MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ministrul Transporturilor: Lotul 3 din autostrada Deva-Lugoj va fi deschis la sfârșitul lunii septembrie Cei 21 de kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj vor fi deschiși circulației la sfârșitul lunii septembrie, a anunțat, joi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Anunțul vine după ce în urmă cu o săptămână Compania de Drumuri rezilia contractul ajuns la circa 99% din lucrări, autoritățile invocând unele neconformități și refuzul constructorului de a acorda zece ani de garanție, în locul celor patru ani stipulați în contractul semnat.
Răzvan Cuc: Modernizarea Gării Brașov este prinsă în proiectul căii ferate Brașov-Sighișoara Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că Gara Brașov va fi modernizată, fiind prinsă în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara. Investiția va depăși 40 de milioane de euro, iar ministrul a anunțat că „va fi un proiect impresionant”, potrivit Mediafax.
Răzvan Cuc, vizită pe șantierul Autostrăzii București-Brașov: Am venit să văd dacă lucrează noaptea​ Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a spus marți seara, la Brașov, unde a vizitat șantierul sectorului Predeal-Cristian al autostrăzii București-Brașov, că a venit să vadă dacă se lucrează și noaptea, așa cum i s-a transmis din teritoriu. El s-a declarat mulțumit de mobilizarea constructorului.
Top trei autostrăzi prioritare dacă PNL preia guvernarea. Ce spune șeful liberalilor Dacă Guvernul Dăncilă va cădea prin moțiune de cenzură în perioada următoare, iar PNL va ajunge la guvernare, liberalii se vor orienta spre promovarea „în special a proiectelor de infrastructură de transport”, a declarat președintele PNL, Ludovic Orban, la interviurile HotNews.ro. În topul listei de priorități pe care o vede șeful PNL se află autostrada Sibiu - Pitești, dar și autostrada Unirii care să lege atât Moldova, cât și republica Moldova de rețeaua europeană de autostrăzi.VIDEO Ludovic Orban nu renunță la ideea de impozitare a IT-iștilor: Nu mai există astăzi nicio rațiune pentru menținerea acestor facilitățiOrban: PNL își va asuma o evaluare în administrație imediat ce va veni la guvernare. Cu siguranță, vor pleca oameni„E absurdistan, îi suspectez de rea intenție” - Orban, despre rezilierea contractului pe lotul 3 din autostrada Lugoj - Deva
„E absurdistan, îi suspectez de rea intenție” - Orban, despre rezilierea contractului pe lotul 3 din autostrada Lugoj - Deva „Acel tronson, deși e gata în proporție de 99%, în loc să impui niște condiții să faci recepția - când ai 99% gata tu reziliezi contractul. Domnule, asta e nebunie. Ori e nebunie, ori este rea voință crasă”, a declarat Ludovic Orban la interviurile HotNews.ro, cu referire la rezilierea contractului de pe lotul 3 din autostrada A1 Lugoj - Deva. Compania de Drumuri a reziliat în urmă cu o săptămână contractul pe cei 21 de km, deși atât constructorul cât și o parte din societatea civilă susține că poate fi deschis traficului fără probleme.
Podul peste Dunăre de la Brăila primește finanțare europeană nerambursabilă de 363 de milioane de euro. Termen de finalizare: 2023 Circa 363 de milioane de euro din cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR) au fost aprobați pentru realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila și a unei rețele de noi drumuri de circa 23 de km în zonă, anunță Comisia Europeană. Contractul de circa 433 milioane de euro pentru realizarea podului a fost semnat la început de 2018, iar lucrările efective au început în acest an. Podul va avea o lungime de circa 2 kilometri, iar termenul de execuție este de trei ani.
Constructorul lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva îl acuză pe ministrul Cuc ca a reziliat abuziv contractul: ”Autoritățile au adus intenționat întârzieri în desfășurarea lucrărilor” Compania Comsa susține că lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință și îl acuză pe ministrul Cuc a reziliat însă contractul ”într-un mod absolut abuziv!”. Antreprenorul acuză autoritățile române că au adus în mod intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor.De ce a fost reziliat contractul pe Lotul 3 din A1 Lugoj-Deva - explicațiile ministrului Cuc. PLUS: Când ar putea fi deschis traficul pe cei 21 de km
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Sibiu - Pitești: 10 oferte pentru construcția primului tunel de autostradă prin munți din România Nu mai puțin de 10 companii și asocieri au depus oferte pentru contractul de proiectare și execuție a Lotului 4 Tigveni - Curtea de Argeș din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Tronsonul are o lungime de aproape 10 km, o valoare estimată la circa 425 de milioane de euro și va avea o perioadă de execuție de 60 de luni (16 proiectare și 44 execuție). Pe traseul lotului va fi realizat și primul tunel montan de autostradă din România: tunelul Momâia, 1,35 km. Vezi în articol o hartă interactivă cu traseul A1 Sibiu - Pitești (inclusiv tunelurile și nodurile), pe unde trece Lotul 4 și unde va fi realizat tunelul Momâia.
De ce a fost reziliat contractul pe Lotul 3 din A1 Lugoj-Deva - explicațiile ministrului Cuc. PLUS: Când ar putea fi deschis traficul pe cei 21 de km Contractul pentru cei 21 de km finalizați în proporție de 99% de pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat pentru că firma spaniolă Comsa nu ar fi acceptat extinderea garanției din contract de la patru ani la zece ani după ce autoritățile de la Transporturi au invocat 60 de neconformități și probleme de execuție de-a lungul timpului. Rezilierea, însă, presupune acum că nu va mai exista nici măcar cei patru ani inițiali de garanție, însă autoritățile spun că vor recupera banii prin penalități. De ce s-a ajuns aici? Ministrul Cuc amenință cu plângeri penale împotriva consultantului lucrării (angajat de CNAIR să supervizeze), dar și împotriva managementului Companiei de Drumuri, precum foștii directori Neaga sau Ioniță.Constructorul lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva îl acuză pe ministrul Cuc ca a reziliat abuziv contractul: ”Autoritățile au adus intenționat întârzieri în desfășurarea lucrărilor”
Contractul pentru Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat / ONG: „Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec” Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj - Deva a fost reziliat de către autoritățile de la Drumuri, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis. Transporturile acuză unele lucrări nefinalizate și cereau zece ani de garanție în loc de patru pentru a face recepția lucrărilor și a deschide autostrada. Asociația Pro Infrastructura spune că rezilierea făcută acum la final e de „neimaginat” pentru profesioniștii din domeniu, că „statul român va pierde definitiv garanția de patru ani” și că „vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada de Centură Sud (A0) a Capitalei are acum constructori pe toată lungimea: Ultimul tronson a fost semnat cu turcii de la Alsim Alarko pentru 177 mil. euro Lotul 1 al autostrăzii de centură (A0) sud a Capitalei a fost contractat, luni, cu turcii de la Alsim Alarko pentru circa 177 de milioane de euro. Lotul 1 are o lungime de circa 17 km, pornește de la Autostrada A2 și ajunge în apropiere de Jilava de unde se continuă cu Lotul 2 (16,3 km) contractat în martie cu aceeași firmă turcească. Ultimul tronson din A0 Sud, Lotul 3 de 18 km, a fost contractat în aprilie. Astfel, Capitala are în momentul de față o nouă variantă ocolitoare în lucru la nivel de autostradă pe partea de sud, o nouă autostradă în lungime de circa 52 de km care va uni A1, DN6, DN5, DN4 și A2.
Ministrul Transporturilor: Licitaţia pentru noul terminal de la Otopeni va fi lansată peste o lună Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, sâmbătă, că licitaţia pentru noul terminal de la Aeroportul Otopeni va fi lansată peste o lună, scrie Mediafax.
Un tronson de 32 de km din Drumul Expres Craiova - Pitești, scos din nou la licitație pentru aproape 200 de milioane de euro Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova - Pitești, în lungime de circa 32 de km, a fost scos din nou la licitație de către Compania de Drumuri, după ce precedenta licitație lansată încă din 2017 a fost anulată în instanță. Tronsonul va începe de la intersecția cu Autostrada A1 București - Pitești și va ajunge până la granița cu județul Olt. Valoarea estimată a contractului este de circa 200 de milioane de euro, iar termenul de finalizare presupune 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Cei 21 de km „muzeu” de pe autostrada A1 Lugoj - Deva - Încă un apel la deschiderea traficului: „Există lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul” Lotul 3 din Autostrada A1 Lugoj - Deva, în lungime de 21 de kilometri, ar putea fi deschis traficului în deplină siguranță, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură care cere din nou darea în folosință a tronsonului. Compania de Drumuri a refuzat să facă recepția lotului realizat de spaniolii de la Comsa, invocând unele probleme de execuție, însă atât societatea civilă, cât și constructorul, susțin că autostrada poate fi deschisă circulației, iar lucrările rămase de finalizat sau remediat nu țin de partea carosabilă și ar putea fi executate sub trafic, după deschidere.
Guvernul va suplimenta fondurile pentru exproprierile din construcția autostrăzii Sebeș-Turda Guvernul va adopta în ședința de miercuri alocarea unei sume suplimentare pentru exproprierea unui imobil aflat pe coridorul unde va fi construit lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda. Executivul va aproba și alocarea avansului de 2,5 milioane de dolari acordat de BIRD pentru Cartierul pentru Justiție, potrivit Mediafax.
​​VIDEO Imagini din dronă cu „ciotul” de autostradă care se construiește lângă Oradea până la granița cu Ungaria Lucrările la lotul Biharia - Borș (5,35 km ) din Autostrada A3 de lângă Oradea au demarat la începutul anului și ar putea fi gata în vara următoare, apreciază Asociația Pro Infrastructura care a publicat o înregistrare video realizată cu dronă în care este surprins avansul bun al șantierului. Peste graniță și vecinii unguri lucrează la propriul lor tronson de autostradă și au toate șansele să fie gata înaintea lotului din România.
„Declararea autostrăzilor în CSAT are zero efecte în practică. O demagogie care să acopere neputința guvernului PSD” - Drulă (USR) Declararea unor proiecte de autostrăzi ca “obiective strategice de interes național” în Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) ar avea zero efecte juridice, susține deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia Transporturi din Camera Deputaților. „Este strict o declarație retorică, o demagogie care să mai acopere neputința enormă a guvernului PSD”, susține parlamentarul.
VIDEO Cum se văd din dronă cei 21 de kilometri „fantomă” de pe autostrada Lugoj - Deva care nu au fost deschiși circulației Pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, în lungime de 21 de km, lucrările sunt în mare parte finalizate și pe calea de rulare ar putea fi deschis traficul rutier, susține constructorul, însă Compania de Drumuri nu a făcut recepția pentru că ar exista unele neconformități la execuție. Cu toate acestea, atât constructorul, cât și parte din societatea civilă susțin că lotul poate fi deschis în siguranță pentru circulație, iar problemele depistate pot fi remediate ulterior. În timp ce lotul adiacent în lungime de 22 de km a fost deschis miercuri, cei 21 de kilometri de pe Lotul 3 stau nefolosiți, în timp ce traficul actual se desfășoară pe drumul național adiacent care este virajat, plin de denivelări și cu asfaltul peticit.
Ministrul Transporturilor anunță că Autostrada Unirii va fi declarată obiectiv strategic de importanţă naţională. Decizia, în următoarea ședință CSAT Autostrada Marii Uniri, care face legătura între Târgu Mureş şi Iaşi, va fi declarată obiectiv strategic de importanţă naţională, a anunţat vineri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, citat de Agerpres.
VIDEO Cum se văd de la volan cei 21 de km de autostradă de pe Lugoj - Deva pe care Compania de Drumuri nu-i deschide traficului Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, în lungime de 21 de km, are lucrările finalizate, însă recepția nu a fost făcută de Compania de Drumuri la începutul săptămânii pentru că ar exista unele neconformități la execuție. Cu toate acestea, constructorul susține că lotul poate fi deschis în siguranță pentru circulație, iar problemele depistate pot fi remediate ulterior. Același lucru susțin și observatorii independenți, care cer deschiderea traficului pentru că orice kilometru în plus de autostradă deschis ar putea însemna salvarea unor vieți. Asociația Pro Infrastructura a realizat o filmare de la volan ca să arate că Lotul 3 ar fi perfect circulabil. În timp ce lotul 3 stă necirculat, traficul se desfășoară pe drumul național adiacent care este virajat, plin de denivelări și cu asfaltul peticit.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version