MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Alexandru Nazare, fost ministru la Transporturi: "Trebuie reluata selectia Comitetului de Monitorizare a fondurilor europene pe infrastructura. Trebuie reprezentativitate atat din partea societatii civile, cat si din mediul universitar si academic, nu doar din partea unor autoritati ale statului" Ministerul Fondurilor Europene condus de Marius Nica trebuie sa reia procedura de selectia a membrilor Comitetului de Monitorizare a programului Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020 dupa ce mai multe asociatii reprezentative pentru societatea civila au fost respinse, considera vicepresedintele PNL Alexandru Nazare. Fost ministru la Transporturi, Nazare considera ca modul in care a fost stabilita componenta organismului care trebuie sa supravegheze utilizarea fondurilor europene pentru transporturi, mediu si energie nu a respectat regulile de transparenta si nu asigura exercitarea unui control autentic.
"Transparenta" doar de ochii europeni: Asociatia Pro Infrastructura, IPP si Consiliul Investitorilor Straini au fost respinse din Comitetul de Monitorizare a fondurilor europene pentru infrastructura. Miza: cum cheltuim 11,8 miliarde de euro Institutul pentru Politici Publice (IPP), Asociatia Pro Infrastructura (API), Facultatea de Transporturi, Consiliul Investitorilor Straini, sunt doar cateva nume pe care Ministerul Fondurilor Europene le-a respins in cadrul selectiei membrilor pentru Comitetul de Monitorizare a Programului Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020. In schimb, in comitetul ce va superviza implementarea programului dedicat infrastructurii de transport, energie si de mediu au fost admise diverse asociatii formate din institutii publice, uniunea sefilor de Consilii Judetene condusa de Marian Oprisan, Camera de Comert, un ONG axat pe energie geotermala si alte doua specializate pe protectia mediului. Practic, in ceea ce priveste infrastructura de Transport, vocea societatii civile nu exista in acest organism de supervizare.
CNADNR, despre deficientele semnalate la Autostrada Orastie - Sibiu Lotul 3: La sfarsitul saptamanii este programata o sedinta tehnica in cadrul careia constructorul va prezenta detalii privind defectele, inclusiv solutiile de remediere Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) precizeaza marti, cu privire la stadiul remedierii degradarilor constatate la Autostrada Sibiu - Orastie Lotul 3, acolo unde alunecarile de teren au afectat mai multe zone din autostrada, ca pana in prezent constructorul  lucrarii, compania Salini-Impregilo SpA, a informat ca realizeaza o serie de expertize tehnice in zonele cu probleme si ca, la sfarsitul acestei saptamani, este programata o sedinta tehnica, "in cadrul careia se asteapta ca Antreprenorul sa prezinte aceste detalii pentru defectele din zona km 60+660, inclusiv solutia tehnica de remediere".
CNADNR: Completarea studiului de fezabilitate pentru largirea Centurii de Sud a Bucurestiului, finalizata la inceputul lunii septembrie Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta, intr-un comunicat difuzat marti, ca la inceputul lunii septembrie se va finaliza proiectul "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru "Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23 + 600 si A1 km 55 + 520 si amenajare punct de intoarcere in solutie giratorie pe CB in zona autostrazii A1".
Asociatia Pro Infrastructura ii cere Ministerului Transporturilor sa instaleze separatoare mediane pe toate drumurile nationale cu 2 benzi pe sens Instalarea separatoarelor mediane scade riscul accidentelor rutiere cu pana la 60%, avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura, care ii cere oficial Ministerului Transporturilor sa introduca parapete pe toate drumurile nationale cu 2 benzi pe sens. Solicitarea vine la o zi dupa ce 5 persoane si-au pierdut viata intr-un accident produs pe DN39 Constanta-Mangalia.
Transfagarasanul va fi reabilitat si modernizat pentru a putea fi deschis tot timpul anului. Licitatia pentru Studiul de Fezabilitate, lansata de Compania de drumuri Drumul National 7C Transfagarasan va fi reabilitat si modernizat pentru ca circulatia rutiera sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada). Compania de Drumuri a lansat vineri licitatia pentru realizarea expertizei tehnice si a Studiului de fezabilitate pentru proiect, contractul avand o valoare estimata la circa 3 milioane de lei.
