MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes - Turda, publicata de Asociatia Pro Infrastructura O noua filmare in avion cu cei 70 de km aflati in constructie ai viitoarei autostrazi A10 Sebes - Turda a fost publicata de nou-infiintata Asociatie Pro Infrastructura (API) care reuneste utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. In imagini se observa stadiul lucrarilor pe cele patru loturi ai autostrazii ce costa circa jumatate de miliard de euro si care va face legatura intre A1 si A3.
Societatea civila in domeniul Infrastructurii capata contur: Forumistii s-au organizat juridic in "Asociatia Pro Infrastructura" In ultimii ani vocea utilizatorilor forumurilor de infrastructura s-a facut din ce in ce mai auzita, iar forumistii - asa cum au ajuns ei sa fie cunoscuti in presa - nu doar ca au monitorizat si au pus presiune pe autoritatile de la Transporturi, ci au si cules si raspandit informatii, poze si video-uri cu si despre proiectele din tara. Acum, forumistii pasionati de infrastructura au infiintat prima asociatie de profil din Romania: "Asociatia Pro Infrastructura". Potrivit membrilor sai, Asociatia va continua sa urmareasca aceleasi scopuri: mediatizarea si monitorizarea dezvoltarii de infrastructura din Romania, avand acum totusi o forma de organizare juridica oficiala.
S-a semnat contractul pentru centura orasului Tecuci: 51 milioane de lei plus TVA Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat luni contractul pentru construirea soselei de centura a orasului Tecuci. Contractul, in valoare de 51,6 milioane de lei plus TVA, a fost castigat in urma unei licitatii deschise de asocierea Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale Alo' SRL, potrivit unui comunicat al CNADNR.
Oficial: Lucrarile la Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel vor fi reluate. Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru A3 Suplacu de Barcau - Bors Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 60 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost semnat luni la Oradea cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste noua luni de cand ofertele la licitatie au fost deschise de catre Compania de Autostrazi. Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerand la acel moment inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.
Cum au fost botezate autostrazile si drumurile expres din Master Plan: De la autostrazile "Transcarpati", "Montana" sau "Oltenia", la drumurile "Brasovia Expres", "Danubius Expres" sau "Siret Expres" Master Planul de Transport, in varianta finala si revizuita, a fost retransmis miercuri Comisiei Europene de catre Ministerul Transporturilor. In documentul strategic sunt evidentiate proiectele majore de infrastructura rutiera, autostrazile si drumurile expres pe care tara noastra va trebui sa le construiasca in urmatorii 15-20 de ani. Documentul prevede sase mari autostrazi si 11 drumuri expres care strabat tara, fiecare cu denumirea sa. Astfel, in doscument se vorbeste de autostrazile "Montana", "Oltenia" sau Transcarpati", sau de drumurile expres "Brasovia Expres", "Danubius Expres", "Siret Expres" sau "Henri Coanda Expres".
Decizia tribunalului in procesul privind "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti, nefinalizat inca dupa opt ani: Constructorul va primi despagubiri de la CNADNR de 8,6 milioane de euro, desi ceruse 88 de milioane de euro CNADNR va trebui sa plateasca despagubiri in valoare de 8,6 milioane de euro catre constructorul italian Impresa Pizzarotti pentru costurile suplimentare generate de tergiversarea lucrarilor la autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, tronsonul din Capitala si pana la Moara Vlasiei, a decis joi Tribunalul Bucuresti. Decizia nu este definitiva. Proiectul inceput in 2007, nefinalizat inca si cu contractul reziliat, a dus la un proces intre autoritati si constructor, in care italienii au cerut despagubiri de 88 milioane de euro pentru costuri suplimentare generate de schimbarea proiectului si tergiversarea lucrarilor.
Reforma in administrarea autostrazilor si drumurilor nationale, propusa in Master Plan: CNADNR sa se imparta in doua companii separate. Una specializata pe investitiile in infrastructura si alta care sa se ocupe de intretinere si reparatii Pe langa stabilirea unor proiecte de infrastructura rutiera prioritare pentru Romania urmatorilor 15 ani, Master Planul General de Transport propune si o reforma a actualului sistem de administrare al drumurilor nationale si autostrazilor. Astfel, Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) ar trebui sa se imparta in doua structuri specializate: Compania Nationala de Investitii Rutiere si Compania Nationala de Intretineri si Reparatii Rutiere. Pentru structura ce tine de investitii, documentul strategic recomanda si infiintarea unui "departament de geomorfologie-GIS" specializat in studiul de alternative si solutii tehnice, precum si un departament "de elaborare studii de fezabilitate pentru proiecte de complexitate redusa".
OFICIAL Master Planul de Transport a fost retrimis la Comisia Europeana. Cum arata Strategia de Implementare: Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare, cum sunt planificate proiectele pana in 2020 si dupa Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor - documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele - a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. Autostrada Sibiu - Pitesti este, in sfarsit, pusa in capul listei de proeicte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017. Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, inclusiv Comarnic - Brasov, desi "formal" este trecut ca PPP. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt - Iasi - Ungheni si Bacau - Pascani, precum si prin drumul expres Bacau - Buzau - Ploiesti. Vezi toate proiectele, cat vor costa, care sunt sursele de finantare si cand sunt planificate exact sa fie construite
Comisarul european Corina Cretu le raspunde parlamentarilor care acuza netransparenta in elaborarea Master Planului de Transport: "Am reiterat recomandarea ca atunci cand este finalizat sa fie dezbatut si aprobat in Parlament" Comisarul european pentru dezvoltare regionala, Corina Cretu a transmis o scrisoare parlamentarilor din Comisiile de Transport ca raspuns la mesajul acestora in care acuzau ca realizarea Master Planului nu a fost transparent si ca acest document strategic inca nu a fost facut public in varianta finala, iar Strategia de Implementare care stabileste prioritizarea si finantarea proiectelor nu este dezbatuta public. "Am reiterat recomandarea ca atunci cand este finalizat Master Planul de Transport sa fie supus unui proces corespunzator de consultare a tuturor partilor interesate din societatea romaneasca, ca, de exemplu, unei dezbateri si aprobari in Parlamentul Romaniei", a transmis Cretu.
Ioan Rus le scrie parlamentarilor pe tema Master Planului de Transport si ii acuza pe unii de lipsa de "fair-play". Cum argumenteaza Ministerul ca a fost transparent si ca a dezbatut public Master Planul Ministrul Transporturilor Ioan Rus a trimis o scrisoare parlamentarilor membri in Comisiile de Transport in care a detaliat modul in care a fost elaborat Master Planul si cum, in urma mai multor dezbateri publice si intalniri cu partile implicate, documentul strategic a fost modificat si imbunatatit. Scrisoare vine ca raspuns la criticile aduse de unii politicieni cum ca intreg procesul de realizare a Master Planului nu a fost transparent si ca acest document strategic inca nu a fost facut public in varianta finala. In scrisoarea obtinuta de HotNews.ro, Ioan Rus se angajeaza ca intre 12 si 14 mai sa prezinte parlamentarilor Strategia de Implementare a proiecteor din MPGT, documentul cheie care practic stabileste cand si ce se construieste mai intai.
DN 71 Baldana - Targoviste - Sinaia va fi modernizat si largit la patru benzi pe aproape jumatate din distanta. Compania de Drumuri a semnat contractul pentru revizuirea Studiului de fezabilitate Contractul de "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea DN 71 Baldana-Targoviste-Sinaia, km 0+000 - km 44+130 - Largire la 4 benzi si km 51+041 - km 109+905 - drum la 2 benzi" a fost semnat pe 30 aprilie 2015, a anuntat luni Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR). Proiectul prevede largirea la 4 benzi primii 44 de km, de la Baldana si pana la Targoviste, restul pana la Sinaia fiind vorba de modernizarea drumului pe 2 benzi. Contractul a fost atribuit prin licitatie deschisa Asocierii Consitrans - Search Corporation pentru o oferta de 1,21 milioane lei si are o durata de implementare de jumatate de an.
VIDEO Licitatia pentru noile trenuri de metrou, blocata. CNSC suspenda solutionarea contestatiilor dupa ce DNA a deschis un dosar penal in cauza Licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata.
Seful CJ Iasi cere Parlamentului sa nu aprobe Master Planul de Transport daca acesta nu include autostrada Iasi - Tg. Mures ca prioritate in urmatorii cinci ani Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Iasi, liberalul Cristian Adomnitei, cere printr-o scrisoare deschisa adresata catre Parlamentul Romaniei sa nu aprobe Master Planul General de Transport (MPGT) cand acesta va ajunge in forul legislativ daca acesta nu va include autostrada Iasi - Targu Mures printre prioritatile in urmatorii cinci ani. Deprecizat ca, in urma discutiilor avute la Bruxelles in luna martie, autoritatile de la Transporturi au revizuit prioritatea si ordinea de implementare a majoritatea proiectelor de autostrada, tronsonul Ungheni-Iasi-Pascani-Tg. Neamt, parte din intreaga autostrada Iasi - Tg Mures, fiind propusa spre implementare pana in 2020.
Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov ce presupune un cost anual de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, in asteptarea unei decizii finale. "Daca va fi semnat, ar putea compromite Master Planul de Transport" - surse Soarta concesiunii autostrazii Comarnic - Brasov va fi decisa in perioada ce urmeaza, Ministerul Transporturilor stabilind in februarie ca in luna aprilie va lua o decizie cu privire la concesiunea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag, proiect ce presupune niste costuri foarte mari pentru statul roman: plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii. Daca aceasta concesiune va trece in forma actuala, acest lucru ar insemna "compromiterea Master Planului de Transport", au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. In Master Plan, asa cum a fost el gandit in varianta finala agreata cu Comisia Europeana, toate proiectele, inclusiv Comarnic - Brasov, sunt propuse a fi realizate printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, iar autostrada de pe Valea Prahovei are un alt cost estimat in MPGT, unul mult mai mic - circa 1 miliard de euro, fata de cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectare si constructie in intelegerea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag.
Bilantul real al autostrazilor dupa trei ani de guverne Ponta: ZERO km inceputi si finalizati de cabinetele Ponta / 300 de km finalizati, dar inceputi de guvernarile anterioare / Multe proiecte ramase pe hartie, tergiversate sau blocate Romania are in momentul de fata circa 690 de km functionali de autostrada, aproape 300 din acestia fiind inaugurati in ultimii trei ani, in timpul guvernarilor Ponta. Cu toate acestea, toti acesti km de autostrada au fost demarati de guvernarile anterioare, iar pana in prezent - in trei ani de guvernare - cabinetele Ponta inca nu au inaugurat nici un kilometru inceput de la zero. In lucru se afla, totusi, 228 de km de autostrada, din care 122 au fost demarate in timpul guvernelor Ponta. Alti 81 km se afla in stadiul licitatiilor, iar alte proiecte importante au ramas doar pe hartie. In plus, cateva mari proiecte de infrastructura au fost tergiversate in acesti trei ani, unele lasate fara finantare, blocate sau cu contracte reziliate.Gabriela Firea, senator PSD: "In perioada 2012-2014 au fost construiți cca 700 de Km de autostradă"
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la vizita pe santierul autostrazii A10 Sebes - Turda: "Terminam Autostrada Transilvania in 2017-2018, din Brasov pana in Bors" Lucrarile la autostrada Transilvania, "din Brasov si pana in Bors", ar putea fi realizate in urmatorii ani, in perioada 2017-2018, este de parere Ministrul Transporturilor Ioan Rus, aflat miercuri intr-o vizita pe santierul autostrazii A10 Sebes - Turda, desi in prezent pe traseul "clasic" al autostrazii Transilvania se lucreaza doar pe cateva loturi, in timp ce tronsonul Tg Mures - Brasov nici macar nu apare in Master Plan sau in lista de prioritati. In acelasi timp, Rus se asteapta la o demarare rapida a lucrarilor si in cazul autostrazilor Sibiu - Pitesti si Comarnic - Brasov.
​Un pas inapoi pentru autostrada Sibiu - Pitesti: Consiliul pentru Solutionarea Contestatiilor obliga Compania de Autostrazi sa evalueze din nou ofertele pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate Compania Nationala de Autostrazi va trebui sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a stabilit Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Decizia CNSC vine dupa ce Compania de Autostrazi a anuntat pe 11 februarie castigatorul licitatiei, dar rezultatul a fost contestat de un alt participant la procedura publica. Reevaluarea ofertelor practic intarzie realizarea Studiului de fezabilitate si, implicit, amana si momentul cand constructia efectiva a autostrazii va putea incepe.
​​EXCLUSIV Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene: Sibiu - Pitesti, pe primul loc. PLUS: Ce decizie majora este asteptata de la Ministerul Finantelor Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu - Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau - Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca - Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate. Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras va fi revizuit pentru 16 milioane de lei. Compania de autostrazi anunta ca a semnat contractul Una din licitatiile pentru studii de fezabilitate lansate inca de pe vremea lui Dan Sova cand era sef la Transporturi a fost finalizata si contractul semnat. Compania de autostrazi a anuntat marti ca a semnat un contract de 16 milioane de lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate in cazul celor 72 de km de autostrada intre Sibiu si Fagaras, parte a autostrazii planificate intre Sibiu si Brasov.
O veste asteptata de peste opt luni: Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel are un nou constructor: 157 milioane de euro pentru a termina cei 64 de km O asociere de cinci firme a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 64 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau, la peste opt luni de cand Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a deschis ofertele. Oferta declarata castigatoare dupa atata timp valoreaza 701 milioane de lei (cca. 157 milioane euro). Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul. Americanii mai cereau inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version