MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ceferistii au protestat in fata Ministerului Transporturilor, nemultumiti de subfinantarea sistemului public de transport feroviar Aproape 1.000 de angajati CFR au protestat trei ore in fata Ministerului Transporturilor, acestia fiind nemultumiti de subfinantarea sistemului public de transport feroviar, precum si fata de statutul personalului feroviar. Angajatii CFR au suflat din vuvuzele si au agitat pancarte pe care scria: "Vrem conditii de munca si salarii decente", "Vrem o cale ferata moderna", "Vrem automotoare noi", "Opriti subfinantarea CNCF CFR", si "Vrem rame electrice noi", relateaza Agerpres.
Compania feroviara de stat din Franta, criticata dur intr-un raport amplu - Datoriile sunt de zeci de miliarde de euro, o serie de linii regionale trebuie inchise/Sindicatele se tem de concedieri masive Francezii au formidabilele trenuri TGV, insa lucrurile sunt departe de a fi ideale pe caile ferate. Un raport mult-asteptat intocmit de un fost sef al Air France-KLM cere un "tratament de soc" pentru a repara multe dintre problemele uriasei companii SNCF. Raportul spune ca au fiost neglijate liniile regionale si o parte dintre ele trebuie inchise. Datoriile companiei SNCF Reseau pot ajunge la 50 miliarde euro anul acesta si, pentru a se face economii va trebui initiat un program de plecari voluntare in colosul cu 150.000 de angajati.
Compania de Drumuri: Pe Lotul 4 din Autostrada A10 Sebes - Turda mai sunt lucrari de executat. Receptia ar putea fi facuta in luna martie Receptia celor 16 km de pe Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda ar putea fi facuta abia in luna martie si nu a existat vreun anunt oficial ca aceasta procedura va fi facuta pe 15 februarie, a declarat pentru HotNews.ro, purtatorul de cuvant la Companiei de Autostrazi (CNAIR), Alin Serbanescu. Potrivit acestuia, pe Lotul 4 sunt inca lucrari de executat ce tin de siguranta traficului: garduri, santuri, taluze si drumuri tehnologice.
​VIDEO Imagini aeriene: Joi este stabilita receptia lotului 4 al Autostrazii A10 Sebes-Turda / Asociatia pro Infrastructura: Nu va bucurati, cel mai probabil nu se va da drumul la trafic, desi tronsonul este finalizat si se poate circula in maxima siguranta Pe 15 februarie este stabilita receptia lotului 4 al Autostrazii A10 Sebes-Turda, in lungime de circa 16 km si care se termina intr-un nod spectaculos la Turda, unde intersecteaza A3 spre Gilau si DN1. "Nu va bucurati, cel mai probabil nu se va da drumul la trafic. Desi tronsonul este practic finalizat si se poate circula pe autostrada in conditii de maxima siguranta", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura care publica un video din drona cu intersectia A10-A3-DN1 din zona Turda. ONG-ul sustine ca CNAIR nu va dori sa faca receptia asa cum a refuzat-o in ianuarie si cu lotul adiacent ce a fost gata.
Euro Construct Trading `98, unul dintre marii constructori la nivel local, a intrat in insolventa din cauza datoriilor catre furnizori Compania Euro Construct Trading `98, una dintre marile companii de constructii romanesti, controlata de Sorin Vulpescu si Dan Besciu, proprietar al restaurantului Golden Blitz din Capitala, a intrat in insolventa din cauza datoriilor catre furnizori, informeaza Profit.ro. Compania ar avea restante catre furnizori de peste 371 de milioane de lei.
Investitorii straini, exasperati de lipsa infrastructurii, cer Guvernului Dancila sa isi asume direct marile proiecte Consiliul Investitorilor Straini (FIC) cere Guvernului Dancila printr-o scrisoare deschisa sa-si asume marile proiecte de infrastructura prin infiintarea unei Unitati de proiect, care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial. Solicitarea investitorilor straini vine pe fondul exasperarii fata de intarzierea marilor proiecte de infrastructura.
Ministrul Transporturilor, raspunsuri in zeflemea cand a fost intrebat de jurnalisti despre diverse proiecte sau despre cand se va circula pe Centura Sud: "Cand va fi gata" Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a oferit o serie de raspunsuri ironice atunci cand a fost intrebat de catre jurnalisti despre diverse proiecte, la finalul unei sedinte din Parlament. Intrebat cand se va putea circula pe patru benzi pe Centura Sud a Capitalei, Sova a raspuns: "Cand va fi gata". Intrebat de ce pe sectorul Centurii Nord, intre DN7 si A1, inca este santier, desi a fost deschis traficul de mai bine de jumatate de an, iar proiectul este intr-o intarziere enorma, Sova a raspuns: "Daca e santier, inseamna ca se lucreaza".