VIDEO Imagini din avion cu cei 8,7 km de autostrada in constructie langa Cluj-Napoca. Se vad primele straturi de asfalt, structurile viaductelor, dar si o alunecare de teren ce afecteaza santierul Noi imagini filmate din avion cu cei 8,7 km din Autostrada A3 ce se construiesc langa Cluj Napoca, intre localitatile Gilau (Cluj vest) si Nadaselu, au fost publicate de catre fost Asociatia Pro Infrastructura (API). Filmarea surprinde evolutia lucrarilor pe acest tronson unde deja au fost asternute primele straturi de asfalt pe mai multe portiuni, iar structurile viaductelor au prins contur. In acelasi timp, filmarea surprinde si o portiune unde santieurl autostrazii a fost afectata de o alunecare de teren. Stadiul fizic al lucrarilor a depasit 52%, insa cel financiar (platile catre constructor) abia trece de 15%.
Autostrada A3 Comarnic - Brasov: Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru 48 de km, scoasa la licitatie Studiul de Fezabilitate pentru tronsoanele Comarnic-Predeal-Rasnov din autostrada Comarnic - Brasov a fost scos la licitatie pentru a fi revizuit pentru circa 3,7 milioane euro, a anuntat vineri Compania de Autostrazi (CNADNR). Studiul vizeaza circa 48 de km din cei 58 ai autostrazii, restul de 10 km impartiti la cele doua capete - Comarnic si Cristian (Brasov) - fiind scosi deja la licitatie pentru contructie in urma cu doua saptamani, la putin timp dupa ce realizarea autostrazii in sistem de concesiune - procedura ce a tinut proiectul in loc timp de aproape trei ani si care ar fi presupus un cost cumulat de 8,5 miliarde de euro pe 26 de ani - a fost anulata de statul roman.
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, in vizita la santierul Podului de peste Dunare de la Giurgiu: Pana pe 20 noiembrie va fi turnat un prim strat de asfalt care sa permita deschiderea circulatiei pe ambele sensuri Pana pe 20 noiembrie ar urma sa fie turnat un prim strat de asfalt pe toata lungimea partii romanesti a Podului de peste Dunare de la Giurgiu, iar drumul de acces din punctul de frontiera catre pod va fi deschis, a stabilit joi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, in urma unei vizite efectuate de lucru la santierul de reabilitare a podului peste Dunare, Giurgiu-Ruse. Lucrarile demarate la finele lui 2014 presupun o reabilitare structurala si se fac pentru prima data in cei 61 de ani de la inaugurarea podului de la Giurgiu.
Trambulinele de la poduri si parapetele avariate, pericol pentru soferi pe mai multe autostrazi din tara. Asociatia Pro Infrastructura cere Companiei de Autostrazi sa remedieze problemele Diferentele de nivel aparute la racordarea podurilor sau a podetelor in mai multe puncte de pe autostrazile tarii, asa numitele "trambuline", la pachet cu parapetele deteriorate si nereparate pun in pericol viata soferilor, avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere Companiei de Autostrazi sa remedieze o serie de probleme constatate. Potrivit asociatiei, mai pronuntata trambulina "se pare ca se intalneste pe autostrada A4 (Varianta Ocolitoare Constanta) intre intersectiile cu DN3 si A2".
HARTA INTERACTIVA Stadiul lucrarilor pe fiecare autostrada din Romania. Care sunt tronsoanele planificate sa fie deschise pana la finalul anului In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 177 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe inca 40 de km pana la finalul lui 2015, asta dupa ce in urma cu doua saptamani s-a deschis traficul complet pe tronsonul de la Arad la granita cu Ungaria, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor, pana la finele anului soferii ar putea circula neintrerupt pe autostrada de la Nadlac (granita de vest) si pana dupa Lugoj. Practic, autoritatile spera sa deschida Lotul 2 al autostrazii Timisoara - Lugoj, la pachet cu cei 10 km de langa Lugoj care sunt gata din 2013, dar care au stat nefolositi pentru ca se opreau direct in camp, si inca 15 km din Lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva.
