trenurile Brașov - Întorsura Buzăului ar putea rămâne istorie, iar în Prahova un alt pod pare a fi șubrezit de ape Prăbușirea podului feroviar din județul Brașov ar putea însemna că trenurile nu vor mai circula mulți ani de aici înainte pe cei 37 km dintre Întorsura Buzăului și Brașov, iar afirmația nu denotă pesimism, dat fiind că investițiile se fac atât de greu în domeniul feroviar. Multe alte poduri au probleme și în cel mai grav scenariu se pot prăbuși, iar despre unul dintre ele puteți citi pe larg în articol.
Va fi o vară grea și pentru călătorii din trenurile private - Despre anulări, vagoane puține, căldură și aglomerație Companiile private de transport de călători oferă servicii mai bune calitativ decât CFR, însă și ele se confruntă cu lipsa de vagoane și de locomotive, materialul rulant este învechit, iar anulările de trenuri sunt supărătoare. Mai ales pe ruta Brașov-București-Constanța aglomerația se va resimți, în special în week-end, iar surprizele neplăcute pot apărea, fiindcă în unele vagoane nu există aer condiționat, în altele va fi foarte aglomerat și în cel mai rău caz vor fi și anulări.
Trenurile europene de mare viteză sunt ineficiente, rulează la viteze anormal de mici și au costat enorm, arată un raport al Curții Europene de Conturi Costul mediu pentru un kilometru de linie feroviară de mare viteză este de 25 milioane euro în UE, dar vitezele medii sunt la 45% din cele proiectate și multe dintre liniile de mare viteză din Europa au fost construite nu în funcție de ce era nevoie, ci în funcție de interesele politice, arată un raport al Curții Europene de Conturi, instituția care verifică dacă fondurile UE sunt colectate și utilizate corect. Raportul susține că rețeaua de trenuri de mare viteză este ”un mozaic ineficient”, unele proiecte au fost construite în locuri unde nu era nevoie de trenuri super-rapide, iar altele au prea multe opriri. Un segment din Alpi este cel mai scump, cu costuri estimate la 145 milioane euro/km.
Cum a devenit un sat din estul Europei un obstacol în calea miilor de trenuri care aduc marfă din China către Europa China trimite anual mii de trenuri cu mărfuri în Europa, cele mai lungi trasee având finalul în Spania. Ceea ce acum câțiva ani părea doar un test, a devenit acum un fenomen, iar în acest an aproape 5.000 de trenuri directe vor lega China de Europa. Însă un sat polonez de la granița cu Belarus dă deja dureri de cap companiilor care fac comerț, fiindcă infrastructura nu mai face față și se fac cozi uriașe, la întârzieri contribuind și birocrația vamală.
Pro Infrastructura: Ministrul Transporturilor Lucian Șova acuzat de minciuna. Ieri a declarat că în 2018 s-au reabilitat 140 de automotoare și 700 de vagoane. Ministrul Transporturilor a declarat lucruri neadevărate de la tribuna Parlamentului când a susținut că CFR a reabilitat anul acesta 140 de automotoare și 700 de vagoane, când de fapt nu s-a reabilitat mai nimic, spune Asociația Pro Infrastructura. CFR folosește zilnic 800 de vagoane, cu 400 mai puține decât are nevoie, iar la capitolul automotoare, compania utilizează zilnic aproximativ 90 de Săgeți Albastre. Criza de vagoane nu va fi rezolvată prea curând, în cel mai bun caz rezultatele putând fi văzute la anul. În aceste condiții, călătoria cu CFR-ul va fi extrem de grea în lunile de vară, și nu numai.
Unde sunt autostrăzile din programul de guvernare PSD? ZERO kilometri noi de autostradă deschiși circulației într-un an și jumătate de mandat, proiecte blocate sau întârziate și nici un termen respectat În urmă cu un an și jumătate PSD-ALDE prelua guvernarea și în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căștigat alegerile parlamentare. În acest document - corectat și ajustat deja de câteva ori între timp după schimbarea cabinetelor - la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca și rezolvate în perioada 2017-2018... În realitate, nici un termen nu a fost respectat, nici un kilometru nou de autostradă nu a fost deschis circulației până în prezent, multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, iar în cazul unor proiecte s-au făcut chiar pași înapoi. HotNews.ro a luat primul program de guvernare, proiect cu proiect, și a analizat care e stadiul la zi pentru fiecare drum de mare viteză promis de PSD la preluarea puterii. 
​​VIDEO Imagini din dronă: Lotul 4 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda este gata, dar zace închis Cei 16,3 kilometri ai Lotului 4 de pe A10 Sebeș - Turda sunt finalizați și pregătiți să primească traficul rutier, însă zac nedeschiși circulației, transmite Asociația Pro Infrastructura care a publicat imagini din dronă cu tronsonul în cauză. Asociația acuză autoritățile că nu grăbesc recepția proiectului. „Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel, în timp ce la câțiva metri distanță zace o autostradă care le oferă siguranță net superioară?”, se întreabă API.
CFR Călători a anunțat trenurile sezoniere către Litoral. Va fi însă o vară grea, cu aglomerație și călătorii lungi fără loc rezervat CFR a anunțat lista completă a trenurilor sezoniere care, de la final de iunie, vor face legătura între orașe din toată țara și stațiunile de pe litoral. Cel mai lung traseu, de 20 de ore, este între Satu Mare și Mangalia, iar cele două trenuri care leagă Sibiul de Constanța fac 9 ore (prin Brașov), respectiv 11 ore jumătate (via Slatina). Cum CFR are sub 800 de vagoane și cum aglomerația de pe tren a crescut de când studenții au primit gratuitate, călătoriile către și de la mare nu vor fi ușoare. În plus, găsirea unui loc va fi complicată, chiar și cu 10 zile înainte. CFR spune că cele mai lungi trenuri vor avea în compunere 12-14 vagoane.
​VIDEO, FOTO Trenurile de marfă merg cu 15 km/h în România. Alte țări plănuiesc să transporte produsele cu trenuri de mare viteză Trenurile de marfă românești rar prind 60 km/h, iar viteza medie este undeva pe la 13-15 km/h. În acest timp alte țări discută dacă are rost să lanseze trenuri marfare de mare viteză care să ruleze chiar și cu peste 200 km/h. SUA, Franța și China sunt printre țările cu cele mai rapide trenuri de marfă și discuțiile sunt dacă merită ca produsele mai scumpe să fie duse la super-viteză pe calea ferată, în condițiile în care costurile de tranport sunt mari când viteza este ridicată.
FOTO S-a redeschis circulaţia feroviară pe podul de la Mogoşoaia. Drumul dintre Gara de Nord și halta de unde se ia microbuzul către aeroport este cu 7 km mai scurt Lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN 1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională începând de astăzi pe linia directă, prin Mogoşoaia, anunță CFR Infrastructură. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat la timp, trenurile circulau pe o rută deviată și drumul către Urziceni era cu 7 km mai lung. De acum, trenurile InterRegio vor face 23 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport aflată la 3 km de aeroportul Otopeni.
Finanțare de 246 milioane de euro aprobată de Comisia Europeană pentru autostrada A3 Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș aflată în construcție Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat o finanţare de peste 246 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcţia secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Târgu Mureş, Ogra și Câmpia Turzii. Proiectul are în vedere construcţia unei porțiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulație, precum şi a unei secțiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Târgu Mureş. Lucrările au demarat în 2015 și încă nu sunt finalizate. Proiectul autostrăzii a fost menit să absoarbă cât mai mult din fondurile europene din ciclul 2007-2013 ce se pierdeau la finalul de 2015, însă contractarea întârziată a facut ca întregul proiect să fie unul "fazat" și practic să fie finanțat aproape în totalitate din noul ciclu financiar european până în 2020.
​VIDEO Imagini din dronă cu nodul Holdea de pe A3 Lugoj - Deva, Lot 3. De ce este blocat proiectul și autostrada ar putea rămâne închisă Lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi gata în acest an, dar autostrada ar putea sta închisă, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică imagini din dronă cu descarcarea de la Holdea, capătul vestic al tronsonului. Motivul pentru care tronsonul de autostradă ar putea rămâne închis după finalizarea lucrărilor? „Conexiunea autostrăzii cu DN68A și al doilea ecoduct nu au fost incluse de CNAIR în contract nici până în acest moment”, scrie API.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă