MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Seful de la Drumuri insista sa lanseze licitatia pentru autostrada Sibiu - Pitesti in ciuda lipsei de informatii geologice acuzate de expertii europeni: "Relieful nu s-a schimbat" / Pro Infrastructura: "Spune doar jumatate de adevar" Licitatia pentru proiectarea si executia tronsoanelor montane ale autostrazii Sibiu - Pitesti va fi lansata in acest an, sustine directorul Companiei de Drumuri, Stefan Ionita in ciuda faptului ca revizuirea Studiul de Fezabilitate a fost anulata, iar documentatia veche a fost puternic criticata de JASPERS, consultantul Comisiei Europene, in special pentru lipsa unui studiu geotehnic fundamentat. " In definitiv relieful este acelasi, nu s-au schimbat lucruri semnificative", argumenteaza seful CNAIR. "Domnul Ionita spune doar jumatate de adevar, inducand in eroare opinia publica. (...)  Nu poate fi numit "matur" un studiu in care investigatiile geotehnice pentru tuneluri se rezuma la cate un foraj la fiecare capat al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7 km", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura.
Cel mai scurt si usor lot din Autostrada Comarnic - Brasov, contractat in prezenta Ministrului Transporturilor si sefului de la Drumuri la peste doi ani de la lansarea licitatiei: 25 de milioane de euro pentru 6 km de autostrada Proiectarea si executia lotului Rasnov - Cristian (6,3 km autostrada si 3,7 km drum de legatura) din cadrul autostrazii A3 Comarnic - Brasov a fost contractata la peste doi ani de la lansarea licitatiei. Desi vorbim de cel mai scurt si usor lot din autostrada Comarnic - Brasov, semnarea contractului de 118 milioane de lei cu asocierea Alpenside - Specialist Consulting a fost marcata printr-o conferinta la sediul Ministerului Transporturilor unde au participat ministrul Razvan Cuc, precum si directorul Companiei de Autostrazi, Stefan Ionita.
Licitatie uriasa la CFR: 624 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferata intre Brasov si Sighisoara. Un traseu modificat si doua tuneluri lungi de 12 km Circa 28 de km de cale ferata intre localitatile Cata si Apata, parte din sectorul Brasov - Sighisoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitatie pentru modernizare pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h de catre CFR SA. Licitatia are o valoare estimata de circa 624 de milioane de euro si va beneficia de o finantare nerambursabila de circa 81,74% prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Sectorul vizat va presupune modificarea substantiala a traseului deja existent si constructia a doua tuneluri care, insumat, au o lungime de 12 km.
Contractul de proiectare si asistenta pentru linia de metrou Gara de Nord-Gara Progresu, semnat; valoarea, 19,71 milioane lei Metrorex a semnat, joi, cu asocierea Metroul SA - Amberg Engineering AG, contractul pentru servicii de proiectare, asistenta si consultanta de specialitate aferente studiului de pre-fezabilitate (SPF) si studiului de fezabilitate (SF) pentru constructia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti - Gara Progresu, tronson Gara de Nord - Gara Progresu, in valoare de 19,71 milioane de lei, fara TVA, potrivit Agerpres..
VIDEO FOTO O alunecare de teren pe lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda pune sub semnul intrebarii deschiderea tronsonului pana la finalul anului. Cum se vede alunecarea filmata din drona O alunecare serioasa de teren a avut loc recent pe traseul Lotului 4 din autostrada A10 Sebes - Turda, afectand si corpul autostrazii aflate in constructie. Alunecarea pune sub semnul intrebarii finalizarea tronsonului si deshiderea traficului pana in luna decembrie 2017, in ciuda promisiunilor date de autoritati cum ca Lotul 4 impreuna cu Lotul 3 vor fi inaugurati pana la final de an. Vezi in articol cum arata zona afectata de alunecarea de teren filmata din drona si fotografiata din satelit.
​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania: Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures Situatie absurda pe traseul autostrazii Transilvania, in apropiere de Campia Turzii: circa 40 de metri de autostrada s-au "pierdut" intre planurile Companiei de Drumuri si situatia din teren. Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie.
