MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Magistrala de metrou M6 până la Aeroport: De ce renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni ar fi, de fapt, decizia corectă Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni, parte din magistrala M6 de metrou, și concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală este soluția corectă, susțin la unison atât asociațiile pe infrastructură din societatea civilă, cât și primarii de sector din București consultați de HotNews.ro. Nici Comisia Europeană nu ar fi acceptat să finanțeze tronsonul pentru că, printre altele, se va conecta cu actualul terminal de la Otopeni, deși aproape toate operațiunile se vor muta în viitorul nou terminal de la est, susțin autoritățile. Renunțarea la tronsonul de 8 km cu 5 stații vine însă la pachet cu posibila pierdere a unui împrumut de 330 mil. de euro acordat de Japonia.
Drulă, despre interzicerea companiilor din China să participe la licitațiile de autostrăzi și căi ferate: „E momentul să facem o alegere strategică” „În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, făcând referire la memorandumul discutat în Guvern care limitează participarea la licitații a unor firme care sunt din afara UE sau cu care România nu are acorduri comerciale. „E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G”, a spus Drulă.
Drulă trimite Corpul de Control la Metrorex: „Compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii, dar în schimb cheltuielile salariale au crescut enorm” „Situația Metrorex este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta spune că pentru 2021 subvenția cerută de Metrorex este de peste 1 miliard de lei, „ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor”. „Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale”, spune Drulă, care notează că din 2016 și până în 2021 cheltuielile cu personalul aproape că s-au triplat.
Drum de legătură de 10 km între Timișoara și autostrada A1: Contract semnat pentru circa 39 milioane de euro / FOTO: Pe unde va trece drumul Un drum de 10 km cu câte două benzi pe sens și separator de trafic va fi realizat la nord de Timișoara pentru a lega mai bine orașul bănățean de autostrada A1 care trece destul de departe de zona municipiului. Contractul a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri cu Todini Construzioni Generali pentru circa 190 de milioane de lei (cca 39 mil euro). Proiectarea va dura șase luni și execuția 18 luni.
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările la cel mai mare viaduct de pe traseul primei secțiuni Lucrările la Secțiunea 1, Sibiu - Boița, parte a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, au fost reluate, iar constructorul e aproape de un stadiu de circa 30% pe cei 13,7 km. În această perioadă constructorul se concentrează pe ridicarea „picioarelor” celui mai spectaculos viaduct de pe traseu - viaductul Tălmăcel - după cum se observă dintr-o recentă filmare din dronă.
Autostrada „Unirii” A8: Ședință la CNAIR pe tema studiului de fezabilitate în întârziere: „Am ajuns la un calendar ferm pe care proiectantul și l-a asumat” Autostrada „Unirii” A8, de la Tg. Mureș la Târgu Neamț, practic bucata care în mare parte străbate Carpații Orientali, e în etapa de revizuire a Studiului de Fezabilitate, dar pe zona montană proiectantul e în urmă cu progresul. Compania de Drumuri a băgat în ședință firma spaniolă care se ocupă de SF și anunță că „a ajuns la un calendar ferm pe care proiectantul și l-a asumat. Ca urmare a discuțiilor purtate acesta se va organiza în perioada imediat următoare, astfel încât să păstrăm graficele și calendarul asumat”.
Ministrul Transporturilor: „Sărbătorim Unirea Moldovei și a Țării Românești, dar provinciile noastre nu sunt legate cu autostrăzi sau căi ferate moderne” / Detalii despre proiectele de autostrăzi din Moldova Primele tronsoane din Autostrada „Moldovei” A7 vor fi scoase la licitație în acest an, iar primele tronsoane din Autostrada „Unirii” A8 vor fi prinse la finanțare în PNRR, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un mesaj cu prilejul împlinirii a 162 de ani de la Unirea Principatelor. „Sărbătorim Unirea Moldovei și a Țării Românești, dar la 162 de ani provinciile noastre nu sunt legate cu autostrăzi sau căi ferate moderne”, spune Drulă.
FOTO Protest la Iași de ziua Unirii Principatelor. Oamenii cer realizarea autostrăzii „Unirii” A8: „Legați Moldova de Europa!” Zeci de persoane au răspuns la apelul asociației Împreună pentru A8 și s-au adunat la Iași în Piața Unirii, la 162 de ani de la înfăptuirea Micii Uniri, să ceară finanțarea și realizarea autostrăzii A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni. „Legați Moldova de Europa!”, „Moldova își cere dreptul la dezvoltare!”, „Cerem autostrada Marii Uniri”, „Autostrada A8, abandonată de Guvernul PNL”, „Ați promis A8. Țineți-vă de cuvânt” - sunt câteva din mesajele afișate de manifestanți.
Autostrada „Unirii” A8: Compania de Autostrăzi pune tunurile pe firma proiectantă de pe sectorul montan unde sunt întârzieri / Câștigătorul pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni, anunțat în februarie ”În ceea ce privește proiectarea sectorului Târgu Mureș - Târgu Neamț, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii”, anunță șefa Companiei de Drumuri. Totodată, CNAIR a sesizat firma mamă din Spania și a cerut, printr-o adresă trimisă la Madrid, „personal și utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut și să se intre în grafic”.
​VIDEO Pista aeroportului din Bacău a fost modernizată Modernizarea pistei aeroportului din Bacău, care a inclus demolarea celei existente, a fost finalizată, anunță firma spaniolă FCC Construccion, cea care a executat lucrările. Noua pistă are o lungime de 2.500 de metri și o lățime de 45 de metri și are și o platformă pentru manevrarea înapoi a aeronavei.
Magistrala de metrou M6 de la Băneasa la Otopeni NU este fezabilă, spune ministrul Transporturilor: „Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR” Nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, fiindcă ar trece printr-o zonă puțin populată și ar fi nepotrivit să facem o investiție care sună bine doar de PR fiindcă ”sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu pentru HotNews.ro. Reamintim că în noiembrie 2018 s-a anunțat că Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa).
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8 Autostrada Unirii A8, de la Tg. Mureș la Iași și Ungheni e în diferite etape de implementare, iar pe sectorul cel mai greu, pe zona montană, e în derulare o revizuire de SF care are probleme. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat la interviurile HotNews.ro că ar vrea ca până la finalul anului să liciteze la proiectare și execuție capetele de la Tg. Mureș și Tg. Neamț, iar pe zona montană „să vedem cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit” . VIDEO Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la HotNews.ro LIVE: Mi-aș dori ca autostrada pe Valea Prahovei să fie gata până în 2030 / Ce spune despre Autostrada Moldovei A7 - când vor fi deschiși următorii km de autostradă în Moldova? Magistrala de metrou M6 de la Băneasa la Otopeni NU este fezabilă, spune ministrul Transporturilor: „Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR”
Ministrul Transporturilor, despre Podul de la Brăila: „Spun de pe acum, podul frumos și nou - al treilea pod suspendat ca lungime din Europa - va rămâne muzeu timp de un an” Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va rămâne un „muzeu” - o spune chiar ministrul Transporturilor. Cauza? Drumurile noi care trebuie de conexiune cu podul nu vor fi gata la timp. „Asta ca urmare a unor inacțiuni din trecut pe care acum încercăm să le reparăm din mers”, a explicat Cătălin Drulă la interviurile HotNews.ro.
VIDEO Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la HotNews.ro LIVE: Mi-aș dori ca autostrada pe Valea Prahovei să fie gata până în 2030 / Ce spune despre Autostrada Moldovei A7 - când vor fi deschiși următorii km de autostradă în Moldova? Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că și-ar dori ca autostrada pe Valea Prahovei să fie gata până în 2030. Invitat la HotNews.ro LIVE el a comentat că această estimare este posibilă, însă „realist, depinde de ce se întâmplă pe parcurs”. Drulă este rezervat când vine vorba despre termenul de finalizare a Autostrăzii Unirii, comentând că este un proiect extrem de greu și în cazul căruia s-au făcut multe „tâmpenii”. „Nu vreau să mă hazardez (că va fi gata până în 2030 -n.r.)...Avem tendința să dorim OZN, rachetă interplanetară și să nu obținem nimic sau doar un desen”, a spus Drulă.Magistrala de metrou M6 de la Băneasa la Otopeni NU este fezabilă, spune ministrul Transporturilor: „Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR”„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8Drulă: Despre trenuri de mare viteză putem vorbi după 2030/ Întâi să ajungem să facem 6 ore și jumătate între București și Timișoara, și nu 10 ore ca în prezent Ministrul Transporturilor, despre Podul de la Brăila: „Spun de pe acum, podul frumos și nou - al treilea pod suspendat ca lungime din Europa - va rămâne muzeu timp de un an”
VIDEO Circulația pe contrasens pe autostradă și accidentul de pe A3 la Turda. Pro Infrastructura: „Nu opriți și nu întoarceți pe autostradă, e pericol de moarte!” Un accident rutier a avut loc pe autostrada A3 la nodul rutier de la Turda, după ce un șofer a greșit breteaua de autostradă și a întors continuând drumul pe contrasens. Mașina a circulat pe contrasens cu viteză chiar pe banda a doua, a fost evitată în ultim moment de alte mașini, dar în cele din urmă s-a ciocnit frontal cu un alt vehicul. „Acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă”, susține Asociația Pro Infrastructura.
VIDEO Cum arată acum pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei pe care ministrul Transporturilor îl vrea finalizat în acest an Pasajul de la Mogoșoaia, ce va avea o lungime de circa 800 de metri și va muta actuala Șosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecția cu DN1A, ar urma să fie gata până la finalul anului, cel puțin asta a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Termenul oficial pentru finalizarea pasajului este aprilie 2022, iar în acest moment șantierul a ajuns în stadiul în care jumătate din grinzi au fost deja ridicate.
Drulă anunță „o schimbare de optică” pentru proiectele de infrastructură feroviară: „În ultimii 15 ani am investit masiv într-un singur coridor, în proiecte ample, de reconstrucție completă, dar am lăsat restul rețelei să se degradeze” În Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR), prin care România vrea să obțină peste 9 miliarde de euro bani europeni pentru proiecte de transport, ar putea fi cuprinse lucrările de reabilitare și de eliminare a restricțiilor pe rețeaua de cale ferată, a anunțat vineri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. „Ritmul de raparații nu ține pasul cu degradarea căii ferate. Cred că PNRR este o oportunitate să facem un salt și să investim până în 2026 în reabilitarea căilor ferate. Am face ce n-am făcut în ultimii 15 ani, să readucem calea ferată la viteza constructivă și să readucem călătorii pe calea ferată”, a spus Drulă.
Drulă anunță o reprioritizare a proiectelor de metrou în Capitală: „Cea mai importantă linie este M5 și continuarea către Universitate-Iancului-Pantelimon” „Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, proiectul cel mai important pe metrou va fi continuarea M5 de la Eroilor până la Universitate și mai departe până în Pantelimon, pe axa Est-Vest a Capitalei.
Drum expres separat de la București la Târgoviște, în loc de lărgirea la patru benzi a actualului DN. Drulă vrea aceeași abordare și pe alte proiecte: „Nu putem avea soluții de anii '50, să lărgim aceste drumuri prin mijlocul satelor” La o zi după ce Compania de Drumuri a reziliat un contract încă neînceput pentru lărgirea la patru benzi a DN71 Bâldana - Târgoviște, ministrul Transporturilor anunță că legătura dintre București și Târgoviște va fi făcută printr-un drum expres, o nouă șosea de mare viteză realizată de la zero, de 60 de km și care va ocoli toate localitățile de pe traseu. „Nu mai putem avea în România soluții de ani 50-60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor”, a spus Drulă.
Ministrul Transporturilor, discuție cu proiectanții de pe rutier: „Nu mai accept documentații făcute prost, doar pe principiul “lasă că merge și așa” / Drulă cere proiectanților feedback pentru întocmirea corectă a caietelor de sarcini la licitații „Nu e normal ca statul să lanseze tot felul de proceduri de achiziție publică și la sfârșitul lor să nu avem rezultatele pe care le dorim, că proiectul se blochează la jumătate sau nu se poate finaliza”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o întâlnire cu proiectanții care lucrează pe obiectivele de infrastructură rutieră. Drulă a subliniat că „e bine să avem mai multă onestitate în această relație, din partea ambilor parteneri: stat și privat. Nu cred că trebuie să ne comportăm niciunii dintre noi ca stăpânii celorlalți”.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by