Fost ministru al Transporturilor: "Lotul 3 din Autostrada Orastie - Sibiu trebuie inchis partial sau total pentru remedierea problemelor generate de alunecarile de teren. Trebuie introdusa discutia pe ordinea de zi a sedintei de Guvern" Premierul Victor Ponta trebuie sa introduca problema autostrazii Sibiu - Orastie Lotul 3, acolo unde alunecarile de teren au afectat mai multe zone din autostrada, pe ordinea de zi a sedintei de guvern de marti, a declarat pentru HotNews.ro Alexandru Nazare, deputat liberal si fost ministru al Transporturilor. Nazare sustine ca sunt patru locuri unde corpul autostrazii s-ar fi miscat si unde ar exista fisuri de peste 10 cm si crede ca solutia este inchiderea partiala sau chiar totala a autostrazii pana la remedierea problemelor.UPDATE Reactia CNADNR: "S-au platit 568 milioane lei din valoarea de contract acceptata de 605 milioane. Afirmatia dlui Alexandru Nazare conform careia 'Sunt 40 de milioane de euro cheltuiti in plus fata de proiect' este total eronata".
Politica fiscala a guvernului Ponta risca sa dea peste cap tot programul strategic de autostrazi. "Noul cod fiscal blocheaza practic MasterPlanul" - surse Adoptarea Noului Cod Fiscal ar urma sa duca la cresterea deficitului la 3,2% in 2016, ba chiar 4,6% daca sunt luate in calcul estimarilor si legea salarizarii si cheltuielile pentru aparare, potrivit Consiliului Fiscal. Un astfel de deficit ar pune practic frana strategiei rutiere din MasterPlanul de Transport recent acceptat de Comisia Europeana. Asta pentru ca nu s-ar mai putea aproba acea "clauza de reforma structurala" ce presupune o derogare de 0,5% din PIB/an pentru ca Romania sa se imprumute si sa construiasca prin mix de fonduri nu mai putin de sase autostrazi (823 km) si cinci drumuri expres (371 km). Intra in actiune, astfel, scenariul pesimist in care Romania va avea la dispozitie doar fondurile europene si cofinantarea nationala prin care sa se apuce sa faca doar autostrada Sibiu-Pitesti (116 km) pana in 2020 si sa termine santierele de autostrazi incepute, si neterminate inca la termen.
OFICIAL Bruxelles-ul a acceptat varianta finala a Master Planului de Transport. Scenariul optimist cere Romaniei reforme si aduce 6 autostrazi, scenariul pesimist pastreaza haosul din Transporturi si aduce doar Sibiu - Pitesti si un ciot de drum expres Comisia Europeana a acceptat varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu documentele - cheie ce stabilesc proiectele prioritare si calendarul de realizare, a anuntat joi Ministerul Transporturilor. Pe langa mici modificari - autostrada de la Bacau la Pascani transformata in Drum expres, Inelul de autostrada a Capitalei facut pe partea de nord initial ca "half-profile" si extinderea la 3 benzi pe sens a autostrazii Bucuresti-Pitesti, documentul aduce o informatie cruciala care, practic, imparte strategia in doua scenarii: unul optimist, in care pana in 2020 s-ar putea face aproape toate marile autostrazi si drumurile expres din plan, si altul pesimist in care, din cauza politicilor fiscale nedisciplinate si a lipsei de reforma, abia daca se va reusi terminarea autostrazii Sibiu-Pitesti si a celor cateva autostrazi deja incepute.
Care sunt constructorii care se bat sa construiasca "ciotul" de 3 km care intra in Capitala a autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti. Vezi ofertele Cinci asocieri de constructori au depus ofertele finale pentru constructia a celor 3 km din autostrada Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala prin zona Petricani. La pachet cu ultimii km ai autostrazii vor fi finalizate si nodurile rutiere de la Moara Vlasiei si de la Soseaua de Centura. Valoarea estimata de Companioa de Autostrazi pentru contract era de 173 de milioane de lei (circa 39 mil. euro), insa cea mai mica oferta primita la licitatie este de doar 88 milioane de lei (circa 20 mil euro), adica aproape jumatate din cat au estimat autoritatile.
