MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
În luna mai au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România În luna mai 2018 au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România, conform analizei efectuate de compania olandeza FlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanți jucători din Europa în ceea ce privește obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene. Companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air și Blue Air.
Autostrăzile spre Moldova: Ce termene și-a asumat Compania de Drumuri după ce a discutat cu mai multe asociații civice Compania de Drumuri ar fi promis că până spre finalul anului va demara procedurile de licitație pentru actualizarea studiilor de fezabilitate pentru autostrada A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț - Iași, în urma unor discuții purtate cu mai multe asociații civice ce militează pentru demararea proiectelor de infrastructură spre Moldova. Pentru A7 pe axa nord-sud, unde licitațiile pentru proiectare au fost lansate încă din 2016, „poziția oficială a companiei de drumuri este că în luna iulie 2018, cităm, "există șanse" să avem anunțați câștigătorii”, susține Asociația Pro Infrastructura.
Curtea Constituțională a admis sesizarea președintelui Iohannis pe legea de reorganizare a Companiei de Drumuri și înființarea noii Companii de Investiții Rutiere Curtea Constituţională a României a admis miercuri sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis asupra Legii de aprobare a OUG privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), transmite Agerpres. Iohannis sesizase CCR în luna mai acuzând atât modul de adoptare a legii, cât și conținutul actului normativ. OUG de scindare a CNADNR în două companii distincte (una axată pe administrare - CNIAR și una pe implementarea marilor investiții rutiere - CNIR) a fost dată în 2016, dar a fost modificată substanțial ulterior în Parlament.
Între două rele, compania care transportă 60% dintre mașinile produse în țară preferă răul mai mic - De ce feroviarul este preferat rutierului Avem sub 800 km de austostradă, iar rețeaua feroviară permite trenurilor de marfă să ruleze cu o medie de 15 km/h. Totuși, spune compania care transportă 60% dintre mașinile Dacia și Ford produse în țară, transportul pe calea ferată este de preferat, din mai multe motive. Gefco a transportat anul trecut 122.000 de mașini pe calea ferată și 99.000 pe șosele. Viteza rămâne marea problemă a trenurilor, care sunt ținute ore în șir în diverse locuri și ajung să facă două-trei zile dintr-o parte în alta a țării. Apoi, la granița ungară pot fi ținute și o zi pentru control.
​​VIDEO Imagini din dronă cu Autostrada A1 Lugoj - Deva, Lotul 4. Cum arată acum dealul Șoimuș prin care autostrada va trece la final Pe cei peste 22 de km de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva lucrările realizate de firma românească UMB au intrat în multe locuri în linie dreaptă, în timp ce în alte locuri se muncește intens la terasamente, săpături, structuri, asfaltare și chiar ecologizare. Lotul ar putea fi gata la final de 2018 sau început de 2019, asta în ciuda faptului că o parte din lucrările de amploare ce au rămas de făcut vizează ca autostrada să taie parte dintr-un deal de lângă Șoimuș. Asociația Pro Infrastructura a realizat un clip cu imagini surprinse din dronă cu Lotul 4 și cu săpăturile și terasamentele de la vestitul „deal cu lilieci” de la Șoimuș.
​FOTO Cum reușesc cele mai tari companii feroviare europene să atragă călători - Viteză, covor roșu, snițele, relaxare În timp ce la noi trenurile au o imagine foarte proastă, fiind lente, neconfortabile și insuficiente, în Europa de Vest și Centrală multe companii au reușit să atraga tot mai mulți pasageri, arătând că trenurile pot fi, nu doar rapide și curate, ci și amuzante. În Italia li se pune covorul roșu călătorilor business, la vagoanele restaurant din Cehia poți mânca șnițel sau gulaș, alături de o bere bună, iar în Germania în unele trenuri există personal care se asigură că nu se vor plictisi copiii. Un raport arată care sunt cele mai de succes companii feroviare europene, dar și ce au făcut pentru a dovedi că trenurile nu s-au blocat undeva în trecut.
​FOTO Gara de Nord - Vechea tabelă de Sosiri/Plecări a fost înlocuită cu una modernă Vechea tabelă principală de Sosiri/Plecări din Gara de Nord a fost înlocuită cu una modernă, ca parte a unui proiect de schimbare a sistemului electronic pentru informarea călătorilor. Alte câteva tabele mari au început să fie instalate în mai multe locuri din gară și câte două panouri mai mici au fost instalate pe fiecare dintre cele 14 linii. Tabela principală a devenit cunoscută în rândul călătorilor mai ales pentru întârzierile afișate.
​ANALIZA Călătoria cu trenul între București și Budapesta durează mai mult ca acum 80 de ani - Despre izolarea feroviară și de ce este un calvar să mergi cu trenul către străinătate Timp de peste un secol trenul a fost cel mai la îndemână mijloc de călătorie pe distanțe lungi, fiindcă existau puține alternative. Acum 80 de ani trenul făcea 15 ore între București și Budapesta, în prezent se face cu o oră în plus. Mai mult, către Chișinău drumul este extrem de lung, către Bulgaria sunt opțiuni limitate, iar spre Serbia și Ucraina nu sunt trenuri directe. Doar cu Ungaria există multe legaturi. În condițiile în care tot mai multă lume merge cu mașina în afara țării, iar biletele de avion devin tot mai accesibile, drumul cu trenul în străinătate este doar pentru cei foarte răbdători. De ce s-a ajuns aici, cât costă călătoriile cu trenul și cât durează puteți citi pe larg în articol.
Pro Infrastructura, despre proiectele de autostrăzi din Moldova: Este trist că după mulți ani de promisiuni deșarte, Guvernul alege să răspundă cetățenilor din Moldova cu hărți făcute pe genunchi și cu termene fanteziste Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să finalizeze cu atenție și celeritate evaluarea ofertelor pentru tronsoanele Autostrăzii A7 și să re-lanseze urgent procedurile de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8, spune Asociația Pro Infrastructura, care face și un istoric al acestor proiecte întâriziate. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
De ce trenurile de marfă pot face chiar și trei zile de la Constanța până la granița ungară În România trenurile de marfă au o viteză medie de 15 km/h și, în aceste condiții, nu e de mirare că uneori poate dura trei zile până când o garnitură traversează țara de la un capăt la celălalt. De ce am ajuns atât de rău? Nu doar infrastructura feroviară este de vină, ci și faptul că vagoanele sunt vechi, este criză de mecanici și trenurile staționează cu orele, a explicat într-un interviu pentru HotNews.ro un oficial al GEFCO România, companie care anul trecut a transportat 120.000 de mașini cu trenurile și 100.000 pe șosele. Dacă în țările unde totul este bine pus la punct, un tren de marfă parcurge și 1.000 km/zi, la noi fac și sub 400 km.
În ce stadiu sunt lucrările pe cele cinci șantiere feroviare din centrul ţării Stadiul fizic de execuție pentru lucrările de modernizare a căii ferate dintre Sighișoara și Simeria este cuprins între 85% și 99% pe cele cinci loturi cu o lungime totală de 173 km. Lucrările au acumulat mai mulți ani de întârziere și estimările sunt că modernizarea căii ferate între Sighișoara și Curtici va fi gata în 2022 sau 2023.
Centura ocolitoare a municipiului Caracal a fost finalizată după şapte ani de la începerea lucrărilor Varianta ocolitoare a municipiului Caracal, o șosea lungă de circa 10 kilometri și cu câte o bandă pe sens, a fost finalizată şi va fi recepţionată în această săptămână, la şapte ani de la începerea lucrărilor. Lucrările la centura ocolitoare Caracal au început în septembrie 2011, dar au fost stopate la finalul anului 2012, când se aflau la stadiul de circa 16%. Ulterior a fost organizată o nouă licitaţie, iar în 2015 construcţia variantei ocolitoare a municipiului Caracal a fost reluată cu un alt constructor pentru circa 41 milioane de lei.
Legătura pe cale ferată București - Aeroportul Otopeni. Care sunt planurile la zi: O soluție improvizată până la Euro 2020; Conexiunea directă și gară la aeroport, abia mai târziu Până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final, autoritățile de la transporturi vor să încropească o soluție pentru a ușura transferul călătorilor spre Capitală pe calea ferată. O legatură directă, pe o linie dedicată și cu o gară în aeroport, are șanse minime să fi gata până atunci pentru că procedurile au fost lansate cu mare greutate. În schimb, CFR va moderniza halta din câmp de lângă Otopeni și va transporta mai departe cu autobuzul călătorii spre și dinspre aeroport. Surse din minister au declarat pentru HotNews.ro că este luată în calcul și versiunea de a extinde trenul actual spre Henri Coandă pe o linie de marfă pe unde în momentul de față este adus combustibilul chiar lângă aeroport Mai departe, de acolo, călătorii să fie transportați tot cu autobuze spre și dinspre terminale.
FOTO CFR spune că cele două tuneluri de lângă Sighișoara sunt gata în proporție de peste 90%. Podul în formă de arc de peste Târnava Mare ar trebui să fie finalizat în iulie CFR Infrastructură a anunțat că două tuneluri de pe șantierul feroviar al Coridorului IV sunt gata în proporție de 90%, unul dintre tuneluri fiind cel mai lung nou construit îb România după 1989. CFR mai spune că a solicitat constructorului FCC Azvi ca podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, să fie gata în iulie. Reamintim faptul că lucrările de reabilitare dintre Sighișoara și Simeria au mai mulți ani întârziere și vitezele medii de circulație sunt de sub 45 km/h. De exemplu, între Sighișoara și Mediaș sunt 39 km, iar trenurile fac între 50 și 66 de minute.
Compania din Turcia care ar putea construi Autostrada de Centură a Capitalei spune că are o strategie de investiții în România prin PPP-uri: „Un plan de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani” Două din cele trei loturi ale viitoarei Autostrăzi de Centură (A0) Sud - o șosea de mare viteză diferită de actuala centură - ar putea fi construite de firma turcă Alsim Alarko. Companiei turce i-au fost atribuite pentru circa 340 milioane de euro realizarea a 33 de km din A0, deși aceasta nu are deocamdată lucrări de asemena anvergură în România. Reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investi în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.
Trenurile directe între Suceava și Cernăuți ar putea circula de la început de 2019 De la 1 ianuarie 2019 ar putea să înceapă circulația trenurilor între Suceava și orașul Cernăuți din Ucraina, scrie presa din țara vecină. Între cele două orașe sunt 92 km, iar între cele două țări nu există legături feroviare, cu excepția unui vagon care este atașat săptămânal la trenul spre Kiev. Informația a fost relatată de publicațiile unian.info și ukrinform.net, iar pe plan local de Agerpres. Înțelegerea prevede că vor fi două trenuri pe zi în fiecare sens.
Câte restricții de viteză sunt în rețeaua CFR și care este viteza medie a trenurilor În rețeaua gestionată de CN CFR sunt peste 440 de restricții de viteză și, din cauza lor, viteza medie comercială a trenurilor Regio este de 39 km/h, în timp ce la InterRegio media este de 55 km/h. Datele trimise de CFR către HotNews.ro indică faptul că pe magistralele București-Oradea și Bucureșți - Timișoara sunt cele mai multe restricții. Intră în articol pentru a vedea câte restricții vrea CFR Infrastructură să elimine în acest an și cât durează călătoria cu trenul între câteva orașe mari.
Moldova cere autostrăzi: Marș motorizat spre Capitală. Sute de mașini pornesc sâmbătă din Moldova spre Piața Victoriei pentru a cere urgentarea proiectelor de infrastructură Sute de mașini din mai multe județe ale Moldovei, dar și din Transilvania, vor porni sămbătă 19 mai într-un marș motorizat spre București pentru a cere urgentarea celor două mari proiecte de autostradă pentru Moldova: A8 Târgu Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni și A7 Suceava - Bacău - Focșani - Buzău - Ploiești. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
​​VIDEO Imagini din dronă cu lucrările la viaductul peste Someș de la Gilău - veriga lipsă din cauza căreia un lot de autostradă finalizat nu poate fi folosit Viaductul de circa 700 de metri de peste Someș, de lângă Gilau, prinde formă pe zi ce trece și sunt mari șanse ca acesta să fie finalizat în această toamnă. Podul, început încă de pe vremea contractului Bechtel pentru autostrada Transilvania, este veriga lipsă din cauza căreia bucata de 8,7 km de autostradă de la Gilău la Nădășelu, gata din noiembrie 2017, nu poate fi folosită. Pe șantierul micului „ciot” și-a făcut apariția și macaraua care va lucra la montarea celor 64 de grinzi ale podului, după cum se observă din imagini video din dronă publicate de Asociația Pro Infrastructură.
Cum are de suferit unul dintre cele mai de succes proiecte turistice din Bucovina din cauza neînțelegerilor dintre autorități Mocăniţa Huţulca de la Moldoviţa, din Bucovina, are de câteva zile punctul de plecare într-o veche gară ce nu are toalete, curent sau locuri de parcare, fiindcă administratorul mocăniţei ar fi efectuat modificări la noua gară, fără acceptul CFR, scrie presa locală. Este vorba despre unul dintre proiectele turistice de succes din Bucovina, o linie de 12 km pe care în trecut se transporta lemn.  Subiectul a fost relatat de Obiectiv de Suceava și de Monitorul de Suceava. Administratorul mocăniței a fost acuzat de distrugere și construcție fără autorizație, pentru că a modernizat gara CFR Moldovița. Administratorul susține însă că i s-a spus de către primărie că poate face modernizări și că nu are nevoie de autorizație.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version