​​VIDEO Imagini cu primele lucrari la podul de la Gilau - veriga lipsa din cauza careia un lot de autostrada finalizat nu poate fi folosit Lucrarile la finalizarea viaductului de la Gilau, in lungime de 766 de metri, au demarat, iar Asociatia Pro Infrastructura a prezentat un video realizat din drona cu mobilizarea santierului. Podul, o ramasita neterminata inca de pe vremea Bechtel care se continua din tronsonul A3 dinspre Campia Turzii, e motivul pentru care traficul rutier nu a putut fi deschis pe tronsonul de 8,7 km pana la Nadaselu, receptionat de Compania de Drumuri in luna noiembrie. In situatia in care lucrarile nu se vor lovi de probleme, podul ar trebui sa fie terminat pana in septembrie 2018.
Povestea proiectului pentru cel mai lung tunel feroviar din lume -  Despre sume uriase, dezbateri cu rost si foarte multe calcule Finlanda si Estonia discuta de cativa ani un mega-proiect care sa lege capitalele celor doua tari care in prezent sunt accesibile doar pe cale maritima, iar lucrul nu este deloc usor din cauza sumelor implicate. Cea mai buna varianta este un tunel feroviar care insa va costa 9 miliarde euro dupa cele mai retinute prognoze si 20 de miliarde euro dupa cele mai pesimiste. Cele doua parti discuta de ani buni, s-au facut si primele studii de fezabilitate si intreaga poveste arata ca un astfel de proiect-mamut trebuie gandit in fiecare detaliu. In plus, unii spun ca poate fi construit doar cu ajutor de la chinezi, in timp ce altii spun ca cele doua tari se pot descurca doar daca obtin fonduri substantiale de la UE. In articol puteti citi si despre uriasul proiect la care va fi legata aceasta cale ferata.
Primul segment de autostrada din Moldova: Patru oferte pentru constructia centurii ocolitoare Bacau Patru asocieri de companii au depus oferte pentru proiectarea si executia variantei de ocolire Bacau, un proiect cu o lungime de 30 de kilometri, din care 16 km se suprapun peste traseul autostrazii A7 (Nord-Sud) si vor fi practic primii kilometri de autostrada din Moldova. Proiectul are o valoare estimata de circa 168 milioane euro si a fost licitat in decembrie 2017, dupa ce anul trecut a fost reziliat un contract mai vechi cu o firma turceasca ce presupunea realizarea centurii.Vezi si: Filmare aeriana in premiera cu o portiune din autostrada Targu Mures - Campia Turzii
Ministerul Transporturilor anunta cu mandrie ca un tren de marfa a circulat intre Curtici si Craiova incarcat cu opt camioane. Limitarile infrastructurii se vad insa in viteza medie de sub 35 km/h Ministerul Transporturilor impreuna cu CFR Marfa, CFR SA si CFR Calatori, au pus in circulatie un tren-proba de tip Ro-La pe relatia Terminal Curtici - Simeria - Petrosani - Craiova. Trenul incarcat cu 8 camioane a parcurs intreaga distanta "in mai putin de 12 ore", spune ministerul intr-un comunicat. Dincolo de faptul ca testul este un mesaj pozitiv pentru mediu, el arata si limitarile infrastructurii de transport feroviar, fiindca drumul de putin peste 400 km a durat jumatate de zi.
​VIDEO Filmare aeriana in premiera cu o portiune din autostrada Targu Mures - Campia Turzii Prima filmare aeriana din zona Ludus-Chetani, la vest de Bogata, exact granita dintre loturile Iernut-Chetani (Astaldi-Max Boegl, 17,9 km) si Chetani-Campia Turzii (Straco, 15,691 km), parte din Autostrada A3 de la Campia Turzii la Targu Mures, a fost publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura. Desi vorbim de un proiect al carei executie a inceput in 2016, lucrarile ar putea fi gata abia spre finalul lui 2019.
Dan Baciu a fost numit la conducerea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti Un fost director financiar al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, Dan Baciu, a fost numit luni in functia de director general, au confirmat, pentru News.ro, reprezentanti ai companiei. Fostul director general, Bogdan Mindrescu, a demisionat joi, dupa publicarea raportului Corpului de control al premierului care a anuntat o serie de nereguli in ultimi ani.
Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni, amanat pana in 2020, desi ar fi trebuit sa fie gata anul acesta. Proiectul ar fi mai usor si mult mai ieftin decat magistrala de metrou Desi parea un proiect usor de realizat, in comparatie cu linia de metrou, calea ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reinviat in 2016 si trebuia sa fie gata inca din 2018, dar autoritatile de la Transporturi nu au fost in stare sa revizuiasca la timp studiul de fezebilitate. Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport. In schimb, autoritatile par sa dea prioritate proiectului metroului catre Otopeni care insa ar costa de 13 ori mai mult si nu ar putea fi gata mai devreme de 2023.Sondaj HotNews.ro: Ce tip de transport in comun e necesar pe ruta Bucuresti-Otopeni?
CFR a transportat 54,3 milioane de calatori anul trecut, in usoara crestere fata de 2016 CFR a transportat 54,3 milioane de calatori anul trecut, 2017 fiind marcat de faptul ca studentii au primit gratuitate. Din totalul calatorilor transportati, peste 10% au fost studenti si valoarea calatoriilor gratuite efectuate de acestia s-a apropiat de 200 milioane lei, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii CFR Calatori. In 2017 multe trenuri au fost arhipline, mai ales ca CFR are cu cel putin 300 de vagoane mai putin decat ar fi necesar.
Directorul Companiei Aeroporturi Bucuresti a demisionat. Decizia vine dupa ce Aeroportul Otopeni a ramas fara servicii de curatenie si dupa aparitia unui raport oficial ce constata mari nereguli la aeroport Directorul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Bogdan Mindrescu, a demisionat, anunta Agerpres, citand surse din Ministerul Transporturilor. "Directorul Companiei Aeroporturi Bucuresti a demisionat", au spus acestea, precizand ca nu a fost mentionat motivul. Decizia vine dupa ce Aeroportul Otopeni a ramas fara servicii de curatenie si salubritate, dar si dupa aparitia in presa a unui raport al Corpului de Control al premierului care semnaleaza nereguli grave, falsuri in inscrisuri si remunerari ilegale.
Raport al Corpului de control al premierului: Nicio investitie la aeroportul Otopeni, in perioada 2013-2015, desi au fost alocate bugete In perioada 2013-2015 nu a fost realizata nicio investitie in infrastructura aeroportului Otopeni, desi pentru fiecare an din aceasta perioada au fost prevazute sume de pana 268 milioane de lei, arata un raport al Corpului de control al premierului pentru perioada 2013-octombrie 2017, arata Digi 24. De asemenea, potrivit aceluiasi document, in perioada 2016-august 2017 Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA (CNAB)a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara. Raportul, care a fost finalizat in luna octombrie anul trecut, a fost prezentatul miinistrului Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe, dar nu a fost facut public.
Autostrada Bucuresti - Moldova bate pasul pe loc. Zeci de termene amanate succesiv in licitatia pentru proiectare. "Principala problema nu sunt contestatiile, ci tergiversarile si deciziile gresite ale Companiei de Drumuri" - Pro Infrastructura Licitatiile pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si Proiectelor Tehnice pe circa 330 de km de autostrada pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani bat pasul pe loc si au inregistrat zeci de amanari in decurs de 15 luni de cand au fost lansate - un numar record de termene amanate. Dincolo de zecile de termene amanate, au existat si o serie de contestatii ale firmelor confirmate in justitie, iar deciziile Companiei de Drumuri au intarziat si mai mult proiectul. "Principala problema nu sunt contestatiile. Acestea sunt doar EFECTE. CAUZELE reale sunt pregatirea deficitara a documentatiei de licitatie, a caietelor de sarcini, a studiilor de fezabilitate, dar si tergiversarile si deciziile gresite ale echipelor din CNAIR care se ocupa de licitatii", sustine Asociatia Pro Infrastructura.
Ucraina evalueaza daca are rost sa lanseze linii de tren de mare viteza. Tara vecina are deja cateva trenuri foarte rapide Ucraina se afla in discutii cu o companie italiana si va face studii de fezabilitate pentru a vedea daca merita sa construiasca linii de feroviare de mare viteza pe coridorul Odesa-Kiev-Lvov. Tara vecina are o particularitate la capitolul trenuri: desi pe multe linii viteza este mica, sunt peste 1.000 de kilometri unde viteza medie este mai mare de 100 km/h datorita unor trenuri electrice rapide Hyundai cumparate pentru Euro 2012. In articol puteti citi povestea acestor trenuri care nu au fost scutite de probleme.
Asociatia Pro Infrastructura, mesaj dur dupa ce a fost reziliat unul din contractele pentru autostrada Targu Mures - Iasi: "Directorii CNAIR sunt incompetenti, rau-voitori, manipuleaza opinia publica si isi bat joc de cetateni. Condamna regiunea Moldovei la subdezvoltare si izolare economica" Directorii Companiei de Autostrazi "sunt incompetenti, rau-voitori, manipuleaza opinia publica si isi bat joc de cetateni", reactioneaza Asociatia Pro Infrastructura dupa ce contractul pentru revizuirea SF-ului pe 96 de km ai sectiunii Targu Mures - Ditrau, parte din autostrada pana la Iasi , a fost reziliat de catre autoritatile de la drumuri. Pro Infrastructura acuza conducerea CNAIR ca prin decizia de a rezilia contractul, in loc sa-l reactiveze, "condamna regiunea Moldovei la subdezvoltare si izolare economica" si cere noului Ministru al Transporturilor, Lucian Sova, sa demita directorii de Drumuri "pentru incompetenta, rea-vointa, manipulare si sfidarea cetatenilor".



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi