MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​​HARTA INTERACTIVA Bilantul autostrazilor la final de an: 47 de km deschisi circulatiei, 22 de km inchisi pentru reparatii la nici un an de la inaugurare. Ce s-ar putea deschide in 2016 si ce noi santiere ar putea fi lansate Anul 2015 a fost unul dintre cei mai slabi la capitolul autostrazi si a marcat apogeul politicilor dezastruoase duse de guvernarile Ponta in domeniul infrastructurii. Nu doar ca au fost dati in folosinta mai putini kilometri de autostrada decat anul trecut, ci intreaga retea a scazut practic dupa ce o bucata de autostrada de langa Sibiu a fost inchisa si partial demolata, la nici un an de la deschidere, pentru ca lucrarea a luat-o la vale din cauza executiei defectuoase si a inaugurarii premature in prag de alegeri. Mai mult, majoritatea proiectelor in derulare au fost blocate, lipsa avizelor si autorizatiilor au incurcat serios socotelile, iar lipsa de actiune a autoritatilor de la drumuri in unele cazuri a dus la noi intarzieri.
VIDEO Se deschide traficul rutier pe Autostrada Timisoara - Lugoj Circulatia pe lotul doi din tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj va fi deschisa incepand de miercuri seara, de la ora 19.00, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) intr-un comunicat.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu: Autostrada Timisoara - Lugoj este aproape gata. Mai lipsesc marcajele si ultimul aviz de mediu ca sa o deschidem Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat intr-un interviu acordat agentiei Mediafax ca va face controale periodice pe santierele autostrazilor, pentru a verifica fiecare etapa de constructie, si se declara "spaima santierelor". Intrebat cati kilometri de autostrada vor fi dati in folosinta anul viitor, ministrul a raspuns ca nu agreeaza sa promita kilometri de autostrada, precizand insa ca urmatorul tronson care va fi functional este Timisoara-Lugoj, desi aici inca exista o problema legata de un aviz de mediu ce lipseste.
Comisia Europeana a aprobat fazarea reabilitarii DN6 Alexandria - Craiova si finantarea primei faze a unui proiect de modernizare pe Magistrala 2 de metrou din Bucuresti Comisia Europeana a aprobat marti finantarea primei faze a proiectului major de infrastructura "Imbunatatirea serviciilor de transport public de calatori pe linia de metrou 2 Berceni -  Pipera" si fazarea proiectului "Reabilitarea DN6 Alexandria - Craiova", anunta cabinetul Comisarului European pentru politici regionale, Corina Cretu.
Catalin Drula de la Asociatia Pro Infrastructura, numit consilier al premierului Ciolos pe probleme de infrastructura de transport Premierul Dacian Ciolos l-a luat pe Catalin Drula, vicepresedinte si director executiv al Asociatiei Pro Infrastructura (API), drept consilier pe probleme legate de infrastructura de transport. Masura vine pe fondul accentului sporit pe care cabinetul Ciolos vrea sa il puna pe proiectele de infrastructura in executie si in pregatire, in special pe cele din fonduri europene.
Dosarul fraudarii licitatiei pentru trenuri de metrou: Un angajat al Metrorex, membru in comisia de licitatie, si un reprezentant al companiei spaniole CAF, trimisi in judecata de DNA Procurorii anticoruptie au trimis in judecata un angajat al Metrorex si un reprezentant al societatii Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) in dosarul licitatiei de achizitie de 51 de trenuri de metrou. Angajatul Metrorex, membru in comisia de licitatie, ar fi acordat informatii confidentiale ce tineau de achizitia publica a trenurilor de metrou catre reprezentantul CAF, sustin procurorii, inclusiv detalii legate de ofertele celorlalte firme candidate.
Ce s-a intamplat la metrou: De ce s-a surpat pamantul la Eroilor, acolo unde sapa "cartitele" de pe Magistrala 5 Cele doua TBM-uri - utilajele gigant care sapa tunelurile de metrou pe magistrala 5 din Drumul Taberei - au ajuns la intrarea in statia Eroilor 2, iar vineri la pranz prima dintre cartite, "Varvara" a spart peretele mulat al viitoarei statii. In acel moment, circa 500 de metri cubi de apa, pietris si nisip au intrat in statie, lasand un urma un "gol" sub placa de beton de sub bulevardul Eroilor Sanitari. HotNews.ro a vorbit cu surse de pe santier si a aflat ce si cum s-a intamplat peste weekend pe santierul de la Eroilor.
Amendamente "fara numar" pe bugetul Transporturilor: Parlamentarii au cerut dublarea bugetului de investitii cu alocari fanteziste, insa au votat "doar" jumatate. Verdictul final, in plenul Parlamentului Parlamentarii au votat vineri bugetul Transporturilor pe 2016 si au depus peste 70 de amendamente, toate cerand finantari suplimentare pentru noi proiecte sau majorari substantiale in cazul unora deja bugetate. In total, valoarea ceruta in plus prin amendamente ajunge la peste 9,7 miliarde de lei, mai mult chiar si decat intreg bugetul Transporturilor alocat investitiilor. La final, au fost adoptate in bloc "doar" circa 30 de amendamente care, daca ar fi aprobate in comisia de buget si votate in plen, ar mari bugetul Transporturilor cu aproape 4,7 miliarde de lei. Chiar daca unele amendamente au sens si propun modificari benefice in buget, majoritatea amendamentelor depuse de parlamentari nu tin cont de realitate si intra la categoria actiunilor electorale.
FOTO / VIDEO Cum arata noua Gara din Arad dupa modernizare. Ministrul Transporturilor a vizitat si santierul liniei de cale ferata reabilitata pana la frontiera Modernizarea Garii din Arad a fost finalizata, iar ministrul Transporturilor Dan Costescu a facut o vizita joi pentru a inspecta ultimele lucrari pe coridorul de cale ferata aflat in reabilitare pana la frontiera cu Ungaria. Vezi in articol mai multe fotografii cu proaspat modernizata Gara din Arad.
O noua amanare pentru autostrada Pitesti - Sibiu: Termenul de predare a Studiul de Fezabilitate pentru tronsoanele de capat, prelungit pana in iunie 2016 cand ar trebui sa fie gata documentatia pe tot proiectul Studiul de Fezabilitate pentru cele doua tronsoane de capat ale autostrazii Pitesti - Sibiu, ce avea termen de predare pe 15 decembrie, a fost amanat pana in iunie 2016, a anuntat ministrul Transporturilor Dan Costescu. Oficialul a spus ca masura vine dupa recomandarea consultantului extern care a cerut ca procedura sa nu fie grabita si sa se faca si forajele geologice. Potrivit ministrului, SF-ul pe capete va fi predat la pachet cu restul documentatiei si pe loturile din mijloc astfel incat debutul primelor lucrari ar putea fi in ianuarie 2017.
​​VIDEO Cum arata in prezent autostrada Sibiu - Orastie Lot 3: Autostrada inchisa si demolata partial care a dus la demiterea sefului CNADNR si al carei contract este anchetat de DNA Autostrada A1 Sibiu - Orastie, Lot 3 (Cunta - Saliste), inchisa in luna septembrie si demolata partial din cauza problemelor de constructie aparute la nici macar un an de la deschiderea circulatiei, a stat la baza demiterii sefului CNADNR, Narcis Neaga, in urma cu o zi. Raportul corupului de control al Ministrului Transporturilor a relevat numeroasele probleme in desfasurarea defectuoasa a contractului, iar conducerea CNADNR a fost acuzata ca a pus in pericol siguranta soferilor prin deschiderea prematura a soselei. Asociatia Construim Romania a realizat un video cuprinzator cu imagini la zi de pe lotul de autostrada Cunta - Saliste.
DOCUMENTE Corpul de control din Ministerul Transporturilor, raport dur la adresa lui Narcis Neaga Un raport al Corpului de Control din Ministerul Transporturilor are concluzii dure la adresa sefului Companiei de Autostrazi (CNADNR), Narcis Neaga, demis chiar marti de ministrul Dan Costescu. Raportul, in baza caruia s-a sesizat si DNA, arata ca Neaga ar fi mintit presa cand a primit o cerere de informatii. Corpul de control a aratat ca preluarea de catre CNADNR a bucatii din autostrada Sibiu - Orastie care ulterior a inceput sa se surpe si a fost inchisa a presupus "asumarea unui risc nejustificat privind siguranta circulatiei". Vezi in articol aspectele constatate si concluziile raportului.
Seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, a fost demis dupa dezastrul din ultimii ani. Noul sef este Catalin Homor, actualul director interimar la Metrorex Narcis Neaga, seful Companiei Nationale de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR), a fost demis astazi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale. Noul sef interimar al CNADNR este Catalin Homor, in prezent director interimar la Metrorex. Neaga a patronat in ultimii trei ani un dezastru complet in privinta proiectelor de mare infrastructura rutiera. Actualizare ora 13.06: Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a confirmat intr-o conferinta de presa ca l-a demis pe Narcis Neaga din fruntea CNADNR.
Semnal de alarma la Transporturi: Marile autostrazi pe bani europeni risca sa fie intarziate pentru ca au fost subfinantate puternic in noul buget Cele mai importante autostrazi pe care le Romania le construieste in prezent si care sunt finantate pe bani europeni - autostrazile A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda - risca sa fie intarziate substantial din cauza ca in proiectul de buget pe 2016 au primit mult mai putini bani decat ar fi necesar ca ele sa fie continuate in ritm sustinut. Pentru cele doua autostrazi s-au alocat doar o treime, respectiv un sfert, din cat ar avea nevoie, avertizeaza expertii. Alocarile s-au facut pe baza slabei executii din 2015, insa anul care se incheie a fost unul plin de tergiversari birocratice, probleme care acum sunt in mare parte rezolvate si care lasa loc unui an 2016 in care se poate lucra in forta daca exista finantare suficienta.UPDATE Catalin Drula, Asociatia Pro Infrastructura, dupa o discutie cu premierul Ciolos: "Am obtinut promisiunea premierului ca va fi adaugat un articol in legea bugetului de stat care va permite finantarea integrala a proiectelor de infrastructura pe fonduri europene".
Bugetul pe 2016 la Transporturi: Cati bani sunt si unde se duc. Deficitul bugetar urias spulbera sansele "scenariului optimist" din Master Plan Bugetul destinat Transporturilor e mai mic decat cel executat in 2015 cu circa 7,6%, adica 11,9 miliarde lei, fata de 12,8 miliarde lei. Din acestia, circa 9,1 miliarde de lei sunt trecuti la capitolul "Investitii publice". Noul proiect de buget confirma insa, prin deficitul asumat de aproape 3% din PIB, ca Romania va merge pe "scenariul pesimist" din Master Planul de Transport, planificare in care pana in 2020 pentru proiectele de infrastructura ne vom baza doar pe banii nostri de la buget si pe fondurile europene din care abia daca se va reusi terminarea autostrazii Sibiu-Pitesti, a drumului expres spre Moldova si a celor cateva autostrazi incepute, dar neterminate.
​Dosar penal în cazul tronsonului demolat al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Digi24: Mai mulți angajați ai CNADNR, inclusiv șeful companiei de stat, audiati de procurori Procurorii DNA au deschis un dosar penal in rem in cazul construirii segmentului de drum Cunta-Saliste, de pe autostrada Sibiu-Orastie, tronson afectat de probleme si care a fost inchis si demolat partial la nici un an de la deschidere, informeaza Digi24. Ancheta DNA vine dupa ce atat CNADNR, cat si Ministerul Transporturilor in urma unui raport al Corpului de Control, au sesizat procurorii de posibile probleme in desfasurarea contractului. Potrivit Digi 24, DNA a ridicat mai multe documente si a audiat mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv directorul general Narcis Neaga.
Alexandru Nazare: Ministrul Transporturilor trebuie sa aplice masurile din Master Plan pentru reformarea Companiei de Autostrazi, iar demiterea conducerii este primul pas Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, trebuie sa ia masuri urgente de reformare si eficientizare a Companiei Nationale de Autostrazi, asa cum prevede Master Planul de Transport, sustine vicepresedintele PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor. Demiterea conducerii companiei,  "asupra incompetentei careia nu mai planeaza nici un dubiu", ar trebui sa fie prima masura pe lista noului ministru, sustine Nazare.
Nicolae Zamfir, directorul proiectului ELI Romania: S-a finalizat construirea celui mai puternic laser din lume, care va fi adus la Magurele Astazi este inaugurat la Paris cel mai puternic laser din lume, construit de compania franceza Thales pentru platforma stiintifica de la Magurele. "Este primul laser de 10 petawati din lume, este inaugurat astazi si va fi adus in tara cand este gata constructia, adica probabil in martie 2016", a declarat pentru HotNews.ro directorul proiectului, Nicolae Zamfir. In ceea ce priveste scoaterea la concurs a postului de director general al Institutului de Fizica Nucleara, Zamfir a explicat ca mandatul sau a expirat si ca va participa la concursul pentru un nou mandat, pentru a finaliza proiectul de la Magurele.
Centurile Comarnic si Busteni, scoase la licitatie de Compania de Drumuri. Valoarea estimata: 9 milioane de euro pentru 4 kilometri de drum cu cate o banda pe sens Licitatiile pentru proiectarea si variantelor ocolitoare la Busteni si Comarnic au fost lansate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Valoarea maxima estimata pentru centura de la Busteni (1 km) este de aproape 18 milioane de lei, adica 4 milioane de euro, iar perioada de executie este de 6 luni. In cazul centurii (circa 3 kilometri) valoarea estimata este de 22,3 milioane lei, adica aproape 5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 4 luni. De precizat ca intre timp CNADNR deruleaza si o licitatie pentru 4 km de autostrada tot langa Comarnic, licitatie unde a fost depusa o singura oferta.
Ministrul Transporturilor a bagat conducerea CNADNR in sedinta pentru problemele de la autostrazi, iar unul din directori a fost revocat din functie / Pro Infrastructura: "Nu e suficient. Principalul responsabil este directorul general, Narcis Neaga" Noul Ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a avut miercuri o sedinta cu reprezentantii conducerii Companiei de Drumuri si Autostrazi in care s-a discutat, printre altele, si problema intarzierilor si gestionarea defectuoasa a proiectelor de autostrazi. Noul ministru a cerut conducerii CNADNR "măsuri ferme pentru îmbunătățirea imediată a gestionării proiectelor". Raspunsul avenit ulterior: unul din directorii Companiei a fost revocat din functie. Cu toate acestea, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura sustin ca nu este de ajuns revocarea din functie a unui director adjunct si ca "principalul responsabil în calitate de director general al companiei în ultimii doi ani este Narcis Neaga, directorul general".



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version