MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura: Poate scurta implementarea unui proiect cu o perioada de la sase luni pana la doi ani Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura a fost adoptata, miercuri, de catre Guvern. Prin aplicarea actului normativ va fi redusă considerabil durata de timp necesară obţinerii avizelor pentru aceste proiecte, potrivit oficialilor. "Durata pe care o scurtam la proiectele de infrastructura este de la sase luni si pana la doi ani cu aceste masuri", a declarat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la finalul sedintei de Guvern.
Schimbare de strategie la metrou. Magistrala 5 ar putea sa nu se mai faca de la Iancului spre Pantelimon pentru ca s-a reabilitat linia de tramvai / Surse: "Se va reanaliza studiul cost-beneficiu" Magistrala 5 de metrou se va termina la Iancului si nu va mai continua spre Pantelimon pentru ca acolo Primaria Capitalei a reabilitat linia de tramvai, a declarat marti un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene. Cu toate acestea, surse din ministerul Transporturilor au explicat pentru HotNews.ro ca decizia de a "scurta" M5 nu este luata, iar proiectul tronsonului Iancului-Pantelimon a fost gandit spre implementare pentru dupa 2023. "Se va face un nou studiu cost-beneficiu sa se determine daca renteaza acel tronson. Pana atunci, accentul va fi pe tronsonul Eroilor - Universitate - Iancului", au explicat sursele HotNews.ro.UPDATE Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Nu vreau sa comentez declaratiile persoanelor din alte ministere. Nu stiu pe ce se bazeaza. Probabil ca dumnealui are infromatii din alte zone."
Directorul Companiei de Drumuri: Repararea autostrazii demolate incepe in aprilie si va fi facuta de CNADNR Lucrarile de remediere a portiunii din autostrada A3 Orastie-Sibiu, inchisa si demolata partial in toamna anului trecut, la nici noua luni de la inaugurare, vor incepe in luna aprilie si vor fi facute de CNADNR, in regie proprie, prin utilajele pe care le detine si pe care le poate inchiria, a declarat seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, la o conferinta organizata de Capital. Valoarea maximala pentru reparatii este de 5 milioane de euro, potrivit sefului de la drumuri
Secretar de Stat in Transporturi, despre Master Plan: "Pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul coridoarelor este prevazuta pedeapsa cu inchisoarea" MasterPlanul general de Transport (MPGT), documentul strategic care prezinta principalele proiecte de infrastructura pe care statul roman intentioneaza sa le implementeze pe urmatorii 15 ani, va fi dezbatut la final de martie intr-o ultima sedinta cu oficialii Comisiei Europene pana la o aprobare prin lege, a declarat Marcel Bolos, secretar de stat in ministerul Transporturilor intr-o conferinta organizata de Capital. "Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate", a declarat Bolos.
Licitatiile pentru finalizarea celor doua pasaje rutiere de pe centura Arad, amanate pana in luna aprilie Licitatiile pentru cele doua contracte de finalizare a celor doua pasaje rutiere supraterane de pe centura Arad, pasaje aflate in constructie din 2011, dar cu lucrarile abandonate, au fost amanate de Compania de Autostrazi. Autoritatile au decis sa amana termenul de depunere al ofertelor pana in luna aprilie din cauza numeroaselor solicitari de clarificari depuse de firmele interesate de licitatii. Finalizarea celor doua pasaje este estimata al circa 13,5 milioane de euro.
Cum s-a blocat reabilitarea DN18, o sosea de maxima importanta din Maramures, pentru ca pe locul expropriat pentru parcari a fost ridicata hala unei fabrici Drumul National 18 din Maramures, dintre Baia Mare si Sighetul Marmatiei, se afla in proces de modenizare din 2013, iar anul acesta in mai ar trebui finalizat proiectul. Cu toate acestea, lucrarile s-au blocat la amenajarea unor parcari de lunga durata. Constructorul nu poate intra pe teren sa lucreze pentru ca proprietarul, o firma maramureseana, nu este de acord cu exproprierea, iar CNADNR sustine ca pe terenul respectiv a fost ridicata o hala pentru o fabrica dupa ce a fost Guvernul a dat in 2014 decizia de expropriere. De cealalta parte, firma sustine ca isi protejeaza investitia si ca autoritatile ar putea gasi alte terenuri pentru parcari.
​​VIDEO Imagini filmate din drona cu loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda Noi imagini aeriene filmate cu drona cu santierul autostrazii A10 sebes - Turda, loturile 3 si 4, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul pe cele doua loturi, care, cel putin potrivit autoritatilor, ar trebui sa fie gata pana la finalul anului. Printre detaliile surprinse se regaseste si nodul in constructie care ar urma sa lege autostrada de o alta autostrada - A3 langa Turda.
VIDEO Filmare cu drona: Cum arata lucrarile la Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului Pasajul de la Piata Sudului este realizat in acest moment in proportie de 47%, iar termenul de finalizare este iunie 2016, potrivit municipalitatii, insa termenul este unul nerealist, finalul anului fiind mai degraba unul mai aproape de realitate. O filmare cu drona realizata de catre un cititor HotNews.ro surprinde stadiul lucrarilor de pe santier, dar si traficul din zona care sufera din cauza nefinalizarii la timp a proiectului.
Una din problemele care tineau in loc autostrada A3 Gilau - Nadaselu, de langa Cluj-Napoca, rezolvata: 7 hectare de padure au fost scoase din fondul forestier Circa 7 hectare de padure vor fi scoase din fondul forestier pentru ca santierul autostrazii A3 Gilau - Nadaselu, ce se construieste langa Cluj-Napoca, sa poata fi continuat, emiterea unei astfel de decizii fiind tergiversate de aproape un an de zile. Autostrada se afla in stadiu avansat de executie, iar zona de circa 800 de metri catre strabate padurea era singurul loc pe care constructorul nu s-a putut apuca pana acum de treaba, desi lucrarile au debutat de aproape doi ani. Atata timp cat nu vor exista neintelegeri intre constructor si autoritati, exista sanse reale ca tronsonul sa fie terminat in acest an.
Primaria Sangeorgiu de Mures da in judecata Compania de Drumuri pentru ca nu vrea sa desfiinteze parapetele din beton de pe drumul national care strabate localitatea Primaria Sangeorgiu de Mures va da in judecata Compania de Drumuri si Autostrazi pentru ca desfiinteaza parapetele din beton ce desparte sensurile drumului national din localitate, anunta primarul Sofalvi Szabolcs, citat de Radio Romania Tg. Mures. Desfiintarea parapetului este ceruta de primar si de locuitorii pentru ca acesta ar fi dus la cresterea vitezei de deplasare a masinilor in localitate si ca de la montarea sa accidentele cu pietoni a crescut considerabil.
Ministrul Transporturilor, despre contractul autostrazii Gilau - Nadaselu de langa Cluj-Napoca: "Contractul nu a fost reziliat, este vorba doar de o negociere mai dura" Contractul cu firma UMB pentru "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, de la Gilau la Nadaselu nu a fost reziliat, insa sunt in continuare negocieri, a declarat joi, in teren, ministrul Transporturilor, Dan Costescu. HotNews.ro a scris in urma cu doua zile ca rezilierea contractului este iminenta, in conditiile in care Compania de Drumuri cere constructorului sa scada din valoara contractului pentru ca ar fi facut "economii", desi lucrarile executate sunt conform proiectului si au fost avizate de consultant. Stadiul fizic al autostrazii se apropie de 70%, insa paltile efectuate de stat abia trec de 40 de procente.
Seful de la Drumuri, in vizita pe santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva: Avem intarzieri atat din culpa constructorului cat si din alte motive ce nu tin de el Directorul Companiei de Drumuri si Autostrazi, Catalin Homor, a facut o vizita miercuri pe santierele de autostrada din vestul tarii, printre care si cel al autostrazii Lugoj - Deva. Homor a declarat ca a dorit sa vada personal daca promisiunile de a deschide anumite loturi pana la sfarsitul anului au sau nu potential. "Am vazut toate loturile autostrazii Lugoj - Deva. Avem intarzieri atat din culpa constructorului cat si din alte culpe independente de vointa lui, iar impreuna facem toate demersurile sa deblocam situatia" a declarat Catalin Homor, directorul general al CNADNR.
Ministerul Fondurilor Europene propune un Contract national de Constructii care sa inlocuiasca actualul standard, dar noua forma risca sa sara din schema inginerul independent O comisie interministeriala condusa de Ministerul Fondurilor Europene lucreaza in prezent la elaborarea unui Contract national de Antrepriza care sa inlocuiasca celebrul contract tip FIDIC (actualul standard pe contracte, vezi explicatia mai jos), insa schita noului proiect prevede eliminarea obligatiei ca Autoritatea Contractanta sa angajeze un Inginer, acel consultant extern care supervizeaza lucrarea. Desi initiatorii spun ca momentan proiectul e inca in dezbatere si va suferi modificari, iar constructorii nu par deranjati de posibila eliminare a Inginerului din ecuatia Beneficia-Antreprenor, surse din piata si din societatea civila trag un semnal de alarma cu privire la dezechilibrele ce pot aparea daca acest Contract national de antrepriza ar ramane in forma actuala.
​​EXCLUSIV Contractul autostrazii A3 Gilau-Nadaselu de langa Cluj Napoca, in pericol iminent de reziliere. Compania de Autostrazi nu vrea sa plateasca lucrarile facute de constructor Constructorul roman UMB, cel care executa "ciotul" de 8,7 km din Autostrada 3 de langa Cluj-Napoca a trimis o notificare de reziliere a constractului la Compania de Autostrazi, dupa ce autoritatile refuza sa-i plateasca lucrarile facute, au declarat surse apropiate situatiei pentru HotNews.ro. CNADNR acuza constructorul ca a facut economii in contract si vrea sa reduca nivelul platilor, desi lucrarile realizate sunt conform proiectului aprobat tocmai de catre CNADNR si validate si de catre consultant. Informatia a fost confirmata pentru HotNews.ro si de catre Catalin Drula, consilierul premierului Ciolos pe infrastructura, care e de parere ca abordarea contractului de catre CADNR este eronata.
Lucrarile de reabilitare a Podului de peste Dunare de la Giurgiu, reluate incepand de miercuri. Compania de Drumuri anunta care sunt restrictiile Incepand cu data de 17 februarie si pana pe 28 aprilie circulatia pe Podul de peste Dunare de la Giurgiu se va desfasura alternativ, pe o singură bandă de circulaţie, odata cu reluarea lucrarilor de rebilitare a podului. Compania de Autostrazi anunta care sunt restrictiile si ce alternativii au soferii care vor sa traverseze in Bulgaria.
​HARTA INTERACTIVA Stadiul lucrarilor de modernizare la 160 km/h a caii ferate de pe Coridorul IV pan-european: 1,2 miliarde de euro si ani de intarzieri Peste 210 km de cale ferata din Transilvania, pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar, sunt in curs de modernizare pentru viteza de 160 km/h. Desi costa 1,2 miliarde de euro si majoritatea banilor vin de la Uniunea Europeana, lucrarile au mari intarzieri, iar noile licitatii pentru alti 141 de km care vor costa circa 1,8 miliarde de euro bat pasul pe loc de aproape doi ani. HotNews.ro a realizat o HARTA INTERACTIVA cu tronsoanele de cale ferata in executie si in licitare si va prezinta stadiul fizic al fiecarui tronson in parte.
Lucrarile de pe autostrada Lugoj - Deva Lot 2, tronson cu acelasi constructor ca pe autostrada demolata dintre Orastie si Sibiu, luate la puricat de Compania de Autostrazi Compania de Autostrazi a semnat un contract de expertiza de circa 77 mii euro pentru a verifica stabilitatea si calitatea materialelor folosite in constructia autostrazii A1 Lugoj - Deva, Lot2, tronson construit practic de aceeasi firma care a lucrat pe autostrada Sibiu - Orastie Lot 3, autostrada inchisa la nici un an de la inaugurare dupa ce au aparut fisuri in asfalt si care a fost si demolata partial intre timp.
Directorul de la Autostrazi, in vizita pe santierele din Transilvania:  "Le-am cerut constructorilor sa tinem o legatura mai stransa si colegilor mei sa urmareasca lucrarile din santier, mai putin din birou" Directorul Companiei de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor a facut un tur al santierelor de autostrazi ce se construiesc in Transilvania, luand in vizor in special tronsonul inchis si partial demolat din autostrada Orastie-Sibiu, Loturile 3 si 4 din Sebes - Turda si bucata de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, langa Cluj - Napoca. "Pana la finele lunii februarie trebuie demarata in paralel licitatia pentru expertiza intregului lot 3 din Autostrada Orastie ¬ Sibiu, cat si lansarea licitatiei pentru refacerea zonei afectate", a declarat Homor.
Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Otopeni: Cat mai e pana la inceperea lucrarilor, care sunt planurile oficiale, de unde ar putea veni banii si cand ar putea fi gata Desi pare un proiect care nu mai demareaza, Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Henri Coanda din Otopeni este un proiect matur, avansat, iar autoritatile lucreaza la ultimele proceduri inainte de lansarea licitatiilor de lucrari. In acelasi timp, sunt cautate solutii ca investitia de peste 1 miliard de euro sa fie sustinuta si din bani europeni, pe langa fondurile de la buget si imprumutul de 320 de milioane de euro de la japonezi. Intr-o potentiala competitie cu proiectul mult mai ieftin al ministerului Transporturilor de a prelungi actuala linie de cale ferata pana in aeroport, oficialii de la metrou recunosc ca nu exista in plan ca M6 si calea ferata sa se interconecteze in vreun fel.
Declansarea procedurilor de expropiere pe coridorul Autostrazii A3 Campia Turzii-Tg. Mures, aprobata de guvern Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata aflate pe o sectiune a traseului Autostrazii Campia Turzii-Tg.Mures, respectiv sectiunea 2A Ogra-Campia Turzii, precum si fondurile necesare pentru plata despagubirilor. Executivul a alocat suma de 5,015 milioane de lei destinata despagubirii proprietarilor celor 1724 de imobile, cu o suprafata totala de 2.725.506 mp, ce urmeaza sa fie expropriate.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by