Povestea autostrazii care o ia la vale: Cum s-a ajuns ca Lotul 3 din A1 Orastie - Sibiu sa fie macinat de alunecari de teren, cat de serioase sunt riscurile pentru soferi si cum explica autoritatile problemele de la viaductul Aciliu Aproape 603 milioane de lei dintr-un total de 604,8 a platit Compania de Autostrazi pentru 22 de kilometri de autostrada unde au fost constatate oficial circa 300 de neconformitati in executie, unde terenul a inceput pe alocuri sa o ia la vale, iar fisurile in asfalt au aparut la nici o luna dupa ce a fost deschis traficul si nici pana acum nu au fost remediate. Vorbim despre controversatul Lot 3 al autostrazii A1 Orastie - Sibiu, tronson care a acumulat intarzieri peste intarzieri si care a ajuns sa fie inaugurat, intamplator sau nu, pe 14 noiembrie 2014, chiar cu doua zile inaintea primului tur al alegerilor prezidentiale in care premierul Ponta candida din pole-position. Iata cum explica autoritatile problemele constatate si cat de serioase sunt deficientele semnalate in presa la viaductul Aciliu.CNADNR: Toate lucrarile se fac pe riscul si cheltuiala constructorului. Garantia e de 4 ani
FOTO Cum a fost regandit si redesenat sensul giratoriu de la Piata Presei dupa finalizarea pasajului subteran. Cateva probleme Pasajul subteran rutier de la Piata Presei Libere a fost inaugurat in urma cu doua zile, permitand soferilor care vin dinspre directia Baneasa sa ocoleasca pe dedesubt sensul giratoriu ce intrecut cu greu facea fata traficului in zona. Odata cu finalizarea proiectului, sensul giratoriu de la suprafata a fost reasfaltat si a fost marcat proaspat pentru noua configuratie. Cu toate acestea, vazut de sus, apar unele probleme, iar noile marcaje realizate ridica niste semne de intrebare.UPDATE Joi 23 iulie - Un cititor HotNews.ro scrie ca la ora 9:30 coada de masini dinspre Baneasa spre Arcul de Triumf ajungea pana in pasajul subteran.
SURSE Una din masurile prin care Guvernul vrea sa acopere gaurile bugetare lasate de reducerile de taxe: Compania de Drumuri si Autostrazi va achizitiona utilaje de reciclare a asfaltului si se va ocupa singura de asfaltarile si intretinerile periodice Compania de Drumuri si Autostrazi ar urma sa achizitioneze cate un set de utilaje pentru reciclarea asfaltului pentru fiecare regionala de drumuri si poduri din tara si ar urma sa se ocupe pe viitor in regie proprie de asfaltarile si intretinerile periodice pe drumuri, au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. Masura ar urma sa duca la o economie de circa 500 de milioane de euro, potrivit surselor, si este luata in calcul de catre autoritati pentru a mai acoperi din gaurile bugetare ce vor aparea in urma reducerilor de taxe si maririlor de salarii.
Inca un pas pentru modernizarea DN 18, drumul care leaga Maramuresul de Bucovina: Un contract pentru finalizarea a inca 19 km a fost semnat Reabilitarea a circa 19 kilometri din DN18 intre localitatea Sesuri (granita jud. Suceava) si Carlibaba va fi finalizata pentru circa 12,2 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit inca un contract in urma licitatiei publice. Decizia vine dupa ce pe 3 iunie CNADNR a semnat alte doua contracte pentru 49 de km din DN18 pana la Borsa-Moisei. DN18, un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile au fost oprite.
Mai multe autostrazi in constructie, blocate din cauza procedurilor de mediu. Milioane de euro pe zi pierdute din cauza intarzierilor Autostrada A10 Sebes - Turda si mai multe tronsoane din autostrada A3 Transilvania stau blocate in prezent sau au acumulat intarzieri din cauza procedurilor de mediu care bat pasul pe loc. La fel se intampla si in cazul pasajului suprateran Centura Bucuresti - Domnesti, proiect ce inca se chinuie sa demareze din cauza ca nu are inca eliberat Avizul de Mediu. "Numai in cazul autostrazii Sebes - Turda volumul lucrarilor nerealizate zilnic din cauza blocajului in procedura de mediu este in valoare de 1 milion Euro/zi de intirziere", estimeaza Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere Ministrului Mediului sa urgenteze procedurile ce tin marile proiecte pe loc.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version