​​ANALIZA Planurile la zi pentru autostrada Sibiu - Pitesti, dezastru cu premeditare. Compania de Drumuri ignora toata observatiile expertilor europeni si vrea sa contracteze lucrarile pe sectoarele montane, cele mai dificile, in baza unor studii depasite Un raport realizat in 2013 de Jaspers, consultantul independent al Comisiei Europene, inventaria nenumaratele deficiente ale Studiului de Fezabilitate (SF) realizat in 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Documentul arata nevoia majora a unui studiu geotehnic cuprinzator pentru prima autostrada montana din Romania. Asta pentru ca fostul SF avea doar 300 de foraje, fata de cele peste 2.200 considerate de experti ca fiind un minim necesar: toate terasamentele, sapaturile, structurile si tunelurile din studiul din 2008 nu erau adecvat analizate geotehnic. La patru ani distanta, dupa ce a contractat revizuirea SF-ului in termeni nerealisti si a gestionat defectuos contractul, Compania de Autostrazi vrea sa construiasca partile cele mai dificile ale autostrazii in baza vechiului SF, considerat depasit. Rezultatul ar putea fi catastrofal: o autostrada ce ar putea avea probleme majore de constructie, asa cum am vazut deja in cazul Sibiu - Orastie.
Contractul pentru finalizarea podului peste Somes care sa lege autostrada Transilvania de tronsonul Gilau - Nadaselu, semnat de Compania de Autostrazi: 10 luni pentru executie Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes care sa lege A3 Campia Turzii - Gilau de tronsonul aproape finalizat Gilau - Nadaselu. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni. Pana la finalizarea podului cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi deschisi circulatiei.
​VIDEO Situatie absurda la un mare proiect de infrastructura: o bucata mare din autostrada A3 Targu Mures - Campia Turzii zace nelucrata din cauza ca autoritatile sunt incapabile sa revizuiasca Acordul de Mediu Pe trei loturi de autostrada in lungime de 37 de km dinspre Campia Turzii spre Targu Mures nu s-a pus nici o lopata pe santier, desi contractele de executie au fost semnate de mai bine de un an. Este vorba de loturile 1, 2 si 3 din autostrada A3 Campia Turzii - Ogra, in continuarea celor 52 de km realizati de Bechtel langa Cluj-Napoca. De vina nu sunt constructorii si nici nu exista vreo problema cu finantarea proiectului. Motivul blocajului? Revizuirea Acordului de Mediu, documentul pe baza carei se da autorizatia de construire, nu este gata, desi procedura a fost atribuita direct in 2015 unei fime controversate, al carei actionar a fost condamnat definitiv pentru abuz in serviciu intre timp, si care avea termen de finalizare de sase luni. Au trecut, insa, de atunci mai bine de 26 de luni, iar blocajul creat duce la aparitia unor decalaje intre diversele tronsoane ale autostrazii, decalaje care vor duce practic la imposibilitatea de folosi unele loturi odata finalizate.
Premiera in constructia de autostrazi: Guvernul transfera constructia autostrazii Comarnic - Brasov catre Banca Mondiala, exasperat de incapacitatea Ministerului Transporturilor Premierul Mihai Tudose a anuntat miercuri o premiera in constructia de autostrazi: el vrea sa ia de la Ministerul Transporturilor un proiect esuat, Comarnic - Brasov, si sa il gestioneze direct, impreuna cu Banca Mondiala. Ar fi pentru prima oara cand un Guvern delega practic gestionarea unui proiect atat de important unui organism extern, dupa ce ultimii ani au demonstrat ca Ministerul Transporturilor e incapabil sa construiasca autostrazi.
​​VIDEO "Cel mai frumos muzeu de autostrada". Imagini din drona cu lotul A3 Gilau - Nadaselu. Pro Infrastructura: "Au trecut doua luni din momentul in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe" Tronsonul de 8,7 km din A3 intre Gilau si Nadaselu se apropie de finalizare, dar nu va putea fi folosit pentru ca lipseste un pod peste Somes, in continuarea autostrazii catre A3 spre Campia Turzii. Podul, inceput de pe vremea Bechtel, a ramas nefinalizat si e pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi. Asociatia Pro Infrastructura a publicat noi imagini cu tronsonul Gilau - Nadaselu, pe care il numeste "cel mai frumos muzeu de autostrada" din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat "minim un an" si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.
VIDEO Pe 7,5 km din centura de Nord-Vest a Capitalei s-a deschis traficul pe patru benzi, dar drumul inca e in santier. Punctele critice vazute din drona / Pro Infrastructura: Ministrul Transporturilor sa-si ceara scuze public Aproximativ 7,5 km din cei 9 km din Soseaua de Centura a Capitalei aflati in lucru de mai bine de patru ani au fost deschisi circulatiei la cate doua benzi pe sens, a anuntat joi pe Facebook ministrul Transporturilor. Asociatia Pro Infrastructura (API) a publicat, insa, un video realizat din drona care arata ca sectorul de drum e in continuare un santier, "departe de finalizare" si ca inca mai sunt cateva puncte critice in care traficul se blocheaza.
Guvernul ingroapa noua Companie care ar trebui sa gestioneze Investitiile Rutiere: Elimina Consiliul de Transparenta, taie din venituri si da mai departe sarcina noilor proiecte vechii Companii de Autostrazi Guvernul a adoptat printr-un OUG o serie de modificari in ceea ce priveste Compania Nationala de Investitii Rutiera - entitate infiintata la finele lui 2016, dar care nici pana in ziua de azi nu a fost operationalizata. CNIR a fost gandita ca o entitate complet noua care ar urma sa se ocupe exclusiv de marile investitii in infrastructura rutiera, iar vechea Companie de Drumuri ar trebui sa se ocupe doar de intretinerea retelei rutiere. Acum, Guvernul a luat o serie de decizii care slabesc atributiile si capacitatea CNIR.
VIDEO Ministrul Razvan Cuc: De azi am dat circulatiei 7,5 kilometri noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi/ Lucrari incepute in 2013 si inca nefinalizate Centura de N-V a Capitalei este deschisa in mare parte circulatiei pe 4 benzi si mai sunt restrictii doar in zona km 57, unde lucrarile urmeaza sa se incheie la jumatatea lunii octombrie. Exact asa cum am promis, am si realizat, a scris ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, pe pagina sa de Facebook.Reactii pe pagina de Facebook a ministrului: Nu vizitele pe santier ale unui ministru duc la finalizarea unor lucrari in bune conditiuni ci prevederi contractuale corespunzatoare. Sa te lauzi ca dupa 5 ani inaugurezi nimic, lucrarile nefiind incheiate si traficul ramanand de cosmar, mi se pare penibil. (Alexandru Tomescu)Referinta: VIDEO Santierul Centurii Capitalei e pericol public pentru soferii care circula noaptea. 9 km aflati in lucru de mai bine de patru ani, fara marcaje si cu capcane la tot pasul intre A1 si DN7
Compania de Drumuri a primit doua oferte pentru realizarea podului peste Dunare, contract estimat la 525 milioane de euro Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca a primit doua oferte pentru realizarea podului peste Dunare, la Braila, valoarea contractului fiind estimata la 2,4 miliarde lei (525 milioane euro), cu TVA.
Romania, rusinea Europei la infrastructura rutiera. Cat de prost stam in comparatie cu vecinii din regiune Romania, al doilea mare stat din Europa Centrala si de Est, ramane codasa printre tarile din regiune din punct de vedere al numarului de kilometri de autostrada raportat la populatie si la suprafata. Cum se compara Romania cu celelalte tari din regiune, din punct de vedere al soselelor de mare capacitate?
Un morman de gunoaie cat un bloc a cazut langa un parau si pune in pericol centura ocolitoare a Clujului O situatie despre care administratorii Clujului se feresc sa vorbeasca risca sa creeze prejudicii imense asupra mediului, si nu numai. Se preconizeaza ca inclusiv Centura Valcele - Apahida ar putea fi afectata. In 21 iulie, la vechea rampa de depozitare a deseurilor menajere (Pata Rat) ￯ in timp ce se desfasurau lucrari pentru inchiderea acestei rampe - un morman cat un bloc cu mai multe etaje s-a desprins, alunecand pana in parul Zapodie.
Licitatia pentru autostrada Suplacu de Barcau - Bors a ajuns la SEAP. Proiectul de 60 de km are o valoare de 215 mil. euro. fara TVA Documentatia pentru proiectarea si executia celor aproximativ 60 de km ai autostrazii Suplacu de Barcau - Bors a fost transmisa luni spre SEAP, in vederea publicarii, informeaza un comunicat al companiei de drumuri.
​Oficial: noi probleme la cea mai importanta autostrada din Romania. Compania de Autostrazi a reziliat contractul pentru studiul de fezabilitate Pitesti - Sibiu si vrea sa faca studiul cu inginerii proprii Oficialii Companiei de Autostrazi (CNAIR, in subordinea Ministerului Transporturilor) au confirmat pentru HotNews.ro ca au incetat contractul cu asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu. HotNews.ro a publicat ieri in exclusivitate informatia. Seful CNAIR, Stefan Ionita, a anuntat ca studiul va fi facut de inginerii CNAIR, iar in octombrie va fi lansata licitatia pentru lucrarile de proiectare si constructie.
Surse: Autostrada Pitesti - Sibiu, inca o amanare. Controversatul contract pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte a fost reziliat Compania Nationala de Autostrazi (CNAIR) a reziliat de facto un controversat contract ce dateaza din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitesti-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e cruciala pentru legarea estului tarii de vest. Contractul, mosit de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE si de actori din piata de infrastructura si a fost prelungit deja o data. Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri